abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2013 @ 13:09:13 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739344
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

quote:
LEENDERT WITVLIET

HUN SCHOOL

Op vrijdag staan de brugklassers
bij hun oude school, terug op de basis
dag meester, dag juf,
de meester vraagt dan hoe het gaat
daarginds
en laat ze op het plein
met de bekende tegels, de groene banken
tegen rozenbottels, de beweging
om het heen en weer van de meesters en de juf, ze zijn weer terug,
en spelen mee met de nieuwe zesde klas,
met hartstocht, met inzet.

Dan gaat de bel en weer
trekt de tijd een streep
een rafelige grens
en opeens staan
brugklassers niet weten wat te doen,
met de hele lange middag doen,
op het lege plein, hun plein.
Van achter, ramen klinken tafels.
Eens zo klein. Hun school.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 september 2013 @ 13:10:35 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739377
Hoe dan ook, ik hoop van harte dat de groep 3 juf van de oudste doorheeft dat hij al bezig is met automatiseren en dat ze daarop anticipeert. Zoals het er nu naar uit ziet, gaat ze dat ook inderdaad doen *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130739378
Ik vind het, van een afstandje gezien, vaak tegen het bemoeizuchtige aan eerlijk gezegd. Ja, ik snap dat het om 'je kind' gaat en ja, je mag daar best wat van vinden (uiteraard) maar soms even wat vertrouwen aan de leerkracht schenken ipv alles af te katten mag ook wel eens...
  maandag 2 september 2013 @ 13:13:49 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_130739464
Dit heeft toch niet met het vertrouwen in de leerkracht te maken? Dit heeft te maken met geen vertrouwen hebben in de huidige aanpak van het rekenonderwijs. Het zijn op dit moment juist de leerkrachten die het naar mijn idee goed kunnen aanpakken, door er wel bovenop te zitten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130739488
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:06 schreef Adnap het volgende:

[..]

automatiseren is zo handig ! Heb een kind dat het wel kan, en een die het dus nu nog moet leren (2 gym) das niet handig maar bekend fenomeen bij zijn 'soort' (let op de haakjes) kinderen
en juist voor die laatste is het belangrijk. en daar spreek ik uit ervaring. zowel persoonlijke als beroepsmatig (ik geef nog steeds bijlessen ;) ). echt; vrijwel al mijn bijlessers hebben problemen op dat vlak. soms echt schokkend gewoon. het toestaan (sterker nog; aanmoedigen) van die grafische kutzooi helpt al helemaal niet :N
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_130739489
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:13 schreef Troel het volgende:
Dit heeft toch niet met het vertrouwen in de leerkracht te maken?
Ik had het dus over commentaar door ouders op van alles en nog wat, wist ik veel dat jullie allemaal leerkrachten waren opeens :+. Kritiek vanuit de sector zelf lijkt me alleen maar goed en bruikbaar.
pi_130739556
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:10 schreef Luigi het volgende:
Ik vind het, van een afstandje gezien, vaak tegen het bemoeizuchtige aan eerlijk gezegd. Ja, ik snap dat het om 'je kind' gaat en ja, je mag daar best wat van vinden (uiteraard) maar soms even wat vertrouwen aan de leerkracht schenken ipv alles af te katten mag ook wel eens...
Het is net als bij elke andere baan en in vele andere situaties zijn sommige mensen het vertrouwen niet waard.. Ik denk dat de huidige juf mij ervaart als makkelijk en heel meegaand met alles.
En dat haar vorige juf mij zag als een zeur want ik was het niet heel vaak eens met het beleid.

Ik ben nu heel tevreden en alles komt helemaal goed met haar op deze school denk ik.
Dat was op de vorige echt wel anders.
pi_130739624
Ik zie bij Chris op school dat de focus veel meer op taalontwikkeling ligt. En dat geven ze ook toe, want zonder taal heb je ook problemen met andere vakken..
Chris pakt het rekenen vanzelf wel op, maar weet niet hoe dat met andere kinderen zit..

We hebben morgenavond voorlichting van de juf, dus dan eens horen hoe de rest van de aanpak is..
  maandag 2 september 2013 @ 13:23:58 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130739673
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik had het dus over commentaar door ouders op van alles en nog wat, wist ik veel dat jullie allemaal leerkrachten waren opeens :+. Kritiek vanuit de sector zelf lijkt me alleen maar goed en bruikbaar.
Kruistafels. Vet handig appje. We draaien m zo nu en dan even. Want ja, ook hier automatiseringsproblemen.
En oefenen terwijl ze op de trampoline springen of op een skippybal hoppen. ^O^ geen idee hóe t werkt maar het werkt hier zeker
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130739741
Bij automatiseringsproblemen denk ik toch weer aan iets heel anders!
pi_130739824
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 13:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Kruistafels. Vet handig appje. We draaien m zo nu en dan even. Want ja, ook hier automatiseringsproblemen.
En oefenen terwijl ze op de trampoline springen of op een skippybal hoppen. ^O^ geen idee hóe t werkt maar het werkt hier zeker
dat werkt op dezelfde manier als dat ezelsbruggetjes werken ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 2 september 2013 @ 13:40:56 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130740074
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef Luigi het volgende:
beroepsdeformatie! 8-)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_130740479
quote:
6s.gif Op maandag 2 september 2013 13:27 schreef Luigi het volgende:
Uitdagingen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130747435
Ik vind het wel belangrijk om te weten waar mijn kind mee bezig is, waar ze tegenaan loopt. In hoeverre school meer uitdaging kan bieden (ze ligt met lezen behoorlijk voor), maar ook dat ze er niet zomaar vanuit gaan dat ze dan met de rest ook wel voor is. En niet gelijk roept bij de "gebruiksaanwijzing" dat haar helemaal niks opvalt, maar juist opmerken dat er wel dingen opvallen en of wij tips hebben.
Ik denk dat we een prettige juf hebben getroffen in dat opzicht, ziet ook dat bepaalde dingen niet werken (en dat na 2 weken) en is bereid daar wat mee te doen. Dat geeft vertrouwen voor het komende jaar :).
Fake it till you make it...
  maandag 2 september 2013 @ 22:08:05 #15
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130760437
Jongste stuiterbal had vandaag haar eerste zwemles en dat beviel zo goed dat ze het jammer vindt dat ze nu weer een week moet wachten tot ze weer aan de beurt is :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_130760518
quote:
2s.gif Op maandag 2 september 2013 22:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Jongste stuiterbal had vandaag haar eerste zwemles en dat beviel zo goed dat ze het jammer vindt dat ze nu weer een week moet wachten tot ze weer aan de beurt is :D
Wát zeg je? :o :o
Zwémt jouw baby al????
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 2 september 2013 @ 22:09:32 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130760519
Heerlijk toch, TF :D
Ze klinkt als een lekker ongecompliceerde meid.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130761193
Heerlijk TF.

Tess was vorige week op vakantie 1 zwembandje kwijtgeraakt. Zegt ze: ik ga wel met 1 bandje zwemmen hoor. Tijdje met een bandje gezwommen. Dus ik zeg: je kan ook zonder bandjes proberen. Eerst wilde ze iet maar later deed ze ze toch af.. En ze zwemt gewoon weg :o
Nog wel met crawl benen maar ze heeft wat meters gemaakt zonder bandjes.
We moesten haar oo vakantie ook steeds naar de bodem duwen en onder onze benen door laten zwemmen.

Na d kerstvakantie mag ze op zwemles. Misschien dat ik nog wel ga kijken of ze na de herfstvakantie kan maar ik laat dr maar eerst eens goed wennen aan school.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 2 september 2013 @ 22:31:21 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_130761727
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wát zeg je? :o :o
Zwémt jouw baby al????
Hou op schei uit! Ze is oudste kleuter nu :o
En een echt spook. Altijd onder de blauwe plekken, minimaal 1 blauw oog en er gaat een meter pleister per maand doorheen. Schavuit!
Maar ze heeft zulke heerlijke humor! Afgelopen week op de scoot, lekker weertje, zacht briesje...tuffen we rond. Zegt ze hoe fijn ze het vindt en of ik het ook zo'n lekker windje vind?
Op mijn positieve antwoord vraagt ze 'Oh, zal ik er nog een laten?'

_O-
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_130761938
Jen zwom met 2 drijvers in haar vest. En als ik erbij bleef zonder. Dan kon ze dingen van de bodem duiken zoals alle andere kinderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 2 september 2013 @ 23:00:36 #21
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_130763271
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2013 13:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ben geen leerkracht, ik zal me je kritiek aantrekken :).
Mijn zusje is wel juf (bovenbouw) en blaast af en toe bij mij stoom af. En is regelmatig bezig met het automatiseren van de tafels (ook in groep 7 of 8 is dat soms nog nodig!), m.b.v. het gooien van een bal in de klas.
Maar ik vind dat ouders hier ook verantwoordelijkheid in mogen nemen, het hoeft niet allemaal op school te gebeuren. Het is dan wel handig als de ouders weten dat (en wat en hoe) er geoefend moet worden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 3 september 2013 @ 05:36:59 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_130768256
Gao, hoe is het met jouw kinderen gegaan op school? Voor hen was natuurlijk alles nieuw en dus ook extra spannend. En misschien ook extra wennen na zo'n lange periode van vrij zijn?

Ik bedacht me later dat die afgelopen 3 maanden voor jouw kinderen waarschijnlijk echt zo'n periode is geweest die heel veel voor hen betekend heeft en waar ze nog veel op terug zullen kijken. En voor jou ook natuurlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_130768540
Wij hebben gisteren onderweg van bso naar huis ook geoefend met tafels, want daar waren ze gisteren op de eerste schooldag mee bezig geweest. Gelukkig vindt hij rekenen erg leuk, hij heeft in groep 3 in een plusgroepje gezeten omdat hij met rekenen wat verder was. Denk dat de tafels hier dus ook wel goed gaan komen :)
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:36:35 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_130768570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 05:36 schreef livelink het volgende:
Gao, hoe is het met jouw kinderen gegaan op school? Voor hen was natuurlijk alles nieuw en dus ook extra spannend. En misschien ook extra wennen na zo'n lange periode van vrij zijn?

Ik bedacht me later dat die afgelopen 3 maanden voor jouw kinderen waarschijnlijk echt zo'n periode is geweest die heel veel voor hen betekend heeft en waar ze nog veel op terug zullen kijken. En voor jou ook natuurlijk.
Wat lief dat je ernaar vraagt.

Het is heel goed gegaan. Jongste was erg moe en liet daardoor niet zo heel veel los, maar ik denk dat het wel ok was. Hij heeft iig niet geslaapwandeld vannacht ;) Op z'n oude school werd veel meer gespeeld, en ik heb de indruk dat hij dat erg mist. Dat wordt over een maand ofzo ook wel beter, als ze meer naar buiten kunnen. Nu is het echt te heet. Oudste heeft non-stop gebabbeld. Ze was zó opgelucht en blij, ze had vrienden gemaakt (waaronder een jongen, die vroeg of ze aan de jongenstafel kwam zitten :) ), de lessen waren echt leuk, en de leerkrachten erg aardig. Het valt me op dat ze ook niet bang zijn, allebei, om zomaar iemand aan te schieten om de weg aan te vragen, bijvoorbeeld. En iedereen op school is bijzonder vriendelijk, daar hadden we deze school voor een groot gedeelte op geselecteerd: mensen zijn open en zoeken contact. Op veel andere scholen zagen we dat niet.

Ze waren wel allebei een beetje verontwaardigd over de leerkrachten Arabisch, die tamelijk 'old-school' zijn: rechtop zitten, niet rondkijken, alleen antwoorden als je iets gevraagd wordt, dat soort dingen :D Oudste was wel meteen haar Arabisch aan het oefenen. Ze begint deze week ook met Spaans.

Wat een beetje mis ging was het eind van de schooldag. Vanaf volgende week rijden er schoolbussen die ze op de stoep afzetten, maar nu moet ik ze brengen en halen, met de taxi. In Bangkok pikte je die aan de kant van de weg op, maar hier moet je bellen naar de centrale. Meestal is 'ie er dan binnen 5 minuten, soms moet je er een kwartier op wachten. Gisteren moesten we 55 minuten wachten. Oudste was uit om 15:45 (jongste tien minuten eerder), en we waren om vijf uur thuis. Bleeh! Maar toen ik dat op Facebook schreef, schreef een vriendin (uhm.... m'n vriendin, want de enige die ik hier ken :P ) dat ik gewoon haar chauffeur moet nemen, want die heeft om die tijd deze week helemaal niets te doen. Normaal neem ik dat soort dingen niet zo snel aan, maar gisteren stond het huilen me echt nader dan het lachen, dus we gaan vandaag met de chauffeur :)

En ja, het was best een bijzondere vakantie. We hebben het echt goed gehad met z'n (grotendeels althans) drietjes, en daar ben ik eigenlijk best trots op. Daar heb ik ze maar doorheen weten te loodsen in m'n eentje. Ik vond het vreselijk aandoenlijk dat oudste gisteren bij het naar bed gaan zei: "Het was echt een hele leuke dag mam. Het was alleen jammer dat je er niet bij kon zijn." Dat is dan m'n bijna-pubertje..... O+
  dinsdag 3 september 2013 @ 07:44:45 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_130768615
Aggos, wat schattig Gao! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')