abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130735406
Kan Bergkamp niet meer spits spelen?
pi_130735521
Zou het niet gewoon zo zijn dat er intern al plannen zijn met die vele miljoenen, zoals bijvoorbeeld een gang van de beurs of de aankoop van het stadion?
Ik kan me anders niet voorstellen waarom er nu op de laatste paar dagen opeens veel activiteit is terwijl sinds vorig seizoen toch al veel vleugelspelers vertrokken zijn.
Comfortably numb
pi_130736180
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Nou, dan komt er denk ik niemand meer. Tussenjaar dan maar :P.

Al zou je met wat wissels best een redelijk team neer kunnen zetten, ik geef Frank wel de schuld van de 1-1 eerlijk gezegd, hij overschat een aantal van zijn spelers.
Snap niet dat die altijd van kansloze wissels toepast in de 80ste minuut? WTF wil je daar in godsnaam bereiken? Als het niet loopt, wissel dan eens in de rust of iets erna. Zo'n Sana was toch dramatisch. Verder mag de Boer wel eens wat spelers wisselen voor een lange tijd. Punt is bijvoorbeeld dat zo'n Sana er helemaal niks van kan.
  maandag 2 september 2013 @ 11:18:43 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130736525
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, de "cijfers", leuk allemaal, gast speelt als een natte krant en als hij de kans krijgt om de wedstrijd te beslissen faalt ie.

Voor iemand die gehaald is om het algemene niveau omhoog te halen is het gewoon gefaald tot nu toe. Hij voegt geen moer toe.
Dat is wel zo maar ik zie toch verbetering, komt nog wel goed, dat hij mislukt is op een hoger niveau betekent nog niet dat hij bij Ajax niet waardevol kan zijn.
  maandag 2 september 2013 @ 11:20:42 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130736583
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Snap niet dat die altijd van kansloze wissels toepast in de 80ste minuut? WTF wil je daar in godsnaam bereiken? Als het niet loopt, wissel dan eens in de rust of iets erna. Zo'n Sana was toch dramatisch. Verder mag de Boer wel eens wat spelers wisselen voor een lange tijd. Punt is bijvoorbeeld dat zo'n Sana er helemaal niks van kan.
Het staat in het Ajaxhandboek, wisselen in de 70ste minuut, behalve bij een blessure :').

Serieus, ik verbaas me er al jaren over, dat is echt in 95% van de gevallen een feit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 september 2013 @ 11:22:31 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130736618
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

De 1-1 viel in de 76e minuut dus niet geheel onbegrijpelijk
  maandag 2 september 2013 @ 11:24:13 #82
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130736655
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

De 1-1 viel in de 76e minuut dus niet geheel onbegrijpelijk
Ja, maar Ajax moet nooit hopen dat de 0-1 standhoudt en pas reageren als het misgaat. Ajax moet doorgaan tot het 0-3 staat en dan mogen ze eens gas terugnemen.

Dit was precies hetzelfde als tegen heerenveen, 0-2 voor en de heren stopten met voetballen, het was mooi zo, buit was binnen.
Get woke, go broke!
pi_130736667
Bojan speelde gister eindelijk eens best aardig bij vlagen. Ik denk dat als Frank hem laat staan dat we er nog wel plezier aan gaan beleven. Passeer 'm nu en het is helemaal klaar.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_130736731
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 10:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Typisch hoe de feiten over de wedstrijd van Bojan compleet genegeerd worden en hij hier steeds slechter afgeschilderd wordt :D.

Hij is met Serero de enige aanvallend ingestelde speler uit de basiself van gister die ik zou laten staan.
^O^ so true. Al moet hij wel, net zoals Fischer, even aan het teambelang denken ipv zelf zo willen "shinen".
pi_130736771
Kan alleen maar beter gaan icm Hoeesen. Nu GVD een paar nieuwe spelers. Ajax heeft dus rond de 70/80 Miljoen op de bank en dan zijn de inkomsten van de CL dit seizoen niet eens mee gerekend. Hier moet toch een gedachten achter zitten? Het geld wil je toch in kwalitatief goede spelers hebben ipv op de bank? Door de investeren in goede spelers, kan je nog leuk rendement maken en om de prijzen spelen.

Nu heeft het team alweer 7 verliespunten. Met een goede selectie, dus geen Schone, Poulsen, Vermeer, Sana stond je lekker bovenaan met een aardige voorsprong. Echt een gemiste kans.

Helemaal omdat je al 3 jaar kampioen bent geworden, enorm veel geld hebt ter beschikking. Normaliter zou je dit een enorm voordeel moeten geven tov de concurrentie.

Het feit is dat Ajax geen haar beter is dan een Feyenoord, PSV, Twente, AZ, Vitesse......
  maandag 2 september 2013 @ 11:31:11 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130736864
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar Ajax moet nooit hopen dat de 0-1 standhoudt en pas reageren als het misgaat. Ajax moet doorgaan tot het 0-3 staat en dan mogen ze eens gas terugnemen.

Dit was precies hetzelfde als tegen heerenveen, 0-2 voor en de heren stopten met voetballen, het was mooi zo, buit was binnen.
Gisteren leek het meer onmacht, tegen Heerenveen leek het gemakzucht, maar goed 2 blunders kosten je 2 punten, eerst Bojan die een 100% kans niet afmaakt of Schone een 100% kans verschaft en vervolgens Vermeer aka Menzo II die een bal uit z'n handen laat vallen.
pi_130736903
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:28 schreef stoeltafel het volgende:
Kan alleen maar beter gaan icm Hoeesen. Nu GVD een paar nieuwe spelers. Ajax heeft dus rond de 70/80 Miljoen op de bank en dan zijn de inkomsten van de CL dit seizoen niet eens mee gerekend. Hier moet toch een gedachten achter zitten? Het geld wil je toch in kwalitatief goede spelers hebben ipv op de bank? Door de investeren in goede spelers, kan je nog leuk rendement maken en om de prijzen spelen.

Nu heeft het team alweer 7 verliespunten. Met een goede selectie, dus geen Schone, Poulsen, Vermeer, Sana stond je lekker bovenaan met een aardige voorsprong. Echt een gemiste kans.

Helemaal omdat je al 3 jaar kampioen bent geworden, enorm veel geld hebt ter beschikking. Normaliter zou je dit een enorm voordeel moeten geven tov de concurrentie.

Het feit is dat Ajax geen haar beter is dan een Feyenoord, PSV, Twente, AZ, Vitesse......
Ik vermoed echt dat dat geld niet in de selectie gestoken gaat worden. Ajax is ergens voor aan het sparen en wil niet laten weten waarvoor. Dat kan maar 2 dingen betekenen volgens mij. Ofwel ze willen iets kopen waarvan ze niet willen dat er andere bieders komen (zoals, ik roep maar iets, een stadion), of ze willen zich terugtrekken van de beurs door de aandelen terug te kopen. Dat moeten ze ook stil houden, anders gaan mensen massaal speculeren met de aandelen en vliegt de koers omhoog.

Ik geloof namelijk niet dat er anders niet in deze selectie zou worden geïnvesteerd, want het is duidelijk matig allemaal. Zeker, je kunt er gewoon kampioen mee worden, maar het is minder dan vorig jaar en vorig jaar was minder dan het jaar daarvoor. Dat staat haaks op waar de club voetballend heen wil en dat kan alleen verklaard worden als al dat geld op de bank voor iets anders nodig is.
pi_130736998
Tja Ajax heeft toch een nieuw beleid, daarmee kan het te maken hebben. Alles in de jeugd stoppen, daar investeren ze ook vol. Iedereen opleiden en zo min mogelijk aankopen. Echter wordt de selectie ieder jaar minder, dat zijn gewoon feiten. Een Vertonghen --> Moisander, Suarez --> Siggy, Eriksen --> Serero, enz enz

Zou het hele TH hiervoor is willen horen. Wel knap dat ze bijna niks investeren terwijl je zoveel geld hebt, apart.Wat ook schrijnend is de aankoop van de Mike. Volgens de Boer is het logisch dat hij moet wennen, pas 1 jaar eredivisie, blabla maar dan wel een dikke 4 miljoen betalen.
  maandag 2 september 2013 @ 11:38:18 #89
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_130737049
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:24 schreef Da_Sandman het volgende:
Bojan speelde gister eindelijk eens best aardig bij vlagen. Ik denk dat als Frank hem laat staan dat we er nog wel plezier aan gaan beleven. Passeer 'm nu en het is helemaal klaar.
Bojan speelde inderdaad best goed, was continue aan het jagen. Had een paar mooie acties aan de bal (teniet gedaan door een paar egoïstische keuzes) maar was van de bal wel steeds in beweing, wat je zeker in de eerste helft niet kon zeggen van de rest.

Het zou mooi zijn als ie tegen PEC er eentje in mag prikken, dan is de ban gebroken.
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
pi_130737154
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:36 schreef stoeltafel het volgende:
Tja Ajax heeft toch een nieuw beleid, daarmee kan het te maken hebben. Alles in de jeugd stoppen, daar investeren ze ook vol. Iedereen opleiden en zo min mogelijk aankopen. Echter wordt de selectie ieder jaar minder, dat zijn gewoon feiten. Een Vertonghen --> Moisander, Suarez --> Siggy, Eriksen --> Serero, enz enz

Zou het hele TH hiervoor is willen horen. Wel knap dat ze bijna niks investeren terwijl je zoveel geld hebt, apart.Wat ook schrijnend is de aankoop van de Mike. Volgens de Boer is het logisch dat hij moet wennen, pas 1 jaar eredivisie, blabla maar dan wel een dikke 4 miljoen betalen.
Ik snap het beleid en ik snap ook dat je daar wat tijd voor uittrekt, maar ik snap het inderdaad niet als dat betekent dat je elk jaar minder wordt. Zeker, Ajax wordt 3 jaar op rij kampioen en dat is knap, maar het voetbal en ook het individuele spel is niet beter geworden, in tegendeel zelfs. En dan wel allerlei 'toppers' (willen) huren, maar niet gewoon een speler als Maher, die het bij Ajax zeker beter zou doen dan bij PSV, kopen.

En inderdaad, dan wel een matige CV kopen voor 4 miljoen die nauwelijks (of niet) beter is dan wat je in de jeugd hebt lopen.
pi_130737189
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:38 schreef rechtsom het volgende:

[..]

Bojan speelde inderdaad best goed, was continue aan het jagen. Had een paar mooie acties aan de bal (teniet gedaan door een paar egoïstische keuzes) maar was van de bal wel steeds in beweing, wat je zeker in de eerste helft niet kon zeggen van de rest.

Het zou mooi zijn als ie tegen PEC er eentje in mag prikken, dan is de ban gebroken.
Het probleem met Bojan is gewoon in deze wedstrijd dat hij op een cruciaal moment een foute keuze maakt die ons puntverlies oplevert. Als zoiets niet gebeurd, dan praten we na de wedstrijd ook echt wel anders over hem.
pi_130737230
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:43 schreef Itisbangin het volgende:

[..]

Het probleem met Bojan is gewoon in deze wedstrijd dat hij op een cruciaal moment een foute keuze maakt die ons puntverlies oplevert. Als zoiets niet gebeurd, dan praten we na de wedstrijd ook echt wel anders over hem.
De lijn tussen held en schlemiel is alleen dun voor mensen die niets van het spelletje snappen.
pi_130737240
quote:

[..]

Datzelfde geldt voor Vermeer...
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  maandag 2 september 2013 @ 11:46:35 #94
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130737267
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:32 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Ik vermoed echt dat dat geld niet in de selectie gestoken gaat worden. Ajax is ergens voor aan het sparen en wil niet laten weten waarvoor. Dat kan maar 2 dingen betekenen volgens mij. Ofwel ze willen iets kopen waarvan ze niet willen dat er andere bieders komen (zoals, ik roep maar iets, een stadion), of ze willen zich terugtrekken van de beurs door de aandelen terug te kopen. Dat moeten ze ook stil houden, anders gaan mensen massaal speculeren met de aandelen en vliegt de koers omhoog.

Ik geloof namelijk niet dat er anders niet in deze selectie zou worden geïnvesteerd, want het is duidelijk matig allemaal. Zeker, je kunt er gewoon kampioen mee worden, maar het is minder dan vorig jaar en vorig jaar was minder dan het jaar daarvoor. Dat staat haaks op waar de club voetballend heen wil en dat kan alleen verklaard worden als al dat geld op de bank voor iets anders nodig is.
Ik geloof niet dat je er teveel achter moet zoeken, ze zijn gewoon een buffer aan het opbouwen voor magere jaren die er ook gaan komen, verder hebben ze een bepaald beleid uitgestippeld wat is het opleiden of kopen van talenten, die verder opleiden, een jaar of 3 in Ajax 1 en dan weer met winst verkopen.

Je kan wel gaan investeren maar als je voor een speler die wat toe zou voegen als een Tadic net zoveel moet betalen als Eriksen oplevert schiet je niet echt op en alle mindere goden heb je niks aan.

Verder heb je ook met een Tadic in Europa weinig te zoeken, gewoon geduld hebben en langzaam maar zeker naar een hoger niveau toewerken.
  maandag 2 september 2013 @ 11:48:09 #95
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130737304
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je er teveel achter moet zoeken, ze zijn gewoon een buffer aan het opbouwen voor magere jaren die er ook gaan komen, verder hebben ze een bepaald beleid uitgestippeld wat is het opleiden of kopen van talenten, die verder opleiden, een jaar of 3 in Ajax 1 en dan weer met winst verkopen.

Je kan wel gaan investeren maar als je voor een speler die wat toe zou voegen als een Tadic net zoveel moet betalen als Eriksen oplevert schiet je niet echt op en alle mindere goden heb je niks aan.

Verder heb je ook met een Tadic in Europa weinig te zoeken, gewoon geduld hebben en langzaam maar zeker naar een hoger niveau toewerken.
Opzich is het idee goed natuurlijik, maar dit was juist het jaar dat "ze" verwachtingen hadden om een stap te maken in europa. Dat heeft Frank zelf gezegd.

En nu ben je dus weer je "ster"spelers kwijt. Die stap omhoog moet een keer komen, je kan niet elk jaar weer klagen.
Get woke, go broke!
pi_130737376
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]

Als je goed investeert hoeft een versterking geen 10+ miljoen te kosten. Dat Eriksen zou vertrekken was al lang bekend, dan kun je best 6 miljoen neerleggen voor het grootste talent van de eredivisie. Ik vind dat Overmars veel te afwachtend is, natuurlijk moet je geen absurde risico's nemen, maar hoe kan het dat de faalclub van vorig jaar zijn selectie al begin Augustus op orde heeft (met heel veel spelerswisselingen) en dat het bij de kampioen pas op de laatste dag allemaal moet worden geregeld?

Overmars had Eriksen al begin Augustus verkocht moeten hebben. Ja, dan had je er misschien 2 miljoen minder voor gekregen, maar dan had je wel een betere vervanger kunnen halen dan Duarte :') .
  maandag 2 september 2013 @ 11:52:07 #97
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_130737423
quote:

[..]

Yup, zoals die vrije trap. Als daar wel die pingel uit kwam of een doelpunt, dan was het anders.
Die kans die jij bedoelde zorgde inderdaad voor nog meer boosheid, dat merkte je. Als die er in zat was hij de held, maar ik vind ook dat hij eerder de bal had moeten afgeven naar links (weet ff niet wie daar liep op dat moment)

Maar blijf er bij dat dat niet het cruciale moment in de wedstrijd had moeten zijn, we hadden het in de eerste helft al lang en breed op slot moeten gooien!
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  maandag 2 september 2013 @ 11:54:13 #98
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130737480
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich is het idee goed natuurlijik, maar dit was juist het jaar dat "ze" verwachtingen hadden om een stap te maken in europa. Dat heeft Frank zelf gezegd.

En nu ben je dus weer je "ster"spelers kwijt. Die stap omhoog moet een keer komen, je kan niet elk jaar weer klagen.
Dat is waar, toch wel vreemd dat hij dat zei want de kans dat eriksen zou vertrekken was toch wel heel groot, maar daarom moet het "instapniveau" hoger zijn en dan bedoel ik niet alleen van de sterren maar ook van de waterdragers.
  maandag 2 september 2013 @ 11:55:43 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_130737519
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is waar, toch wel vreemd dat hij dat zei want de kans dat eriksen zou vertrekken was toch wel heel groot, maar daarom moet het "instapniveau" hoger zijn en dan bedoel ik niet alleen van de sterren maar ook van de waterdragers.
Sja ik denk dat hij toch het niveau overschat van velen. Ze zullen op de training vast hele leuke dingen laten zien,maar in een wedstrijd heb je 11 man die er alles aan doen om je het leven zuur te maken ;).

Ik denk echt dat vooral Sana zo'n speler is die zonder druk en tegenstand hele leuke dingen laat zien.
Get woke, go broke!
  maandag 2 september 2013 @ 11:55:50 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130737523
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 11:50 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Als je goed investeert hoeft een versterking geen 10+ miljoen te kosten. Dat Eriksen zou vertrekken was al lang bekend, dan kun je best 6 miljoen neerleggen voor het grootste talent van de eredivisie. Ik vind dat Overmars veel te afwachtend is, natuurlijk moet je geen absurde risico's nemen, maar hoe kan het dat de faalclub van vorig jaar zijn selectie al begin Augustus op orde heeft (met heel veel spelerswisselingen) en dat het bij de kampioen pas op de laatste dag allemaal moet worden geregeld?

Overmars had Eriksen al begin Augustus verkocht moeten hebben. Ja, dan had je er misschien 2 miljoen minder voor gekregen, maar dan had je wel een betere vervanger kunnen halen dan Duarte :') .
Als je op Maher doelt ben ik wel met je eens dat Ajax die aan had kunnen trekken, maar waarschijnlijk waren ze toch niet helemaal overtuigd van zijn kwaliteiten in tegenstelling tot die van Van Ginkel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')