Die bank zal het een rotzorg zijn, ze worden toch wel in leven gehouden door de EU (en, jawel, dus ons belastinggeld).quote:Op zondag 1 september 2013 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
De rente betalen ze en ze zullen ook moeten aflossen. Anders sluit die bank dat contract niet, het is geen liefdadigheidsorganisatie.
Hmm ok misschien heb je toch gelijkquote:Op maandag 2 september 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste: je cijfer van 600 miljoen klopt van geen kant. Het is 170 miljoen euro (bron). Dat wil zeggen tegen een omzet van bijna 500 miljoen euro een schuld van 34% van de omzet. De schuld van Feyenoord van 20 miljoen is relatief gezien veel hoger, aangezien de omzet van Feyenoord maar ongeveer 40 miljoen is (bron 2 bron 3). Dat is dus een schuld van 50% van de jaaromzet. Of een club financieel gezond is hangt ook nog van andere factoren af, maar dit soort dingen roepen is onzin.
Wel grappig toen ik dit uitzocht: de omzet van Real (en ook die van Barça trouwens) is hoger dan die van alle Eredivisieclubs samen
Dat kan prima zo zijn maar als je zoals Real bijna 160 miljoen euro aan mediarechten binnenharkt (of dat nou eerlijk is of niet) kun je nou eenmaal wat meer hebben als clubquote:Op maandag 2 september 2013 01:42 schreef MAHL het volgende:
[..]
Hmm ok misschien heb je toch gelijk
Wat de omzet betreft, dat komt doordat de mediainkomsten van de Spaanse competitie enorm scheef verdeeld worden en Real en Barcelona vrijwel met alle poet achterblijven terwijl het in Nederland gewoon netjes verdeeld wordt. Vandaar dat de Spaanse competitie ook richting niveau Schotland gaat qua spanning.
Je kan beter naar de winsten kijken. Als hun kosten nog groter zijn dan hun omzet dan doen ze het slechter dan Feyenoord. Omzet is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat je overhoudt..quote:Op maandag 2 september 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ten eerste: je cijfer van 600 miljoen klopt van geen kant. Het is 170 miljoen euro (bron). Dat wil zeggen tegen een omzet van bijna 500 miljoen euro een schuld van 34% van de omzet. De schuld van Feyenoord van 20 miljoen is relatief gezien veel hoger, aangezien de omzet van Feyenoord maar ongeveer 40 miljoen is (bron 2 bron 3). Dat is dus een schuld van 50% van de jaaromzet. Of een club financieel gezond is hangt ook nog van andere factoren af, maar dit soort dingen roepen is onzin.
Wel grappig toen ik dit uitzocht: de omzet van Real (en ook die van Barça trouwens) is hoger dan die van alle Eredivisieclubs samen
Als je op mijn links had gedrukt zag je dat Real gewoon winst maakt. In tegenstelling tot Barça, terwijl veel mensen denken dat het andersom is (ik ook). Real had vorig seizoen 31 miljoen euro winst, tegen 6,5 miljoen voor Feyenoord.quote:Op maandag 2 september 2013 01:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Je kan beter naar de winsten kijken. Als hun kosten nog groter zijn dan hun omzet dan doen ze het slechter dan Feyenoord. Omzet is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat je overhoudt..
Volgens mij klopt dat, inderdaad.quote:(Volgens mij wordt er in het 'echie' voornamelijk gekeken naar het vermogen van een club/onderneming)
In het echie is de balans eigen/vreemd vermogen (de solvabiliteit) ook enorm belangrijk. Die is énorm scheef bij Real Madrid. De laatste jaren zijn ze wel bezig het aan te pakken, maar eigenlijk had het niet zover moeten kunnen komen, vandaar ook dat Bankia er aan onderdoor is gegaan.quote:Op maandag 2 september 2013 01:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:
[..]
Je kan beter naar de winsten kijken. Als hun kosten nog groter zijn dan hun omzet dan doen ze het slechter dan Feyenoord. Omzet is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat je overhoudt..
(Volgens mij wordt er in het 'echie' voornamelijk gekeken naar het vermogen van een club/onderneming)
En Game of Thrones. Voetbal, en Game of Thrones.quote:Op maandag 2 september 2013 02:47 schreef Remqo het volgende:
Ik zeg dan maar weer:
Van al de onbelangrijke dingen des levens, is voetbal het belangrijkst.
Subsiedies van de gemeentequote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef 88-4 het volgende:
[..]
Crisis he...![]()
Waar halen ze dat geld vandaan?
quote:Op maandag 2 september 2013 00:27 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dus men betaalt eerder om chips op de bank te vreten terwijl ronaldo of messi zn beentjes over het veld huppelt dan dat ze beschermd worden tegen allerhande ziektes. Wacht maart tot ze aids of zo hebben een fan gaan roepen waarom er zo weinig geïnvesteerd werd in de zorg en geneeskunde.
Ik zal het niet meer doen.quote:Op maandag 2 september 2013 06:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Wat huillach jij. Daar is het veel te vroeg voor
Ik vind je bronnen enigszins dubieus (je haalt de cijfers van Real Madrid uit een artikel op een Nederlandse fansite), maar aangenomen dat het waar is, dan heb je natuurlijk wel gelijk.quote:Op maandag 2 september 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je suggestie is dus dat een bedrijf geen winst mag maken (en vooral geen financieel risico mag nemen!) omdat anderen in de wereld minder fortuinlijk zijn?quote:Op maandag 2 september 2013 20:33 schreef Copthorne het volgende:
Afgezien van wat het Madrid kan opleveren, is het natuurlijk zeer immoreel om dit soort bedragen uit te geven aan voetballers, terwijl miljarden mensen op deze wereld in armoede leven, nauwelijks te eten hebben en geen toegang hebben tot schoon drinkwater.
Vind jij het moreel aanvaardbaar dat C. Ronaldo en Messi 17 tot 20 miljoen euro per jaar verdienen, terwijl ruim een miljard mensen geen toegang tot schoon drinkwater hebben?quote:Op maandag 2 september 2013 20:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je suggestie is dus dat een bedrijf geen winst mag maken (en vooral geen financieel risico mag nemen!) omdat anderen in de wereld minder fortuinlijk zijn?Het belachelijke is dat als Real een nieuw stadion uit de grond stampt niemand loopt te mekkeren en nu allerlei figuren op hun achterste benen staan.
Dus dan is al het geld wat in grote hoeveelheden van eigenaar verwisseld immoreel? Immers, geen goed of dienst is belangrijker dan een mensenleven. Overname KPN? Van dat geld hadden levens gered kunnen worden! Schoonwatervoorzieningen in Nederlandse steden? Je had ook malarianetten uit kunnen delen!quote:Op maandag 2 september 2013 20:40 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Vind jij het moreel aanvaardbaar dat C. Ronaldo en Messi 17 tot 20 miljoen euro per jaar verdienen, terwijl ruim een miljard mensen geen toegang tot schoon drinkwater hebben?
Mijn punt is: Wat kun je allemaal niet doen met honderd miljoen? Een speler kopen, ja dat kan. Levens redden en de wereld verbeteren? Ja, dat levert financieel niks op...
Dat is wat "allerlei figuren" zo boos maakt.
Die overname van KPN en die watervoorzieningen dienen mijns inziens een groter doel dan de aankoop van een speler door een voetbalclub. Dat laatste is enkel en alleen voor wat entertainment voor een beperkte groep mensen (de fans van Real). We hebben het hier over een volledig opgeblazen entertainmentindustrie.quote:Op maandag 2 september 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dus dan is al het geld wat in grote hoeveelheden van eigenaar verwisseld immoreel? Immers, geen goed of dienst is belangrijker dan een mensenleven. Overname KPN? Van dat geld hadden levens gered kunnen worden! Schoonwatervoorzieningen in Nederlandse steden? Je had ook malarianetten uit kunnen delen!
Het is onzinnig grote hoeveelheden geld af te zetten tegen 'wat er mee had gekund'. Eenieder die iets anders beweert maakt én een denkfout en is ongelofelijk hypocriet.
Als sporter wel idd. Maar verder heeft ie niet veel te klagen hoorquote:Op zondag 1 september 2013 23:10 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Daar is David Beckham dus kapot aan gegaan. Hij was ooit een degelijke rechtsbuiten met een schitterende voorzet, maar na pakweg 2003 heeft hij nauwelijks meer iets gepresteerd, omdat hij te druk was met reclamespotjes, rode lopers, tatoeages en vreemdgaan. Zonde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |