abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130730119
Er moet een wet komen tegen sportsalarissen. Het helpt de mensheid niet verder. Sterk het in economische hulp aan griekenland of geneeskunde.
pi_130730150
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:54 schreef Groby het volgende:
Bale is gewoon net zo veel waard als Neymar, en dit is belachelijk.

Alsof Real Madrid Fifa speelt ofzo, "oh shit Spurs accepteren geen 60 miljoen, dan maar 100 he heehe!1!2!".
Piet. Kijk dan ook even naar de transferbedragen die ze ontvangen van uitgaande transfers. En hoogstwaarschijnlijk gaat Ozil voor 49mil euro naar Arsenal, meerdere bronnen die het melden.
Failure is success if we learn from it.
pi_130730205
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:02 schreef GhpH het volgende:
Er moet een wet komen tegen sportsalarissen. Het helpt de mensheid niet verder. Sterk het in economische hulp aan griekenland of geneeskunde.
Voetbal is entertainment. Daarnaast komt er steeds meer geld in de voetbalwereld terecht door oa Sjeiks en de toenemendr welvaart in de wereld (azie etc.)
pi_130730319
Zullen de trainers mogen kontebonken voor die 100 miljoen?
  maandag 2 september 2013 @ 00:23:12 #80
8369 speknek
Another day another slay
pi_130730681
Maar als hij patent krijgt op zijn <3 mag Real Madrid dan wel of niet verdienen aan zijn portretrecht?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 2 september 2013 @ 00:26:14 #81
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130730747
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Stoer joh :')

Een lichtpuntje voor de PVV'ers alhier. 12 miljoen is via de transfer van Eriksen al teruggevloeid naar Nederland!
Vond ik ook jatoch :')
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130730771
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 00:05 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Voetbal is entertainment. Daarnaast komt er steeds meer geld in de voetbalwereld terecht door oa Sjeiks en de toenemendr welvaart in de wereld (azie etc.)
Dus men betaalt eerder om chips op de bank te vreten terwijl ronaldo of messi zn beentjes over het veld huppelt dan dat ze beschermd worden tegen allerhande ziektes. Wacht maart tot ze aids of zo hebben een fan gaan roepen waarom er zo weinig geïnvesteerd werd in de zorg en geneeskunde.
pi_130730827
Dacht dat 't crisis is....

Laat ze lekker dáár op bezuinigen!
Ik schrik vogels af...
pi_130730843
Wat een onzin om hier een janktopic over de openen. De verantwoordelijken bij Real Madrid hebben ingeschat of deze voetballer dit op gaat brengen in prijzengeld, verkoop van merchandise, sponsoring en tv-rechten. Het antwoord was blijkbaar positief. Of dat een terechte keuze is of niet, dat is afwachten.

Maar TS weet dat veel beter! Geen mens is 100 miljoen waard! :') Als hij meer opbrengt dan hij kost is hij het waard. Zo simpel zijn die dingen.
pi_130730859
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:29 schreef DeVogelverschrikker het volgende:
Dacht dat 't crisis is....

Laat ze lekker dáár op bezuinigen!
:')
pi_130731083
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:07 schreef Copthorne het volgende:
Het is krom dat Feyenoord bijna failliet gaat met 20 miljoen in de min, terwijl een club als Madrid 600 miljoen euro schuld mag hebben en spelers mag blijven kopen.

Dit gaat echt nergens meer over.
Ten eerste: je cijfer van 600 miljoen klopt van geen kant. Het is 170 miljoen euro (bron). Dat wil zeggen tegen een omzet van bijna 500 miljoen euro een schuld van 34% van de omzet. De schuld van Feyenoord van 20 miljoen is relatief gezien veel hoger, aangezien de omzet van Feyenoord maar ongeveer 40 miljoen is (bron 2 bron 3). Dat is dus een schuld van 50% van de jaaromzet. Of een club financieel gezond is hangt ook nog van andere factoren af, maar dit soort dingen roepen is onzin.

Wel grappig toen ik dit uitzocht: de omzet van Real (en ook die van Barça trouwens) is hoger dan die van alle Eredivisieclubs samen :')
pi_130731675
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ten eerste: je cijfer van 600 miljoen klopt van geen kant. Het is 170 miljoen euro (bron). Dat wil zeggen tegen een omzet van bijna 500 miljoen euro een schuld van 34% van de omzet. De schuld van Feyenoord van 20 miljoen is relatief gezien veel hoger, aangezien de omzet van Feyenoord maar ongeveer 40 miljoen is (bron 2 bron 3). Dat is dus een schuld van 50% van de jaaromzet. Of een club financieel gezond is hangt ook nog van andere factoren af, maar dit soort dingen roepen is onzin.

Wel grappig toen ik dit uitzocht: de omzet van Real (en ook die van Barça trouwens) is hoger dan die van alle Eredivisieclubs samen :')
_O_
pi_130731957
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:05 schreef pussycatdoll het volgende:
ONZE BELASTINGCENTEN!!!!!EINZ!!! GEERT HAD GELIJK!!!
Wat dit betreft heeft Geert ook gelijk. Het zíjn ook onze belastingcenten.
pi_130731986
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:09 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jawel, je lult maar een eind weg.

Real heeft tientallen miljoenen op de bank staan. Ja, ze hebben schulden maar die worden altijd netjes afbetaald.
De enige reden waarom Real tientallen miljoen op de bank heeft staan is omdat ze die tientallen miljoenen gewoon geleend hebben. De balans moet je ook met een gigantische korrel zout nemen, Ronaldo staat er bijv voor 300 miljoen op 8)7
pi_130731998
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:12 schreef Dven het volgende:

[..]

En waarom zijn ze het niet waard? Het wordt er voor uitgegeven. Het wordt weer in ruime mate terug verdient. Dus is het het allemaal uiteindelijk allemaal waard.

Dat jij chagrijnig wordt van de bedragen, dat is jouw probleem. Maar geen absoluut gegeven dat het foutief is.
Maar het wórdt niet terugverdiend. Real Madrid vult het ene gat met het andere en sluit leningen af bij failliete banken om de oude leningen terug te betalen. Wat was het, in totaal ruim een half miljard aan schulden?!
pi_130732017
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

De rente betalen ze en ze zullen ook moeten aflossen. Anders sluit die bank dat contract niet, het is geen liefdadigheidsorganisatie.
Die bank zal het een rotzorg zijn, ze worden toch wel in leven gehouden door de EU (en, jawel, dus ons belastinggeld).
pi_130732091
quote:

[..]

Hmm ok misschien heb je toch gelijk :@

Wat de omzet betreft, dat komt doordat de mediainkomsten van de Spaanse competitie enorm scheef verdeeld worden en Real en Barcelona vrijwel met alle poet achterblijven terwijl het in Nederland gewoon netjes verdeeld wordt. Vandaar dat de Spaanse competitie ook richting niveau Schotland gaat qua spanning.
pi_130732216
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 01:42 schreef MAHL het volgende:

[..]

Hmm ok misschien heb je toch gelijk :@

Wat de omzet betreft, dat komt doordat de mediainkomsten van de Spaanse competitie enorm scheef verdeeld worden en Real en Barcelona vrijwel met alle poet achterblijven terwijl het in Nederland gewoon netjes verdeeld wordt. Vandaar dat de Spaanse competitie ook richting niveau Schotland gaat qua spanning.
Dat kan prima zo zijn maar als je zoals Real bijna 160 miljoen euro aan mediarechten binnenharkt (of dat nou eerlijk is of niet) kun je nou eenmaal wat meer hebben als club :P
pi_130732224
quote:

[..]

Je kan beter naar de winsten kijken. Als hun kosten nog groter zijn dan hun omzet dan doen ze het slechter dan Feyenoord. Omzet is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat je overhoudt..

(Volgens mij wordt er in het 'echie' voornamelijk gekeken naar het vermogen van een club/onderneming)
pi_130732234
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 01:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

Je kan beter naar de winsten kijken. Als hun kosten nog groter zijn dan hun omzet dan doen ze het slechter dan Feyenoord. Omzet is leuk, maar uiteindelijk gaat het erom wat je overhoudt..
Als je op mijn links had gedrukt zag je dat Real gewoon winst maakt. In tegenstelling tot Barça, terwijl veel mensen denken dat het andersom is (ik ook). Real had vorig seizoen 31 miljoen euro winst, tegen 6,5 miljoen voor Feyenoord.

quote:
(Volgens mij wordt er in het 'echie' voornamelijk gekeken naar het vermogen van een club/onderneming)
Volgens mij klopt dat, inderdaad.
pi_130732241
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 01:56 schreef VeniVidiViciV het volgende:

[..]

In het echie is de balans eigen/vreemd vermogen (de solvabiliteit) ook enorm belangrijk. Die is énorm scheef bij Real Madrid. De laatste jaren zijn ze wel bezig het aan te pakken, maar eigenlijk had het niet zover moeten kunnen komen, vandaar ook dat Bankia er aan onderdoor is gegaan.
  † In Memoriam † maandag 2 september 2013 @ 02:47:06 #97
88815 The_Emotion
98.3
pi_130732495
Ik zeg dan maar weer:
Van al de onbelangrijke dingen des levens, is voetbal het belangrijkst.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_130732500
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 02:47 schreef Remqo het volgende:
Ik zeg dan maar weer:
Van al de onbelangrijke dingen des levens, is voetbal het belangrijkst.
En Game of Thrones. Voetbal, en Game of Thrones.
  maandag 2 september 2013 @ 06:19:04 #99
383757 fortunafan
Feyenoord Rotterdam!
pi_130732776
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef 88-4 het volgende:

[..]

Crisis he... :{

Waar halen ze dat geld vandaan?
Subsiedies van de gemeente :') ___x10..
Belastings centen van ons.... Oh? Dubbel oh. OHOH...... :') __________x1000....

Belachelijk dit gewoon! 100 miljoen....
met sportieve groet,
fortunafan.
pi_130732819
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 00:27 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dus men betaalt eerder om chips op de bank te vreten terwijl ronaldo of messi zn beentjes over het veld huppelt dan dat ze beschermd worden tegen allerhande ziektes. Wacht maart tot ze aids of zo hebben een fan gaan roepen waarom er zo weinig geïnvesteerd werd in de zorg en geneeskunde.
:') x oneindig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')