quote:Op zondag 1 september 2013 19:31 schreef DJMomo het volgende:
oh, meiden, ik hoor net zulk slecht nieuws...
Bah dat is heel naar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind het niets maar dat is zo persoonlijk.quote:Op zondag 1 september 2013 20:17 schreef klaprooss het volgende:
Is een zwangerschap bh prettig trouwens? Ik ben nu bijna 14 weken. Begon met een volle B/kleine C maar zit inmiddels op een fikse D cup waarbij ze soms ook al te klein worden! Bh's blijven kopen vind ik een beetje duur dus vraag me af of zo'n zwangerschap bh wat is.
Iemand ervaring ermee?
spannend gaat het doorzetten.quote:Op zondag 1 september 2013 18:56 schreef Spewey het volgende:
Hoe is je bloeddruk nu?
Vanmiddag met kroost naar Oud Valkenveen geweest, best veel gewaggeld, viel me erg mee
Nu wel sinds een tijdje weeën maar niet pijnlijk genoeg on het echte werk te zijn. Ga zo lekker even in bad dan zal het wel snel stoppen
Dat hoop ik niet, babysaurus moet nog een week blijven zitten van mequote:Op zondag 1 september 2013 20:43 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
spannend gaat het doorzetten.
nu net 97 maar daarvoor heel netjes 84 dus tja....
ja is het ook. het slaat niet door gelukkig maar wisselt heel erg en daar heb ik wel last van.quote:Op zondag 1 september 2013 20:59 schreef Spewey het volgende:
[..]
Dat hoop ik niet, babysaurus moet nog een week blijven zitten van me
Maar de frequentie is aan het afnemen dus gewoon voorwerk.
Ik zou gek worden van jouw onderdruk, echt zo inconsequent![]()
Wij zijn er ook nog niet zo goed uit. We willen namelijk misschien gaan proberen dat ik tijdelijk stop met werken. Qua kosten maakt het niet veel uit. Volgens mij krijg je van de belasting ook weer net iets meer terug voor het kdv dan bij een gastouder. Maar dat weten de dames met kinderen vast beterquote:Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef Kimpossible het volgende:
Dames, even iets heel anders: indien opvang, kiezen jullie dan voor gastouderopvang of kinderdagverblijf? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer en kan er geen wijs meer uit (vooral qua kosten - het zou goedkoper moeten zijn bij een gastouder, maar is dat het ook?)
Help!
Wij gaan hier hoogstwaarschijnlijk voor gastouder. Ik werk regelmatig, alsin alleen overdag doordeweeks, maar heb geen hele vaste tijden. Vriend heeft momenteel nog geen werk en moet gewoon alles pakken wat kan. We weten dus niet waar dat gaat eindigen. Gastouder is net iets flexibeler dan de kdv's hier in de omgeving, dus vandaar de keus. Gaan wel echt via een bureau doen, dat er een backup is just in case. Heb me al aangemeld maar actief zoeken hoeft pas een maand of 4 van te voren.quote:Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef Kimpossible het volgende:
Dames, even iets heel anders: indien opvang, kiezen jullie dan voor gastouderopvang of kinderdagverblijf? Ik zie tussen de bomen het bos niet meer en kan er geen wijs meer uit (vooral qua kosten - het zou goedkoper moeten zijn bij een gastouder, maar is dat het ook?)
Help!
Spannend!! Ben benieuwd naar je sugerbeeb en je DDay! Hier horen we wrs ma of di een voorlopige datum.quote:Op zondag 1 september 2013 21:46 schreef Spewey het volgende:
Deze sugarmommy is heel erg blij dat D-day er aan zit te komen, nog maar 1.5 week vol suiker frustraties. Morgen naar de internist en bloed laten prikken (willen m'n gemiddelde bloedsuiker van de afgelopen 6 weken weten) protocol voor de bevalling meenemen (wanneer wel en wanneer geen insuline meer spuiten) en naar de gyn voor een half uurtje ctg en bloeddruk meten (onderdruk zat hele zwangerschap tussen de 60 en 70 en sinds vorige week 85)
Ctg vind ik een beetje onzin, voel babysaurus bijna continu, wilde man
Morgen prikken we nog niets, datum prikken we vrijdag, ik vind ze allemaal goed op 11 september na, blijft zo'n beladen datum.. gekke hormonenquote:Op zondag 1 september 2013 21:57 schreef Jipster het volgende:
[..]
Spannend!! Ben benieuwd naar je sugerbeeb en je DDay! Hier horen we wrs ma of di een voorlopige datum.
Nee niet meer spuiten, wel nog 3 keer in de week een dagcurve prikken en dan na 6 weken naar de internist terug.quote:Op zondag 1 september 2013 21:59 schreef ferrari_rood het volgende:
spewey bijna dday.
Moet je na de bevalling nog spuiten? of is alles snel weer normaal?
dat is iets om naar uit te kijkenquote:Op zondag 1 september 2013 22:01 schreef Spewey het volgende:
[..]
Nee niet meer spuiten, wel nog 3 keer in de week een dagcurve prikken en dan na 6 weken naar de internist terug.
Dus bye bye stinkende insuline en blauwe plekken in m'n buik
Ik weet niet of je het al weet, maar als je man niet werkt heb je hoogstwaarschijnlijk geen recht op kinderopvangtoeslag. Dat is wel iets om in je beslissing mee te nemen wellicht, want het kost zonder toeslag behoorlijk wat geld.quote:Op zondag 1 september 2013 21:50 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Wij gaan hier hoogstwaarschijnlijk voor gastouder. Ik werk regelmatig, alsin alleen overdag doordeweeks, maar heb geen hele vaste tijden. Vriend heeft momenteel nog geen werk en moet gewoon alles pakken wat kan. We weten dus niet waar dat gaat eindigen. Gastouder is net iets flexibeler dan de kdv's hier in de omgeving, dus vandaar de keus. Gaan wel echt via een bureau doen, dat er een backup is just in case. Heb me al aangemeld maar actief zoeken hoeft pas een maand of 4 van te voren.
Met toeslag vind k t anders ook aardig prijzigquote:Op zondag 1 september 2013 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al weet, maar als je man niet werkt heb je hoogstwaarschijnlijk geen recht op kinderopvangtoeslag. Dat is wel iets om in je beslissing mee te nemen wellicht, want het kost zonder toeslag behoorlijk wat geld.
Ja dank je, daar was ik al van op de hoogte. Als hij geen werk heeft gaat baby ook niet naar de opvang hoor. Maar het is natuurlijk de bedoeling dat hij wel asap aan de slag gaatquote:Op zondag 1 september 2013 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het al weet, maar als je man niet werkt heb je hoogstwaarschijnlijk geen recht op kinderopvangtoeslag. Dat is wel iets om in je beslissing mee te nemen wellicht, want het kost zonder toeslag behoorlijk wat geld.
quote:Op zondag 1 september 2013 22:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja ik snap het Mabawa.Is ook logisch want zelfs met toeslag is het dúúr. Wij zijn straks voor de drie kindjes voor drie dagen opvang per week, waarvan twee naar het kdv gaan en eentje naar de bso iets van 800 euro kwijt. Ik vind het echt heel veel geld. Een behoorlijke aanslag op ons inkomen in ieder geval. En dan willen ze vrouwen zogezegd stimuleren te werken... sure, dat gaat 'm op deze manier niet worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
Nee, maar kan wel mijn uren zo aanpassen dat ik het meeste werk als lief nog thuis is en dan nog maar een halve dag moet doen als hij weg is. Maar dat is allemaal in theorie hè, ik vraag me ook af of het überhaupt te doen is om thuis te werken met een baby. Ben je niet veel drukker met babydingen dan met werken?quote:Op maandag 2 september 2013 07:22 schreef Sleehakschoen het volgende:
Rfr, als jij thuis werkt, werk je dan maar halve dagen?
dat laatste denk ik welquote:Op maandag 2 september 2013 07:25 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Nee, maar kan wel mijn uren zo aanpassen dat ik het meeste werk als lief nog thuis is en dan nog maar een halve dag moet doen als hij weg is. Maar dat is allemaal in theorie hè, ik vraag me ook af of het überhaupt te doen is om thuis te werken met een baby. Ben je niet veel drukker met babydingen dan met werken?
Oh Momo wat vervelend!
quote:Op zondag 1 september 2013 23:11 schreef Hilzillah het volgende:
Olli Spam!Ach, wat een schatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, die vermoeidheidquote:Op maandag 2 september 2013 10:56 schreef Dot. het volgende:
Net mn baas het nieuws verteld, ze vond het heel erg leukEn ze zag ook wel iets aan me, want ik zie er pips uit. Misschien toch maar eens make-up gaan gebruiken
Gefeliciteerd Mabawa. En baby Olli
Succes, ben benieuwd!!quote:Op maandag 2 september 2013 09:09 schreef Spewey het volgende:
Hieperdepiep en hoera!
Van harte Mabawa.
Onderweg naar een rondje ziekenhuis, helemaal alleen! Stiekem ben ik zo blij dat school en peuterspeelzaal weer begonnen zijn![]()
Ik las kwispeldagquote:Op maandag 2 september 2013 11:28 schreef ferrari_rood het volgende:
Hilz
Kp wisseldag
Mabawa gefeliciteerd
Ga je het geslacht hier delen?quote:Op maandag 2 september 2013 12:16 schreef Burdie het volgende:
Hier 16+1 vandaag en vanavond babyspieken . Ben toch wel wat nerveus ervoor maar ook erg ! Ben vooral benieuwd hoe groot baby nu is...
Over de baby voelen, ik voel nog niet iets wat lijkt op hoe ik overal op internet lees hoe het zou moeten voelen. Wel voelt het soms alsof ik een soort grote bal in mijn buik heb, die langzaam ronddraait/zich verplaatst. Zou dat de baby zijn?
Het geslacht blijft voor ons ook een verrassingquote:Op maandag 2 september 2013 12:39 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ga je het geslacht hier delen?
en dat bal gevoel is bij mij altijd mijn darmen
Leuk!quote:Op maandag 2 september 2013 12:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het geslacht blijft voor ons ook een verrassing.
spannend en heel erg goed klinkt het niet als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 2 september 2013 12:42 schreef Spewey het volgende:
Even jompelen voor de kwispeldag
En voor het baby voelen bewegen
Ctg was keurig, bloeddruk was weer gestegen, moest op commando plassen en dat was positief voor eiwitten, dus langs het lab bloed prikken en nog meer urine inleveren, ze wilden me houden maar ik wilde/moest kroost van school plukken. Nu om 16:15 bellen voor uitslagen. Blegh wat een geneuzel allemaal.
Wat tofquote:Op maandag 2 september 2013 12:42 schreef RunForrestRun het volgende:
Gefeliciteerd Mabawa!
En eenvoor Kim!
Ook eenvoor mij want vanaf dit weekend voel ik de baby! Zijn een soort kleine plopjes, beetje als lucht in je buik maar dan zonder darmgerommel erbij
.
Dat klinkt allemaal positief, fijn!quote:Op maandag 2 september 2013 12:42 schreef Spewey het volgende:
Ctg was keurig, bloeddruk was weer gestegen, moest op commando plassen en dat was positief voor eiwitten, dus langs het lab bloed prikken en nog meer urine inleveren, ze wilden me houden maar ik wilde/moest kroost van school plukken. Nu om 16:15 bellen voor uitslagen. Blegh wat een geneuzel allemaal.
quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef -Bubseltje- het volgende:
Klinkt niet helemaal oke Spewey.
Shs die truck komt hier nu iedere dag voorbij zo vervelend.
Die heeft standaard een babysokkenlade op kantoor?quote:Op maandag 2 september 2013 13:35 schreef Dot. het volgende:
Ahw, er komt net een collega aan wie ik het vanochtend verteld heb sokjes brengen![]()
En SHS, schijnbaar wordt het beterIk ben er ook op aan het wachten
Lekker thuis werken als dat kan?
Ik werk in het centrum, dus genoeg winkels in de buurtquote:Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Die heeft standaard een babysokkenlade op kantoor?Wel lief
Thuis werken, I wish.... we beginnen vandaag met een nieuw project dus helaas pindakaas
Doe jij ns ff rustig }:quote:Op maandag 2 september 2013 12:42 schreef Spewey het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 september 2013 13:40 schreef DJMomo het volgende:
ik kwispel mee trouwens! 18w.
En het laatste nieuws is dat er geen nieuws is.Geen verandering in toestand tov gisteren.
heb je dan nog een sociaal leven momenteel of gaat dat allemaal naar slaap?quote:Op maandag 2 september 2013 15:01 schreef Burdie het volgende:
[..]![]()
hopelijk komen er snel goede berichten!
@SHS en @Dot ik wacht ook nog altijd op dat het beter wordt, ben met 16 weken nog altijd afgepeigerd. Ik slaap het klokje rond, maar dan kan je me alsnog opvegen in de middag... gelukkig heb ik bijna vakantie.
Bijslapen in het weekendquote:Op maandag 2 september 2013 15:03 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
heb je dan nog een sociaal leven momenteel of gaat dat allemaal naar slaap?
(scheelt wel dat je eigen baas bent, dan kun je je eigen tijden indelen)
Ik vraag me echt af hoe dat nou nog 6 maanden zo door moet
Maar zoete drop is smerigquote:Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef Theeleuter het volgende:
Ik kan drop aanraden als je licht in he hoofd bent/misselijk oid door de lage bloeddruk. En anders helpt het zout er wel in. Zoete drop bezit overigens meer zout dan zoute drop
Ik heb überhaupt niet zoveel sociaal leven, waarom dacht je dat ik op fok zit?quote:Op maandag 2 september 2013 15:03 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
heb je dan nog een sociaal leven momenteel of gaat dat allemaal naar slaap?
(scheelt wel dat je eigen baas bent, dan kun je je eigen tijden indelen)
Ik vraag me echt af hoe dat nou nog 6 maanden zo door moet
OOOOOOOOOOOOOH!!!! Salmiak Lollies!!!quote:Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
Voor het flauwe gevoel heb ik altijd 2 dingen in m'n tas: lu Cream crackers en look o look salmiak lollies. Bij honger/misselijkheid ga ik voor nr. 1 en bij slap/flauw/licht in t hoofd ga ik voor nr. 2. Dat zoete van de lolly en het zoute van salmiak werkt hier super!
In die mate icm mijn hoge bloeddruk wel jaquote:Op maandag 2 september 2013 16:12 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ehm..moet je daar direct voor bellen dan?
Na 20 weken, is hier ook standaard. Ik dacht omdat het een indicatie zou kunnen zijn van zwangerschapsvergiftiging.quote:Op maandag 2 september 2013 16:15 schreef Aisly het volgende:
Tnx voor de tips dames! Ga straks gelijk wat inslaan (Salmiaklolly)
Mabawa, fijn dat alles goed was bij de VK! Maar wel vreemd dat je bij hoofdpijn moet bellen. Of heb je dat al een hele tijd?
oow oke, dat is inderdaad wat andersquote:Op maandag 2 september 2013 16:19 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
In die mate icm mijn hoge bloeddruk wel jaAls het gewoon sluimert en weer weggaat niet perse. Maar deze kwam echt keihard aan en was stukken anders dan de hoofdpijn die ik voorheen in de zwangerschap had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan nog wat dingen die ik onthouden heb en waarop ik niet heb gereageerd:
GotC, wat heel erg leuk!Van harte
En ook een van harte voor Mabawa! Wat een lekker plaatje.![]()
Ik vind kwispeldagen heel lief, leuk en positief klinken. Die houd ik erin!
Oh en ik hoor misschien bij de wat ouderen, maar in het echt leven ben ik juist best 'jong' zwanger. De gemiddelde leeftijd van de eerste zwangerschap ligt in mijn omgeving (ook op de gym!) echt een stuk hoger.
En ik heb vorige week donderdag zomaar ineens een gratis echo gehad. Er moest iemand oefenen en ik mocht drie kwartier kijken. In 1d (of is dat 2 d?), in 3d en zelfs in 4d. Nellie lijkt echt heel erg op mijn man. Daar moest ik ook wel een beetje aan wennen. Ik dacht: "Oh meisje, kopietje van mijzelf" Maar niets bleek minder waar. En wat zijn 3d echo's eng! Behalve die van je eigen kind.![]()
![]()
Nou, groetjes hè?![]()
LU "toastjes" met kruidenquote:Op maandag 2 september 2013 15:12 schreef Kimpossible het volgende:
Voor het flauwe gevoel heb ik altijd 2 dingen in m'n tas: lu Cream crackers en look o look salmiak lollies. Bij honger/misselijkheid ga ik voor nr. 1 en bij slap/flauw/licht in t hoofd ga ik voor nr. 2. Dat zoete van de lolly en het zoute van salmiak werkt hier super!
quote:
quote:Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Burdie het volgende:
Hormonen. Ga je naar de winkel om salmiaklollies te halen () kom je thuis met druiven
![]()
![]()
![]()
Zit er nu lekker van te smullen![]()
.
quote:Op maandag 2 september 2013 18:04 schreef Kimpossible het volgende:
[..]hormonen ten top hiero! Salmiaklollies nog wel gevonden of maar gelijk geskipt?
![]()
Limone
Leuk! Welk jurkje?quote:Op maandag 2 september 2013 18:33 schreef GotC het volgende:
Ik wilde geen kleding meer kopen voor mezelf, maar toch een jurkje erbij gekocht vandaag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 02-09-2013 20:12:30 ]Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op maandag 2 september 2013 19:25 schreef DJMomo het volgende:
UpdateAch MomoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Sterkte!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
Lieve reactie van je Vickyquote:Op maandag 2 september 2013 19:32 schreef Vicky het volgende:
Ohhh RB... ik heb helemaal gemist dat je zwanger bent.. wat leuk!
Zie buikentopicquote:Op maandag 2 september 2013 19:23 schreef marel88 het volgende:
[..]
Leuk! Welk jurkje?Ik ben van plan mezelf schandalig te verwennen qua zwangerschapskleding en ondanks dat ik nog maar 7 wkn ben heb ik ontzettend zin om te shoppen. Tips? Wat vinden jullie leuke merken/shops?
blaasontsteking tijdens een zwangerschap voelt vaak anders aan.quote:Op maandag 2 september 2013 20:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst welkom!
Spewey schattig hoor zo'n man!
Momo eenvoor jou.
Limone, af en toe even klagen moet kunnen toch?! Ik snap heel goed dat je een beetje uit je hum raakt als alle dingen ineens niet meer gaan zoals je graag zou willen.hopelijk voel je je snel iets beter.
Ik heb hier ook een beetje een baaldag, ik heb de hele dag al het gevoel alsof er een vrachtwagen over mijn onderbuik en onderrug is heengereden. Ook heb ik volgens mij pijn aan mijn blaas. Ik zou bijna denken aan blaasontsteking, maar aan vaker plassen merk ik het niet echt en plassen doet ook geen lijn. Maargoed, mijn hele onderkant van mijn romp voelt dus beurs en ik vind het maar niets omdat daar ook de babies zitten.
Hmmm, het zou best eens blaasontsteking kunnen zijn volgens Mr. Google. Dat heb ik echt al 10 jaar niet gehad denk ik. Ik hou het even in de gaten en als het morgen blijft lever ik even een plasje in.quote:Op maandag 2 september 2013 20:31 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
blaasontsteking tijdens een zwangerschap voelt vaak anders aan.
Dank (en mooi!). Nog meer tips over favoriete zwangerschapsmerken/shops?quote:Op maandag 2 september 2013 20:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Zie buikentopicIs van de Prenatal.
Qua spijkerbroeken is mijn favo broek van Mamalicious, blijft het langste mooi. Had m'n 1e grijze Prenatal broek binnen 6 weken versleten![]()
Verder draag ik heul graag H&M lange shirts/jurkjes, is geen zwangerschapskleding. Rekt mooi mee, accentueert als een idioot en comfortabel ftw
Have fun shopping!
Japie ♥ 4-2-14
Lief!quote:Op maandag 2 september 2013 21:50 schreef ProjSkippy het volgende:
Awwww Limone! Ik 'miste' je al! (Maar serieus, want op jou durf ik altijd wel gezellig in te hakken.) Fijn dat je je inmiddels wel weer wat blijer voelt.
--
Ik heb een schommelstoel!
En een Koekadoek!
En vanavond het eerste deel van de borstvoedingscursus (en vriend was mee - evenals 80 % van de partners trouwens).
quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:44 schreef Dot. het volgende:
Oh, en mijn eerste mijlpaal vandaag, 12 weken!
Fijn! Nu lekker gaan genietenquote:Op maandag 2 september 2013 22:17 schreef Burdie het volgende:
Er zit gewoon een baby in mijn buik
Met alles erop en eraan, wat was die pretecho leuk zeg.
Baby vindt het kennelijk heel gezellig om lekker in mijn placenta weg te kruipen, en was heel beweeglijk. Klein acrobaatje is het. Ik ben zo blij en gerustgesteld![]()
![]()
Leuker ja!quote:
Limone ook al weer 30 weken, volgens m'n app heb je nu een grote kool aan boordquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Leuker ja!
Hoera voor kwispeldinsdag voor f_r (ben je nu verder dan bij ean?), voor Spewey (zit babysaurus er nog in? Ja dus + meldplicht!), voor Dot dus () en voor rmijzelf (30! Nog max 12 weken
).
RIP aan de omgeving van Skippy!
Wow, dat is ook voorbij gevlogen! Succes nog even!quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:38 schreef Spewey het volgende:
Buik loopt 3 weken voor Ymme? Hoe is het met je bloedsuiker?
Wat fijn Burdie
Kwispeldag voor Dot
Vandaag 37 weken, whee! (en meldplicht)
Oh dan weet ik welke app jij hebtquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:46 schreef Spewey het volgende:
[..]
Limone ook al weer 30 weken, volgens m'n app heb je nu een grote kool aan boord
En FR succes in het ziekenhuis zo!
Yeeey!quote:Op dinsdag 3 september 2013 07:44 schreef Dot. het volgende:
Oh, en mijn eerste mijlpaal vandaag, 12 weken!
quote:
Oh, zie bovenquote:
Kan het zijn dat je (onbewust) hebt zitten hyperventileren door die vlekken?quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:13 schreef Dot. het volgende:
Pff, net heel duizelig ineens met vlekken voor m'n ogen en uiteindelijk alles eruit gegooid en nu begin ik hoofdpijn te krijgen. Ik ga toch maar weer naar huis. Leuk begin van het tweede trimester
Bloed suiker is perfect!quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:38 schreef Spewey het volgende:
Buik loopt 3 weken voor Ymme? Hoe is het met je bloedsuiker?
Wat fijn Burdie
Kwispeldag voor Dot
Vandaag 37 weken, whee! (en meldplicht)
Ja, maar de drop kwam er bijna meteen weer uit. Net weer overgegeven dus misschien is het gewoon een griepje.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:17 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Kan het zijn dat je (onbewust) hebt zitten hyperventileren door die vlekken?Dan gebeurt bij mij dit hele riedeltje ook.
Straks iig even wat drop naar binnen werken (deed je al toch?), water drinken en iets zouts eten.
Awwwwquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:25 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, maar de drop kwam er bijna meteen weer uit. Net weer overgegeven dus misschien is het gewoon een griepje.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:55 schreef Burdie het volgende:
Beterschap Dot!voor de wisseldag van Dot, Limone, klaprooss en Spewey
Ik ben nog steeds helemaal in de wolken van de echo van gisteren, echt een aanrader hoor.
We waren de laatste van de avond en de echoscopiste was enorm enthousiast, ze heeft ons zeker anderhalf uur laten spieken![]()
. Heb er vannacht zelfs over gedroomd
![]()
.
We hebben ook enorm veel foto's mee gekregen, 35 geloof ik. Ik ga er nog even een tijdje verliefd naar staren nu.
Officieel was het een 2D echo, maar ze heeft ook nog even laten zien hoe het er 3D uitzietquote:Op dinsdag 3 september 2013 10:58 schreef klaprooss het volgende:
Wauw burdie dat zijn er zeker een hoop! Hadden jullie een 2D echo? Of 3D?
Wij zitten er ook aan te denken om het nog te gaan doen wat verder in de zwangerschap. Hoever ben jij ook al weer?
Veel plezier met je babyfotospieksessie
Ik doe ook mee met kwispeldag. 11 weken nuquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:40 schreef Limone het volgende:
[..]
Leuker ja!
Hoera voor kwispeldinsdag voor f_r (ben je nu verder dan bij ean?), voor Spewey (zit babysaurus er nog in? Ja dus + meldplicht!), voor Dot dus () en voor rmijzelf (30! Nog max 12 weken
).
RIP aan de omgeving van Skippy!
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:04 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Ik doe ook mee met kwispeldag. 11 weken nu
Oeh! Wij hebben ook met 16 weken een echo, bij ons voor geslachtsbepaling dat dan wel. Oeh ben wel extra benieuwd nu!quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Officieel was het een 2D echo, maar ze heeft ook nog even laten zien hoe het er 3D uitzietBaby lijkt op mijn man, vind ik
.
Ze heeft ook alle punten van de SEO bekeken, en het kindje is helemaal gezond. Geen garanties uiteraard, maar het was allemaal volgens het boekje
.
Ik ben nu 16+2, echt een leuke termijn voor een echo, anders is van 11 tot 20 weken wel een heel lang end om te wachten...
27 augustusquote:
Oh lekker op tijdquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:07 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
27 augustusBaby heeft zelfs vorige week even naar ons gezwaaid. Volgende week combitest en dus weer even babyspieken
[..]
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dot beterschap
tl ook wisseldag
Echo was goed. beweeglijk kind. Groeit mee op lijntje. nu wachten op de gyn.
Fijn FRquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Dot beterschap
tl ook wisseldag
Echo was goed. beweeglijk kind. Groeit mee op lijntje. nu wachten op de gyn.
[..]
Nog een extra jompel in m'n kwispeloverzicht voor Theeleuter!quote:
Nee, een DVD hebben we niet, dat was kostte een paar tientjes extra en ik denk niet dat we dat nog vaker dan 1x terug zouden gaan kijkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 12:12 schreef ProjSkippy het volgende:
Wat lief Burdie dat ze ook gelijk alles nagelopen hebben. Bij mijn pretecho (ander bureau) wilden ze dat niet doen, want dan werd het meer 'medisch'. Wij hebben echt twee uur lang naar een joggingfoetus liggen kijken en hebben ook véúl foto's meegekregen.. en een DVD met alles (inclusief complete film). Ze droeg zelf een microfoontje dus al haar uitleg etc. staat er ook bij op. Heb jij ook zoiets?
Idd, en waarschijnlijk zijn ze er gewoon netjes op tijd bij. Kraamverzorgende checkt dat netjes. Zodra het 'verwaarloosd' is dan heb je kans op geelzucht in de hersenstam. Maar dat gebeurd niet zomaar hoor!quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:46 schreef Pvoesss het volgende:
Dan google je net teveel in principe als je gewoon het goed in de gaten hebt en er zijn geen verdere problemen dan is er niets aan het handje.
Ah crapquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Bubsel spannend.
kp doe je rustig aan
hier bd te hoog dus aan meting en ctg. +
bloed en urine check
Ik ben zelf bij kindjekijken.nl geweest, Burdie ergens anders (weet wel waar, maar weet niet of ze dat online wil hebben i.v.m. plaats). En zo zijn er nog wel meer pretechobureaus in NL.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:55 schreef klaprooss het volgende:
Fijn FR& wifi!
Burdie en Skip waar hebben jullie het laten doen? Wel even benieuwd naar!
Pff vandaag komt de makelaar ons huis taxeren. Lekker in mijn weekend waar ik al zo aan toe was al 3 dagen het huis opruimen en schoonmaken. Ik moet alleen nu nog de woonkamer maar kan echt niet meer! zo klaar met klagen![]()
Snap het helemaalquote:Op dinsdag 3 september 2013 13:31 schreef -Bubseltje- het volgende:
Spewey aan de ene kant denk ik, als je het bij mij slecht heb kan je beter al komen. Maar aan de andere kant ook weer niet.
Iek een slak![]()
![]()
Fr sterkte weer
Nee nee! Volgende week pas, ik ben nog niet klaar met strijken en ik moet de ramen op z'n kamer nog lappen en ehm *insert smoesje 324*quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Spewey ik denk dat je lichaam een start aan het maken is met de bevalling.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:38 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh Spewey, ik had over je heen gelezen. Hier ook slakken. Maar die zitten in de tuin. Ik kan je wel wat komen brengen voor de nieuwe aanmaak?
*checkt buiktopic*quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:51 schreef angelatje het volgende:
Spewey, spannend hoor!
Hier ook een slak gister, maar dan op de grond in de bijkeuken. Zo een zonder huisje en nog een heul dikke ook![]()
Bubsel, wat doe je nu? Hopelijk blijft de kleine nog even zitten. Hoe ver was je ook alweer?
Ik mag vanavond sporten met walvissenmaar dan ook echt hè...zwangerschapsgym voor zwangeren met obesitas
Dat dacht ik ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef Sleehakschoen het volgende:
*checkt buiktopic*
Obesitas? Jij toch niet? Of ben je de instructrice?
Volgens de weegschaal welquote:Op dinsdag 3 september 2013 14:34 schreef Sleehakschoen het volgende:
Bubs, laat 'r toch nog maar heel even zitten
[..]
*checkt buiktopic*
Obesitas? Jij toch niet? Of ben je de instructrice?
Ook voor je zwangerschap al?quote:Op dinsdag 3 september 2013 16:12 schreef angelatje het volgende:
[..]
Volgens de weegschaal welmaar wil ook best de instructrice zijn
oh, klinkt als mijn verhaal... crapquote:Op dinsdag 3 september 2013 16:21 schreef angelatje het volgende:
Ja heb het altijd al gehad....paar jaar geleden 30 kilo afgevallen, afgelopen januari gestopt met Roken en toen kwam er 15 kilo aan in korte tijden nu in de zwangerschap ook al 10 kilo erbij
![]()
En ik ben niet gedwongen gelukkig, maar vk gaf me de folder...de diëtiste werd ik wel toe gedwongen door de vk
Ik ben pas acht weken dus ben nog niet bij de verloskundige geweest... Ik ben ook echt een randgeval hoor - voordat ik zwanger werd ben ik al best wat afgevallen maar ik zat nog middenin mijn strenge regime en dat heb ik natuurlijk vrij acuut moeten afkappen, van schrik sprongen er meteen een paar kilo bij. Dus ik ben benieuwd wat ze zeggen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Bubs, wat een gedoe! Hopen dat de weeën afnemen!
FR, ben je weer thuis?
Angela en SHS, hebben jullie ook extra controles o.i.d.? Ik heb een te hoog BMI en zit dus officieel op een 'BMI-protocol', wat zou moeten betekenen dat ik extra gecontroleerd word, maar ik merk tot nu toe nog weinig van die extra controles. Ik dacht dat we dan wel een keertje extra naar Pukkie mochten kijken maar daar zijn ze tot nu toe nog niet ingetrapt.
Of misschien later in de zwangerschap?
Wanneer mag je dan voor 't eerst? Ik ben met zeven weken voor het eerst geweest om onze knipper te bekijken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:21 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ik ben pas acht weken dus ben nog niet bij de verloskundige geweest... Ik ben ook echt een randgeval hoor - voordat ik zwanger werd ben ik al best wat afgevallen maar ik zat nog middenin mijn strenge regime en dat heb ik natuurlijk vrij acuut moeten afkappen, van schrik sprongen er meteen een paar kilo bij. Dus ik ben benieuwd wat ze zeggen.
donderdagquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:25 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Wanneer mag je dan voor 't eerst? Ik ben met zeven weken voor het eerst geweest om onze knipper te bekijken.
Ik was inderdaad ook bezig met afvallen, was net tien kilo kwijt (waarvan er overigens nog maar een halve is teruggekropen) en hoewel ik mijn nieuwe eetgewoontes vasthoud, kan ik niet meer zo diëten als ik deed.
Ben heel benieuwd wat ik nog van dat BMI-protocol kan verwachten.
Die hoop had ik ookquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:18 schreef RunForrestRun het volgende:
Bubs, wat een gedoe! Hopen dat de weeën afnemen!
FR, ben je weer thuis?
Angela en SHS, hebben jullie ook extra controles o.i.d.? Ik heb een te hoog BMI en zit dus officieel op een 'BMI-protocol', wat zou moeten betekenen dat ik extra gecontroleerd word, maar ik merk tot nu toe nog weinig van die extra controles. Ik dacht dat we dan wel een keertje extra naar Pukkie mochten kijken maar daar zijn ze tot nu toe nog niet ingetrapt.
Of misschien later in de zwangerschap?
quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:51 schreef Limone het volgende:
uh-oh...
De kraam komt morgen.
Staat van de babykamer:![]()
Staat van de rest van het huis:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet wel wat ik vanavond doe!
Hier kwam ze op intake rond de 26/27 weken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:57 schreef Sleehakschoen het volgende:
Bankhangen?
Waarom komt de kraam nu al eigenlijk? Jij bent toch pas tegen de 30 weken?
Ik heb van mijn vk een heel handig boekje gekregen met wat je wanneer moet doen en wanneer je een afspraak hebt bij de vk en wat er dan gebeurt. Volgende week mag je toch?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:14 schreef Sleehakschoen het volgende:
Oh, zo vroeg al! Maar dan kijken ze nog niet naar of het bed wel goed is opgemaakt toch?
Wanneer meld je je eigenlijk aan voor zoiets? /Zoveelvragen
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef Limone het volgende:
gehehe... kan ze wel alvast wennen aan de troep en een eigen looppad maken. Die zal ik dan wel intact laten![]()
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:04 schreef GotC het volgende:
! Ze neemt vast d'r witte handschoenen mee...
Bossche Bollen van Bohemenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:54 schreef GotC het volgende:
Huuu Dot, dat klinkt echt niet fijn![]()
Zit nog steeds te denken wat ik nou moet uitdelen op m'n werk. Zelf cupcakes bakken, of gewoon koekjes..meh
En appels voor de partypoopers die op dieet zijnquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Oeeeeh!Dat en Haagse kakkers
! Nom. Wel een goed idee!
Ik heb er 1 in m'n team die op dieet is. EN 1 die geen taart lust. Wtfbbq! Hoe kan je nou geen taart lusten!quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
En appels voor de partypoopers die op dieet zijn
Ik kan wel vertellen hoe het kamertje in mij hoofd eruitzietquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:16 schreef GotC het volgende:
Voor 13 weken aanmelden werd mij aangeraden!
Ze checken nog niks, al wilde ze bij mij wel even het kamertje zienIs echt een intake met info vanuit de kraam, je kan vragen stellen en urenindicatie wordt gegeven.
Dan doe je datquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik kan wel vertellen hoe het kamertje in mij hoofd eruit ziet![]()
quote:Op dinsdag 3 september 2013 21:53 schreef Babbel1 het volgende:
Pff, wat een gedoe, fr, maar fijn dat je weer thuis bent!
Vandaag hebben we weer een mijlpaal bereikt in onze zwangerschap; de 9-weken-en-een-dag echo! En de beentjes bewogenEn het hartje klopte zo hard
En de baby is nu 2,3cm
En ik heb nog nooit zo'n grote baby in mijn buik gehad
![]()
Ik begin me sinds dit weekend ineens te beseffen dat het nu deze vierde keer weleens voor het echie raak zou kunnen zijnVolgende tussenstop: 20 september echo voor de nekplooimeting met 11,5 week; daarna 2 weken vakantie, dus dan gaan we los
Dan ga ik ook als een echte zwangere meekletsen over kleertjes, buikfoto's, spugen (kan ik nu heel goed!) en alle hormonenongein! Tot snel!
Oh ja, wij gaan weer duo-echoënquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bubsel spannend, hopelijk is het alleen nog wat voorwerk.
Babbel hoe fijn is dat!Wat een enorme mijlpaal voor jullie. Op naar 20 september weer.
Ik heb net alvast een afspraak gemaakt voor 4 oktober, geslachtsbepaling, dan ben ik 16w3d, dus moet kunnen.We gaan met 15 weken nog wel naar de gyn en misschien kan die ook al wat zeggen, maar voor het geval dat niet zo is doen heb ik alvast deze gepland. Afzeggen als we het toch al weten kan altijd nog. Ik vond de prijs bij deze praktijk wel goed te doen, 25 euro voor 20 minuten. Bij veel praktijken betaal je al snel 40 euro voor geslachtsbepaling.
Nog 2 dagen en dan hebben we de nekplooimeting, ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden.
Oh en ik heb geen blaasontsteking. Dus ik heb geen idee waar mijn pijntjes in mijn onderbuik vandaan komen. Toch misschien gewoon groei denk ik.
11.30, ik vind t ook bijzonder spannend!quote:
Ik ben ook echt benieuwd. Ik heb gedroomd dat het een jongen en meisje wordt, maar geen idee wat ervan waar is natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 september 2013 22:26 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
11.30, ik vind t ook bijzonder spannend!
En wij willen in de week van 30 september ook loeren of er al n meisjes of jongensbaby van te maken is. Leuk!
Grappig he? Ik ben vorige week in mijn droom bevallen van een meisje. Ze was heel klein en er was stress want ze was volgens mij veel te vroeg. Ze kwam r zowat uit gevallen terwijl ik met de vk naar de auto op weg was. En toen ving ik r op en lagen we op de grond en toen keek ze me met van die grote kijkers aanquote:Op dinsdag 3 september 2013 22:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik ben ook echt benieuwd. Ik heb gedroomd dat het een jongen en meisje wordt, maar geen idee wat ervan waar is natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |