abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130666301
Voor wie is de FOK!Dieetclub bedoeld? De FOK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FOK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: CUL / Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Post mee en als je wil, maak dan een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter of een van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt. krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt. zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130666601
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 09:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

ik bedoelde 2 ons boven de 75 die je wilde wegen vandaag. ;)

Sorry, ik heb niet heel veel geduld voor dagelijkse onsjes-updates. En heel hard juichen als je in 1 week ruim een kilo af valt, maar dan ineens zomaar wat erbij is onmogelijk. :+
True
Ik wil best juichen elke dag voor kleine onsjes, maar dan ook niet moeilijk doen als het eens naar boven schommelt, dat is heel normaal.
pi_130666607
Ik ben aan het opruimen in mijn waskamer/rommelhok. Ik had heel veel spullen tot het plafond opgestapeld en er telkens dingen tussen gepropt. Morgen komt een vriend van ons kijken hoe we de bovenverdieping het beste kunnen verbouwen dus ik heb eindelijk een reden om prioriteit te geven aan die kamer. En nu kan ik er bijna niet meer lopen :D
Spoilers!
pi_130666650
Soms heb je dat soort duwtjes in de rug nodig :) succes er mee vandaag!
pi_130666665
Dit is trouwens het menu van vanavond:
http://www.detapasboot.nl/pdf/menu_tapas.pdf

Iemand nog tips wat ik beter links kan laten liggen.
Sowieso is het brood niet echt nodig natuurlijk.
pi_130666828
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Sarabi het volgende:
Soms heb je dat soort duwtjes in de rug nodig :) succes er mee vandaag!
Ik ben eigenlijk wel heel blij met dat duwtje. Mijn hele huis is doorgaans schoon en opgeruimd behalve die ene kamer ;) Hij staat ook helemaal vol met weggeef/kringloop/marktplaatsspul dus dat heeft nooit prioriteit.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:

Lekker! Ik had er trouwens een soort all you can eat tapas sushi style bij voorgesteld, geen idee waarom. Aioli, brood, chorizo en patatas bravas zijn geen verstandige keuzes. Ik zou het een beetje af laten hangen van de hoeveelheden van de rest en hoe lekker het is. En uiteraard alcohol laten staan. Eet smakelijk!
Spoilers!
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:17:13 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130666851
Precies weer op hetzelfde gewicht als begin van de week _O- Zal wel vocht zijn ofzo :)

Iemand trouwens een ubertip tegen plassende katten? Wij hebben twee logeerhondjes en onze poes gaat nu helemaal los. Overal waar de honden liggen plast ze nu: de bench, de bank, vloerbedekking, de mat, haar mandje en het toppunt: in mijn schoen :X :') We kunnen haar nog geen minuut alleen laten of ze springt op de bank voor een plasje -O- Hellup wat moeten we doen? ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_130666855
Thanks! Ja ik had ook zo'n concept in mijn hoofd.
Chorizo en patatas bravas vind ik sowieos niet lekker dus dat komt wel goed :)
En denk dat ik 1 of 2 sangria neem en verder spa rood.
pi_130666930
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef MaJo het volgende:
Precies weer op hetzelfde gewicht als begin van de week _O- Zal wel vocht zijn ofzo :)

Iemand trouwens een ubertip tegen plassende katten? Wij hebben twee logeerhondjes en onze poes gaat nu helemaal los. Overal waar de honden liggen plast ze nu: de bench, de bank, vloerbedekking, de mat, haar mandje en het toppunt: in mijn schoen :X :') We kunnen haar nog geen minuut alleen laten of ze springt op de bank voor een plasje -O- Hellup wat moeten we doen? ;(
Schoonmaken met azijn. Voorkomen kan je het niet, ze is dominant en onzeker.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_130666989
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef MaJo het volgende:

Hondjes terug brengen ;)
pi_130667024
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Hondjes terug brengen ;)
Dit. O+
pi_130667070
Zo, hardlopen is ook weer gedaan voor vandaag :7
pi_130667086
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Ja ik had ook zo'n concept in mijn hoofd.
Chorizo en patatas bravas vind ik sowieos niet lekker dus dat komt wel goed :)
En denk dat ik 1 of 2 sangria neem en verder spa rood.
Er staan sowieso weinig groenten op het menu. Ik denk dat ik het lef zou hebben om er een schaaltje groenten bij te bestellen. Laatst had ik een high wining en stond er enkel brood, frituur, vette worst en kaas op het menu. Ik heb toen eerst gevraagd of mijn schoonma het erg vond als ik om graanloos vroeg. En toen kreeg ik een heerlijke salade en aardbeien met hangop O+
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:31:52 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130667181
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Schoonmaken met azijn. Voorkomen kan je het niet, ze is dominant en onzeker.
Dat ga ik eens proberen ^O^ We hebben wel Urine Off maar dat lijkt ze alleen maar lekker te vinden :? :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:23 schreef An24 het volgende:

[..]

Hondjes terug brengen ;)
Gaat een beetje lastig als het baasje in Spanje zit :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_130667265
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:31 schreef MaJo het volgende:
Gaat een beetje lastig als het baasje in Spanje zit :')
Heb je wel eens eerder honden in huis gehaald met je kat? Of waarom probeer je niet eerst of het gaat voordat je ze meteen in huis neemt. Heb je nu weinig aan, maar zou daar de volgende keer toch eerst over nadenken. Het is ook je kat zijn huisje.
pi_130667362
Misschien kan je de honden in een aparte kamer doen en zo je kat laten wennen aan hun geur. Arme kat...
Spoilers!
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:40:38 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130667370
quote:
7s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef Myraela het volgende:

[..]

Heb je wel eens eerder honden in huis gehaald met je kat? Of waarom probeer je niet eerst of het gaat voordat je ze meteen in huis neemt. Heb je nu weinig aan, maar zou daar de volgende keer toch eerst over nadenken. Het is ook je kat zijn huisje.
dit is al de vijfde keer dat ze komen logeren :D ging altijd goed maar opeens gaat ze helemaal los :? Ze is ook opgegroeid met honden de eerste paar maanden bij mijn ouders, ook nooit problemen mee gehad. Maar ook daar plast ze de laatste tijd op rare plekken. Ik weet wel dat dit voorlopig de laatste keer is dat we de hondjes hier laten logeren :D
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:42:06 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130667403
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien kan je de honden in een aparte kamer doen en zo je kat laten wennen aan hun geur. Arme kat...
het gekke is dat het onderling verder gewoon goed gaat :?
pi_130667667
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Er staan sowieso weinig groenten op het menu. Ik denk dat ik het lef zou hebben om er een schaaltje groenten bij te bestellen. Laatst had ik een high wining en stond er enkel brood, frituur, vette worst en kaas op het menu. Ik heb toen eerst gevraagd of mijn schoonma het erg vond als ik om graanloos vroeg. En toen kreeg ik een heerlijke salade en aardbeien met hangop O+
Dat is wel jammer inderdaad.
Maar denk niet dat ik dat durf ;)
pi_130667676
Uur sporten (hoepelen en Jillian) zit er weer op *O*
Nu even uitpuffen en dan tutten :D
pi_130667967
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:

Inderdaad de chorizo, brood + aioli (al zou ik daar zelf niet af kunnen blijven c_/ ), patatas bravas, die gebakken feta (lijkt me ook niet zo lekker), en ook het toetje overslaan. De rest lijkt me niet zo'n probleem: tortilla valt mee, champignons bevatten ook alleen maar de kcals waarin ze gebakken zijn...en weinig alcohol drinken!
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:07:57 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130667982
Eens even de laatste dagen door fatsecret gegooid en hoewel ik weinig koolhydraten eet kom ik steeds op 1800/1900 calorieën uit. Heb de laatste drie dagen ook ontzettende trek maar hou me wel netjes aan het dieet. Vorige keer zat ik op dagen van rond de 1000 calorieën en viel ik een stuk sneller af, nu trek ik dat echt niet meer. Maar goed, langzamer afvallen is wel beter dan door crashen natuurlijk :)
pi_130668020
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:07 schreef Laureline het volgende:

[..]

Inderdaad de chorizo, brood + aioli (al zou ik daar zelf niet af kunnen blijven c_/ ), patatas bravas, die gebakken feta (lijkt me ook niet zo lekker), en ook het toetje overslaan. De rest lijkt me niet zo'n probleem: tortilla valt mee, champignons bevatten ook alleen maar de kcals waarin ze gebakken zijn...en weinig alcohol drinken!
Gebakken feta ga ik wel eentje van proberen omdat het dus echt niet lekker klinkt :D
Toetjes weet ik nog niet of ik die ga overslaan, ligt denk ik aan hoeveel ik van de rest eet.
pi_130668077
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:07 schreef MaJo het volgende:
Eens even de laatste dagen door fatsecret gegooid en hoewel ik weinig koolhydraten eet kom ik steeds op 1800/1900 calorieën uit. Heb de laatste drie dagen ook ontzettende trek maar hou me wel netjes aan het dieet. Vorige keer zat ik op dagen van rond de 1000 calorieën en viel ik een stuk sneller af, nu trek ik dat echt niet meer. Maar goed, langzamer afvallen is wel beter dan door crashen natuurlijk :)
Over het algemeen geldt: weinig koolhydraten = meer kcal. Kijk maar naar 48+ kaas. Zit vrijwel geen koolhydraten in, maar bevat wel meer kcal dan 20+ kaas, die weer meer koolhydraten bevat. Daarom kun je beter je concentreren op of koolhydraten óf kcal. Ik viel met koolhydraatarm ook veel sneller af, maar op je calorieën vind ik zelf beter.
And so the lion fell in love with the lamb
  Moderator zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:16:37 #25
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_130668162
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 12:12 schreef Bamba het volgende:

[..]

Over het algemeen geldt: weinig koolhydraten = meer kcal. Kijk maar naar 48+ kaas. Zit vrijwel geen koolhydraten in, maar bevat wel meer kcal dan 20+ kaas, die weer meer koolhydraten bevat. Daarom kun je beter je concentreren op of koolhydraten óf kcal. Ik viel met koolhydraatarm ook veel sneller af, maar op je calorieën vind ik zelf beter.
Het mooie bij mij is dat ik van nature niet snel aankom. Al deze kilo's komen door medicijnen en de kilo's die ik kwijt ben komen er ook niet meer makkelijk aan gelukkig. Ik zal daarom ook wel wat lager in calorieën moeten zitten denk ik om af te vallen maar als mijn lichaam aangeeft trek te hebben (en dan heb ik het niet over lekkere trek maar gewoon keiharde honger :')) dan moet je dat niet negeren lijkt me. Alleen gaat het nu wat langzamer dan de vorige keer maar dat zal ik maar moeten accepteren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')