http://www.nieuwwij.nl/ni(...)nieuwe-moslimomroep/quote:Zaterdag eerste televisieprogrammas nieuwe moslimomroep
Nieuws
Geen reacties
Stichting Moslim Omroep (MO), de nieuwe moslimomroep in Nederland, zal namens Stichting Zendtijd Moslims a.s. zaterdag de eerste televisieprogrammas verzorgen op Nederland 2. Dat meldde eindredacteur Mustafa Aarab (op de foto) in een gesprek met de redactie van Nieuwwij.nl.
In een blok van ca. 50 minuten worden komende zaterdag twee programmas aangeboden, nl. van 12.05-12.25 uur Allahoe akbar of Nederlandse vlag en van 12.25-12.55 uur de documentaire Gedwongen liefde houdt geen stand. Het eerste programma is gericht op de actualiteit, de moslimgemeenschap en het islam-gerelateerde nieuws. De documentaire is mede in het kader van een initiatief van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO).
De combinatie van actualiteiten en documentaires zal de komende maanden te zien blijven bij de nieuwe moslimomroep. Aarab gaf verder aan dat volgende week meerdere vacatures voor regisseurs zullen worden verspreid via o.a. de website Reliwerk.nl, want de afgelopen maanden was het een hectische periode voor de nieuwe moslimomroep, ondanks het feit dat deze omroep financieel en organisatorisch is ondergebracht bij de NTR.
Op 11 april j.l. werd bekend dat Stichting Zendtijd Moslims (SZM) mocht toetreden tot het publieke omroepbestel. Het Commissariaat voor de Media maakte toen bekend dat per 1 april j.l. de nieuwe moslimomroep een uitzendvergunning zou krijgen voor het verzorgen van radio- en tv-programmas. De vergunning geldt tot en met 31 december 2015 en betreft 175 uur en 12 minuten per jaar op de publieke radio. Op tv krijgt de nieuwe moslimomroep 58 uur en 12 minuten tot zijn beschikking.
Suuuuubsidieeeeeeeeee....zoiets maar dan zonder bas.quote:
Ze houden niet van diepe bassen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 04:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Suuuuubsidieeeeeeeeee....zoiets maar dan zonder bas.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:32 schreef Selfless het volgende:
Elke publieke omroep is per definitie gesubsidieerd.
Dat trek ik niet in twijfel. De vraag is wat die omroepen met de subsidies doen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:32 schreef Selfless het volgende:
Elke publieke omroep is per definitie gesubsidieerd.
Ik snap niet helemaal waarom het Marokkanenprobleem opgelost moet worden door de moslimgemeenschap. Als je de Marokkaanse gemeenschap had gezegd zou het minder belachelijk klinken maar dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 04:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Uiteraard gaat de moslim omroep een zo positief mogelijk beeld van moslims schetsen. Leuke propaganda. Ik zie liever een discussie over bijvoorbeeld het Marokkanenprobleem en hoe de moslimgemeenschap dat denkt op te gaan lossen.
Klopt, ik hoop daarom dat ze niet op de NMO-toer gaan, maar inderdaad (zoals in het artikel staat) een soort van discussieprogramma maken waarin actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL worden besproken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:37 schreef Peunage het volgende:
Ik vond de programma's van de NMO altijd bijzonder saai. Maar er zullen wel mensen zijn die het waarderen.
Laat die mensen nou toch. Als de omroep zich netjes aan de regels houdt, is er toch niets aan de hand?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:27 schreef Elfletterig het volgende:
De zoveelste subsidie-slurpende moslim-omroep is een feit...
De vorige 23 (ongeveer) zijn aan schandalen en onderlinge ruzies ten onder gegaan.
Maar even een kritische noot toevoegen:
- ‘NTR is eigenlijk de wederopstanding van de Moslimomroep’
- Ramadanjournaal
Hahaha, hoe groot schat je die kans?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat die mensen nou toch. Als de omroep zich netjes aan de regels houdt, is er toch niets aan de hand?
Geen idee. Ken die mensen verder niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:09 schreef GJonline het volgende:
[..]
Hahaha, hoe groot schat je die kans?
Ik heb toevallig een paar documentaires gezien van deze omroep, en ik vond ze wel interessant eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:37 schreef Peunage het volgende:
Ik vond de programma's van de NMO altijd bijzonder saai. Maar er zullen wel mensen zijn die het waarderen.
Inderdaad. Op kosten van jouw uitkeringscentjes. Lekker voor je.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Dat ze het na zo vaak verklooien toch weer voor elkaar krijgen zal wel weer met knuffelen te maken hebben.
Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Dat ze het na zo vaak verklooien toch weer voor elkaar krijgen zal wel weer met knuffelen te maken hebben.
Hij ziet alle 1,5 miljard moslims op aarde als een individu die verantwoordelijk is voor alle slechte dingen.quote:
Wat zijn actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, ik hoop daarom dat ze niet op de NMO-toer gaan, maar inderdaad (zoals in het artikel staat) een soort van discussieprogramma maken waarin actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL worden besproken.
Want dit zijn precies dezelfde mensen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Iedereen kan een aanvraag doen en het is natuurlijk niet meer dan logisch dat niet wordt gekeken naar acties van anderen die toevallig dezelfde religieuze achtergrond hebben.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat zijn actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL?
Maar dat heeft meer met hun migrantenachtergrond/sociaaleconomische achtergrond te maken, dan dat een religieuze achtergrond heeft toch?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld.
De vatbaarheid voor dergelijke gedachten heeft zeker met hun sociale positie te maken. Dat neemt niet weg dat het een issue is dat dit binnen de gemeenschap speelt natuurlijk - ongeacht de oorzaak is het belangrijk dat het besproken wordt en dat er naar oplossingen wordt gekeken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dat heeft meer met hun migrantenachtergrond/sociaaleconomische achtergrond te maken, dan dat een religieuze achtergrond heeft toch?
Maar dat speelt toch net zo goed bij bijvoorbeeld de Antilliaanse gemeenschap? In die zin lijkt me dit geen probleem wat gerelateerd is aan de islam.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vatbaarheid voor dergelijke gedachten heeft zeker met hun sociale positie te maken. Dat neemt niet weg dat het een issue is dat dit binnen de gemeenschap speelt natuurlijk - ongeacht de oorzaak is het belangrijk dat het besproken wordt en dat er naar oplossingen wordt gekeken.
Nee, maar dat hoeft toch ook niet? Het gaat erom dat het wel iets is wat speelt binnen de moslimgemeenschap. Het is één van de actualiteiten. Of het al of niet een religieus issue is doet er verder niet toe.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dat speelt toch net zo goed bij bijvoorbeeld de Antilliaanse gemeenschap? In die zin lijkt me dit geen probleem wat gerelateerd is aan de islam.
Ik zou er zelf nog groepsdwang en sociale controle aan toevoegen (dat is denk ik het grootste probleem), maar dat zijn ook naar mijn idee de serieuze thema's.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.
Schijnt niks uit te maken. Keer op keer is het een fiasco.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want dit zijn precies dezelfde mensen?
Het gebrek aan sociale controle bedoel je dan. En het principe van 'groepsdwang' is een zeer lokaal probleem in mijn ogen. Maar goed - dat soort zaken kunnen gewoon besproken of bediscussieerd worden - daarvoor zou een dergelijk kanaal prima zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik zou er zelf nog groepsdwang en sociale controle aan toevoegen (dat is denk ik het grootste probleem), maar dat zijn ook naar mijn idee de serieuze thema's.
Wat wilde je doen? Willekeurige mensen een recht weigeren op basis van hun geloof?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Schijnt niks uit te maken. Keer op keer is het een fiasco.
We hebben al genoeg van die moslimomroepen gehad. Stuk voor stuk een fiasco. Met scholen maken ze er ook al een potje van.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat wilde je doen? Willekeurige mensen een recht weigeren op basis van hun geloof?
Je kant de regeltjes van et systeem toch niet ineens anders gaan toepassen omdat de omroep een bepaalde signatuur heeft?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We hebben al genoeg van die moslimomroepen gehad. Stuk voor stuk een fiasco. Met scholen maken ze er ook al een potje van.
Hoe kapot is inmiddels die harses van die ezel en zijn steen voor zijn neus?
Voor bepaalde zaken functioneert de sociale controle meer dan uitstekend. En die dwang is wel wat meer dan alleen lokaal.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gebrek aan sociale controle bedoel je dan. En het principe van 'groepsdwang' is een zeer lokaal probleem in mijn ogen. Maar goed - dat soort zaken kunnen gewoon besproken of bediscussieerd worden - daarvoor zou een dergelijk kanaal prima zijn.
Dat zijn niet mijn ervaringen. Maar goed - dat is een andere (inhoudelijke) discussie - die hier niet op zijn plaats is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Voor bepaalde zaken functioneert de sociale controle meer dan uitstekend. En die dwang is wel wat meer dan alleen lokaal.
Jij vergeet voor het gemak de enorme taalachterstanden en de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij. Wat eigenlijk ten grondslag ligt aan alle problemen met turken en marokkanen in Nederland, ook de door jouw opgenoemde gevolgenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.
Ik ga er vanuit dat, net als alle voorgangers dat deden, de voertaal gewoon Nederlands zal zijn. Verder 'vergeet ik' niets, aangezien de twee zaken die jij noemt vast onderwerp van discussie zullen zijn als dergelijke thema's worden besproken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jij vergeet voor het gemak de enorme taalachterstanden en de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij. Wat eigenlijk ten grondslag ligt aan alle problemen met turken en marokkanen in Nederland, ook de door jouw opgenoemde gevolgen
Uitzendingen zullen toch wel in het Nederlands zijn? Anders is het echt grote kul.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jij vergeet voor het gemak de enorme taalachterstanden en de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij. Wat eigenlijk ten grondslag ligt aan alle problemen met turken en marokkanen in Nederland, ook de door jouw opgenoemde gevolgen
Beheersing van de Nederlandse taal sluit de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij niet uit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:09 schreef GJonline het volgende:
[..]
Uitzendingen zullen toch wel in het Nederlands zijn? Anders is het echt grote kul.
Dat is gewoonweg een aanname die nergens op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:11 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Beheersing van de Nederlandse taal sluit de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij niet uit.
Sterker nog, een dubieuze moslimomroep draagt daar juist aan bij. Zeker gezien de voorgeschiedenis.
Hier draait het allemaal om.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:11 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Beheersing van de Nederlandse taal
Je begrijpt niet wat ik zeg? Of je bent onbekend met de term integratie?quote:
Ik begrijp je uitstekend. Ik ben het ook met je eens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:21 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat ik zeg? Of je bent onbekend met de term integratie?
Een bijna-feit gebaseerd op talloze voorbeelden in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is gewoonweg een aanname die nergens op gebaseerd is.
De geschiedenis bestaat uit dubieuze beheerders van de vorige omroepen - niet is gebleken dat zij echter een beleid dat gericht is op segregatie uitvoerden. Je haalt een aantal zaken door elkaar. Verder is het compleet irrelevant, daar hier nieuwe oprichters zijn en het dus feitelijk een nieuwe omroep is. Het is verder zeer begrijpelijk dat je allerlei irrelevante zaken erbij haalt louter om moslims of een moslimomroep de dwarsbomen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:24 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Een bijna-feit gebaseerd op talloze voorbeelden in de geschiedenis.
Maar het is zeker niet onbegrijpelijk dat jij doet of je neus bloedt.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:28 schreef Hexagon het volgende:
Waarom is dit bij voorbaat een dubieuze moslimomroep?
Het is nu een kwestie van wachten tot blijkt dat Kuweit/Qatar/KSA (of een ander radicaal, dubieus regime) stiekem aan de touwtjes trekt achter de schermen (no pun intended).quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 05:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat trek ik niet in twijfel. De vraag is wat die omroepen met de subsidies doen.
Lees vooral deze artikelen even:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Moslim_Omroep
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Islamitische_Omroep
http://www.geenstijl.nl/m(...)endtijd_moslims.html
http://www.geenstijl.nl/m(...)roep_the_sequel.html
Dat het maar snel 2015 (2016?) mag worden. Dan zijn we verlost van die stompzinnige religieuze omroepjes en gaat de NTR het overnemen. En dat dan graag wat kritischer dan omschreven in de artikelen uit mijn post hierboven.
Ik zou zeggen, kom maar eens met bewijzen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
Het is nu een kwestie van wachten tot blijkt dat Kuweit/Qatar/KSA (of een ander radicaal, dubieus regime) stiekem aan de touwtjes trekt achter de schermen (no pun intended).
Als dat het geval is dan moet je dat tegenwerken. Dat kan echter niet bij voorbaat, op basis van zwakke vooroordelen en aannames van een of andere fokker.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:33 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
[..]
Het is nu een kwestie van wachten tot blijkt dat Kuweit/Qatar/KSA (of een ander radicaal, dubieus regime) stiekem aan de touwtjes trekt achter de schermen (no pun intended).
een kwestie van wachten tot blijktquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, kom maar eens met bewijzen.
Dat er weer een of andere autochtone niet-moslim directeur (zoals Frank William) subsidiegelden in zijn zakken stopt?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:34 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
een kwestie van wachten tot blijkt
Als ze zich aan de regels houden, is er inderdaad niks aan de hand. Ik heb alleen een bijzonder laag verwachtingspatroon wat dat betreft. De situatie rondom islamitisch onderwijs in Nederland is wat dat betreft een goede graadmeter. Om naar maar te zwijgen over andere dubieuze clubjes die subsidie opstrijken en de integratie eerder tegenwerken dan bevorderen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat die mensen nou toch. Als de omroep zich netjes aan de regels houdt, is er toch niets aan de hand?
Onterechte subsidies opstrijken is inderdaad iets dat vrome moslims nooit zouden doen...quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat er weer een of andere autochtone niet-moslim directeur (zoals Frank William) subsidiegelden in zijn zakken stopt?
Obsessie much?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onterechte subsidies opstrijken is inderdaad iets dat vrome moslims nooit zouden doen...
Bestaat er trouwens nog meer in jouw leven dan moslims? Je praat er meer over dan imam van de moskee hier om de hoek.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onterechte subsidies opstrijken is inderdaad iets dat vrome moslims nooit zouden doen...
Elfletterig is vooral druk bezig met bepalen wat anderen wel en niet moeten doen. En dan met name moslims.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Bestaat er trouwens nog meer in jouw leven dan moslims? Je praat er meer over dan imam van de moskee hier om de hoek.
Gelukkig wel. Ik reageer op een nieuwsbericht, meer niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:31 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Bestaat er trouwens nog meer in jouw leven dan moslims? Je praat er meer over dan imam van de moskee hier om de hoek.
Waar zeg ik dat ze dat niet mogen? Het is alleen keer op keer gedoemd om te mislukken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Elfletterig is vooral druk bezig met bepalen wat anderen wel en niet moeten doen. En dan met name moslims.
Zo mogen ze geen eigen school beginnen, geen eigen omroep en zijn ze natuurlijk hypocriet.
Wahahahah en dat zeg jij.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
Oh ja, en hij zit de hele fucking dag op FOK!
Hoe ga jij dan het blanke tokkieprobleem oplossen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 04:55 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Uiteraard gaat de moslim omroep een zo positief mogelijk beeld van moslims schetsen. Leuke propaganda. Ik zie liever een discussie over bijvoorbeeld het Marokkanenprobleem en hoe de moslimgemeenschap dat denkt op te gaan lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |