Ik heb toevallig een paar documentaires gezien van deze omroep, en ik vond ze wel interessant eigenlijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:37 schreef Peunage het volgende:
Ik vond de programma's van de NMO altijd bijzonder saai. Maar er zullen wel mensen zijn die het waarderen.
Inderdaad. Op kosten van jouw uitkeringscentjes. Lekker voor je.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Dat ze het na zo vaak verklooien toch weer voor elkaar krijgen zal wel weer met knuffelen te maken hebben.
Wie zijn ze?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Dat ze het na zo vaak verklooien toch weer voor elkaar krijgen zal wel weer met knuffelen te maken hebben.
Hij ziet alle 1,5 miljard moslims op aarde als een individu die verantwoordelijk is voor alle slechte dingen.quote:
Wat zijn actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, ik hoop daarom dat ze niet op de NMO-toer gaan, maar inderdaad (zoals in het artikel staat) een soort van discussieprogramma maken waarin actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL worden besproken.
Want dit zijn precies dezelfde mensen?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
Iedereen kan een aanvraag doen en het is natuurlijk niet meer dan logisch dat niet wordt gekeken naar acties van anderen die toevallig dezelfde religieuze achtergrond hebben.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:24 schreef 3-voud het volgende:
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:27 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Wat zijn actuele problemen binnen de moslimgemeenschap in NL?
Maar dat heeft meer met hun migrantenachtergrond/sociaaleconomische achtergrond te maken, dan dat een religieuze achtergrond heeft toch?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld.
De vatbaarheid voor dergelijke gedachten heeft zeker met hun sociale positie te maken. Dat neemt niet weg dat het een issue is dat dit binnen de gemeenschap speelt natuurlijk - ongeacht de oorzaak is het belangrijk dat het besproken wordt en dat er naar oplossingen wordt gekeken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dat heeft meer met hun migrantenachtergrond/sociaaleconomische achtergrond te maken, dan dat een religieuze achtergrond heeft toch?
Maar dat speelt toch net zo goed bij bijvoorbeeld de Antilliaanse gemeenschap? In die zin lijkt me dit geen probleem wat gerelateerd is aan de islam.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De vatbaarheid voor dergelijke gedachten heeft zeker met hun sociale positie te maken. Dat neemt niet weg dat het een issue is dat dit binnen de gemeenschap speelt natuurlijk - ongeacht de oorzaak is het belangrijk dat het besproken wordt en dat er naar oplossingen wordt gekeken.
Nee, maar dat hoeft toch ook niet? Het gaat erom dat het wel iets is wat speelt binnen de moslimgemeenschap. Het is één van de actualiteiten. Of het al of niet een religieus issue is doet er verder niet toe.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dat speelt toch net zo goed bij bijvoorbeeld de Antilliaanse gemeenschap? In die zin lijkt me dit geen probleem wat gerelateerd is aan de islam.
Ik zou er zelf nog groepsdwang en sociale controle aan toevoegen (dat is denk ik het grootste probleem), maar dat zijn ook naar mijn idee de serieuze thema's.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.
Schijnt niks uit te maken. Keer op keer is het een fiasco.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want dit zijn precies dezelfde mensen?
Het gebrek aan sociale controle bedoel je dan. En het principe van 'groepsdwang' is een zeer lokaal probleem in mijn ogen. Maar goed - dat soort zaken kunnen gewoon besproken of bediscussieerd worden - daarvoor zou een dergelijk kanaal prima zijn.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Ik zou er zelf nog groepsdwang en sociale controle aan toevoegen (dat is denk ik het grootste probleem), maar dat zijn ook naar mijn idee de serieuze thema's.
Wat wilde je doen? Willekeurige mensen een recht weigeren op basis van hun geloof?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Schijnt niks uit te maken. Keer op keer is het een fiasco.
We hebben al genoeg van die moslimomroepen gehad. Stuk voor stuk een fiasco. Met scholen maken ze er ook al een potje van.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat wilde je doen? Willekeurige mensen een recht weigeren op basis van hun geloof?
Je kant de regeltjes van et systeem toch niet ineens anders gaan toepassen omdat de omroep een bepaalde signatuur heeft?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
We hebben al genoeg van die moslimomroepen gehad. Stuk voor stuk een fiasco. Met scholen maken ze er ook al een potje van.
Hoe kapot is inmiddels die harses van die ezel en zijn steen voor zijn neus?
Voor bepaalde zaken functioneert de sociale controle meer dan uitstekend. En die dwang is wel wat meer dan alleen lokaal.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gebrek aan sociale controle bedoel je dan. En het principe van 'groepsdwang' is een zeer lokaal probleem in mijn ogen. Maar goed - dat soort zaken kunnen gewoon besproken of bediscussieerd worden - daarvoor zou een dergelijk kanaal prima zijn.
Dat zijn niet mijn ervaringen. Maar goed - dat is een andere (inhoudelijke) discussie - die hier niet op zijn plaats is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:29 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Voor bepaalde zaken functioneert de sociale controle meer dan uitstekend. En die dwang is wel wat meer dan alleen lokaal.
Jij vergeet voor het gemak de enorme taalachterstanden en de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij. Wat eigenlijk ten grondslag ligt aan alle problemen met turken en marokkanen in Nederland, ook de door jouw opgenoemde gevolgenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De hoge werkloosheid en criminaliteit onder jongeren bijvoorbeeld. Maar ook de vatbaarheid van bepaalde jongeren voor radicaal gedachtegoed, waardoor ze menen de terrorist uit te moeten hangen.
Ik ga er vanuit dat, net als alle voorgangers dat deden, de voertaal gewoon Nederlands zal zijn. Verder 'vergeet ik' niets, aangezien de twee zaken die jij noemt vast onderwerp van discussie zullen zijn als dergelijke thema's worden besproken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:37 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Jij vergeet voor het gemak de enorme taalachterstanden en de onwil om in integreren in de Nederlandse maatschappij. Wat eigenlijk ten grondslag ligt aan alle problemen met turken en marokkanen in Nederland, ook de door jouw opgenoemde gevolgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |