SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lol, sorry hoor maar wat ik voor ogen heb is niks vergeleken wat mijn andere vriendinnen op de bank heeft, zelfde leeftijd, allemaal zijn het turken en hebben wel min 20 000 euro.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:41 schreef Bortecinem het volgende:
Beter geef je mij geld voor het openen van een nieuw deel, Joaquin.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
lol, sorry hoor maar wat ik voor ogen heb is niks vergeleken wat mijn andere vriendinnen op de bank heeft, zelfde leeftijd, allemaal zijn het turken en hebben wel min 20 000 euro.
hoe doen de meiden dat? geven ze hun kont uit ofzo?
Euhm, omdat ze werken en thuiswonen? Waarbij ze niet te maken hebben met kostgeld e.d.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:42 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
lol, sorry hoor maar wat ik voor ogen heb is niks vergeleken wat mijn andere vriendinnen op de bank heeft, zelfde leeftijd, allemaal zijn het turken en hebben wel min 20 000 euro.
hoe doen de meiden dat? geven ze hun kont uit ofzo?
Is soort fysiotherapie toch?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:56 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ga op medische fitness denk ik. Geen idee wat het verschil is met gewone fitness aangezien ze gewoon adverteren als alle andere fitnesscentra. De kosten zijn ook bijna hetzelfde maar er is een groot verschil: ze hebben tv's!!!!
Nee, dat niet. Ik ben een beetje aan het kijken op hun facebook-pagina enzo maar volgens mij is het gewoon fitness met iets meer begeleiding.quote:
Waarom een studie van ~8 jaar volgen? Wat als je doodgaat na 4 jaar?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:25 schreef expans het volgende:
Wat is het nut ervan om 20k te hebben op je 22e? Wat als je doodgaat op je 23e?
Liever meer plezier/ervaringen en minder geld, zo denk ik altijd.
Geluk als je personal coach krijgtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, dat niet. Ik ben een beetje aan het kijken op hun facebook-pagina enzo maar volgens mij is het gewoon fitness met iets meer begeleiding.
ik weet dat Allah elk moment mijn leven kan afnemen, maar toch blijf ik aan de toekomst denken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:25 schreef expans het volgende:
Wat is het nut ervan om 20k te hebben op je 22e? Wat als je doodgaat op je 23e?
Liever meer plezier/ervaringen en minder geld, zo denk ik altijd.
Probeer zelf ook wel wat te sparen en minder uit te geven maar ben de man in huis dus dat schiet ook niet altijd op. Vooral als je de enige bent die echt werkt naast het studeren
Toekomst investering?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarom een studie van ~8 jaar volgen? Wat als je doodgaat na 4 jaar?
Sparen is ook een toekomstinvestering, de crux zit hem dan ook in de juiste afweging tussen sparen en geld uitgeven.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:28 schreef expans het volgende:
[..]
Toekomst investering?
Nee kijk, het kan wel handig zijn om bv 20k te hebben klaar staan voor na je studie ivm reizen/onderneming/inleggen op huis idd maar dat zou bij mij bv betekenen dat ik letterlijk alles wat ik krijg moet oppotten en zelfs dan niet genoeg hebben op het eind.
Ik zou persoonlijk liever 3x per jaar op vakantie gaan (stedentrips en shit) en dan ~5k minder hebben, maar wel een shitload aan leuke herinneringen erbij.
mn man en ik willen ook een huis kopen, we hebben nu een huurwoning. Maar hoeveel moet je dan inleggen als je een huis wilt kopen, ze zeggen dat je 10 k al moet hebben om een huis te kunnen krijgen? is dat zo?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:26 schreef xminator het volgende:
[..]
Waarom een studie van ~8 jaar volgen? Wat als je doodgaat na 4 jaar?
Bovendien als je later een huis wil kopen, moet je 20% oid. zelf inleggen.
NWS / Huizenkoper moet meer eigen geld meenemen #2quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:30 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
mn man en ik willen ook een huis kopen, we hebben nu een huurwoning. Maar hoeveel moet je dan inleggen als je een huis wilt kopen, ze zeggen dat je 10 k al moet hebben om een huis te kunnen krijgen? is dat zo?
Yep, ik geef geen geld meer uit aan kleding, dat scheelt enorm.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:30 schreef xminator het volgende:
[..]
Sparen is ook een toekomstinvestering, de crux zit hem dan ook in de juiste afweging tussen sparen en geld uitgeven.
En hoe zit het nu dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:34 schreef xminator het volgende:
[..]
NWS / Huizenkoper moet meer eigen geld meenemen #2
Nadat de nieuwe regelgeving ingevoerd wordt 20% van de waarde eigen inbreng ( dus 180k huis = 36k eigen inbreng). Om de overige 144k te lenen zul je gecombineerd iets van 2,8k bruto moeten verdienen per maand (vastcontract).
dankje! Mijn man werkt nu in de leger, hij verdint ong 2000, ons huur is 700 euro. hij financieert ook zijn ouders, vandaar dat we niet echt veel overhouden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:37 schreef xminator het volgende:
Ze verdienen samen denk rond 3k bruto, genoeg om een huisje van 120k te kunnen kopen.
bedankt super handigquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:47 schreef xminator het volgende:
Succes!
Hier kan je woonlasten berekenen:
https://www.rabowoonlaste(...).html?pid=272&fid=63
Hier hypotheek:
https://www.abnamro.nl/nl(...)theek-berekenen.html
Maar neem wel een ruime marge. Ik kijk nu ook rond voor koopwoningen, alleen merk wel dat sommige nieuwbouw goedkoper/beter is dan bestaande woningen. Zorg dat je een huis koopt met volledige eigendom (dus zonder erfpacht)
Ik denk dat ze vaak met hun ouders thuis Turks spreken, vandaar. Lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:46 schreef DoubleUU het volgende:
Waarom typen jullie Nederlands en spreken jullie vaak Turks? Geen bashing...vroeg het me gewoon af..en aan wie kan ik het beter vragen dan aan Turken zelf?!:)
Ik heb het over op straat he..Ik kom niet bij je thuis dus kan ik ook niets over zeggenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:49 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vaak met hun ouders thuis Turks spreken, vandaar. Lijkt me logisch.
Als jullie gewoon Nederlands kunnen praten, waarom praten jullie dan Turks? Laatste keer dat ik gechecked heb was ik in Nederland en dat was 2 seconde geleden..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:56 schreef Ayca het volgende:
Dit is een Nederlands forum. We mogen niet Turks praten.
Kijk maar eens op hababam, daar is het grootste deel Turks.
Omdat de laatste keer dat ik heb gecheckt ik Turks ben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:00 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als jullie gewoon Nederlands kunnen praten, waarom praten jullie dan Turks? Laatste keer dat ik gechecked heb was ik in Nederland en dat was 2 seconde geleden..
Nee hoor je bent Nederlander van Turkse afkomst....anders ben je illegaal:)quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:04 schreef Ayca het volgende:
[..]
Omdat de laatste keer dat ik heb gecheckt ik Turks ben.
Waarom kom je nou weer met een probleem? Er is geen probleem...Het enige wat ik vraag is waarom Turken Turks praten op een Nederlandse straat terwijl ze gewoon Nederlands kunnen? Zo'n moeilijke vraag is het nou ook weer niet..quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:11 schreef Ayca het volgende:
Wat is het probleem als Turken onderling Turks praten?
Omdat het kan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:13 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Waarom kom je nou weer met een probleem? Er is geen probleem...Het enige wat ik vraag is waarom Turken Turks praten op een Nederlandse straat terwijl ze gewoon Nederlands kunnen? Zo'n moeilijke vraag is het nou ook weer niet..
Nee hoor, als je een Turk bent met verblijfsvergunning. Wat ben je dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:05 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nee hoor je bent Nederlander van Turkse afkomst....anders ben je illegaal:)
Een tijdelijke Nederlander van Turkse afkomst...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:24 schreef xminator het volgende:
[..]
Nee hoor, als je een Turk bent met verblijfsvergunning. Wat ben je dan?
Omdat er over mij iets te roddelen valt misschien?:Pquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:29 schreef Ayca het volgende:
Omdat ze willen roddelen over jou zonder dat je het doorhebt.
Annen.quote:
Nieuwbouw heeft ook zijn nadelen. Je betaald o.a. bouwrente. Er is geen afwerking, dus stucen, vloer, keuken, tegels etc komt er nog eens boven op.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:47 schreef xminator het volgende:
Succes!
Hier kan je woonlasten berekenen:
https://www.rabowoonlaste(...).html?pid=272&fid=63
Hier hypotheek:
https://www.abnamro.nl/nl(...)theek-berekenen.html
Maar neem wel een ruime marge. Ik kijk nu ook rond voor koopwoningen, alleen merk wel dat sommige nieuwbouw goedkoper/beter is dan bestaande woningen. Zorg dat je een huis koopt met volledige eigendom (dus zonder erfpacht)
Wij hebben een nieuwbouw gekocht met 1 inkomen. Het kan dus welquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:40 schreef JoaquinPhoenix het volgende:
h
[..]
dankje! Mijn man werkt nu in de leger, hij verdint ong 2000, ons huur is 700 euro. hij financieert ook zijn ouders, vandaar dat we niet echt veel overhouden.
wat we overhouden, is wat ik maak met mijn ah baan.
Ik wil wel na mijn hbo studie insaAllah een goed baan vinden.Hopelijk begin ik er volgend jaar mee!
Verheug me er al. Dan heb ik ook al de 15 k bereikt.
Omdat ik in het Turks denk/praat en wanneer het nodig is switch naar het Nederlands.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:00 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als jullie gewoon Nederlands kunnen praten, waarom praten jullie dan Turks? Laatste keer dat ik gechecked heb was ik in Nederland en dat was 2 seconde geleden..
12 oktober?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh is nog niet zeker, maar vroeg me af of je überhaupt wil meeten. Ona göre.
Dat is alleen handig omdat er dan geen reiskosten zijn? Voor de rest alleen maar nadelen (beschikbaarheid studenten en werkenden, niet de hele dag tot beschikking, volgende dag school/uni/werk en zo).quote:
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:51 schreef expans het volgende:
[..]
Omdat ik in het Turks denk/praat en wanneer het nodig is switch naar het Nederlands.
Onderling hoef ik niet te switchen dus praat ik standaard Turks.
Wat een onzinnige reactie. Wij zijn opgegroeid met twee talen, en daar mogen wij gebruik van maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.
Het is gewoon asociaal...maar dat begrijp je vast niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wat een onzinnige reactie. Wij zijn opgegroeid met twee talen, en daar mogen wij gebruik van maken.
Ik snap niet dat jij je hier druk over maakt.
Het is asociaal als je met 1 Turks-sprekende en 1 niet Turks-sprekende bent, en DAN onderling Turks spreekt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is gewoon asociaal...maar dat begrijp je vast niet.
Het is ook asociaal om turks te praten als je met 2 andere turken in een lift staat bij nederlandse mensen...om maar even een voorbeeld te noemen. En dat is nou precies wat ik ook bedoelde:)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is asociaal als je met 1 Turks-sprekende en 1 niet Turks-sprekende bent, en DAN onderling Turks spreekt.
Niet als je als twee Turks-sprekenden in de stad bent, bij elkaar op bezoek bent, of waar dan ook samen een gesprek voert.
Hier ben jij degene die asociaal is.
Hoe moet ik dan over die kk tatta's praten?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:19 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is ook asociaal om turks te praten als je met 2 andere turken in een lift staat bij nederlandse mensen...om maar even een voorbeeld te noemen. En dat is nou precies wat ik ook bedoelde:)
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha ja hoogstwaarschijnlijk.
Ein fuhrer, ein reich, een taalquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.
Je moet geen moeite doen om zulke gasten te overtuigen, gewoon in het Turks over ze praten en uitlachen. Kennis verschaft privileges, onze meertaligheid verschaft ons het privilege om over anderen te kunnen praten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef expans het volgende:
[..]
Ein fuhrer, ein reich, een taal
Vertel, doe je ook zo moeilijk met mensen die Engels praten? Of toeristen? Of seizoensarbeiders? Polen, of Spanjaarden die nu volop aanwezig zijn in NL?
Maakt niet uit waar we zijn. We zijn Nederlands én Turks. We spreken Nederlands én Turks. Dat doen we hier in Nederland, dat doen we daar in Turkije. Jij als een simpel wezen zal nooit kunnen bevatten hoe het voelt om te leven zoals wij, zoals een hybride supermens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:26 schreef xminator het volgende:
Dat is net zoiets als kostgeld aan je eigen kinderen vragen. Nederlanders
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:24 schreef zarGon het volgende:
Aan de Turkse mannen hier... R&P / Samenwonen en de kosten ervan, zouden jullie hier een probleem van maken?
Arme zarGon, helemaal in de war in dat topic.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:30 schreef zarGon het volgende:
Om eerlijk te zijn... ik vind de openingspost enorm raar, kan echt niet voorstellen dat iemand zo denkt (zal wel liggen aan mijn Turkse afkomst).
Verder zou ik mijn vriendin meteen bij me laten wonen.
Dit is echt raar om te lezen allemaal.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:28 schreef xaban06 het volgende:
TS leef je nog?
Ik zou je wc papier bewaren in een kluis, dat ze haar wc papier maar zelf regelt.
Ook zou ik alleen koken wanneer zij niet thuis is.
Ik heb ook dat ziekte..quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef zarGon het volgende:
NWS / Man heeft te-laat-kom-ziekte..
Ik ken een Turks meisje die dat moest doen. Haar ouders wilden dat ze zou trouwen, zij wou nog niet, toen moest ze opeens kostgeld gaan betalen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:26 schreef xminator het volgende:
Dat is net zoiets als kostgeld aan je eigen kinderen vragen. Nederlanders
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef zarGon het volgende:
NWS / Man heeft te-laat-kom-ziekte..
Ik zou met een Nederlandse vriend thuiskomen om ze terug te pakken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:48 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik ken een Turks meisje die dat moest doen. Haar ouders wilden dat ze zou trouwen, zij wou nog niet, toen moest ze opeens kostgeld gaan betalen.
Dan hadden ze haar verstoten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:49 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik zou met een Nederlandse vriend thuiskomen om ze terug te pakken.
Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:50 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dan hadden ze haar verstoten.
Is maar goed ook, beiden zijn niet correct.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:57 schreef Bortecinem het volgende:
Najah ik ken maar weinig andere Turkse ouders die hun dochters de keuze kostgeld of huwelijk voorschotelen, heur.
Idd. Dan maar uit huis gooien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:06 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Is maar goed ook, beiden zijn niet correct.
Ik zat net even te denken hoe je hier het beste van kunt profiteren... De enige oplossing die ik heb gevonden die zowel voor het meisje als de jongen positief is... is dat zij met een homosensuele Turkse jongen trouwt. Als ze er eentje in haar kringen heeft natuurlijk. En als de jongen niet uit de kast wil komen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ze mocht overigens ook niet alleen gaan wonen. Het was of trouwen, of kostgeld betalen.
Genus en ik planden zoiets toen we pubers waren huahaha.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zat net even te denken hoe je hier het beste van kunt profiteren... De enige oplossing die ik heb gevonden die zowel voor het meisje als de jongen positief is... is dat zij met een homosensuele Turkse jongen trouwt. Als ze er eentje in haar kringen heeft natuurlijk. En als de jongen niet uit de kast wil komen.
Is zij verlost van haar ouders en hoeft de jongen geen smoesjes te verzinnen en kunnen ze beiden leven zoals zij willen. Alleen zitten ze dan wel vast aan elkaar, maar daar is vast wat wel op te verzinnen.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Genus en ik planden zoiets toen we pubers waren huahaha.
Alsof het zo ongewoon is om te scheiden, vooral tegenwoordig. En eenmaal op eigen benen kun je meer weerstand bieden tegen je ouders, ze kunnen je dan weinig verplichten (je bent niet meer afhankelijk van ze).quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:37 schreef xminator het volgende:
Genus = homo?
zG wat als ze later wel zou willen trouwen? Dan zat ze vast aan die jongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |