12 oktober?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:35 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh is nog niet zeker, maar vroeg me af of je überhaupt wil meeten. Ona göre.
Dat is alleen handig omdat er dan geen reiskosten zijn? Voor de rest alleen maar nadelen (beschikbaarheid studenten en werkenden, niet de hele dag tot beschikking, volgende dag school/uni/werk en zo).quote:
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:51 schreef expans het volgende:
[..]
Omdat ik in het Turks denk/praat en wanneer het nodig is switch naar het Nederlands.
Onderling hoef ik niet te switchen dus praat ik standaard Turks.
Wat een onzinnige reactie. Wij zijn opgegroeid met twee talen, en daar mogen wij gebruik van maken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.
Het is gewoon asociaal...maar dat begrijp je vast niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:10 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Wat een onzinnige reactie. Wij zijn opgegroeid met twee talen, en daar mogen wij gebruik van maken.
Ik snap niet dat jij je hier druk over maakt.
Het is asociaal als je met 1 Turks-sprekende en 1 niet Turks-sprekende bent, en DAN onderling Turks spreekt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:11 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is gewoon asociaal...maar dat begrijp je vast niet.
Het is ook asociaal om turks te praten als je met 2 andere turken in een lift staat bij nederlandse mensen...om maar even een voorbeeld te noemen. En dat is nou precies wat ik ook bedoelde:)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het is asociaal als je met 1 Turks-sprekende en 1 niet Turks-sprekende bent, en DAN onderling Turks spreekt.
Niet als je als twee Turks-sprekenden in de stad bent, bij elkaar op bezoek bent, of waar dan ook samen een gesprek voert.
Hier ben jij degene die asociaal is.
Hoe moet ik dan over die kk tatta's praten?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:19 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is ook asociaal om turks te praten als je met 2 andere turken in een lift staat bij nederlandse mensen...om maar even een voorbeeld te noemen. En dat is nou precies wat ik ook bedoelde:)
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haha ja hoogstwaarschijnlijk.
Ein fuhrer, ein reich, een taalquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Het is nodig om Nederlands te spreken. Je bent in Nederland. En als dat je niet aanstaat kan je altijd nog terug toch:) Niemand die je tegenhoudt...integendeel.
Je moet geen moeite doen om zulke gasten te overtuigen, gewoon in het Turks over ze praten en uitlachen. Kennis verschaft privileges, onze meertaligheid verschaft ons het privilege om over anderen te kunnen praten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:59 schreef expans het volgende:
[..]
Ein fuhrer, ein reich, een taal
Vertel, doe je ook zo moeilijk met mensen die Engels praten? Of toeristen? Of seizoensarbeiders? Polen, of Spanjaarden die nu volop aanwezig zijn in NL?
Maakt niet uit waar we zijn. We zijn Nederlands én Turks. We spreken Nederlands én Turks. Dat doen we hier in Nederland, dat doen we daar in Turkije. Jij als een simpel wezen zal nooit kunnen bevatten hoe het voelt om te leven zoals wij, zoals een hybride supermens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 08:47 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:26 schreef xminator het volgende:
Dat is net zoiets als kostgeld aan je eigen kinderen vragen. Nederlanders
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:24 schreef zarGon het volgende:
Aan de Turkse mannen hier... R&P / Samenwonen en de kosten ervan, zouden jullie hier een probleem van maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |