abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130666246
Mannen die vrijwillig hun salaris afstaan. 13.gif
pi_130666646
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
pi_130666685
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?
(een serieus geinteresseerde vraag zonder ondertoon)
Vaste lasten, sparen en huishoudpot 50/50. De rest is eigen geld. Uitjes, stappen etc. gaat ook gewoon door twee.
pi_130666701
Geen zorgen. Als jij op deze manier nu al in een relatie staat, ben je over 2 jaar wel weer vrijgezel.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_130666822
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
Nee hoor.
The meaning of life is to give life meaning.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:20:57 #81
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130666919
quote:
Vast niet de enige. Maar een goed bed kost je zomaar 5000 euro dus zo vreemd vind ik het niet.
pi_130667118
quote:
Nee, een huurwoning moet je 2k max aan besteden. 't Is niet onredelijk om te stellen dat je beiden evenveel bijdraagt, maar dan moet het wel om een normaal bedrag gaan.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:31:59 #83
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130667185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.
Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_130667191
Als ze mee moet betalen, dan mag ze op z'n minst ook iets te zeggen hebben over hoe het ingericht/opgeknapt wordt. Denk dat ik zelf inclusief mooie houten vloer onder de 2500 ben gebleven, met ook een goed bed (veilingsites O+ ).
pi_130667259
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.
De echte wereld is geen sprookje, en van de lucht kun je ook niet leven.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:35:27 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130667279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef thabit het volgende:
De echte wereld is wat we zelf er van maken, en dat kan soms best een sprookje zijn :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_130667372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:09 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?
Ik zou juist zeggen, wees blij, want als het uitgaat heb jij tenminste nog een fatsoenlijk ingericht huis. Zij kan daarentegen alles nieuw gaan kopen.
Deze, ik snap het probleem van TS niet zo. Juist lekker duidelijk dat de hele inrichting van jou is als het mis gaat, is geen discussie over mogelijk. :P Zie wel meer dat er eerst iemand in een huurhuis komt te wonen en dat er dan later iemand bij intrekt(en zo lekker goedkoop wonen met z'n tweeën)...lijkt me sterk dat die ook allemaal het probleem hebben wat TS lijkt te hebben. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:41:02 #88
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130667380
Dat je je daar druk over maakt. Je hoeft toch ook niet het hele budget uit te geven. Ga naar IKEA sporkkel wat oude meubels van familie en geef iets van 3000 uit. (ik was uiteindelijk maar 1200 kwijt aan mijn huurappartementje) en bewaar de rest voor als jullie later een huis gaan kopen!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:08:49 #89
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130669613
quote:
nee, woon net samen en hebben incl tv en laminaat door hè hele huis zo'n 2000 uitgegeven. Toegegeven, bed, bank en eeteuimte hadden we al en willen nog 1000 uitgeven aan een bank en fornuis met oven

[ Bericht 2% gewijzigd door n8n op 31-08-2013 13:43:36 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_130670047
Om eerlijk te zijn... ik vind de openingspost enorm raar, kan echt niet voorstellen dat iemand zo denkt (zal wel liggen aan mijn Turkse afkomst).

Verder zou ik mijn vriendin meteen bij me laten wonen.

Dit is echt raar om te lezen allemaal.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:42:03 #91
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130670315
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:30 schreef zarGon het volgende:
(zal wel liggen aan mijn Turkse afkomst).

valt best mee, snap er ook geen hont van
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_130670361
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 13:42 schreef n8n het volgende:

[..]

valt best mee, snap er ook geen hont van
+1
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:54:07 #93
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_130670592
quote:
Om eerlijk te zijn... ik vind de openingspost enorm raar, kan echt niet voorstellen dat iemand zo denkt (zal wel liggen aan mijn Turkse afkomst).

Verder zou ik mijn vriendin meteen bij me laten wonen.

Dit is echt raar om te lezen allemaal.
Ik zou dat ook hebben, de kosten voor de woning heb je toch.
En dan zou het me niet uitmaken dat ze nog studeert en dus minder mee kan betalen.
Lijkt me dat je gek op elkaar bent en het fijn vind om samen te wonen.
pi_130671345
TS leef je nog?

Ik zou je wc papier bewaren in een kluis, dat ze haar wc papier maar zelf regelt.

Ook zou ik alleen koken wanneer zij niet thuis is.
pi_130674311
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef thabit het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? :?
pi_130674527
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:31 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? :?
Om een relatie te laten werken, moet je er rekening mee houden dat je in de echte wereld leeft, en daar zit nu eenmaal een materiële component in. Huis en eten kosten geld, iets wat in een sprookje niet heel erg benadrukt wordt, maar in de echte wereld essentieel is. Hoe je dat invult, is geheel aan jullie zelf, maar je moet er heel goede afspraken over maken, want anders gaat het geheid mis.
pi_130674629
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:40 schreef thabit het volgende:

[..]

Om een relatie te laten werken, moet je er rekening mee houden dat je in de echte wereld leeft, en daar zit nu eenmaal een materiële component in. Huis en eten kosten geld, iets wat in een sprookje niet heel erg benadrukt wordt, maar in de echte wereld essentieel is. Hoe je dat invult, is geheel aan jullie zelf, maar je moet er heel goede afspraken over maken, want anders gaat het geheid mis.
O, zeker. Maar TS gaat nu zelf een huis huren, dat hij dus ook zelf inricht en financieert. Pas over 2,5 jaar komt vriendin daarbij. Ik zie niet in waarom vriendin dan een bedrag zou moeten inleggen voor het huis van TS (het huurcontract staat neem ik aan ook op zijn naam). En zoals ik al zei, mocht het uitgaan staat vriendin met lege handen. Wat is hier sprookjesachtig aan?
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:52:18 #98
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130674801
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 16:40 schreef thabit het volgende:
In de echte wereld maken mensen dat soort afspraken pas vanaf het moment dat ze samen gaan wonen, en gaan ze niet lopen miepen over kosten die in het verleden zijn gemaakt.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:02:04 #99
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130675070
quote:
Om eerlijk te zijn... ik vind de openingspost enorm raar, kan echt niet voorstellen dat iemand zo denkt
Ander voorbeeld; jij hebt een forse spaarrekening en je gaat trouwen. Vrouw heeft geen bezittingen. Trouw je op huwelijkse voorwaarden of breng je het spaargeld in het huwelijk?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130675191
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:02 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ander voorbeeld; jij hebt een forse spaarrekening en je gaat trouwen. Vrouw heeft geen bezittingen. Trouw je op huwelijkse voorwaarden of breng je het spaargeld in het huwelijk?
Ugh, ik houd niet van dat materialistische. Als je trouwt ben je één, zonder voorwaarden.

Verder hangt het ook natuurlijk af van de personen in de relatie, je hebt allerlei verschillende typen mensen. De Turkse en de Nederlandse culturen lijken hierin te verschillen; ik zou het geld gebruiken in het huwelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')