abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130640305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:

Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover? -O-
1. Misschien is het over 2 jaar allang uit.
2. Indien nog aan; zij komt er bij in wonen en jullie leven nog lang en gelukkig, maakt dan weinig meer uit wat van wie is? En mocht het alsnog uit zijn, zij er weer uit, meubels blijven allemaal van jou.

Zo klinkt het best eerlijk toch?
pi_130640329
Ik heb woensdag mijn telefoon vermoord. Compleet. Nieuwe nodig.
"Ja, ik moet een nieuwe telefoon kopen"
- Ja

Nu zoek ik niet de duurste uit, sowieso niet, en was ik voor 80 pond al klaar, maar dat kan hier gewoon van de gezamenlijke rekening. EN IK HEB NIET EENS EEN BAAN. DAT DIT KAN IN NEDERLAND ENGELAND.
Ja doei.
pi_130640372
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Maar wat nou als zij iets heel duurs wil kopen voor zichzelf, dat kan ze dan gewoon kopen van die gezamenlijke rekening zonder het eerst met jou te overleggen?
Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.

edit: ik bedoelde dus ja hoor dat kan ze zonder eerst te overleggen
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:51:15 #64
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130640416
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:49 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.
Oke, nou ja dat is wel mooi :) Mijn vriend doet echter dermate grote uitgaven dat dat niet gaan werken hier :P
pi_130640490
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Oke, nou ja dat is wel mooi :) Mijn vriend doet echter dermate grote uitgaven dat dat niet gaan werken hier :P
Nouja, als je weet dat het niet lukt moet je het niet doen. Of goede afspraken maken :+
pi_130642904
Sorry hoor, maar wat ben jij gierig zeg :o Je gaat toch samenwonen omdat je van elkaar houdt, en dan ga je toch niet zo moeilijk doen over geld? En ook als je niet ging samenwonen moest je het toch betalen?

Mijn vriend had een koophuis toen ik bij hem introk, terwijl ik van kamers afkwam. Dus de meeste meubels zijn van hem, maar een paar van mij. Hij verdient meer dan ik en betaalt ook gewoon de vaste lasten die bij het huis horen, zoals de hypotheek en de servicekosten van de VVE enzo. De rest van de gezamenlijke rekeningen en de boodschappen betalen we 50/50. We hebben gewoon allebei onze eigen rekening, maar omdat hij dus veel meer inkomen heeft (ik heb alleen een uitkering) betaalt hij gewoon veel meer. Daar doen wij niet moeilijk over. Hij kan het betalen, ik niet, dus ja dan is dat maar zo :) Anders zouden we helemaal geen leuke dingen meer kunnen doen, dus als we nu een dagje naar de sauna willen ofzo dan betaalt hij gewoon. En als ik een keer wat geld over heb dan betaal ik een keer wat. Zou het echt niet fijn vinden als hij zo krampachtig met geld om zou gaan als jou :N
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:40:08 #67
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130643697
quote:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest
Dit is jullie eerste huis; waarom zo duur inrichten? Ik zou het minimaal inrichten, en samen wat spullen kopen bij de kringloop. En als je dan samen in de toekomst een huis wil kopen, dan heb je een mooi bedrag voor aanbetaling (wat toch verplicht gaat worden).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:49:54 #68
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130644031
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Sorry hoor, maar wat ben jij gierig zeg :o Je gaat toch samenwonen omdat je van elkaar houdt, en dan ga je toch niet zo moeilijk doen over geld? En ook als je niet ging samenwonen moest je het toch betalen?

Mijn vriend had een koophuis toen ik bij hem introk, terwijl ik van kamers afkwam. Dus de meeste meubels zijn van hem, maar een paar van mij. Hij verdient meer dan ik en betaalt ook gewoon de vaste lasten die bij het huis horen, zoals de hypotheek en de servicekosten van de VVE enzo. De rest van de gezamenlijke rekeningen en de boodschappen betalen we 50/50. We hebben gewoon allebei onze eigen rekening, maar omdat hij dus veel meer inkomen heeft (ik heb alleen een uitkering) betaalt hij gewoon veel meer. Daar doen wij niet moeilijk over. Hij kan het betalen, ik niet, dus ja dan is dat maar zo :) Anders zouden we helemaal geen leuke dingen meer kunnen doen, dus als we nu een dagje naar de sauna willen ofzo dan betaalt hij gewoon. En als ik een keer wat geld over heb dan betaal ik een keer wat.Zou het echt niet fijn vinden als hij zo krampachtig met geld om zou gaan als jou :N
Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.

Ik vind gierig overigens niet het juiste woord hier. Het gaat om 15.000 euro versus 0 euro inbreng, dat is me nogal een verschil.
pi_130644234
Ik zie helemaal voor me dat TS zijn vriendin vervolgens na elke vrijpartij een factuurtje stuurt voor bewezen diensten _O-
pi_130644490
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:49 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.

Ik vind gierig overigens niet het juiste woord hier. Het gaat om 15.000 euro versus 0 euro inbreng, dat is me nogal een verschil.
Dit dus...

Persoonlijk had ik het samenwonen nog even uitgesteld tot jullie financieel wat meer gelijk staan. Als zij studeert en jij werkt, zullen de meeste kosten ook voor jou zijn.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:21:10 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130645370
Ze gaan dus nog niet samenwonen. De planning is over twee jaar.

Misschien is het dan wel uit.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:24:18 #72
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130645481
Wat een droevige eikel ben jij zeg :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130645500
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 19:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaan dus nog niet samenwonen. De planning is over twee jaar.

Misschien is het dan wel uit.
ah zo, dat had ik niet gezien
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:25:08 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130645511
Ohja, als je vriendin er niet was geweest had je alsnog die 15k in je huis gestopt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130659780
quote:

Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.

Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover? -O-
Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?
Ik zou juist zeggen, wees blij, want als het uitgaat heb jij tenminste nog een fatsoenlijk ingericht huis. Zij kan daarentegen alles nieuw gaan kopen.
The meaning of life is to give life meaning.
pi_130666246
Mannen die vrijwillig hun salaris afstaan. 13.gif
pi_130666646
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
pi_130666685
quote:
99s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?
(een serieus geinteresseerde vraag zonder ondertoon)
Vaste lasten, sparen en huishoudpot 50/50. De rest is eigen geld. Uitjes, stappen etc. gaat ook gewoon door twee.
pi_130666701
Geen zorgen. Als jij op deze manier nu al in een relatie staat, ben je over 2 jaar wel weer vrijgezel.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_130666822
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
Nee hoor.
The meaning of life is to give life meaning.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:20:57 #81
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_130666919
quote:
Vast niet de enige. Maar een goed bed kost je zomaar 5000 euro dus zo vreemd vind ik het niet.
pi_130667118
quote:
Nee, een huurwoning moet je 2k max aan besteden. 't Is niet onredelijk om te stellen dat je beiden evenveel bijdraagt, maar dan moet het wel om een normaal bedrag gaan.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:31:59 #83
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130667185
quote:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.
Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_130667191
Als ze mee moet betalen, dan mag ze op z'n minst ook iets te zeggen hebben over hoe het ingericht/opgeknapt wordt. Denk dat ik zelf inclusief mooie houten vloer onder de 2500 ben gebleven, met ook een goed bed (veilingsites O+ ).
pi_130667259
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:31 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.
De echte wereld is geen sprookje, en van de lucht kun je ook niet leven.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:35:27 #86
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130667279
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef thabit het volgende:
De echte wereld is geen sprookje, en van de lucht kun je ook niet leven.
De echte wereld is wat we zelf er van maken, en dat kan soms best een sprookje zijn :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_130667372
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 00:09 schreef Truffeldoos het volgende:

[..]

Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?
Ik zou juist zeggen, wees blij, want als het uitgaat heb jij tenminste nog een fatsoenlijk ingericht huis. Zij kan daarentegen alles nieuw gaan kopen.
Deze, ik snap het probleem van TS niet zo. Juist lekker duidelijk dat de hele inrichting van jou is als het mis gaat, is geen discussie over mogelijk. :P Zie wel meer dat er eerst iemand in een huurhuis komt te wonen en dat er dan later iemand bij intrekt(en zo lekker goedkoop wonen met z'n tweeën)...lijkt me sterk dat die ook allemaal het probleem hebben wat TS lijkt te hebben. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:41:02 #88
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_130667380
Dat je je daar druk over maakt. Je hoeft toch ook niet het hele budget uit te geven. Ga naar IKEA sporkkel wat oude meubels van familie en geef iets van 3000 uit. (ik was uiteindelijk maar 1200 kwijt aan mijn huurappartementje) en bewaar de rest voor als jullie later een huis gaan kopen!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:08:49 #89
230788 n8n
Pragmatisch
pi_130669613
quote:
nee, woon net samen en hebben incl tv en laminaat door hè hele huis zo'n 2000 uitgegeven. Toegegeven, bed, bank en eeteuimte hadden we al en willen nog 1000 uitgeven aan een bank en fornuis met oven

[ Bericht 2% gewijzigd door n8n op 31-08-2013 13:43:36 ]
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_130670047
Om eerlijk te zijn... ik vind de openingspost enorm raar, kan echt niet voorstellen dat iemand zo denkt (zal wel liggen aan mijn Turkse afkomst).

Verder zou ik mijn vriendin meteen bij me laten wonen.

Dit is echt raar om te lezen allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')