1. Misschien is het over 2 jaar allang uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover?
Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wat nou als zij iets heel duurs wil kopen voor zichzelf, dat kan ze dan gewoon kopen van die gezamenlijke rekening zonder het eerst met jou te overleggen?
Oke, nou ja dat is wel mooiquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.
Nouja, als je weet dat het niet lukt moet je het niet doen. Of goede afspraken makenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oke, nou ja dat is wel mooiMijn vriend doet echter dermate grote uitgaven dat dat niet gaan werken hier
Dit is jullie eerste huis; waarom zo duur inrichten? Ik zou het minimaal inrichten, en samen wat spullen kopen bij de kringloop. En als je dan samen in de toekomst een huis wil kopen, dan heb je een mooi bedrag voor aanbetaling (wat toch verplicht gaat worden).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest
Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Sorry hoor, maar wat ben jij gierig zegJe gaat toch samenwonen omdat je van elkaar houdt, en dan ga je toch niet zo moeilijk doen over geld? En ook als je niet ging samenwonen moest je het toch betalen?
Mijn vriend had een koophuis toen ik bij hem introk, terwijl ik van kamers afkwam. Dus de meeste meubels zijn van hem, maar een paar van mij. Hij verdient meer dan ik en betaalt ook gewoon de vaste lasten die bij het huis horen, zoals de hypotheek en de servicekosten van de VVE enzo. De rest van de gezamenlijke rekeningen en de boodschappen betalen we 50/50. We hebben gewoon allebei onze eigen rekening, maar omdat hij dus veel meer inkomen heeft (ik heb alleen een uitkering) betaalt hij gewoon veel meer. Daar doen wij niet moeilijk over. Hij kan het betalen, ik niet, dus ja dan is dat maar zoAnders zouden we helemaal geen leuke dingen meer kunnen doen, dus als we nu een dagje naar de sauna willen ofzo dan betaalt hij gewoon. En als ik een keer wat geld over heb dan betaal ik een keer wat.Zou het echt niet fijn vinden als hij zo krampachtig met geld om zou gaan als jou
![]()
Dit dus...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.
Ik vind gierig overigens niet het juiste woord hier. Het gaat om 15.000 euro versus 0 euro inbreng, dat is me nogal een verschil.
ah zo, dat had ik niet gezienquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaan dus nog niet samenwonen. De planning is over twee jaar.
Misschien is het dan wel uit.
Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.
Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover?
Vaste lasten, sparen en huishoudpot 50/50. De rest is eigen geld. Uitjes, stappen etc. gaat ook gewoon door twee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?
(een serieus geinteresseerde vraag zonder ondertoon)
Nee hoor.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
Vast niet de enige. Maar een goed bed kost je zomaar 5000 euro dus zo vreemd vind ik het niet.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
Ben ik de enige die 15 k voor het inrichten van je eerste (huur)woninkje veel vindt?
Nee, een huurwoning moet je 2k max aan besteden. 't Is niet onredelijk om te stellen dat je beiden evenveel bijdraagt, maar dan moet het wel om een normaal bedrag gaan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.
De echte wereld is geen sprookje, en van de lucht kun je ook niet leven.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:31 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik vind je geen asociale klootzak, maar ik vraag me na het lezen van dit wel af hoeveel je echt van haar houdt, of zit je misschien in zo'n pragmatisch gekozen relatie? Want ik heb best veel inlevingsvermogen, maar ik kan me met de beste wil ter wereld wil niet voorstellen waarom je je over zoiets druk zou maken als de persoon met wie je je leven wil delen bij je in wil trekken.
De echte wereld is wat we zelf er van maken, en dat kan soms best een sprookje zijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef thabit het volgende:
De echte wereld is geen sprookje, en van de lucht kun je ook niet leven.
Deze, ik snap het probleem van TS niet zo. Juist lekker duidelijk dat de hele inrichting van jou is als het mis gaat, is geen discussie over mogelijk.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:09 schreef Truffeldoos het volgende:
[..]
Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?
Ik zou juist zeggen, wees blij, want als het uitgaat heb jij tenminste nog een fatsoenlijk ingericht huis. Zij kan daarentegen alles nieuw gaan kopen.
nee, woon net samen en hebben incl tv en laminaat door hè hele huis zo'n 2000 uitgegeven. Toegegeven, bed, bank en eeteuimte hadden we al en willen nog 1000 uitgeven aan een bank en fornuis met ovenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Brocco_Li het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |