Klopt, maar ik weet dus niet wat ik er mee aan moet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:45 schreef Grijsbaard het volgende:
Dit is toch eigenlijk iets wat je zelf moet bepalen?
Dan zou ik als zijn vriendin zijnde op dat moment wel de restwaarde bepalen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:50 schreef Plantagehouder het volgende:
De bonnetjes bewaren en over 2 jaar eerlijk oversteken
Ja, maar dan had een ander er niet kosteloos van geprofiteerd. Plus: nu slijt het allemaal sneller.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef HunterSThompson het volgende:
Als je geen vriendin had moest je toch ook je huis inrichten?
Dit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:49 schreef Snaps93 het volgende:
Stel nou dat je nu zelf in een huurhuis was gaan wonen, zonder vriendin etc.
Over 2 jaar was je deze vriendin tegengekomen, en ze zou dan bij je intrekken, dan ga je toch ook niet eerst 7500 euro vragen voordat ze bij je mag komen wonen?
Daar heb je een puntquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:49 schreef Snaps93 het volgende:
Stel nou dat je nu zelf in een huurhuis was gaan wonen, zonder vriendin etc.
Over 2 jaar was je deze vriendin tegengekomen, en ze zou dan bij je intrekken, dan ga je toch ook niet eerst 7500 euro vragen voordat ze bij je mag komen wonen?
Ik vind profiteren in deze context wel een zwaar woord als ik eerlijk ben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar dan had een ander er niet kosteloos van geprofiteerd. Plus: nu slijt het allemaal sneller.
Meen je dit nou serieus? Zo ja, dan zou ik zeker niet met jou in een relatie willen zitten. Wat een kleinburgerlijkheid.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar dan had een ander er niet kosteloos van geprofiteerd. Plus: nu slijt het allemaal sneller.
Nee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:53 schreef HunterSThompson het volgende:
[..]
Meen je dit nou serieus? Zo ja, dan zou ik zeker niet met jou in een relatie willen zitten. Wat een kleinburgerlijkheid.
Ik had van jou toch wel verwacht dat je mijn sarcasme zou detecteren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:53 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik vind profiteren in deze context wel een zwaar woord als ik eerlijk ben.
Gatverdamme... wat een vies woordquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik had van jou toch wel verwacht dat je mijn sarcasme zou detecteren.
Zitgeld???quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:54 schreef kwiwi het volgende:
Als je er echt zo mee zit laat je haar elke maand een bedrag betalen om gebruik te mogen maken van je meubels.
Liggeldquote:
Vergeet het loopgeld niet!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:56 schreef nikky het volgende:
[..]
Liggeld
2 euro per tien minuten douchen
Gasmuntjes
Et cetera
Eigen plankje in de koelkast huren
Wc 50 centquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:57 schreef Snaps93 het volgende:
[..]
Vergeet het loopgeld niet!
De vloer slijt hard als er 2 mensen over moeten lopen
Mag de vriendin dan ook declareren wanneer neukbeurt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Liggeld, tv kijk geld, kookgeld, wc geld
Dat is dan weer aftrekbaarquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Mag de vriendin dan ook declareren wanneer neukbeurt?
Alleen wanneer het plaatsvindt in de woning van de ouders van de vriendin. Anders krijg je weer zo'n verrekening met het liggeld in de woning van TS.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef nikky het volgende:
[..]
quote:
Alleen als zij niet klaargekomen is en hij wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik hoor mezelfquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:03 schreef pietjetiet het volgende:
Jeezes, soms snap ik mensen niet, mijn vriendin en ik gooien ons geld gewoon op een hoop, wat ik verdien is haar geld en andersom. Je hebt toch een relatie op liefde gebaseerd, geen zakelijke relatie, jullie zijn toch 1.
Ik zou het eng vinden als ik zo gierig zou zijn samenwonend met mn vriendin.....
Dat vind ik persoonlijk dan weer onzin, alles op een hoop gooien. Het geld dat m'n vriend verdient is van hem, niet van mij. En dat geldt andersom ook. Enige wat hier op een hoop gaat is het geld om alle woning gerelateerde kosten van te betalen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:03 schreef pietjetiet het volgende:
Jeezes, soms snap ik mensen niet, mijn vriendin en ik gooien ons geld gewoon op een hoop, wat ik verdien is haar geld en andersom. Je hebt toch een relatie op liefde gebaseerd, geen zakelijke relatie, jullie zijn toch 1.
Ik zou het eng vinden als ik zo gierig zou zijn samenwonend met mn vriendin.....
En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk dan weer onzin, alles op een hoop gooien. Het geld dat m'n vriend verdient is van hem, niet van mij. En dat geldt andersom ook. Enige wat hier op een hoop gaat is het geld om alle woning gerelateerde kosten van te betalen.
Bij ons is het degene die toevallig geld bij zich heeft of de rekening uit zichzelf betaald. soms betaal ik een maand bijna niks, soms zij niet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?
(een serieus geinteresseerde vraag zonder ondertoon)
Het is niet zo dat we het zo hebben afgesproken, is eigenlijk automatisch zo gegaan. We hebben het er eigenlijk nooit echt over gehad.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vind ik persoonlijk dan weer onzin, alles op een hoop gooien. Het geld dat m'n vriend verdient is van hem, niet van mij. En dat geldt andersom ook. Enige wat hier op een hoop gaat is het geld om alle woning gerelateerde kosten van te betalen.
Ja, maar bij jullie is het "alles op 1 hoop" dus maakt het niet uit. Stellen die "eigen geld" hebben behalve voor de rekeningen, vraag ik dit aanquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:07 schreef pietjetiet het volgende:
[..]
Bij ons is het degene die toevallig geld bij zich heeft of de rekening uit zichzelf betaald. soms betaal ik een maand bijna niks, soms zij niet.
haha sorry, lees er overheenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:08 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ja, maar bij jullie is het "alles op 1 hoop" dus maakt het niet uit. Stellen die "eigen geld" hebben behalve voor de rekeningen, vraag ik dit aan
Hier gaat dat ook zo. Overigens hebben we een gezamenlijke rekening voor alle vaste kosten en boodschappen, en elk een eigen rekening voor onze eigen zuurverdiende geldjes.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:07 schreef pietjetiet het volgende:
[..]
Bij ons is het degene die toevallig geld bij zich heeft of de rekening uit zichzelf betaald. soms betaal ik een maand bijna niks, soms zij niet.
Klopt, ene keer betaalt hij andere keer ik, niet alles gaat op de weegschaal wat dat betreft. We hebben er beide vetrouwen in dat we geen 'misbruik' maken van elkaar/de situatie.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
En hoe doe je het als jullie samen met vrienden wat gaan drinken, betaal jij de ene keer en hij de andere keer of?
me tooquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef Etcetera het volgende:
Waar je je maar druk om maakt ... Mijn vriend had spaargeld, ik niet. Hij heeft praktisch alles aan meubels en inboedel betaald. En het enige wat we er nu over zeggen is dat als het uitgaat, ik in een leeg huis zit
Wij hebben beiden een eigen rekening. Betalen alles wat met huis te maken heeft 50/50. Alles van het huis wordt betaald van een gemeenschappelijke rekening waarnaar we beiden geld overmaken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
bij ons zal hij dat eerder betalen, hij heeft vaker cash op zakquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:06 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Vind het mooi als je daar mee overweg kan, vind het veel te moeilijkquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Klopt, ene keer betaalt hij andere keer ik, niet alles gaat op de weegschaal wat dat betreft. We hebben er beide vetrouwen in dat we geen 'misbruik' maken van elkaar/de situatie.
Maar wat nou als zij iets heel duurs wil kopen voor zichzelf, dat kan ze dan gewoon kopen van die gezamenlijke rekening zonder het eerst met jou te overleggen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:19 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Vind het mooi als je daar mee overweg kan, vind het veel te moeilijkons loon gaat naar gezamelijke rekening, daar heeft ieder een pinpas van, en betalen we alles van, wat overblijft gaat naar gezamelijke spaar.
1. Misschien is het over 2 jaar allang uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover?
Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar wat nou als zij iets heel duurs wil kopen voor zichzelf, dat kan ze dan gewoon kopen van die gezamenlijke rekening zonder het eerst met jou te overleggen?
Oke, nou ja dat is wel mooiquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:49 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nee hoor, als ze het wil, en het kan, prima. Maar het gebeurt niet want ze overlegt het wel, maar "stel dat" ze eens iets leuks ziet of wilt hebben maakt het niet uit.
Nouja, als je weet dat het niet lukt moet je het niet doen. Of goede afspraken makenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oke, nou ja dat is wel mooiMijn vriend doet echter dermate grote uitgaven dat dat niet gaan werken hier
Dit is jullie eerste huis; waarom zo duur inrichten? Ik zou het minimaal inrichten, en samen wat spullen kopen bij de kringloop. En als je dan samen in de toekomst een huis wil kopen, dan heb je een mooi bedrag voor aanbetaling (wat toch verplicht gaat worden).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest
Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Sorry hoor, maar wat ben jij gierig zegJe gaat toch samenwonen omdat je van elkaar houdt, en dan ga je toch niet zo moeilijk doen over geld? En ook als je niet ging samenwonen moest je het toch betalen?
Mijn vriend had een koophuis toen ik bij hem introk, terwijl ik van kamers afkwam. Dus de meeste meubels zijn van hem, maar een paar van mij. Hij verdient meer dan ik en betaalt ook gewoon de vaste lasten die bij het huis horen, zoals de hypotheek en de servicekosten van de VVE enzo. De rest van de gezamenlijke rekeningen en de boodschappen betalen we 50/50. We hebben gewoon allebei onze eigen rekening, maar omdat hij dus veel meer inkomen heeft (ik heb alleen een uitkering) betaalt hij gewoon veel meer. Daar doen wij niet moeilijk over. Hij kan het betalen, ik niet, dus ja dan is dat maar zoAnders zouden we helemaal geen leuke dingen meer kunnen doen, dus als we nu een dagje naar de sauna willen ofzo dan betaalt hij gewoon. En als ik een keer wat geld over heb dan betaal ik een keer wat.Zou het echt niet fijn vinden als hij zo krampachtig met geld om zou gaan als jou
![]()
Dit dus...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik, dan had je niet gratis kunnen wonen.
Ik vind gierig overigens niet het juiste woord hier. Het gaat om 15.000 euro versus 0 euro inbreng, dat is me nogal een verschil.
ah zo, dat had ik niet gezienquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:21 schreef Lienekien het volgende:
Ze gaan dus nog niet samenwonen. De planning is over twee jaar.
Misschien is het dan wel uit.
Asociale klootzak, mwoah dat oordeel zou ik er niet meteen aan geven. Maar waarom heb je er zo'n moeite mee?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.
Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |