abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130675278
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:49 schreef Snaps93 het volgende:
Stel nou dat je nu zelf in een huurhuis was gaan wonen, zonder vriendin etc.
Over 2 jaar was je deze vriendin tegengekomen, en ze zou dan bij je intrekken, dan ga je toch ook niet eerst 7500 euro vragen voordat ze bij je mag komen wonen?
Dit dus. Hoe het er nu uit ziet koop je spulletjes voor JOUW huis. Zij woont er immers nog niet. Zij woont elders en heeft haar eigen uitgaven. Verwacht je nou echt dat zij gaat meebetalen aan iets wat van jou is, en waar zij pas over twee jaar van kan ''genieten'' ( en wie weet gaan er dingen stuk oid waar zij niks aan kan doen ). Klinkt cru, maar je kan niet eens zeker weten of jullie over twee jaar nog samen zijn ; en dan laat je haar nu wel dokken voor JOUW spullen? Wie weet heb je tegen die tijd een andere vriendin. Verlang je dan van haar ook dat ze even de helft aan jouw betaald omdat jij het in je eentje hebt gekocht voordat jullie een relatie kregen? Niet bepaald logisch. Ik vind het dus inderdaad asociaal. Er is meer dan geld.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2013 17:11:34 ]
pi_130675506
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:44 schreef SundayBacon het volgende:
Ha fokkers,

Bij deze mijn probleem;

Ik wil graag graag een plek voor m'n eigen, woon nu al lang genoeg bij mijn ouders en het kriebelt al zeker anderhalf jaar. Ook heb ik al een budget van ¤15.000 om mijn (huur) starterswoning een beetje aan te kleden.

Mijn vriendin studeert nog de komende anderhalf jaar en vanwege haar thuis situatie moet ze zelf haar studie bekostigen en heeft ze weinig tot geen spaargeld, daarom hebben we samen besloten dat ze vanuit thuis haar studie afmaakt, vervolgens een baan zoekt en dan bij me in komt wonen.

Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.

Kortom, hoe los ik dit op, en hoe denken jullie hierover? -O-
Om toch maar even hier op serieus te reageren. Ik doe exact hetzelfde.

Waar zit het probleem?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130675527
ik zou niet eens bij jou willen wonen met zo'n instelling

mn man woonde al 4 jaar op zichzelf en ik nog bij mijn ouders, hij had al een hele inboedel en ik bracht alleen mn eigen zooi mee, maar toen de koelkast kapot ging hebben we samen een nieuwe gekocht, en nu is alles gewoon 50/50 hij doet de huur en ik de boodschappen en ik heb de inboedelverz ed op mn naam.
S. 2014
J. 2016
pi_130675810
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik zou niet eens bij jou willen wonen met zo'n instelling

mn man woonde al 4 jaar op zichzelf en ik nog bij mijn ouders, hij had al een hele inboedel en ik bracht alleen mn eigen zooi mee, maar toen de koelkast kapot ging hebben we samen een nieuwe gekocht, en nu is alles gewoon 50/50 hij doet de huur en ik de boodschappen en ik heb de inboedelverz ed op mn naam.
Maar ik snap het wel. Ik zie wel meer van dat soort gasten. Hard gewerkt, zuinig en trots op je spulletjes, komt er zo'n dame gratis binnenwandelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_130675890
Vind TS ook behoorlijk krampachtig. Je vriendin komt - misschien - pas over 2 jaar inwonen, dan heb je niet echt het recht om haar spullen te laten betalen als ze er nog niet leeft.
''The root of suffering is attachment''
pi_130675964
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Maar ik snap het wel. Ik zie wel meer van dat soort gasten. Hard gewerkt, zuinig en trots op je spulletjes, komt er zo'n dame gratis binnenwandelen.
Ja, maar stel dat het uitgaat, dan blijven zijn spullen in zijn huis. En áls ze samen gaan wonen, dan gaat z'n vriendin toch bijdragen in het huishouden, huurkosten e.d. Dus hoezo "gratis" :? Waar blijft de liefde?
pi_130676091
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:31 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Ja, maar stel dat het uitgaat, dan blijven zijn spullen in zijn huis. En áls ze samen gaan wonen, dan gaat z'n vriendin toch bijdragen in het huishouden, huurkosten e.d. Dus hoezo "gratis" :? Waar blijft de liefde?
Waar heb je het over? Er zijn genoeg dames die ook gewoon leven op de glansende kaart van hun bf :)
pi_130676169
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Er zijn genoeg dames die ook gewoon leven op de glansende kaart van hun bf :)
Ach als die mannen het toelaten, wat is jouw probleem dan?
pi_130676233
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:37 schreef BestIEverHad het volgende:

[..]

Ach als die mannen het toelaten, wat is jouw probleem dan?
Uh? Had ik een probleem? Hoe wie wat waar? Ik doe hetzelfde als TS maar jank er niet over, ik verwacht niet dat een dame ergens aan mee betaald. Ik ken alleen dus wel figuren in mijn eigen kring die exact zo zijn als TS en ik begrijp het wel, maar je moet er even over heen stappen?

En wat bedoel je met; "waar blijft de liefde?". Geld en liefde zijn typisch 2 woorden die niet in 1 zin horen te staan.
pi_130676561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:27 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo'n dame? Het is je vriendin waar je een relatie mee hebt... Het is dan toch niet 'een dame', maar 'jouw dame'?
pi_130678261
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zo'n dame? Het is je vriendin waar je een relatie mee hebt... Het is dan toch niet 'een dame', maar 'jouw dame'?
Excuus, was wat denigrerend. Maar je zet zo'n dame dus niet op je eerste positie als je issues hebt met het gegeven dat jij dus alles blijft betalen en zij niks wil betalen. Dan zie je het als; "komt er zo'n dame binnenwandelen".
pi_130678767
Ik zie sowieso het probleem niet. TS woont er, en de spulletjes zijn van TS. Als zijn vriendin er op gegeven moment bij komt wonen dan moet je er gewoon voor zorgen dat de spullen die er al staan gewoon op TS zijn naam blijven staan. Mocht het dan uitgaan blijven de spullen en woning gewoon van TS. Waar maakt hij zich dan zo druk om? Ook zonder vriendin zou hij zijn spaargeld uit moeten geven aan dat huis en inboedel. Heel gedoe om niks imo.
pi_130679739
Eens met laatste post.

Het is juist beter. Jij fixt een huis voor jezelf. Alles blijft dus van jou. Maar je vaste lasten worden wel gedeeld. Je zou dus in je handen mogen knijpen haha.
Ik daarentegen zou dus juist niet in de positie van je vriendin willen zijn. Hoezo totale afhankelijkheid. Als het uitgaat heb je niks.

Als ik jouw vriendin was zou ik jou uitnodigen om in mijn woning te komen ;) maar dan hoef je niet eerst een inkoopsom op te hoesten hoor. En aangezien je vriendin die woning niet heeft zou ik als ik haar was EERST een goede baan fixen en dan pas bij je komen wonen.

Zie in dat je een luxepositie hebt TS ;)
pi_130680774
TS: :')

Dat is alles eigenlijk.

Je vriendin verdiend trouwens een beter persoon.
En daarnaast 15.000 euro om inboedel te kopen voor een huurthuis?
Damn man wil je marmer in je huis ofzo.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:14:05 #116
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_130683445
quote:
Ha fokkers,

Bij deze mijn probleem;

Ik wil graag graag een plek voor m'n eigen, woon nu al lang genoeg bij mijn ouders en het kriebelt al zeker anderhalf jaar. Ook heb ik al een budget van ¤15.000 om mijn (huur) starterswoning een beetje aan te kleden.

Mijn vriendin studeert nog de komende anderhalf jaar en vanwege haar thuis situatie moet ze zelf haar studie bekostigen en heeft ze weinig tot geen spaargeld, daarom hebben we samen besloten dat ze vanuit thuis haar studie afmaakt, vervolgens een baan zoekt en dan bij me in komt wonen.

Welnu mijn probleem, misschien ben ik een asociale klootzak, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik ¤15.000 euro ophoest, waar ik erg hard voor heb moeten werken voor de uitzet, en dat mijn vriendin na 2 jaar vrolijk binnen komt rollen zonder een bijdrage aan de meubels, sanitair, keuken, slaapkamer etc etc.

Haha jou vriendin zal me een sprankelende persoonlijkheid zijn zeg..
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_130692571
Wat een gierigheid weer hoor :')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_130693172
Zoek dan ook een vriendin die op zijn minst lid is van het blad Opzij..
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_130696190
Fuckkk, dit is Hollandse gierigheid ten top. Wat een treurnis.
pi_130696196
Je kunt natuurlijk altijd eerst beginnen met een goedkope uitzet van de ikea en als jullie dan echt samenwonen begin je alles samen te vervangen. Op die manier houd je in eerste instantie een deel van je spaargeld intact als het je echt zo dwarszit

Verder is 15k om een huurhuis in te richten best wel veel geld
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130696312
quote:
Ha fokkers,

Bij deze mijn probleem;

Als je dat echt vervelend vindt hou je blijkbaar niet echt veel van haar, anders was je hier niet over gaan zeiken. Gaat het je nou om die meubels of om die meid zelf? Wil je haar wel in huis?
pi_130696395
Ik had een keer een vriendin die alles tot twee cijfers achter de komma nauwkeurig bijhield. Dan kwam ze op het eind van de week met een lijstje aan en zei ze: 'ik krijg van deze week nog ¤1,65 van je'. De week erna kreeg ik weer ¤2,05 van haar etcetera. Maar snel uitgemaakt, met zulke mensen wil/kun je niet samenleven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2013 10:37:20 ]
pi_130696415
TS durft zich niet meer te vertonen zo te zien, met z'n achterlijke gejank.
  zondag 1 september 2013 @ 10:56:44 #124
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130696734
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 18:52 schreef sitting_elfling het volgende:

Excuus, was wat denigrerend. Maar je zet zo'n dame dus niet op je eerste positie als je issues hebt met het gegeven dat jij dus alles blijft betalen en zij niks wil betalen. Dan zie je het als; "komt er zo'n dame binnenwandelen".
Volgens mij is het vooralsnog een kwestie van niet kunnen, niet van niet willen.
En gaat het zich pas over twee jaar afspelen, als die relatie dan nog bestaat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 1 september 2013 @ 12:20:42 #125
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130698751
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:06 schreef zarGon het volgende:
ik zou het geld gebruiken in het huwelijk.
Ik had het eerlijk gezegd over spaargeld dat je laat renderen, niet dat je gebruikt. Maar goed, jij brengt kennelijk al je bezittingen in een huwelijk. En bij uit elkaar gaan, dan geef je netjes de helft af.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zondag 1 september 2013 @ 12:21:26 #126
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130698777
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 10:38 schreef Nielsch het volgende:
met z'n achterlijke gejank.
Het niveau daalt weer.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130719475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:49 schreef Snaps93 het volgende:
Stel nou dat je nu zelf in een huurhuis was gaan wonen, zonder vriendin etc.
Over 2 jaar was je deze vriendin tegengekomen, en ze zou dan bij je intrekken, dan ga je toch ook niet eerst 7500 euro vragen voordat ze bij je mag komen wonen?
_O- ^O^ ja precies dit.... sommige mensen ook .

En Als jullie uit elkaar gaan TS dan blijven de meubels gewoon bij jou .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2013 21:07:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')