quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 16:58 schreef theNull het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 16:51:32Obama op dit moment bijeen met zijn 'national security team' (oa Kerry) om te praten over actie Syrie. reageer retweet
Het gaat hier juist om Iran. En dat SNC heeft geen enkele macht in Syrië.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Structuur van het regime in stand houden. Assad en zijn kliek weg. Transitie in gang zetten, de SNC heeft een lijst van 500 namen gepubliceerd die daar geen onderdeel van kunnen zijn. Rest van het regime is in orde. Daarmee kun je het makkelijker opnemen tegen de extremisten, dus zowel het Westen als de golflanden kunnen daar blij mee zijn. Iran ook, die kan haar invloed houden door ervoor kiezen haar milities(zoals National Defense Force) te laten opnemen in het leger.
En tsja, het Westen en co kan Assad hier best een een zetje bij geven. Door hem wat sneller te laten inzien dat zijn oorlog niet te winnen is en tegelijkertijd kan men ook alvast de extremisten aanpakken. Dat hier niet veel burgerdoden bij hoeven te vallen bewijst Libië wel.
Hoezo is de rest van het regime in orde?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Structuur van het regime in stand houden. Assad en zijn kliek weg. Transitie in gang zetten, de SNC heeft een lijst van 500 namen gepubliceerd die daar geen onderdeel van kunnen zijn. Rest van het regime is in orde. Daarmee kun je het makkelijker opnemen tegen de extremisten, dus zowel het Westen als de golflanden kunnen daar blij mee zijn. Iran ook, die kan haar invloed houden door ervoor kiezen haar milities(zoals National Defense Force) te laten opnemen in het leger.
En tsja, het Westen en co kan Assad hier best een een zetje bij geven. Door hem wat sneller te laten inzien dat zijn oorlog niet te winnen is en tegelijkertijd kan men ook alvast de extremisten aanpakken. Dat hier niet veel burgerdoden bij hoeven te vallen bewijst Libië wel.
Mocht hier een niet-BNW-bron voor zijn (bijvoorbeeld van AP zelf) dan zie ik die heel graag en schrijf ik meteen een FP-artikeltje.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:50 schreef theunderdog het volgende:
http://www.infowars.com/r(...)ical-weapons-attack/
Vanzelfsprekendquote:
Ja dat snap ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:06 schreef superworm het volgende:
Vanzelfsprekend , maar af en toe hebben ze een artikel dat daadwerkelijk klopt en later in de MSM verschijnt. Indien dat hier het geval zou zijn ben ik natuurlijk benieuwd als nieuwsposter.
Ging misschien, totale instorting van het regime levert zo ook weer haar problemen op. En de macht van Iran wordt daarmee al flink ingeperkt. Maar uit Iran's perspectief is het beter dan haar gehele invloed verliezen.quote:
Kan dus verandering in komen.quote:En dat SNC heeft geen enkele macht in Syrië.
Zegt de SNC, omdat die geen bloed aan hun handen zouden hebben. iig vind ik 500 niet echt veel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo is de rest van het regime in orde?
Dus jij denkt dat de verschillende strijdgroepen dan ineens hun wapens neerleggen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Kan dus verandering in komen.
Correctie Amerika heeft zichzelf in een hoek gedrukt. Sterker nog Obama heeft zich zelf in een hoek gedrukt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:09 schreef sonnyspek het volgende:
Amerika wordt nu dus echt in een hoek gedrukt, ze moeten wel iets doen om hun geloofwaardigheid te behouden.
Ja je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef practics het volgende:
[..]
Correctie Amerika heeft zichzelf in een hoek gedrukt. Sterker nog Obama heeft zich zelf in een hoek gedrukt.
Maar goed ze hebben de Fransen en de Denen nog. En als ze het beetje slim spelen pakken ze nog wel paar EU landen.quote:
Nee, dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zeg.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:12 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat de verschillende strijdgroepen dan ineens hun wapens neerleggen?
Haha!
Als men in het zadel wordt geholpen door functies van het regime gedeeltelijk over te nemen.quote:Je begrijpt dat de SNC geen enkele invloed in Syrië heeft? Is niets anders dan een door Qatar gesponsord praatclubje.
Kan best zijn, maar de structuur van het regime intact houden zou dit gedeeltelijk kunnen voorkomen. In ieder geval lijkt me dit een beter alternatief dan de rebellen de boel laten overlopen.quote:En als zij aan de macht komen dan zal de strijd gewoon doorgaan maar dan is het leger gefragmenteerd (elite formaties zullen massaal deserteren en richting de kust trekken) en die leiders hebben niet de wil om te doen wat noodzakelijk is.
Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Kerry te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:09 schreef sonnyspek het volgende:
Amerika wordt nu dus echt in een hoek gedrukt, ze moeten wel iets doen om hun geloofwaardigheid te behouden.
Dank je!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:28 schreef aarontje112 het volgende:
Persconferentie is ook op Journaal24 te volgen.
Oorlogsbereidheid Dld en Fra groter dan uk/vs. Keerpunt...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:10 schreef superworm het volgende:
Ook de Franse bevolking is in meerderheid tegen (plaatje Russia Today):
[ afbeelding ]
Ik kan helemaal niks volgen hier, flash geblokkeerd en mijn mobiel ondersteunt dat sowieso al nietquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:33 schreef betyar het volgende:
[..]
Journaal 24, enkel vlaggen en een lege lezenaar.
Komt hier gewoon op tv.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:33 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik kan helemaal niks volgen hier, flash geblokkeerd en mijn mobiel ondersteunt dat sowieso al niet
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:35 schreef superworm het volgende:
[..]
Zit op mijn werkEnige tv hier laat targets van het callcenter zien
Dan gaat de oorlog dus gewoon door maar vervang je een redelijk populair regime door eentje bestaande uit een stelletje expats met een strafblad. Geweldig idee!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee, dat is precies het tegenovergestelde van wat ik zeg.
[..]
Als men in het zadel wordt geholpen door functies van het regime gedeeltelijk over te nemen.
Wordt wel door meer landen gesponsord trouwens.
[..]
Kan best zijn, maar de structuur van het regime intact houden zou dit gedeeltelijk kunnen voorkomen. In ieder geval lijkt me dit een beter alternatief dan de rebellen de boel laten overlopen.
Nou nee. De niet loyale delen zijn inmiddels wel overgelopen.quote:Volgensmij is het leger op z'n zachts gezegd al aardig gefragmenteerd.
http://www.mintpressnews.com/quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:02 schreef superworm het volgende:
[..]
Mocht hier een niet-BNW-bron voor zijn (bijvoorbeeld van AP zelf) dan zie ik die heel graag en schrijf ik meteen een FP-artikeltje.
Nee, vrijdagavond werken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:36 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik weet het... Studentenbaan, geen carriere
We moeten allemaal 1 avond in de week werken minimaal. Heb ik liefst vrijdagavond, want ik werk zaterdagochtend ook dus dan gaat het eigenlijk (met wat slaap ertussen) direct in elkaar over.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, vrijdagavond werken.
Wat voor werk je doet interesseert me niks, je werkt tenminste.
als je dat prettig vindt, waarom niet. Morgenvroeg ook werkenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:38 schreef superworm het volgende:
[..]
We moeten allemaal 1 avond in de week werken minimaal. Heb ik liefst vrijdagavond, want ik werk zaterdagochtend ook dus dan gaat het eigenlijk (met wat slaap ertussen) direct in elkaar over.
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 18:42:24Kerry plans to kill Assad with boredom reageer retweet
Heel logisch maar je verneukt hiermee wel alle internationale verdragen; die zijn dan niets meer waard.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Steeds meer stemmen realiseren zich dat wellicht de enige oplossing is die stabiliteit biedt is om Assad te laten zitten. Rob de Wijk schreef hier een aardig stukje over. Ja het is logisch een land op de vingers te tikken na het gebruik van chemische wapens, maar als het effect is dat de burgeroorlog zich verergerd en dat zelf de hele regio destabiliseert kun je je ook afvragen of het moreel te verantwoorden is tot militaire actie over te gaan.
Zoals ik al vanaf het begin van dit conflict heb geroepen dat het direct steunen van het Assad regime de beste oplossing was geweest, zodat hij direct korte metten kon maken met al die rebellen en terreurgroepen had tot veruit de minste aantallen slachtoffers geweest. Alleen enkele duizenden tegenstanders van het regime waren over de kling gejaagd, maar de rest van het land was gespaard gebleven. Er is maar 1 partij die hier zuiver en logisch handelt en dat zijn de Russen, de rest lijkt het verstand te hebben verloren.
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 18:50:36UN SAYS INSPECTORS PACKING TODAY TO LEAVE SYRIA TOMORROW reageer retweet
Bron behalve Twitter?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:51 schreef Kirov het volgende:
twitter:zerohedge twitterde op vrijdag 30-08-2013 om 18:50:36UN SAYS INSPECTORS PACKING TODAY TO LEAVE SYRIA TOMORROW reageer retweet
A getver, waarom brengen ze het nou weer als breakingquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:52 schreef superworm het volgende:
[..]
Bron behalve Twitter?
Edit, found it. http://www.theguardian.co(...)rs-leave-syria-early Nieuws van gister.
Misschien kun je even aangeven wat jij als bewijs ziet.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
duizenden bronnen ja? We hebben er niet 1 gezien anders...
Videobeelden? Opdrachten vanuit het leger om ze te gebruiken? Communicatieberichten vanuit het leger?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:00 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Misschien kun je even aangeven wat jij als bewijs ziet.
Die zijn allemaal te vervalsen dus dat is geen bewijs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Videobeelden? Opdrachten vanuit het leger om ze te gebruiken? Communicatieberichten vanuit het leger?
lolquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:02 schreef Toefjes het volgende:
nog 1 keer "we know" en ik schop de kat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |