SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-08-2013 15:23:31 ]Spoilers!
Thxquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:43 schreef Sarabi het volgende:
Beterschap in ieder geval Dido!
Ik werd al gek toen ik een week last had van mijn heup.
Volgens mij kan je hem op de website van Lilyslim aanpassen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:47 schreef Sarabi het volgende:
Ow ik moet mijn ticker weer aanpassen, of kan dat alleen als je een nieuwe maakt.....
Oops ik had mij nog niet geregistreerd.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgens mij kan je hem op de website van Lilyslim aanpassen.
Ik wist niet dat je boos werdquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Je moet me dan een link geven Sarabi. Weet niet precies welke, ik doe niet meer aan tickers. Ik werd sacherijnig van dat kreng![]()
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:33 schreef Sarabi het volgende:
En I kicked Jilian's ass againzo lekker
Nou dat!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mijn truc voor kinderverjaardagen is tegenwoordig het volgende:
ga naar de action, koop allerlei pennen, opschrijfboekjes, stickers, tong tattoo's, opplaksnorren en meer van die shizzle, stop het in een cadeautasje en je bent helemaal tof!
Overigens hou ik kinderverjaardagen ook zoveel mogelijk bij, dan zie ik mijn vrienden en hun kinderen ook nog eens.
Volwassenen krijgen tegenwoordig eigenlijk altijd een zelfgebakken taart. Heb ik ook nog nooit iemand over horen klagen.
Pas had ik voor een euro een spel gehaald bij de kringloop voor de zus (tevens mijn naamgenootje) van een pasgeboren baby, met zo'n olifant die vlinders uitspuugt die je dan moet vangen.
Ik geloof niet dat ik een beter cadeau had kunnen kopen, behalve dan dat het nog beter was geweest als er werkende batterijen in hadden gezeten.
Het gaat om het gebaar mensen, niet om de grootte van het cadeau.
Niet eens een slecht idee... Zelfgemaakte volkoren wraps, sla, beetje roomkaas, gerookte kipfilet, ananas. Jum! En dan kan ik er altijd na het sporten nog eentje nemen, als ik dan weer trek hebquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:36 schreef Sarabi het volgende:
Hmm ik ben ook al een paar dagen Toos Inspiratieloos
Weet alleen dat ik zin heb in wraps
Lijkt me gezellig!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou dat!
Ik denk dat ik jou ook maar uitnodig, ik wil ook wel een zelfgebakken taart van jou
Oja dat is wel een goed idee.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:36 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Niet eens een slecht idee... Zelfgemaakte volkoren wraps, sla, beetje roomkaas, gerookte kipfilet, ananas. Jum! En dan kan ik er altijd na het sporten nog eentje nemen, als ik dan weer trek heb
Inderdaad, dat is toch ook genoeg? En zo'n kind is er hartstikke blij mee, want veelquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Lijkt me gezellig!
Owja, mijn action samenstel cadeautjes kosten eigenlijk nooit meer dan 5 euro. Wat ik ook precies goed vind eigenlijk.
Natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef _Dido_ het volgende:
En dan kun je niet met 5 euro aankomen
We hebben er nu ook een die in die leeftijd begint te komen. Maar dat is ook wel een van mijn favoriet kinderen dus vooruit dan maar. Hij wil een tablet dus zijn ouders leren hem heel netjes dat hij daarvoor moet sparen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef _Dido_ het volgende:
Bij mij ook, alleen krijgen ze dat niet en zijn ze eigenlijk ook altijd blij met stickers, pennen, opschrijfboekjes, opplaksnorren, tongtattoo's en meer van die zooi.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:44 schreef _Dido_ het volgende:
Bij ons willen de kinderen altijd geld
Jawel hoor.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef _Dido_ het volgende:
Dat is het bij ons ook een beetje. Ik vind niet helemaal dat ik perse iets terug hoef te krijgen voor wat ik geef maar de verhoudingen gingen heel scheef lopen omdat wij dus nooit iets te vieren hebben. En wij zijn verreweg de financieel minst bedeelden van al onze vrienden. Niet arm ofzo maar zij wonen allemaal in huizen van minimaal 4,5 tonquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Iemand anders kan niet in jouw portemonnee kijken en jij bepaalt dus wat je wil of kan geven.
Zeker de oudere horen wel te begrijpen dat je niet altijd/van iedereen grote geldbedragen krijgtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:49 schreef _Dido_ het volgende:
Ja, ik wil niet herinnerd worden als de tante die altijd zo weinig geld gaf
Overigens zijn de kinderen hier al ouder hoor: 10, bijna 12, 14 en 17.
En toch merk ik soms wel dat mensen slecht kunnen inschatten hoeveel anderen te besteden hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is het bij ons ook een beetje. Ik vind niet helemaal dat ik perse iets terug hoef te krijgen voor wat ik geef maar de verhoudingen gingen heel scheef lopen omdat wij dus nooit iets te vieren hebben. En wij zijn verreweg de financieel minst bedeelden van al onze vrienden. Niet arm ofzo maar zij wonen allemaal in huizen van minimaal 4,5 ton
Op dat laatste hoef je misschien ook helemaal niet jaloers te zijn. Ook bij hen kun je niet in de portemonnee kijkenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is het bij ons ook een beetje. Ik vind niet helemaal dat ik perse iets terug hoef te krijgen voor wat ik geef maar de verhoudingen gingen heel scheef lopen omdat wij dus nooit iets te vieren hebben. En wij zijn verreweg de financieel minst bedeelden van al onze vrienden. Niet arm ofzo maar zij wonen allemaal in huizen van minimaal 4,5 ton
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En toch merk ik soms wel dat mensen slecht kunnen inschatten hoeveel anderen te besteden hebben.
Zo dachten sommige uit onze kring dat wij wel veel hebben (omdat vriend een redelijke baan heeft), terwijl wij allebei nog studeren (dus nog studiekosten hebben) en ik helemaal geen baan heb.
Dan heb je toch minder dan een stelletje die allebei werkt (ook al zijn het niet zulke goede banen).
Nou, het gaat niet zozeer om het formaat van hun huis als meer om de andere uitgaven. De dames kopen maandelijks de Intratuin leeg en geven veel geld uit aan cosmetica, uitstapjes, kleding, etc. Een van de dochters van een bevriend stel heeft 6 voertuigen. Roze uiteraard.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op dat laatste hoef je misschien ook helemaal niet jaloers te zijn. Ook bij hen kun je niet in de portemonnee kijken
Maar goed, toen wij zelf nog ruime tweeverdieners zonder kind waren, waren onze cadeaus ook wat duurder. Vond ik prima ook. Nu we dat niet meer kunnen moest vooral B wel even wennen aan een budget van (voor naaste familie) circa 15 euro. We hebben er ook bijna 20, dus alleen al aan familie ga je bijna failliet. Voor vrienden andere gelegenheden dan verjaardag is 15 euro de max, maar proberen we eronder te blijven. Handige van zo'n vastgesteld budget is dat je ook niet duurder kijkt.
Kinderen zien niet of een cadeau 5 of 20 euro is hoor, die zien een tof cadeau. En zo hoort het ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:39 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijkt me gezellig!
Owja, mijn action samenstel cadeautjes kosten eigenlijk nooit meer dan 5 euro. Wat ik ook precies goed vind eigenlijk.
Wel hoor. Ik heb bij mijn oppaskindjes daar één keer van de jongedame in kwestie (8 jaar!) een opmerking over gehad en toen heb ik haar gewoon uitgelegd dat ik een heleboel vrienden en vriendinnen en familieleden enzo heb en dat het anders veel te duur wordt. Dat snapte ze wel en toen ging ze heel trots aan haar moeder vertellen dat ik 'ook al had ik heel veel vriendjes' toch een cadeautje meegebracht had. Zo kan het dus ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:45 schreef _Dido_ het volgende:
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wel hoor. Ik heb bij mijn oppaskindjes daar één keer van de jongedame in kwestie (8 jaar!) een opmerking over gehad en toen heb ik haar gewoon uitgelegd dat ik een heleboel vrienden en vriendinnen en familieleden enzo heb en dat het anders veel te duur wordt. Dat snapte ze wel en toen ging ze heel trots aan haar moeder vertellen dat ik 'ook al had ik heel veel vriendjes' toch een cadeautje meegebracht had. Zo kan het dus ook
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Het hele idee dat ik alleen een cadeau geef als ik er iets/een cadeau voor terugkrijg, ontgaat me. Ik geef een cadeau omdat ik dat wil bij die gelegenheid (verjaardag, bruiloft, geboorte, wat dan ook). Ik hou wel het budget beperkt, want anders loop je er inderdaad helemaal op leeg.
Salade met kaas! Als dat lv te krijgen is natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:35 schreef Tink89 het volgende:
[..]![]()
Iemand nog suggesties voor mijn avondeten-issues?
Twee uur voor het sporten moet ik eten, daarna dus sporten. Ik zoek iets dat niet te lang vult, maar wel energie geeft voor het sporten, zonder dat het meteen mega-onverantwoord is...
Wauw wat een venijn!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Nou, het gaat niet zozeer om het formaat van hun huis als meer om de andere uitgaven. De dames kopen maandelijks de Intratuin leeg en geven veel geld uit aan cosmetica, uitstapjes, kleding, etc. Een van de dochters van een bevriend stel heeft 6 voertuigen. Roze uiteraard.
Alle dames werken, behalve één. Die had het er pas over dat haar salaris bijna weer gestort zou worden. Ik snap wel dat moeder zijn veel werk is enzo hoor maar salaris? Alsof zij er iets voor doet dat ze in zo'n kast van een huis wonen en dat ze elke maand voor 1000 euro naar de supermarkt kan enzo. Als ze in een woningbouwflatje had gewoond was haar 'werk' hetzelfde geweest. Erger zelfs want dan had ze geen slaaf gehad voor haar huishouden. Ze heeft een vmbo niveau 1 meisje dat 4 dagen per week vanuit haar opleiding komt helpen met de kinderen en het huis.
Edit: Ik wilde Sarabi helemaal niet quoten![]()
Ja erg he. Dat dacht ik ook toen ik het teruglas. Ben een beetje sacho vandaagquote:
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja erg he. Dat dacht ik ook toen ik het teruglas. Ben een beetje sacho vandaag![]()
Nou is de vriendin in kwestie wel heel erg hoor met geld, daar is helemaal niets van overdreven.
Tja, we zijn gewoon over de periode heen dat je als vrienden heel veel met elkaar gemeen hebt, iedereen gaat toch een andere kant op. Met name de persoon waar ik over schreef leidt haar leven echt heel anders dan ik zou doen. Ook al had ik een rijke man en twee kinderen. Het zorgt enerzijds voor een vrij fascinerend gespreksonderwerp met anderen die haar ook kennen. En anderzijds is het een hele lieve goede vriendin die ik elke keer dat ik haar zie meer mag. Ik heb jarenlang slecht door een deur met haar gekund omdat zij in mijn ogen alleen maar om uiterlijkheden geeft en niet zo heel slim is. Maar we hebben 'common ground' gevonden en ik zou haar niet meer willen missen. We hebben ontzettend veel aan haar en haar man gehad in de periode dat mijn schoonvader ziek was en overleed. En dat is uiteindelijk veel belangrijker dan ergernissen over hoe extreem de kinderen verwend worden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 12:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik zat me al voor te bereiden op een pissige reactie van je, maar je vat het goed op.
Ik kan soms ook mijn wenkbrauwen wel optrekken voor zulke dingen hoor, ben echt niet heilig hoor.
SPOILER: heel fout zeikverhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat van die fascinerende gesprekken herken ik trws heel goed. Ik vraag me al een paar maanden echt af waarom ik nog contact met hem hou, want ik heb steeds minder respect voor hem (zijn vrouw heeft hem vergeven, maar ik trek het vreemdgaan gebeuren heel slecht), maar ja, het levert zulke lekkere verhalen op. Net zo'n korstje waar je aan krabbelt, even lekker ergeren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |