quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor Zwolle hoop ik het niet, maar die hebben met Nijland en Fernandez wel mensen die dat kunnen opvangen.
Fischer op het middenveld en dan Mokhtar op links.
quote:‘Ajax kan van de beurs, de ArenA kopen of alle salarissen verdubbelen’
De financiële weelde bij Ajax is op dit moment ongekend. De Amsterdammers zijn al drie jaar op rij kampioen van Nederland geworden en verdienden enorm in de lucratieve Champions League, doordat geen enkele andere club uit de Eredivisie deelnam aan de groepsfase van het toernooi. Bovendien verkocht men een behoorlijk aantal spelers. Er zijn verschillende manieren waarop Ajax het binnengekomen geld kan spenderen om er beter van te worden, zo rekent RTL Z voor. Er zou 75 tot 80 miljoen euro aanwezig moeten zijn bij de club.
Het financieel-economische nieuwsprogramma schrijft dat er vier opties zijn, waar Ajax gebruik van kan maken om er op vooruit te gaan. Ten eerste zou men kunnen overwegen om het bedrijf Ajax van de beurs te halen. Sinds 1998 staat de club genoteerd aan de effectenbeurs Euronext Amsterdam: het is de enige vereniging in Nederland die beursgenoteerd is.
Echt wijzer is Ajax niet geworden van de gang naar de beurs: een beperkt deel van de aandelen is maar verhandelbaar en bovendien willen veel mensen intern Ajax graag weghalen van de beurs. Volgens RTL Z zou dat zo’n zestig miljoen euro kosten. Een tweede optie is de aanschaf van de Amsterdam ArenA. Op dit moment heeft Ajax een belang van dertien procent in de eigen thuishaven.
De gemeente heeft zestig miljoen euro meebetaald en Ajax zou kunnen besluiten om volledig
eigenaar te worden van het eigen stadion. Men kan ook besluiten om de salarissen van de aanwezige spelers te verdubbelen en de contracten open te breken, om die te verlengen. Daarmee zou Ajax zich ervan verzekeren dat goede voetballers langer in eigen huis blijven. Tenslotte kan men ook kiezen voor het uitkeren van dividend, waarmee een deel van het geld weer terugstroomt naar Ajax zelf.
En je eigen mening?quote:
ik denk dat de salaris van eriksen verdubbelen weinig zin had gehad, en van de beurs af maakt nu toch niet zoveel uitquote:
Nog even doorsparen en de Arena kopen en van de beurs af. Al hoeft dat laatste niet persé van mij.quote:
Bij RTLZ zeiden ze, aandelen terugkopen met huidige waarde is rond de 35 mil, met de intro waarde in 1998 rond de 60 mil. Arena kopen kost rond de 40.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:16 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Nog even doorsparen en de Arena kopen en van de beurs af. Al hoeft dat laatste niet persé van mij.
Klopt. Arena kopen heb je gegarandeerd profijt van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:17 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij RTLZ zeiden ze, aandelen terugkopen met huidige waarde is rond de 35 mil, met de intro waarde in 1998 rond de 60 mil. Arena kopen kost rond de 40.
Idd. Arena kopen zou ik wel doen. Hopelijk overwegen ze het ook serieus.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:18 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Klopt. Arena kopen heb je gegarandeerd profijt van.
Om besluitvorming makkelijker te krijgen is van de beurs gaan zeker handig. Het is alleen erg veel geld voor zo'n kleine verandering.
Van de beurs af lijkt me niet ideaal. Geef dan meer aandelen uit. Een groot voordeel is gewoon dat dankzij de beurs de cijfers van Ajax altijd publiekelijk naar buiten moeten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:18 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Klopt. Arena kopen heb je gegarandeerd profijt van.
Om besluitvorming makkelijker te krijgen is van de beurs gaan zeker handig. Het is alleen erg veel geld voor zo'n kleine verandering.
Meer aandelen uitgeven is niet echt handig. Totaal onnodig. En van de beurs afgaan is pas een serieuze optie wanneer er een derde partij Ajax wilt, denk ik. Beetje zoals United toen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Van de beurs af lijkt me niet ideaal. Geef dan meer aandelen uit. Een groot voordeel is gewoon dat dankzij de beurs de cijfers van Ajax altijd publiekelijk naar buiten moeten.
En stel je had een 10.000,- euro in Ajax wezen investeren op 1 Januri had je nu mooi 13.000,- gehad. Not bad.
Even kijken zo wanneer de volgende aandeelhoudersvergadering is. Er zal toch wel iemand vragen wat het idee er nou achter is om zoveel geld beschikbaar te hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Idd. Arena kopen zou ik wel doen. Hopelijk overwegen ze het ook serieus.
De wereld is nu wakker na dit artikel dus daar komen sowieso vragen over.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:24 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Even kijken zo wanneer de volgende aandeelhoudersvergadering is. Er zal toch wel iemand vragen wat het idee er nou achter is om zoveel geld beschikbaar te hebben.
Er is straks meer geld dan ooit volgens mij.
Yep, lijkt mij een prima plan. Alleen maar gezeik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:25 schreef Smoofie het volgende:
Als ze Ajax cape town ook meteenw eg doen.
Meer aandelen uitgeven is meer centjes voor Ajax, daar komt nog een keer bij dat het aandeel Ajax niet zo is als andere bedrijven, er zit veel naam's gevoel bij. Even een aandeel Ajax hebben.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:23 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Meer aandelen uitgeven is niet echt handig. Totaal onnodig. En van de beurs afgaan is pas een serieuze optie wanneer er een derde partij Ajax wilt, denk ik. Beetje zoals United toen.
Dat dachten ze bij de introductie van Ajax op de beurs ook. Nu is dat ding ruim 3euro aan waarde verloren.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer aandelen uitgeven is meer centjes voor Ajax, daar komt nog een keer bij dat het aandeel Ajax niet zo is als andere bedrijven, er zit veel naam's gevoel bij. Even een aandeel Ajax hebben.
Meer aandelen is mijn inziens toch echt meer poen. Helemaal omdat ze al niet veel aandelen uit hebben staan.
Meer geld hebben we niet nodig nu, dus de voordelen(meer geld) wegen niet op tegen de nadelen (nog minder baas in eigen huis).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Meer aandelen uitgeven is meer centjes voor Ajax, daar komt nog een keer bij dat het aandeel Ajax niet zo is als andere bedrijven, er zit veel naam's gevoel bij. Even een aandeel Ajax hebben.
Meer aandelen is mijn inziens toch echt meer poen. Helemaal omdat ze al niet veel aandelen uit hebben staan.
Plus, wat moet je met al dat geld?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Fatsoenlijke spelers kopen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 01:29 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Plus, wat moet je met al dat geld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 02:05 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Fatsoenlijke spelers kopen.Er komt al een nieuw grasmatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar bedankt voor de tip!
op kosten van de arena trouwens.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 02:43 schreef Tyron het volgende:
[..]
Er komt al een nieuw grasmat
Maar bedankt voor de tip!
oplossing ...quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 03:06 schreef j0rdiiii het volgende:
Raken nu ook onze perfecte corner en vrije trappen nemer kwijt.![]()
Scoorde daaruit ongelofelijk veel gols het afgelopen seizoen.
Wat maakt Zwolle uit.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 00:26 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor Zwolle hoop ik het niet, maar die hebben met Nijland en Fernandez wel mensen die dat kunnen opvangen.
Fischer op het middenveld en dan Mokhtar op links.
Omdat Vitesse een satellietclub van Chelsea is en Chelsea bepaalt alles wat daar gebeurtquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:55 schreef J2T het volgende:
Wat ik niet snap is die v. Ginkel transfer.
Ginkel wilde alleen naar Ajax en Ajax wilde diep in de buidel tasten voor Van Ginkel en kwam met 7M als openingsbod. Waarom verkast ie dan naar Chelski? Zoveel meer dan Ajax betaalde Chelski ook niet. Sinds wanneer bepalen de clubs waar de spelers naar toe verkassen? Wat is dit voor moderne slavernij?
Officieel betaalde Chelski misschien niet zoveel maar je weet niet hoeveel schuld er is kwijt gescholden of wat voor andere verplichtingen Vitesse naar Chelski had open staan.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 08:55 schreef J2T het volgende:
Wat ik niet snap is die v. Ginkel transfer.
Ginkel wilde alleen naar Ajax en Ajax wilde diep in de buidel tasten voor Van Ginkel en kwam met 7M als openingsbod. Waarom verkast ie dan naar Chelski? Zoveel meer dan Ajax betaalde Chelski ook niet. Sinds wanneer bepalen de clubs waar de spelers naar toe verkassen? Wat is dit voor moderne slavernij?
Maar dan nog, een speler kan toch niet tegen zijn wil worden verkocht aan een club waar hij in de eerste plaats niet eens naar toe wilde gaan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:07 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Omdat Vitesse een satellietclub van Chelsea is en Chelsea bepaalt alles wat daar gebeurt
Uiteindelijk zal hij eieren voor zijn geld hebben gekozen omdat hij wel bij Vitesse weg wilquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:08 schreef J2T het volgende:
[..]
Maar dan nog, een speler kan toch niet tegen zijn wil worden verkocht aan een club waar hij in de eerste plaats niet eens naar toe wilde gaan?
Gewoon onder druk gezet door de mannen van Vitesse en de omkooppraatjes van Mourinhoquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal hij eieren voor zijn geld hebben gekozen omdat hij wel bij Vitesse weg wil
En ook niet mee met het Nederlands Elftalquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Blind in ieder geval niet in de basis zondag.
Als ik ga wordt 't met een busje. Ruim 1000 km roadtrip. Heeeuh.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:28 schreef Leonos het volgende:
Die vliegtuigmaatschappijen verhogen die vliegtickets echt bizar snel
Maar reisje naar Glasgow (via Liverpool) is geboekt
Dat lijkt me toch zo kut, tijd verspillen in een busquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als ik ga wordt 't met een busje. Ruim 1000 km roadtrip. Heeeuh.
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch zo kut, tijd verspillen in een bus
Slap ouwehoeren op een plein in Glasgow!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]. Niks mooiers dan zo'n trip. Beetje biertjes drinken, slap ouwehoeren, heerlijk.
Dat zal loterij worden na EU+ en EU vrees ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:49 schreef Leonos het volgende:
[..]
Slap ouwehoeren op een plein in Glasgow!![]()
Mijn EU kaart heb ik alleen niet meer, scanpunt niet gekregen vorig seizoen
Maja. NL+ maak ik ook nog kans hoop ik.
Nederlandse uitkaart houders gaan ook nog voor op de rest van de meuk lijkt me?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat zal loterij worden na EU+ en EU vrees ik.
Ja volgens mij wel. Maar er zijn zo'n 5000 Europese uitkaart houders (incl +) volgens mij. En daar gaan er heeeeel veel van willen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:51 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nederlandse uitkaart houders gaan ook nog voor op de rest van de meuk lijkt me?
Prima prijs. Ik ben blij dat we uiteindelijk toch een paar basisspelers hebben verkocht. Ik vind het altijd gevaarlijk als je een team te lang intact houdt. Nu zijn er 2 posities open en moeten de spelers die in aanmerking komen voor die posities op hun allerbest gaan trainen, wat het algemene trainingsniveau ook weer wat omhoog stuwt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 09:42 schreef Ajacied422 het volgende:
7 a 7.5 miljoen voor Alderweireld, mooi man. Alderweireld zelf tekent waarschijnlijk voor 4 jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |