abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130587360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zelfs in oorlog heb je regels waar je je aan moet houden. Hoe gek dat ook mag klinken.
Ja en die worden ook zo goed nageleefd :')
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:18:12 #77
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130587366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:11 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat eerste: dat is jouw eigen invulling. Een aanname.
Gifgas maakt in korte tijd heel veel doden. Er moet toch érgens een grens getrokken worden?
Bovendien willen ze het regime verzwakken, de installaties uitschakelen.

Maar goed, ik denk dat hier in deze reeks veel Amerika haters zitten, al van ver voor dit gedoe, en ze zullen het toch niet goed kunnen doen.
Voor de goede orde: ik vind Amerika idd een bende christengekkies met een te groot ego van kleuterniveau die zich volstampen met fast-food.

Maar sta meestal wel achter ze met hun pappa-politie functie in de wereld. Alleen al omdat ze ook serieus een vuist op tafel kunnen slaan.

Alleen hier begrijp ik er weinig van. Zie Afghanistan, Irak en de rest van de zooi de laatste jaren. Wat is er verbetert na hun ingrijpen? En waarom zo selectief zoals die user met kutnaam al uitlegde?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_130587374
quote:
Maar goed, ik denk dat hier in deze reeks veel Amerika haters zitten, al van ver voor dit gedoe, en ze zullen het toch niet goed kunnen doen.
Je hebt mij ook al onder die noemer geplaatst, onterecht trouwens.
Ik heb idd wel kritiek op Amerika omdat ze zich in dit conflict gaan bemoeien, omdat er veel kans is dat die wespennest zich daardoor tegen ons zal keren.
Ik haat ondertussen meer die oorlogszuchtige moslims die elkaar continu willen afmaken in naam van hun vredelievende godsdienst.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130587415
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:16 schreef xzaz het volgende:
Zelfs in oorlog heb je regels waar je je aan moet houden. Hoe gek dat ook mag klinken.
Jep, doet me denken aan die beelden van die rebellen die slachtoffers onthoofden, of het hart uitsnijden en opeten terwijl ze hun religieuse kreten schallen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130587469
quote:

[..]

Dat eerste: dat is jouw eigen invulling. Een aanname.
Gifgas maakt in korte tijd heel veel doden. Er moet toch érgens een grens getrokken worden?
Exactly. En die is met verdrag tegen het gebruik van chemische wapens gemaakt.

quote:
Bovendien willen ze het regime verzwakken, de installaties uitschakelen.
Geen idee wie wat wil. Het is een wespennest. Assad is fout, de Rebellen zijn fout. Probeer daar maar eens een oplossing voor te vinden waar zowel het Westen, Rusland, de Arabische wereld en andere belanghebbenden zich in kunnen vinden.

quote:
Dat snap ik ook niet. Binnen de VN is het niet alleen Amerika die een daad wil stellen. Ik vind Engeland bv nog harder roeptoeteren dan Amerika. Alleen Rusland en China waren om hun eigen agenda tegen maatregelen nemen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:22:58 #81
341203 3-voud
pi_130587473
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Jep, doet me denken aan die beelden van die rebellen die slachtoffers onthoofden, of het hart uitsnijden en opeten terwijl ze hun religieuse kreten schallen ...
Kruisraket op de messenvoorraad van de rebellen?
Ook zoiets...
pi_130587479
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:20 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Er staat mij nog iets bij over de chemicalieën cocktail die vietnam over zich heen kreeg, de fosfor granaten in Irak (waar ook niemand mocht filmen) etc.

Amerika en haar regels gebruiken en wijzen ze alleen op als het hen uitkomt..
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:23:35 #83
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130587489
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:17 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ja en die worden ook zo goed nageleefd :')
Nee en daarom denken ze eraan om in te grijpen :)
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:24:31 #84
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130587511
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:18 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Alleen hier begrijp ik er weinig van. Zie Afghanistan, Irak en de rest van de zooi de laatste jaren. Wat is er verbetert na hun ingrijpen? En waarom zo selectief zoals die user met kutnaam al uitlegde?
:D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130587517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:23 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nee en daarom denken ze eraan om in te grijpen :)
En er zijn ook regels die het mogelijk maken of verbieden om in te grijpen.

Als de resolutie tot ingrijpen niet gesteund wordt en de V.S. zonder VN mandaat ingrijpt, wat dan?
pi_130587518
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee maar ik snap gewoon het principe van straffen niet op deze manier. Een klein kind straf je als ie iets stouts gedaan heeft. Maar een land/regering straffen door wat raketten te gooien her en der.....het is gewoon raar. Wat geeft Amerika het recht om de boel te slopen, en zelfs mensen om te brengen omdat er ergens besloten is dat er gifgas gebruikt moest worden (als dat al zo is).

Assad zelf straf je uberhaupt niet eens behalve dat hij de begroting moet aanpassen omdat hij wat verliezen heeft geleden. Maar dat kost hem waarschijnlijk 5 minuten om die opdracht te geven aan andere.
Syrië heeft schijnbaar een flinke voorraad chemische wapens. Dit tegen de zin in van de internationale gemeenschap. NU is er een reden om deze voorraad te vernietigen of in ieder geval te verminderen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:27:22 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130587576
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Als de resolutie tot ingrijpen niet gesteund wordt en de V.S. zonder VN mandaat ingrijpt, wat dan?
Heb je de poppen aan het dansen. Sowieso, laat die Midden-Oosten landen dit maar oplossen, maar ja de Arabische unie is hun geld aan het tellen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:28:01 #88
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130587590
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Syrië heeft schijnbaar een flinke voorraad chemische wapens. Dit tegen de zin in van de internationale gemeenschap. NU is er een reden om deze voorraad te vernietigen of in ieder geval te verminderen.
Dat argument vind ik al logischer dan het argument van 'straffen'. Prima als we zeggen dat gifgas opslag plaatsen gewoon geen plek hebben in deze wereld en dus van de kaart geveegd moeten worden. Dat is gewoon een duidelijk doel en een duidelijke grens.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130587601
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:24 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dan gebeurd er niets. Het merendeel van de VN is voor ingrijpen. Het zijn alleen de veto's van die paar naties met hun eigen agenda die het tegenhouden. En die zeggen dan alleen 'foei' en houden zich koest.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:30:10 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130587635
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dan gebeurd er niets. Het merendeel van de VN is voor ingrijpen. Het zijn alleen de veto's van die paar naties met hun eigen agenda die het tegenhouden. En die zeggen dan alleen 'foei' en houden zich koest.
'Tegenhouden'? Die gebruiken hun stem gewoon; misschien niet zoals andere landen dat willen maar dat recht hebben ze volledig. Rusland is een en al gebaad bij een rustig midden-oosten.
pi_130587673
quote:
http://www.smh.com.au/bus(...)-20130827-2smvt.html
Saudi Arabia has secretly offered Russia a sweeping deal to control the global oil market and safeguard Russia’s gas contracts, if the Kremlin backs away from the Assad regime in Syria.
[..]
Leaked transcripts of a behind closed doors meeting between Russia’s Vladimir Putin and Saudi Prince Bandar bin Sultan shed an extraordinary light on the hard-nosed Realpolitik of the two sides.

Prince Bandar, head of Saudi intelligence, allegedly confronted the Kremlin with a mix of inducements and threats in a bid to break the deadlock over Syria.

‘‘Let us examine how to put together a unified Russian-Saudi strategy on the subject of oil. The aim is to agree on the price of oil and production quantities that keep the price stable in global oil markets,’’ he is claimed to have said at the four-hour meeting with Mr Putin.

‘‘We understand Russia’s great interest in the oil and gas in the Mediterranean from Israel to Cyprus. And we understand the importance of the Russian gas pipeline to Europe. We are not interested in competing with that. We can cooperate in this area,’’ he said, purporting to speak with the full backing of the US.

The talks appear to offer an alliance between the OPEC cartel and Russia, which together produce more than 40 million barrels a day of oil, 45 per cent of global output. Such a move would alter the strategic landscape.
[..]
Leuke poging.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130587677
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:58 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Hoe ben je daar zo zeker van? Die extremisten zullen vast niet denken: 'goed, het westen heeft Assad weggewerkt, onze taak zit erop. Tot ziens!'. Die willen ook een draagvlak creëren onder de bevolking. Het zal dan weer ouderwets hearts en mind winnen worden van beide kanten.
We hebben al gezien wat ze in Irak hebben gedaan. Burgers vermoorden. Lokale veiligheidsdiensten aanvallen. Die 4000+ Amerikanen of zo(gedood) zijn vooral het werk van lokale milities.
pi_130587717
Wel leuk en aardig allemaal dat gespeculeer maar mn cola wordt warm en de popcorn slof.

Wat ik nooit snap is dat ze dan weer een paar kruisraketjes links en rechts neergooien.

Assad heeft het gedaan zeg je? Schiet die dude dan even van z'n sokken met een SAS team of zo. Klaar. Nieuwe.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_130587788
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat argument vind ik al logischer dan het argument van 'straffen'. Prima als we zeggen dat gifgas opslag plaatsen gewoon geen plek hebben in deze wereld en dus van de kaart geveegd moeten worden. Dat is gewoon een duidelijk doel en een duidelijke grens.
Dat is toch moeilijker dat het lijkt denk ik..

Dan moet je al zeker weten dat je alles vernietigd anders krijg je misschien weer een reactie met die wapens tegen het Westen..

En als je een bom op een opslagplaats met die wapens gooit hou ik mijn hart al vast..
pi_130587797
quote:
Clegg voorspelt meer chemische aanvallen Assad
De vicepremier van het Verenigd Koninkrijk, Nick Clegg, voorspelt dat de Syrische president Bashar al-Assad het gebruik van chemische wapens zal opvoeren en uitbreiden, als een reactie uitblijft.

Ontwikkelingen rond Syrië Fotoserie
Dat zegt Clegg donderdag tegen de Britse radiozender Radio 4. De vicepremier is ervan overtuigd dat het regime van Assad achter de vermeende gifgasaanvallen zit, die recentelijk plaatsvonden.
De Syrische regering ontkent dat en stelt dat de rebellen zelf met chemische wapens in de weer zijn. Clegg zegt ervan overtuigd te zijn dat gepaste maatregelen toekomstig gebruik van chemische wapens zal ontmoedigen.
Donderdag debatteren de Britse kamerleden met elkaar over het steunen van een Britse militaire missie in Syrië. Een volgend debat zal plaatsvinden als de VN haar rapport uit heeft gebracht.
Cameron ging pas met de tweede debatronde akkoord nadat duidelijk werd dat er naar inschatting niet genoeg voorstanders geteld zouden worden, meldt Sky News. Geschat wordt dat 70 van de 305 Conservatieven op dit moment niet achter een Britse militaire actie staat, zegt The Guardian.
De oppositie is duidelijk over een eventuele, vroegtijdige, Britse missie. Labour-voorzitter Ed Miliband zegt dat zijn partij niet de "fouten" wil herhalen die zijn gemaakt tijdens de interventie in Irak en dat de VN-waarnemers de tijd moeten krijgen om hun werk naar behoren uit te voeren, meldt Sky News.
Ik word het wel een beetje zat al die leiders die van dag 1 al roepen dat het Assad is geweest. Echter, tot nu toe heeft nog niemand het bewijs geleverd. Enige gerucht wat ik heb gelezen is een ambtenaar die overstuur naar grondtroepen zou hebben gebeld.

Laat het bewijs zien of bek dicht.
pi_130587799
eenvandaag
Bent u voor of tegen militair ingrijpen in Syrie? Geef online uw mening aan #EenVandaag: - http://eenvandaag.socratos.net/direct/opiniepanel
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_130587809
Obama schiet ook niet op nu, eerst hele grote woorden en nu gebeurt er waarschijnlijk helemaal niks. Heeft ie dat van Kimmie geleerd soms?
pi_130587816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:28 schreef Montagui het volgende:

[..]

Rusland heeft de laatste paar keer een goed punt gehad. De uitslag van het onderzoek stond ook al vast.

Net zoals al die retoriek van de VK en VS nu. Wij moeten maar aannemen dat zij niet liegen dat zij 100% zeker weten dat Assad achter de gifgasaanval zit... Wij weten allee dat het woord van de VS en VK niks waard is, integendeel, ze liegen graag om hun doel te bereiken/rechtvaardigen
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:37:25 #99
341203 3-voud
pi_130587819
quote:
15s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dat is toch moeilijker dat het lijkt denk ik..

Dan moet je al zeker weten dat je alles vernietigd anders krijg je misschien weer een reactie met die wapens tegen het Westen..

En als je een bom op een opslagplaats met die wapens gooit hou ik mijn hart al vast..
Vanuit gaande dat een raket op een dergelijk opslagplaats geen gevolgen heeft. Neem aan dat een ontploffing een enorme gifwolk creëert.
pi_130587835
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:33 schreef b4kl4p het volgende:
Wel leuk en aardig allemaal dat gespeculeer maar mn cola wordt warm en de popcorn slof.

Wat ik nooit snap is dat ze dan weer een paar kruisraketjes links en rechts neergooien.

Assad heeft het gedaan zeg je? Schiet die dude dan even van z'n sokken met een SAS team of zo. Klaar. Nieuwe.
En dat SAS team verschijnt even uit het niets in zijn slaapkamer(zoals in Harry Potter), knalt hem en zijn vele ervaren bewakers even dood en springt dan in een helicopter die wegvliegt terwijl alles onder hrn vernietigd wordt in een explosie?

Stel dat het bovenstaande scenario inderdaad uitgevoerd wordt, Assad is dood. En dan? Problemen zijn opgelost?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')