abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:46:49 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130586683
Ben ik de enige die bij deze vlag

steeds hieraan moet denken?

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130586714
quote:
10s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:46 schreef SeLang het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee ;)
pi_130586720
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_130586733
quote:
7s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Ja.
Nee, hij is dus niet de enige :)
pi_130586763
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:11 schreef De_Ilias het volgende:
Er zijn problemen, want als Amerika de rebellen steunt dan moet zij ook rekening houden met het feit dat er extremisten zitten zoals Al nusra die eigenlijk van Syrië een proxy staat gaan maken.
Dat is ook precies mijn grootste bezwaar. Dan werk je Assad weg, maar dan vecht je daaropvolgend weer een oorlog a la Irak om een 'approved by USA' regering te krijgen terwijl al die extremisten die je onder andere hebt bewapend beginnen met aanslagen en guerilla tactieken.
pi_130586785
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heineken is vrijheid O+
pi_130586818
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:49 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Dat is ook precies mijn grootste bezwaar. Dan werk je Assad weg, maar dan vecht je daaropvolgend weer een oorlog a la Irak om een 'approved by USA' regering te krijgen terwijl al die extremisten die je onder andere hebt bewapend beginnen met aanslagen en guerilla tactieken.
Van die extremisten gaan de Amerikanen geen last krijgen. De bevolking is de lul ja, maar de Amerikanen zijn veilig. En bondgenoot Israël ook.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:55:03 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130586869
Misschien is het interessant om te weten waar het gas vandaan komt. Dan weten we misschien ook wie het heeft gebruikt? Misschien weet deze man het:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_van_Anraat
pi_130586938
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 09:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Van die extremisten gaan de Amerikanen geen last krijgen. De bevolking is de lul ja, maar de Amerikanen zijn veilig. En bondgenoot Israël ook.
Hoe ben je daar zo zeker van? Die extremisten zullen vast niet denken: 'goed, het westen heeft Assad weggewerkt, onze taak zit erop. Tot ziens!'. Die willen ook een draagvlak creëren onder de bevolking. Het zal dan weer ouderwets hearts en mind winnen worden van beide kanten.
pi_130586958
En dan komt het moslimfuckerschap de boel verkloten hé
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:00:20 #61
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130586982
Ik ben wel benieuwd... wat lossen die kruisraketten op?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:01:39 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130587012
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:00 schreef 3-voud het volgende:
Het is een straf. Pappa VS moet laten zien aan de kinderen van de wereld dat spelen met gifgas niet mag.

Tsja ik verzin het niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_130587022
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:00 schreef 3-voud het volgende:
AlQaida een handje helpen om Assad te verslaan.
De rebellen hebben dringend help nodig om de luchtmacht van Assad aan te pakken. Dus als die kruisraketten wat vliegvelden enzo kunnen uitschakelen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_130587030
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is een straf. Pappa VS moet laten zien aan de kinderen van de wereld dat spelen met gifgas niet mag.

Tsja ik verzin het niet.
Beetje kinderlijk uitgelegd vind ik dit.
Het is een signaal aan de rest van de landen dat gooien met gifgas niet getolereerd wordt. Logisch toch? Of vind jij van niet?
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:03:32 #65
341203 3-voud
pi_130587041
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

AlQaida een handje helpen om Assad te verslaan.
De rebellen hebben dringend help nodig om de luchtmacht van Assad aan te pakken. Dus als die kruisraketten wat vliegvelden enzo kunnen uitschakelen ...
Dus eigenlijk is het doel die burgeroorlog te verergeren...
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:04:13 #66
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130587050
Die hele interventie draait om de piemol van Obama.

Het zou wel lachen zijn als de Amerikanen straks heel laf een paar kruisraketten afschieten op doelen in Syrië en dat Syrië dan als vergelding een heel duur Amerikaans oorlogsschip laat zinken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:05:23 #67
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130587077
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:02 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Het is een signaal aan de rest van de landen dat gooien met gifgas niet getolereerd wordt. Logisch toch? Of vind jij van niet?
Nee, eigenlijk snap ik het niet. Ten eerste waarom voelt de VS zich geroepen om die straf uit te delen? Dat doen ze alleen maar om zelf geen gezichtsverlies te willen lijden aangezien zij zelf die grens getrokken hebben. Ten tweede, waarom perse bij gifgas? Het is vreselijk, dat zeker, maar er gebeuren heel veel erge dingen. In Congo gaat het regeringsleger soms op verkrachtingstocht, om iets te noemen. Gaat de VS dan Congo straffen door her en der wat raketten te strooien?

En daarnaast, zo'n grens stelt dus ook mogelijkheden voor terroristen en andere groeperingen. Het kan namelijk in je voordeel zijn als de VS aanvalt. Door zo'n grens te trekken geef je bepaalde groepen eigenlijk een troef in handen.

En dan nog als laatste, de wereld is geen klaslokaal. Volgens mij blijft de kans dat iemand gifgas inzet onveranderd, of Amerika nou straffen uit loopt te delen of niet.
  † In Memoriam † donderdag 29 augustus 2013 @ 10:06:26 #68
341203 3-voud
pi_130587098
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk snap ik het niet. Ten eerste waarom voelt de VS zich geroepen om die straf uit te delen? Dat doen ze alleen maar om zelf geen gezichtsverlies te willen lijden aangezien zij zelf die grens getrokken hebben. Ten tweede, waarom perse bij gifgas? Het is vreselijk, dat zeker, maar er gebeuren heel veel erge dingen. In Congo gaat het regeringsleger soms op verkrachtingstocht, om iets te noemen. Gaat de VS dan Congo straffen door her en der wat raketten te strooien?
Dat bedoel ik dus. Het gaat nergens over.
pi_130587101
Kernwapens, kernrampen, WMD, chemische wapen doen vooral een ding, bevolkingen in angst brengen en houden, en bevolkingen in angst groeperen=organiseren zich. De Syrische bevolking is zich aan het organiseren, dus de vollgende leider kan daar enorme macht uit onttrekken. Dit is de echte reden waarom men deze aanval zal doordrukken. En in het westen gebeurt hetzelfde, want de meeste mensen zijn tegen deze aanval, dus overgrote meerderheden, dus als die aanval er komt ontstaat er woede (emotie) in die meerderheden, die emotie zorgt voor organisatie.
pi_130587126
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:04 schreef SeLang het volgende:
Die hele interventie draait om de piemol van Obama.

Het zou wel lachen zijn als de Amerikanen straks heel laf een paar kruisraketten afschieten op doelen in Syrië en dat Syrië dan als vergelding een heel duur Amerikaans oorlogsschip laat zinken.
Of dat gewoon die 4 boten daar allemaal vernietigd worden..
pi_130587191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:06 schreef Synthercell het volgende:
Kernwapens, kernrampen, WMD, chemische wapen doen vooral een ding, bevolkingen in angst brengen en houden, en bevolkingen in angst groeperen=organiseren zich. De Syrische bevolking is zich aan het organiseren, dus de vollgende leider kan daar enorme macht uit onttrekken. Dit is de echte reden waarom men deze aanval zal doordrukken. En in het westen gebeurt hetzelfde, want de meeste mensen zijn tegen deze aanval, dus overgrote meerderheden, dus als die aanval er komt ontstaat er woede (emotie) in die meerderheden, die emotie zorgt voor organisatie.
Order out of chaos
Tijd om de kaarten te verdelen na het schudden
pi_130587195
quote:
2s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En daarnaast, zo'n grens stelt dus ook mogelijkheden voor terroristen en andere groeperingen. Het kan namelijk in je voordeel zijn als de VS aanval.
Dat eerste: dat is jouw eigen invulling. Een aanname.
Gifgas maakt in korte tijd heel veel doden. Er moet toch érgens een grens getrokken worden?
Bovendien willen ze het regime verzwakken, de installaties uitschakelen.

Maar goed, ik denk dat hier in deze reeks veel Amerika haters zitten, al van ver voor dit gedoe, en ze zullen het toch niet goed kunnen doen.
pi_130587254
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:02 schreef DeToffifee het volgende:
Logica ten top idd
Je mag gerust 100.000 mensen doden met guns, maar o wee als je gas gebruikt.
Beetje hypocriet niet ?
En als ze amper onderzoeken wie het gas gebruikt heeft, zullen ze al zeker niet gaan onderzoeken wie het geproduceerd/geleverd heeft ... of is dat eigenlijk niet belangrijk meer ?

Oorlog voeren is tegenwoordig zoals een wedstrijdje voetbal met een scheidsrechter erbij ...
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:16:59 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_130587341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:14 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Logica ten top idd
Je mag gerust 100.000 mensen doden met guns, maar o wee als je gas gebruikt.
Beetje hypocriet niet ?
En als ze amper onderzoeken wie het gas gebruikt heeft, zullen ze al zeker niet gaan onderzoeken wie het geproduceerd/geleverd heeft ... of is dat eigenlijk niet belangrijk meer ?

Oorlog voeren is tegenwoordig zoals een wedstrijdje voetbal met een scheidsrechter erbij ...
Zelfs in oorlog heb je regels waar je je aan moet houden. Hoe gek dat ook mag klinken.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:17:05 #75
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_130587342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:11 schreef DeToffifee het volgende:

[..]

Dat eerste: dat is jouw eigen invulling. Een aanname.
Gifgas maakt in korte tijd heel veel doden. Er moet toch érgens een grens getrokken worden?
Bovendien willen ze het regime verzwakken, de installaties uitschakelen.

Maar goed, ik denk dat hier in deze reeks veel Amerika haters zitten, al van ver voor dit gedoe, en ze zullen het toch niet goed kunnen doen.
Nee maar ik snap gewoon het principe van straffen niet op deze manier. Een klein kind straf je als ie iets stouts gedaan heeft. Maar een land/regering straffen door wat raketten te gooien her en der.....het is gewoon raar. Wat geeft Amerika het recht om de boel te slopen, en zelfs mensen om te brengen omdat er ergens besloten is dat er gifgas gebruikt moest worden (als dat al zo is).

Assad zelf straf je uberhaupt niet eens behalve dat hij de begroting moet aanpassen omdat hij wat verliezen heeft geleden. Maar dat kost hem waarschijnlijk 5 minuten om die opdracht te geven aan andere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')