Hij studeert nu tenminste, baankans is zijn probleem.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:17 schreef Roadtrip het volgende:
Weer een update. Ik wist niet dat dit topic zo groot zou worden lol.
Maar de vriendin van mijn broer zit, nog steeds, bij mijn oma zonder baan of zonder studie. Ze is, nog steeds, overspannen van haar pretstudie vorig jaar, en de verhuizing eind september.
Mijn broer is trouwens wel harder aan het werk, en is bezig met zijn studie waarbij baankans nihil is en nog geen eens besproken wordt...
Ik moest lachen. Ze heeft op zich wel familie maar spuugt in hun gezicht. Ze zit niet bij haar eigen familie, omdat de kamer van 10m2 die ze over hebben voor haar te klein is. Ze heeft een eigen verdieping met eigen douche en bad nodig, anders kan ze het niet aan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:18 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Hij studeert nu tenminste, baankans is zijn probleem.
Maar waarom zit ZIJN vriendin bij JOUW/zijn oma? Heeft ze zelf geen familie ofzo, of hebben die allemaal wasmachines?
Het wordt bijna ongeloofwaardig, maar ik geef je het voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Ze heeft op zich wel familie maar spuugt in hun gezicht. Ze zit niet bij haar eigen familie, omdat de kamer van 10m2 die ze over hebben voor haar te klein is. Ze heeft een eigen verdieping met eigen douche en bad nodig, anders kan ze het niet aan.
Mijn oma heeft er ook echt last van. Mijn oma is heel netjes, en moet alle zooi van haar opruimen, op haar 80ste. En kan soms pas om 24:00 eten, omdat ze anders mogelijk de keuken zou kunnen bezetten zodra de vriendin van mijn broer hem nodig heeft. Mijn oma zit ook echt speciaal voor haar aan een super luxe internetabonnement vast.
Maar het disrespect voor haar eigen familie vind ik ook bizar. Ze is ook echt 28...
Het wordt nog erger. Ze kan het ook niet aan om te koken. Ik heb dus aangeboden om om 18:00 even langs te komen om te koken op dagen van 05:00 tot 24:00 werken / studeren. Ja dat was een goed plan.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:26 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Het wordt bijna ongeloofwaardig, maar ik geef je het voordeel van de twijfel.
Dus omdat mevrouw graag het prinsesje wil uithangen zonder te werken kan ze niet bij haar eigen familie terecht en zadelt ze de oma van haar vriend op met haar problemen?wat een kutwijf/kutverhaal.
Dan wordt het tijd voor een opname, uit je oma's huis en jij er geen aandacht meer aan besteden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het wordt nog erger. Ze kan het ook niet aan om te koken. Ik heb dus aangeboden om om 18:00 even langs te komen om te koken op dagen van 05:00 tot 24:00 werken / studeren. Ja dat was een goed plan.
Nadat ik boodschappen had gehaald -- op mijn kosten -- zei ze dat ze niet wilde dat ik langs kwam omdat ze de drukte niet aan kon.
Ik kan er ook echt niet tegen. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ze niet meer kan verwachten dat ik haar help.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd voor een opname, uit je oma's huis en jij er geen aandacht meer aan besteden.
Sorry maar ik kan heel slecht tegen dat soort mensen.
Maar mijn broer en alles wat ermee te maken heeft is heilig, want hij is blind en zo "sociaal"...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:38 schreef arjan1112 het volgende:
Je oma moet dat wijf gewoon haar huis uitschoppen
Ok, ik heb de OP gelezen en toen de laatste pagina met oa deze post.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:24 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik moest lachen. Ze heeft op zich wel familie maar spuugt in hun gezicht. Ze zit niet bij haar eigen familie, omdat de kamer van 10m2 die ze over hebben voor haar te klein is. Ze heeft een eigen verdieping met eigen douche en bad nodig, anders kan ze het niet aan.
Mijn oma heeft er ook echt last van. Mijn oma is heel netjes, en moet alle zooi van haar opruimen, op haar 80ste. En kan soms pas om 24:00 eten, omdat ze anders mogelijk de keuken zou kunnen bezetten zodra de vriendin van mijn broer hem nodig heeft. Mijn oma zit ook echt speciaal voor haar aan een super luxe internetabonnement vast.
Maar het disrespect voor haar eigen familie vind ik ook bizar. Ze is ook echt 28...
Dit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:47 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, ik heb de OP gelezen en toen de laatste pagina met oa deze post.
Maar kom op, dit is toch hét moment dat je aan de rem trekt? Wat je broer en die vriendin doen moeten zij weten, maar je laat je eigen oma toch niet uitbuiten door zo'n mormel?
Waarom ga je er dan ook in mee, en faciliteer je dit gedrag? Schop dat mens uit het huis van je oma, en verder niet meer mee bemoeien.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het wordt nog erger. Ze kan het ook niet aan om te koken. Ik heb dus aangeboden om om 18:00 even langs te komen om te koken op dagen van 05:00 tot 24:00 werken / studeren. Ja dat was een goed plan.
Nadat ik boodschappen had gehaald -- op mijn kosten -- zei ze dat ze niet wilde dat ik langs kwam omdat ze de drukte niet aan kon.
Ze probeert hem in alles te ondersteunen omdat hij zo zielig en schattig is...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef TARDIS. het volgende:
[..]
Dit.
Het zal godverdomme toch mooi zijn, omdat ze haar eigen familie niet goed genoeg vindt komt ze jouw oude oma van 80 even belasten. Het is echt te gek voor woorden.
En dat je broer blind en zo "sociaal" is heeft geen enkele kut te maken met de woonsituatie van zijn vriendin.
Daar heb je een heel goed punt. Zowel bij mijn broer als bij zijn vriendin draag ik alleen maar bij aan de situatie...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom ga je er dan ook in mee, en faciliteer je dit gedrag? Schop dat mens uit het huis van je oma, en verder niet meer mee bemoeien.
Dan leg je desnoods in een goed gesprek je oma en je ouders maar eens uit dat er een duidelijk verschil is tussen het (financieel) bijstaan van je broer (en zijn aanhang), en het laten parasiteren van een verwend volwassen kind op een oude vrouw van 80. En dat zal van kwaad tot erger gaan, als ze geen streep in het zand trekken.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:39 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Maar mijn broer en alles wat ermee te maken heeft is heilig, want hij is blind en zo "sociaal"...
Schud je oma dan even wakker! (niet te fysiek, ze is 80, kom op zegquote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ze probeert hem in alles te ondersteunen omdat hij zo zielig en schattig is...
[..]
Daar heb je een heel goed punt. Zowel bij mijn broer als bij zijn vriendin draag ik alleen maar bij aan de situatie...
Amen. Het ergste is nog dat ze het geweldig vinden, het aan de hele wereld proberen te rechtvaardigen, en het niet erg vinden dat mijn oma erdoor onderuit gaat. Al is het wel een ontzettend sterk mens. Ze sport nog, is heel actief, etc. Mijn andere oma is inmiddels als 89 en is ook nog helemaal fit.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:56 schreef probeer het volgende:
Je oma en ouders kunnen je broer toch best duidelijk maken dat ze hem met alle liefde van de wereld bijstaan en helpen waar ze ook kunnen, maar dat hij (en zijn vriendin) wel moeten begrijpen dat die hulp ook verschrikkelijk veel tijd, energie en ook geld kost. Dat ze hun (klein)zoon altijd zullen helpen, maar dat er wel een punt is waarop die hulp een inbreuk op hun eigen leven wordt.
Wauw, dit gaat echt lijnrecht tegen het oerinstinct in.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:36 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tot aan seks voor beperkten aan toe: http://nieuwsuur.nl/onder(...)een-prostitutie.html
Ik zou als ik jou was in een goed gesprek met je oma, waarbij jullie hier echt even voor gaan zitten, eens vragen wat zij nou precies vindt en bij de situatie voelt. Niet met argumenten of je eigen mening gaan gooien, gewoon alleen je oma en haar verhaal. Dan vraag je haar daarna wat zij het liefste wil met de situatie en kijk je samen hoe ze dat, desgewenst met jouw hulp, kan bereiken. Mocht ze het moeilijk vinden om dit aan te geven bij anderen, kan jij een beetje als haar woordvoerder optreden. En ze mag ook best beseffen dat het echt niet haar plicht is om voor de vriendin van je broer te zorgen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:58 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Amen. Het ergste is nog dat ze het geweldig vinden, het aan de hele wereld proberen te rechtvaardigen, en het niet erg vinden dat mijn oma erdoor onderuit gaat. Al is het wel een ontzettend sterk mens. Ze sport nog, is heel actief, etc. Mijn andere oma is inmiddels als 89 en is ook nog helemaal fit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |