Zo jong en dan zo snel weglippen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:04 schreef LPFAN het volgende:
Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus.
Werd net gebeld dat ze al overleden is... hulp is te laat gekomen.
Ze mocht maar 4 jaar worden....
[ link | afbeelding ]
Doeii lieve truttebol van mij <3 je zusje en ik gaan je zo erg missen
Acuut nierfalen gaat inderdaad heel snel, is mij ook een keer overkomen met een kater, 3 dagen ervoor had ik mijn oudste kat laten inslapen en toe kwam hij er achteraan...zo gezond en zo doodziek. Sterkte met het verlies van zo'n jonge kat.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:04 schreef LPFAN het volgende:
Mijn kat Videl, was sinds gister niet lekker, niet willen eten, veel slapen. Maar omdat ze nog voldoende dronk besloot ik het even aan te kijken. Vandaag nog geen enkele verbetering, eigelijk alleen maar slechter, want ze kroop ook weg, en wou niet bij mij zijn. wat niks voor haar is. Vanmiddag naar de DA geweest. Acute nierfalen. haar nierwaardes waren veels en veels te hoog. iets wat 111 moest zijn, was bij haar in de 2000. Ze is gelijk opgenomen met een infuus.
[ link | afbeelding ]
Blijft een gemis, sterkte.quote:Op zondag 22 september 2013 14:28 schreef Outpost76 het volgende:
Inmiddels al weer een jaar geleden. Toch mis ik je nog steeds Wodan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verdorie, jullie gaan het nu toch niet van mij overnemen qua snel achter elkaar overleden dieren in dit topic?quote:Op donderdag 26 september 2013 00:55 schreef Strega het volgende:
Had niet gehoopt dit topic al weer een schop te moeten geven.
Vandaag om 13.45 hebben we onze Djinni moeten laten inslapen.
Ze was vrijdag en zaterdag zoek, overal gezocht, maar nee.
Zondag om 12.00 zat ze ineens op de parkeerplaats, met iets wat een gebroken pootje leek. Naar de DA, bleek haar pootje uit de kom, met een roesje en gekraak weer in de kom, we werden al blij.![]()
Toe bleek er een rare plek aan haar poot te zitten en het bloed stroomde niet terug haar pootje toen ze door de DA gemasseerd werd. Helaas bleek het om een erg gevaarlijke gas bacterie te zijn. Enorme spuit AB en medicijnen mee. Maar het werd niet beter maar slechter. Later bleek het koudvuur (doe maar niet googelen) Ze had geen pijn, maar leverde erg in, ze at lekker, maar maar een kleine beetje.Vanmiddag was duidelijk dat er geen redden meer aan was.![]()
Ze ging vol vertrouwen en was in één minuut al weg.
Mijn kleine zwarte helleveeg kat.
Pagan heeft haar begraven naast Jamie.
Ik zelf mocht de hele tijd niet bij haar, omdat de bacterie zou kunnen overslaan op mij.
Vanmiddag voor ze ging heb ik gelukkig nog afscheid kunnen nemen en haar knuffelen.
Maar echt, twee katten in twee weken is teveel.
Morgen zoek ik wel even een mooie foto van haar, ik kan het op dit moment niet doen.
Wat een knappe meid. Heel veel sterkte.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:04 schreef LPFAN het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ach LPFan, weet wat het is, één van onze honden had acuut nierfalen op 5 jarige leeftijd.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:06 schreef LPFAN het volgende:
dank je.. ja ik kan het gewoon niet bevatten.
Wat een mooierd! Een kroelkatquote:Op zondag 22 september 2013 21:12 schreef Outpost76 het volgende:
Hij was verliefd op knuffelen en wilde dat dan ook het liefst de hele dag.
Verdikkeme pas 12....
Heel veel sterktequote:Op maandag 30 september 2013 23:11 schreef loecje het volgende:
morgen heeft de regenboogbrug er een vriendje bij.
Ach wat sneu. Heel veel sterkte morgen.quote:Op maandag 30 september 2013 23:11 schreef loecje het volgende:
quote:Op maandag 30 september 2013 23:11 schreef loecje het volgende:
Godver, zo jong.quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:41 schreef johanmulder het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik de komende 10 jaar hier iets had moeten neerzetten
Geheel onverwacht is zaterdagochtend onze lieve en brutale vriend Balthasar overleden.
We vonden je 's ochtends op een rare plek en het leek net alsof je zo was omgevallen... Ik hoop het hel mijn hart dat je er zelf niets van gemerkt.
Je mocht slechts 9 maanden oud worden, wat natuurlijk veel te kort is.
We hebben je voor een sectie naar de UU gebracht hopend dat het wat duidelijker wordt wat je nou precies fataal is geworden. Wellicht kunnen we daar je broertjes nog helpen mocht het erfelijk zijn.
We missen je gerace door het huis, je zachte wollige vacht, je pretogen als je op schoot ligt en het verwelkomende gemiauw 's ochtends bij de kamerdeur. Je wordt enorm gemist en je zal nooit worden vergeten! Rust zacht makker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedankt Tong! Hij liet zich ook nog gemakkelijk kammen en borstelen, zo'n 1 krijg je nooit weerquote:
Balthasar was inderdaad een Maine Coon. Er wordt tijdens de sectie zeker naar gekeken. Hij komt bij een betrouwbare fokker vandaan maar een zekerheid is het nooit. Wat de uitslag ook is we krijgen hem er helaas niet voor terugquote:Op maandag 7 oktober 2013 21:48 schreef trovey het volgende:
[..]
[..]
Godver, zo jong.Lijkt me inderdaad iets erfelijks als hij er zo jong aan sterft.
Was hij een Maine Coon, heb daar wel eens wat over gelezen over verhoogde kans op HCM bij dat ras en dat is inderdaad erfelijk. Als het goed is testen de meeste fokkers er tegenwoordig op voordat ze een kat inzetten als fokkat.![]()
Sterkte.
Dank je Oognip!quote:
Ach Loecje, wat triest.quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef loecje het volgende:
mijn kleine deugniet
[ afbeelding ]
slaapkopje
[ afbeelding ]
beste vriendjes
[ afbeelding ]
Rust zacht Sam
[ afbeelding ]
Loecje, veel sterke met je verlies van Sam! Ik weet precies hoe je je voelt op het momentquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:40 schreef loecje het volgende:
mijn kleine deugniet
[ afbeelding ]
slaapkopje
[ afbeelding ]
beste vriendjes
[ afbeelding ]
Rust zacht Sam
[ afbeelding ]
Jeetje, wat heftig! Sterkte!quote:Op maandag 7 oktober 2013 21:41 schreef johanmulder het volgende:
Ik had niet verwacht dat ik de komende 10 jaar hier iets had moeten neerzetten
Geheel onverwacht is zaterdagochtend onze lieve en brutale vriend Balthasar overleden.
We vonden je 's ochtends op een rare plek en het leek net alsof je zo was omgevallen... Ik hoop het heel mijn hart dat je er zelf niets van gemerkt.
Je mocht slechts 9 maanden oud worden, wat natuurlijk veel te kort is.
We hebben je voor een sectie naar de UU gebracht hopend dat het wat duidelijker wordt wat je nou precies fataal is geworden. Wellicht kunnen we daar je broertjes nog helpen mocht het erfelijk zijn.
We missen je gerace door het huis, je zachte wollige vacht, je pretogen als je op schoot ligt en het verwelkomende gemiauw 's ochtends bij de kamerdeur. Je wordt enorm gemist en je zal nooit worden vergeten! Rust zacht makker
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de alom gevreesde (chronische) FIPquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:49 schreef Strega het volgende:
[..]
Ach Loecje, wat triest.Ziekte? Heel veel sterkte.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:44 schreef Verbal het volgende:
Heftige verhalen weer... Sterkte allemaal
Even een postuum signaal van Pjotr.
In het weekend van Pjotrs overlijden kregen wij van mijn zwager en zijn vriendin een boek over Nederlandse honden die op de fiets worden vervoerd. Oorspronkelijk gekocht om ons op te beuren omdat Pjotr zich niet zo lekker voelde en wij ons zorgen maakten, maar we werden ingehaald door de realiteit. Maar wel passend, omdat Pjotr zijn hele leven met ons meeging op de fiets.
In dat boek zat een kaartje van de uitgeverij: je kon het boek ook bestellen met een persoonlijke omslag, en als je dat voor eind september deed, kon je een bakfiets winnen. Laat ik nou net door de uitgeverij zijn gebeld dat wij met onze omslag de bakfiets hebben gewonnen![]()
![]()
https://www.facebook.com/gibbonuitgeverij
Dat heeft die ouwe sok toch nog maar voor ons voor elkaar gebokst vanaf zijn wolk![]()
![]()
V.
Alweer FIP? Het houdt ook niet op in dit topic....ik al vorig jaar (eentje nagenoeg zeker en de twee anderen hadden voor mij ook een verdenking, ik weet inmiddels meteen wel in welke richting het gaat...ervaring helaas) en nu jij weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:20 schreef loecje het volgende:
[..]
de alom gevreesde (chronische) FIP
We hebben alle tijd gekregen om te genieten en afscheid te nemen. Sam is nog mee verhuist naar ons nieuwe huisje, iets wat wij een aantal maanden geleden echt niet hadden verwacht.
Het gemis wordt er niet minder van, maar het is goed zo.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:44 schreef Verbal het volgende:
Heftige verhalen weer... Sterkte allemaal
Even een postuum signaal van Pjotr.
In het weekend van Pjotrs overlijden kregen wij van mijn zwager en zijn vriendin een boek over Nederlandse honden die op de fiets worden vervoerd. Oorspronkelijk gekocht om ons op te beuren omdat Pjotr zich niet zo lekker voelde en wij ons zorgen maakten, maar we werden ingehaald door de realiteit. Maar wel passend, omdat Pjotr zijn hele leven met ons meeging op de fiets.
In dat boek zat een kaartje van de uitgeverij: je kon het boek ook bestellen met een persoonlijke omslag, en als je dat voor eind september deed, kon je een bakfiets winnen. Laat ik nou net door de uitgeverij zijn gebeld dat wij met onze omslag de bakfiets hebben gewonnen![]()
![]()
https://www.facebook.com/gibbonuitgeverij
Dat heeft die ouwe sok toch nog maar voor ons voor elkaar gebokst vanaf zijn wolk![]()
![]()
V.
Lijkt idd alsof FIP telkens met vlagen voorbij komt op fora. misschien dat het daardoor ook meer bespreekbaar is?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Alweer FIP? Het houdt ook niet op in dit topic....ik al vorig jaar (eentje nagenoeg zeker en de twee anderen hadden voor mij ook een verdenking, ik weet inmiddels meteen wel in welke richting het gaat...ervaring helaas) en nu jij weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:33 schreef loecje het volgende:
[..]
Lijkt idd alsof FIP telkens met vlagen voorbij komt op fora. misschien dat het daardoor ook meer bespreekbaar is?
De accute variant lijkt me heel naar.
Sam heeft het coronavirus (en daarmee FIP) als kitten van een paar weken oud opgepikt. uiteindelijk is Sam 1jaar en 2maand oud geworden. voor zover ik dat als baasje kan inschatten; zonder echte lijdensweg.De meeste katten in Nederland (naar schatting 90%) hebben dat corinavirus in hun darmen en dat is ook geen enkel probleem maar om één of andere reden gaat dat virus bij sommige katten muteren in het FIP-virus terwijl andere katten gewoon van ouderdom sterven met datzelfde coronavirus en het nooit ontwikkelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom het bij de ene kat wel tot uiting komt en bij de andere niet is nog niet echt bekend. Toen het voor het eerst op grote schaal opdook in Nederland waren vooral liefhebbers van Oosterse rassen de sjaak. Hele catteries met Oosterse rassen zijn toen ten onder gegaan. Bij mij waren het ook twee Oosterse katten die het eerste slachtoffer werden en ze moeten het zelfs hebben ontwikkeld (dus geen besmetting van buiten) want de laatste kat was hier toen 6 jaar daarvoor in huis gekomen en ik heb binnenkatten.![]()
Ook hele jonge katten en hele oude dieren schijnen er gevoeliger voor te zijn, vorig jaar is er bij mij nog een 16 jarige poes aan gestorven, nooit problemen en ineens een compleet rot gebit (ontstekingen) en extreem afvallen en binnen 14 dagen was ze zover heen dat inslapen nog de enige optie was, een jaar daarvoor was me hetzelfde overkomen met een kater (totaal ander ras) en die had dezelfde verschijnselen en was getest dus toen ik weer geconfronteerd werd met dezelfde verschijnselen was het voor mij wel duidelijk zonder bloedtest.Die kater had trouwens natte FIP (had een vochtbuik) terwijl die poes waarschijnlijk de droge versie heeft gehad.
Blijft een verschrikkelijke ziekte waarmee je als kattenliefhebber eigenlijk nooit mee geconfronteerd wil worden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Eigenlijk is het gewoon stom pech hebben, maar 1-2% van de coronabesmettingen ontwikkeld FIP... in jou geval heel veel stomme pechquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:53 schreef trovey het volgende:
[..]
De meeste katten in Nederland (naar schatting 90%) hebben dat corinavirus in hun darmen en dat is ook geen enkel probleem maar om één of andere reden gaat dat virus bij sommige katten muteren in het FIP-virus terwijl andere katten gewoon van ouderdom sterven met datzelfde coronavirus en het nooit ontwikkelen.
Waarom het bij de ene kat wel tot uiting komt en bij de andere niet is nog niet echt bekend. Toen het voor het eerst op grote schaal opdook in Nederland waren vooral liefhebbers van Oosterse rassen de sjaak. Hele catteries met Oosterse rassen zijn toen ten onder gegaan. Bij mij waren het ook twee Oosterse katten die het eerste slachtoffer werden en ze moeten het zelfs hebben ontwikkeld (dus geen besmetting van buiten) want de laatste kat was hier toen 6 jaar daarvoor in huis gekomen en ik heb binnenkatten.![]()
Ook hele jonge katten en hele oude dieren schijnen er gevoeliger voor te zijn, vorig jaar is er bij mij nog een 16 jarige poes aan gestorven, nooit problemen en ineens een compleet rot gebit (ontstekingen) en extreem afvallen en binnen 14 dagen was ze zover heen dat inslapen nog de enige optie was, een jaar daarvoor was me hetzelfde overkomen met een kater (totaal ander ras) en die had dezelfde verschijnselen en was getest dus toen ik weer geconfronteerd werd met dezelfde verschijnselen was het voor mij wel duidelijk zonder bloedtest.Die kater had trouwens natte FIP (had een vochtbuik) terwijl die poes waarschijnlijk de droge versie heeft gehad.
Blijft een verschrikkelijke ziekte waarmee je als kattenliefhebber eigenlijk nooit mee geconfronteerd wil worden.
Laten we het hopen, FIP is de reden dat ik na mijn twee oudjes zeker een jaar geen nieuwe katten in huis kan hebben, ik moet het gewoon kwijt hier in huis voordat er opvolgers komen als het clubje hier (hopelijk gewoon van ouderdom) is overleden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 22:04 schreef loecje het volgende:
[..]
Eigenlijk is het gewoon stom pech hebben... in jou geval heel veel stomme pech![]()
Sam heeft het coronavirus opgelopen in het gastgezin. zijn broertjes zijn er ziek van geweest, Sam niet. Toch heeft sam FIP ontwikkeld en zijn broertjes (tot nu toe) niet.
De dierenarts vertelde dat er steeds meer onderzoek wordt gedaan naar FIP (mede door de menselijke mutaties van het corona virus). de onderzoeken zijn nu zo ver dat er test aan zit te komen waarmee het onderscheid gemaakt kan worden tussen het coronavirus en de FIPmutatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |