abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220003262
quote:
17s.gif Op woensdag 4 februari 2026 18:51 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Zover mij bekend is dat enkel nog te verkrijgen als onderdeel van studie. Het kán wel, maar dan maakt het deel uit van een studie. Zover ik weet, is het dus niet automatisch zo dat je dat maar voorgeschreven krijgt als reguliere, standaardmedicatie.
Als je via het legale traject gaat, kom je bij de UKG, MCD of EDZ Arnhem uit. Daar lopen inderdaad studies (om het traject te verkorten van 12 weken naar 6) maar dat gaat wel met de geregistreerde medicatie (GS- 451544). Andere praktijken mogen geen FIP trajecten aanbieden. (Het werd/wordt wel gedaan via FIP warriors, maar dat dus niet meer de legale weg)

Maar zoals gezegd, niet iedereen heeft de middelen en/of de mogelijkheden. Dan is euthanasie soms de eerlijke keuze.
  woensdag 4 februari 2026 @ 20:39:32 #152
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_220003973
Thanks allemaal. Heb het er zo vreselijk moeilijk mee. Mijn knuffel monster. Ik kan niet wachten tot hij weer thuis is.
pi_220044536
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:02 schreef LPFAN het volgende:
Pfff had het ook op een katten Facebook gezet en ik krijg allemaal gezeur over behandeling.

Alsof ik me nog niet schuldig genoeg voel... Ten eerste kost dat duizenden euros wat ik gewoon echt niet heb en hij was gister al zo dood en dood ziek. Hij reageerde al niet eens meer op de prik om hem te laten slapen.

Mijn arme manneke. Het is zo vreselijk stil in huis :'(
Jij hebt het beste gedaan wat je kon doen, hem laten gaan. Dat is zo ontzettend moeilijk maar de juiste beslissing, veel sterkte
  maandag 9 februari 2026 @ 12:35:55 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_220044815
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:02 schreef LPFAN het volgende:
Pfff had het ook op een katten Facebook gezet en ik krijg allemaal gezeur over behandeling.

Alsof ik me nog niet schuldig genoeg voel... Ten eerste kost dat duizenden euros wat ik gewoon echt niet heb en hij was gister al zo dood en dood ziek. Hij reageerde al niet eens meer op de prik om hem te laten slapen.

Mijn arme manneke. Het is zo vreselijk stil in huis :'(
De mensen in die Facebook groepen kunnen nogal dwingend zijn. Een van mijn katertjes kreeg begin 2024 FIP en ik wilde informatie van de mensen uit die groepen (die de illegale weg volgen en via internet ongeveer dezelfde middelen bestellen). Ze praatten me een enorm schuldgevoel aan over bijna elke keuze die ik maakte. Ook zitten er nogal eens types in die anti wetenschap zijn.

Mijn katertje heeft de legale weg gevolgd via Anicura en dat kon ook alleen omdat ik een spaarpotje voor een rijbewijs aangebroken heb. Elk bloedonderzoek en echo kost handenvol geld. En ook dan kan het nog steeds fout gaan. Als je katje al heel erg verzwakt is en ook nog zo'n zware medicijnkuur moet volgen, gaat het niet altijd goed. Ik heb met mijn katertje in de eerste dagen zijn leven aan een zijden draadje zien hangen, ik had er slapeloze nachten van en we moesten hem met zware medicatie weer aan het eten krijgen (F&F / FIP bij katten) .

Sterkte met het verlies.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')