Dat ging bij ons boven verwachting goedquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:23 schreef Leandra het volgende:
Het wordt geen groot gebeuren hoor, gewoon ceremonie, koffie en gebak.
Het spannendst is eigenlijk wel of dat goed gaat met Soneal en de ringen
Ik las het in k&wquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:46 schreef Leandra het volgende:
Neuh, ik weet niet of ik het eerder genoemd had, maar ik heb me pas wel braaf in het trouwentopic gemeld
deze was helemaal langs me heen gegaanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:23 schreef Leandra het volgende:
Het wordt geen groot gebeuren hoor, gewoon ceremonie, koffie en gebak.
Het spannendst is eigenlijk wel of dat goed gaat met Soneal en de ringen
Al geprobeerd om samen te douchen? Sinds ik dat een paar keer heb gedaan reageert Larissa ook normaal als ik haar haren ga wassenquote:Op maandag 2 september 2013 20:25 schreef ferrari_rood het volgende:
troet wat fijn dat het afscheid goed ging en de drifbuien thuis zijn minder maar geeft wel aan dat hij thuis al thuis ziet.
Leandra nog gefeliciteerd met je trouwdag
Ean heeft nog steeds een hekel aan bad en haren wassen is helemaal krijsen. Vandaag had ik gezegd dat ze alleen in bad hoefde dus zonder haren te wassen. Ik kreeg haar ook niet overgehaald zelf haar haren te wassen. Het kostte mij al veel moeite om haar uberhaupt in bad te laten zitten.
Wel krijg ik telkens kusjes van haar of van haar knuffel als ik een keer auw of oef zeg omdat de baby een rare move uithaalt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:18 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Al geprobeerd om samen te douchen? Sinds ik dat een paar keer heb gedaan reageert Larissa ook normaal als ik haar haren ga wassenOh ja, je kan ook haar eerst met bekertjes laten spelen in het water, en dan telkens een beetje water op haar hoofd besprenkelen.
Leandra, gefeliciteerd!!ja douche is helemaal geen succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.larissa
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Ja, bij ons ook, z'n grote broer heeft ze stuk voor stuk aangegeven, hij zat alleen al klaar met de ring van N toen N nog bezig was de ring om mijn vinger te schuivenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 20:37 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat ging bij ons boven verwachting goedAan gestuurd door opa.
Ik vind het nog steeds raar dat je niet in de IKEA bent getrouwdquote:Op donderdag 5 september 2013 17:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, bij ons ook, z'n grote broer heeft ze stuk voor stuk aangegeven, hij zat alleen al klaar met de ring van N toen N nog bezig was de ring om mijn vinger te schuiven
quote:Op donderdag 5 september 2013 17:23 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom me hier officieel melden met mijn verse peuter!gefeliciteerd met je mooierdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
en gefeliciteerd leandra en je familie![]()
en ik durf het haast niet te zeggen, maar we lijken uit de luiers te zijn's nachts ook droog gelijk
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Hier plast yaro zittend. Dus niet dat probleem.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:25 schreef simmu het volgende:
even een vraagje voor de ervarener jongetjesmoeders; hoe krijg je het voor elkaar dat het jochie niet over de rand van de pot piest?
![]()
ravi ook, maar tis wel een probleemquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:36 schreef As1981 het volgende:
[..]
Hier plast yaro zittend. Dus niet dat probleem.
Piemel naar beneden duwen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:25 schreef simmu het volgende:
even een vraagje voor de ervarener jongetjesmoeders; hoe krijg je het voor elkaar dat het jochie niet over de rand van de pot piest?
![]()
dan moet hij dat maar leren /grimmigquote:Op zaterdag 7 september 2013 17:54 schreef amaranta het volgende:
[..]
Piemel naar beneden duwen.
Doet Fabian tenminste.
Laat de juf van de psz het eens zeggen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:59 schreef simmu het volgende:
[..]
dan moet hij dat maar leren /grimmig![]()
dat was mijn eerste suggestie, maar beide heren in huis keuren dat af
Waarom? N doet het ook, zegt ie. 8)quote:Op zaterdag 7 september 2013 17:59 schreef simmu het volgende:
[..]
dan moet hij dat maar leren /grimmig![]()
dat was mijn eerste suggestie, maar beide heren in huis keuren dat af
ik denk dat ze bedoelt 's nachts ook. en ja; 's nachts ookquote:Op zondag 8 september 2013 08:32 schreef As1981 het volgende:
Maar Ravi is toch van feb 2010? Dus ruim drie. Dat is toch niet zo gek dan.
Jelte is toch nog geen twee jaar of heb ik het mis?
Yaro is net zindelijk (overdag) en ook net 3. Volgens mij heel gemiddeld.
Oh jaquote:Op zondag 8 september 2013 08:32 schreef As1981 het volgende:
Maar Ravi is toch van feb 2010? Dus ruim drie. Dat is toch niet zo gek dan.
Jelte is toch nog geen twee jaar of heb ik het mis?
Yaro is net zindelijk (overdag) en ook net 3. Volgens mij heel gemiddeld.
dat klinkt hardstikke goedquote:Op maandag 9 september 2013 15:57 schreef Solagratia het volgende:
Volgens de leidsters was het goed gegaan. Toen ze eenmaal wist wat er ging gebeuren ging het wel. Ze was aardig vrolijk toen we naar huis liepen. Toen ik vroeg wat ze hadden gedaan zei ze 'oh niets'en toen ik vroeg of ze al namen kende van kinderen zei ze 'nou dat niet'. Kijken of ze volgende keer weer leuk vindt.
Kleuter?quote:Op woensdag 18 september 2013 11:52 schreef Sorbootje het volgende:
Hoi! Ik kan hier op de valreep nog even posten![]()
Het gaat zó goed met mijn bijna peuter! Ze slaapt goed, begint steeds meer te eten. Groente zelfs! Het moet niet gekker worden!
Praten die van jullie ook zo veel? Isabeau praat echt ALTIJD als ze wakker is. En soms gaat het in haar slaap zelfs door
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door Animalmix op 19-09-2013 13:02:36 ]
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 18 september 2013 21:09 schreef laziness het volgende:
Ooh wat een blondie![]()
Jommetjes blond met blauwe ogen zijn de leukste
![]()
Ik heb Floris de vorige keer omgekochtquote:Op donderdag 19 september 2013 10:20 schreef laziness het volgende:
Pocoyo geen uitkomst Musje?
Wij hadden toen ook een dip maar het gaat nu geweldig. Hij wil vaker
Voorbereiden hielp ook enorm.
Ja super. Het ging super. Wel een aanvaring met de juf gehad. Jochem had de step uitgekozen bij het buitenspelen, maar eigenlijk wilde hij dat niet, want hij kan niet steppen (zegt hij). Volgens de juf moest hij dan maar proberen. "Dat wil ik niet" kwam er als antwoord, maal vaak Waarom juf heel simpel zei: "tja, dat heb je gekozen, dus je krijgt niet wat anders". Na een half uur schijnt hij heel goed gestept te hebbenquote:Op donderdag 19 september 2013 13:03 schreef Animalmix het volgende:
En Troel hoe ging het wennen? Kleine jommetjes worden groot....
KJ precies mijn verhaal van het eerste bezoek aan de tandarts. Haha!
Hopen dat t hier ook zo gaatquote:Op donderdag 19 september 2013 11:55 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie is maandag voor het eerst echt in de stoel geweest bij de tandarts. Ze deed het enorm goed. Ze lag bij mij op schoot en de tandarts mocht alle tanden tellen. Ze had na de controle een driftbui omdat we weer naar huis moesten. Ze wilde weer spelen in de wachtkamer..
hier vorige week ook zindelijkheid drama plots. en bij meerdere kindjes opeens op de groep (arme juf). ik merk wel dat als ik dan een luierbroekje geef, hij dan vlot niks meer zegt als hij moet. idem met de collegapeuters trouwens. dus hier doen we pas aan luierbroekjes als hij minimaal 3 dagen niet gepoept heeft en dan alleen tot de poep er is en dan mag het weer niet.quote:Op maandag 23 september 2013 13:42 schreef As1981 het volgende:
Ik vind het ook maar vreemd. Maar gelukkig word ik gesterkt door jullie reacties.
Vandaag had hij in zijn broek gepoept. Dat is dus de eerste keer. Mijn man ging hem halen en weer begonnen ze over een luierbroekje. Ik hou hem morgen wel lekker thuis. Woensdag gaan we op vakantie en daarna zie ik wel weer.
Ik ga hele dagen met hem op stap en dan gaat het gewoon goed. Dus ik vind het maar vreemd. Zelf benoemd hij dat hij druk aan het spelen is.
Ja en nee.quote:Op maandag 23 september 2013 19:29 schreef danic het volgende:
Nee dat begrijp ik ook. Ben ik met je eens, maar dan is in mijn ogen het kind ook nog niet zindelijk. Ik begrijp uit het verhaal van As dat yaro dit wel is, dus dat het meer valt onder 'ongelukjes'.
Een kind kan thuis heel goed zindelijk zijn en ergens anders echt nog een luier nodig hebben.quote:Op maandag 23 september 2013 19:39 schreef danic het volgende:
Klopt. Maar hier moet As dan maar even duidelijk in geven. Zij zegt dat yaro zindelijk is. Of dit alleen thuis of verder overal kan ik er niet uit opmaken.
Nee, ik heb juist het idee dat peuterspeelzaal meer preschool is en daardoor dus niet echt de opvoedkundige / opvang taken heeft.quote:Op dinsdag 24 september 2013 20:22 schreef Troeta het volgende:
Natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat de peuterspeelzaal alleen maar een plek is waar ze gaan spelen.
bij ons wel hoor. tis hier precies dat: een peuterSPEELzaal. wel doen ze al kring en moeten ze bv om de beurt een stukje fruit uit de bak die rongaat pakken enzo. ook al iets met werkjes en knippen oefenen en alles. maar allemaal spelendquote:Op dinsdag 24 september 2013 20:22 schreef Troeta het volgende:
Natuurlijk, maar het is niet de bedoeling dat de peuterspeelzaal alleen maar een plek is waar ze gaan spelen.
Jij gaat er van uit dat er iets is veranderd. Maar wat nou als dat gewoon niet zo is en dat het gewoon even een periode is dat het even niet zo goed lukt.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:37 schreef As1981 het volgende:
Dat was dus vorige week. Daarvoor dus al drie weken geen 1 keer fout. Dus blijkbaar is er iets gebeurd/veranderd waarom het fout ging.
Het is niet dat het nu al weken 3x per week fout gaat.
Hebben we hier inderdaad ook een paar keer gehad.... Zelfs na maanden zonder ongelukjes.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat er iets is veranderd. Maar wat nou als dat gewoon niet zo is en dat het gewoon even een periode is dat het even niet zo goed lukt.
Omdat het alleen daar is nadat het eerst wel goed ging daar. En ik weet niet of er iets is veranderd/gebeurd maar dat zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij gaat er van uit dat er iets is veranderd. Maar wat nou als dat gewoon niet zo is en dat het gewoon even een periode is dat het even niet zo goed lukt.
En hoe gingen ze daar dan mee om?quote:Op dinsdag 24 september 2013 21:45 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
Hebben we hier inderdaad ook een paar keer gehad.... Zelfs na maanden zonder ongelukjes.
Niet, wij hebben geen tv ontvanger.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Cultuur058 het volgende:
Hallo,ik ben nieuw hier en vroeg mij af hoeveel jullie je peuter TV laten kijken?
Als het aan Tess ligt (2j 3m) kijkt ze de hele dag naar dat ding, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Nu kijkt ze in de ochtend een uurtje TV na het ontbijt en in de middag tijdens het koken kijkt ze een filmpje van DVD of via youtube (nijntje en TuTiTu zijn erg in trek) maar dat is in totaal al snel 2 ~ 2,5 uur op een dag. Dat vind ik eigenlijk best veel.
Bij ons wel iets minder. Ik denk zo gemiddeld een half uur tot uur per dag. Verder nog kwartiertje iPad ofzo. Maar hangt er ook af hoe fit ik zelf ben (zelf moe betekent dat ik er sneller aan toegeef, want ook even rust).quote:Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Cultuur058 het volgende:
Hallo,ik ben nieuw hier en vroeg mij af hoeveel jullie je peuter TV laten kijken?
Als het aan Tess ligt (2j 3m) kijkt ze de hele dag naar dat ding, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Nu kijkt ze in de ochtend een uurtje TV na het ontbijt en in de middag tijdens het koken kijkt ze een filmpje van DVD of via youtube (nijntje en TuTiTu zijn erg in trek) maar dat is in totaal al snel 2 ~ 2,5 uur op een dag. Dat vind ik eigenlijk best veel.
Herkenbaar, bij mevrouw komen wat kiezen door en daar mogen wij van mee genieten. tussen 2 en 6 heb ik trouwens wel even geslapenquote:Op woensdag 25 september 2013 12:20 schreef Animalmix het volgende:
[..]
Bij ons wel iets minder. Ik denk zo gemiddeld een half uur tot uur per dag. Verder nog kwartiertje iPad ofzo. Maar hangt er ook af hoe fit ik zelf ben (zelf moe betekent dat ik er sneller aan toegeef, want ook even rust).
Maar wel herkenbaar dat peuter de hele dag wil! De mijne zou ook niets liever willen. Alhoewel ie soms ook gewoon weer gaat spelen en met een half oog kijkt.
we wonen hier echt op het platteland hequote:Op woensdag 25 september 2013 13:13 schreef Troeta het volgende:
Apart simmu, ik vind een psz net als school. Is dat de enige psz bij jullie in de buurt?
Ik heb hier natuurlijk heel veel keus, dus misschien makkelijk praten.
Hier staat de TV de hele dag aan. Toen ik nog geen kinderen had was dat ook al zo.
Mex is een tv-junkie al vanaf zijn eerste levensdag, maar speelt ook heel veel. Ik maak me geen zorgen iig.
Nena kijkt nooit, alleen als er een muziekje op is.
Als je kind van 2,5 jr naar Sesamstraat kijkt, zit het al aan het 'maximum' tvtijd op een dag.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:19 schreef -Spring het volgende:
De stichting Mijn Kind Online heeft onlangs (in het rapport App, noot, muis over mediagebruik door jonge kinderen) een richtlijn gegeven op basis van wat in de meeste gezinnen gebruikelijk is.
Ouders kunnen die richtlijn letterlijk overnemen, of gebruiken als aanleiding om hun eigen media-gedrag eens onder de loep te nemen. Gaat het in jouw gezin ook ongeveer zo, of juist veel minder of meer? Hoe komt dat?
•tot 2 jaar: 5 minuten per dag samen tv-kijken en een paar keer per week samen surfen;
•2 - 4 jaar: 5 à 10 minuten per keer, tot maximaal 30 minuten per dag;
•4 - 6 jaar: 10 à 15 minuten per keer, tot maximaal 1 uur per dag;
•6 - 8 jaar: maximaal 1 uur per dag, verdeeld over periodes van maximaal 30 minuten;
•8 - 10 jaar: maximaal 1 à 1½ uur beeldschermtijd per dag;
•10 - 12 jaar: maximaal 2 uur beeldschermtijd per dag;
•12 jaar en ouder: maximaal 3 uur beeldschermtijd per dag.
Bron.
Dat lijkt mij ook nuttiger.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:22 schreef Troel het volgende:
Een richtlijn op basis van wat in de meeste gezinnen gebruikelijk isIk bedoel: zou je een richtlijn niet opstellen op basis van wat goed is voor een kind in plaats van op wat gebruikelijk is
Mijn eerste keek nauwelijks tv. Die ging pas echt dingen kijken toen ik zwanger was van de tweede en hij de leeftijd had om met het buurjongetje te spelen en daar vervolgens kennis maakte met Kabouter Plop. De jongste heeft die tv-vrije periode niet gehad, die kon meteen meekijken met grote broer.quote:Op woensdag 25 september 2013 13:47 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook nuttiger.
Maar met zoveel verschillende kinderen en het aanbod van educatief verantwoorde TV en apps lijkt het me toch niet ondenkbaar dat het niet direct kwaad kan..
En 10 minuten per keer is lastig. Volgens mij duurt een aflevering teletubbies al een minuut of 20.
Dat was hier ook zo. En vervolgens ging het bedrijf waar die peuteropvang kwam, failliet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:21 schreef Troeta het volgende:
Precies Troel.
Zeik van de week nog dat we hier zoveel keus hadden met peuterspeelzalen, worden ze allemaal gesloten!
Mex zit op een peuterspeelzaaltje in een buurthuis, heel goedkoop, maar niet aangesloten bij een school. Ik denk niet dat het voor hun geldt, maar maandag maar even navragen.
Maar ik had hem ook voor een andere psz ingeschreven die bij de basisschool hoort en daar kreeg ik vandaag een brief van dat er geen subsidie meer voor is. Dit schooljaar maken ze nog af, maar daarna is er niks meer.
De kinderopvang 2samen gaat nu een programma maken voor peuters vanaf 2,5, maar dat heeft gewoon een kdv-tarief waar je toeslag voor kan vragen.
Niet te doen voor gezinnen waarvan 1 ouder thuis is dus.
Erg jammer hoor.
Ligt eraan hoe ik me voel. Heb ik op donderdag na het sporten iets teveel gedronken dan kan het tv kijken de dag erna wel eens wat langer duren 's ochtends dan wanneer ik fris ben en om 09:00 uur zin heb om naar buiten te gaan met de kleine op mijn vrije dag.quote:Op woensdag 25 september 2013 11:56 schreef Cultuur058 het volgende:
Hoe oud is die dan? Wat is een beetje een "normale" leeftijd in deze?quote:Op zondag 29 september 2013 20:57 schreef Shandaly het volgende:
Wij hebben afgelopen week even een soort pauze ingelast voor wat betreft zindelijkheid van Lars. Plassen op de wc ging in principe best goed, maar poepen was een groot drama. En dan was ie er de hele dag mee bezig dat hij eigenlijk moest poepen maar niet durfde etc etc. Inclusief de fijne ongelukjes. Dus voor de duur van onze vakantie hebben we hem overdag ook maar weer een luierbroekje aangedaan, wat een hoop rust heeft opgeleverd. En zowaar... sinds we terug zijn heeft hij al twee keer netjes op het toilet gepoept.![]()
Ai, As, wat een schrik! Gelukkig was er niets aan de hand.
Er zijn overeenkomsten maar geen totale herkenning zeg maar.quote:
dat deed ravi geregeld. maar goed, onze oplossing heb je weinig aan; het ging over toen hij en selene op een kamer mochten slapen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 20:30 schreef laziness het volgende:
Hij slaapt terwijl hij huilt en weet dat later niet meer dus er over praten is lastig. Inslapen is geen punt.
Maar de laatste twee nachten was hij rustig en hij gaat eerder naar bed.
Je hebt gelijk! Weg....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:38 schreef Vanyel het volgende:
Ik zou er niet van gecharmeerd zijn als iemand mijn kind (ongevraagd) op fok zou zetten.
Tja mijn schoonouders overdrijven wel eens als het om eva gaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:31 schreef Leandra het volgende:
De intertoysgids vervangen
![]()
Das toch mooi makkelijk Pessie.... de hele gids verknippen en dan gewoon klei willen
quote:
Dit maakt me wel erg nieuwsgierig naar het waarom van geen chocola.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:44 schreef danic het volgende:
[..]
Tja mijn schoonouders overdrijven wel eens als het om eva gaat.
Zo was het gelukkig maar goed dat ik niet bij een discussie was onlangs.
Mijn schoonmoeder vertelde dat eva zo goed haar boterham had gegeten. Was met duo penotti, nou dat vond ze wel wat.
Ik pissed, want we hebben ze gevraagd om geen chocolade te geven. En ze daar al eerder op terug moeten fluiten omdat ze dus chocolademelk kreeg. Dus ik vriend verzocht het er weer over te hebben met zijn ouders. Die deed dat dus waarop zijn vader vroeg waar hij zich eigenlijk mee bemoeide?
PARDON???? Het is gvd zijn kind!!!
Het was maar goed dat ik er niet bij was
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:44 schreef danic het volgende:
[..]
Tja mijn schoonouders overdrijven wel eens als het om eva gaat.
Zo was het gelukkig maar goed dat ik niet bij een discussie was onlangs.
Mijn schoonmoeder vertelde dat eva zo goed haar boterham had gegeten. Was met duo penotti, nou dat vond ze wel wat.
Ik pissed, want we hebben ze gevraagd om geen chocolade te geven. En ze daar al eerder op terug moeten fluiten omdat ze dus chocolademelk kreeg. Dus ik vriend verzocht het er weer over te hebben met zijn ouders. Die deed dat dus waarop zijn vader vroeg waar hij zich eigenlijk mee bemoeide?
PARDON???? Het is gvd zijn kind!!!
Het was maar goed dat ik er niet bij was
En dan moet je mij hebben. Mijn hormonen zijn zo van het padje dat ik wel kan moordenquote:
Doe eens normaalquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:53 schreef danic het volgende:
[..]
En dan moet je mij hebben. Mijn hormonen zijn zo van het padje dat ik wel kan moorden![]()
Als ik zondag ook maar 1 opmerking hoor die daarbij in de buurt komt, ben ik bang dat ik me niet inhoudt.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:55 schreef Vanyel het volgende:
Toch roept ie de vraag op. Kan zomaar gebeuren.
Dat dus.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:06 schreef Leandra het volgende:
Mwah, als ik m'n ouders verzoek m'n kind product X niet te geven, en ze doen het toch en ze vragen dan ook nog eens waar ik me mee bemoei als ik er wat van zeg, dan is de boot behoorlijk aan....
Maar goed, ze zouden het niet in hun hoofd halen.
Ik ben heel normaal en ook heel hormonaal. Maar als mijn schoonvader zondag zich weer hardop afvraagt waar wij ons mee bemoeien, dan denk ik niet dat ik die opmerking zo maar negeer.quote:
Nee dit is de andere kant. Maar joh, als dit alles is, klap ik in mijn handjes hoor. Ze zijn superlief voor ons en voor de meisjes.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:26 schreef Leandra het volgende:
Lastig... ik ben wat dat betreft blij dat de opa's en oma's hier niet meer de leeftijd en/of gezondheid hebben om een dagje voor Soneal te zorgen
Is Eva z'n oudste kleinkind?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:30 schreef danic het volgende:
[..]
Nee dit is de andere kant. Maar joh, als dit alles is, klap ik in mijn handjes hoor. Ze zijn superlief voor ons en voor de meisjes.
Alleen mijn schoonvader draaft af en toe door.
Lastigquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:26 schreef Leandra het volgende:
Lastig... ik ben wat dat betreft blij dat de opa's en oma's hier niet meer de leeftijd en/of gezondheid hebben om een dagje voor Soneal te zorgen
Tis allemaal watquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:27 schreef danic het volgende:
[..]
Ik ben heel normaal en ook heel hormonaal. Maar als mijn schoonvader zondag zich weer hardop afvraagt waar wij ons mee bemoeien, dan denk ik niet dat ik die opmerking zo maar negeer.
Moet dat dan? Mag ik daar niets van zeggen?
Ik vind het een beetje raar dat als ik zeg dat ik last heb van mijn hormonen (en dan bedoel ik ook LAST) jij alleen maar kan reageren met 'doe normaal'.
Beetje meer inlevingsvermogen zou je sieren. Want dan zou je weten dat er niet lang geleden een tweede is geboren hier en dat daardoor mijn hormonen helemaal over de kop zijn gegaan en ik daar dus behoorlijk last van heb.
Gewoon niet vertellen wat Eva gaat krijgen voor Sinterklaas, kunnen ze het ook niet zelf kopen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 23:23 schreef danic het volgende:
[..]
Dat dus.
En eerlijk gezegd weet ik niet zo goed hoe hij reageerde vanyel. Volgens mij heeft hij nog maar een keer uitgelegd dat we het niet zomaar vragen.
Maar ik irriteer me gewoon af en toe aan mijn schoonvader. Ik snap dat hij gek is op zijn kleindochter, maar hij overdrijft altijd zo. Ik kan niets vertellen over iets wat eva leuk vindt, want dan hebben ze het al gekocht. Pas ook weer met de hiervoor genoemde huilpop. Die wilde ik regelen voor het sinterklaasfeest van mijn werk, maar heeft mijn schoonvader dus alweer gekocht. En tuurlijk kan ik dat allemaal lief en schattig vinden, maar ik vind het niet nodig om haar iedere week iets nieuws te geven.
Maar het gaat ook zo met aandacht. Als eva iets doet dan moet mijn schoonmoeder nu nu nu direct alles laten vallen om dat te zien. Ze wordt ook gewoon afgebekt als ze niet direct reageert. Terwijl eva dan niet eens aandacht vraagt maar gewoon lief speelt.
Ik wordt daar kriebelig van.
Blablablaquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 01:34 schreef laziness het volgende:
Herkenbaar Danic. Mijn moeder vertoont dezelfde trekjes.
Zeg ik dat ik iets voor Olivier gezien heb en dan koopt ze het voor bij haar thuis. En weg was mijn cadeau idee voor sint etc.
/frustratie
Je schrijft een verhaal. Daar heb jij een bedoeling mee, maar iemand anders leest met zijn eigen filter, niet met jouw bedoelingsfilter.quote:
Verveelde je je?quote:
wij hebben de intertoys gids geplastificeerd. Heeft Roy er lang plezier vanquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:17 schreef danic het volgende:
Ja absoluut. Is ook het favoriete boek van eva. Ze kijkt er bij mijn schoonouders altijd in. Die vervangen hem zelfs tussendoor![]()
Centjes kopenik wou dat het kon.
quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:04 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
wij hebben de intertoys gids geplastificeerd. Heeft Roy er lang plezier van
hihi,ik zou willen dat Roy eens wat uit zou "kunnen" kiezen. Helaas snapt hij dat nog niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:07 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Het Bart Smit boek is nog heelhij mocht van mij het Intertoys boek kapot knippen om een lijstje te maken
Hier ging het vooral om het knippen in het papier en toevallig was dat de bladzijde met klei spullenquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:11 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
hihi,ik zou willen dat Roy eens wat uit zou "kunnen" kiezen. Helaas snapt hij dat nog niet.
maar wij gaan voor Sinterklaas toverzand aanschaffen. Is speciaal zand een soort klei maar dan natuurlijk. Is ook sensopatisch.
ja gelukkig welquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:22 schreef pessie het volgende:
[..]
Hier ging het vooral om het knippen in het papier en toevallig was dat de bladzijde met klei spullen.
Toverzand klinkt interessant. Klinkt als zandkorrels vermengd met klei. Krijgen jullie dat soort speelgoed ideeën vanuit waar hij naartoe gaat?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:51 schreef ferrari_rood het volgende:
Mag ik even heel egoïstisch binnen vallen??
Ean heeft vanavond voor het eerst op het potje geplastik ben zo trots op d'r.
Nee toen was ik 1,5 dag later weer up and running. Nou ja ik kon weer draaien en zonder echt pijn uit bed. Nu voel ik mijn buik nog steeds heel erg goed uit bed stappen is niet prettig en dan moet ik tig keer per nacht. ook veel rugpijn. Het is mij echt tegen gevallen. Weer een plusje op het lijstje van geen 3e.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:47 schreef pessie het volgende:
FR wat knap!
En rot dat je herstel zo lang duurt. Was dat na Ean ook?
Wat apart dat het de ene keer zo mee kan vallen en dat je een maand na de 2de keer nog zoveel last hebtquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:50 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Nee toen was ik 1,5 dag later weer up and running. Nou ja ik kon weer draaien en zonder echt pijn uit bed. Nu voel ik mijn buik nog steeds heel erg goed uit bed stappen is niet prettig en dan moet ik tig keer per nacht. ook veel rugpijn. Het is mij echt tegen gevallen. Weer een plusje op het lijstje van geen 3e.
Bijna 2,5. Knappe liene in het grote bedquote:Op zondag 20 oktober 2013 21:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
mooie foto's KJ! wat staat ze er leuk op![]()
En FR; goed van Ean zeg!hoe oud is ze inmiddels? Ben het ff een beetje kwijt.
Lien doet het goed, wordt echt een dametje en slaapt sinds een maandje in dr grote bed, gaat helemaal prima.
En samen zijn Jut en Jul steeds leuker....
Nee kattenbak in de bijkeuken en voer in de hal. Om bij de bijkeuken te komen moeten we via de hal en daar is ook de trap naar boven.quote:Op maandag 21 oktober 2013 07:30 schreef danic het volgende:
Oh staan de kattenbak en de voerbakken boven? Nee dat is niet handig dan.
En die kranen....hoe vaak ik wel niet bijna gevallen ben (of de kat geschopt) onderweg naar de keuken waarbij ze een inhaalsprint trekken om als eerste bij de kraan te zitten
Maar wilde ze dan ook echt niet slapen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:43 schreef kaatjejannie het volgende:
Het was de laatste dagen weer drama met slapen. "Ik wil niet slapen mama, ik ben niet moe, ik hoef niet te slapen" Ik las ergens de tip om de pop/knuffel naar bed te brengen 30 minuten voordat je kind naar bed gaat. En het werkt. We brengen nu eerst pop naar bed (ze heeft zaterdag een pop + poppenbed gekregen) en dan gaat daarna naar bed. En ze gaat nu zonder morren slapen. Echt dat het zo simpel zou zijn?
Ze wilde dan ook echt niet slapen. We waren dan echt nog een uur/anderhalf uur bezig. Spelen, roepen, huilen, schoppen tegen de deur.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:51 schreef As1981 het volgende:
[..]
Maar wilde ze dan ook echt niet slapen?
Yaro zegt dat hier dagelijks. Heeft ooit ook een keer gezegd dat hij niet zo goed is in slapen, dat is saai
Wij benoemen dat we wel gaan omkleden em boekje gaan lezen. En elke avond na het lezen zegt hij dat hij zijn ogen niet dicht gaat doen.
Wij beantwoorden met dat, dat niet hoeft. En binnen vijf min is hij dan vertrokken. Met zijn ogen dicht
Maar hopelijk werkt dit voor jullie.
Hebben wij ook zo gedaan en dat was een groot succes! Had niet verwacht dat dat zo makkelijk zou gaanquote:Op maandag 21 oktober 2013 08:26 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben haar meegenomen een nieuw bed kopen en gezegd dat zij mocht kiezen. Gelukkig koos ze direct het bed dat wij ook wilden en vond dat een machtig ding. Peutermaat nog, geen echt groot bed.
Mee naar huis genomen, opgezet, ledikant eruit en klaar. Ze sliep er direct geweldig in. Ook misschien omdat ze de ikeadekbedden met uiltjes en manen of vossen en vissen etc. prachtig vindt.
Nou, dat vond ik wel meevallen. Groot bed gekocht (was ze bij), ledikant de kamer uit, bed samen in elkaar gezet en slapen maar. Denk dat ze toen 2,5 was.quote:Op maandag 21 oktober 2013 09:35 schreef Mevr_Mus het volgende:
Wat lijkt me dat weer de grote stap: je peuter in een groot bed![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een vooruitgang! Fijn voor haar en jullie zeg.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:53 schreef The_Tankgirl het volgende:
Met ons gaat het heel goed. Hulp begint echt zijn vruchten af te werpenLarissa is minder afhankelijk, heeft veel meer geduld gekregen en heeft nu op z'n hoogst 1 driftbui op een dag *jeej!*
En dat van 3 tot 5 driftbuien op een dag. Kan soms wel janken van geluk
Zo blij dat we voor dit traject hebben gekozen
Ean vorig jaar nog wel. Nu weet ik het niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:01 schreef As1981 het volgende:
Sola heftig hoor.
TT wat klinkt het goed zeg wat jullie doen. Ik kan me voorstellen dat het ook rust oplevert voor een ieder.
Succes FR. Deryan heeft mijn oudste nooit in willen slapen.
Het toppunt van gemak: hij gaat zelf naar de wc. En het leven lijkt minder frustrerend voor hem of zo, en ook voor mij dan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:47 schreef As1981 het volgende:
Klinkt gezellig Pessie. Hoe is de interactie met zijn zusje?
Ik moet zeggen dat ik het ook echt super vind. Natuurlijk zijn er dagen/periodes dat ik hem achter het behang kan plakken. Maar met andere momenten word/is hij ook zo veel makkelijker.
Herkenbaar. Ik mag ook steeds minder vaak helpen met naar de wc gaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 09:55 schreef pessie het volgende:
[..]
Het toppunt van gemak: hij gaat zelf naar de wc. En het leven lijkt minder frustrerend voor hem of zo, en ook voor mij dan.
Hij vind z'n zusje geweldig. Aangezien ze steeds minder breekbaar is wordt ook dat makkelijker. Al vind hij het niet leuk als ze zijn treinspoor sloopt (en terecht). Hij vind haar wel leuk.
Ik ben begonnen met elk uur op de wc. Toen dat goed ging elk 1,5 uur en daarna alleen bij een positief antwoord bij vragen. En altijd als we langer weggaan. Bv een lange autorit. Na twee weken regelde hij het helemaal zelf.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:21 schreef laziness het volgende:
TT echt heel veel![]()
![]()
Zo stoer zo als jullie er mee bezig zijn gebleven en kijk nu!
Sola, wat een heftige conclusie voor waar je meisje last van heeft. Ik hoop dat jullie met hulp heel ver gaan komen zodat ze zich ergens anders ook durft te uiten.
Die positieve verhalen zijn fijn! Ik sluit me er bij aan. Mijn kind is zo leuk! En zo knuffelig en komt bij me liggen en zegt 'hou van jou'.![]()
![]()
![]()
Hij heeft nu binnen een paar dagen twee keer op de wc geplast waarbij er ook echt wat uit kwam![]()
Nu even twee vragen daarover.
Zijn jullie vanaf toen op vaste momenten je kind op de wc gaan zetten? En welke wc bril verkleiner is handig en betaalbaar? Ik lees wisselende ervaringen met allerlei soorten.
Het potje vindt hij niks
Ik vind die van de Bart smit handig. Wij hebben er eentje van Minnie Mouse maar je hebt ze ook van Cars. Met die figuurtjes kon ik dr makkelijker stimuleren. Makkelijk schoon te maken en glijden niet weg. O en zit een handsvat aan.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:21 schreef laziness het volgende:
TT echt heel veel![]()
![]()
Zo stoer zo als jullie er mee bezig zijn gebleven en kijk nu!
Sola, wat een heftige conclusie voor waar je meisje last van heeft. Ik hoop dat jullie met hulp heel ver gaan komen zodat ze zich ergens anders ook durft te uiten.
Die positieve verhalen zijn fijn! Ik sluit me er bij aan. Mijn kind is zo leuk! En zo knuffelig en komt bij me liggen en zegt 'hou van jou'.![]()
![]()
![]()
Hij heeft nu binnen een paar dagen twee keer op de wc geplast waarbij er ook echt wat uit kwam![]()
Nu even twee vragen daarover.
Zijn jullie vanaf toen op vaste momenten je kind op de wc gaan zetten? En welke wc bril verkleiner is handig en betaalbaar? Ik lees wisselende ervaringen met allerlei soorten.
Het potje vindt hij niks
Op Marktplaats staan enorm veel met een trapje. Mijne kreeg ik in de doos. let er op dat de 'schroevendraaier' er bijzit, want je kunt de tredes verstellen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:21 schreef laziness het volgende:
Het potje vindt hij niks
ravi presteert het minstens tweemaal daags om tussen de bril en de pot door te plassenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 12:02 schreef Vlindur het volgende:
Opzich is hij gewoon in te klappen. Let iig op het gat van de pot. Ik heb een potje met achteraf een veel te klein gat en daardoor moesten we er echt op letten of zijn piemel IN de pot zatAnders plaste hij er zo met een boog overheen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |