Uitkammen met een vlooienkammetje kan inderdaad ook, het is wel tijdrovendquote:Op vrijdag 27 september 2013 17:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Sommige middelen doden niet de volwassen vlo, maar maken ze wel steriel.
Als ik hier druppel, dan duurt het ook een paar dagen voor de boel niet meer aan het wandelen is hoorTussendoor een paar keer kammen, zodat je ook de volwassen vlooien langzaam kunt uitroeien
(na het vangen wel verzuipen - bakje warm water met een druppeltje afwasmiddel - anders gaan ze weer terug op zoek naar poes en dan blijf je bezig)
Rouwproces is heel persoonlijk, zowel voor de mens als voor het dier... Het kan zijn dat de dieren gestrest zijn door het overleden van een dierbare, maar dat er momenten zijn dat zij wel goed kunnen omgaan met de situatie. En ook wat moeilijke momenten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:54 schreef Laysa het volgende:
Ik heb ook een vraagje?
Hoe lang rouwen dieren om een dierbare die overleden is?
In dit geval katten.
Kan het dat ze dat ook in periodes doen?
Dus van eerst heel erg....dan niet en dan af en aan op een niet zeer extreme manier, komt dit vaker voor?
De betreffende katten eten overigens gewoon normaal
Dank jequote:Op vrijdag 27 september 2013 19:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Rouwproces is heel persoonlijk, zowel voor de mens als voor het dier... Het kan zijn dat de dieren gestrest zijn door het overleden van een dierbare, maar dat er momenten zijn dat zij wel goed kunnen omgaan met de situatie. En ook wat moeilijke momenten.
Veel afleiding, veel aandacht en ook in dit geval veel geduld!
Heel veel sterkte!
Wij hadden Stronghold druppels gekregen. Omdat mijn kat dus allergisch is, waarschijnlijk voor de vlooienbeten zei mijn dierenarts dat dat de beste druppels waren omdat ze de vlooien dood zouden maken zonder dat/voordat de vlooien zouden bijten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:56 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Er zijn verschillende soorten vlooiendruppels. Bij ene soort gaat de vlo dood zodra het in contact komt met de actieve stof. Bij de andere druppels, moet de vlo eerst bloed zuigen. Weer andere actieve stoffen doden de vlooien niet, maar maken hun onvruchtbaar.
Als je direct vlooien wil doden, dan kan je bijvoorbeeld Vlo Kill + tabletten gebruiken, dan gaan de vlooien op het dier direct dood. Het is niet aan te raden om nu direct weer druppels te geven, die moet je gewoon over de aangegeven tijd herhalen (meestal elke 3-4 weken). De omgeving moet je elke dag stofzuigen, je kan het ook behandelen met de omgevingsspray en de kussens ed moet je wassen op 60 graden.
Ben vandaag met der naar de dierenarts geweest. Die had eigenlijk precies hetzelfde verhaal en dacht ook dat het een ontstoken talgklier was, maar kon dit niet met zekerheid zeggen. Hij vond gezien de leeftijd van onze westy het een te grote procedure was om het bultje helemaal te onderzoeken. Grappige is wel dat Lady echt altijd jonger wordt geschat.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Helaas kan je bij de meeste bultjes niet aan de buitenkant zien of het goedaardig of kwaadaardig is. Wil je het 100% weten, dan moet een dierenarts het aanprikken of weghalen en opsturen voor het onderzoek. Het kan een ontstoken talgkliertje zijn of een tumortje of iets anders...
Stronghold is een prima middel, maar het begint pas effectief te werken na een dag of 2. Bovendien moet de vlo eerst het bloed zuigen, om in contact te kunnen komen met Stronghold. Wil je geen vlooien in je huis, dan moet je Stronghold heel consequent gaan toepassen. Dus elke 4 weken herhalen en alle dieren behandelen tegen de vlooien.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wij hadden Stronghold druppels gekregen. Omdat mijn kat dus allergisch is, waarschijnlijk voor de vlooienbeten zei mijn dierenarts dat dat de beste druppels waren omdat ze de vlooien dood zouden maken zonder dat/voordat de vlooien zouden bijten.
Zou je dan nog steeds beter een vlo kill + tablet aanraden? En die kan ik wel gewoon gebruiken ondanks de druppels vorige week?
Bedankt overigens en een fijn weekend!
Op haar leeftijd is het altijd fijn als je jonger geschat wordtquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:37 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Ben vandaag met der naar de dierenarts geweest. Die had eigenlijk precies hetzelfde verhaal en dacht ook dat het een ontstoken talgklier was, maar kon dit niet met zekerheid zeggen. Hij vond gezien de leeftijd van onze westy het een te grote procedure was om het bultje helemaal te onderzoeken. Grappige is wel dat Lady echt altijd jonger wordt geschat.Deze dierenarts dacht volgens mij dat ze zeker 5 jaar jonger was..
Ik meng me even. Maar bij de dierenwinkel kun je van die worsten kopen. Lijkt op leverworst. Daar maak ik Loebes zijn taartjes vanquote:Op vrijdag 27 september 2013 22:53 schreef lady-wrb het volgende:
hoi dierenarts!
ik heb bij de taartenwinkel (jawel!) een uitsteker voor hondenkoekjes gekocht waar een recept bij zat.
daar zat onder andere leverworst in. is dat wel verantwoord? daar zit toch zout in?
heeft u toevallig een goed recept dat ik zou kunnen gebruiken om verantwoorde hondenkoekjes te bakken?
Bedoel je Rodi worst?quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik meng me even. Maar bij de dierenwinkel kun je van die worsten kopen. Lijkt op leverworst. Daar maak ik Loebes zijn taartjes van
Je kan inderdaad een "honden"worst gebruiken, bijv. Rodi worst of Carnis worst. Hoe verantwoord wil je je koekjes hebben?quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:53 schreef lady-wrb het volgende:
hoi dierenarts!
ik heb bij de taartenwinkel (jawel!) een uitsteker voor hondenkoekjes gekocht waar een recept bij zat.
daar zat onder andere leverworst in. is dat wel verantwoord? daar zit toch zout in?
heeft u toevallig een goed recept dat ik zou kunnen gebruiken om verantwoorde hondenkoekjes te bakken?
Je kan de kooi nog een keer schoonmaken nadat de ratjes weer behandeld zijn. Waarschijnlijk krijg je bij je dierenarts Stronghold druppels (selamectine). Als dat niet helpt kan je (iom je dierenarts) ivermectine proberen, bijvoorbeeld Beaphar Anti-Schurft spray of Anti-parasiet druppels. Ivermectine is het broertje van selamectine.quote:Op zaterdag 28 september 2013 12:04 schreef summer2bird het volgende:
Hoi, mijn ratjes hebben last van schurft, nu heb ik ze ongeveer 3 weken geleden naar de dierenarts gebracht, daar hebben ze druppels gekregen, en ik moest over een maand weer komen voor weer druppels.
Na de eerste keer druppels waren ze een klein poosje schurft vrij, vacht schoon en nergens last van.
Alleen hebben ze nu weer last van jeuk, rode schilfers in de vacht en weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
Ik heb toen na de dierenarts bezoek de hele kooi schoongemaakt onder de douche, met zeep en warm water.
Nu ga ik volgende week weer naar de dierenarts, voor de druppels die ze nog moesten krijgen. Dan hoef ik niet op consult, want dit hoefde de dierenartsassistente te doen.
Maar hoe moet ik dan de 2e keer proberen om de schurft weg te houden? Hooi krijgen ze niet, alleen beukensnippers.
Die koekjes kan jij ook zelf etenquote:Op maandag 30 september 2013 08:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn hond heeft helaas echt een aversie tegen alles met pindakaas.
Ja dat geloof ik.. Maar dan bak ik liever een appeltaart ^^quote:Op maandag 30 september 2013 08:36 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Die koekjes kan jij ook zelf eten
Nou, dat is een interessant onderwerp! De katten zijn strikte vleeseters en hun smaakpapillen zijn uiterst goed ontwikkeld voor het proeven van aminozuren/eiwitten. De katten zijn heel gevoelig voor de smaak van glutamaat (dat is een afgeleide van de aminozuur glutaminezuur). De chipsfabrikanten voegen (relatief) veel glutamaat toe aan hun producten. Geen wonder dat de katten het lekker vinden.quote:Op maandag 30 september 2013 09:30 schreef computergirl het volgende:
Hoi digitale dierenarts,
het nadeel van een adoptie kat uit het asiel is dat je weinig weet over gewoontes van het dier bij vorige eigenaar, zoals wat favoriete brokjes/blikvoer was etc.
Het mevrouwtje heeft een bizarre voorliefde voor allerlei chips (vooral nacho's). Lijkt mij niet zo gezond voor een kat, of kan er soms een medische oorzaak zijn voor voorliefde voor zout?
Dit is eigenlijk mijn eigen theoriequote:Op maandag 30 september 2013 13:31 schreef Cat22 het volgende:
Herkenbaar: twee van de drie malen er niet om, maar nummer drie kan in een compleet andere kamer zijn, zodra de chipszak gepakt wordt (of hij het dopje van de bus pringles hoort ploppen) heb ik kwijlend en met de pootjes bedelend gezelschap naast me.
Door hem consequent naar de vloer te verwijzen blijft het nu gelukkig bij heule zielige blikken vanaf de grond want bedelen vind ik bloedirritant. Nooit geweten dat de chipsvoorliefde met glutamaat te maken had!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |