Helaas kan je bij de meeste bultjes niet aan de buitenkant zien of het goedaardig of kwaadaardig is. Wil je het 100% weten, dan moet een dierenarts het aanprikken of weghalen en opsturen voor het onderzoek. Het kan een ontstoken talgkliertje zijn of een tumortje of iets anders...quote:Op donderdag 26 september 2013 13:15 schreef CesarMilan het volgende:
Onze hond (westy) van 15 heeft ineens een bult op der wang schuin onder der oog. Pasgeleden ontdekt.. maar moeilijk te zien door al der haar (Nu gaan we er binnenkort mee naar de eigen dierenarts als het niet veranderd). We dachten namelijk eerst dat ze ergens tegenaan gelopen was want ze is slechtziend, heeft staar. Ik twijfel nu of dat wel zo gebeurd kan zijn..
Het is zo groot als het uiteinde van een (kleine) pink, de bult is niet de normale huidskleur maar donkerder, blauwachtig/bruin. Enig idee wat het is/kan zijn? Het is redelijk hard het lijkt niet alsof er pus of zo in zit?
Ja, het zou zeker helpen om apart met Pippa te gaan spelen! Ik had een soort dergelijke vraag al eerder hier beantwoord. Als je de andere kat apart doet, maar die niet goed alleen kan blijven, kan je het beste iets verzinnen om het in de andere kamer af te leiden. Een (voer)puzzel geven of een automatisch speelgoed of een kartonnen doos met propjes papier erin.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:34 schreef _Dido_ het volgende:
Bij ons thuis is het elke dag dierendag.
Nu je er toch bent, ga ik ook maar even wat vragen: een van mijn poezen, Pippa, is altijd onwijs gespannen. Ze komt de laatste tijd wel steeds vaker naar me toe om even te knuffelen, maar ze lijkt niet echt te kunnen relaxen. Probleem is ook dat de andere poes zich er direct mee komt bemoeien en dan is Pippa weg. Zou het helpen als ik wat meer 1-op-1-momentjes met Pippa zou hebben? Dat ik de andere poes in een andere kamer doe voor een halfuurtje en dan met Pippa ga spelen?
Poezen zijn 7 en 3 jaar oud, trouwens, Pippa 3.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, het zou zeker helpen om apart met Pippa te gaan spelen! Ik had een soort dergelijke vraag al eerder hier beantwoord. Als je de andere kat apart doet, maar die niet goed alleen kan blijven, kan je het beste iets verzinnen om het in de andere kamer af te leiden. Een (voer)puzzel geven of een automatisch speelgoed of een kartonnen doos met propjes papier erin.
Heb je bij Pippa al Feliway geprobeerd of Anti-stress druppels?
Het geven van je aandacht en veel geduld is de belangrijkste!
Ik denk eigenlijk dat in dit geval de Feliway verdamper een betere optie is. Die plug je in een stopcontact en het geeft feromonen af op een grote oppervlakte (dus bijvoorbeeld de hele woonkamer). De Feliway spray kan je meer locaal gebruiken. Dus bijvoorbeeld als je kat bang ben voor zijn reismand, dan kan je wat Feliway in de reismand sprayen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:47 schreef _Dido_ het volgende:
[..]
Dank voor de reactie, dan ga ik dat eens proberen! Feliway heb ik wel staan, nog niet geprobeerd. Het zit in een flesje, hoe gebruik ik het precies?
quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Het is wel rustig hier qua vragen... Te mooi weer? Iedereen op vakantie met OAD?
Dan zal ik zelf de vragen stellen?![]()
Binnenkort is de Dierendag.Uiteraard moet je elke dag je huisdier goed verzorgen, maar gaan jullie nog iets speciaals doen op de Dierendag voor je huisdier?
Met je hond naar het strand? Een nieuwe kattenkruid-muis voor je kat? Koekjes bakken voor je konijn?
Mijn hond mag altijd met zijn verjaardag en met dierendag zelf een cadeautje uitkiezen in de dierenwinkel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Het is wel rustig hier qua vragen... Te mooi weer? Iedereen op vakantie met OAD?
Binnenkort is de Dierendag.Uiteraard moet je elke dag je huisdier goed verzorgen, maar gaan jullie nog iets speciaals doen op de Dierendag voor je huisdier?
Met je hond naar het strand? Een nieuwe kattenkruid-muis voor je kat? Koekjes bakken voor je konijn?
Ik ga mijn vriendjes in het asiel/pension waar ik veel vrijwilligerswerk doe wat lekkers brengen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Mijn twee katten krijgen al het lekkerste van het lekkerste (Prins en Gourmet), dus daar hoef ik niets voor te doen. Wat ik leuk vind is de actie van de Jumbo en het dierenasiel in Zuidwolde:quote:Op vrijdag 27 september 2013 13:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Dat is echt een hele leuke actie. Eens kijken of ze dat in Eindhoven ook doen ergens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn twee katten krijgen al het lekkerste van het lekkerste (Prins en Gourmet), dus daar hoef ik niets voor te doen. Wat ik leuk vind is de actie van de Jumbo en het dierenasiel in Zuidwolde:
Het asiel staat op dierendag met boodschappenkarretjes achter de kassa's van de Jumbo. Dan kunnen de klanten iets voor beestjes kopen en dat in hun karretjes doen. Nat voer, brokjes, snoepjes, wat je maar wilt kun je bijdragen.
Sommige middelen doden niet de volwassen vlo, maar maken ze wel steriel.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:12 schreef Myraela het volgende:
Ik zag net een vlooi lopen op mijn kat. Nu hebben mijn beide katten vorige week druppels gehad omdat één van mijn katten allergisch is (waarschijnlijk voor vlooien) en mijn dierenarts kon geen levende vinden maar wel vlooienpoepjes.
Hoe kan het dat deze vlooi niet dood is?
Moet ik ze nu dan nog een keer de druppels geven en hoe krijg ik die krengen (de vlooien dus he, niet de katten) uit mijn huis.
Wat een zelfbeheersing!!!quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn hond mag altijd met zijn verjaardag en met dierendag zelf een cadeautje uitkiezen in de dierenwinkel.
En verder wij gaan best vaak naar het bos, strand de hei enzovoorts. Dus tja dat is niet echt speciaal.
Op zijn verjaardag maak ik wel altijd een taartje voor hem.
[ link | afbeelding ]
DSC_6310 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
DSC_6308 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
[ link | afbeelding ]
DSC_6319 by Thinkk-Pinkk, on Flickr
Dit was twee weken terug ongeveer
Goed bezig!quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:33 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik ga mijn vriendjes in het asiel/pension waar ik veel vrijwilligerswerk doe wat lekkers brengen.
En mn twee beste maatjes van daar meenemen voor een lekkere wandeling en knuffelpartij
Veel plezier morgen op de show!quote:Op vrijdag 27 september 2013 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Ik ga morgen naar show en koop dan een jaarvoorraad aan knaagjes ( gedroogd vlees en zulks ).
Als ik er aan denk krijgen ze er op dierendag vast ook wel een
Dat is zeker een goed idee. Er zijn tegenwoordig ook voedselbanken voor dieren, waar men (overtollig) voer kan doneren.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn twee katten krijgen al het lekkerste van het lekkerste (Prins en Gourmet), dus daar hoef ik niets voor te doen. Wat ik leuk vind is de actie van de Jumbo en het dierenasiel in Zuidwolde:
Het asiel staat op dierendag met boodschappenkarretjes achter de kassa's van de Jumbo. Dan kunnen de klanten iets voor beestjes kopen en dat in hun karretjes doen. Nat voer, brokjes, snoepjes, wat je maar wilt kun je bijdragen.
Er zijn verschillende soorten vlooiendruppels. Bij ene soort gaat de vlo dood zodra het in contact komt met de actieve stof. Bij de andere druppels, moet de vlo eerst bloed zuigen. Weer andere actieve stoffen doden de vlooien niet, maar maken hun onvruchtbaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:12 schreef Myraela het volgende:
Ik zag net een vlooi lopen op mijn kat. Nu hebben mijn beide katten vorige week druppels gehad omdat één van mijn katten allergisch is (waarschijnlijk voor vlooien) en mijn dierenarts kon geen levende vinden maar wel vlooienpoepjes.
Hoe kan het dat deze vlooi niet dood is?
Moet ik ze nu dan nog een keer de druppels geven en hoe krijg ik die krengen (de vlooien dus he, niet de katten) uit mijn huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |