oef,kun je serieus wat visjes in kweken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef Hyman het volgende:
Mijn s80 vanmiddag:
[ afbeelding ]
Blub blub
En de amazon is ook weer gefixt. Samen met Sjoegerd de carburateur schoongemaakt, het was wss die pin die de vlotterkamer regelt. Alleen loopt ie nu wat arm.
morgen maar eens langs de garage om dat ding te stellen.
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:13 schreef Charged het volgende:
[..]
oef,kun je serieus wat visjes in kweken.
Hoe is dat gekomen dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:42 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.
Geen idee, zo hard heeft het hier de afgelopen tijd niet geregend.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:45 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoe is dat gekomen dan?
Wasbox/straat,zware regenbui,zondvloed?
Hmm,denk het ook..is een waarschuwing...doe de 80 weg en schaf een 70 classic aan...anders verzuip ik je..quote:
kut,dank je wel,bier in het verkeerde keelgat geschoten..quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:55 schreef IrishBastard het volgende:
Onze auto's met de draaicirkel van een olietanker zijn veel meer zondvloed bestendig
Ja, hij rijdt wel heel fijn!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:12 schreef IrishBastard het volgende:
Ik vond het wel grappig dat de persoon hier met z'n mooie nieuwe XC70 (serieus mooie wagen!) vond dat hij 'best wel redelijk reed' ofzo
Ik neem aan dat dit sarcastisch was?
Toch alweer 2 keer zoveel als in de amazon.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef IrishBastard het volgende:
Niet heel bizar toch? In de V70 2.5 TDI gaat ook 6,3 ofzo?
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5
Is volgens tankbonnen & registratie op Spritmonitor.de, de boordcomputer is een optimistische leugenaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de A2, mét trajectcontrole dus 100km/h rij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef Alan_Bastard het volgende:
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Toch een eerlijke mening die ik niet helemaal had verwacht in dit topic, respect!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
Oh, dat lukt wel, ik kan de lipjes weer terug buigen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuisquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Volgens mij zijn die redelijk universeel ja. Die 140 heeft toch ook die 175cd2 stromberg carbs?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis.
Neen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.
ik vind dat heel erg netjes
Mijn andere auto rijdt 1:10 en daar hoor je me ook niet over, maar dat is dan ook geen kilometervreter. Maar goed, er is hier ook niet echt een 'Volvo-realist-users-topic', waar ik mijn post kwijt konquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis.
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
op de terugweg in de 5 laten staan en ook veel 130 in diezelfde bergen gereden. ik ben benieuwdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:58 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt.
Ja precies, vervangen dusquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.
Ja daag, ik ga geen 70¤ uitgeven voor een filter als het ook voor 12¤ kan. Dan maak ik hem dicht door de lip weer terug te buigen en voor de zekerheid dan met de soldeerbout erlangs om de groef een beetje dicht te maken.quote:
Het is gelukkig dan ook nog maar een prototype, het prototype van de s80 vroeger was ook behoorlijk anders.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:44 schreef powerflux het volgende:
Dit is deel best wel P1800
[ afbeelding ]
De brede neus met kleine lampen aan de zijkant ook wel.
En het dashboard ook; echt zoals het hoort.
Maar het totaalplaatje weer niet. Details: p1800, het geheel: niet-p1800
Als ik later rijk ben koop ik hem wel. Ik pas namelijk niet in de p1800..
Ik moet krom voorover zitten en kijk tegen het stuur aan (zie de wijzers niet)
In een p1800? Dat wist ik inderdaad niet. Je maakt me een stukje gelukkigerquote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Ik pas er prima in, wellicht is Powerflux vergeten dat de stoel ook nog in hoogte verstelbaar is?
Is wel handmatig: stoelbouten even loshalen en gaatje lager zetten. Hetzelfde als bij een Amazon. Het is welliswaar maar 1cm wat je wint (of verliest), maar dat kan een wereld van verschil zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:04 schreef powerflux het volgende:
[..]
In een p1800? Dat wist ik inderdaad niet. Je maakt me een stukje gelukkiger
In de 740 moet hij echter wel op de laagste stand. Ik ben niet absurd groot, maar anders kijk ik half tegen het dak aan..
Dat scheelt behoorlijk. Ik zit normaal gesproken met een 320d rond 1:16. Dan rij ik niet rustig, trap ik soms behoorlijk door, maar ben ik niet aan het scheuren. Toen ik laatst een week lang de A2 op en af moest, heb ik met dezelfde rijstijl 1:19 gehaald. Simpelweg omdat het drukker was en ik meer constant reed. Ik weet zeker dat als ik daar nog iets rustiger had gedaan (gewoon cruisecontrollen op de Vmax), de 1:21 over die week erin had gezeten.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:28 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Is volgens tankbonnen & registratie op Spritmonitor.de, de boordcomputer is een optimistische leugenaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de A2, mét trajectcontrole dus 100km/h rij.
Hoe tijdens het rijden? Geen gasrespons meer?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 21:29 schreef Hyman het volgende:
Dus als ie morgen niet als nieuw snort, dan weet ik het ook niet meer. Als de motor uitvalt tijdens het rijden, maar ervoor gewoon normaal gedraaid heeft stationair (en met stilstaan gas geven) ligt dat dan aan de ontsteking? of ook aan de carburateur?
Uhmm.. Sowieso geen illegale praktijken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:02 schreef r8v2 het volgende:
Ja hoe zit dat? Genereuze werkgever? Genereuze ouders? Cokehandel?
Jaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:45 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoe tijdens het rijden? Geen gasrespons meer?
Inderdaad, mijn trouwauto was een p1800ES, mijn vrouw en ik lagen zowat op de achterbank. De bijrijdersstoel moest er al uitgehaald worden anders konden we er niet eens inquote:
Ik ben nu juist extra blij omdat je toch wel erg veel grijze/zwarte V40's ziet rijdenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:39 schreef IrishBastard het volgende:
Maar goed ook, beetje exclusiviteit siert die kleur![]()
Nice, heb ik ookquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef Underdoggy het volgende:
* Underdoggy meldt zicht
Sinds 1 augustus rij ik in onderstaande V40 R-design D2. Met name gekozen om de looks (twijfelde nog erg tussen A3 en V40) maar het bijtellingsverhaal haalde me toch over te streep. Vooral leuk is de Spotify integratie en het nieuwe dashboard. Prachtige bak!
[ afbeelding ]
* aansluitquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:37 schreef bokkepoot het volgende:
Dat is echt een knettergave kleur die je jammer genoeg amper ziet.
Heerlijk dat smurfenblauw.
Ik ben van plan om 'm niet op te raggen maar door te verkopen wanneer ik wat meer budget heb voor een wat modernere auto. Denk dat ik niet kan ontkomen aan onderhoud aan de remmen, maar wel bij Beun de Haas..quote:
Weet je wat het is volvo's hebben niet de looks om bij stoplicht te verrassen. Echter zijn er genoeg die dat wel kunnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:38 schreef Grijsbaard het volgende:
Zo'n ouwe jekko in een Nissan QASHQAI dacht even sneller dan mij te zijn..![]()
![]()
Ik ook, om eerlijk te zijn. Zeker zoiets als olieverbruik lijkt mij niet heel gezond. Rotten doen ze allemaal, maar voornamelijk de achterwielkasten.quote:Op zondag 1 september 2013 22:12 schreef Hyman het volgende:
750 vind ik trouwens wel aardig aan de prijs voor een 440 met die punten
En dat dus.quote:Op zondag 1 september 2013 22:12 schreef Hyman het volgende:
750 vind ik trouwens wel aardig aan de prijs voor een 440 met die punten
Haastige spoed is zelden goedquote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef El_Liberaliste het volgende:
Meer had het inderdaad zeker niet moeten zijn. Het moest ook allemaal snel; vanochtend kwam ik stil te staan en ik wilde per se vandaag nog een nieuwe auto geregeld hebben. Moet er wel bij zeggen dat de kilometerstand vrij laag is (150k) al zegt dat ook niet alles. Staat ook prima in de lak, geen krassen of deuken. Maar aangezien ik aan de gracht woon zal dat niet lang zo blijven heheh.
Niet om verder iets goed te praten en misschien was het wel wat veel. De vraagprijs was 1000 en 750 was de bodemprijs voor de verkoper.
Mja, keuzes keuzesquote:Op zondag 1 september 2013 22:27 schreef El_Liberaliste het volgende:
Meer had het inderdaad zeker niet moeten zijn. Het moest ook allemaal snel; vanochtend kwam ik stil te staan en ik wilde per se vandaag nog een nieuwe auto geregeld hebben. Moet er wel bij zeggen dat de kilometerstand vrij laag is (150k) al zegt dat ook niet alles. Staat ook prima in de lak, geen krassen of deuken. Maar aangezien ik aan de gracht woon zal dat niet lang zo blijven heheh.
Niet om verder iets goed te praten en misschien was het wel wat veel. De vraagprijs was 1000 en 750 was de bodemprijs voor de verkoper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EAls ook van de sarcastische opmerkingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |