oef,kun je serieus wat visjes in kweken.quote:Op maandag 26 augustus 2013 20:04 schreef Hyman het volgende:
Mijn s80 vanmiddag:
[ afbeelding ]
Blub blub
En de amazon is ook weer gefixt. Samen met Sjoegerd de carburateur schoongemaakt, het was wss die pin die de vlotterkamer regelt. Alleen loopt ie nu wat arm.
morgen maar eens langs de garage om dat ding te stellen.
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:13 schreef Charged het volgende:
[..]
oef,kun je serieus wat visjes in kweken.
Hoe is dat gekomen dan?quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:42 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jup, hij dichtte niet meer zo goed af omdat ie wss een keer een tik heeft gehad. Het palletje waarmee je hem los kan halen was ook afgebroken en zat verder alleen nog vast met een schroefje.
Geen idee, zo hard heeft het hier de afgelopen tijd niet geregend.quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:45 schreef Charged het volgende:
[..]
Hoe is dat gekomen dan?
Wasbox/straat,zware regenbui,zondvloed?
Hmm,denk het ook..is een waarschuwing...doe de 80 weg en schaf een 70 classic aan...anders verzuip ik je..quote:
kut,dank je wel,bier in het verkeerde keelgat geschoten..quote:Op maandag 26 augustus 2013 21:55 schreef IrishBastard het volgende:
Onze auto's met de draaicirkel van een olietanker zijn veel meer zondvloed bestendig
Ja, hij rijdt wel heel fijn!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:12 schreef IrishBastard het volgende:
Ik vond het wel grappig dat de persoon hier met z'n mooie nieuwe XC70 (serieus mooie wagen!) vond dat hij 'best wel redelijk reed' ofzo
Ik neem aan dat dit sarcastisch was?
Toch alweer 2 keer zoveel als in de amazon.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:53 schreef IrishBastard het volgende:
Niet heel bizar toch? In de V70 2.5 TDI gaat ook 6,3 ofzo?
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:38 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Valt mee, het gemiddeld verbruik van mijn 2.5D over de afgelopen 3 jaar is 1 op 18,5
Is volgens tankbonnen & registratie op Spritmonitor.de, de boordcomputer is een optimistische leugenaar. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voornamelijk op de A2, mét trajectcontrole dus 100km/h rij.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Volgens de boordcomputer of volgens je tankbonnen/kmstand? Want in de autoweek verbruiksmonitor zie ik die stand amper voorbij komen (of eigenlijk: niet)
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef Alan_Bastard het volgende:
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Toch een eerlijke mening die ik niet helemaal had verwacht in dit topic, respect!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
Oh, dat lukt wel, ik kan de lipjes weer terug buigen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuisquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Volgens mij zijn die redelijk universeel ja. Die 140 heeft toch ook die 175cd2 stromberg carbs?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis.
Neen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.
ik vind dat heel erg netjes
Mijn andere auto rijdt 1:10 en daar hoor je me ook niet over, maar dat is dan ook geen kilometervreter. Maar goed, er is hier ook niet echt een 'Volvo-realist-users-topic', waar ik mijn post kwijt konquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis.
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
op de terugweg in de 5 laten staan en ook veel 130 in diezelfde bergen gereden. ik ben benieuwdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:58 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt.
Ja precies, vervangen dusquote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.
Ja daag, ik ga geen 70¤ uitgeven voor een filter als het ook voor 12¤ kan. Dan maak ik hem dicht door de lip weer terug te buigen en voor de zekerheid dan met de soldeerbout erlangs om de groef een beetje dicht te maken.quote:
Het is gelukkig dan ook nog maar een prototype, het prototype van de s80 vroeger was ook behoorlijk anders.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:44 schreef powerflux het volgende:
Dit is deel best wel P1800
[ afbeelding ]
De brede neus met kleine lampen aan de zijkant ook wel.
En het dashboard ook; echt zoals het hoort.
Maar het totaalplaatje weer niet. Details: p1800, het geheel: niet-p1800
Als ik later rijk ben koop ik hem wel. Ik pas namelijk niet in de p1800..
Ik moet krom voorover zitten en kijk tegen het stuur aan (zie de wijzers niet)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |