abonnement Unibet Coolblue
pi_130515810
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_130518542
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef Alan_Bastard het volgende:
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:11:23 #28
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130518794
Net bij de garage geweest om de amazon af te stellen. Was de CO waarde 10% toen ik daar binnen kwam. Na wat afstellen was het 7%. Toen haalden ze het luchtfilter eraf, omdat ik zei dat die erg vies was.

Ineens ging ie van 7 naar 1,8% :') (waarde voor APK is 4,5)

Hij was dus een beetje astmatisch.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:13:09 #29
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130518849




Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130518999
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
Toch een eerlijke mening die ik niet helemaal had verwacht in dit topic, respect!
'We' rijden 35.000 kilometer per jaar, waarvan zo'n 30.000 op de snelweg, dus dan is het verschil tussen 1:17 of 1:23 nogal wat, dat scheelt me 460 liter diesel in een jaar, toch ruim 600 euro per jaar.

Als ik dan kijk naar de aanschafkosten, dan neig ik toch naar de vreselijk saaie Skoda :@ Thanks :)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_130520178
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt. :P
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:53:26 #32
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130520216
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt. :P
Oh, dat lukt wel, ik kan de lipjes weer terug buigen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130521884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger :@
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis :').
pi_130521905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt. :P
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:19:49 #35
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130522848
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Volgens mij zijn die redelijk universeel ja. Die 140 heeft toch ook die 175cd2 stromberg carbs?


Dit trouwens. Scheelt me wel weer 60 euro :P

[ Bericht 17% gewijzigd door Hyman op 27-08-2013 20:03:32 ]
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130529996
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis :').
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.

ik vind dat heel erg netjes :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_130540304
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Neen. :P Tenminste: als je de rechthoekige dingen bedoelt. :) De ronde van de 140 (niet de SU-versie) zijn gewoon dezelfde.

Wat Hyman gewoon moet doen is dat gemaakte deksel herbruiken, er klemmetjes op zetten en gewoon met een fietsband of iets dergelijks de gesneden rand luchtdicht maken. :P
pi_130541755
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
pi_130541760
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef powerflux het volgende:

[..]

in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.

ik vind dat heel erg netjes :)
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt :P.
pi_130542605
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis :').
Mijn andere auto rijdt 1:10 en daar hoor je me ook niet over, maar dat is dan ook geen kilometervreter. Maar goed, er is hier ook niet echt een 'Volvo-realist-users-topic', waar ik mijn post kwijt kon ;)
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_130571291
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie. :P
pi_130574095
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 02:58 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt :P.
op de terugweg in de 5 laten staan en ook veel 130 in diezelfde bergen gereden. ik ben benieuwd :)

in Nederland haal ik de 1:12.5 met 130 en een volle bak. soms 1:13 gecombineerd met 100-wegen. misschien eens een economy-run doen en kijken wat mogelijk is.


eneh, LPG is sloom en onzuinig, het is een non-vergelijking.. wel goedkoop.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_130575302
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie. :P
Ja precies, vervangen dus :P.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 23:51:03 #44
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130578797
quote:
14s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 22:44 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Ja precies, vervangen dus :P.
Ja daag, ik ga geen 70¤ uitgeven voor een filter als het ook voor 12¤ kan. Dan maak ik hem dicht door de lip weer terug te buigen en voor de zekerheid dan met de soldeerbout erlangs om de groef een beetje dicht te maken.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_130579154
Behuizing hoef je maar 1x te vervangen he, luchtfilter zelf is daarna maar een tientje ;).
pi_130581168
Inderdaad, dan ben je van het gesodemieter af. :P Of zoek een 140-sloper waar zo'n ding nog op zit. :P

In other news: die Concept Coupé is wel heel gaaf, een remake van de P1800! :o Zie http://www.volvotips.com/(...)tro-look-at-the-iaa/ :P
pi_130582183
Grille: vet
Stuurwiel: vet

Rest is me iets teveel GM.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:07:28 #48
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_130585823
Ik vond de concept you mooier, komt daar nog wat van terecht?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 29 augustus 2013 @ 09:30:12 #49
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_130586320
Ik vind het echt totaal géén Volvo uitstraling, eigenlijk. Hij doet me inderdaad meer denken aan een Mustang oid :r

En welke P1800 lijnen zouden er in terug moeten komen? :') Het feit dat het überhaupt een coupé is?
pi_130588015
Dit is deel best wel P1800



De brede neus met kleine lampen aan de zijkant ook wel.
En het dashboard ook; echt zoals het hoort.
Maar het totaalplaatje weer niet. Details: p1800, het geheel: niet-p1800 :P

Als ik later rijk ben koop ik hem wel. Ik pas namelijk niet in de p1800.. :(
Ik moet krom voorover zitten en kijk tegen het stuur aan (zie de wijzers niet)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')