Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:50 schreef Alan_Bastard het volgende:
Valt me wel mee dan, jammer genoeg rijden wij vaker op de A28, dus richting 130 KM/uur, maar dan zul je nog op 1:16 uit kunnen komen. Met een Octavia kan ik richting 1:20 komen. Maar dat is wel een heel andere beleving, natuurlijk
Toch een eerlijke mening die ik niet helemaal had verwacht in dit topic, respect!quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb een tijd met een Octavia 1.9D station gereden en daar haalde ik wel zuiniger dan dat mee. Met vrijwel alleen maar snelwegkilometers toch wel 1:23 zonder enige moeite. Nu met de V70 2.5D zit ik op 1:16,5 en daar moet ik veel meer mijn best voor doen. Op het gevaar af om bedolven te worden onder hoongelach durf ik overigens te beweren dat mijn Skoda me behoorlijk veel rijplezier heeft gegeven. Hij heeft zijn imago misschien tegen maar het is echt een hele fatsoenlijke auto. Haalt het niet bij de v70, maar met bijvoorbeeld een v40 (heb ik ook gereden) kan ie de concurrentie wat betreft rijplezier echt wel aan.
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zie geen verschil.
Hij komt trouwens uit een luchtfilter behuizing die officieel niet open kan (ik heb hem open zitten beitelen). Is dit gewoon hetzelfde filter als de normale?
Oh, dat lukt wel, ik kan de lipjes weer terug buigen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:45 schreef Alan_Bastard het volgende:
Werkelijk prachtige auto's en ik zou er dolgraag zelf eentje aanschaffen (een V70 het liefst), maar ze rijden zo vreselijk onzuinig als je het vergelijkt met een (vloeken in de kerk) Skoda Octavia of een Renault Megane. Ik wil met mijn diesel gewoon richting de 1:20 en niet richting de 1:15 of erger
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 17:52 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Je hebt daar losse inzetfilters voor. Alleen moet je dan wat verzinnen om dat deksel weer goed dicht te krijgen. Daar zijn normaal gesproken vervangtypes voor, maar ik denk dat dat zelf in elkaar te fabriceren valt.
Volgens mij zijn die redelijk universeel ja. Die 140 heeft toch ook die 175cd2 stromberg carbs?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .
Neen. Tenminste: als je de rechthoekige dingen bedoelt. De ronde van de 140 (niet de SU-versie) zijn gewoon dezelfde.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Past een 140 luchtfilter niet op zo'n carb?
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt .quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:45 schreef powerflux het volgende:
[..]
in de 740 station van '89 met 120 in de 4 (zodat je tenminste snel kunt inhalen) de bergen op rond Frankrijk.. en alsnog 1:10,5 gereden incl. frans stadsverkeer.
ik vind dat heel erg netjes
Mijn andere auto rijdt 1:10 en daar hoor je me ook niet over, maar dat is dan ook geen kilometervreter. Maar goed, er is hier ook niet echt een 'Volvo-realist-users-topic', waar ik mijn post kwijt konquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Hoi. Welkom in het Volvo fanboy topic. Als je geen Volvo rijdt omdat het verbruik wat hoog is, hoor je niet in dit topic thuis .
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:57 schreef r8v2 het volgende:
Ik bedoel inderdaad de ronde ja. Mijn 144 (B20A) destijds had een ronde die met 3 bouten door de carburateur aan het inlaatspruitstuk vastzat. En dat was inderdaad volgens mij een 175CD2 carb.
op de terugweg in de 5 laten staan en ook veel 130 in diezelfde bergen gereden. ik ben benieuwdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 02:58 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ik haal met mijn 940 de 1 op 10 niet eens. En de 244 op LPG net de 1 op 8 als je geluk hebt .
Ja precies, vervangen dus .quote:Op woensdag 28 augustus 2013 21:36 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad dezelfde luchtfilters, maar dan met de goede (plastic) behuizing die uit elkaar kan. Die van Hyman is nog de stalen steelpan-versie.
Ja daag, ik ga geen 70¤ uitgeven voor een filter als het ook voor 12¤ kan. Dan maak ik hem dicht door de lip weer terug te buigen en voor de zekerheid dan met de soldeerbout erlangs om de groef een beetje dicht te maken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |