abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:49:05 #1
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471687
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:51:30 #2
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471752
Ze wist nog niet helemaal wat ze ervan moest denken O+

[ Bericht 24% gewijzigd door Tante_Soesa op 26-08-2013 12:58:33 ]
pi_130471775
Lief!

En ze heeft echt nog van die babyspek armpjes O+ O+
  maandag 26 augustus 2013 @ 10:58:33 #4
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130471934
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:52 schreef Kyara het volgende:
Lief!

En ze heeft echt nog van die babyspek armpjes O+ O+
Dat wel ja :Y.
pi_130472091
Ah wat een liefie Soesa! Die spekarmpjes heeft ze nog wel duidelijk idd O+

Geen zorgen maken over de groei hoor! Mijnes is 14,5 maand, 74 cm en nog net geen 9 kilo. Veel spek / plooien heeft hij nooit gehad maar hij groeit gewoon prima op zijn eigen lijn. De verhoudingen worden nu gewoon anders en zo te horen eet ze prima! :)

Kyara wat goed van M dat hij zo lang bleef staan!! *O*

Ik las nog over moeilijke slapers, vervelend. I had ook een onrustige nacht, inslapen ging wel goed maar vaak wakker door het hoesten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130472174
Ik pm vanavond wel even.

Soesa, voordeel van een niet lopende dreumes. Sowieso is ze heel relaxt mrt dat soort dingen. Broer is/was heel anders wat dat betreft.
Hopelijk is ze in januari ook zo :') (zie alweer 9 uur rondjeslopen voor me :X).
Oh en E'tje O+

Kz, normaal is ikea niet zo erg, maar zondag is erg druk blijkt :P zelfs om 4 uur.

M, de bouwer :D
Oh en denk dat er op zich wel verschil is tussen hand lopen en los. Sowieso dat ze dan ook meer rennen uiteindelijk enzo.

Floris heeft trouwens ook 9 maanden in 74 gezeten. Elise korter, die groeit er nu echt uit.
Maar.goed das ook een lekkere bollie.
Floris was trouwens ook zo lekker bol, die zie ik nu echt dunner worden.
Al een tijdje hoor, maar zn lichaam veranderd echt. Minder bolle buik enzo.
pi_130472219
Oh en *O* voor de jarigen!
Ik zie jullie wel bij de peuters :D
pi_130472327
Jarigen gefeliciteerd!

M de bouwer, leuke foto's zo staand er naast :)

Onze J. zit ook in een groeispurtje, broeken gaan hard, zijn voeten zijn ineens zeker een maat gegroeid. Hij wordt groot! En zoals ie zelf zegt: goote boer (grote broer) :D

Wij hebben ook wel sinds een tijdje weer problemen met slapen, 's middags vooral, zijn slaapje is verschoven naar een uur of 13. En dan nog wil ie niet naar bed, krijsen :( maar vaak binnen 10min toch slapen en dan wel 2-2.5uur. Hij heeft het echt nodig, maar de wil om te gaan slapen is er niet. En 's avonds vaak ook later, want eerst altijd rond 19 uur, maar dat levert nu ook vaak strijd en gedoe op. Dus vaak gaat ie een halfuurtje/uurtje later en dan gaat het wat (met nadruk op wat ;)) makkelijker. Het zullen wel fases zijn, en misschien druk met ontwikkelen etc.
pi_130472353
Tante Soesa die foto! O+

Sonnetje, die van jou wordt dan een echt peutertje, dan gaan die lijfjes volgens mij echt veranderen!
pi_130472932
Al die kleintjes in die baby maatjes. Mijn dame van 16 maanden zit in 86/92 86 vaak te klein 92 vaak iets te groot en toch zit ze gemiddeld met 11 kilo en 79 cm
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_130473514
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 11:18 schreef Jipster het volgende:
Tante Soesa die foto! O+

Sonnetje, die van jou wordt dan een echt peutertje, dan gaan die lijfjes volgens mij echt veranderen!
Eerder een stapje verder weer naar kleuter :D
pi_130473547
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:08 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Eerder een stapje verder weer naar kleuter :D
Jaaa kleuter! Haha dat bedoelde ik ook, wilde schoolgaand kind zeggen, maar dacht er moet nog iets tussen zitten, en wist niet meer wat.. :D blame it on the hormones?! :7
pi_130473826
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:09 schreef Jipster het volgende:

[..]

Jaaa kleuter! Haha dat bedoelde ik ook, wilde schoolgaand kind zeggen, maar dacht er moet nog iets tussen zitten, en wist niet meer wat.. :D blame it on the hormones?! :7
_O-
En dat mag uiteraard O+
pi_130474132
Jarigen *O* gefeliciteerd!

kyara
Wat is M al groot! en mooie toren!

Heb geprobeerd of S ook torens wil maken maar ze slaat ze gelijk op de grond haha.
Ze is meer een klimgeit denk ik.

Tante soesa
lekkere spekarmpjes maar haar gezichtje is wel petite O+ echt een meisjemeisje
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:48:46 #15
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_130474586
Mevr_Mus van harte gefeliciteerd! *O*
Hilliebillie ook! *O*

Zag een leuke foto van M van Kyara, staand spelen! Knap hoor.

En de mini van Soesa met een hoedje op, lief!

Slaapproblemen las ik ook nog, da's rot!

Mijn S is snel geirriteerd. Er komen ook 2 kiezen door... (volgens mij, eentje zeker weten, maar het tandvlees op plek nr 2 is ook heel bol en rood).
pi_130474786
Mus en Hillibillie gefeliciteerd *O* *O* ( en jammer dat jullie hier weg gaan)
Lieve foto Soesa O+ echt een popje !
Word soms ook gek van die kledingmaten :? Ligt erg aan het merk !
Mijn meisje is gemiddeld.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_130474810
Fee: succes met kiezenleed :*
  maandag 26 augustus 2013 @ 12:58:43 #18
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130474871
Dankjulliewel O+
pi_130475693
Soesa, foto gemist }:|

Mus en hillibillie, ook alweer peutertjes in huis! Veel plezier met het grote spul ;)

Fee, succes met de kiezen~!

quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 10:44 schreef Kyara het volgende:
Ja, ik weet ook niet hoe dat hier zal gaan als M echt gaat lopen. Hoewel het voor het verbruiken van energie niet zoveel uit zal maken of je nu aan de hand of los loopt denk ik ;)
Chris was tot 1,5 ook echt stevig. Zat ergens richting de +2 lijn. Lengte op de +1. Hij ging met anderhalf lopen, na een half jaar achter de blokkenkar of aan de hand. Met 2 jaar zag je de lijn iets inzakken, en met 3 jaar zat hij bijna in het midden. Nu zit hij alweer 3 jaar precies in het midden van de curves. Zonder handje kunnen ze veel minder ver. Als ze eenmaal los lopen, maken ze zoveel meer meters.

Daan is net na 20 minuten af en toe even brullen ("mama, ik vind dit echt niet aardig") nu stil. Dat kan ik beter hebben dan een uur krijsen..
pi_130475756
Mus en Hillibillie gefeliciteerd met jullie peuters *O*

Phaidra beterschap voor I's hoest!

Kyara gaaf dat hij zo lang staand speelde en van de stapjes *G*. Los lopen zal niet meer energie kosten, maar wel als hij na een tijdje sneller loopt.

Kz, klinkt naar een druk maar ook erg leuk weekend.

Foto's gemist :(. Misschien later nog eens.

Fee hopelijk is het tandjesleed snel weer over.

Df, oh oh. Had je hem iets verboden ;)

Ik heb gisteren winter spullen van de volgende maten uitgezocht. Nu weer een hoop broeken, t-shirts & truien maat 86, maar dat is nu nog ietsje te groot.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_130476288
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:29 schreef Tinuviel het volgende:
Df, oh oh. Had je hem iets verboden ;)
Alleen maar gezegd dat hij moest gaan slapen ;)

Maar het is sowieso even wennen weer. Voor de zomervakantie sliep Daan vaak van half 12 tot 2, max half 3. Dus dan kon ik daarna mooi naar school om Chris op te halen op maandag en donderdag. Maar hij is er nu lastig in te krijgen voor 1 uur. En hij moet straks wakker om kwart voor 3. Nu sliep hij om half 2, dus dat is maar dik een uur slaap. Gelukkig ging dat vorige week ook wel goed.
En voor de vakantie moest hij op woensdag en vrijdag lang wakker blijven om Chris om 12 uur op te halen. Dus beide keren is hij 2 keer de pineut..
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:35:06 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130477739
Dank voor de felicitaties dames O+ En Hillibillie, ook hoera voor jouw zoon *O*

Ons peutertje (sinds 13.37) ligt nu te slapen na een ochtendje dierentuin. Was niet helemaal een succes, want arme ding was panisch voor de apen :')

Vanmorgen ook al paniek bij het ontbijt (boekje "Ik zou wel een kindje lusten" incl pluche krokodil cadeau)... De krokodil staat hoog op de kast inmiddels :') Held op sokken dat het is O+

Kom later vandaag nog met een officiële afscheidsspam :+
Oude (on)bekende.
pi_130478537
Dank jullie voor de felicitaties en mevr mus ook gefeliciteerd met je peuter!

Hier heeft peuter vanmorgen z'n verjaardag gevierd op het kdv (moest zelf op controle juinde gyn en man moest nog een ochtendje werken voor z'n vakantie begon). Hij had het erg leuk gevonden om het middelpunt van de belangstelling te zijn en z'n traktatie uit te delen. Erg leuke foto's ook gemaakt door de leidsters O+

En vanmiddag komen de oma's nog even gebak eten want meneer is heel duidelijk bij jarig zijn hoort taart (met aardbeitjes)

Het echte feest pas zaterdag over een week, dan hoop ik wel bevallen te zijn en een klein beetje opgeknapt te zijn.

Ook ik zal binnenkort nog even een fotospam doen :P
pi_130478962
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 13:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris was tot 1,5 ook echt stevig. Zat ergens richting de +2 lijn. Lengte op de +1. Hij ging met anderhalf lopen, na een half jaar achter de blokkenkar of aan de hand. Met 2 jaar zag je de lijn iets inzakken, en met 3 jaar zat hij bijna in het midden. Nu zit hij alweer 3 jaar precies in het midden van de curves. Zonder handje kunnen ze veel minder ver. Als ze eenmaal los lopen, maken ze zoveel meer meters.
Ja, maar het was als reactie op Soesa en ik heb niet de indruk dat die al de avondvierdaagse loopt :)

Ik verwacht M trouwens ook op de middenlijn. Wij zijn allebei ook niet heel groot.
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:32:20 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130479292
quote:
17s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:20 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, maar het was als reactie op Soesa en ik heb niet de indruk dat die al de avondvierdaagse loopt :)

Ik verwacht M trouwens ook op de middenlijn. Wij zijn allebei ook niet heel groot.
Nee, zeker niet :). Ze loopt ook pas 2,5 week los! Rennen zie ik voorlopig nog helemaal niet gebeuren ;).

Ik ben benieuwd naar de foto's van de 2 jarigen van vandaag!
pi_130479548
Tinu: Wat ben je altijd attent :*
DF: Heerlijk ! De mijne ligt ook. Het is gelukt *O* pffffffffffft heb dr moe gemaakt in de speeltuin :D
Fotospam !!! *O*
  maandag 26 augustus 2013 @ 15:43:33 #27
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130479595
Hilliebillie en mevr-mus allebei gefeliciteerd met jullie peuters! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_130480107
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:35 schreef Mevr_Mus het volgende:
Dank voor de felicitaties dames O+ En Hillibillie, ook hoera voor jouw zoon *O*

Ons peutertje (sinds 13.37) ligt nu te slapen na een ochtendje dierentuin. Was niet helemaal een succes, want arme ding was panisch voor de apen :')

Vanmorgen ook al paniek bij het ontbijt (boekje "Ik zou wel een kindje lusten" incl pluche krokodil cadeau)... De krokodil staat hoog op de kast inmiddels :') Held op sokken dat het is O+

Kom later vandaag nog met een officiële afscheidsspam :+
Hihi arme Simon!

Gefeliciteerd!! *G* *G* *G*

Hillie ook gefeliciteerd! Twee nieuwbakken peutertjes O+ Tot ziens in het volgende topic!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130488341
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 15:41 schreef kleinzusje het volgende:
DF: Heerlijk ! De mijne ligt ook. Het is gelukt *O* pffffffffffft heb dr moe gemaakt in de speeltuin :D
Fotospam !!! *O*
En vanavond?

Hier was het 10 minuten.. Gaat hard vooruit. Maar vandaag ook een lieve dag. Veel knuffels, kusjes en aaien in de aanbieding bij Daan..
pi_130488439
Jaaaaaaaaa gefeliciteerd peuters!!!

Fotospam! *O* *O*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_130488645
Fijn dat het vandaag beter ging DF!

OUD / Wachten op het tweede streepje deel 199
2jr geleden *;
pi_130488703
Hillie spannend zo met bevalling kort voor het verjaardagsfeestje.

Kz en Df fin van het ongecompliceerde naar bed gaa.

Hier gaat het weer eens wat moeilijker. Net 10 minuten geleden lag hij in bed, deur was al gesloten op een kier en toen ging mijn mobiel beneden en meneer begon te brullen. Nu slaapt hij op mijn arm. Zo maar poging nr. 2 wagen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130491024
Zoe: 2 jaar geleden en nu datum tweeling met Kwisted *O*
DF ( en Tinu): Ben van 19.30 tot 20.30 bezig geweest met naar bed brengen :N :N :N
Man gevraagd het over te nemen. En, ja hoor, ze slaapt. :o En ik geef geen eens de tiet :X

Maar mn slaap missie is geslaagd vandaag ! Dus voel me wel beetje trots. Speelafspraak afgezegd en haar lekker 2 x goed kunnen laten slapen.
pi_130491355
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat het vandaag beter ging DF!

OUD / Wachten op het tweede streepje deel 199
2jr geleden *;
Bizar hoe hard die tijd gaat he!

Over 2 maanden (-1 dag) is het gewoon 4 jaar geleden dat ik mn postieve test in handen had :o en wat een 4 jaar zijn het geweest O+
En 8 november 2 jaar geleden dat ik positief testte voor Elise O+
Blijft gek :D Van streepje tot baby tot dreumes (tot peuter)

Fijn KZ!

En ik wacht nog steeds op de fotospam van de jarige peuters!
En Hilliebillie, dat je het ziet zitten volgende week zn feestje
pi_130492883
Alweer 2 jaar geleden Zoë! Bijzonder toch.

Tinu en KZ, jammer dat het slapen gaan zo moeizaam gaat. Zo vermoeiend is dat hè? Snapten ze maar dat slapen goed en fijn is...

Ik had vandaag ook een soort mijlpaal: toen ik I. van het KDV ging halen op de fiets werd ik door de locale hangjeugd nageroepen als MILF :') _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:03:40 #36
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130493871
Mevr. Mus en Hilliebillie, Gefeliciteerd met jullie kinders *O*

ff hoor.....Ik heb net een blousje verkocht voor 14,50 op ebay, ding had ik gekocht voor een euro. Ik ruik handel :7 *O*
  maandag 26 augustus 2013 @ 22:05:46 #37
250838 Fee-nix
pi_130494008
Ah arme Simon met het krokodillenboekje! Haha. Maar hij snapt het al wel goed dan, zeg!
Kom maar door met die fotospam!!

Zoë 2 jaar geleden alweer. Ook leuk trouwens om even dat topic waarnaar je linkt door te lezen, zoveel mensen die toen nog geen idee hadden wanneer en of het zou gaan lukken en die nu hier of in het babytopic meeposten :D.

Phaidra MILF :D. Ze kunnen je ergere dingen naroepen ;).
pi_130494729
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:05 schreef Fee-nix het volgende:
Ah arme Simon met het krokodillenboekje! Haha. Maar hij snapt het al wel goed dan, zeg!
Kom maar door met die fotospam!!

Zoë 2 jaar geleden alweer. Ook leuk trouwens om even dat topic waarnaar je linkt door te lezen, zoveel mensen die toen nog geen idee hadden wanneer en of het zou gaan lukken en die nu hier of in het babytopic meeposten :D.

Phaidra MILF :D. Ze kunnen je ergere dingen naroepen ;).
True :D

Ik zat mijn eigen post al te zoeken, maar vond niks? Tot ik me realiseerde dat ik een kloon had toen! :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130496345
Phaidra :D
Raar idee ook dat I daar straks tussen "hangt" _O-
pi_130496398
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:03 schreef PureEvil het volgende:
Mevr. Mus en Hilliebillie, Gefeliciteerd met jullie kinders *O*

ff hoor.....Ik heb net een blousje verkocht voor 14,50 op ebay, ding had ik gekocht voor een euro. Ik ruik handel :7 *O*
Aan een chinees ? :)
pi_130496811
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:17 schreef Phaidra het volgende:

[..]

True :D

Ik zat mijn eigen post al te zoeken, maar vond niks? Tot ik me realiseerde dat ik een kloon had toen! :P
:D

Ik zat daar te lezen en toen zag ik je kloon.
Ik wist dat het iemand was die hier ook nog rondhangt, maar moest even zoeken wie het was :D

En je compliment :D
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:05:18 #42
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130497664
Onze verse peuter werd net helemaal overstuur wakker... Teveel indrukken misschien? Nachtmerrie over de apen? -O- Fotospam houd ik dus even beperkt, vrees dat ik S. zo van vriend moet overnemen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga jullie missen lieve dreumesmoeders! Gelukkig worden jullie dreumesen vanzelf peutertjes ;) En ondertussen blijf ik gewoon lekker meelezen hier want ik ben niet alleen aan jullie, maar ook jullie kindjes gehecht geraakt in de loop van de tijd :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Mevr_Mus op 27-08-2013 07:52:31 ]
Oude (on)bekende.
pi_130497771
Wat een leukerd!
En een bekende blouse op de middelste foto :D Toch?

Mooi dat verschil van baby naar dreumes naar peuter. Echt duidelijk geen dreumes meer!
En leuk zijn haar!
pi_130498047
Wat een ontzettend leuke foto's mevr mus! Arm peutertje met de krokodil O+

Phaidra, wie was jij toen dan?

Vandaag werven mijlpaal. M heeft met de andere kindjes samen buiten gespeeld op het kdv O+
pi_130498237
Ach Mus, wat een mooi kereltje en fijne spam *;
Kyara: wat een fijne mijlpaal O+
  maandag 26 augustus 2013 @ 23:17:04 #46
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130498267
Klopt, blouse op die foto was van jouw zoon, was een van mijn favorieten :Y

Zal eens een collega maken van S. in Fok! outfits, zeker eerste jaar heb ik veel van mensen hier overgenomen :)
Oude (on)bekende.
pi_130503000
Sonnetje
Ja gaat erg snel! 4 en bijna 2jr geleden.. Tijd vliegt
Van 2streepjes naar mooie kindjes O+

Phaidra
Milf :D

fee
Haha idd. Leuk om die reacties te lezen

Mevr mus
Leuke fotospam! Wat sneu dat hij overstuur was :( hoe ging de nacht?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:25:39 #48
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_130503120
Wat een leuke fotospam Mevr.Mus O+ wat een mooi manneke ook :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_130503143
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:43 schreef kleinzusje het volgende:
Phaidra :D
Raar idee ook dat I daar straks tussen "hangt" _O-
Dat doet hij vast niet!!
.
.
.

Yeah right... :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:06:19 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130503403
Wat een leuk jongetje Mus O+!

Zoë, 2 jaar geleden alweer :o. Tijd gaat echt snel ja! (en nu Kwisted voor de 2e keer O+). Hoe gaat het met S en hoe gaan de nachten?

Phaidra _O- Milf! Dan zou je mij echt weg kunnen dragen denk ik :'). Wat grappig!

Wij hadden vanochtend ineens een heel vrolijke E! Dat was alweer even geleden. Ze had denk ik heerlijk geslapen, we moesten haar wakker maken om 06:45 en dat ging best lastig :+. Daarna meteen kletsen en lachen O+. Zondag heeft ze van een vriendin van mij nog een verlaat verjaardagscadeau gekregen, een pratend tasje van FisherPrice. Daarbij horen wat accessoires, een mobieltje, creditcard, sleutels, spiegeltje en een armband. Die armband is echt een hit. Sinds ze doorheeft wat het is en hoe het werkt wil ze constant die armband om :D. En dan heeel trots heen en weer lopen en iedere keer de armband om en af doen. Heerlijk!
pi_130503459
Mevr Mus, wat een prachtige fotospam!! O+ O+ En sneu dat hij zo in paniek wakker werd ;(

Soesa weer een vrolijk meisje! *O* Het klinkt idd heel schattig, dat tasje + armband :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130503757
Nu wil ik ook zo'n tasje O+
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:42:33 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130503787

Deze is 't :D
pi_130503838
_O-
Dat spiegeltje zegt ook iets ?
CC _O_
pi_130503850
Echt een meisje dus!

Volgens mij heeft mijn dreumes net de boterham van mijn peuter opgegeten.
En ik gaf haar nog geen chocopasta :P was zij het blijkbaar niet mee eens.
Kleine kliko O+
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:48:52 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130503858
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:47 schreef kleinzusje het volgende:
_O-
Dat spiegeltje zegt ook iets ?
Nee, alleen de tas zelf :). Ze vind 'm echt geweldig _O- Tutje!

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:48 schreef Sonnetje85 het volgende:
Echt een meisje dus!

Volgens mij heeft mijn dreumes net de boterham van mijn peuter opgegeten.
En ik gaf haar nog geen chocopasta :P was zij het blijkbaar niet mee eens.
Kleine kliko O+
:D. Lekker :Y) Hier wordt er ook flink gesmuld, net weer 2 boterhammen achter de kiezen (en haar vader en ik allebei 1 :'))
pi_130503933
Hier dus 1,5 boterham. Floris had al wat gegeten ervan.
Tis echt een vreetzak :P gisteravond heeft ze meer gegeten dan ik geloof ik :')
Je merkt trouwens wel duidelijk wanneer ze genoeg heeft, dan gaat ze haar eten weggeven :D (krijg ik opeens stukjes in mn mond geduwd :'))
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:59:44 #58
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130504045
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Je merkt trouwens wel duidelijk wanneer ze genoeg heeft, dan gaat ze haar eten weggeven :D (krijg ik opeens stukjes in mn mond geduwd :'))
Hier ook zo'n lekker vreetzakje. Ze eet 's avonds vooral veel als we pasta of rijst eten, dan eet ze denk ik ook meer dan ik :D.

Herkenbaar ja, hier wordt er ook uitgedeeld wanneer ze genoeg heeft of ze gaat nee schudden _O- (of op de grond gooien }:| ).
pi_130504057
Oh ja die laatste doet ze ook ja....
Hoe meer pit in het eten hoe beter ze het eet :')
pi_130504088
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 08:53 schreef Sonnetje85 het volgende:
Da's beter dan alles op de grond mieteren of de tafel poetsen met een aardappel ;).

Gister aten we weer eens pasta. Eerder moest de mini er niets van hebben, maar nu propte hij zijn mond ermee vol! Hij heeft echt veel gegeten! Toen zijn eigen kommetje leeg was, ging hij verder aan papa's bord :D

Vandaag een huildreumes. Niets is goed. Hij is moe (3x wakker en om 6 uur op), beetje verhoging vannacht. Maar de laatste tijd is hij vaak mopperig op dinsdag, ik denk dat hij dan toch weer wat moet bijkomen van de eerste dag KDV. Op vrijdag heeft hij daar minder last van lijkt het.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130504121
Oh ja, let niet op de troep op de achtergrond :D :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130504126
Wat een lieve foto O+
En wat eten ze goed !
Maken tandjes uit voor het goed eten ? Mijnes eet echt geen brood.
pi_130504131
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:03 schreef Phaidra het volgende:
Oh ja, let niet op de troep op de achtergrond :D :@
w/
pi_130504159
Mijne heeft 4 tandjes en de eerste met 10 maanden en is altijd een vreetzak geweest :D

Oh en phaidra, hier wil je het niet zien :') peuter trok de bak met boeken leeg. Reden onduidelijk....hij had het erover dat Elise er dan niet bij kon als hij het eruit haalde. Maar kan zijn dat ie bedoelde dat ze er in de bak niet bij kan.
Of (en dat lijkt me het meest waarschijnlijk :P) dat ie gewoon een reden verzon om troep te maken.
Ze.zitten nu wek samen boekjes te lezen :D
pi_130504201
Geen idee of het uitmaakt, I. had met 5,5 maand (toen we met bijvoeding begonnen) al 4 tanden ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:12:43 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130504269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:04 schreef kleinzusje het volgende:
Wat een lieve foto O+
En wat eten ze goed !
Maken tandjes uit voor het goed eten ? Mijnes eet echt geen brood.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt. E.lin haar eerste tandjes begonnen met 9 maanden door te komen en daarvoor al ze al alles :') :D. Nu ze ook boventandjes begint te krijgen gaat ze wel heel anders eten merk ik, ze gebruikt die tandjes nu ook om dingen af te bijten.

Eet ze helemaal geen brood, ook geen korstjes?
pi_130504512
Ok, nou we zullen het merken, de stand is nog 0 :D
Helemaal niks. Heeeeeeeeeeeeel soms een stukje. Wel vette dingen zoals bladerdeeg, maar ja :) en pap.
pi_130504549
Even een ander Luxe probleem: mn meisje trekt haar speldjes en elastiekjes uit dr haar :+
Iemand een tip ? Ja de kapper, maar daar wil ik mee wachten. Het groeit nu echt voor dr ogen. O+
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:27:54 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130504575
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:25 schreef kleinzusje het volgende:
Ok, nou we zullen het merken, de stand is nog 0 :D
Helemaal niks. Heeeeeeeeeeeeel soms een stukje. Wel vette dingen zoals bladerdeeg, maar ja :) en pap.
Ik vind het zo grappig dat jouw dame nog helemaal geen tandjes heeft O+. Wel lopen maar geen tandjes :D. Ik vind het hier zo'n gek gezicht nu die boventanden doorkomen. Die zijn grooooot en haar hele gezichtje verandert erdoor.

Wb je haarvraag heb ik geen tips _O- . Wat jouw meisje niet heeft in haar mondje heeft die van mij niet op haar hoofd. al zag ik gister de baby van Barbie op tv :'), die is pas écht kaal
pi_130504728
We hebben al sinds 3 maanden dentinox in huis :+
Hoop niet dat ze snel kan praten, dat lijkt me helemaal raar ( zo'n slis bekkie)
oei barby gemist :9~

En lees maar mee voor "later". Hier heb ik schattige speldjes in dr haar en even later heeft ze die in dr mond :{w Dood eng !
pi_130505776
Kz, hier trekt ze ook alles eruit het hing de hele tijd voor haar ogen dus heb toch een beetje geknipt bij de kapper.

Mijn dame rent weg als je zegt "ik kom je pakken hoor" en gaat schatterlachen als je gro mt als een hondje en dan gaat blaffen. Zelfs als ze boos is. Ben zo vefliefd kan echt genieten sind een paar maanden <3
pi_130505878
Kz
De h&m heeft ook grotere speldjes met een strikje er op. Vind die minder eng dan kleine speldjes. We hebben S geleerd ons het elastiekje te geven als ze m in dr handen heeft. En dat doet ze nu *O* erg blij mee.
Je kunt er een spelletje van maken, als ze m uit haar haar heeft gehaald & positief benoemen als ze m geeft.

Tante soesa
Leuk tasje O+ en 2 broodjes! Wauw
Hier gaat het goed, ook met de nachten.
(kiezen zijn door en ze was blijkbaar opeens bang voor de babyfoon webcam :@ dus die hebben we snachts uit)

Phaidra
:Y) lekker smullen

[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 27-08-2013 10:32:37 ]
pi_130506093
Mooie fotospam van S zag ik! De foto bij zijn keukentje is zo leuk O+ We gaan jullie ook missen hier, tot over een paar maanden :W

Fok-outfitjes: mijn dreumes had er een aan op de meet 8-) Schoenen van KD en shirt van Laziness (en een broek van markplaats, ik ben een cheapskate :@ )

Lief pastamonstertje is I O+ M is ook verzot op pasta :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn Sam, dat je zo geniet! Ik herken het wel hoor, ik vind het steeds maar weer leuker en leuker
worden O+

Ik weet niet of tanden veel uitmaken eigenlijk qua eten :? M had er twee toen we met brood begonnen, ik heb me regelmatig verbaasd hoe ze zonder tanden en kiezen toch een hele boterham weg kunt werken.

Soesa, wat heerlijk, zo'n grietje wat fröbelt met een tasjes. En over haren: mijn kale neet begint opeens haar te krijgen! De laatste maanden gaat het hard. Ik zat gisteren oude fimpjes te kijken van toen M 14 maanden was. Mijn eerste gedachte: "wat was ie nog kaal!" :') En de tweede dat hij zo weinig praatte. Hij kende minder woordjes natuurlijk maar hij was vooral veel minder aan het babbelen. Ik realiseerde me dat zijn mondje nu echt nooit stil staat, ouwe babbelkont O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:56:45 #74
250838 Fee-nix
pi_130508552
Mooie spam van S, Mevr_Mus!! Die bij z'n keukentje is goud waard idd!

Stukjes eten aan iedereen weg geven, herken ik :). Maar niet alleen als hij zelf niet meer wil :D.

Phaidra wat lekker dat hij zo gesmuld heeft van de pasta!

Kleinzusje volgens mij kunnen ze ook zonder tandjes prima eten in principe... S had er ook nog niet veel toen hij begon met brood eten. Toen vermaalde hij het meer tussen z'n kaakjes. Ben eigenlijk wel benieuwd: wanneer 'moeten' er tandjes door zijn gekomen bij een kindje? Heeft het CB er nog iets over gezegd?

Soesa van die voortanden zijn grappig he, dan krijgen ze echt zo'n dreumessnoetje. Dat tasje is leuk :D.

Sam fijn dat je nu zo geniet.

En CS ook al zo'n heerlijk pastamonstertje. Fijn als ze zo van eten genieten he :).
En leuk he, oude foto's en filmpjes kijken. Ik deed dat gisteren ook! Eentje gezien van S die op de commode ligt te schateren omdat papa zo ppffffttt met z'n mond op S z'n buikje doet O+ . Het viel me wel op wat een ENORME onderkin S daar nog had :o :') :D .

Hier blijven de magische 3 p's (pizza, patat en pannenkoeken) toch wel favoriet :P (niet dat ze dat nou zooooo vaak krijgen ;). Maar het enthousiasme is groot als ze het wel krijgen). Op de voet gevolgd door bloemkool! Hihi.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:30:12 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130509420
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 22:44 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Aan een chinees ? :)
Nee niet aan een chinees, maar 't is nog niet betaald...Ik wacht geduldig af :P

Leuke fotospam Mevr Mus! O+ Hoe is de rest van de nacht verlopen?

CS, lekkere smeerkees O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:56 schreef Fee-nix het volgende:

Hier blijven de magische 3 p's (pizza, patat en pannenkoeken) toch wel favoriet :P (niet dat ze dat nou zooooo vaak krijgen ;). Maar het enthousiasme is groot als ze het wel krijgen). Op de voet gevolgd door bloemkool! Hihi.
Da's ook mijn favoriet :P :@
(en Cristel lust het ook allemaal ;) )
Maar lekker joh dat ie bloemkool ook zo goed lust, Cristel houdt er niet zo van. En Jordy weigert het te eten..... :{

Ze is trouwens nieuwe woordjes aan het oefenen....Gisteren zei ze aardappel (ok, ik kon het verstaan, iemand anders waarschijnlijk niet :P )

En ze kan de trap af klimmen, gewoon vooruit :o Maar ik vind het eng, dus ze mag niet meer :')
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:04:58 #76
250838 Fee-nix
pi_130510446
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 12:30 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Da's ook mijn favoriet :P :@
(en Cristel lust het ook allemaal ;) )
Maar lekker joh dat ie bloemkool ook zo goed lust, Cristel houdt er niet zo van. En Jordy weigert het te eten..... :{

Ze is trouwens nieuwe woordjes aan het oefenen....Gisteren zei ze aardappel (ok, ik kon het verstaan, iemand anders waarschijnlijk niet :P )

En ze kan de trap af klimmen, gewoon vooruit :o Maar ik vind het eng, dus ze mag niet meer :')
Haha, mijne ook hoor ;). Vooral pizza :9~ .
Ja verder eet hij gelukkig ook heel goed. Ben nog geen groente tegen gekomen die hij echt niet lust. (Hoewel we sommige groentes ook gewoon niet eten, omdat ik ze niet lust :P. Zoals spruitjes, blegh!)

Woordjes oefenen is leuk :). S oefent nu steeds 'vogel'. Hij maakt er van: logel, gogel of kogel, maar nog geen vogel _O- .

Oeh trap zou ik ook eng vinden. Wel knap!
pi_130511882
Knap hoor PE! Mijn uk snapt inmiddels wel dat hij beter achterstevoren van de bank en ons bed af kan gaan ipv head first :P Maar toen ik net het traphekje vergat dicht te doen en hij plotseling bovenaan de trap stond, ben ik me wel rot geschrokken!! :o

I. heeft maar een uurtje geslapen en is zo mogelijk nog chagrijniger dan vanmorgen... Echt om de minuut huilen om niks. Het wordt een lange, lange middag :X
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:10:03 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130512536
Lastig Phaidra -O- En over een uurtje nog een keer proberen te laten slapen werkt niet? Succes!
pi_130512978
Phaidra: lastig ! Naar buiten ?
PE en Fee: Klinkt goed dat woordjes oefenen O+
En knap van die trap, wel eng ja.
Zoe: goeie tip ! Maar als ik haar "beloon" bij het geven van het elastiekje , trekt ze het toch juist uit dr haar hahaha ? Maar je bedoelt ipv in dr mond. Dat snap ik wel. Dat goeie gedrag belonen en "fout" gedrag negeren toch ?
Sam: Je boefje ;) Ze heeft toch altijd een staartje ?

Tandjes: Tsja, zal wel weer 1 van DE uitspraken van mn moeder zijn c_/ geen tandjes = geen eten :?
Fee: cb moeten we weer in oktober heen. Dan hoor ik het wel. Vorige x was met 11 maanden. Toen vonden ze alles prima. Ben benieuwd. Ze is wel laat ja :D
Cs: Hij zag er prachtig uit ! O+
pi_130513863
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 14:24 schreef kleinzusje het volgende:
Phaidra: lastig ! Naar buiten ?
PE en Fee: Klinkt goed dat woordjes oefenen O+
En knap van die trap, wel eng ja.
Zoe: goeie tip ! Maar als ik haar "beloon" bij het geven van het elastiekje , trekt ze het toch juist uit dr haar hahaha ? Maar je bedoelt ipv in dr mond. Dat snap ik wel. Dat goeie gedrag belonen en "fout" gedrag negeren toch ?
Sam: Je boefje ;) Ze heeft toch altijd een staartje ?

Tandjes: Tsja, zal wel weer 1 van DE uitspraken van mn moeder zijn c_/ geen tandjes = geen eten :?
Fee: cb moeten we weer in oktober heen. Dan hoor ik het wel. Vorige x was met 11 maanden. Toen vonden ze alles prima. Ben benieuwd. Ze is wel laat ja :D
Cs: Hij zag er prachtig uit ! O+
Niet meer sinds 1 maand blijft ze ze uittrekken
pi_130513958
Lastig Phaidra. Ontwikkelingssprongetje?

M kreeg trouwens ook redelijk laat tanden (maand of 10) maar at al wel vrij snel alles hoor.

Pizza heeft hij trouwens nog nooit gegeten. En de 3 p's zijn ook mijn favoriet. M is gek op pasta. Sowieso op eten :')

Hier zijn echt grote stappen gemaakt de afgelopen dagen: samen spelen, naar buiten op het kdv, staand spelen, nog meer woordjes en zinnetjes. En 0 frustratie. Amper driftbuien. Echt een heel lief, leuk en vrolijk jongetje dat lekker in zijn vel zit O+ O+ O+

Vandaag met hem gaan fietsen. Tula mee en daarna in de draagzak. Ging prima! hij vond het best leuk: heeft veel gezongen op mijn rug, alle mensen gedag gezegd en een beetje gekeuveld. Daarna samen een ijsje gegeten:

pi_130514018
Kz
Haha ja maar dat liever dan dat ze het elastiekje in dr mond doet :9
Ik doe haar haar als ze afgeleid is (speelgoed of telefoon ofzo) en dan vergeet ze dat ze een speldje in heeft. Op een gegeven moment voelt ze aan dr haar en dan haalt ze m er uit maar dan heeft ze iig een paar uurtjes haar haar netjes gehad :+

Kyara
Wat een leukerd is M!
pi_130516566
Nog een keer slapen, liever niet. Dan is 's avonds naar bed gaan heel moeilijk. Dus even tanden op elkaar.. Nee het gaat wel weer. We zijn even naar een plas in de buurt gefietst en daar zitten we nu druifjes te eten. Alleen jammer dat het huis nodig gepoetst moest :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:21:22 #84
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130516950
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:10 schreef Phaidra het volgende:
Nog een keer slapen, liever niet. Dan is 's avonds naar bed gaan heel moeilijk. Dus even tanden op elkaar.. Nee het gaat wel weer. We zijn even naar een plas in de buurt gefietst en daar zitten we nu druifjes te eten. Alleen jammer dat het huis nodig gepoetst moest :')
Ohja, hmm, daar zit je ook niet op te wachten. Dat maakt hier gelukkig -nog- niks uit, of ze nou tot 2 uur, 3 uur, of 5 uur slaapt, om 7 uur wil ze gewoon slapen. Maar, je oplossing klinkt wel fijn en gezellig! Dat huis wacht wel ;). Zit je bij de T. plas? Zo ja, daar gaan wij ook wel eens een rondje lopen, fijne plek vind ik!
pi_130517868
Ja daar idd! Dat is echt maar 10 min fietsen voor ons. Het is echt leuk geworden ja, alleen waait het altijd zo hard :D. We gaan ook graag wandelen in het H'bos. Ken je dat ook?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130520379
Ha Sam dan wordt het tijd voor nieuwe foto's :D Van dat hondje en dat pakken is hier ook !
Zoe: haar haar doen als ze is afgeleid idd. ^O^
Kyara: Klinkt als een heerlijke dag ! Waar waren de baby's ? M O+
Soesa: Echt ? Altijd 19.00 uur ? Wouw ^O^
Phaidra: Wat fijn dat jullie naar buiten zijn geweest. Heeft het wat geholpen ? :*
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:12:47 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130522640
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:45 schreef Phaidra het volgende:
Ja daar idd! Dat is echt maar 10 min fietsen voor ons. Het is echt leuk geworden ja, alleen waait het altijd zo hard :D. We gaan ook graag wandelen in het H'bos. Ken je dat ook?
Echt leuk geworden ja :Y. Nee, dat bos ken ik niet, ik ben verder ook (op t O+ winkelcentrum O+ na) niet zo bekend in jouw woonplaats. Lekker dat die plas op fietsafstand is zeg!

Leuk Kyara! Jouw jochie heeft zo'n zachte uitstraling. Hij kan het nog wel eens pittig krijgen met z'n zusjes O+

KZ, ja, ze ligt altijd om 19:00 uur :Y. Ik merk de laatste tijd dat wij toch wel in onze handjes mogen knijpen met hoe E slaapt :@.
pi_130523746
Gezellig Kyara!

Hier ook altijd tussen 7 en half 8 voor Elise. En Floris tussen half 8 en 8 meestal.
Vandaag lag Elise om 7 uur (nadat ze vanmiddag 3,5 uur geslapen had :') Ging om half 5 maar eens bij haar kijken, ging me zorgen maken :P En toen maakte ik haar wakker door binnen te komen.
Voor mij was het wel even fijn dat ze zolang sliep.
Moest even op mn neefje en nichtje passen. Dus 1 kind minder was wel handig :') Dat wist mn dreumes natuurlijk O+

Oh en ook zo stom. Ik twijfel of mijn dreumes waterpokken heeft of niet :') Ze werd vorige week ergens wakker met (wat ik dacht) muggenbulten. Alleen ze trekken heel gek weg. Lijken nu wel waterpokken, maar ze heeft ze alleen in dr gezicht :')
Nou heeft ze er geen last van, maar toch vind t vreemd :P

Oh en KZ, Floris had eerder tanden dan Elise (met 7,5 maand geloof ik) en die at het eerste jaar amper. Vanaf 1 ging hij beter eten.
Daarvoor at hij alleen potjes :')

[ Bericht 20% gewijzigd door Sonnetje85 op 27-08-2013 19:54:24 ]
pi_130524218
S wil niet slapen -O- vanmiddag maar een uurtje en vanavond dus nog niet.
Papa is weg voor werk en ze mist m echt.. 'papa' zegt ze de hele tijd en ze pakt de telefoon.
Nouja als ze vannacht maar slaapt.

Edit typo

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 27-08-2013 20:16:18 ]
pi_130524791
Sneu dat ze haar papa zo mist ;(
Hopelijk slaapt ze vannacht wel

Ja, M is wel een goedzakje inderdaad. Maar met 2 pittige zusjes zal hij hopelijk wel wat weerbaarder worden. Meisjes waren vandaag bij oma (of nou ja, oma was bij ons)
pi_130525160
Och wat sneu Zoë. Merk je ook dat het steeds erger wordt nu ze ouder wordt?

Ik lees wel bij soms, niet alle dagen, mis vast veel...ik kan het gewoon niet bijhouden. Sorry dames! Zag wel wat nieuwe dreumessen en peuters die door zijn naar het volgende topic, beide :W

En begrijp ik ook goed dat een paar dreumes-mama's weer wachten op? Spannend. Hier nog maar even niet, ik geniet me te pletter van m'n meisje, ook omdat het allemaal wat gemakkelijker is nu.

Hier alles goed, meiske is ondernemend, lief, ondeugend :P, grappig en gewoon een lekker ding O+. Gister naar CB geweest, 80 cm en 12 kilo bij 14 maanden. Prima dus!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_130525303
Clauwhee
Goede stats!!
Ja ze heeft het nu meer door dat hij weg is. Toen ze kleiner was merkte ik wel verschil als hij een week of langer weg was maar nu mist ze m al zichtbaar als hij een avond+nacht weg is.
pi_130525742
De nieuwe dreumes moeders posten veel *O*

clauwee: 14 maanden alweer ! Mooie stats ^O^ Fijn dat je zo geniet.
Zoe: Wat rottig voor S ( en voor jou). Belt ze hem wel dan in de avond ?
M kwam op mij heel lief en wijs over Kyara ( en ondernemend) . O+
Son: fijn om te horen van Floris. Hier eet ze gelukkig iets meer dan potjes maar ik gebruik potjes wel als aanvulling. Op die 3 champignons gaat het niet :-). Vandaag genoot ze van lasagna O+ Maar na 3 hapjes klaar. Prima, groeit goed.

Soesa en Son: wat heerlijk dat jullie dames zo goed slapen. ^O^ Hier geen drama hoor, maar niet zo scherp qua tijd. Meestal rond 19.30 en bij te veel slaap of te laat in de middag merk ik het meteen.
Vandaag 1 x een dutje van 2 uur en om 20.00 plat O+ Heerlijk !
pi_130525980
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 17:58 schreef kleinzusje het volgende:
Ha Sam dan wordt het tijd voor nieuwe foto's :D Van dat hondje en dat pakken is hier ook !
Zoe: haar haar doen als ze is afgeleid idd. ^O^
Kyara: Klinkt als een heerlijke dag ! Waar waren de baby's ? M O+
Soesa: Echt ? Altijd 19.00 uur ? Wouw ^O^
Phaidra: Wat fijn dat jullie naar buiten zijn geweest. Heeft het wat geholpen ? :*
Staan allemaal op de telefoon en weet niet hoe ik fotos via de telefoon erop moet zetten helaas. Tips zijn welkom :-)

Hier werkt afleiden niet ze laat het goed doen maar zogauw je klaar bent... nu dus niks best wel saai hihi
pi_130526036
Uploaden via photobucket app :)

Speldjes en staartjes laat ze gelukkig nog zitten!

KZ fijn dat ze lekker op tijd sliep!
pi_130526050
Ja wat kun je dan al merken dat ze zich een stuk bewuster zijn van hun omgeving e.d. hè? Vind het ook echt zo snel gaan met hoeveel dingen ze rond deze leeftijd ineens snappen en echt al reageren met ja/nee en op grapjes / ondeugd en alles.

Hier slaapt ze sinds 11 maanden 1x per dag tussen 12.00/12.30 veelal en dan tot 15/15.30. 's avonds ligt ze er tussen 19.00 en 19.30 in.
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:34:04 #97
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130526080
Ik móet deze gewoon ff delen hoor:

O+
pi_130526191
Ohwwwwwww wat schattig ! Wat knap PE O+
pi_130526293
SPOILER
Vandaag bekeken *O* babyaapje geboren O+

clauwee: heerlijk die slaaptijden. Hier merk ik ook dat ze steeds meer gaat snappen.
indrukken van een geluidje, met vork eten, vandaag de zeeleeuwen nagedaan ( te schattig) enz.

[ Bericht 10% gewijzigd door kleinzusje op 28-08-2013 08:33:20 ]
pi_130526441
Wat ontzettend O+ PE!!
pi_130526504
Schattig PE!

Aaaah die aapjes!
En herkenbaar die opsomming idd!
Vandaag zat ze opeens kiekeboe te doen met Floris zijn jas :D Sowieso moet ik zo om haar ondeugende lachje :D
pi_130526972
Pe wat lief.
SPOILER

[ Bericht 54% gewijzigd door Sam1993 op 27-08-2013 20:57:58 ]
pi_130527382
Wat een schattig tasje en toebehorens Soesa.

Sonnetje, lekker chocoladepasta. Bij ons wordt er ook weleens uitgedeeld, niet per se als hij genoeg heeft. Hij deelt vaak graag met ons. Wel heel grappig soms doet hij alsof en dan trekt hij het toch snel weg.

Mooie spam mevr. Mus. Ik hoop dat hij snel weer gerustgesteld was. Sneu is dat huilend wakker worden.

Wat zijn I en M lekker aan het smullen. O+

Phaidra achteruit van broers bed af, heeft hij hier ook door.

PE lijkt me ook eng. Ik doe weleens het traphekje open en ga snel op de trap staan, dan springt hij in mijn armen. Toch vraag ik me dan altijd af of hij zou stopen als het hekje per ongeluk open stond. Laten we de goden niet verzoeken.

Fee, de 3 P's zijn hier ook favoriet: vandaag pannenkoeken.

KZ toen hij begon met brood eten deden we hele kleine stukjes of zelf op een korstje laten knagen. Je kunt het brood ook in melk of water dopen om het zacht te maken of ligt het niet aan de structuur/ hardheid denk je?

Zoë sneu dat ze haar papa mist.

Sam, fijn dat je zo verliefd bent.

Clauwhee, fijn, dat het zo goed gaat met je meisje. Hier wordt ook driftig ja geknikt, wat absoluut niet betekent, dat meneer het ook gaat doen. Dat hij prima begrijpt wat de bedoeling is, is echt wel duidelijk.

PE, ik ga je filmpje zo bekijken.

Hier houdt meneer ineens van voorlezen/ boekje kijken.Hij komt nu aanzetten met een boek, duwd het in mama's of papa's hand en navigeert zichzelf bij ons op schoot. Zo schattig is dat O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130529448
Sam: ze heeft een ponny *O*
Tinu: Wat leuk van dat voorlezen ! Hier heeft ze de boekjes ook ontdekt en wijst nu echt dingen aan O+ . Brood: geen idee ? Alles geprobeerd. Denk de structuur. Er zijn maar 2 dingen blijvend: Yoghurt en Champignons. Zelfs de 3 P s zijn niet zeker :D
Maar: Dank voor de tips. Dopen nog een keer proberen en morgen een wit bolletje halen.
pi_130530072
Kyara, klinkt als een super dag en leuke foto's. Knap van M hoe hij vooruit gaat.

PE wat een lief filmpje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:32:21 #106
250838 Fee-nix
pi_130532598
Phaidra heb je de middag nog een beetje overleefd? En schrikken dat hij ineens bovenaan de trap stond!

Sonnetje, hm irritant misschien waterpokken. Maar wel mooi dat ze er geen last van heeft in ieder geval.

Clauwhee fijn dat alles goed was op t CB. En een dreumesmoeder die 'wacht op': check :7 .

Kyara, wat heerlijk dat M zo goed in zijn vel zit en zulke sprongen maakt :). Fijn dat de rugdrager bevalt! En leuke foto's ook :).

Sam ook lieve foto's. Klimmen komt me heeeeel bekend voor. Hier liep S vanmiddag over de keukentafel. Echt he... LOPEN... over de keukentafel :X . Gauw eraf geplukt. (Ik was z'n broer even aan t helpen op de wc... gelukkig heb ik zulke goede oren, ik hoor het als hij iets in z'n schild voert :P ).

PE dat filmpje, wat cute! Zijn je jongens een beetje gek op hun zusje?

Kleinzusje: ben ook benieuwd :). Maar met 11 maanden vond t CB alles dus nog prima. Ik vind t wel interessant om te weten, wist helemaal niet dat dat kon: zo laat tandjes krijgen :D. Maar kindjes en hun ontwikkelingen blijven je verbazen, dat is wel duidelijk :P. (Daarvoor hoef ik ook alleen maar naar m'n oudste te kijken, trouwens ;) ).
Die aapjes zijn lief! Heb je dat zelf bekeken in de dierentuin?
pi_130534411
Fee: ja, we waren vandaag in Artis en werden verrast door dit gebeuren. Super schattig !
Tandjes: Ik hou je op de hoogte :)
pi_130542165
Son als het waterpokken waren zouden ze als een soort blaasjes eruit moeten zien, die open zijn gegaan. Een hele lichte vorm van waterpokken kan.

Fee wat een boefje, dat hij op de keukentafel liep. Hoe was hij daar gekomen, via een stoel erop geklommen?

Kz, schattig die aapjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130543315
Morning ! c_/
Onze uitslaapbaby dreumes werd wakker met een heel klein doorgebroken puntje ( denk ik) :D Alleen nog gevoeld, zie nog niets hahaha
pi_130543564
Als ik M op foto's zie Kyara dan krijg ik altijd zo'n komhierikwiljeknuffelengevoel :Y

KZ, zou het dan toch? ;)
pi_130543857
KZ *O* voelen telt ook hoor!! Daar is het eerste tandje *O* En wat schattig, het babyaapje in Artis O+

Fee, lopen op tafel?!? Ondeugende boef is S!

De middag is nog goed gekomen gelukkig. Ik merk dat het vaak helpt om naar buiten te gaan. Bij thuiskomst was alles ook weer wat beter. Hij heeft wel een uurtje babytv gekeken toen ik moest koken. De oven stond aan en dan is het echt gevaarlijk voor hem in de keuken.

Sam, leuke foto's! Ze wordt echt groot zeg!

PE, wat een geweldig filmpje!! Lekker dansen en springen met je grote broers O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 28 augustus 2013 @ 12:07:07 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130548190
Wat een ontzettende leukerd is S. van Mus toch! Toffe spam!

En wat betreft staartjes maken; je moet van die hele dunne hebben, bij KV verkopen ze die in ieder geval, van die felle kleurtjes zijn dat. Die kunnen ze er niet zo makkelijk uittrekken namelijk, die van stof, zijn dikker en halen ze dus makkelijk uit het haar. Neemt niet weg dat indoen hier ook een drama is vaak hoor, hoofd schudden en zuks!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:05:54 #113
250838 Fee-nix
pi_130550160
Tinu, ja via een stoel erop geklommen idd. Hij vindt het niet cool meer om in z'n eigen stoel te zitten. Het liefst zit hij op een grote stoel aan tafel te spelen, maarja dan wil hij ook nog weleens gaan klimmen dus...

KZ o wat gaaf dat je dan net in Artis was! En wie weet toch een tandje aan het doorbreken :D. We willen straks wel foto's natuurlijk ;).

Phaidra, naar buiten helpt hier vaak ook als ze chagrijnig zijn. Lekker ff uitrazen en dan zijn ze binnen weer een stuk liever :D.
pi_130550671
Ok ok ! Zou het ? :D ( foto is nog niet gelukt hahaha)
Phaidra : Fijn dat naar buiten gaan heeft gewerkt ! (En babytv)
Suus: Helpende reactie van de staartjesveteraan _O_
Fee: mazzel he ? Zag het echt toevallig. Ze plakken een rode ronde stikker met geboortes op de bordjes met algemene info. Er stond 27-8-2013. Dus meteen gaan kijken O+ Heeft hij al besef van hoogte ?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:53 #115
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130553947
Wij hebben van die hoekbeschermers op de salontafelhoeken zitten. E.lin heeft die nu ook door :'), ze trekt ze er steeds vanaf om ze er op haar manier weer terug te plakken _O- . So far voor het dreumesproof maken van je huis!

Net naar de kinderboerderij geweest. E. heeft alleen maar naar andere kindjes gekeken O+. er was een heel irritant meisje van 3 :@, die bleef maar E duwen omdat ze niet doorliep en zei elke x als E 'ja' zei (wat mijn dochter nou eenmaal vaak doet), waarom zeg je nou ja? Dat moet je nu niet zeggen. En E begreep er maar niks van
pi_130554120
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 09:27 schreef kleinzusje het volgende:
Even een ander Luxe probleem: mn meisje trekt haar speldjes en elastiekjes uit dr haar :+
Iemand een tip ? Ja de kapper, maar daar wil ik mee wachten. Het groeit nu echt voor dr ogen. O+
Staartjes: Bij het KDV hebben ze van die rubberen elastiekjes, van die hele kleine in allerlei felle kleurtjes. Bij het KV hebben ze een soortgelijke, maar deze zijn niet te rekken zo stug.
Maargoed, ze bestaan dus wel als rekbare elastiekjes, misschien zijn deze wel soortgelijk:
elastiekjes

Ik spaar in ieder geval al die elastiekjes die ze bij het KDV in krijgt :') Andere elastiekjes glijden het haar uit, of ze trekt ze eruit.
Tralalalaaa
pi_130554431
TAP: Leuke tip ^O^ En die site heeft ook fijne speldjes O+
Soesa: Andere kindjes kijken O+ Wat zijn ze dan nog klein en kwetsbaar he ? Als er van die krengetjes rondlopen :( Waar waren haar ouders ?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:48:33 #118
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130554439
Paarden elastiekjes :Y Alleen zo lastig om weer uit te krijgen lijkt me dan (iig niet pijnloos :X )
pi_130554483
8)7 :D
pi_130554670
Goede tip TAP

Soesa
Aww dat is sneu.
Lief dat ze naar andere kindjes keek *;

Fee
Wat een boef :o

Kz
Leuk naar de dierentuin!

Arme S sliep gister pas om 22 (en had verder alleen van 13-14 geslapen)
Vriend had haar begin vd avond gebeld maar ook voor het slapen omdat ze zoveel huilde (ik kon niets goed doen :( ) . Na het telf gesprek draaide S zich om en ging slapen :?
Pff hij moet binnenkort langer weg en kan niet altijd bellen -O- bwuh..
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:55:57 #121
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130554731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:54 schreef Zoë23 het volgende:

Pff hij moet binnenkort langer weg en kan niet altijd bellen -O- bwuh..
Filmpje maken voor op de computer misschien?
pi_130554962
quote:
3s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:55 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Filmpje maken voor op de computer misschien?
Thanks! Goed idee. Dat ik daar niet aan gedacht heb :@
heb ook wel leuke op mijn telefoon.. Als ze wakker is laat ik dr wel wat filmpjes kijken :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:01:55 #123
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130554974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:48 schreef kleinzusje het volgende:
TAP: Leuke tip ^O^ En die site heeft ook fijne speldjes O+
Soesa: Andere kindjes kijken O+ Wat zijn ze dan nog klein en kwetsbaar he ? Als er van die krengetjes rondlopen :( Waar waren haar ouders ?
Nou, het is wel duidelijk dat mijn meiske naar het KDV gaat... :') . Ze duwde gewoon terug soms :@ :o. Dat mocht niet van mij hoor, laat dat duidelijk zijn :). Dat meisje was gewoon heel erg irritant en bleef ook maar om ons heen zwermen. Haar opa liet haar helemaal haar gang gaan. Riep nog wel even dat 'ik het moest zeggen als ze vervelend was hoor'...

Zoë, ach, wat aandoenlijk (en lastig) dat ze haar papa zo mist. Als ik dit lees dan merk ik wel dat wij nog flink wat ontwikkelingen tegemoet gaan zien de komende tijd zeg :o
pi_130559322
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:07 schreef Susie het volgende:
Wat een ontzettende leukerd is S. van Mus toch! Toffe spam!

En wat betreft staartjes maken; je moet van die hele dunne hebben, bij KV verkopen ze die in ieder geval, van die felle kleurtjes zijn dat. Die kunnen ze er niet zo makkelijk uittrekken namelijk, die van stof, zijn dikker en halen ze dus makkelijk uit het haar. Neemt niet weg dat indoen hier ook een drama is vaak hoor, hoofd schudden en zuks!
Zulke heb ik ook en dan eindigd het zoals op de laatste foto ze trekt er gewoon aan ook als het zeer doet dat ding MOET uit blijkbaar. Naja prima :-)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:04:10 #125
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130559801
Dan heb je gewoon een apart kind zeg maar.... :P
pi_130560046
Ze lijkt soms op haar vader :p huilen omdat het zeer doet en gewoon blijven trekken soms is ze echt niet helemaal wijs :)
  woensdag 28 augustus 2013 @ 17:32:45 #127
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130560830
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 08:52 schreef kleinzusje het volgende:
Morning ! c_/
Onze uitslaapbaby dreumes werd wakker met een heel klein doorgebroken puntje ( denk ik) :D Alleen nog gevoeld, zie nog niets hahaha
Ik zie dit nu pas! Tandje?! Ja? *O*
pi_130561107
quote:
1s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 17:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik zie dit nu pas! Tandje?! Ja? *O*
SPOILER
2 actie foto's ter illustratie.
1. Nieuw speldje met bloem dat blijft zitten *O*
2. Het eerste tandje _O- ( rechts boven :? )
pi_130566625
Fee, ik hoop dat mijn dreumes niet snel in een open stoel wil. Die wringt zich al uit kinderstoel met tuigje.

Sam, voelt ze de pijn dan echt of misschien voelt ze die niet?

Zoë sneu, dat ze haar vader zo mist. Ik hoop dat de filmpjes uitkomst bieden.

KZ, het eerste tandje *O*

Mijn dreumes huilde vanochtend op het kdv bij het afscheid. En dat ondanks dat zijn lievelingsjuf er was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130567630
Tandje *O*
pi_130569663
Ik heb het echt nog niet kunnen zien hoor , maar we voelen het wel :D Dat telt he ?
pi_130569689
Ach Tinu: was hij nog moe ?
pi_130575877
Mag ik even egoposten?

D heeft voor het eerst sinds een maand of 8,9,10 (tel kwijt geraakt) weer fruit gegeten *O* woehoeoeeeee! Twee dagen achter elkaar op het kdv :) Ik hou van de nieuwe leidster! Geen paniek, geen huilen, gewoon uit eigen vrije wil O+
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:59:48 #134
250838 Fee-nix
pi_130576131
Wat goed Nirak! Fijn zo'n nieuwe leidster!

Voelen telt hoor, KZ ;).

Tinu, hij mag ook niet tijdens het eten op een gewone stoel hoor, dan gaat hij gewoon in z'n eigen stoel :).

Soesa handig dat ze die hoekbeschermers eraf weet te krijgen :D. Daar sta je dan idd met je dreumesproof huis :D.

Ah Zoë wat sneu dat ze papa zo mist als hij weg is. Wel super schattig dat ze na het telefoongesprek gewoon gaat slapen. Misschien kan hij meerdere filmpjes opnemen op jouw telefoon waarin hij haar welterusten wenst of een boekje voorleest ofzo?
pi_130576322
Hey Nirak! Wat goed! Wist niet dat fruit zo'n drama was joh.

Hoe gaat het verder bij jullie?

Hier ook een uitslaapdreumes zonder ritme. Al een paar dagen tussen 08.30 en 9.00 uur wakker. Maar vandaag lukte 1 slaapje niet dus heeft hij geslapen van 11 tot 13, rottijd want daarna is het te lang tot bedtijd. Dus nog een keer van 3 tot 5 en toen moest ik hem weer wakker maken.....eerder naar bed lukt ook bijna niet omdat papa pas om half 7 thuis is en met 3 kinderen is het toch even passen en meten...
pi_130576782
KZ, eerste tandje? Hoe oud is die van jou? Er komt nu vast veel achter elkaar, dus maak je borst maar nat ;)

Hier gaat alles goed kyara, vrolijk ventje, ontdeugend (maar dat is wel leuk), grenzen opzoeken, rennen, nog meer rennen en niet te vergeten: rennen! Haha :) en dan zweet hij daarna, man man wat een joch: heerlijk O+

Fijn dat M uitslaapt toch? Met slaapjes is het wel mikken soms, maar die van ons gaat al tijden nog maar eens per dag naar bed. Meestal pas na de lunch en soms zelfs pas tegen 1500 uur. Daar zit totaal geen ritme in.

Dus als hij dit heeft gedaan
SPOILER
Dan doet hij daarna dit
SPOILER
En afgelopen zondag "piep piep hoewaa" omdat een vriendin van ons jarig was
SPOILER

[ Bericht 45% gewijzigd door Nirak op 28-08-2013 23:17:56 ]
pi_130584853
Kz tandje! *O*
Nu gaat het vast snel zoals Nirak zegt

Nirak fijn dat het fruit eten weer beter gaat!
S krijgt geen fruit ivm overgeven en dat vind ik wel lastig, want het is toch een gezond tussendoortje.
Wat een knap mannetje, hij is echt groot geworden
  donderdag 29 augustus 2013 @ 08:08:09 #138
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130585002
oh Nirak wat een heerlijk kereltje! O+

tja fruit, het is net hoe haar pet staat! :D Ik dacht gisteren, lekker mandarijn, maar mevrouw vond van niet (en ze waren echt lekker zoet....).
pi_130585754
Nirak: wat een leuk ventje O+ Wist ook niet dat fruit een probleem is. Hier is ze niet zo dol op fruit. Stukjes en gepureerd wissel ik af.
Nirak: Mijn dochter is 13 maanden (+10)
Tandje is nog steeds voelen ;)
c_/
pi_130585913
ooooh Nirak, wat is het toch een leukerd O+
pi_130591096
Nirak, leuke foto's van een tof jongetje!! O+

Fruit is mijn uk echt heel dol op! Alleen wel jammer dat zijn echte favorieten echt zomerfruit zijn, dus wel sneu dat hij dat straks weer een hele poos niet kan eten.

Lijkt me idd lastig als ze geen fruit willen / kunnen eten. Het is altijd zo makkelijk meenemen ook. Gezond, extra vocht... :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130591341
Wij nemen groenten mee :D
Maar een banaan is makkelijker

[ Bericht 12% gewijzigd door kleinzusje op 29-08-2013 12:57:02 ]
pi_130592975
KZ, Een tandje *)

Nirak, fijn dat het beter gaat met fruit. Er zijn wel alternatieven, maar toch wel handig als verantwoord tussendoortje..
Fruit is hier meestal wel redelijk. Banaan is zo weg, appel en peer een paar partjes, mandarijn en watermeloen ook goed. rode bessen/frambozen niet, kiwi ook niet. Sinaasappel hangt af van de smaak.
Citroen wel :P

Kyara, wat laat hij nog een kort stuk tussen opstaan en zijn slaaptijd? Chris deed dat ook lang. Daan is nu rond half 8 eruit, en krijg ik er met moeite om 1 uur in.. Maar hij moet vandaag wel, aangezien hij om half 3 weer uit bed moet, broer ophalen op school..
pi_130597082
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:41 schreef Phaidra het volgende:
Nirak, leuke foto's van een tof jongetje!! O+

Fruit is mijn uk echt heel dol op! Alleen wel jammer dat zijn echte favorieten echt zomerfruit zijn, dus wel sneu dat hij dat straks weer een hele poos niet kan eten.

Lijkt me idd lastig als ze geen fruit willen / kunnen eten. Het is altijd zo makkelijk meenemen ook. Gezond, extra vocht... :*
Eventueel aardbeien en bosvruchten uit de vriezer een idee? Kun je gewoon in doosjes kopen. Lisa vind ze heerlijk
pi_130600916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Kyara, wat laat hij nog een kort stuk tussen opstaan en zijn slaaptijd? Chris deed dat ook lang. Daan is nu rond half 8 eruit, en krijg ik er met moeite om 1 uur in.. Maar hij moet vandaag wel, aangezien hij om half 3 weer uit bed moet, broer ophalen op school..
Ja, dat is vooral als hij "te vroeg" wakker is geworden 's ochtends. Dat merk je meteen, maar laten liggen is dan ook geen optie.

Vandaag heeft hij weer amper geslapen, 2 uur in zijn bed gespookt en gespeeld en af en toe ging hij liggen.
pi_130606973
Sam, die diepvries dingen pureer ik ook weleens door de melk&yoghurt.. Zelfbouw yoghi.

Kyara, het wordt vast wel beter.
Las vanmiddag een stukje over Chris terug, die had ook nog lang zo'n vroege slaap nodig, terwijl hij meer uitsliep. Daan is op dat slaapje van een uur vanmiddag prima in humeur. Terwijl hij als je het laat liggen meestal 2,5 uur pakt..
pi_130607283
Nirak, *O* voor het fruit eten. En wat een lief knulletje heb jij zeg!

KZ ook geen fruitliefhebber en bij Susie zo zo.

Phaidra mijn uk is ookgek op fruit en aardbeien zijn hier ook favoriet.

Df, wat, citroen?

Kyara, rommelen met de slaapjes?

Hier ook hoor. Op het jdv hebben ze hem vandaag in de ochtend wakker gehouden met het idee dat hij 1 slaapje doet en met de andere kids om 13 uur naar bed gaat. Meneer dacht van niet en ging tot 14 uur keten en toen pas slapen. Hij was wakker sinds 7 uur vanochtend. Mijn uk heeft niet veel slaap nodig ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:05:05 #148
250838 Fee-nix
pi_130607881
Ah Nirak wat is hij groot geworden en wat een lekker blij mannetje!

DF citroen?! Hahaha.

Onze S is ook wel dol op fruit. Meestal hebben we banaan, appel of peer. Maar nu het zomer is wel wat meer afwisseling. Hij is dol op druiven. Heeft vandaag met smaak een gele kiwi opgegeten en vlierbesjes gingen er ook wel in :Y) . Oja en laatst in een wokrestaurant: meloen, hij kon er geen genoeg van krijgen.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:46:23 #149
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130609640
Anouk is (nog steeds) standaard rond de klok van 6 wakker. De ene keer gaat ze vrolijk door tot 13, de andere keer ligt ze er voor 12 al in.

Mijn dame wordt bijdehand; aan de tafel, wanneer ze haar eten niet eet, dan doet haar vader net alsof hij het gaat pakken. Eerst duwde ze dan zijn hand weg, maar nu stak ze haar vingertje op, die ging heen en weer en vervolgens zegt ze "niet doen" :X _O- Je kon mij opvegen. Vervolgens deed ze dat nog even vaak dat papa haar eten wilde pikken!
  donderdag 29 augustus 2013 @ 20:57:23 #150
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_130610172
Tnx iedereen voor de leuke reacties op mn filmpje O+

*O* KZ, tandje! Eindelijk ;)

O+ Nirak, wat een heerlijk ventje zeg! O+

_O- Susie! Ik zie het helemaal voor me :P

Cristel ligt sinds 18.30 (ongeveer) op bed...Ze gaf zelf aan dat ze naar bed wou (ze was al om 13.30 wakker ..Net toen ik zelf bijna sliep }:| ) 't Gaat de hele week al zo, best balen.....
Oh en ze wil ook helemaal NIKS. Alleen maar aan mij hangen en rondlopen, niet spelen, niet naar buiten, en álles doen wat niet mag }:|
pi_130610586
Bijdehand dametje susie! Heerlijk!!

Kyara, bij Chris hadden we ook nog een maand of 2 de ene dag 1 slaapje, en de andere 2. Met 2 slaapjes dan iets later in bed, en later eruit. Daardoor de dag erna toe kunnen met 1 slaapjes. Maar wel vroeger erin, dus vroeger eruit, en weer 2 slaapjes nodig.. (Alleen was Chris die periode vaak ziek, dus het heeft daardoor vast langer geduurd)

En ja, citroen.. Als we dat ergens bij hebben (visgerecht, curry) dan bietst hij de stukjes zo, en eet zo op. Hij trekt wel een zure kop, maar dat weerhoudt hem niet om meer te vragen.
Net zoals gisteren met rauwe aardappel. Bleek ook lekker genoeg voor een 2e plak. :P
pi_130612147
Vanaf wanneer gaan ze de "niet meer slapen in de middag fase " in ?
pi_130612351
Tinu: ketende dreumes op het KDV _O-
Kyara: Zal ook wel liggen aan wat hij doet op een dag toch ?
Fee: Heerlijk zo'n fijn etend mannetje.
Suus: Lekkere meid die Anouk O+
PE: Dat filmpje is zooooooooo schattig !
DF: Soort aanterkkingskracht voor het rare ofzo: dat zuur ?
pi_130612511
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
mijn neefje van ruim 3,5 slaapt nog steeds 's middags :D Vaak nog langer dan zijn zusje van 21 maanden...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130612677
Ik zit niet zo met die slaaptijden hoor. Als hij moet is, gaat hij naar bed. En als er dingen gepland staand dan kunnen we er vaak wel een mouw aan passen. Ergens is volgens mij het idee ontstaan dat ik dit lastig vind of zo maar dat is dus niet het geval.

We gaan in het najaar een midweekje weg. Net geboekt *O*
pi_130612944
Lekker Kyara! *O*

Sam, diepvriesfruit kunnen we inderdaad wel eens proberen in de winter, nog niet aan gedacht!

Susie, wat grappig! Dat vingertje erbij maakt het helemaal af _O-

L. die niet wil slapen op het KDV, de boef!

DF, citroen en rauwe aardappel, dat is best bijzonder :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130613676
Waarheen Kyara ?
pi_130613800
Naar een Landal Park in Zuid Limburg. In een speciaal kinderhuisje (aangepaste stopcontacten, 3 kinderbedjes, aankleedkussens, box, kindersanitair etc). En het park heeft een zwembadje en een indoor speeltuin *O*
pi_130613887
Oh, klinkt heerlijk ! *O*
pi_130613918
Dan wordt de 2e meet dus daar :D
pi_130614650
quote:
17s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:03 schreef Kyara het volgende:
Naar een Landal Park in Zuid Limburg. In een speciaal kinderhuisje (aangepaste stopcontacten, 3 kinderbedjes, aankleedkussens, box, kindersanitair etc). En het park heeft een zwembadje en een indoor speeltuin *O*
Landal altijd goed 8-)

werkt zelf op landalpark :Y
pi_130617773
Ik hou van landalparken O+
Heerlijk kindvriendelijk. Altijd wel een goede binnen of buitenspeeltuin en ze hebben op de meeste plaatsen de huisjes ook weer vernieuwd met nieuw meubilair. Wij gaan graag naar Duitlsland en daar wordt eigenlijk ook altijd nederlands gesproken aan de receptie. Zo fijn als je in hakkelend Duits probeert te vragen naar de wandelroutes of dichtsbijzijnde slijter :')

En die kinderhuisjes schijnen te gek te zijn Kyara, dus jullie gaan het daar leuk hebben :)
pi_130624211
Landal is hier ook favoriet. Maar centerparcs schijnt nu ook nieuwe kinderhuizen te hebben. De foto's zagen er tof uit..

Kyara, mooi dat het geen probleem is ;)

Kz, de oudste begon rond zijn 2e verjaardag de middagslaap te weigeren. Later ook zijn avondslaap. Ik zag dat hij het wel nodig had, en heeft uiteindelijk tot 3,5 ook nog in de middag geslapen. Daan brult nu ook vaak even, maar net als eerder is dat verlatingsangst..
pi_130624278
M had trouwens een paar dagen geleden ontdekt hoe de buitenkraan aan moest. Ik was J aan het voeden en M was buiten aan het scharrelen. Hoor ik ineens "splash" gevolgd door "oh oh", snel de kraan dicht en M kraaide van plezier in de plas water "bad bad". Hij was toch al drijfnat dus heb hem toen maar even laten spelen.....
pi_130624526
Heerlijk Kyara!
pi_130625694
DF: Goed dat je aan hem kon zien dat hij het toch nodig had !
Kyara: Lekker spelen met water
Hillie en Nirak: ook bekend met Landal, klinkt goed
pi_130627228
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 07:57 schreef Kyara het volgende:
M had trouwens een paar dagen geleden ontdekt hoe de buitenkraan aan moest. Ik was J aan het voeden en M was buiten aan het scharrelen. Hoor ik ineens "splash" gevolgd door "oh oh", snel de kraan dicht en M kraaide van plezier in de plas water "bad bad". Hij was toch al drijfnat dus heb hem toen maar even laten spelen.....
O+
pi_130628050
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 07:57 schreef Kyara het volgende:
:D O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130629795
Kyara :D haha
& leuk een midweekje weg!

S was vannacht tussen 2 en 3 weer wakker pff.
Vanavond ga ik voor het eerst in 2jr weer op stap *O* zin in.
pi_130629956
Hij zei net een hele zin!

"Das kopen op de boes"

(iemand nog een vertaling nodig? :+ )

Leuk Zoe! Ga je echt uit?
pi_130630101
Knap Kyara! Wat betekend het? :+
Ja het is feestweek (2jr geleden was ik bij het begin van de feestweek zwanger en sindsdien niet meer op stap geweest) ik ga met m'n zus zodat (8> bij S kan blijven.
pi_130630287
Leuk! Veel plezier!

vertaling:
SPOILER
pi_130630658
Dankje
:o knap van M!
pi_130631386
Knap van M 8-)
Geniet er van Zoe !
pi_130632703
Df bij mijn kleuter hebben we met 3,5 cq 3 3/4 het middagslaapje helemaal afgebouwd, zodat het geen probleem zou zijn als hij met 4 jaar een schooldag zonder slaapje door moest.

Kyara klinkt fijn van de midweek weg.

Zoë lekker op stap.

Wij gaan ook nog een midweek weg naar België, Ardennen. Vanochtend waren we heerlijk met beide jongens en oma, mijn moeder die op bezoek is naar strand west en daarna naar de kinderboerderij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130632981
wie komt er zijn dikke buik showen in het babytopic :P
pi_130633504
SPOILER
Heb het even druk met alle babykleertjes wegdoen ^O^
pi_130633689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:15 schreef Tinuviel het volgende:
Df bij mijn kleuter hebben we met 3,5 cq 3 3/4 het middagslaapje helemaal afgebouwd, zodat het geen probleem zou zijn als hij met 4 jaar een schooldag zonder slaapje door moest.

Zoë lekker op stap.

Wij gaan ook nog een midweek weg naar België, Ardennen. Vanochtend waren we heerlijk met beide jongens en oma, mijn moeder die op bezoek is naar strand west en daarna naar de kinderboerderij.
Klinkt goed Tinu !
Huren jullie een huisje daar ?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:39:37 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130633784
Soesa wat lief ! O+ Maar ik hoor geen geluid :?
pi_130633835
KZ :* :*
pi_130634123
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
KZ :* :*
Nog eventjes en jij bent hier ook legaal :D *O*

SPOILER
pi_130634390
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:39 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Klinkt goed Tinu !
Huren jullie een huisje daar ?
Ja we huren een huisje. Tis niet zoals het kinderhuisje van Landal, maar reisbed en kinderstoel zijn er wel. We zitten vlak bij Luik en gaan waarschijnlijk naar grotten & plopsa Coo toe.

Kwisted feli, had het al in andere topic gelezen.

Kz dikke :*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130634814
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:15 schreef Tinuviel het volgende:

Zoë lekker op stap.

Als het mooi weer is raad ik funvalley inneijsden bij maastricht aan. Veel buiten evt water en zo niet een giga binnenspeeltuin :-)
pi_130635284
Leuk fimpje Soesa O+
Ik moest heel hard meelachen :D

Tinu, klinkt ook goed!

KZ :*

Net lekker gewandeld met het hele spul. En M heeft iedereen gedag gezegd. Vind het dan stiekem toch een beetje flauw dat sommige mensen niet even de moeite nemen om hallo terug te zeggen. Oude kerel keek hem recht aan en er kon zelfs geen lachje vanaf. Ouwe zuurpruim :(
pi_130651083
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:21 schreef Kyara het volgende:
Leuk fimpje Soesa O+
Ik moest heel hard meelachen :D

Tinu, klinkt ook goed!

KZ :*

Net lekker gewandeld met het hele spul. En M heeft iedereen gedag gezegd. Vind het dan stiekem toch een beetje flauw dat sommige mensen niet even de moeite nemen om hallo terug te zeggen. Oude kerel keek hem recht aan en er kon zelfs geen lachje vanaf. Ouwe zuurpruim :(
Oh wat stom zeg -O-. Vaak lachen en zwaaien mensen wel terug hier. Dan kan I's dag niet meer stuk, zo leuk om te zien idd. Kan me voorstellen dat een kind zich afgewezen kan voelen als niemand reageert...

KZ, toch even een knuffel hoor. Het is ook oneerlijk soms en dan mag je dat ook best kwijt hier. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130652773
quote:
5s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 21:31 schreef kleinzusje het volgende:
Mijn oudste met 3 jaar, 1 maand en uhm even denken 9 dagen :P (vorige week dus ;))
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:04:16 #188
250838 Fee-nix
pi_130653077
Anouk met haar 'papa, niet doen' :D.

PE een lekkere tegendraadse dreumes zo te horen... * Fee-nix geeft rolletje behang aan ;).

Mijn grote van bijna 3,5 slaapt op de drie dagen dat hij naar de opvang gaat niet meer tussen de middag, maar alle andere dagen wel :). Ff bijslapen.

Kyara, heerlijk zo'n midweekje weg! Wij willen in november een weekje CenterParcs gaan doen. Heb er nu al zin in! En die kinderhuisjes zijn geniaal. Vorige keer hadden wij er ook eentje (wel in CenterParcs), wat een genot.
En M met de buitenkraan O+ . Knap ook van z'n hele zin!!
Heel herkenbaar trouwens van dat gedag zeggen. S doet dat ook vaak bij iedereen die we tegen komen en het verbaast me altijd hoe weinig mensen iets terug zeggen :o . En hij is nog wel zo schattig en leuk enzo }:| .

Zoë geniet van je avondje uit!! (Je bent nu vast al op stap :) )

Soesa wat een lief filmpje! Vrolijkerd!!

Vandaag een heel druk dagje gehad. Op bezoek bij een vriendin, thuis ff een broodje eten en meteen door naar m'n moeder en zusje (ik ging met m'n zusje picto's maken voor het pictobord wat we voor J op gaan hangen). De kids waren super lief en hebben zich goed vermaakt. Altijd fijn zulke dagen :). Geeft me weer moed voor een groter gezin :P.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:34:13 #189
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_130654729
Stom idd, mensen die niet reageren op kinderen :{ Vind t zo sneu, dat een kind de wereld zo open tegemoet treedt en dan geen reactie krijgt...

Al had ik vandaag juist vandaag dat echt elke voorbijganger reageerde op S. Hij was dan ook wel heel aandoenlijk aan het sjouwen met een enorme boodschappentas, maar ook tijdens zijn dramatische scène in de supermarkt kreeg hij het nog vertederde blikken :')
Oude (on)bekende.
pi_130667617
Heb het ook wel eens andersom. Dat iedereen reageert op mn ukkie en ik er wat moe van word :D
En jullie zijn lief en nu c_/
pi_130668415
Ik kan er zo van genieten als ze slaapt :@ :)
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:20:01 #193
250838 Fee-nix
pi_130674072
Kyara wat een leuk filmpje! Knap ook welke geluidjes hij allemaal al weet!
pi_130679152
quote:
Tof filmpje!! O+

Wij hebben twee drukke dagen gehad met veel autoritjes, visites en rare korte slaapjes. Maar ons jongetje was de hele tijd super lief en vrolijk. Echt heerlijk O+. Maar nu is zijn tax wel bereikt en ligt hij oververmoeid in bed en slapen lukt dus nog niet. Eigen schuld :P. Morgen doen we rustig aan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130679953
Knap en lief ! Kyara O+
Phaidra: Lekker morgen bijtanken O+ Wat hebben jullie allemaal gedaan ?
pi_130680178
Fijn dat hij het zo goed heeft gedaan Phaidra! Morgen lekker een rustig dagje om bij te tanken.
pi_130680633
Ik kan die filmpjes niet bekijken op de iPad -O-

Phaidra
Wat fijn! Lekker relaxen morgen
pi_130680890
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 19:46 schreef kleinzusje het volgende:
Knap en lief ! Kyara O+
Phaidra: Lekker morgen bijtanken O+ Wat hebben jullie allemaal gedaan ?
Gister: eerst naar Zwolle, wat winkelen en pannenkoeken gegeten. 's Middags op kraamvisite bij een goede vriendin (buiten gespeeld op hun enorme grasveld) en daar ook gegeten. Na het eten nog 1,5 uur naar huis gereden, rond 21 uur thuis.

Vandaag: zus jarig, daar in de ochtend gespeeld (met neefje & nichtjes in de zandbak), daar geluncht en toen nog verjaardag van een vriendin. Hij heeft steeds 30 minuutjes in de auto geslapen en dat was het. Ik wilde hem eigenlijk thuis laten slapen maar het liep allemaal wat uit waardoor we beter in 1x door konden gaan. Vandaag rond 16 uur thuis en ik had gehoopt dat dat net genoeg was om weer wat tot rust te komen, maar niet dus :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130680928
Jemig wat druk ! Wel super leuk ! O+ Slaaptie nu ?
pi_130681119
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:11 schreef kleinzusje het volgende:
Jemig wat druk ! Wel super leuk ! O+ Slaaptie nu ?
ik geloof dat hij nu slaapt idd! We gingen om 18.45 naar boven :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130681141
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

ik geloof dat hij nu slaapt idd! We gingen om 18.45 naar boven :+
^O^
pi_130681766
Impressie:

*weg*

[ Bericht 92% gewijzigd door Phaidra op 31-08-2013 22:14:53 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130681905
Ah wat lief O+
pi_130682393
Ik kom meelezen :)
ik heb een dochter van 14 maanden :)
pi_130683257
Leuke foto's Phaidra! Zo te zien heeft hij zich prima vermaakt!

Welkom acnaib!
pi_130683364
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:47 schreef acnaib80 het volgende:
Ik kom meelezen :)
ik heb een dochter van 14 maanden :)
Welkom ! ^O^
pi_130683398
bedankt :)

Ze is donderdag weer door de keuring gekomen.
ze is 83 cm en 10.1 kg.
pi_130684179
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:12 schreef acnaib80 het volgende:
bedankt :)

Ze is donderdag weer door de keuring gekomen.
ze is 83 cm en 10.1 kg.
Netjes !
Lurkte je al ?
pi_130684242
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:32 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Netjes !
Lurkte je al ?
huh wattes?
pi_130684738
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:33 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

huh wattes?
Las je al een tijdje met ons mee ?
pi_130684777
nee nog niet :D
pi_130684784
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:33 schreef acnaib80 het volgende:

[..]

huh wattes?
_O- nee dus :D
pi_130684853
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

_O- nee dus :D
:)
pi_130684906
Maar uhhhhhhhh, waren ooit fakers in OUD toch ?
pi_130684960
Ja, klopt.....misschien zijn die er nu wel nog steeds......
pi_130685291
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
:( :{
pi_130686340
Acnaib, welkom! Onze mini's zijn dan ongeveer even oud :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130688425
Oh wat leuk Phaidra :)
pi_130689136
Sam, dank voor de tip. Zal ernaar kijken.

Kyara, leuk filmpje. Knap van M dat hij al die dierengeluidjes kent.

Phaidra, heb de foto hier gemist, maar zag je foto van het voeden. Jouw schatje!

Welkom Acnaib!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130690076
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:52 schreef Kyara het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen kindje, ik post gewoon foto's van een jongetje van iemand anders. Is dat fake? ;)
pi_130690107
Ow, en welkom acnaib!
pi_130694767
:D Nirak

Welkom aicnab!
  zondag 1 september 2013 @ 08:20:55 #223
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130695004
Kan iemand mijn dreumes vertellen dat als de 5 nog in de klok staat dat geen tijdstip is om wakker te worden?? 6.30 neem ik al genoegen mee. Alvast bedankt :*

aicnab welkom met je dreumes!
pi_130695322
Goedemorgen.
@Susie, nee sorry. Heb een uitslaper hier.
pi_130695466
Susie, balen dat ze voor 6 uur wakker is.

Dreumes komt hier de laatste tijd pas na 6 uur. In ruil daarvoor zijn de nachten vaak slechter. Kleuter komt dan weer wel voor 6 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 september 2013 @ 09:34:15 #226
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130695585
Pffff Susie, dat is wel heel vroeg. Ik vind het al vroeg als M voor 8 uur wakker is de laatste tijd :@
  zondag 1 september 2013 @ 09:54:30 #227
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130695808
die schaam smiley is wel van toepassing Kyara! o|O Maar er eventjes van uitgaande dat je 2 meiden nog wel 's nachts komen is het u vergeven! :)
  zondag 1 september 2013 @ 09:59:55 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130695879
nou, die beginnen ook een beetje uit te slapen :@

Anouk heeft nog nooit uitgeslapen geloof ik. Dat is altijd al een vroege vogel geweest toch?

Ach, ze heb je nog wat aan je dag ;) :*
  zondag 1 september 2013 @ 10:01:43 #229
250838 Fee-nix
pi_130695903
Welkom Acnaib!

Susie, argh dat is wel heeeeel vroeg. :O .

Hier de ochtend begonnen met rennen, dus ben nu helemaal zo van *O* *) ^O^ 8-) en wat gaan we nu doen??!! *O*
:P

Opa en oma komen zo even op bezoek. Daarna maar eens bedenken of we nog wat leuks met de kids kunnen doen vandaag.
  zondag 1 september 2013 @ 10:02:19 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130695911
Lekker Kyara! Hier was ze om 5 over 7 ;) wakker. Wordt hier gelukkig ook steeds iets later want idd Susie, als de 5 nog in de klok zit :( .

Er was ook nog iemand met een hele lange dreumes (!) die gezellig mee kwam schrijven, welkom!
pi_130695951
Jup, lang dun ding present :)

Ik heb F pas om 08.30 uit bed gehaald :)
  zondag 1 september 2013 @ 10:44:30 #232
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130696502
quote:
17s.gif Op zondag 1 september 2013 09:59 schreef Kyara het volgende:
nou, die beginnen ook een beetje uit te slapen :@

Anouk heeft nog nooit uitgeslapen geloof ik. Dat is altijd al een vroege vogel geweest toch?

Ach, ze heb je nog wat aan je dag ;) :*
Mazzelpik! :D Nee, nooit uit geslapen, toen ze dat een beetje begon te doen, was vlak voordat we de ziekenhuis toestanden kregen. Geen idee of dat er mee te maken heeft gehad, maar daarna was het over....

En ja, heb wel wat aan mijn dag, woonkamer is weer clean and shiny :P (Anouk is met paps mee boodschapje doen) Nu die stapel was nog :X }:| Dat stopt ook nooit heb ik het idee.....
pi_130698666
Hier wakkergemaakt door dreumes om 8.45 :D
pi_130698695
Lekker dat rennen Fee, doe je goed !
Woonkamer moet hier nog Suus ;)
pi_130698872
Vroeg Susie!

S is de laatste tijd rond 6u wakker :O en snachts 1x wakker voor voeding.
Ik klaag niet want dit is al veel beter dan al die slapeloze nachten die we het eerste jaar gehad hebben.

Go fee-nix! *O*

S ging me vanmorgen helpen met schoonmaken O+
En ze klom op de vensterbank, haar keukentje, de trap.. Etc.
Ze kan er ook goed van af komen (ik leer 't haar omdat ze er toch wel op klimt, moet ze er ook weer af)
Vriend klom uit z'n ledikant toen hij klein was & ik over de bankleuning en vensterbank. Werd mijn moeder gebeld door overburen dat ik over de vensterbank in m'n slaapkamer liep :o haha. Dus ze heeft het in ieder geval niet van een vreemde.
pi_130698879
Hier was het 6.15, een redelijk normale tijd. Maar ben er vannacht 5x uit geweest geloof ik... Toch erg onrustig na de drukte.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 september 2013 @ 12:40:00 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130699311
Phaidra, dat is hier ook vaak het geval na een drukke dag vol indrukken... toch even tijd nodig om het allemaal te verwerken.
pi_130699933
Ik had het wel verwacht ook :Y. The price we pay.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130701598
Daan was kwart over 7.. Alleen jammer genoeg heb ik na zijn halve brul om 5 uur niet meer geslapen. Ach, was ik in ieder geval fris en fruitig gedoucht voor hij uit bed wilde..

Zonet even naar de markt gelopen, Daan lekker in de kinderwagen rondkijken. Dik 2 uur onderweg geweest, en hij viel 10 minuten voor huis in slaap. Nu in zijn bedje over getild, en hij slaapt lekker verder O+
pi_130702527
Phaidra: hier meestal laat inslapen en dag erna wat moe.
Df: wat fijn dat hij dan thuis verder slaapt ^O^ }:|
pi_130702636
kleinzusje, hij is het ook gewend, dat scheelt. Al zovaak dat hij in slaap viel in de auto als we Chris naar school brachten. Dat hij het overtillen wel gewend is. Hij slaapt gewoon verder op mijn arm/schouder, en zoekt in bed weer een lekker plekkie..
pi_130702890
Ben vandaag nog meer verliefd op mn meisje. Ze is zo lief en leuk *;
Ze zingt en danst mee met de radio, wijst dingen en plaatjes aan, is knuffelig, loopt kilometers :D, speelt, lacht etc. Ze snapt al zoveel meer dan ik denk. Kortom ego trotse moederpost
pi_130702954
Df: ^O^
pi_130703020
Heerlijk KZ, dat soort dagen! ^O^
pi_130706562
Kz, heerlijke dagen zijn het als je zo kunt genieten.

Hier gisteren om 6 uur de kids wakker gemaakt want eindelijk was het zo ver. We gingen naar de dierentuin met oma en opa. Wat een plezier hebbenbze gehad. Lisa heeft niks anders gedaan dan genoten. Een kwartier voor we weer bij de auto waren viel ze pas in slaap ze heeft het super gedaan en het meeste gelopen. Als ze geluidjes of deuntjes hoorde danste ze tijdens het lopen ze luisterde super en heeft heerlijk gespeeld en overdreven gesnoept.

Vandaag was het half 10 en slaapt alwwer zeker 2 uur.

SPOILER

[ Bericht 1% gewijzigd door Sam1993 op 01-09-2013 15:57:15 ]
pi_130706892
@Sam, Dierenpark Amersfoort? Hihi volgens mij smaken de koekjes wel :)
pi_130707174
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 15:59 schreef acnaib80 het volgende:
@Sam, Dierenpark Amersfoort? Hihi volgens mij smaken de koekjes wel :)
Nee kerkrade zoo :-) we hadden vrijkaartjes :-)
pi_130707221
Vrijkaartjes is altijd fijn :)
pi_130707637
Kyara, wat een uitslapersheb jij.

Fee goed begin van de dag.

Sam, de lol spatvan de foto's af. Superleuk.

Df slaapt hij dan op de heenweg al of pas opde terugwegin de auto?

KZ, klinkt superleuk.

Meneer sliep maar 3/4 tot een uur, daarna huilend wakker. Links boven komt een kies door. Dus even meegenomen naar het winkelcentrum. Hij was steeds aan het gapen, kreeg zijn handje tussen de deur van de lift, maar viel niet in slaap. Nu thuis even proberen of meneer nog slaapt, want we wilden vanavond nog weg met de kids.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 september 2013 @ 16:19:36 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130707738
Leuke foto's Sam! Vooral de onderste in de regen.

Tinu, dat is niet veel. Hopelijk wil hij nog even slapen want anders wordt het een lange avond ;)
pi_130708061
Sam, leuk uitje!

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:17 schreef Tinuviel het volgende:

Df slaapt hij dan op de heenweg al of pas opde terugwegin de auto?
Het gebeurd tegenwoordig niet meer gelukkig. Soms nog op de terugweg, om kwart over 12. Maar het lukt nu vaak wel tot 1 uur wakker te blijven

Maar het is eerder weleens gebeurd dat hij de heenreis al sliep. Dan in de buggy/op mijn schouder verder, en dan in de auto terug ook nog..
Een keertje zelfs het rondje bed-auto-school-auto-bed door geslapen. Maar dat was voor zijn verjaardag..
pi_130717497
Df fijn dat die dan tenminste door het overzetten heen sliep.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130723955
Tinu: Is het gelukt met slapen ?
Df: stoer !
Sam: wat een pretletter heb je toch O+

Hier werd ze eind van de middag ( bij oma en in de auto) wel jengelig. Toch die tand in combi met moeheid ? Ook echt weinig eetlust.
Heb dr onderweg naar huis wel wakker gehouden en nu slaapt ze sinds 19.45. Lastige keuze soms.
pi_130724658
Kz, nee natuurlijk niet gelukt.

We gingen toch nog weg. 20 uur thuis en direct naar bed gebracht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130724938
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 22:02 schreef Tinuviel het volgende:
Kz, nee natuurlijk niet gelukt.

We gingen toch nog weg. 20 uur thuis en direct naar bed gebracht.
^O^
pi_130726994
Hoe kan het nou dat er hier zo weinig wordt gepost en ze bij de baby's overuren maken ???
pi_130727029
Voel me een beetje de brugpieper bij de dreumessen :@ O+
pi_130727517
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 22:42 schreef kleinzusje het volgende:
Hoe kan het nou dat er hier zo weinig wordt gepost en ze bij de baby's overuren maken ???
Hoewel het nog steeds heel snel gaat met de ontwikkeligen is er toch minder tijd voor babbelen? Het echte leven is weer helemaal terug, en vergeet vooral niet dat je na een jaar ineens veel meer vertrouwen hebt in je eigen ouderskils en niet meer voor alles bevestiging nodig hebt. Dus dit is een wat slomer theekransje dan je gewend bent inderdaad ;)
pi_130727861
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 22:54 schreef Nirak het volgende:

[..]

Hoewel het nog steeds heel snel gaat met de ontwikkeligen is er toch minder tijd voor babbelen? Het echte leven is weer helemaal terug, en vergeet vooral niet dat je na een jaar ineens veel meer vertrouwen hebt in je eigen ouderskils en niet meer voor alles bevestiging nodig hebt. Dus dit is een wat slomer theekransje dan je gewend bent inderdaad ;)
Dat is wat mij betreft een aaname.
- Wat is het echte leven ? Heb je zonder werk geen echt leven ?
- Vertrouwen kan ook wankelen bij een dreumes toch ? Het "opvoeden" ?
- Theekransjes met stats en buikomvang hoeft misschien niet meer ? Maar bijpraten over wat ze allemaal leren, hoe het is dat ze wel/of niet lopen, woordjes leren, slecht/goed slapen etc. ? Leuke tips uitwisselen ?
pi_130728095
Wat ik ook niet zo goed snap ? ( sorry voor mn openheid) Is dat veel ( niet allen) het hebben over "rammelen" terwijl ze de babytijd als zwaar hebben ervaren ??? Hoe moet ik dat dan zien ?
  zondag 1 september 2013 @ 23:11:53 #261
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728274
Het eerste jaar gebeuren er zoveel nieuwe dingen en gaat het zo snel. Bi dreumesen gaat dat wat minder, de hebben hun plek in het gezin en als am ben je wat zekerder over de dagelijkse gang van zaken. Denk ik.

Wat betreft het rammelen: wel een kind willen maar het eerste jaar als zwaar beschouwen. Ze zijn maar 1 jaar baby natuurlijk. Er Jin best mensen die minder met baby's hebben.
pi_130728276
En dan tot slot :@
Schaam me soms dat ik vanaf dag 1 heb genoten ! Het juist nu pas wat ingewikkelder ga vinden. Het is super leuk nu, maar ik vond mn kleine baby fantastisch ! O+
  zondag 1 september 2013 @ 23:13:20 #263
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728338
Veel van de onderwerpen die jij beschrijft komen ook zo nu en dan voorbij hoor, en dan gaat te ook wel even snel. Maat vergeet ook niet dat er in het babytopic ook veel mensen posten die nogverlof ebben.
pi_130728378
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:11 schreef Kyara het volgende:
Het eerste jaar gebeuren er zoveel nieuwe dingen en gaat het zo snel. Bi dreumesen gaat dat wat minder, de hebben hun plek in het gezin en als am ben je wat zekerder over de dagelijkse gang van zaken. Denk ik.

Wat betreft het rammelen: wel een kind willen maar het eerste jaar als zwaar beschouwen. Ze zijn maar 1 jaar baby natuurlijk. Er Jin best mensen die minder met baby's hebben.
Mijnes is nu 13,5 maand. Dus wie ben ik ?
En ben al ouder. Zal ook wel een rol spelen
  zondag 1 september 2013 @ 23:14:23 #265
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728394
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:11 schreef kleinzusje het volgende:
En dan tot slot :@
Schaam me soms dat ik vanaf dag 1 heb genoten ! Het juist nu pas wat ingewikkelder ga vinden. Het is super leuk nu, maar ik vond mn kleine baby fantastisch ! O+
Ik zit ook al 2 jaar op een roze wolk hoor O+
pi_130728408
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 23:14 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik zit ook al 2 jaar op een roze wolk hoor O+
O+ O+
pi_130728457
Na ja, hoorde vandaag 2x de vraag/opmerking: "zwaar he ?" .
Ze schrokken toen ik zei: "Nee, ik geniet"
  zondag 1 september 2013 @ 23:18:56 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728587
Hoezo zwaar :?
pi_130728648
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef Kyara het volgende:
Hoezo zwaar :?
Buuf zag haar lopen en zei "Zwaar nu he ?" ( qua opletten ???? geen idee???)
"Je komt nu zelf nergens meer aan toe, moet 100 ogen hebben"
Dat !
  zondag 1 september 2013 @ 23:23:04 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728749
Suf. Ik krijg ie opmerkingen wel regelmatig maar met 1 kind?????? Je hebtb1 paar ogen en 1 kind. Prima te doen toch? :?
pi_130728842
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:23 schreef Kyara het volgende:
Suf. Ik krijg ie opmerkingen wel regelmatig maar met 1 kind?????? Je hebtb1 paar ogen en 1 kind. Prima te doen toch? :?
Ja, maar bij jou is de standaard opmerking denk ik "zwaar he" .................? :D
  zondag 1 september 2013 @ 23:29:09 #272
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_130728976
Ja, en dat is nog vermoeiender dan 3 kinderen :D
Ach ja, ze bedoelen het goed.
  maandag 2 september 2013 @ 00:12:20 #273
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_130730419
Ik post hier ook niet zo heel vaak meer, omdat ik denk dat hier niet heel veel spannends te melden heb. Misschien zie ik teveel dingen hier als vanzelfsprekend ofzo.
En omdat ik mezelf hier niet zo vaak laat zien, vind ik het constant reageren op anderen dan ook een beetje overkill voor mij.

De onzekerheid wat betreft opvoeden is hier nog elke dag aan de orde, alleen is het onderwerp gewoon anders. Was het het eerste jaar vooral vanwege 'eet ze wel genoeg' en 'is ze niet te snel/langzaam', gaat het nu vooral om hoe met bepaalde lastige situaties om te gaan. Het corrigeren van Draakje is daar een voorbeeld van. Ik weet vrijwel zeker dat zij al vervroegd in de peuterpuberteit zit (ik ben 20 maanden en ik zeg NEE, ipv ik ben 2 en ik zeg NEE), maar corrigeren als een peuter lukt dan weer niet omdat ze dat weer simpelweg niet begrijpt. En dan sta je regelmatig met je handen in het haar.

Rammelen doe ik ook niet echt. Ik heb eigenlijk nooit echt gerammeld *schaam*. Maar ondanks dat wij een redelijk zwaar eerste jaar hebben gehad zal ik niet uitsluiten dat hier nog voor een tweede gegaan word. De tijd zal leren of het ons ooit gegund word.
pi_130733346
Vind dat jullie veels te snel gaan met posten, sorry kz :P ;)

Waarom schamen dat je nooit echt hebt gerammeld NTS?

Kun je C ook leren uitslapen Kyara? Niet dat ze nou zo vroeg is, rond 7 uur pas. Maar zou wel fijn zijn een keer ;)

Donderdag weer fysio, C zoeft steeds sneller de kamer en tuin door (ze kan ineens drempels over?).
  maandag 2 september 2013 @ 08:22:00 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130733463
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:20 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Buuf zag haar lopen en zei "Zwaar nu he ?" ( qua opletten ???? geen idee???)
"Je komt nu zelf nergens meer aan toe, moet 100 ogen hebben"
Dat !
Herkenbaar KZ, ik hoor die opmerking ook vaak (zelfs mijn moeder als reactie op mijn whatsapp dat ze nu echt liep: 'dan wordt ze nu echt een handenbindertje :?). Ik geniet me ook al 13 maanden suf en heb t nooit langer dan een uurtje als zwaar ervaren ;).
Volgens mij hebben de moeders van de dreumesbrugpiepers nog wel genoeg om over te kletsen ;)
pi_130733648
Nou, na 2 nachten max 4 uur slaap weet ik wel weer waarom ik de babytijd best zwaar vond. Het is natuurlijk super dat het ook anders kan, dat gun ik iedereen. Maar nu vind ik alles echt 10x leuker.

Zwaarder nu ze lopen? Dat vind ik wel gek. Dat is juist fijn, minder tillen (dat is pas zwaar ;)), minder gesleep met kinderwagen en andere babyspullen. Je moet alleen een paar extra ogen kweken :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130733665
Ja, wat dat betreft is het nu wel zwaarder. Bijna 13 kg.....
pi_130733674
Wat op zich ook wel weer een leuke reactie is als iemand weer zegt "zwaar hoor".

Mwah, een kilo of 26 samen gok ik zo..........

_O-
  maandag 2 september 2013 @ 08:46:35 #279
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130733707
Maar, dat extra paar ogen had je toch al nodig toen je kindje kroop/tijgerde? Ik snap dat ook niet echt.

Dat minder tillen is wel fijn ja, ik kan me voorstellen dat dat echt zwaar wordt Kyara!

Ik weet ook dat mijn E een makkelijke baby is geweest, en nu ook een makkelijke dreumes. Tuurlijk, af en toe een driftbui of een huilerig dagje maar ze eet goed, slaapt goed, geeft veel kusjes O+ en kan heel goed zelfstandig spelen. Helemaal nu ze kan lopen, ze drentelt wat in het rond en ik kan fokken 8-) ;). Als ze niet goed had geslapen had ik de babytijd zeker ook als veel zwaarder ervaren :Y.
pi_130734129
Ik begin nu ook steeds meer te genieten. Ik ben een betere dreumesmoeder dan een baby-moeder. Dat ze zeggen dat ze wat willen eten/drinken. Dat een keer laten brullen niet meer zo lastig is, omdat je beter weet wat het probleem is (zoals nu de verlatingsangst). En het voedingsschema veranderd niet echt, slapen is vaak redelijk onder controle, opvoeden is iets heel persoonlijks (voor zowel kindtype als oudertype, gezien alle discussie)
Bij Chris werd het begin ook een pnd, bij Daan begon de roze wolk wel eerder. Denk rond de 9-10 maand, als het zorgen langzaam overgaat in opvoeden. Daar lijk ik toch beter in..

Daan bedenkt steeds gekkere dingen, maar eigenlijk is het elke keer net een stapje verder dan wat gewoon is. Of het nou proberen te staan is bij het kruipen of wiebelig rennen als ze al lopen. Beide keren houd ik mijn hart vast tot ze het kunstje kunnen. (Zelfde met klimmen, etc)

Rammelen heb ik ook niet veel gedaan, af en toe even 5 minuutjes. Mijn man meer, en ik was elke keer in 1-3 maand zwanger, dus dat is wel een luxe..

Maar ik post hier wel genoeg nu ik bij de kinderen thuis ben. Werk vinden schiet niet echt op. Alleen bij een tweede heb je ook minder vragen. Ik heb veel dingen al wel gezien.. En dit is niet mijn enige bron van info, dat was eerder wel zo toen ik geen moeders in de buurt kende.

Straks bij de peuters is het nog minder, daarom ook 2 jaar in een topic. En vanaf de kleuters tot pubers is ook in 1 topic.. Er verdwijnen mensen, mensen leren meer mensen in de buurt kennen door de kinderen, mensen gaan weer werken of hebben hobby's vrijwilligerswerk, schoolhulp etc..
pi_130734248
Lopend is hij wel sneller. En buiten (op straat) tilde ik hem toch vaak, nu kan hij zo de weg op lopen.

Ja en zelfstandig spelen gaat nu ook zo goed! Zaterdag op de verjaardag van mijn zus kon ik ook echt rustig praten met 'de volwassenen'. Dat is wel echt een verschil met een paar maanden geleden.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130734281
Ik vind het steeds makkelijker, sinds ze kan lopen enz.
Nu heeft ze ook pas na haar 1e verjaardag de goede medicatie gekregen en daarna kon ze echt goed eten, ging het slapen beter en gaf ze niet meer 3-7x pd over. Dat scheelt ook.

Ook al was het zwaar het eerste jaar, snachts om het uur wakker en vaak het bed verschonen, wassen en douchen na overgeven.. heb heel erg van S genoten omdat ze zo lief is.
Ik was ook weleens gefrustreerd omdat ik soms niet begreep wat er aan de hand was en het cb en de ha hielpen ook niet mee. Maar ik wist dat er iets was en dat ik er voor S moest zijn.
Dat heeft me er wel doorheen geholpen. S had het zwaarder dan ik.
pi_130734389
DF jij verwoordt het wel goed idd. Ik denk ook dat ik me beter thuisvoel in deze periode. Ben ook totaal niet onzeker meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 10:21:27 #284
250838 Fee-nix
pi_130735198
Sja over minder posten hier dan in het babytopic kan ik niet echt meepraten, ik denk dat ik veel minder postte toen S nog een baby was. Ik was zoooo ontzettend moe. Ik had twee kinderen en mijn huishouden en als ze dan sliepen, dan lag ik vaak binnen no-time ook op de bank met m'n ogen dicht. Pas nu ik weer meer energie heb (en de kids zichzelf beter vermaken en elkaar niet constant aan het afmaken zijn) post ik weer wat vaker mee :).

Waarom ik rammel... ik heb vaak werkelijk geen idee :') . Bij beide jongens vond ik het vanaf een maand of 8 pas echt leuk worden. Meer interactie/contact vond ik toch wel erg fijn. Maar als ik dan weer aan zo'n klein babietje in mijn armen denk, of slapend in z'n bedje... O+ . Voor t gemak denk ik dan even niet aan nachtvoedingen, poeprompers en dat constante 'mondjes teruggeven' :P. Daarbij is die babytijd zo voorbij en als ik aan de toekomst denk, dan zie ik mezelf wel met drie (of vier???) kindjes.
pi_130737775
Ga is niet zo snel :D _O-
pi_130738010
quote:
12s.gif Op maandag 2 september 2013 12:02 schreef kleinzusje het volgende:
Ga is niet zo snel :D _O-
U vraagt, wij draaien ;)

Daan is vrolijk vandaag.. Nu krentenbol aan het eten, naast me op de bank. Gezellig maandagje!

Alleen jammer van de verlatingsangst, kan niet eens rustig naar het toilet. Maar het gaat vooruit, want eerder deed hij het ook als ik/man de kamer uit ging als de ander er nog was. Nu is het wel goed als ik/man/Chris nog in de kamer is..
  maandag 2 september 2013 @ 13:29:25 #287
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130739781
quote:
5s.gif Op zondag 1 september 2013 22:42 schreef kleinzusje het volgende:
Dreumesen slapen minder ;)
  maandag 2 september 2013 @ 13:31:51 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130739850
En ik bedank degene die tegen Anouk heeft gezegd eens uit te slapen, vanmorgen om 6.01 ( ik kijk altijd op mijn foon hoe laat het is), even speen gegeven en toen was het zo maar 6.50! Goed, nog wat vroeg, maar oh zo lekker! Thanks ^O^
pi_130740218
Jullie hebben gelijk ! Meer contacten IRL, meer ervaring, minder slapen............... etc. ^O^ :*
pi_130740366
KZ ik sluit me aan bij wat er al gezegd is: meer posten bij de baby's door verlof, onzekerheid etc. Hier verschilt het ook afhankelijk van dag en tijdstip. Overdag op werkdagen wordt er hier vaak meer gepost dan in het weekend, dan is het echt gezinstijd denk ik. Ikzelf werk 4 dagen, dus post eigenlijk alleen in mijn lunchpauze en s'avonds als de kids naar bed zijn op werkdagen. En met 2 kids en veel werkuren wordt posten best beperkt.

Rammelen: lastig onderwerp, ik doe dat heel snel. Net als Fee zegt al die slechte dingen uit de babytijd denk je dan niet aan.

Df, balen met die verlatingsangst. Hier de laatste dagen ook weer hangeriger en aanhankelijker. Zodra ik de kamer uitging was het niet goed.

Susie ^O^
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_130740524
Mjah, die verlatingsangst. M heeft dat ook wel als papa of oma weg gaan. Ik kan weggaan wanneer ik wil, hij geeft geen kik. Man en ik brengen de kinderen meestal samen naar het kdv. Als man mee is, is het vaak huilen, ben ik alleen dan is het prima.

Laatst ging hij zelfs huilen toch de hulp wegging. We zeggen dan een beetje gekscherend dat hij niet van afscheid nemen houdt.

Het lijkt soms een beetje als het hem niet uit maakt als ik weg ga. Overblijfsel van toen ik ineens 10 dagen weg was? Of heeft hij juist heel veel vertrouwen in mama en weet hij dat ik toch wel terug kom?
pi_130740772
Kyara, het was hier eerst ook sterker bij mijn man. Maar die "verdwijnt" ook vaker voor langere tijd (dagje werken), genoeg reden om even extra te brullen. Nu maakt het minder uit, maar na een paar weken heb ik er eigenlijk wel een beetje genoeg van ;)
pi_130740912
Wij hadden een pittig eerste half jaar, maar sindsdien gaat het een stuk makkelijker en nu geniet ik me vanaf dat ze ongeveer 9 maanden is te pletter. De ontzettende onzekerheid van toen is helemaal weg. Ik ben hier weinig omdat alles ok gaat, ik dus ook niet veel te melden heb (nu dan, ze loopt sinds vorige week ;)), 4 dagen werk en als ik dan vrij ben niet altijd op Fok ben... Ik mis denk ik best veel hier en vind het lastig om soms weer aan te haken na een paar dagen.
Ik herken wat DF zegt. Die dreumesfase kan ik beter handelen dan de babyfase.

Ik rammel niet, vriendlief wel. Ik vind het fijn dat we nu alledrie relaxed zijn en wil er even van blijven genieten. Ik heb niet zo'n haast.
pi_130741015
clauwheee: ze loopt *O*
DF en Kyara: Heb nog weinig ervaring met VA
  maandag 2 september 2013 @ 15:14:31 #295
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130742801
Clauwhee, ze loopt! Tof is dat O+. Fijn dat alles lekker loopt! (No punt intended)

Ik sta vandaag continue verbaasd van E ! Ze kan zomaar ineens buik en benen aanwijzen als ik daarnaar vraag, loopt ineens achteruit en zijwaarts en gaf zelf aan dat ze naar bed wilde (?!?!?) door bij de deur naar de gang te gaan staan en die die die te roepen. Toen ik vroeg: 'wil je slapen? (Het was bijna bedtijd nl), zei ze: ja! Vast toeval maar ik wist niet wat me overkwam :').

Ik vind eigenlijk de dreumesfase net zo leuk en bijzonder als de babyfase. Van mezelf had ik t nooit verwacht maar ik vond de babytijd heeeerlijk (ik dacht van te voren altijd dat ik dreumesen/peuters leuker zou vinden) en ik kan nu ook echt verlangen naar een 2e babytijd. Die kan uiteraard veel minder relaxed verlopen, daar ben ik me van bewust :).

Verlatingsangst is hier bij vlagen lijkt wel. Ze heeft het meer bij m'n man dan bij mij trouwens, met name als we haar naar het KDV brengen klampt ze zich soms aan hem vast. Ik snap wel waarom want hij pakt haar sneller weer op dan ik ;). Zo slim is ze al.
pi_130743340
Ik post hier soms wat minder om dat ik regelmatig mijn dreumes niet om me heen heb. Dan voelt het zinloos om over hem te babbelen als hij er niet is. En het is soms ook gewoon te confronterend op die momenten :@ En ik ben geloof ook niet zo'n goede koetjes-en-kalfjes-prater. Af en toe wil ik wel graag een "trotse moeder moment" delen maar vaak vind ik algemene discussie boeiender. Bij de baby's wordt er volgens mij meer gekeuveld. Dat is misschien wel gewoon de sfeer in het topic. Niks mis mee, maar hier is het inderdaad anders.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind de dreumesleeftijd wel echt pittig :@ Wel veel makkelijker dan een baby, het is vanzelfsprekender, logischer. Maar ik vind het soms fors vermoeiend. Met een baby kon ik nog wel eens een ochtendje bankhangen maar nu moet ik er zeker twee keer per dag uit en ook echt wat doen. Zo'n loopdreumes is watervlug en als je 's ochtends haastig bezig bent met het ontbijt maken en je spullen pakken, ben je voortdurend aan het opletten of hij niet de tuin of de gang inglipt op de trap op klautert als de gangdeur een halve tel open staan, op het moment dat je met jas en schoenen klaar staat nog even de speelgoedkast overhoop trekt, in de natte zandbak kruipt voor het ontbijt enzovoorts. En dat onophoudelijke gekakel. Dat deed hij als baby ook wel, maar daarbij werd geen respons van me verwacht :')

Begrijp me goed hoor, ik vind het waanzinnig leuk allemaal, hoe hij de wereld ontdekt en wat hij snapt en kan, maar ik ben blij dat ik op mijn werk kan uitrusten af en toe :+

En had iemand het over de peuterpuberteit? Vanochtend, we gingen ontbijten dus ik had hem al voorbereid. Maar meneer gaat in een hoekje staan, doet letterlijk zo :{w en roept "nee, weg!" :') Oh, mijn eigenwijsje O+
pi_130744589
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 15:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Clauwhee, ze loopt! Tof is dat O+. Fijn dat alles lekker loopt! (No punt intended)

Ik sta vandaag continue verbaasd van E ! Ze kan zomaar ineens buik en benen aanwijzen als ik daarnaar vraag, loopt ineens achteruit en zijwaarts en gaf zelf aan dat ze naar bed wilde (?!?!?) door bij de deur naar de gang te gaan staan en die die die te roepen. Toen ik vroeg: 'wil je slapen? (Het was bijna bedtijd nl), zei ze: ja! Vast toeval maar ik wist niet wat me overkwam :').

Dat deed lisa ook uit het niets en nog steeds. Ik leg haar ook niet op bed als ze het niet aangeeft anders word er toch niet geslapen :-)
  maandag 2 september 2013 @ 16:24:47 #298
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130744869
joh CS, dat heb ik ook hoor! Met name de ochtenden inderdaad, als je naar je werk moet.... Juist dan besluit ze om te donderstenen. Maar zoals vandaag, zo mag het altijd wel O+ :P
En wat je zegt, ff uitrusten op het werk! :D Heerlijk! _O-
pi_130744969
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:24 schreef Susie het volgende:
joh CS, dat heb ik ook hoor! Met name de ochtenden inderdaad, als je naar je werk moet.... Juist dan besluit ze om te donderstenen. Maar zoals vandaag, zo mag het altijd wel O+ :P
En wat je zegt, ff uitrusten op het werk! :D Heerlijk! _O-
* Clubsoda haalt opgelucht adem Ik ben geen ontaarde moeder *O* ;)

Mijn knul stond vanochtend letterlijk te springen in bed van levenslust. Die expressiviteit is vaak ook zo vreselijk leuk O+ Ik heb woensdag pas weer een dag met hem maar daar kijk ik naar uit, lekker aanrommelen samen.
pi_130745993
Oh k herken het helemaal CS. Als ik een dagje alleen met de tweeling ben, is het een relaxt dagje. 1 dreumes is drukker dan 2 baby's. Ik ben ook erg blij dat M zich zelf goed kan vermaken. Maar soms heb ik echt geen zin om weer te gaan schommelen, en dan vooral het drama als hij er weer af moet.

Trouwens, het trucje van gedag zeggen heb ik van je gejat en dat werkt hier ook wel. Dag schommel!
pi_130745998
en toen was ie weer vol....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')