Amnesty laat voor het gemak even weg hoe dit zo heeft kunnen ontstaan.quote:Amnesty International heeft herhaaldelijk zijn zorgen geuit over de discriminatie van Roma in Europa. De Roma, die vaak in armoede leven, worden systematisch gediscrimineerd en zijn het slachtoffer van racistisch geweld, zegt de mensenrechtenorganisatie.
Je mening.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat wil je weten mijn beste ACT-F?
Over Roma's, deze demonstranten, de demonstranten die met stenen en vuurwerk gooiden, het optreden van de politie of mijn mening over Amnesty?quote:
Het is gebruikelijk dat TS zijn eigen mening verkondigt en waarom hij het artikel plaatst.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Over Roma's, deze demonstranten, de demonstranten die met stenen en vuurwerk gooiden, het optreden van de politie of mijn mening over Amnesty?
Soms open ik trouwens gewoon een topic waar ik het prettig van vind om de discussie en de verschillende standpunten van te lezen. Maar ook dan ben ik nooit te beroerd om reacties te beantwoorden. Waarom je mij van een linkdump beschuldigt snap ik niet.
Vertel eens ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Amnesty laat voor het gemak even weg hoe dit zo heeft kunnen ontstaan.
In Hongarije is Roma's jagen een nationale sport die gesubsidieerd wordt door de regering.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:49 schreef Elfletterig het volgende:
Scheelt dat de politie in Tsjechië tenminste nog partij kiest voor de gediscrimineerde minderheid. In de meeste andere landen in het Oostblok is dat net andersom. Tsjechië is wat dat betreft gelukkig net wat verder.
Ik vind Roma's en de bijbehorende problematiek interessant en daarom post ik dit topic.quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk dat TS zijn eigen mening verkondigt en waarom hij het artikel plaatst.
Waarom vind je het interessant?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik vind Roma's en de bijbehorende problematiek interessant en daarom post ik dit topic.
Tevreden?
Even serieus: Als je mij als user kent dan weet je dat ik nooit aan linkdump doe. Als ik een topic open besteed ik over het algemeen meer aandacht aan mijn OP dan gebruikelijk is op fok!. Dat ik niet binnen een minuut mijn eigen mening erbij plak, betekent nog niet dat ik iets verkeerd doe. Als iedereen een topic opent om te vuur en te zwaard zijn eigen mening te gaan verdedigen, dan zou fok! er een stuk minder prettig uitzien. Soms is een topic openen over iets waar je nog geen sterke mening over hebt gevormd juist interessant.quote:
De politie moet wel optreden, het is een EU-land. Van harte zal het niet gaan. Ik heb 30+ jaar ervaring met dat Roma uitschot en mijn vader nog langer.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Even serieus: Als je mij als user kent dan weet je dat ik nooit aan linkdump doe. Als ik een topic open besteed ik over het algemeen meer aandacht aan mijn OP dan gebruikelijk is op fok!. Dat ik niet binnen een minuut mijn eigen mening erbij plak, betekent nog niet dat ik iets verkeerd doe. Als iedereen een topic opent om te vuur en te zwaard zijn eigen mening te gaan verdedigen, dan zou fok! er een stuk minder prettig uitzien. Soms is een topic openen over iets waar je nog geen sterke mening over hebt gevormd juist interessant.
Dat geld trouwens niet voor dit topic. Ik kan de demonstranten heel goed begrijpen. Ik heb een afkeer van Roma's en rellende protestanten. En het optreden van de politie lijkt mij correct.
En Amnesty International
Ach, mag ik even hard zijn in mijn mening na zoveel negatieve ervaringen met Roma?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:18 schreef Tem het volgende:
Het is wel enigszins stormfront-retoriek, daar moet ik Gelly gelijk in geven.
Ja, het zijn harde woorden van ACT, maar Gelly is de laatste die iemand daar op aan mag spreken, daar hij even harde woorden gebruikt.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:18 schreef Tem het volgende:
Het is wel enigszins stormfront-retoriek, daar moet ik Gelly gelijk in geven.
Uiteraard, maar dan moet je niet verbaasd gaan lopen doen als mensen bedenkingen hebben bij jouw uitspraken.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ach, mag ik even hard zijn in mijn mening na zoveel negatieve ervaringen met Roma?
Uiteraard mag je dat, maar dan moet je niet opkijken dat je dergelijke reacties krijgt. Maakt wel je haat tegen een bepaalde groep helder.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ach, mag ik even hard zijn in mijn mening na zoveel negatieve ervaringen met Roma?
quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dan moet je niet verbaasd gaan lopen doen als mensen bedenkingen hebben bij jouw uitspraken.
Ik ben zeker niet verbaasd en ik kan de reacties prima hebben. De problemen met Roma zijn in Nederland pas beginnende. Als regelmatige bezoeker van de Oostbloklanden en Balkan heb ik inmiddels een gelijke kijk op Roma als de demonstranten in die landen. En geloof me, de meningen daar over Roma zijn niet bepaald genuanceerd. Maar kijk gerust over 10 jaar terug naar dit topic als de problemen met Roma in Nederland uit de klauwen lopen. Dan begrijp je wat 30+ jaar ervaring met Roma met je doet.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:22 schreef Tem het volgende:
[..]
Uiteraard mag je dat, maar dan moet je niet opkijken dat je dergelijke reacties krijgt. Maakt wel je haat tegen een bepaalde groep helder.
Ik geloof best dat er problemen zijn met Roma, maar om dan te verklaren dat 'Hitler toch iets goeds heeft gedaan', gaat wel wat ver natuurlijk.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:27 schreef ACT-F het volgende:
[..]
[..]
Ik ben zeker niet verbaasd en ik kan de reacties prima hebben. De problemen met Roma zijn in Nederland pas beginnende. Als regelmatige bezoeker van de Oostbloklanden en Balkan heb ik inmiddels een gelijke kijk op Roma als de demonstranten in die landen. En geloof me, de meningen daar over Roma zijn niet bepaald genuanceerd. Maar kijk gerust over 10 jaar terug naar dit topic
als de problemen met Roma in Nederland uit de klauwen lopen. Dan begrijp je wat 30+ jaar ervaring met Roma met je doet.
Dat zeg je nu. Wat zeg je over 10 jaar als de problemen uit de klauwen lopen? Marokkanen zijn lieverdjes vergeleken met Roma.quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:28 schreef KoosVogels het volgende:
Ik geloof best dat er problemen zijn met Roma, maar om dan te verklaren dat 'Hitler toch iets goeds heeft gedaan', gaat wel wat ver natuurlijk.
10 jaar?quote:Op zondag 25 augustus 2013 19:31 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat zeg je nu. Wat zeg je over 10 jaar als de problemen uit de klauwen lopen? Marokkanen zijn lieverdjes vergeleken met Roma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |