Ja, want een flamboyant persoon omschrijven is natuurlijk verkeerd!quote:Op donderdag 5 september 2013 10:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh man ben ik blij dat ik dat boek niet lees, wat veul omschrijving voor een man.

Als je in het echt iemand ontmoet vallen die dingen ook niet meteen allemaal tegelijk op, het is juist leuker als het verhaal stapjesgewijs vertelt hoe iemand eruit ziet.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:25 schreef GI het volgende:
[..]
Ja, want een flamboyant persoon omschrijven is natuurlijk verkeerd!
"Daario was bluehaired and looked pretty" zou beter zijn. Ik ben het helemaal met je eens!

Het punt is juist dat deze man zo ontzettend opvalt, en zo extreem gekleed/gekleurd rondloopt dat hij daadwerkelijk zo erg in your face is. Het is een persooneigenschap die het verhaal je niet langzaam kan vertellen maar die je direct mee moet krijgen.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je in het echt iemand ontmoet vallen die dingen ook niet meteen allemaal tegelijk op, het is juist leuker als het verhaal stapjesgewijs vertelt hoe iemand eruit ziet.

mja ik mag die vertelstijl gewoon niet, ik heb ooit 'een dagje naar het strand' gelezen, daar was ook een halve pagina aan persoonsomschrijving, dan weer 2 regeltjes verhaal, dan weer een halve pagina persoonsomschrijvingquote:Op donderdag 5 september 2013 10:36 schreef GI het volgende:
[..]
Het punt is juist dat deze man zo ontzettend opvalt, en zo extreem gekleed/gekleurd rondloopt dat hij daadwerkelijk zo erg in your face is. Het is een persooneigenschap die het verhaal je niet langzaam kan vertellen maar die je direct mee moet krijgen.

Het maakt deel uit van de stijl en sfeer van het boek. Wanneer je mensen zelf laat verzinnen hoe iedereen eruit ziet, heb je het risico dat het allemaal generale characters zijn. Eigenlijk vind ik dat ook wel een faal in de casting van deze serie. Ze moeten van 'ver' weg komen, maar bijna iedereen is roomblank. In het boek is dat verschil er duidelijk wel. Door het gebrek aan etnische en overige uiterlijke variatie komen alle volkeren en ook huizen gewoon niet zo duidelijk over als in het boek.quote:Op donderdag 5 september 2013 10:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mja ik mag die vertelstijl gewoon niet, ik heb ooit 'een dagje naar het strand' gelezen, daar was ook een halve pagina aan persoonsomschrijving, dan weer 2 regeltjes verhaal, dan weer een halve pagina persoonsomschrijving

Niemand weet dan ook dat ze nog leeft.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt dat Deanerys erin slaagt om de troon te pakken. Vind dat iedereen maar een beetje dom haar negeert terwijl ze sterker en sterker wordt. Daarnaast is ze gewoon hartstikke tof, terwijl ze slaven bevrijdt en dergelijke. En draken zijn natuurlijk altijd tof.

Jawel, dat weten ze wel. In seizoen 1 stelde Robert nog voor een huurmoordenaar op haar af te sturen. Ned was tegen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:53 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Niemand weet dan ook dat ze nog leeft.

Nou vooruit, maar die 2 zijn ook behoorlijk dood, en verder hoor je er ook niemand over, dus mijn conclusie is dat niemand het verder weetquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:54 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jawel, dat weten ze wel. In seizoen 1 stelde Robert nog voor een huurmoordenaar op haar af te sturen. Ned was tegen.

Van oorlog voeren word je moequote:Op zaterdag 7 september 2013 10:17 schreef DeMessias het volgende:
De Lannisters zijn ondertussen van een welverdiende vakantie aan het genieten.
[ afbeelding ]

laatste ep van seizoen drie toen de slaven uit Yunkai kwamen gelopen, daar zaten echt wel gekleurde mensen tussen.quote:Op vrijdag 6 september 2013 20:38 schreef Kenju het volgende:
[..]
Het maakt deel uit van de stijl en sfeer van het boek. Wanneer je mensen zelf laat verzinnen hoe iedereen eruit ziet, heb je het risico dat het allemaal generale characters zijn. Eigenlijk vind ik dat ook wel een faal in de casting van deze serie. Ze moeten van 'ver' weg komen, maar bijna iedereen is roomblank. In het boek is dat verschil er duidelijk wel. Door het gebrek aan etnische en overige uiterlijke variatie komen alle volkeren en ook huizen gewoon niet zo duidelijk over als in het boek.
Moet zeggen dat ik de interesse in de serie sowieso wel verlies (of eigenlijk al verloren heb). Het eerste seizoen was top. Maar twee en drie vond ik matig. Het idee van 'holy fuck ik wil de volgende aflevering zien!' is helemaal weg. De serie staat niet eens in mijn top 10, denk ik. Heb ook het idee dat de boeken het verhaal veel beter vertellen uit de delen die ik gelezen heb. Het neerzetten van een mooie aparte wereld, en vandaaruit het verhaal vertellen, ipv een soort van actiedrama zonder actie met wat politieke spelletjes en vertoon van naakt, wat de serie feitelijk is geworden.
De geweldige manier waarop Peter Dinklage Tyrion neerzet, redt de serie niet.

Idd, de slaven die hun blonde leider omhooghouden als heldin....quote:Op zaterdag 7 september 2013 13:47 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[..]
laatste ep van seizoen drie toen de slaven uit Yunkai kwamen gelopen, daar zaten echt wel gekleurde mensen tussen.
ps. Stannis!!!

In seizoen 3 nog.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:01 schreef mattttPUNTnl het volgende:
[..]
Nou vooruit, maar die 2 zijn ook behoorlijk dood, en verder hoor je er ook niemand over, dus mijn conclusie is dat niemand het verder weet

In de serie is Sansa zo irritant. Net als in het eerste boek, killen dat kind. Maar ze wordt steeds sterker, ik vind het jammer dat ze in de serie dat niet laten zien. In het boek zit je natuurlijk in haar hoofd, dat maakt haar gelijk interessanter!quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoop eigenlijk echt dat Deanerys erin slaagt om de troon te pakken. Vind dat iedereen maar een beetje dom haar negeert terwijl ze sterker en sterker wordt. Daarnaast is ze gewoon hartstikke tof, terwijl ze slaven bevrijdt en dergelijke. En draken zijn natuurlijk altijd tof.
En wat wordt er toch goed geacteerd in deze serie. Cersei is een ingewikkeld character, vrij bitchie, maar ze speelt het zo goed ; zo goed dat je bijna voor haar gaat duimen. Benieuwd hoe haar relatie met Jaimie nu verder gaat, nu hij weer terug is. Zal de waarheid over Joffrey en de andere kinderen ooit volledig aan het licht komen ( voor de gehele wereld, dat ze dus niet van Robert zijn ) ? Ik hoop het.
Tyrion is ook kick-ass. Toffe humor, en hij is gewoon een baas. Betere Lannister kun je niet treffen. Heb juist met hem te doen dat hij aan Sansa wordt gekoppeld...saaiste character in de hele serie. Die was vanaf de start al super dom. Arya daarentegen is een van mijn favorieten. Maakt zoveel ellende meeBran kan er ook mee door ( al blijft het vaag dat hij naar het noorden wil wat vaag ), Robb heeft me nooit gelegen, Rickon is nog vrij jong, en Jon vind ik wel oke. Heb meer met Sam eigenlijk.
Ben echt enorm benieuwd naar volgend seizoen.

Ik ben pas bezig in het eerste boek, dus duurt nog even voordat ik ook daar getuige van wordtquote:Op zaterdag 7 september 2013 20:41 schreef RenRen- het volgende:
[..]
In de serie is Sansa zo irritant. Net als in het eerste boek, killen dat kind. Maar ze wordt steeds sterker, ik vind het jammer dat ze in de serie dat niet laten zien. In het boek zit je natuurlijk in haar hoofd, dat maakt haar gelijk interessanter!

De voornaamste Targaryen-informant voor de barlannisters (Jorah) stuurt ook geen informatie meer. Dus behalve hearsay hebben ze eigenlijk ook niets concreets om zich druk over te maken.quote:Op vrijdag 6 september 2013 21:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Is in seizoen 3 nog genoemd. Gesprek tussen Tywin en Joffrey waarin laatstgenoemde zijn opa vroeg waarom ze niks tegen haar deden waarop hij zei dat hij niet zo geloofd in die draken en dat ze de zee toch niet overkomt zonder leger en boot. Is dus wel genoemd naast seizoen een. Seizoen twee ook volgens mij. Heb net de drie seizoenen er doorheen gejaagd dus kan het weten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |