geen idee, je kan ook een crew rapport manueel doen door rechts te klikken op de command modulequote:
manouversquote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:46 schreef Rezania het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk op andere planeten zonder cheats? Het lukt me er niet eens om er te komen, laat staan terug te keren.
Heb wel op de wiki opgezocht wat de beste stand van andere planeten is tov kerbin om te vertrekken, maar verder dan een bemande lander op duna ben ik niet geweest. Speel wel zonder mods etc. Maar Mun, Minmus en Duna zijn tot nu toe enkele reisjes geweest. En een probe naar Jool gekregen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:46 schreef Rezania het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk op andere planeten zonder cheats? Het lukt me er niet eens om er te komen, laat staan terug te keren.
http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kerbal-engineer-redux-v0-5/quote:Op woensdag 23 oktober 2013 21:46 schreef Rezania het volgende:
Hoe komen jullie eigenlijk op andere planeten zonder cheats? Het lukt me er niet eens om er te komen, laat staan terug te keren.
Nice, vanavond even proberen als ik tijd heb.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 15:14 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
http://kerbalspaceport.com/0-18-1-kerbal-engineer-redux-v0-5/
Probeer het. Het is wel een mod, maar het enige wat je ermee ziet is hoeveel delta V je hebt per trap. Je kan ook instellen wat dat aan delta V betekent in bepaalde atmo's en noem maar op.
Met de KSP delta V sheet ernaast kun je hiermee dus een raket bouwen die het technisch gezien kan halen. Vervolgens is het je eigen engineering skill die beslist of jouw raket uberhaupt de lucht in gaat of niet.
Die laatste moet ik eerst onderzoeken dan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef Kutmanager het volgende:
Even een note. Belangrijke dingen zijn: TWR hoger dan 1 als je in een atmosfeer bent. Ongeveer 4500 delta V om uberhaupt in orbit om Kerbin te komen, en atomic engines voor interplanetary stages gebruiken. Dan kom je een heel eind.
Preciesquote:Op donderdag 24 oktober 2013 16:36 schreef Kutmanager het volgende:
Even een note. Belangrijke dingen zijn: TWR hoger dan 1 als je in een atmosfeer bent. Ongeveer 4500 delta V om uberhaupt in orbit om Kerbin te komen, en atomic engines voor interplanetary stages gebruiken. Dan kom je een heel eind.
Och, ik ben daar wel aan gewend. Ik ben een ingenieur in opleiding en bij ons is efficiëntie alles.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:00 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
PreciesEn wat betreft het laatste komt soms veel geduld bij kijken. Met twee van die kernmotoren en pakweg 50 ton massa ben je zó een halfuur plankgas aan het branden om vanuit Kerbin een baanverandering naar Jool op poten te zetten. Ideaal om in de tussentijd te koken/douchen/groot WC-bezoek
Gewoon gek doen en doen wat je wilt man. Als jij dat ding met 16 cilinders wilt bouwen. Doen!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:17 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Och, ik ben daar wel aan gewend. Ik ben een ingenieur in opleiding en bij ons is efficiëntie alles.
Vooral woordjes als "sustainability" vinden ze tegenwoordig leuk.
Nee, als het aan mij lag dan bouwden we nog steeds gewoon gigantische 16 cilinders, maar tegenwoordig moet je dan een extreem zuinige 4 cilinder bouwen.Ongeveer het verschil tussen een mainsail en een atomic motor.
![]()
Ja en terecht, maar als je TWR lager dan 1 is, dan gaat dat ding helemaal nergens heen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 17:31 schreef Drebbelman het volgende:
Ik vind het altijd juist een leuke uitdaging om een zo log mogelijke vetzakraket omhoog te krijgen.
Told ya.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:05 schreef Rezania het volgende:
Single-stage van KSC naar orbit met de begin onderdelen van career mode.En dat allemaal dankzij die mod.
En die tijd en zin heb ik niet, ik bereken al genoeg voor mijn studie, dus een prima ding.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:08 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Told ya.En het is niet echt cheaten. Het enige wat dat ding doet is alles voor je berekenen, wat je zelf ook kan doen als je er de tijd en zin voor hebt.
Jezus, wat een gevaarte.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 17:45 schreef Kutmanager het volgende:
[ afbeelding ]
Onderweg naar Moho, waar ik overigens nooit meer naartoe ga. Wat een kudtplaneet.![]()
[ afbeelding ]
Uiteindelijk wel 2000 science ofzo daardoor en nu dus bijna klaar.
Had je mijn Orbital boosters moeten zien die eronder hingen.quote:
sterven ze ook ?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:21 schreef Kutmanager het volgende:
Partcount viel nog mee, 500 nog wat.
Die structures onder mijn payload waren zo lang zodat ik nadat ik geland was op Moho weer kon docken met de interplanetary stage om terug te gaan naar Kerbin, maar bij het decouplen ontplofte de hele zooi elke keer. eigen schuld, te weinig getest, en dus is Jeb nu gedoemd in orbit om Moho te blijven.![]()
Nee, tenzij je te hard neerkomt of je hele raket iets te hard desintegreert (maar meestal overleven ze dat wel en heb je hopelijk chutes) en als je je vehicle niet op Kerbin land maar wel "weghaalt" uit het spel dan gaan ze ook dood.quote:
Even proberen.quote:
Jezus man.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:20 schreef Kutmanager het volgende:
U vraagt, wij draaien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aerodynamics doe ik vooral op gevoel, gewoon hoe gestroomlijnder, hoe beter.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:41 schreef Kutmanager het volgende:
Voor de niet-ingenieurs onder ons:
Van deze man kan je een hele hoop leren. Dit is het eerste deel van een aerodynamics tutorial, maar hij heeft echt van alles.
Nee, alleen hele basale aerodynamica, ergo lift en drag. Vortices zijn hier natuurlijk ook een indirect gevolg van maar daar houdt het spel geen rekening mee lijkt me. Het spel zegt gewoon, de atmosfeer is op een bepaalde hoogte zo dik en op basis daarvan wordt je lift en drag berekend, als het elk deeltje zou simuleren zou je ksp wss direct crashen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:43 schreef Rezania het volgende:
[..]
Aerodynamics doe ik vooral op gevoel, gewoon hoe gestroomlijnder, hoe beter.Of heb je ook van die draaikolken in dit spel?
Ik bedoel van die kolken die vliegtuigen achter de uiterste punten van hun vleugels kunnen krijgen.
Dan kan ik gewoon op gevoel afgaan, valt weinig aan te berekenen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:49 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Nee, alleen hele basale aerodynamica, ergo lift en drag. Vortices zijn hier natuurlijk ook een indirect gevolg van maar daar houdt het spel geen rekening mee lijkt me. Het spel zegt gewoon, de atmosfeer is op een bepaalde hoogte zo dik en op basis daarvan wordt je lift en drag berekend, als het elk deeltje zou simuleren zou je ksp wss direct crashen.
Ja klopt. En smal houden kan niet als je vliegtuigen zoals ik maak. Ik maak namelijk orbital payload planes, dus die moeten groot zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dan kan ik gewoon op gevoel afgaan, valt weinig aan te berekenen.Gewoon smal houden, klaar.
Ik las trouwens wel ergens dat sinds .22 cones werken, dus dat ze de drag verminderen.
Vliegtuigen maak ik nooit, daar kan ik niet mee omgaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:57 schreef Kutmanager het volgende:
[..]
Ja klopt. En smal houden kan niet als je vliegtuigen zoals ik maak. Ik maak namelijk orbital payload planes, dus die moeten groot zijn.
Waar wil je helemaal heen dan?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Godver ik raak telkens door mn brandstof met 88 science
De mun maar ik schiet er voorbij en ga dan met de orbit van kerbel mee draaien. Doe dan Eva met rapport en 88 science. Zonder stroom of brandstofquote:
quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
De mun maar ik schiet er voorbij en ga dan met de orbit van kerbel mee draaien. Doe dan Eva met rapport en 88 science. Zonder stroom of brandstof
Tijd voor een nieuw ontwerp dan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kan ik niet. Heb geen dock poort.
haha is mij ook al gebeurd.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:52 schreef Rezania het volgende:
Geland op de Mun zonder cheats.Maar was het trappetje vergeten, toen moest Jeb dus vliegen, vloog hij de raket omver. RIP Jeb.
Niet echt landen, maar mapsat is wel nice. Weet alleen niet echt of het werkt in .22quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:31 schreef Rezania het volgende:
Weten jullie nog goede mods waardoor het landen op nieuwe planeten wat meer de moeite waard wordt? Nu is het vaak zo dat ik land, rapporten maak, en weer ga. Ik ben echt 1 minuut op de planeet.Zijn er geen mods waardoor je een basis kan bouwen of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |