abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:32:18 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130399341

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Facebook groep

SPOILER: Why we run
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_130399412
toppie jump! houden zo!

gogo naar zeg! nog steeds last?
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:35:12 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130399462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:34 schreef winterstorm666 het volgende:
toppie jump! houden zo!

gogo naar zeg! nog steeds last?
ja, zondag "moet" ik er alweer 27...
Ecosia
pi_130399709
Alcoholvrij (wit)bier is best goed te doen hoor. Het smaakt ietsje anders, maar het is zeker niet slecht en ik vind in sommige gevallen beter en lekkerder dan cola of andere frisdranken. Dat heb je na een paar glazen ook wel gehad en dan is een alcoholvrij biertje best lekker.

Plus, ik heb het in de koelkast voor pannekoeken en drink het ook wel na het sporten, heerlijk!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:42:51 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130399803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:40 schreef slacker_nl het volgende:
Alcoholvrij (wit)bier is best goed te doen hoor. Het smaakt ietsje anders, maar het is zeker niet slecht en ik vind in sommige gevallen beter en lekkerder dan cola of andere frisdranken. Dat heb je na een paar glazen ook wel gehad en dan is een alcoholvrij biertje best lekker.

Plus, ik heb het in de koelkast voor pannekoeken en drink het ook wel na het sporten, heerlijk!
zit toevallig aan een flesje bavaria wit 0%. gaat eik wel ja.
vind de rose toch lekkerder :@
Ecosia
pi_130399826
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:42 schreef Jumparound het volgende:

[..]

zit toevallig aan een flesje bavaria wit 0%. gaat eik wel ja.
vind de rose toch lekkerder :@
Die heb ik ook! (nouja, tis op, maar die koop ik ook).

SPOILER
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_130399976
Bavaria drink ik niet. In geen enkele variant. Ook niet als je doet alsof het geen bier is :N
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:48:00 #8
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_130400042
je mist wat flats :)
Ecosia
pi_130400103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:48 schreef Jumparound het volgende:
je mist wat flats :)
Ik vrees dat jij en slacker smaakpapillen missen, ik mis helemaal niets!
pi_130400164
Awww kijk nou, het is YUR:

O+
pi_130400291
:D
pi_130400306
Vanmiddag nog 9km gelopen. Daarbij alleen wel mezelf buiten gesloten, want de verkeerde sleutel (die van mijn huis ipv die van Gogo) meegenomen. Nu op de bank en geen zin op hem te uploaden, want dan moet ik opstaan. Net wel lekker twee Erdinger Weiss op van een halve liter. Dat was leuk, met Guppy en Gogo.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:54:40 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130400368
_O- :D
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:56:44 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130400473
Trouwens: Gogo -O- Snel vergeten.
En Gup?
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:57:02 #15
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130400494
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:48 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij en slacker smaakpapillen missen, ik mis helemaal niets!
Niks mis met dat alcoholvrije spul van ze.
pi_130400574
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:57 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Niks mis met dat alcoholvrije spul van ze.
Voor door de pannenkoeken is het vast prima!
pi_130400712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:56 schreef Quoi het volgende:
Trouwens: Gogo -O- Snel vergeten.
En Gup?
Die liep als een hinde. ;)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:01:06 #18
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130400727
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Geen idee, dat heb ik alleen nog maar met Weisstephaners gedaan..
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:02:55 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130400809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:58 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Aparte combi. Wil ik weleens proeven! Of bierpannenkoeken!!

Vanavond hield ik het bij een IJPA *gnif* en Emelisse IRS (ook zonder Butter), want morgen presteren :s)
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:03:36 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130400841
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Vanavond hield ik het bij een IJPA *gnif* en Emelisse IRS (ook zonder Butter), want morgen presteren :s)
In dat boek van die vriendin van je staat het recept.
pi_130400977
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Gaat prima hoor. Gist + bubbels maken de pannenkoeken lekker luchtig.

IJPA heb ik nog nooit van gehoord? Tisdat? Zo'n IRS hakt er wel ook meteen aardig in hoor, dame. Als ik had geweten dat Klaas nu nog in coma op schoot zou gaan hangen had ik voor die tijd ook nog wel een biertje gepakt. Nu ligt ie zo lekker en heb ik niks te drinken :(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:12:14 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:12:18 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130401267
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:03 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

In dat boek van die vriendin van je staat het recept.
Oh damn ik moet dat boek eens opscharrelen :{

Hats opzij die Klaas. Zijn ze zo weer vergeten! (zegt iemand met een cyper strak tegen haar aan geparkeerd). Oh en IJPA is de IPA van brouwerij 't IJ ;)

Ik ga horizontaal... Snaveltjes dicht, oogjes toe :z
pi_130401437
Succes morgen Bradelierlopers! Ik zal aan jullie denken tijdens het werk.

Vanavond een zomaarloopje gedaan. PR op de km proberen te verbreken. Ik ben bepaald geen sprinter en het was warm en benauwd. Ondanks dat het al donker was. Het is wel gelukt, maar slechts met een paar seconden. En dan weet ik ook niet eens zeker of het wel correct gemeten is, want de GPS deed rare dingen zag ik na afloop. Ik heb het idee dat mijn FR305 wat vaker dit soort geintjes begint uit te halen.

Na die kamikazekilometer had ik voor het eerst brandende longen. Sterker nog, ik heb het een klein uurtje later nog steeds. Niet fijn. Nooit meer doen.

SPOILER
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:28:49 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130402068
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:00 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Die liep als een hinde. ;)
maar wel als een hinde die het warm had volgens mij
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_130403319
Dat wel ja. Met mij gaat het overigens weer prima. Ik had steken die zo veel pijn deden dat ik het liefste op de grond ging liggen janken, wandelen was al kut.
pi_130404265
Oh ja, rennen morgen :z *O* gelukkig niet om 10uur, maar moeten wel al om 9uur hier weg....
Helaas wrsch wel om half 7 wakker ivm neefje van bijna 1 welke hier ook slaapt :O :Z

Tot morgen iig, Bradelierlopers!
Ja doei.
pi_130407932
Wowsers! Wat heb ik genoten van de 16km die ik heb gelopen vandaag, zeg! Ik stond - voor het weekend - redelijk vroeg naast m`n bed (8:30) en zat om 9:25 in de auto. Ik was toe aan een onbekend, nieuw terrein en heb wat familie gevraagd of zij ideeën hadden. En of!
De route begon zo`n 10 min. rijden van mijn huis, gaat zo`n 8 - 9 km langs een groot meer. Na het meer buigt de route een woonwijk in en het is het in principe 5km één rechte provinciale weg, maar geen saaie weg: Heuvels, stoplichten (frustrerend!) en genoeg te zijn. Vervolgens draai je nog 1 - 2km de woonwijk in waar ik ben begonnen.

De eerste 9km langs het meer gingen echt zó lekker. Super stabiel gelopen ook (tussen 6:25 en 6:30 m/km). Het weer was prachtig, wel warm, en de asfaltering langs het meer is een stuk beter dan in de rest van de omgeving. Aan het einde van het meer moest ik even kijken op m`n telefoon welke straat ik nu precies in moest om weer terug te lopen. Helaas was ik vergeten dat er nog 5 stoplichten en een extreem drukke rotonde op de terugweg lagen, anders had ik de route ander proberen te plannen. Hierdoor werd ik vaak uit m`n ritme gehaald, wat de laatste 6 - 7km een stuk minder prettig maakten dan de eerste 9. Op het einde nog even wat versneld, bergafwaarts.

Wat me trouwens opvalt is dat m`n gemiddelde HR op 162 ligt en dat ik 50% van de tijd in "anaerobic zone" heb gelopen, op Endomondo althans, terwijl ik elke seconde van de gelopen 1:46:06 prima ademhaling had en makkelijk een gesprek had kunnen voeren. Duidelijk dat die zones niet kloppen, lijkt mij?

Oh, en onderweg nog even een paar keer gestopt, speciaal voor jullie, om wat foto's te maken! :)

SPOILER: Foto's
Ik ga maar eens vragen of ze nog meer van zulke routes hebben O+ O+ O+ O+ O+

Oh.. En niet te vergeten de Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/235295594/8850231
pi_130408146
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 04:05 schreef Levitas het volgende:
Wowsers! Wat heb ik genoten van de 16km die ik heb gelopen vandaag, zeg! Ik stond - voor het weekend - redelijk vroeg naast m`n bed (8:30) en zat om 9:25 in de auto. Ik was toe aan een onbekend, nieuw terrein en heb wat familie gevraagd of zij ideeën hadden. En of!
De route begon zo`n 10 min. rijden van mijn huis, gaat zo`n 8 - 9 km langs een groot meer. Na het meer buigt de route een woonwijk in en het is het in principe 5km één rechte provinciale weg, maar geen saaie weg: Heuvels, stoplichten (frustrerend!) en genoeg te zijn. Vervolgens draai je nog 1 - 2km de woonwijk in waar ik ben begonnen.

De eerste 9km langs het meer gingen echt zó lekker. Super stabiel gelopen ook (tussen 6:25 en 6:30 m/km). Het weer was prachtig, wel warm, en de asfaltering langs het meer is een stuk beter dan in de rest van de omgeving. Aan het einde van het meer moest ik even kijken op m`n telefoon welke straat ik nu precies in moest om weer terug te lopen. Helaas was ik vergeten dat er nog 5 stoplichten en een extreem drukke rotonde op de terugweg lagen, anders had ik de route ander proberen te plannen. Hierdoor werd ik vaak uit m`n ritme gehaald, wat de laatste 6 - 7km een stuk minder prettig maakten dan de eerste 9. Op het einde nog even wat versneld, bergafwaarts.

Wat me trouwens opvalt is dat m`n gemiddelde HR op 162 ligt en dat ik 50% van de tijd in "anaerobic zone" heb gelopen, op Endomondo althans, terwijl ik elke seconde van de gelopen 1:46:06 prima ademhaling had en makkelijk een gesprek had kunnen voeren. Duidelijk dat die zones niet kloppen, lijkt mij?

Oh, en onderweg nog even een paar keer gestopt, speciaal voor jullie, om wat foto's te maken! :)

SPOILER: Foto's
Ik ga maar eens vragen of ze nog meer van zulke routes hebben O+ O+ O+ O+ O+

Oh.. En niet te vergeten de Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/235295594/8850231
O+ Ziet er erg mooi uit ja, en lekker gelopen! 162 valt toch nog wel mee, dat is dan je gewone 'duur'loop hartslag, eentje boven langzame duurloop? Of hoe heb je ze nu berekend?

Gogo volgende keer beter, hoop dat je er dan geen last van hebt. Klinkt erg pijnlijk.. :(
Gup goed gelopen, waar blijft het verslag? *O*

Alle (bradelier)lopers vandaag ontzettend veel succes en heel veel plezier! Maak vooral goed veel foto's! Kunnen we hier nog een beetje meegenieten! *O*
pi_130408193
Lopers veel plezier. Ik baal. Had om 6:00 willen beginnen aan een 32. Maar lig sinds 2:00 wakker met zeurende buikpijn.
pi_130408267
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 06:19 schreef Jero_nimo het volgende:
Ziet er erg mooi uit ja, en lekker gelopen! 162 valt toch nog wel mee, dat is dan je gewone 'duur'loop hartslag, eentje boven langzame duurloop? Of hoe heb je ze nu berekend?
De zones zijn berekend op basis van max. HR, wat ik ooit eens tijdens een wedstrijd - eindsprint - heb gelopen (198 volgens mij) en m`n hartslag in rust (49 bpm). Met Chat 'n Run heb ik vervolgens de zones laten berekenen, maar die ga ik vanaf nu links laten liggen.. Zegt weinig IMO.

Tijdens de LDL heb ik regelmatig tussen 165 en 170 gezeten. Nu speelde de felle zon natuurlijk een rol, logisch, maar ik kon op die momenten nog wel gewoon rustig ademen, praten als het moest. Dan lijkt me 170 niet in de anaerobe zone te liggen, maar nog steeds in aerobe.

Ik weet dat trainen op hartslag hier niet echt vaak gedaan wordt en er vaak "ach, zolang je loopt en je vooruitgang boekt" op wordt gezegd.. Ik train niet op hartslag, maar ik probeer wel te "analyseren" wat er met bepaalde lopen/ omstandigheden met de hartslag gebeurd - Daarom heb ik ook nog steeds m`n hartslagband om

En nu ga ik een paar nieuwe dubbellaags sokken bestellen, hopende dat dat m`n blaren (het zijn geen blaren, maar opengebarste eeltplekken) op gaat lossen.
En ik wil een buff, want ik heb last van zweet in m`n ogen. Ik zei altijd dat dat wel met een t-shirt op te lossen was, maar met een singlet iets minder :') - Tips voor webshops die internationaal verzenden?
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:45:47 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_130408311
Buffs zou je toch ook gewoon in OZ moeten kunnen kopen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:46:12 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130408312
buffs moet je toch overal kunnen krijgen?
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:46:39 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_130408314
Natuurlijk! Hier, free shipping in Australia: http://www.mybuff.com.au/(...)=5&vmcchk=1&Itemid=5 :)

Oh en neem dan deze, met camo :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130408320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Natuurlijk! Hier, free shipping in Australia: http://www.mybuff.com.au/(...)=5&vmcchk=1&Itemid=5 :)

Oh en neem dan deze, met camo :D
[ afbeelding ]
Die had ik inderdaad al, maar mobiel zag ik zo snel niks leuks staan ;) Ik geloof dat Jero een tijdje geleden een site postte met veel verschillende soorten enzo?
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:49:18 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_130408322
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:48 schreef Levitas het volgende:

[..]

Die had ik inderdaad al, maar mobiel zag ik zo snel niks leuks staan ;) Ik geloof dat Jero een tijdje geleden een site postte met veel verschillende soorten enzo?
Niks leuks?? Heb je die met die insecten gezien?? :D of die met die walvissen?? O+
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:50:05 #37
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130408324
echte Ozzies dragen dit merk..... ;)
http://iomerino.com/men/mens-accessories/mens-necktube
100% Ozzie grown
pi_130408326
Die had ik dus inderdaad nog niet gezien. Ik ga eens goed kijken ;)
pi_130408329
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:50 schreef rechtsedirecte het volgende:
echte Ozzies dragen dit merk..... ;)
http://iomerino.com/men/mens-accessories/mens-necktube
100% Ozzie grown
Merino is alleen wel retewarm (zelfde materiaal als ugg boots), of hebben ze ook andere materialen? :P

//edit
Nvm. Andere materialen dus ;)
pi_130408335
Gaat groot succes worden vandaag :z :Z :'( jankend kind al vanaf half 7 ofzo en nog steeds niet alle slaap van donderdag ingehaald. Sub 40 op de 5 is 't doel :D misschien hebben ze ook een slaapwandelaarsklassement 8-)
Ja doei.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:54:13 #41
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130408340
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:50 schreef Levitas het volgende:

[..]

Merino is alleen wel retewarm (zelfde materiaal als ugg boots), of hebben ze ook andere materialen? :P

//edit
Nvm. Andere materialen dus ;)
merino is helemaal niet heet..... het is koel in de zomer, warm in de winter.
gister, bij 25 graden liep ik in een merino tshirt
sterker nog, ik heb alleen maar merino loop tops, heerlijk!!
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 07:54:23 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_130408342
Ik sta elke dag om half 7 op, ga dan werken en loop na het werk nog een sub 40 op de 5km... Just saying
pi_130408467
Zo ik denk dat het weinig lopen wordt voor mij de komende week :P Gisteren geklust van 11.00 tot 24.00 en voel me helemaal geradbraakt.. maar zo weer beginnen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_130408523
Die Buffs :9
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:39:30 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130408560
Hier geweldig geslapen! Het lijkt alleen geen zweetband-weer. Gup we wachten op je verslag :s)

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:52 schreef motorbloempje het volgende:
Gaat groot succes worden vandaag :z :Z :'( jankend kind al vanaf half 7 ofzo en nog steeds niet alle slaap van donderdag ingehaald. Sub 40 op de 5 is 't doel :D misschien hebben ze ook een slaapwandelaarsklassement 8-)
Jullie lopen in Harriers tenue? Maakt jullie goed herkenbaar :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:45:06 #46
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130408592
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 22:50 schreef hatsaflats het volgende:
Awww kijk nou, het is YUR:

[ afbeelding ]

O+
Hoax! Ik heb geen gewichten aan de stang :+
F means you're fucked
pi_130408646
En alweer in het volgende topic.. over een fel geel jack in het donker, ja als her echt helemaal donker is zie je alleen reflectie, maar in schemer, of straatverlichting, enzovoort, vind ik felgeel toch echt meer opvallen dan de heel donkere kleurtjes. En ik vertrouw er niet helemaal op, draag de lichtere kleuren in combinatie met de lichtjes en reflectie, gewoon en-en. Reflectie helpt weer niet als mensen zelf geen licht voeren -veel fietsers!
pi_130408652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 07:52 schreef motorbloempje het volgende:
Ga nou maar "gewoon" lopen. Je liep 2 weken terug nog de 5km in 28:41, dan is nu sub 40 omdat je slecht geslapen hebt een stom doel. Lekker op 6min/km weg en zien waar het schip strandt.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:53:55 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_130408657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:52 schreef Sheriam het volgende:
En alweer in het volgende topic.. over een fel geel jack in het donker, ja als her echt helemaal donker is zie je alleen reflectie, maar in schemer, of straatverlichting, enzovoort, vind ik felgeel toch echt meer opvallen dan de heel donkere kleurtjes. En ik vertrouw er niet helemaal op, draag de lichtere kleuren in combinatie met de lichtjes en reflectie, gewoon en-en. Reflectie helpt weer niet als mensen zelf geen licht voeren -veel fietsers!
Klopt, zo doe ik het zelf ook. Lichtjes voor de voetgangers en fietsers, reflectie voor de auto's :Y
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:07:41 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130408742
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 08:53 schreef hatsaflats het volgende:

[..]
Lekker op 6min/km weg en zien waar het schip strandt.
Heuj! Zit jij ff mijn strategie hier te verklappen ;)
pi_130408869
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:07 schreef Quoi het volgende:

[..]

Heuj! Zit jij ff mijn strategie hier te verklappen ;)
Het is dan ook een prettige strategie!

Ik ga op pad voor een duurloopje. Weg op 6:30 en zien waar 't schip strandt :P
pi_130408872
Wolve heeft nog geen tenue, ik wel! En de sub 40 was 'n garpje :P

Mu via begraafplaats (schoonmams was jarig geweest) naar Den Haag :) en dus ook weg bij internet :W
Ja doei.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:31:35 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130408942
Mijn doel voor vandaag is de tweede 5K sneller lopen dan de eerste 5K. Tijden maken me nog niet eens zo veel uit, want ik zal wel wat minuten van mijn PR verwijderd blijven :s)
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:36:24 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130408979
Mijn doel voor vandaag is dit keer geen pitcher mee terug te smokkelen :+
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:40:48 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130409024
Yur, goed doel! Daar kan ik ook mee leven :s)
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:36 schreef GotC het volgende:
Mijn doel voor vandaag is dit keer geen pitcher mee terug te smokkelen :+
Pitcher?
Gezellig *O*

Ik ga eens een stevig ontbijt maken. Mr Q doet zaterdagochtend altijd ook nog ff tennissen, en dan gewoon vanmiddag nog ff rennen. Ironman :{
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:45:46 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130409094
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:40 schreef Quoi het volgende:
Yur, goed doel! Daar kan ik ook mee leven :s)

[..]

Pitcher?
Gezellig *O*

Ik ga eens een stevig ontbijt maken. Mr Q doet zaterdagochtend altijd ook nog ff tennissen, en dan gewoon vanmiddag nog ff rennen. Ironman :{
Ja, souvenir van vorig jaar :+ Glazen Heineken pitcher.

Ironman indeed!
pi_130409138
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:31 schreef YUR het volgende:
Mijn doel voor vandaag is de tweede 5K sneller lopen dan de eerste 5K. Tijden maken me nog niet eens zo veel uit, want ik zal wel wat minuten van mijn PR verwijderd blijven :s)
Goed doel!

Pacen in wedstrijden is ook een gevoel wat je goed moet ontwikkelen, zeker op 5 of 10 kilometers is dat best wel lastig. Een bizarre negatieve split lopen zal niet in je meest ideale race passen, maar als je in je races net een negatieve split weet te lopen betekent dat vaak wel een goed gevoel en goede opbouw. :)

Ik moet helaas werken het hele weekend, dus sla even over in De Lier vanmiddag...
Jack does it in real time...
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:52:41 #58
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_130409187
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:23 schreef motorbloempje het volgende:
Wolve heeft nog geen tenue, ik wel! En de sub 40 was 'n garpje :P

Mu via begraafplaats (schoonmams was jarig geweest) naar Den Haag :) en dus ook weg bij internet :W
Sub 40, ja dat zou ik ook wel willen ja ;)

Geen idee wat er mogelijk is, ik ga proberen vlak te lopen, hopen dat de benen zich goed houden...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_130409461
:O :z De slaap zit nog in m'n ogen, zet m'n telefoon aan: "ga je mee lopen?" Dus ipv sportschool ga ik nu een rondje Sloterplas doen. Kusjes!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:15:32 #60
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130409467
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:15 schreef slacker_nl het volgende:
:O :z De slaap zit nog in m'n ogen, zet m'n telefoon aan: "ga je mee lopen?" Dus ipv sportschool ga ik nu een rondje Sloterplas doen. Kusjes!
Have fun!
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:22:09 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130409562
Mensen, veel succes bij de Bradelierloop vandaag! Have fun!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_130409597
Veel plezier in De Lier vandaag, Bradelierlopers!

Gogo, jammer! -O- Hoop dat je je weer wat beter voelt!
pi_130409793
Veel plezier vandaag bradeliers lopers!!
Met het lopen alswel het drinken ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:01:25 #64
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410066
Ik heb zojuist een PR op de 5km gelopen :o
Distance: 5.00 km
Time: 25:44
Avg Speed: 11.7 km/h
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_130410082
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:01 schreef SEMTEX het volgende:
Netjes!

Bradelierlopers, veel plezier!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:03:55 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410094
quote:
Wow, mooie tijd zeg ^O^
F means you're fucked
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:04:23 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_130410099
quote:
Knappe tijd ^O^ goed bezig!!

Bradelierlopers, have fun!! *O*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:05:29 #68
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130410111
Yesss net nieuwe schoenen gekocht, ik ben er super blij mee!! *O*
Natural running schoes, dus dat wordt goed opbouwen.
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:06:22 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_130410127
Oeh welke?? Heb je een foto?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:06:22 #70
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410128
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:05 schreef Luxuria het volgende:
Yesss net nieuwe schoenen gekocht, ik ben er super blij mee!! *O*
Natural running schoes, dus dat wordt goed opbouwen.
This thread is worthless without... specs. And pics! *O*
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:07:15 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410145
5 bekertjes van Endo :')
quote:
Cooper (12 min) 2.35 km
1 km 4m:59s
1 mile 8m:07s
3 miles 24m:48s
5km 25m:43s
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:08:52 #72
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410165
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:07 schreef SEMTEX het volgende:
5 bekertjes van Endo :')

[..]

Whehe. Vruchtbaar ochtendje :P
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:10:11 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410182
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Whehe. Vruchtbaar ochtendje :P
Moge uw Bradelierdag net zo vruchtbaar zijn 8-)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:11:02 #74
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410194
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:10 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Moge uw Bradelierdag net zo vruchtbaar zijn 8-)
Dat zal niet gebeuren, maar toch bedankt ;)
F means you're fucked
pi_130410222
Have fun Bradelierlopers!

Net mijn LDL gedaan. Moest een uurtje, werd iets langer omdat ik nog wat ver van huis was. 1:05 gelopen en de rest maar naar huis gewandeld. Nieuw afstandsrecord aan 1 stuk, 11.5km. Ben er happy mee, liep prima en voor mijn gevoel redelijk constant. En ik had echt het idee inmiddels een takke-eind van huis te zijn. :D

SPOILER
Ow, ennuh, 2 bekertjes! *G* *G*
One hour 10.54 km
10 km 56m:55s
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:12:38 #76
206580 Luxuria
pi_130410225
Dit zijn ze :)

Bij Run2day gekocht, 4 mm hakverschil.
Het merk zegt me niks, saucony?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:13:57 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410251
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:12 schreef Luxuria het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is een heel bekend merk hoor, volgens mij zijn er hier meer met Saucony's. Lekker girly, dat roze randje O+
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:14:02 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_130410253
quote:

[ afbeelding ]

Oooh pretty! Dat zijn Kinvara 4's. Ik heb ook Saucony's :Y maar dan oerdegelijke stappers
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:14:24 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410260
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:12 schreef CRX_master het volgende:
One hour 10.54 km
*O* voor bekertjes!
pi_130410271
Ik ben overigens weer terug van m'n duurloopje. Voor de tweede keer op de Mirage's, dus ik was benieuwd hoe ver ik zou komen. Na een km of 7 toch wat meer spanning in m'n onderbenen dan gebruikelijk, dus vanaf daar een stukje gewandeld en rustig naar huis gehobbeld. Waarschijnlijk had ik prima gewoon door kunnen lopen, maar ik blijf nog maar even voorzichtig. Ik denk dat het vooral kwam doordat ik nog wat moet wennen aan m'n schoenen. Maar ik vind ze fijn! Ze zijn hondermiljoen keer stabieler dan de Kinvara's en dat is fijn, want daarom had ik ze gekocht. Naast de drop zijn ze eigenlijk bijna niet meer minimalistisch te noemen. Nu opbouwen en dan mogen ze me in A'dam helpen om m'n "PR" op de HM kneiterhard vernietigen >:)

O, en ik ontdekte dat je zelfs in Alkmaar een beetje kunt trailrunnen:

50 meter ofzo :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:14:58 #81
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410273
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:12 schreef CRX_master het volgende:
Have fun Bradelierlopers!

Net mijn LDL gedaan. Moest een uurtje, werd iets langer omdat ik nog wat ver van huis was. 1:05 gelopen en de rest maar naar huis gewandeld. Nieuw afstandsrecord aan 1 stuk, 11.5km. Ben er happy mee, liep prima en voor mijn gevoel redelijk constant. En ik had echt het idee inmiddels een takke-eind van huis te zijn. :D

SPOILER
Ow, ennuh, 2 bekertjes! *G* *G*
One hour 10.54 km
Ook al! ^O^
F means you're fucked
pi_130410290
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb alleen maar Saucony's.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:17:31 #83
206580 Luxuria
pi_130410322
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is een heel bekend merk hoor, volgens mij zijn er hier meer met Saucony's. Lekker girly, dat roze randje O+
Dat zou goed kunnen, ik heb me nog nooit verdiept in merken hardloopschoenen :@ had hiervoor ook maar Asics van de intersport..
Heb ze in eerste instantie niet op uiterlijk gekocht maar vind ze wel erg leuk!
pi_130410518
quote:

[ afbeelding ]

Mooie schoentjes! Ik ben aan mijn vierde paar Kinvara's toe en ze bevallen me erg goed.

SPOILER
pi_130410700
Even zeuren. Geen zin in gezeur, dan niet lezen om vervolgens te zeuren dat ik zeur. ;)

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
pi_130410834
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:40 schreef Gogo83 het volgende:
Even zeuren. Geen zin in gezeur, dan niet lezen om vervolgens te zeuren dat ik zeur. ;)

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
-O- Komt wel goed, toch? :*
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:48:47 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_130410874
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
:* komt wel goed! Ga nou morgen eerst maar eens lekker met Mossel lopen. De omstandigheden zijn dan beter, en de mindset dan vast ook. You can do this!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:50:09 #88
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130410902
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
O+ Had je nog gegeten kort voor de wedstrijd? Ik heb ontdekt dat dat bij mij steken veroorzaakt. Ik loop het beste hard als ik ongeveer 2 uur van tevoren of langer gegeten heb. Anders 'reist' er nog iets door je darmen of maag wat gaat irriteren. En je bent geen
SPOILER
.
pi_130410935
Thanks meiden.. @Semtex; nee, dat had ik dus bewust al niet gedaan omdat ik daar in het verleden ook vaak last van had. Om 14.30 voor het laatst een broodje gegeten, misschien zat er dus nu weer te lang tussen? Ik had iig wel te weinig gedronken gedurende de dag... Helpt ook niet. En besloten geen loopjes meer te doen na werkdagen. Dat gehaast is ook niet fijn.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:51:50 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130410938
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
Ik weet zeker dat je niet faalt, want ik heb je bij de Ekiden bezig gezien. Die heb je keihard gerockt :Y

Iedereen heeft weleens een mindere dag...tot aan mijn loopje van gisteren had ik ook een paar keer achter elkaar echt echt niet lekker gelopen. Uiteindelijk kom je er gewoon weer in! ^O^
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:51:55 #91
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130410939
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
:* Ik snap dat het je dwars zit en heb helaas niet veel tips.
Maar, ik zie je wel als een doorzetter, die top heeft opgebouwd en altijd superenthousiast is, sowieso wb hardlopen. Je doet het zó goed en je luistert goed naar je lichaam.
Door al dit vindt ik je sowieso geen faler, maar juist een hardloper :)
pi_130410980
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Have fun!
It was! Voor het eerst dat ik zonder ook maar iets op de maag gewoon 7km heb gelopen. 250ml water en de deur uitgegaan. Ging lekker, geen enkel tempo kunnen vasthouden zie ik net, maar zo lekker gelopen. Nu douchen ontbijten en zaterdag vieren.
pi_130410993
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
-O- -O-
Geen faalhaas :N
Zelfs profecionele lopers hebben wel een baaldag op wedstrijden.
Komt wel goed. :Y
pi_130411003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:51 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat je niet faalt, want ik heb je bij de Ekiden bezig gezien. Die heb je keihard gerockt :Y

Iedereen heeft weleens een mindere dag...tot aan mijn loopje van gisteren had ik ook een paar keer achter elkaar echt echt niet lekker gelopen. Uiteindelijk kom je er gewoon weer in! ^O^
Laten we het hopen... Ik hoop in ieder geval dat ik morgen lekker loop, het is dan iig beter loopweer. En thanks GotC.. :*
pi_130411040
quote:

SPOILER
Zo. Dat ben ik kwijt.
En zelfs Michel Butter moet weleens opgeven! En kijk hoe hij het doet!
pi_130411052
quote:

Zo. Dat ben ik kwijt.
Weet je wat ik zo knap vind van de mensen bij wie het minder gaat, dat ze blijven doorgaan. Dat ze elke keer weer opstaan en het opnieuw proberen.

Het doet me denken aan een quote van Michael Jordan:

quote:
I have missed more than 9000 shots in my career. I have lost almost 300 games. On 26 occassions I have been entrusted to take the game winning shot... and missed. And I have failed over and over and over again in my life. And that is why... I succeed.

[ Bericht 0% gewijzigd door slacker_nl op 24-08-2013 12:03:19 ]
pi_130411086
Thanks stream, mossel en slacker. Mooie quote inderdaad.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:08:15 #98
236410 MaleDuck
pi_130411224
En zo zie je dat er genoeg mensen zijn om je aan te moedigen, Gogo ;)

En ik stap zo in de auto naar de Lier :W
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:08:22 #99
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130411226
Meh, gisteren niet gaan lopen want echt kapot na + 30 uur werken aan een stuk, want mijn weekend was toch volgepland met sport. Surfen vandaag afgelast omwille van stomme golven, misschien morgen maar dan kan ik niet gaan trailrunnen. Faal!
Dus toch toertje lopen straks, want ik weet pas vanavond laat of het surfen iets wordt...

En Gogo je komt er wel! Tegenvallers is wat ons sterker maakt, volgende keer denk je gewoon: 'Niet terug zoals dan denken, doorgaan, je kan het!'
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:08:38 #100
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130411230
Succes Bradelierlopers!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_130411303
Jullie support helpt, thanks all! En succes voor diegenen die vanmidag De Lier onveilig gaan maken. *O*
pi_130411389
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:53 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

It was! Voor het eerst dat ik zonder ook maar iets op de maag gewoon 7km heb gelopen. 250ml water en de deur uitgegaan. Ging lekker, geen enkel tempo kunnen vasthouden zie ik net, maar zo lekker gelopen. Nu douchen ontbijten en zaterdag vieren.
Volgens mij is GPS stuk ofzo. Volgens mijn grafiekje heb ik ook een soort idiote interval gelopen.

Ik denk dat ik er overigens achter ben waar die blaren op de voorkant van m'n tenen vandaan komen. Volgens mij loop ik met verkrampte voeten, waardoor de voorkant van m'n tenen de hele tijd over het binnenzooltje van m'n schoen schuurt :') Ergens met dat gezeur met m'n kuiten is er iets misgegaan in kunnen ontspannen. Komende tijd dus maar weer extragoed letten op ontspanning.

@Gogo: Het komt heus wel weer goed :*
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:19:52 #103
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130411433
Gogo :*
Wat je kunt proberen is eigen strategietjes voor op die momenten dat je mentaal er niet uitkomt. Een quote/liedje of aan iets heel anders denken. Lopen is zo'n mentaal ding. Da's k¤&t, máár daar kun je dus ook wat mee :) Misschien doe je dit al, maar probeer eens wat anders...

Ik zet de laatste tijd gewoon kneitergoeie muziek op. Als het dan niet gaat ga ik 'maar gewoon even muziek luisteren' en voor ik het weet zit ik er weer in.

Afijn: komt goed!

I'm off! :W
pi_130411668
Mijn heuveltraining van gister. Manmanman, wat was het warm.

SPOILER
pi_130411807
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:19 schreef Quoi het volgende:
Gogo :*
Wat je kunt proberen is eigen strategietjes voor op die momenten dat je mentaal er niet uitkomt. Een quote/liedje of aan iets heel anders denken. Lopen is zo'n mentaal ding. Da's k¤&t, máár daar kun je dus ook wat mee :) Misschien doe je dit al, maar probeer eens wat anders...

Ik zet de laatste tijd gewoon kneitergoeie muziek op. Als het dan niet gaat ga ik 'maar gewoon even muziek luisteren' en voor ik het weet zit ik er weer in.

Afijn: komt goed!

I'm off! :W
Ik probeer wel eens wat. Op ademhaling en houding focussen, aan leuke dingen denken, concentreren op muziek. Met wisselend succes. Misschien moet ik inderdaad eens op zoek naar leuke albums om te gaan luisteren tijdens het lopen. :)
pi_130411900
Dit wordt een zwaar weekend. Vanmorgen 12 km tempo gedaan en morgen hoop ik met mijn LDL richting de 30 km te gaan. Daarna gelukkig 'taperen' richting B2B :D

Ik heb wel weer erg zin in een wedstrijdje. De laatste was begin mei dus het wordt tijd ook. Ik ben wel jaloers op de Bradelierlopers wat dat betreft. Het is heerlijk weer dus knallen jongens ^O^

edit: nou ja mooi weer... hier tenminste wel
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:55:30 #107
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130412135
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:17 schreef hatsaflats het volgende:
Volgens mij is GPS stuk ofzo. Volgens mijn grafiekje heb ik ook een soort idiote interval gelopen.
Bij mij is niks stuk, ik heb ook nog een footpod, dus dat zal vast wel kloppen :) Dat we het tempo niet konden vasthouden zal me niks verbazen, we waren alleen maar aan het praten en totaal niet bezig met lopen op een specifiek tempo.
pi_130413470
Net weer lekker marathontraining gehad. Morgen 1u45min duurkoop.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:50:00 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130414567
Zo, vakantie zit er weer op. 10KM in frankrijk gelopen afgelopen 5 dagen en dan met name doordat de dagen nogal volgeplanned waren en ik al een paar dagen een hardnekkige buikgriep heb.

Hopelijk morgen weer eens wat kilometers maken :)
pi_130414660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:14 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben overigens weer terug van m'n duurloopje. Voor de tweede keer op de Mirage's, dus ik was benieuwd hoe ver ik zou komen. Na een km of 7 toch wat meer spanning in m'n onderbenen dan gebruikelijk, dus vanaf daar een stukje gewandeld en rustig naar huis gehobbeld. Waarschijnlijk had ik prima gewoon door kunnen lopen, maar ik blijf nog maar even voorzichtig. Ik denk dat het vooral kwam doordat ik nog wat moet wennen aan m'n schoenen. Maar ik vind ze fijn! Ze zijn hondermiljoen keer stabieler dan de Kinvara's en dat is fijn, want daarom had ik ze gekocht. Naast de drop zijn ze eigenlijk bijna niet meer minimalistisch te noemen. Nu opbouwen en dan mogen ze me in A'dam helpen om m'n "PR" op de HM kneiterhard vernietigen >:)

O, en ik ontdekte dat je zelfs in Alkmaar een beetje kunt trailrunnen:

[ afbeelding ]

50 meter ofzo :')
Whehehehe, dat is hetzelfde als mijn prachtige uitzicht in de Hout. Heel leuk, maar stelt geen bal voor natuurlijk.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:01:14 #111
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_130414775
Gogo, wandelen tijdens een wedstrijd is geen falen!

Als je een wedstrijd goed wilt lopen is het belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren. Merk je dat het lopen plotseling erg zwaar wordt neem dan een korte wandelpauze. Desnoods even de benen losgooien en weer op adem komen. Bij mij helpt het om de hartslag snel omlaag te brengen waardoor ik de volgende kilometers weer op een beter tempo kan lopen. Meestal combineer ik deze pauzes met een drinkpost of om weer aansluiting te kunnen zoeken bij een groepje om uit de wind te lopen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:09:51 #112
206580 Luxuria
pi_130414952
Ik wilde net mijn nieuwe schoenen gaan uitproberen, gaat het regenen }:|
Dan maar een uurtje wachten.

Als ik mijn stormvest nou al binnen had....
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:10:56 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_130414966
Joh, rennen in de regen is lekker! En je smelt niet ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:12:01 #114
206580 Luxuria
pi_130414992
Ik vind dat inderdaad soms ook wel lekker! Maar ik heb nog geen jasje of iets wat waterafstotend is en ik heb geen zin om zeiknat te worden O-)
pi_130415021
Als je met deze temperaturen met een jas gaat rennen word je ook zeiknat.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:13:42 #116
206580 Luxuria
pi_130415027
Dat is waar.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:22:36 #117
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130415218
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:08 schreef Sjaapje het volgende:
Succes Bradelierlopers!
pi_130415613
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:55 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Whehehehe, dat is hetzelfde als mijn prachtige uitzicht in de Hout. Heel leuk, maar stelt geen bal voor natuurlijk.
Dit was in de Hout ;) Ik was eerst naar het Heilooerbos, maar dat is Heiloo, dus dat telt niet :D
pi_130416136
Bevestiging binnen voor:

24 November 2013 - tisvoorniks (Geldrop)

Ik loop de 6km
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:06:59 #120
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130416240
Ik zag laatst deze foto's ergens op internet voorbij komen. Dit zou echt een bucketlist item zijn, voor ooit... want nu ben ik nog lang niet zo ver.. bovendien... hoe moet je daar ooit op trainen..?

SPOILER
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:07:20 #121
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130416252
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:03 schreef Bos81 het volgende:
Bevestiging binnen voor:

24 November 2013 - tisvoorniks (Geldrop)

Ik loop de 6km
:W Je bent in goed gezelschap!
pi_130416279
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:07 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

:W Je bent in goed gezelschap!
Ik zag het ja. :Y :Y
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_130417884
Op zich wel een leuk en praktisch plan voor een LDL morgen, is hij een km of 5 te lang. -O-
pi_130418006
Zeg, die Bradelierlopers moeten nu toch wel eens gefinisht zijn? Of hebben ze het te druk met bier drinken en pitchers pikken?
pi_130418022
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:06 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zag laatst deze foto's ergens op internet voorbij komen. Dit zou echt een bucketlist item zijn, voor ooit... want nu ben ik nog lang niet zo ver.. bovendien... hoe moet je daar ooit op trainen..?

SPOILER

Aanrader om even te kijken :)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:21:56 #126
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130418038
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:06 schreef SEMTEX het volgende:

SPOILER
Mooi he! Wel afzien in die intense hitte lijkt me.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_130418188
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Joh, rennen in de regen is lekker! En je smelt niet ;)
Grappig, deze week ook een gesprek gehad met een verkoper dat je gewoon elke dag in principe kan blijven trainen. Behalve met onweer, dan ga ik ook niet.

Afgelopen woensdag was ik in Eindhoven. En opeens zag ik een winkel die hardloopspullen verkoopt. Aangezien ik deze nog niet kon, was ik er naar binnen gegaan. Qua kleren heb ik eigenlijk genoeg behalve een dikke tight. Daar kijk ik elke keer naar als ik bij een bugetbak sta want deze heb ik voorlopig nog niet nodig.
Hij had die niet maar vond een dikke tight niet echt nodig in Nederland. Ik zei dat mijn tight op sommige dagen echt te dun was en dat ik dan een trainingsbroek er over heen deed. Maar dat mijn benen dan nog steeds erg rood en een beetje pijnlijk was na een training.
Hij vond dat apart aangezien het niet echt koud wordt in Nederland. Mijn respons was dat ik persoonlijk -15 toch wel echt koud vind.
Hij keek me heel raar aan.
quote:
Wie traint er dan nog?? Onze trainingen worden afgelast wanneer het kouder dan -5 is...
Wij hadden een hele andere kijk op door weer en wind trainen :')
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:34:01 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_130418318
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:28 schreef streamnl het volgende:

[..]

Grappig, deze week ook een gesprek gehad met een verkoper dat je gewoon elke dag in principe kan blijven trainen. Behalve met onweer, dan ga ik ook niet.

Afgelopen woensdag was ik in Eindhoven. En opeens zag ik een winkel die hardloopspullen verkoopt. Aangezien ik deze nog niet kon, was ik er naar binnen gegaan. Qua kleren heb ik eigenlijk genoeg behalve een dikke tight. Daar kijk ik elke keer naar als ik bij een bugetbak sta want deze heb ik voorlopig nog niet nodig.
Hij had die niet maar vond een dikke tight niet echt nodig in Nederland. Ik zei dat mijn tight op sommige dagen echt te dun was en dat ik dan een trainingsbroek er over heen deed. Maar dat mijn benen dan nog steeds erg rood en een beetje pijnlijk was na een training.
Hij vond dat apart aangezien het niet echt koud wordt in Nederland. Mijn respons was dat ik persoonlijk -15 toch wel echt koud vind.

[..]

Ik train dan ook gewoon door :Y ik ren alleen niet bij ijzel of onweer. Maar verder kan het in principe altijd.
pi_130418347
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:34 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik train dan ook gewoon door :Y ik ren alleen niet bij ijzel of onweer. Maar verder kan het in principe altijd.
*boks
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:36:29 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_130418362
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:35 schreef streamnl het volgende:

[..]

*boks
Overigens heb ik voor dat soort weer een thermo-thight, van de Lidl. Die heeft van die extra dikke stukken op je bovenbenen :Y
pi_130418415
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

^^

Al heb ik afgelopen jaar wel ook tijdens ijzel getraind, maar dan wel alleen op de baan. Dan gaat het wel als je je snelheid en paslengte aanpast.
pi_130418418
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:36 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Overigens heb ik voor dat soort weer een thermo-thight, van de Lidl. Die heeft van die extra dikke stukken op je bovenbenen :Y
Die had ik ook. Maar die zit niet prettig bij mij. Dus die is in de textielcontainers beland.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:40:09 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_130418445
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:38 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

^^

Al heb ik afgelopen jaar wel ook tijdens ijzel getraind, maar dan wel alleen op de baan. Dan gaat het wel als je je snelheid en paslengte aanpast.
Ik denk dat het op de baan op zich nog wel te doen is? Maar zeker weet ik het niet, ik heb nog maar één keer op de baan gelopen
pi_130418478
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik denk dat het op de baan op zich nog wel te doen is? Maar zeker weet ik het niet, ik heb nog maar één keer op de baan gelopen
Bossen kan dan ook wel hoor. Alleen zijn sommige wortels dan spek glad. Dan moet je extra goed kijken waar je loopt.
pi_130418572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, al kan het soms wel ook best heel glad worden. Maar een stuk minder dan gewoon op straat.

Als het echt heel koud is trek ik mn schaatstight aan trouwens, die is warmer dan mn dikke hardlooptight.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:08:46 #136
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_130419069
Temperaturen van -15 zijn ook wel uitzonderlijk in Nederland. Meestal heb je deze temperaturen alleen op extreem koude dagen in de vroege ochtend. Afgelopen winter heb ik maar een paar keer gehad dat de temperatuur onder de vorstgrens lag tijdens de trainingen, met als minimum -4 graden.
pi_130419294
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:08 schreef Ach3r0n het volgende:
Temperaturen van -15 zijn ook wel uitzonderlijk in Nederland. Meestal heb je deze temperaturen alleen op extreem koude dagen in de vroege ochtend. Afgelopen winter heb ik maar een paar keer gehad dat de temperatuur onder de vorstgrens lag tijdens de trainingen, met als minimum -4 graden.
Ik meen me toch te herinneren dat wij meer dan een paar keer de temp onder het vriespunt hebben gehad.
Het ging ook meer om de gevoelstemperatuur met die ijzige wind en daar is mijn tight (die ik nu heb) te dun voor.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:21:46 #138
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 15:09 schreef Luxuria het volgende:

Als ik mijn stormvest nou al binnen had....
I feel your pain... sort of...
nieuwe jas gekocht en dan al bijna een maand geen regen ;(
Morgen Hemmeromlopen maandag rust en dan dinsdag het laatste rondje op Vaderlandse bodem,dan heb ik mijn LDL geplanned en moet ik door "de magische grens" heen
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:24:32 #139
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130419389
Mijn PR op de 10k wás 59:19. Nu is íe 58:18 *)

Heerlijk gelopen! En gezelligheid achteraf :s)

ik moet die 5 Heineken nog even verwerken voordat het avondprogramma begint :{
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:24:33 #140
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130419392
Nou, dat was de Bradelierloop. Geen gewenste negatieve split, maar da's mn eigen schuld. Ik ging harder van start dan ik had gedacht. Maar ik ben tevreden met het verloop van de loop, zeker gezien het feit dat ik vanaf kilometer 3 last had van mijn onderrug.

Duidelijk feit: Ik ben ruim 5 kilo en 3 minuten trager dan een week voor de marathon :P
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:24:55 #141
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130419403
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:24 schreef Quoi het volgende:

U hebt ijzersterk gelopen. Het was benauwd! :+
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:26:21 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419448
en terugkomend op Semmie's post over Badwater, ook al zouden we hem op de bucketlist hebben, ik denk dat het maar voor een paar stervelingen is weg gelegd om z'n prestatie te leveren, zowel fysiek als mentaal...
maar wie weet..... Fok! hardloopmeet in 2020 in Furnace Creek O+
pi_130419454
quote:

Netjes!!
Mooie PR verbetering :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:24 schreef YUR het volgende:
Nou, dat was de Bradelierloop. Geen gewenste negatieve split, maar da's mn eigen schuld. Ik ging harder van start dan ik had gedacht. Maar ik ben tevreden met het verloop van de loop, zeker gezien het feit dat ik vanaf kilometer 3 last had van mijn onderrug.

Duidelijk feit: Ik ben ruim 5 kilo en 3 minuten trager dan een week voor de marathon :P
Das niet zo gek. Toen lette jij op wat je eet/drink en liep je veel meer km per week dan nu.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:27:23 #144
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419469
quote:

bijna een minuut er af! ^O^
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:30:38 #145
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_130419550
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:19 schreef streamnl het volgende:

[..]

Ik meen me toch te herinneren dat wij meer dan een paar keer de temp onder het vriespunt hebben gehad.
Het ging ook meer om de gevoelstemperatuur met die ijzige wind en daar is mijn tight (die ik nu heb) te dun voor.
Ja, maar als amateur hardloper train ik niet elke dag. Soms is het ook verstandig om trainingen te verschuiven naar een dag met minder kou of wind.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:31:16 #146
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130419562
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:27 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bijna een minuut er af! ^O^
Meer dan een minuut toch?
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:32:43 #147
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419603
quote:
Maar ik ben tevreden met het verloop van de loop, zeker gezien het feit dat ik vanaf kilometer 3 last had van mijn onderrug.

hopelijk brengt de sportschool hier ook oplossing voor want het blijft, zo te lezen, toch je zwakste schakel
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:33:27 #148
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419624
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:31 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Meer dan een minuut toch?
dat staat er toch? ;)
pi_130419663
quote:

*O* Goed gedaan! *O*

Succes met verwerken!

YUR jij ook goed gedaan, met je rugpijn! oude man :P
pi_130419664
Kan ik in de openingspost komen dat ik de marathon Amsterdam loop op 20 oktober?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:37:59 #151
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130419738
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

hopelijk brengt de sportschool hier ook oplossing voor want het blijft, zo te lezen, toch je zwakste schakel
Da's een van de redenen dat ik daar naartoe ga :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

*O* Goed gedaan! *O*

Succes met verwerken!

YUR jij ook goed gedaan, met je rugpijn! oude man :P
Die die conclusie waren we net ook al gekomen...ik ben de jongste niet meer ;)
F means you're fucked
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:40:07 #152
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130419784
buiten chillen met een wijntje en lekkere depressieve muziek O+
pi_130419982
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
buiten chillen met een wijntje en lekkere depressieve muziek O+
Goed idee. Als m'n film is lekker krantje lezen met Joy Division op de achterond O+
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:50:31 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130420005
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:08 schreef Ach3r0n het volgende:
Ik heb toch bij wel koudere temperaturen gelopen afgelopen winter, en die winter ervoor ook.
quote:

Nou, das nog geen minuut per kilo.
quote:

Mooi!
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:37 schreef YUR het volgende:

[..]

Da's een van de redenen dat ik daar naartoe ga :Y

eh wait... wut?? Is Hel overgevroren?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:52:16 #155
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130420045
quote:

[..]

U hebt ijzersterk gelopen. Het was benauwd! :+
Ahh dank!
Anderen ook: dankje, ik ben er ook trots op :s)

jammer dat ie alleen niet in mn Garmin staat, sattelieten kwamen pas ná de start in werking

Yur ook ik word oud. Ik ga nu een dutje doen, anders red ik het niet vanavond :o
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:56:12 #156
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130420125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ahh dank!
Anderen ook: dankje, ik ben er ook trots op :s)

Yur ook ik word oud. Ik ga nu een dutje doen, anders red ik het niet vanavond :o
carpe noctem!!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:57:07 #157
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130420150
Morgen in de Kennemerduinen lopen, zin in!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:57:59 #158
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_130420173
Toch maar even de data opgezocht van trainingen van afgelopen winter met een temperatuur van minimaal 0 graden.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
07-12-12 19:07 0°C
12-12-12 21:00 -1°C
13-01-13 12:12 -1°C
15-01-13 17:08 -3°C
16-01-13 18:30 -6°C
21-01-13 19:39 -3°C
25-01-13 19:00 -4°C
08-02-13 19:00 0°C
10-02-13 19:22 -1°C
13-02-13 18:34 -3°C
24-02-13 18:14 0°C
21-03-13 20:30 -2°C
24-03-13 12:00 0°C
30-03-13 19:43 0°C

Koudste training was blijkbaar -6° in plaats van -4°. In de media werd gesproken over een extreem koude winter. De maand maart was erg koud, maar alleen in verhouding tot dezelfde maand in andere jaren. In absoluut opzicht viel het allemaal nog wel mee.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:00:16 #159
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130420213
http://www.nieuwsblad.be/(...)dmf20130824_00706563

quote:
Een man die de hoogte mogelijke invaliditeitsuitkering kreeg omdat hij zo slecht te been was, is betrapt tijdens het lopen van een halve marathon
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:02:38 #160
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130420260
pi_130420891
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:28 schreef streamnl het volgende:

[..]

[..]

korte tight onder mijn lange tight werkte bij mij prima bij -15.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:34:37 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130421267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:57 schreef Ach3r0n het volgende:
Toch maar even de data opgezocht van trainingen van afgelopen winter met een temperatuur van minimaal 0 graden.
[ code verwijderd ]

Koudste training was blijkbaar -6° in plaats van -4°. In de media werd gesproken over een extreem koude winter. De maand maart was erg koud, maar alleen in verhouding tot dezelfde maand in andere jaren. In absoluut opzicht viel het allemaal nog wel mee.
Eh ja, ligt eraan wanneer je loopt. Ik loop meestal 's morgens en dan is het vaak een stukkie kouder.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:38:19 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130421388
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

eh wait... wut?? Is Hel overgevroren?
Zoiets :D

Ik moet straks wel mn eigen kind op kunnen tillen eh....
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:39:27 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130421427
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Zoiets :D

Ik moet straks wel mn eigen kind op kunnen tillen eh....
Wrom? Je hebt toch een vrouw?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:40:04 #165
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130421447
quote:
12s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wrom? Je hebt toch een vrouw?
Moet ik die ook optillen? :o
F means you're fucked
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:41:08 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130421489
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Moet ik die ook optillen? :o
... misschien is de sportschool wel een goed idee.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:42:51 #167
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130421545
Well done Quoi en Yur!!

Hier poging 1 in het naar boven lopen van de Tafelberg (lees de geasfalteerde wegen, het vervolg daarop is mij nog iets te veel trail...). Toch wel halverwege gekomen, mijn Garmin zijn hoogtemeters kloppen wel totaal niet want hoe kan ik nu 200 m meer dalen dan stijgen en toch op het zelfde punt uitkomen :D. Dus ongeveer 350 m gestegen op 2 km tijd, nadien heel stuk bergaf. Kon mij niet echt laten gaan naar beneden anders lag ik op mijn neus. 2 keer moeten stoppen voor op adem te komen/hoesten, bronchitis van vorig weekend hangt toch nog in mijn kleren.

SPOILER
Ik bijt!
(Zachtjes)
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:04:10 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_130422392
Jongens, garnalen-a-la-Quoi kunnen ook prima op het gourmetstel! :)

/dienstmededeling
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:14:28 #169
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130422763
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Jongens, garnalen-a-la-Quoi kunnen ook prima op het gourmetstel! :)

/dienstmededeling
:D O+
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:08:22 #170
236410 MaleDuck
pi_130424692
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:20 schreef hatsaflats het volgende:
Zeg, die Bradelierlopers moeten nu toch wel eens gefinisht zijn? Of hebben ze het te druk met bier drinken en pitchers pikken?
De Bradelierloop was eigenlijk zo:
We startten met meerdere Fok!ers bij deze wedstrijd, na ruim 26 minuten kwam MoBlo over de finish, 3 minuten voor Wolve, die weer ruim 10 minuten eerder over de finish kwam dan MaleDuck, YUR volgde een kleine 7 minuten achter die eend en na YUR duurde het 12 minuten voordat Quoi ook de finish van dichtbij had bekeken. En dit alles werd gedaan onder de goedkeurende blik van GotC *)

SPOILER
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:12:48 #171
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130424837
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:08 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

We startten met meerdere Fok!ers bij deze wedstrijd, na ruim 26 minuten kwam MoBlo over de finish, 3 minuten voor Wolve, die weer ruim 10 minuten eerder over de finish kwam dan MaleDuck, YUR volgde een kleine 7 minuten achter die eend en na YUR duurde het 12 minuten voordat Quoi ook de finish van dichtbij had bekeken. En dit alles werd gedaan onder de goedkeurende blik van GotC *)

SPOILER
niets mis mee toch met je tijd MD? mooi in de buurt van je PB zou ik zeggen
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:13:57 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_130424872
quote:

[..]

SPOILER
Die snelheden ook altijd _O_
pi_130424962
quote:

[..]

SPOILER
Goed verslag!

En oh, ja, ik heb zo weinig kunnen lopen de laatste tijd dus ik hoop maar dat het goed gaat. Met je sub 40 10k }:|
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:25:42 #174
236410 MaleDuck
pi_130425383
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:12 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niets mis mee toch met je tijd MD? mooi in de buurt van je PB zou ik zeggen
Nee, hoor, alleen kan er niet echt tegen dat ik bruto net boven de 40 loop ;) Dat is de reden voor die :(
En jammer dat je er niet kon zijn RD, had je graag ook eens IRL ontmoet :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die snelheden ook altijd _O_
Thnx :D
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:16 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Goed verslag!

En oh, ja, ik heb zo weinig kunnen lopen de laatste tijd dus ik hoop maar dat het goed gaat. Met je sub 40 10k }:|
:@ had echt niet verwacht dat ik deze tijd zou lopen hoor...
pi_130425684
quote:

SPOILER
Mooie tijd! _O_
(Ondanks jij niet tevreden bent)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:33:30 #176
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130425719
quote:
ik kan niet quoten, maar dit moet het verslag van MD zijn.
Wacht, 26 minuten over de 10km?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:34:18 #177
236410 MaleDuck
pi_130425753
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:33 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Wacht, 26 minuten over de 10km?
Nope, 5 en 10 startte tegelijk..
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:34:38 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130425769
Goed verslag MD :D Leuke dag gehad :Y
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:37:10 #179
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130425875
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:34 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nope, 5 en 10 startte tegelijk..
In de www staat moblo op 10km. Maar het was een 5km dus. Ik schrok al namelijk.
pi_130425914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:37 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

In de www staat moblo op 10km. Maar het was een 5km dus. Ik schrok al namelijk.
Anders had ze opeens een straaljager tussen d'r billen :P
pi_130426250
Zo, eindelijk weer geweest na vakantie en het ging eigenlijk wel lekker. *O*

M'n hartslag was onwijs laag voor mijn doen. :o Al had het ook wel net geregend, dus dan is het ook wel optimaal qua zuurstof enzo, helpt ook altijd wel. :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:59:37 #182
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130426751
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:38 schreef hatsaflats het volgende:
Anders had ze opeens een straaljager tussen d'r billen :P
Een vrouw met een pocketrocket...
pi_130427033
Ben een beetje sprongetje aan het maken in mijn Evy schema aangezien ik volgend vrijdag voor het eerst een 5km wedstrijd wil lopen. Vandaag les 28 gedaan waarin nog slechts 1 wandelminuut zit, maar die heb ik niet eens nodig gehad *O*. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik het heel erg rustig aan heb gedaan. Helaas deed Endo een beetje raar (kon geen GPS vinden ofzo) waardoor mijn rondje niet is getracked. Na een bezoek aan GoogleMaps bleek het 4,2km te zijn geweest in 29 minuten. Dat deze week nog 2 keer doen en laat dat wedstrijdje maar komen ^O^ .
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:15:18 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_130427297
SPOILER: Vrijdag avond was dus de Arnhemse Meisjesloop :)
pi_130427301
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:59 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Een vrouw met een pocketrocket...
Als ik met een pocketrocket tussen m'n billen 10km in 28 minuten kan lopen bestel ik er gelijk 1. Met de Vredesloop bbzzzzzz over de finish!
pi_130427499
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Leuk verslag Guppers! Goede gedaan weer!
Voor de BtB mag je ook het grootste deel van mijn verslag wel schrijven, over wat er allemaal op de route ligt enzo ;)
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:22:59 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_130427579
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:21 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Leuk verslag Guppers! Goede gedaan weer!
Voor de BtB mag je ook het grootste deel van mijn verslag wel schrijven, over wat er allemaal op de route ligt enzo ;)
Jamaar dan mis je 4EM he! Want jij moet een stukje verder :P
pi_130427640
vandaag een 10 en een halve km trailrun gedaan.
pfff wat was het benauwd en warm. en de laatste kilometers begon het boven mijn hoofd een beetje te rommelen terwijl ik op het hoogste punt langs de bosrand moest lopen. dat loopt niet lekker ontspannen kan ik je zeggen. ik heb het niet op omweer.
wat een lekker rondje is het ook. de eerste kilometer of twee is het vals plat met een paar hellingen en daarna is het volle pot omhoog. dan weer een stuk naar beneden. en dan afwisselend volle pot omhoog en naar beneden. love it!
heb nog een stukje gefilmd op 5 kilometer punt langs de lage route langs de bosrand. in het bos zelf was het te donker om te filmen en een beetje link.
nu mijn achillespees aan het koelen en een desperado opengetrokken. proost!
filmpje!!

oftopic! ik heb een pocket rocket gehad en mis hem nog steeds( honda crx type 1)
pi_130427651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:22 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jamaar dan mis je 4EM he! Want jij moet een stukje verder :P
Bijzaak ;) Dat zijn trouwens ook 2 rondjes door 't centrum, als ik het zo zie. Volgens mij is de rest van het parcours veel leuker :P
pi_130427780
Het was tof O+ leuk ook om weer wat nieuwe en oude mensen te zien en biertjes te drinken.En daarna nog meer biertjes.

26.18 gelopen, en weer bloedblaren, dus blij dat ik het bij 5 gehouden heb :@ misschien wel een PR, maar dat check ik morgen even.

[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 24-08-2013 22:41:21 ]
Ja doei.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:31:50 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_130427902
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:24 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Bijzaak ;) Dat zijn trouwens ook 2 rondjes door 't centrum, als ik het zo zie. Volgens mij is de rest van het parcours veel leuker :P
Nee, die eerste rondje is stad uit, Nelson Mandelabrug over, bij de verzorgingspost rechtdoor, einde van de weg links, John Frostbrug over, rondje centrum (naar ons zwaaien!), dan dan grote ronde maken door de uiterwaarden incl. weer die twee bruggen. Hier kun je het iets beter zien:
http://www.afstandmeten.nl/embed.php?id=880628&kmStep=1
pi_130428089
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee, die eerste rondje is stad uit, Nelson Mandelabrug over, bij de verzorgingspost rechtdoor, einde van de weg links, John Frostbrug over, rondje centrum (naar ons zwaaien!), dan dan grote ronde maken door de uiterwaarden incl. weer die twee bruggen. Hier kun je het iets beter zien:
http://www.afstandmeten.nl/embed.php?id=880628&kmStep=1
Woeiii zwaaien. Het is al over 2 weken ook. Ik denk dat ik er wel maar echt gewoon een trainingsloopje van maak, m'n voorbereiding roept geloof ik niet om een wedstrijdsnelheid :P
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:53:25 #193
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130428682
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Als ik met een pocketrocket tussen m'n billen 10km in 28 minuten kan lopen bestel ik er gelijk 1. Met de Vredesloop bbzzzzzz over de finish!
I would pay to see that.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:00:32 #194
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130428997
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Woeiii zwaaien. Het is al over 2 weken ook. Ik denk dat ik er wel maar echt gewoon een trainingsloopje van maak, m'n voorbereiding roept geloof ik niet om een wedstrijdsnelheid :P
Gaat snel! Dacht drie weken.. Duits bier! En Duff.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:23:55 #195
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_130429758
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:28 schreef motorbloempje het volgende:
Het was tof O+ leuk ook om weer wat nieuwe en oude mensen te zien en biertjes te drinken.En daarna nog meer biertjes.

26.18 gelopen, en weer bloedblaren, dus blij dat ik het bij 5 gehouden heb :@ misschien wel een PR, maar dat check ik morgen even.
Yup, een PR ;)
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:29:24 #196
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_130429898
Al 3 dagen dikke spierpijn in de benen door de heuvels hier. Benieuwd hoe dat uitpakt als ik terug ben. Wil weer lopen!
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:29:41 #197
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_130429908
Ja, voor de Bridge2Bridge moet ik nu al bedenken hoe ik de trainingen erop aanpas. Ik ga proberen volgende week 4 keer te trainen, en dan afbouwen naar de wedstrijd volgende week zondag.

Vanavond ook op pad geweest voor een intervaltraining van 4x 8 minuten hardlopen met 2 minuten pauze ertussen. Het ging best goed ondanks de natte omstandigheden. Opvallend was dat ik elk interval iets sneller liep dan de vorige.

http://www.endomondo.com/workouts/235716852/5515301
  FOK!fotograaf zondag 25 augustus 2013 @ 00:27:58 #198
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_130431671
Vandaag met een nichtje uit Canada naar Amsterdam geweest. Al wandelend door het Vondelpark heb ik me verbaasd over de vele hardlopers. Heb heerlijk lopen observeren.

Zou daar ook nog wel eens een rondje willen lopen op een mooie dag.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_130434870
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:27 schreef Mascleta het volgende:
Vandaag met een nichtje uit Canada naar Amsterdam geweest. Al wandelend door het Vondelpark heb ik me verbaasd over de vele hardlopers. Heb heerlijk lopen observeren.

Zou daar ook nog wel eens een rondje willen lopen op een mooie dag.
Ik had exact dezelfde gedachte toen ik daar een tijdje geleden zat, toevallig met een nichtje uit Australië. Zo veel hardlopers! (overigens is dat in elk (bekend) park van een grote stad zo :P)

Ik heb een vraagje aan jullie, lieve FOK!'ers..
In mijn schema van Runnersweb zit vrijwel elke week een extensieve tempoloop (8 tot 10 km op 5:30 min.km). Na 12 weken weet ik dat ik dat ik a) dit soort afstanden op zo`n tempo tijdens een training gewoon niet goed kan; het is veel te zwaar voor een training en b) ik vind het gewoon echt niet leuk.
Gelukkig heb ik de afgelopen weken een paar van deze trainingen kunnen vermijden, door een kleine rustperiode voor een wedstrijd, de wedstrijd zelf (City2Surf) en daarna de herstel ervan.

Wat ik veel leuker vind, en voor mijn gevoel ook veel vruchtbaarder is, zijn intervaltrainingen (3 - 5x 1600 meter op 5:00 min/km). Dus ik wilde daar de laatste weken van m`n schema een beetje mee gaan variëren, om het ook wat afwisselender te maken.
Nu dacht ik aan een "fartlek", zoals in dat filmpje van Michel Butter: 3km - 2km - 1km. Het nadeel hiervan is dat één zo`n set al 6km is, 2 setjes = 12km + warm- en uitlopen = 15+ km. Iets teveel van het goede.

Zou dit een goede vervanger zijn voor een "standaard" interval training & en een tempoloop van bijna 12km:

1.6 km in- & uitlopen
2 km @ HM tempo (5:30 min/km)
1 km @ 10 km tempo (5:15 min/km)
800 meter actieve rust (~ 6:00 min/km)

Als ik daarvan 2 setjes doe, heb ik in totaal 11km in de benen.
Andere tips voor wat snelheidswerk zijn ook welkom natuurlijk! :)
pi_130435126
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 07:15 schreef Levitas het volgende:
In mijn schema van Runnersweb zit vrijwel elke week een extensieve tempoloop (8 tot 10 km op 5:30 min.km). Na 12 weken weet ik dat ik dat ik a) dit soort afstanden op zo`n tempo tijdens een training gewoon niet goed kan; het is veel te zwaar voor een training en b) ik vind het gewoon echt niet leuk.

Wat ik veel leuker vind, en voor mijn gevoel ook veel vruchtbaarder is, zijn intervaltrainingen (3 - 5x 1600 meter op 5:00 min/km). Dus ik wilde daar de laatste weken van m`n schema een beetje mee gaan variëren, om het ook wat afwisselender te maken.
Nu dacht ik aan een "fartlek", zoals in dat filmpje van Michel Butter: 3km - 2km - 1km. Het nadeel hiervan is dat één zo`n set al 6km is, 2 setjes = 12km + warm- en uitlopen = 15+ km. Iets teveel van het goede.

Zou dit een goede vervanger zijn voor een "standaard" interval training & en een tempoloop van bijna 12km:

1.6 km in- & uitlopen

Heel herkenbaar en voor mij de reden om zowel te stoppen met dit soort loopjes als met tergend langzame duurlopen. Jouw vervangende optie lijkt me niets mis mee, dus gewoon doen. Vooral als je dat leuker vindt. Echte tempoloopjes zou ik lekker in wedstrijdverband doen en verder lekker intervallen.
pi_130435133
quote:

[..]

Ik had exact dezelfde gedachte toen ik daar een tijdje geleden zat, toevallig met een nichtje uit Australië. Zo veel hardlopers! (overigens is dat in elk (bekend) park van een grote stad zo :P)

Gelukkig heb ik de afgelopen weken een paar van deze trainingen kunnen vermijden, door een kleine rustperiode voor een wedstrijd, de wedstrijd zelf (City2Surf) en daarna de herstel ervan.

1.6 km in- & uitlopen

Loop je ook wel eens korte intervalletjes? 15x200 op 4:40 ofzo? Dat is ook leuke afwisseling. Ik loop normaalgesproken 1x per week korte intervallen (200-800m) en 1x per week lange (800-3000m). Tempoloopjes loop ik eigenlijk niet, maar die zouden wel goed zijn voor het mentale gedeelte, vanwege de zwaarte.

Zo'n schema is ook een leidraad hè. Zolang je je niet over de kop loopt moet je vooral doen wat je leuk vindt. Ik vond die "fartlek" van butter wel heel gestructureerd trouwens, weinig "spel". Als ik ga fartlekken gebruik ik de dingen in m'n omgeving als punten voor m'n versnellingen. Lantaarnpalen, bruggetjes, extra hard heuveltjes op, net waar ik zin in heb.
  zondag 25 augustus 2013 @ 08:38:36 #202
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435149
quote:

[..]

ik vind het gewoon echt niet leuk.
ik heb het al eerder gzegd.....trainen is niet altijd leuk.
een uur hill repeats is bijv. ook dodelijk saai en loodzwaar maar part of the game....
als je egens naar toe werk rest je niets anders dan "walk the talk"
  zondag 25 augustus 2013 @ 08:40:31 #203
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435162
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Als ik ga fartlekken gebruik ik de dingen in m'n omgeving als punten voor m'n versnellingen. Lantaarnpalen, bruggetjes, extra hard heuveltjes op, net waar ik zin in heb.
^O^ absoluut de manier om het te doen in mijn ogen... put your running shoes on and dance like nobody is watching!
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 08:59:55 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_130435272
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:38 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

een uur hill repeats is bijv. ook dodelijk saai en loodzwaar maar part of the game....
Neuh, maar als je kijkt naar het doel van
Levitas, straks een knappe HM lopen, dan denk ik dat zijn voorstel nog best een optie is. Het schema is een leidraad en vooral als je naar je eerste HM toewerkt, moet het vooral leuk zijn, denk ik. De verbeteringen komen daarna wel.

Dat zijn mijn twee centjes, ieder moet het natuurlijk voor zichzelf weten. Maar als ik het vanuit mezelf bekijk, als recreatieloper pur sang, dan staat plezier toch vooral op de eerste plaats
pi_130435288
quote:
Loop je ook wel eens korte intervalletjes? 15x200 op 4:40 ofzo? Dat is ook leuke afwisseling. Ik loop normaalgesproken 1x per week korte intervallen (200-800m) en 1x per week lange (800-3000m). Tempoloopjes loop ik eigenlijk niet, maar die zouden wel goed zijn voor het mentale gedeelte, vanwege de zwaarte.
Dat is ook nog een optie! Die 200 metertjes pak ik er nog wel bij. Misschien aankomende week, anders de week voordat ik ga "taperen".
quote:

[..]

Daar ben ik het (deels) niet mee eens. Op ons niveau moet trainen leuk zijn. Er zijn genoeg manieren om hetzelfde doel te bereiken, en als er een paar gewoon echt niet leuk zijn, doe je andere dingen.
Overigens hoort een minder leuke training er zo nu en dan bij, dat klopt wel ja. Maar als je dan een minder leuke training hebt gedaan, en je hebt wel het gevoel dat je er beter/sneller/whatever je doel is van wordt, is het toch te verwerken. Ik heb het gevoel dat die lange tempolopen niet voldoende effect hebben om ze te blijven doen terwijl ik ze niet leuk vind.

On a sidenote: Hill repeats ga ik na de HM ook eens per 2 weken doen, maar dat is een paar maanden (dus 2x per maand; 3-4 maanden = 6-8 keer). Wordt er sterker van in de benen, je moet je pasfrequentie aanpassen (dus goed voor je techniek) op een manier die ik in Nederland niet kan doen. Zou gek zijn als ik er niet een paar keer gebruik van maak, ook al zijn het "saaie" trainingen
SPOILER: Plan voor na de HM
pi_130435312
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 22:28 schreef motorbloempje het volgende:

Nette tijd! ^O^
quote:
*O* leuk *O* verslag *O*
Mooi om te lezen je nu veel beter loopt dan vorig jaar.
^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:10:46 #207
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435350
hier pefect weer voor de Hemmer Omloop, bewolkt en geen wind.
Kijken of ik het parkoersrecord van 27.51 van Wilson Kipsang kan doen sneuvelen, proberen kan altijd O-)
pi_130435389
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
Kijken of ik het parkoersrecord van 27.51 van Wilson Kipsang kan doen sneuvelen, proberen kan altijd O-)
Veel plezier!
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:23:29 #209
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130435434
quote:

[..]

1.6 km in- & uitlopen

Een extensieve duurloop op HM-tempo? Echt?

quote:
Extensieve duurlopen

Ook dit zijn in principe lange duurlopen, maar deze loop je in zone 2. Het is dus een comfortabele duurloop, die niet zo langzaam is als de lange duurloop, maar zeker niet snel en zwaar. De extensieve duurloop wordt frequent ingezet in de opbouwfase, maar heeft later in het schema ook zeker zijn waarde. Je traint hiermee een goede afstemming van je vet- en suikerverbranding, maar zal nooit je lange duurlopen kunnen vervangen. Over het algemeen wordt deze loop als fijn ervaren, omdat je sneller loopt en toch niet heel erg snel vermoeid raakt.
Als ik het goed begrijp zou je die extensieve duurloop trager moeten lopen dan HM-tempo. Tenzij je je HM in zone 2 loopt uiteraard :)
F means you're fucked
pi_130435523
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
He, misschien komen er nog clubgenoten de Hemmeromloop lopen, ik zie net dat ie op m'n trainingsschema staan (staan nog wel meer dingen op die ik niet doe).

Hoe erg onverhard was die bosloop in Schoorl trouwens?
pi_130435567
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Een extensieve duurloop op HM-tempo? Echt?

[..]

Als ik het goed begrijp zou je die extensieve duurloop trager moeten lopen dan HM-tempo. Tenzij je je HM in zone 2 loopt uiteraard :)
Oeps, het woord extensief verkeerd gebruikt dus :') Ik bedoelde een lange tempoloop op HM tempo, wat ik als vrij intensief ervaar, tijdens een training.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:38:19 #212
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130435572
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef Levitas het volgende:

[..]

Oeps, het woord extensief verkeerd gebruikt dus :') Ik bedoelde een lange tempoloop op HM tempo, wat ik als vrij intensief ervaar, tijdens een training.
ok
F means you're fucked
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:40:18 #213
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435604
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:33 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Hoe erg onverhard was die bosloop in Schoorl trouwens?
niet zo erg hoor, (de 4 of 8km bedoel je toch?) ik had trail schoenen bij me maar dat was achteraf niet nodig geweest.... stuk asalt en klinkerweg, verder redelijk hard bospad en schelpenpad

nu wel een buitje hier :(
pi_130435625
quote:

Mooi! gefeliciteerd! Alleen.. nu ben je dus 7 seconden sneller dan ik. :(
pi_130435627
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

niet zo erg hoor, (de 4 of 8km bedoel je toch?) ik had trail schoenen bij me maar dat was achteraf niet nodig geweest.... stuk asalt en klinkerweg, verder redelijk hard bospad en schelpenpad
Top! Thanks!
Die staat namelijk op m'n schema voor donderdag, maar als ik 8km op redelijk tempo over onverharde paden had moeten denderen had ik het even overgeslagen ;)

En niet zo zeuren, die regen zorgt voor verkoeling ^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:44:13 #216
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435642
I know, ik vind het wachten in de regen erger dan het lopen zelf...maar ja, zo als eerder gezegd, part of the game
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:44:14 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130435643
Ik moet zeggen dat na 3 wkn het Runnersweb schema er één ding is waar ik veel profijt van ga hebben (of al heb): de tempoloopjes in training :)

Voor mij precies wat ik nodig heb, denk ik.

Afijn, deze post was al best zwaar zo op de zondagochtend. Eerst koffie c_/
pi_130435650
Hallo :)

Ik kom mij als amateur/starter eens hier melden. Sinds een paar maanden langzaamaan wat aan m'n gezondheid & conditie gaan doen en sinds enkele weken wat intensiever :P over twee weken doe ik met m'n twee broers en twee neven namelijk mee aan de strongmanrun in Helelendoorn :D

Vanochtend 4 kilometer gedaan in 28 minuten; eerste twee in 12 minuten, daarna een stuk wandelen en de rest weer op tempo. Elke twee dagen rennen, anderhalve week geleden al eens een rondje van 10km gedaan in 75 minuten.

Tips voor het beste ontbijt op de dag van zo'n run?
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:46:03 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130435679
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Neeeeeeee! Haha *O*
Hoe ist met de pijntjes trouwens?

RD loopze!
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:46:06 #220
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435681
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:44 schreef iamredleader het volgende:
Hallo :)

Tips voor het beste ontbijt op de dag van zo'n run?
welkom!
ontbijt is natuurlijk heel persoonlijk maar ik vind het zelf lekker om zeker anderhalf uur voor ik ga lopen te ontbijten
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:46:39 #221
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130435693
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:42 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nou....dat doel lijkt me duidelijk :P
F means you're fucked
pi_130435697
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:44 schreef Quoi het volgende:
Ik moet zeggen dat na 3 wkn het Runnersweb schema er één ding is waar ik veel profijt van ga hebben (of al heb): de tempoloopjes in training
Grappig wel dat jij die tempoloopjes als prettig ervaart (Miezziej ook trouwens, volgens mij), terwijl ik net die vraag stelde om die zelfde tempolopen te vermijden.

Zo zien we maar weer, dat het ene lichaam en persoon de ander niet is!
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:48:00 #223
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130435720
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:46 schreef YUR het volgende:

[..]

Nou....dat doel lijkt me duidelijk :P
inderdaad....! werk aan de winkel Mossel
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:49:04 #224
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130435738
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

Grappig wel dat jij die tempoloopjes als prettig ervaart (Miezziej ook trouwens, volgens mij), terwijl ik net die vraag stelde om die zelfde tempolopen te vermijden.

Klopt! Zo las ik dat Zwabberhark bijvoorbeeld een hekel heeft aan lange langzame duurlopen, terwijl ik die juist heerlijk vindt :)
F means you're fucked
pi_130435791
quote:
Heerlijk verslag Gup! Je support vrijdagavond was super fijn! :*

Quoi! Mooie tijd, goed gedaan! *G* En de
rest ook natuurlijk!
pi_130435806
Misschien moet ik maar weer eens wat meer tempoloopjes gaan lopen. Eerst maar weer "gewoon" 3x per week trainen en dan langzaam weer wat vaker 4x per week. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik weer op m'n oude niveau zit, uiteindelijk ben ik er toch best wel lang een soort van uit geweest.

En ik heb gisteren de aankoop van een stoel iets te hard gevierd :')
pi_130435914
Ik zeg 21 september.
@Quoi. Pijntjes zijn wel weg. Gaat alleen om de zin in lopen. Die ontbreekt momenteel een beetje. Maar dit is wel een mooie motivatie weer.

Nu nog een weekje tot de vakantie. In Zuid-Frankrijk taperen voor 6EM bij de B2B en dan twee weken later in Den Haag jouw tijd aanvallen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:11:13 #228
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_130436050
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Klopt! Zo las ik dat Zwabberhark bijvoorbeeld een hekel heeft aan lange langzame duurlopen, terwijl ik die juist heerlijk vindt :)
misschien ook wel omdat je van jezelf weet dat je met gemak een duurloop, op rustig tempo, van 25km aan kan, dat loopt dan lekker ontspannen
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:12:26 #229
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130436080
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:01 schreef mosselmossel het volgende:
Ik zeg 21 september.
@Quoi. Pijntjes zijn wel weg. Gaat alleen om de zin in lopen. Die ontbreekt momenteel een beetje. Maar dit is wel een mooie motivatie weer.

Nu nog een weekje tot de vakantie. In Zuid-Frankrijk taperen voor 6EM bij de B2B en dan twee weken later in Den Haag jouw tijd aanvallen.
Mooi ^O^
21 september wordt mijn volgende wapenfeit. En als dat andere mensen motiveert... is dat alleen maar meegenomen :s)
pi_130436090
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:46 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ja klopt :P
Ben wel benieuwd hoe mijn volgende tempoloop zal zijn (morgen..) omdat ik in Vietnam niet dicht bij "tempo" kwam :+

Ik vind de intervallen juist stom :@ Maar de laatste keer dat ik interval deed ging het wel beter, dus ik heb nog hoop :+
Ik volg nu het schema gewoon zoals het is, omdat het mijn eerste HM is en omdat ik het stiekem wel fijn vindt om een schema te volgen :P De intervallen zie ik altijd tegenop, maar ik merk wel dat het mij helpt dus ik blijf ze gewoon doen, ook al gaat het soms beter dan andere keren...
pi_130436099
Ja! Het was een PR, die 26.18! *O* 30 seconden eraf! *O* O+

Nu de uitdaging om het in de heuvels weer aan te scherpen 8-)
Ja doei.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:15:31 #232
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130436131
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
Ja! Het was een PR, die 26.18! *O* 30 seconden eraf! *O* O+

Nu de uitdaging om het in de heuvels weer aan te scherpen 8-)
Well done ^O^ De heuvels maken je duidelijk sterk
F means you're fucked
pi_130436137
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:12 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mooi ^O^
21 september wordt mijn volgende wapenfeit. En als dat andere mensen motiveert... is dat alleen maar meegenomen :s)
21 september wordt leuk *O* Eerst kijken of ik in de buurt van m'n PR kan komen, dan nog wat mensen aanmoedigen, dan nog wat sociaal doen en dan of Fiddler, of Sumo O+ En dan weer 3 weken bijkomen.
pi_130436165
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

21 september wordt leuk *O* Eerst kijken of ik in de buurt van m'n PR kan komen, dan nog wat mensen aanmoedigen, dan nog wat sociaal doen en dan of Fiddler, of Sumo O+ En dan weer 3 weken bijkomen.
Veel Fok!ers op de 21e zie ik :9 Ik heb de 22 de DtD, aan de ene kant wel jammer... :+
Jij deed ook de HM van Amsterdam tochhh? :9
pi_130436203
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:17 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Veel Fok!ers op de 21e zie ik :9 Ik heb de 22 de DtD, aan de ene kant wel jammer... :+
Jij deed ook de HM van Amsterdam tochhh? :9
Jep :D
pi_130436216
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:37 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk de opgegeven hartslagzones als leidraad gebruiken. Je pakt nu telkens een tempo én een hartslagzone en dan is er telkens een mismatch en geef je het trainen met hartslagmeter daardoor bijna op...

Terwijl uit je verhaal duidelijk blijkt dat de referentietempo's die je gebruikt in je schema te hoog zijn als je de training te zwaar vindt. En 12 km trainen op HM tempo is ook veel te zwaar in mijn ogen. Of volg de hartslagzones en kijk niet naar tempo's, of kijk alleen naar tempo's en zorg dat ze niet te snel zijn in training (lastiger, want als je je HR niet volgt weet je niet hoe belastend een training was).

En niet leuke trainingen zijn er ook altijd, 10x400 is leuker dan 35 km duurlopen voor een marathon, maar je moet je doelen in het achterhoofd houden. Verder ben ik persoonlijk van het 'train easy, race hard' eigenlijk, heb geen enkele moeite met langzamere trainingen en vind de snelheid in training volkomen ondergeschikt aan m'n hartslag-doelzone.

En ik heb het al vaker gezegd, dit heeft ook tijd nodig... Je loopt net een half jaar of iets en dan na een aantal trainingen verklaren dat op hartslag lopen niet bij je past is wat voorbarig, dat soort dingen hebben ook tijd nodig om daar een gevoel voor te ontwikkelen.
pi_130436235
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:19 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Jep :D
Misschien zie ik je daar dan 8-)
pi_130436243
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:15 schreef YUR het volgende:

[..]

Well done ^O^ De heuvels maken je duidelijk sterk
yup! En dan was gisteren niet eens optimaal! Daar is genoeg* ruimte voor verbetering! Leuk wel! En wat was het fijn vlak! Het voelde spiergewijs echt bijna effortless op 5.20min/km :D

*onder de 25 moet ooit wel 's haalbaar zijn denk ik :)
Ja doei.
pi_130436267
Als je 26:18 loopt moet sub-25 zeker kunnen ja. :P Zeker omdat een snelle 5k eigenlijk best wel wat specifieke training vraagt. :Y)
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:27:15 #240
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130436345
quote:

[..]

SPOILER
De oefeningen die je niet leuk vind moet je juist doen, vaak zit het niet leuk zijn in het feit dat je de oefening slecht beheerst. Dus hoe kutter je een oefening vind, hoe vaker je 'm moet doen om 'm te beheersen en leuk te vinden. Zoals de OHP (schouderoefening) bij mij, dramaoefening, want het is mijn zwakste lift. Elke week staat ie weer op het programma. Inmiddels is ie wat leuker geworden.

Overigens snap ik ik niet echt wat er niet leuk is aan trainingen, je hebt een doel en je training helpt je naar dat doel. Hoe kan dat niet leuk zijn? Met lopen zijn er weinig (geen?) varianten waar ik niet naar uitkijk. Interval is leuk want het is doodgaan op de kleine stukjes, tempoloopjes zijn leuk want je maakt lekker tempo, duurlopen zijn leuk want je vergroot je afstand en je leert op een specifiek vooraf bepaald tempo te lopen, heuveltraining is leuk omdat je zo snel mogelijk een heuvel op mag klimmen, afdalen is leuk omdat je heerlijk snel naar beneden sjeest, fartlek is leuk omdat je lekke scheetjes hebt ( :') ) dat is gewoon leuk omdat je met de omgeving speelt. Tis allemaal leuk, zij die niet alles leuk vinden zijn gewoon joggers.
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:29:42 #241
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130436384
pi_130436494
quote:
quote:
Just keep your consumption moderate and look at your beer drinking as a training tool.
Will do ^O^
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:55:41 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130436850
Er staan al wat Bradelierfoto's online. Behalve MD niemand echt mooi in beeld gespot :{
Maar wie weet komt er nog wat. Ik dacht nog: ik doe die zweetband om, dan kom ik vast op de foto. Maar er waren veel ouwe boegbeelden die hetzelfde hadden bedacht :+

quote:
Sja, en moet ik me dan aangesproken voelen en het aanklikken? (done already ;) )
  zondag 25 augustus 2013 @ 10:56:12 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130436863
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:55 schreef Quoi het volgende:
Er staan al wat Bradelierfoto's online. Behalve MD niemand echt mooi in beeld gespot :{
Maar wie weet komt er nog wat. Ik dacht nog: ik doe die zweetband om, dan kom ik vast op de foto. Maar er waren veel ouwe boegbeelden die hetzelfde hadden bedacht :+

[..]

Sja, en moet ik me dan aangesproken voelen en het aanklikken? (done already ;) )
Je had idd wel wat weg van GR :P
F means you're fucked
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:00:10 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130436947
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:56 schreef YUR het volgende:

[..]

Je had idd wel wat weg van GR :P
:D Mijn stijlicoon. Hij daarentegen staat mooi op de foto!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 11:01:22 #246
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130436970
Mooie tijden op de bradelierloop zie ik :)

Ik heb vanmorgen heerlijk gelopen. 12KM met een mooi lage hartslag en de laatste KM behoorlijk versneld tot 12KM/u
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:06:43 #247
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130437066
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:55 schreef Quoi het volgende:
Nee en ja.
pi_130437084
Haha, ik kwam net dit tegen:

Toen ik nog een klein hatsaflatsje was dat op pianoles zat weigerde ik al om een metronoom te gebruiken.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:11:08 #249
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_130437138
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:07 schreef hatsaflats het volgende:
Haha, ik kwam net dit tegen:

[ afbeelding ]

Toen ik nog een klein hatsaflatsje was dat op pianoles zat weigerde ik al om een metronoom te gebruiken.
:N eigenwijs.
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:14:16 #250
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_130437202
Eigenwijs is een teken van karakter.. niet de meute volgen, origineel zijn, zelf proberen, voor jezelf denken :)

En ja inderdaad..ik liep als een speer vrijdag met 3 biertjes op. ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:15:33 #251
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_130437223
Heb voor vandaag nog een lange duurloop gepland maar weet niet of vrouwlief op tijd thuis is..ik heb oppasdienst..en we moeten eind van de middag naar een borrel.
pi_130437260
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:14 schreef LoganMCV het volgende:
Eigenwijs is een teken van karakter.. niet de meute volgen, origineel zijn, zelf proberen, voor jezelf denken :)

En ja inderdaad..ik liep als een speer vrijdag met 3 biertjes op. ;)
In mijn karakter zit overigens geen ritmegevoel. Nada noppes niks.
Biert drinken is dan weer oververtegenwoordigd :D
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:17:48 #253
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130437268
Boh....stijve kuiten hier! En ik heb best zin om mn nieuwe schoenen eventjes uit te laten...
F means you're fucked
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:24:32 #254
380115 LoganMCV
Ik doe ook maar wat
pi_130437364
quote:

[..]

. Als ik ga fartlekken ..
Ik blijf het een vieze term vinden.. Fart .. lekken ... doet me denken aan buikgriep :+
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:43:35 #255
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130437727
F means you're fucked
pi_130437838
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:49 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb er niet altijd een hekel aan, maar ik word op een gegeven moment zo stijf dat het niet leuk meer is. Bovendien ontkom ik er natuurlijk niet helemaal aan voor het duurvermogen. Maar goed, gelukkig bestaat er niet een manier en moet ieder maar voor zichzelf bepalen wat werkt en leuk is :)

Ikzelf ben net terug van de 3Plassenloop. Een aanrader voor mensen uit de regio, dus wellicht ook wel voor jou YUR. Ik voelde me vanochtend niet erg fit, om het zacht uit te drukken. Ik had een drukke avonddienst achter de rug en was pas na middernacht thuis. Toch maar de wekker gezet om 8 uur en nu blij dat ik gegaan ben. Nog nooit zo'n aflopend schema gelopen, iedere kilometer sneller en geëindigd in 4:45 min/km. Voor mijn doen snel. Bovendien de volle 5k met voorvoetlanding gelopen, dat voel ik nu wel in de kuiten (hallo foam roller!).

Het was trouwens de 100e. Die was daarom gratis en ik heb het nog nooit zo druk gezien bij deze loop. Volgende maand de Vredesloop in Den Haag en de Geuzenloop in Zoetermeer. Bring them on!

SPOILER
pi_130437843
quote:
:Y
Ik vind het een erg vet gadget.
Ik heb mij ook al eeuwen geleden opgegeven als test persoon voor Google glass. Maar tot heden geen reactie ;)
pi_130437919
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:14 schreef LoganMCV het volgende:
Maar soms kan het ook een teken zijn van halstarrigheid en een groot ego. Het kan dan juist van karakter getuigen om je ongelijk toe te geven en mee te gaan met een ander.

(Maar in de meeste gevallen ben ik het zeker met je eens, ik hou van mensen die iets eigens hebben en het lef hebben om tegen een groep in te gaan - bijvoorbeeld door witte sokken in open sandalen te dragen, waarvan niemand weet waarom dat niet mag, alleen dat de meute het niets vindt).
pi_130438011
Mijn haat jegens metronomen heeft overigens niet zoveel met eigenwijsheid te maken. Ik weet dondersgoed dat het een zeer handig hulpmiddel is voor pianospelen en voor het lopen om je pasfrequentie goed in de gaten te houden. Ik word er alleen knetterdol van. Dan maar een iets minder optimale pasfrequentie, en goed kunnen pianospelen heb ik al 10 jaar geleden opgegeven.
pi_130438057
9,2 kilometer, BAM!
  zondag 25 augustus 2013 @ 11:58:47 #261
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130438074
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 11:58 schreef Gogo83 het volgende:
9,2 kilometer, BAM!
*O*
Voelt goed?
F means you're fucked
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 12:02:04 #262
155227 crew  Guppy
dus
pi_130438135
quote:
9,2 kilometer, BAM!
Neeeee!! *O* zie je nou wel *O*
pi_130438193
nog geen tijd gehad om alles bij te lezen...

maar eindelijk staan de uitslagen online en gewoon 1ste bij de dames!
http://www.geldroprunners.nl/styled-7/styled-6/index.html
best trots
pi_130438206
quote:
9,2 kilometer, BAM!
Toppert!
pi_130438207
Voelt heerlijk! Rustig aan gedaan, halverwege even gefrustreerd, maar mossel mee, dat hielp. Na 9 kilometer wilde ik stoppen, maar mossel beweerde dat we hadden afgesproken om door te lopen tot het stoplicht.. Dus dat was die laatste 200 meter.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 12:07:24 #266
155227 crew  Guppy
dus
pi_130438239
Ik zit gewoon ook helemaal blij te wezen :) trots op je!!
pi_130438256
En ik!

Ben over de 1000km lifetime gegaan!
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:08:40 #268
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130438271
Dat wordt nog een gezellig middagje daar :P
F means you're fucked
pi_130438326
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zit gewoon ook helemaal blij te wezen :) trots op je!!
pi_130438603
quote:
Google maps recht voor je neus is wel ideaal! :o Zeker als je in onbekende gebieden loopt.. Ik merk dat het toch wat minder ontspannen loopt als je niet 100% zeker bent van je route.
Soms is het ook wel leuk, als je per ongeluk een verkeerde afslag neemt en een geweldig plekje door loopt o.i.d
pi_130438752
quote:
9,2 kilometer, BAM!
_O_ _O_
pi_130438753
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 10:20 schreef DeeBee het volgende:
Terwijl uit je verhaal duidelijk blijkt dat de referentietempo's die je gebruikt in je schema te hoog zijn als je de training te zwaar vindt.
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben. Hoewel ik tijdens evenementen absoluut geen probleem heb met 5:30 min/km lopen (City2Surf was een erg heuvelachtige 14km, gemiddeld op dat tempo gelopen), vind ik het tijdens trainingen, op een relatief platte route, echt heel erg zwaar om voor een langere afstand op dat tempo te lopen. Intervals van 1.6km op 5:00 min/km vind ik dan weer prima vol te houden tijdens trainingen. Ik weet niet precies wat dat is..
quote:
en geef je het trainen met hartslagmeter daardoor bijna op...
Ik train op dit moment eigenlijk helemaal niet op hartslag. Ik draag een hartslagmeter om achteraf te zien wat m`n hartslag deed. Omdat ik het idee heb dat de berekende zones niet helemaal kloppen, hecht ik niet zo super veel aan de zones tot ik een duidelijk beeld heb van m`n zones (lees: na een check door sportarts).

Overigens zou ik best eens een 12 weken o.i.d puur op hartslag willen trainen en kijken hoe dat gaat. Maar daar heb je dus een goede berekening van de zones voor nodig..
quote:
Je loopt net een half jaar of iets
En dat zorgt er IMO ook voor dat ik vooruitgang boek, op welke manier ik ook train. Natuurlijk zal het met de ene methode wat sneller gaan dan met een andere methode, maar voorlopig blijf ik nog vooruitgang boeken. Er is nog veel ruimte voor andere methoden in de toekomst; het is nu - als beginneling - nog even afwachten welke manier het beste werkt, en daar kun je alleen acthterkomen door het te proberen
  zondag 25 augustus 2013 @ 12:28:03 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_130438759
Gogoooooo! w/

Ik ga de rest van de dag op een sloepje zitten herstellen :s)
pi_130439104
quote:
9,2 kilometer, BAM!
^O^
Klinkt weer goed!

@mossel
Mooie mijlpaal gepasseerd _O_
pi_130439641
quote:
Gaaf! Ik dacht al dat er een dergelijke app zou komen voor Google glass. Ben benieuwd hoe dit verder ontwikkelt :)
pi_130439668
@ Miezzej Wat is je streeftijd voor de DtD? Al een klein beetje een idee hoe je de loop in gaat delen?
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:08:36 #277
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_130439881
Goed zo Gogo! Super goed, kun je die knop in je hoofd weer op on zetten!

Ik ben vandaag trail-ontmaagd. Het was fijn, en toch wel wat doodgaan.
Vanmorgen veel te vroeg uit bed om 40 min met de auto naar het wijndomein te rijden. Op dat domein is er altijd mogelijkheid voor trailen en MTB. En natuurlijk doen ze ook geregeld wedstrijden. Toen ik toekwam was het eigenlijk veel drukker dan verwacht, nu natuurlijk met 4 afstanden en een aparte start voor elk (5, 7.5, 12.5 en 15) viel het tijdens het lopen wel mee. Vlot ingeschreven en een tijdelijke timetag gehuurd (volgende keer koop ik er een, maar ik moest eerst weten of ik het wel nog zou doen). De 15 en 12.5 vertrokken respectievelijk een half uur en een kwartier vroeger. Om 9u15 was het dan aan onze buurt, ik verschoot wel van de afgetraindheid van de meeste deelnemers, veel meer dan op een ordinaire stratenloop. Rustig gestart, en op de eerste helling begonnen er al mensen te wandelen. Ik heb het kunnen volhouden tot klepper nummer 3, toen had ik een enorme hoestbui en dat lukt niet goed al naar boven lopend. Ophoesten van groene slijmen helpt meestal ook niet echt, en op een bepaald moment piepte ik echt. Nujah bronchitis vorig weekend zit nog wat in mijn longen... Halverwege stond een drankpost met fruit en snoepjes. Daarna ging het voornamelijk bergaf en een heel mooi stuk vlak door het bos (glibberig met mijn Kinvara's). Uiteindelijk de laatste klim voor de finisch ook overleefd ondanks een hoestbui. Best wel tevreden voor een eerste keer en met half kapotte longen. Nadien nog wat genoten van het mooie weer.
Ik ben trouwens 4e vrouw, 13 seconden na de 3e. Deden ongeveer 100 mensen mee en helft vrouwen. Dus best wel tevreden.

Wat wel heel erg opviel, er waren een paar zwarte jongens, duidelijk nog nooit veel gelopen, op doodgewone sneakers enzo. Het was hun eerste wedstrijd en ze liepen gewoon al die blanken naar huis met hun mega uitrusting. Toch wel stoer!

Foto's
SPOILER
Linkje
SPOILER
Ik bijt!
(Zachtjes)
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:29:13 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_130440519
Gisteravond voor het eerst sinds 2 maanden weer eens gewerkt en nu voel ik me een oud wijf.. Even kijken of ik die 8km toch nog vandaag ergens doe of dat ik 'm opschuif naar morgenavond.. M'n benen zijn zo'n hele avond lopen en dan onwijs laat naar bed niet meer gewend :')
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_130440529
Gaaf Sjaap! Ziet er erg mooi uit daar en leuk dat je ook aan het trailen geslagen bent! ^O^
Verder allemaal mooie verhalen weer! Gogo goed dat het weer lekker loopt! Gup een ontzettend leuk verslag! En goede prestaties van de rest *O* Weer een mooi loopweekend dus! ^O^
Die app voor Google Glass ziet er wel enorm goed uit trouwens, lijkt me echt gaaf om een keer te proberen.

Ik zou dit weekend een 20km meelopen met een trailrunner die ik ken van Facebook. Die loopt dit weekend in aanloop op de TDG, 6x 20km in 48 uur. Eigenlijk zou ik gisteren al meelopen maar is er toen niet van gekomen. Vanochtend wel, al was ik iets te laat wakker en moest ik dus meteen vanuit bed de auto in. Wel nog een banaantje en een glas cola gedronken trouwens. :P
Maar we hebben in ieder geval lekker gelopen, mooi rustig tempo en voor mij was het een heerlijk langzaam duurloopje. Het was echt gezellig en heb veel mooie verhalen gehoord en tips gekregen. Maar ik kon merken dat hij er op het eind echt helemaal doorheen zat, maar dat is niet zo gek natuurlijk ;) . Daarna ging die even snel weer slapen en dan om 4 uur de laatste 20km. Respect ^O^ . Ik ga dat echt even volgen over 2 weken, 330km lopen, pfff wat een gekkenhuis! 8)7 _O_

http://www.endomondo.com/workouts/235988579/2368823
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:37:25 #280
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_130440837
Ook weer gelopen vandaag, een heerlijk ontspannen 22km stond vandaag op het programma. Gemiddeld looptempo van ong. 6min30s en zonder problemen uit kunnen lopen.

Nu dinsdag weer wat intervalwerk, donderdag wat langere stukken met wandelpauzes tussendoor en dan a.s zondag als alles goed aanvoelt zo'n 19km. :)
pi_130441000
YUR gespot op één van de foto's! :P
Ja doei.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 13:48:36 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_130441311
Ik dacht, ik ga net als Gogo ook een rondje. Dus, mooi stukje van 7 uitgezet en gaan. Wel, stom idee, het is echt te benauwd :X op een schamele 3km ben ik gestopt. Te warm, te vochtig, geen lucht en als je gezegd had dat ik in m'n thermokleding had gelopen had ik het ook geloofd... Meh... Dinsdag nieuwe poging!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:50:52 #283
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_130441406
Zo, eindelijk weer eens op fok!

Gisteren lekker gelopen op de Bradelierloop! Vreselijk rommelig begin, beetje opstopping direct bij de start. En eerste stukje loop je ook nog wel tussen een hoop mensen. Dus eerste halve kilometer niet echt m'n eigen tempo kunnen lopen (te snel, ach...). Daarna kwam ik achter een meisje te lopen die haar eigen haas had meegenomen (die jongen kon duidelijk sneller, als hij wilde), die hadden wel een fijn constant tempo.

Vanaf een kilometer of 2 kwam er een snelwandelaar (!) voorbij. Die liep ook lekker constant en die anderen leken wat te versnellen. Dus toen ben ik bij die snelwandelaar aangehaakt. Dat ging lekker. Was een tempo dat ik wel een tijd vol moest kunnen houden. Alleen even op het 2,5km punt waar een omroeper stond ging het tempo even omhoog, maar daarna ging het gelukkig weer gewoon op het juiste tempo. De snelwandelaar zei later ook tegen me dat hij merkte dat hij ineens te hard ging.

Vanaf het 4km punt heb ik de snelwandelaar succes gewenst en ben gaan kijken wat ik nog over had. Dat ging met wisselend succes. Stukjes wat sneller, dan weer even wat minder, beetje de grens opzoeken. Is uiteindelijk ook m'n snelste kilometer geworden.

Eindtijd op m'n horloge: 29:22, doel behaald! *O*

Het was nog best warm. Geen wind en een beetje drukkend weer. Dus meer zat er ook echt niet in. :%

Zelfs onderweg nog m'n snelste 1 mijl en 3 mijl verbeterd volgens endomondo. *O*

http://www.endomondo.com/workouts/235991120/10882483

Daarna Quoi, MaleDuck, Yur en GotC nog gemeet, was gezellig! Nog lekker een paar biertjes gedronken om het vochtverlies weer aan te vullen. :9
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:51:07 #284
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_130441421
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
YUR gespot op één van de foto's! :P
Ik ben nog maar eens gaan kijken, en nu vond ik mezelf idd op de achtergrond ergens :P
F means you're fucked
pi_130441441
Was een beetje uit de categorie 'Where's Waldo' :') :P
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 13:53:04 #286
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130441494
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik dacht, ik ga net als Gogo ook een rondje. Dus, mooi stukje van 7 uitgezet en gaan. Wel, stom idee, het is echt te benauwd :X op een schamele 3km ben ik gestopt. Te warm, te vochtig, geen lucht en als je gezegd had dat ik in m'n thermokleding had gelopen had ik het ook geloofd... Meh... Dinsdag nieuwe poging!
Zonde! Vanmorgen was het echt perfect loopweer. Graadje of 15, licht vochtig, veel zuurstof, licht windje
pi_130441587
http://www.endomondo.com/workouts/235996858/881511

Mijn Bradelierloopje:

Warm.
Benauwd.
Blaren na 3km (vaseline vergeten in de haast).

Máár vooral.... O+

Lekker constant snel tempo.
Na de start lekker de ruimte opgezocht en constant wat mensen als haas gebruikt her en der.
Supervlak O+
Gezellig.
Leuk plantje gehad.
PR *O*
Bier. :9~
Goed gezelschap.

Leuk!
Ja doei.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 13:56:05 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_130441606
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zonde! Vanmorgen was het echt perfect loopweer. Graadje of 15, licht vochtig, veel zuurstof, licht windje
I know!! Het is m'n straf, ik had vanmorgen ook niet zo lazy moeten zijn en toen moeten gaan :@ nu breekt de zon door en wordt het heet. Dom!
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:59:57 #289
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_130441767
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad. Heerlijk loopweer en was net op tijd klaar, nu in de tuin maar met een biertje. :9~
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 14:02:28 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130441849
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
Blaren na 3km (vaseline vergeten in de haast).

Ik las "vaseline vergeten in m'n naad" :@
pi_130441898
Dat ook.
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 14:06:03 #292
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130441972
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:03 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ook.
Nare plek... voor blaren.
pi_130442063
Gisteren voor het eerst met een hartslagmeter gelopen, toch best schrikken wat die hartslag doet. Loopje op 6min/km tempo en aan het eind een hartslag van 195.
Komende week eens kijken of ik een bepaalde hartslag (ongeveer 145/150) vast kan houden en wat dat met het tempo doet.

Een weekje in Nederland trainen en volgende week in de VS eens wat leuke plekken uitzoeken om hard te lopen. Temperatuur kan dan wel eens lastig zijn, waar we de eerste twee weken reizen is het 30+
All management is Strategic Management.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 14:15:01 #294
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130442279
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:09 schreef GodsSon het volgende:
Gisteren voor het eerst met een hartslagmeter gelopen, toch best schrikken wat die hartslag doet. Loopje op 6min/km tempo en aan het eind een hartslag van 195.
Komende week eens kijken of ik een bepaalde hartslag (ongeveer 145/150) vast kan houden en wat dat met het tempo doet.

Een weekje in Nederland trainen en volgende week in de VS eens wat leuke plekken uitzoeken om hard te lopen. Temperatuur kan dan wel eens lastig zijn, waar we de eerste twee weken reizen is het 30+
Hoe oud ben je?
pi_130442433
Net weer een training volgens mijn Endomondoschema.

Gisteren een feestje gehad en dat merkte ik goed. Was gisteren aangeschoten, toen aangeschoten op blote voeten naar de metro gerend :+ en ik merkte dat ik wel een beetje zooi moest ophoesten vandaag met lopen. Misschien da tik daarom ook de mist in ging met de intervallen en een minuut wandelde ipv een halve minuut, beetje suf nog.

Ben nog steeds blij met de Garmin en de hartslagmeter. Vandaag de hoogste hartslag tot nu toe gemeten, 193 toen ik de laatste halve minuut zo hard mogelijk liep. Ik vind het nog steeds fascinerend dat een hart zo snel kan slaan, drie keer zo hard als normaal, zonder problemen.

http://www.endomondo.com/workouts/236014202/10230736
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_130442445
quote:
5s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe oud ben je?
28
pi_130442501
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:09 schreef GodsSon het volgende:

Gaat vanzelf meer omlaag :) en ligt ook aan het weer, je vermoeidheid, etc.

140-145 zul je wel héél langzaam moeten lopen gok ik zo (7.30/8min/km ofzo), dus kijk eerst eens wat hij bij 165 doet :)
Ja doei.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 14:20:36 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130442510
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:18 schreef GodsSon het volgende:

[..]

28
En is 6m/km een hoog tempo voor jou?
pi_130442702
Snelste 5km gelopen is 28:53
Dus het is een redelijk hoog tempo om lang vol te houden.
Snelste 3km is onder de 16 minuten.

Alleen maar trainingen, nog geen wedstrijd ervaring. Kilometers gisteren: 6.34/5.56/6.08/6.05/6.17/6.13
pi_130442723
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gaat vanzelf meer omlaag :) en ligt ook aan het weer, je vermoeidheid, etc.

140-145 zul je wel héél langzaam moeten lopen gok ik zo (7.30/8min/km ofzo), dus kijk eerst eens wat hij bij 165 doet :)
Thanks. Gaan we proberen. Dat langzaam lopen is verdacht lastig
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 augustus 2013 @ 14:31:49 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_130442888
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 14:25 schreef GodsSon het volgende:
Snelste 5km gelopen is 28:53
Dus het is een redelijk hoog tempo om lang vol te houden.
Snelste 3km is onder de 16 minuten.

Alleen maar trainingen, nog geen wedstrijd ervaring. Kilometers gisteren: 6.34/5.56/6.08/6.05/6.17/6.13
Volgens je hartslag is het tempo inderdaad redelijk hoog voor je :) Dat is niet erg, maar probeer dit soort rondjes op hoog tempo iets korter te houden en wissel ze af met langere rondjes op een lager tempo (en hartslag). Dan zal je loopconditie verbeteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')