abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 augustus 2013 @ 02:56:47 #201
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130434255
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:51 schreef xminator het volgende:

Persoonlijk vind ik het geen probleem als ik 20% moet inleggen mits de huizenprijzen in waarde dalen!
Ik vind het geen probleem om meer voor mijn brood te betalen, als tenminste de prijs van een brood maar omlaag gaat!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_130434258
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind het geen probleem om meer voor mijn brood te betalen, als tenminste de prijs van een brood maar omlaag gaat!
Iets met appels en peren...
pi_130434275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met jongere bedoel ik een jonge schoolverlater, stel je bent 25, je komt net van HBO/UNI, dan verdien je op zijn best 2000 netto, een sociale huurwoning is vrijwel niet te krijgen, waardoor je particulier moet gaan huren voor 700 euro per maand, daar komen nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, en dan moet je nog alles voor doen. Kortom als je beetje zuinig leeft, hou je 300 euro per maand over, dat betekend, dus dat je een kleine 4000 euro per jaar sparen. Kortom je zou dan eerst 15 jaar je de tyfus moeten sparen wil je uberhaupt eens voor een klein huisje kunnen gaan kijken.
2000 netto voor een schoolverlater is totaal niet realistisch, zeker in deze tijd niet.
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:14:46 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130434388
quote:
12s.gif Op zondag 25 augustus 2013 02:57 schreef xminator het volgende:

Iets met appels en peren...
We hebben het over geld, toch? Daar betaal je appels én peren mee, en de rest wat er te koop is in de wereld.
pi_130434422
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

We hebben het over geld, toch? Daar betaal je appels én peren mee, en de rest wat er te koop is in de wereld.
Jij bent zeker zo een verzuurde persoon die een huis als investering heeft gekocht en het huis nu niet aan de straatstenen kwijtraakt?

Anyway, als deze maatregel ingevoerd wordt zullen de huizenprijzen toch gaan dalen. Iets met vraag en aanbod (zoek het eens op).

Dus geen zorgen voor mij in ieder geval. Alleen nog een paar jaar wachten tot de huizenprijzen nog verder dalen :7.
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:22:40 #206
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130434438
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:19 schreef xminator het volgende:

Jij bent zeker zo een verzuurde persoon die een huis als investering heeft gekocht en het huis nu niet aan de straatstenen kwijtraakt?
Nee.

Jij bent zeker zo'n sloeber die nog te arm is om überhaupt een hypotheek te krijgen?
pi_130434454
Poppetje gezien, kastje dicht ;) ;)
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:30:52 #208
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130434481
Wat zeur je dan? Wil je eigen geld inleggen of niet? Of moet de markt daar eerst een stap voor opzij doen?
pi_130434521
Lees mijn eerste post?

Nogmaals vind het geen punt om verplicht geld in te leggen, maar dan moet de overheid vervolgens niet extra maatregelen creëren die de zeepbel van de Nederlandse huizenmarkt in stand houdt. Want wees eerlijk, wat sommige mensen voor hun huis durven te vragen vertegenwoordigd totaal niet de reële waarde van het huis dat ze verkopen.
  zondag 25 augustus 2013 @ 03:43:20 #210
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_130434545
De reële waarde, dat is wat jij je met je pauperloontje kunt veroorloven?
pi_130434576
Ik hoef niets te verantwoorden aan jou, je denkwijze is in ieder geval bekend. Discussie is nutteloos.
pi_130434768
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:37 schreef xminator het volgende:
Lees mijn eerste post?

Nogmaals vind het geen punt om verplicht geld in te leggen, maar dan moet de overheid vervolgens niet extra maatregelen creëren die de zeepbel van de Nederlandse huizenmarkt in stand houdt. Want wees eerlijk, wat sommige mensen voor hun huis durven te vragen vertegenwoordigd totaal niet de reële waarde van het huis dat ze verkopen.
Wat is dan de reële waarde van een huis dan? Welke factoren spelen een rol? Alleen de grondstoffen? Mag een gunstige lokatie (winkelcentrum) de prijs bepalen? De grondprijs, vaste regiogebonden waarde of marktwaarde? Mag design een rol spelen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130434975
quote:

[..]

Kortom je zou dan eerst 15 jaar je de tyfus moeten sparen wil je uberhaupt eens voor een klein huisje kunnen gaan kijken.
We moeten ook niet met zijn allen net gaan doen alsof het kunnen kopen van een woning een basisrecht is.
pi_130435074
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 23:31 schreef Catch22- het volgende:

ligt er wel aan wat voor auto je hebt natuurlijk. Maar afschrijving vergeten mensen wel vaak als kostenpost.

Ik zit denk ik op 96 euro pm mrb en verz en misschien 50 eu pm onderhoud. Dan nog wat brandstof maar dat is tientjeswerk. Afschrijving is misschien 20 euro per maand voor zover ik dat nog heb.
Dan rij je heel weinig kilometers... Voor nog geen 100 euro brandstof is zeg 50 liter. Daar kom je met een zuinige auto misschien 750 km ver mee.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_130435096
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:02 schreef Leandra het volgende:

:D
Niet 25% van je netto inkomen willen uitgeven aan wonen, maar wel aan een auto?
Dan neem je een goedkopere, kleinere auto.... de tering naar de nering zetten.

Onze auto kost per maand ook beduidend meer dan ¤ 500,= maar als dat er niet af zou kunnen dan zou er een goedkopere auto komen, daarbij is het voor ons de gezinsauto, als je alleen bent (want daar gaat het hier immers om, de arme alleenstaande vers afgestudeerde met ¤ 2.000 netto per maand), dan zou ik niet weten waarom je niet zou kunnen sparen met zo'n inkomen.

Prima als je het geld "nodig hebt" voor allerlei randzaken, maar dat zijn keuzes die je maakt, degenen die nu lopen te verkondigen dat ze van dat bedrag echt niet zelfstandig kunnen wonen en dan ook nog eens kunnen sparen, zijn over het algemeen dezelfden die menen dat een alleenstaande moeder makkelijk met 3 kinderen van iets meer dan de helft moet kunnen rondkomen.

Oh, en GWL voor een appartementje voor een alleenstaande? Dan ben je er wel met ¤ 125 per maand, tenzij je permanent de verwarming op 21 hebt staan.
Sparen zal best kunnen, maar niet die 500 euro die jij noemt.

Misschien realistisch 250 euro, als je sober leeft. Dan duurt het wel even voor je die woning hebt.
pi_130435118
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 03:19 schreef xminator het volgende:

Anyway, als deze maatregel ingevoerd wordt zullen de huizenprijzen toch gaan dalen. Iets met vraag en aanbod (zoek het eens op).

Er komt dan niet minder vraag naar woningen... Er komt dan meer vraag naar huur en minder naar koop.

Dus voor iemand die toch al moet wachten op nog een prijsdaling die er helemaal niet aan zit te komen wordt het levenslang vrije sector huren.

Over 10 jaar ben jij die boer met kiespijn hoor...
pi_130435137
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 05:43 schreef Ridocar het volgende:

Wat is dan de reële waarde van een huis dan? Welke factoren spelen een rol? Alleen de grondstoffen? Mag een gunstige lokatie (winkelcentrum) de prijs bepalen? De grondprijs, vaste regiogebonden waarde of marktwaarde? Mag design een rol spelen?
Nee, natuurlijk niet. Als je bij ikea een bankstel kan kopen voor 1000 euro moet je vrijstaand met ern leuke tuin in de randstad voor 50k een huis hebben met minimaal 4 slaapkamers, jeweetz...
pi_130435316
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Als je bij ikea een bankstel kan kopen voor 1000 euro moet je vrijstaand met ern leuke tuin in de randstad voor 50k een huis hebben met minimaal 4 slaapkamers, jeweetz...
Want een bankstel is onroerend goed...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_130435418
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er komt dan niet minder vraag naar woningen... Er komt dan meer vraag naar huur en minder naar koop.

Dus voor iemand die toch al moet wachten op nog een prijsdaling die er helemaal niet aan zit te komen wordt het levenslang vrije sector huren.

Over 10 jaar ben jij die boer met kiespijn hoor...
Minder vraag in de koopsector betekent toch lagere prijzen?

Sowieso hangen de prijzen van huizen in de vrije sector in belangrijke mate af van hetgeen mensen kunnen betalen. De prijsstijgingen van voor de crisis zijn in belangrijke mate veroorzaakt door versoepelde verstrekking van hypotheken (aflossingsvrij, op twee inkomens, etc.) dus als nu de voorwaarden weer beperkter worden dan is het logisch dat uiteindelijk de prijzen weer een stuk omlaag gaan.

Echter zal de betaalbaarheid van koopwoningen wel verslechteren (en op termijn die van huurwoningen verbeteren).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2013 09:23:24 ]
pi_130435419
quote:

[..]

Met jongere bedoel ik een jonge schoolverlater, stel je bent 25, je komt net van HBO/UNI, dan verdien je op zijn best 2000 netto, een sociale huurwoning is vrijwel niet te krijgen, waardoor je particulier moet gaan huren voor 700 euro per maand, daar komen nog eens 500 euro aan vaste lasten bij, en dan moet je nog alles voor doen. Kortom als je beetje zuinig leeft, hou je 300 euro per maand over, dat betekend, dus dat je een kleine 4000 euro per jaar sparen. Kortom je zou dan eerst 15 jaar je de tyfus moeten sparen wil je uberhaupt eens voor een klein huisje kunnen gaan kijken.
Waardeloos voorbeeld. Een schoolverlater verdient geen 2000 euro netto per maand. Hij hoeft ook niet per direct een andere woning te zoeken, je doet voorkomen als dat wel het geval is. Als je verder in de 15 jaar, jaar in, jaar uit slechts 2000 euro per maand verdient en daarnaast ook geen partner kan vinden die de kosten met je wilt delen, dann verdien je het niet om een eigen woning te kopen.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 09:24:37 #221
45833 crew  Fogel
pi_130435443
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:21 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Waardeloos voorbeeld. Een schoolverlater verdient geen 2000 euro netto per maand. Hij hoeft ook niet per direct een andere woning te zoeken, je doet voorkomen als dat wel het geval is. Als je verder in de 15 jaar, jaar in, jaar uit slechts 2000 euro per maand verdient en daarnaast ook geen partner kan vinden die de kosten met je wilt delen, dann verdien je het niet om een eigen woning te kopen.
Aparte redenering.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_130435469
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Aparte redenering.
Tegenwoordig kan je als starter zonder financiele partner ook geen woning kopen :)
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 09:29:37 #223
45833 crew  Fogel
pi_130435488
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan je als starter zonder financiele partner ook geen woning kopen :)
Maar om te zeggen dat je geen woning "verdient" als je geen partner kan vinden vind ik vreemd.

Het grootste probleem is dat "iedereen" meteen een vrijstaande woning met grote tuin -en dat natuurlijk in het stadscentrum- wil.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_130435540
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar om te zeggen dat je geen woning "verdient" als je geen partner kan vinden vind ik vreemd.

Het grootste probleem is dat "iedereen" meteen een vrijstaande woning met grote tuin -en dat natuurlijk in het stadscentrum- wil.
Het g ing om het totaalpakket, dus jarenlang 2000 euro, dus niet alleen om de partner.
  zondag 25 augustus 2013 @ 09:39:08 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130435587
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 09:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Dat ligt wederom aan je eisenpakket.
En of je "starter" op de arbeidsmarkt of op de huizenmarkt bedoelt....

Het is niet alsof mensen "vroeger" wel direct konden kopen, ze begonnen eerder met werken, als ze op hun 25ste konden kopen dan hadden ze vaak al minimaal 7 jaar gewerkt.
Dat je nu op je 28ste over het algemeen geen eengezinswoning kunt kopen is dus niet heel vreemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')