abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130415344
Stuitend ook dat de Britten en Fransen zonder enig onderzoek het regime hiervan beschuldigen. Dit geeft des te meer voeding aan het feit dat deze aanval een vooropgezet plan is van de tegenstanders van het regime, inclusief het westen.
pi_130416591
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Het grootschalig dumpen van militair materieel aan allerlei radicale strijdgroepen heeft voor de status quo gezorgd.
Tsja, dan had men ook maar sancties moeten invoeren op Assad, Hezbollah, en de PFLP-GC etc.

quote:
Arnold Karskens heeft gelijk als hij zegt, dat de enige juiste oplossing zou zijn, alle grenzen dichtgooien en vooral zorgen dat er geen wapens meer het land binnenkomen via Jordanië en Turkije.
Er komen ook wapens via Irak en Libanon binnen.

En hoe zie je dat voor je? Israël kan niet eens voorkomen dat er in Gaza wapens binnenkomen via Egypte. En dat is een grens van 12 kilometer. Syrië heeft een grens van meer dan 2200 kilometer.

quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:56 schreef UpsideDown het volgende:
Voor de kust bij Tartus liggen ook Russische marineschepen toch? Die hebben daar hun eigen marinebasis, lijkt me niet dat de VS dan raketten op Russische bondgenoot Syrië gaat afschieten met oorlogsschepen naast hun. Het is tenslotte nog hun enige haven aan de Middellandse zee, je schaadt met zo'n actie direct Russische belangen.
Die marinebasis in Tartous wordt vooral gebruikt voor onderhoud, is voor de rest niet zo belangrijk.
Incelfrikandel
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:36:25 #78
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_130417025
Het lijkt erop dat alles in het werk wordt gesteld om het Westen, en dan met name Europa, voor te bereiden om ingrijpen door Frankrijk en Groot Brittannië. Eventueel met hulp van de VS maar die willen het 't liefst via de VN doen waar Rusland en China een resolutie die dit ingrijpen legitiem zou maken zal tegenhouden.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:20:06 #79
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130417997
Zo doorzichtig, echt zo doorzichtig. Triest dat er weer zoveel mensen in trappen. Het is toch overduidelijk dat Assad dit niet heeft gedaan, en over 10 jaar is het weer: 'Ah, konden we niet weten.'

Assad is niet een held, maar wel de enige die het lef heeft om echte terroristen aan te pakken om zijn staat leefbaar te houden, Amerika heeft gewoon baat bij een onstabiele regio om zijn machtspositie te houden in de wereld. Obama is sowieso een laffe zak want als hij niet had gewild dat al die onschuldige doden zouden vallen had hij een jaar terug in moeten grijpen om een sektarisch conflict te voorkomen. Heeft hij niet gedaan en nu is het te laat, straks moeten wij ook mee gaan doen.

Trouwens wel een prima bliksemafleider van de Europese crisis deze oorlog straks, en voor wat? Wie gaat Syrie straks steunen? Iran? Hezbollah? Rusland? Of zelfs China? Het is een echt mijnenveld om hier in te stappen en onnodig. Als we ze geen wapens hadden gegeven waren ze op een gegeven moment op en konden ze niks meer. Ik zie hier echt een (kleine?) koude oorlog van komen tussen de opkomende landen en de landen die achterblijven. Waarom niet?

Mischien ben ik zelfs op een gegeven moment wel voor de rebellen om onze machtspositie te vestigen.
pi_130418030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:20 schreef sonnyspek het volgende:
Zo doorzichtig, echt zo doorzichtig. Triest dat er weer zoveel mensen in trappen. Het is toch overduidelijk dat Assad dit niet heeft gedaan, en over 10 jaar is het weer: 'Ah, konden we niet weten.'
Ja klopt, want Hoessein heeft ook nooit gifgas gebruikt.

Je misplaatste wantrouwen siert je niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:57:50 #81
241662 Jian
Well, well, well
pi_130418860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:

[..]

Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.
pi_130418984
Obama is nog erger dan Bush.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_130419651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:04 schreef kawotski het volgende:
Obama is nog erger dan Bush.
Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_130419767
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:

[..]

,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.

Met jouw argument kan ik overigens net zo goed WO I erbij halen en om die reden Parijs gaan bombarderen.
pi_130419787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.
Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?
pi_130420121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?
Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_130420208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.
nou nee, juist niet. .Obama twijfelt, hij is onduidelijk en doet onverstandige uitspraken (zoals oa die "red line" waar hij nu mee in zijn maag zit) Van Bush jr. kun je vinden wat je wilt, maar je wist tenminste wat je aan hem had. Onder Obama heeft de VS aan macht ingeboet en zijn de relaties met de belangrijkste spelers op wereldniveau enorm verslechterd.
pi_130420222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.
Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
pi_130420236
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.

Met jouw argument kan ik overigens net zo goed WO I erbij halen en om die reden Parijs gaan bombarderen.
We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.
pi_130420377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:01 schreef waht het volgende:

[..]

We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.
Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.
pi_130420504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.
Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_chemical_warfare
pi_130420589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:

[..]

Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad? De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.

De opstand was zeker in het begin een puur interne aangelegenheid, zonder bemoeienis van buiten had men deze opstand eenvoudig de kop in kunnen drukken en was het nooit uit de hand gelopen. Het VN handvest schrijft voor dat landen zich niet moeten bemoeien met interne aangelegenheden. Dit beginsel wordt constant met handen en voeten getreden.
pi_130420623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:10 schreef waht het volgende:

[..]

Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_chemical_warfare
dat klopt, lees je mn posts wel?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:17:46 #94
241662 Jian
Well, well, well
pi_130420701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom stond het in mijn post ook tussen aanhalingstekens, waar het om ging is dat het mij zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Assad op dit moment chemische wapens zou inzetten.
pi_130421058
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

dat klopt, lees je mn posts wel?
Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.

Een gebrekkig argument, maar meer hebben we niet.
pi_130421328
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad?

De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.

De opstand was zeker in het begin een puur interne aangelegenheid, zonder bemoeienis van buiten had men deze opstand eenvoudig de kop in kunnen drukken en was het nooit uit de hand gelopen. Het VN handvest schrijft voor dat landen zich niet moeten bemoeien met interne aangelegenheden. Dit beginsel wordt constant met handen en voeten getreden.
Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:40:15 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130421456
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:07 schreef martijnde3de het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 24 augustus 2013 13:09 schreef martijnde3de het volgende:
Poll: Valt de VS Syrie nog aan in augustus?
Ja
nee ze vallen nooit aan
nee maar ze vallen pas na augustus aan
weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Geef je reden als je wilt hieronder aan :)

Poll: Ben je voor of tegen militair ingrijpen in Syrie?
Voor
Tegen
Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Geef je reden als je wilt hieronder aan :)
Voor die ellende moet daar gestopt worden. Daarnaast: Alsof wij het westen nog niet actief zijn in Syrië....... :') :') :')
pi_130422124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:36 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?
Ik denk het wel. Nu heb je een slepende burgeroorlog die honderdduizenden burgers het leven kost, een land dat compleet vernietigd is en een totaal gedestabiliseerde staat ,waar radicale groeperingen dood en verderf blijven zaaien, mocht deze burgeroorlog al tot een einde komen. Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis. Wij hadden ook niet van vandaag op morgen democratie in Nederland.

Aangezien het eigenlijk helemaal niet om Syrie gaat en er hele andere belangen spelen zal de ellende voorlopig nog niet voorbij zijn.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:05:20 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130422437
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis.
Zoals burgers die massaal demonstreren en net zo massaal worden afgeknald door het regime waarna overlopende soldaten een burgeroorlog beginnen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130422463
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef waht het volgende:

[..]

Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.

Een gebrekkig argument, maar meer hebben we niet.
Je zegt het zelf al, een gebrekkig argument. Sterker er is geen enkel valide argument voor ingrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')