Spelschema voor de groepsfase.quote:Willemijn Bos maakt op het Europees kampioenschap haar rentree bij de Nederlandse hockeyploeg.
Bos, die kort voor de Olympische Spelen uitviel met een ernstige knieblessure, is door bondscoach Max Caldas opgenomen in de EK-selectie.
Daphne van der Velden en Malou Pheninckx waren de laatste twee afvallers. Eerder overkwam dat Ireen van den Assem, Marlies Verbruggen en Maartje Cox.
Geen De Wijn en De Voogd
Bij de mannen kan bondscoach Van Ass niet beschikken over Sander de Wijn en Bob de Voogd (geblesseerd). De Oranje-heren veroverden drie keer Europees goud (in 2007 voor het laatst) en werden zeven keer tweede.
Tim Jenniskens en Wouter Jolie maken deel uit van de hockeyselectie waarmee bondscoach Paul van Ass volgende week naar België afreist voor het EK. Beide spelers waren er in juni tijdens de Hockey World League niet bij. Oliver Polkamp en Glenn Schuurman zijn er ten opzichte van de World League nu niet bij.
Het EK wordt van 17 tot en met 25 augustus gehouden in het Belgische Boom.
Selectie dames
Sombroek, Bos, Lammers (allen Laren), Derkx, Meijer, Magis (allen Oranje Zwart) Van Male, Jonker, Hoog, Collot d'Escury, De Goede, Schoenaker (allen Amsterdam), Paumen, Dirkse van den Heuvel, Mol, Van Geffen (allen Den Bosch), Van Maasakker, Drost en Dirkse van den Heuvel (allen SCHC)
Selectie heren
Stockmann, Jolie, Jenniskens, Hofman (allen Bloemendaal), Vermeulen, Bakker, Verga (allen Amsterdam), J. Hertzberger, Blaak (beiden Rotterdam), Van der Horst, Baart, Galema, Balkestein, Van der Weerden (allen Oranje Zwart), Kemperman, Jonker (beiden Kampong), Van Ass, Van der Kamp (beiden HGC)
Gewoon een Arjen Robben de tweedequote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
WAT EEN GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLLLLLLLL
Deze man weet.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:19 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Gewoon een Arjen Robben de tweede
dat is niet zo rullevantquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Jezus anders leer even de spelregels
Echt he. Lekker ingelezen ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Jezus anders leer even de spelregels
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:22 schreef Evertjan het volgende:
KOEKOEK WE GAAN NAAR DE FINALE!!!!!!!
Denk het nietquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Klap tegen de billetjes
FLATSPATS
OK txquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:23 schreef newguy3000 het volgende:
[..]
stick met de rand op de grond en dan met een zwiep de bal wegtikken
Ja doen voetballers ook altijd.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef Evertjan het volgende:
gaan ze elkaar nu troosten onder de douche
Pics.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef Evertjan het volgende:
gaan ze elkaar nu troosten onder de douche
WK is in Den Haag volgend jaarquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mogen ze nu ook niet naar het wk?
Daarom wilde niemand meer Gullit douchen.quote:
Vast welquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mogen ze nu ook niet naar het wk?
En de mannen douchen met hun onderbroek aan natuurlijk.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat kan, dit is gewoon gay als vrouwen dat doen
alle vrouwen zijn lesbischquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef Travel. het volgende:
[..]
Dat kan, dit is gewoon gay als vrouwen dat doen
Oh gelukkig maar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef sportfreak het volgende:
[..]
WK is in Den Haag volgend jaar
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Nederland zet zich als land weer eens te schande in de wereld
De voetballers doen hun best al om ons voor schut te zetten, de hockey dames blunderen tegen een ploegje als Engeland. Yeaaahhhh Nederland staat weer lekker voor schut
we zijn nog wel WK korfbalquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef bianconeri het volgende:
De voetballers doen hun best al om ons voor schut te zetten, de hockey dames blunderen tegen een ploegje als Engeland. Yeaaahhhh Nederland staat weer lekker voor schut
Hehe nee die kwam tot op de grond.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daarom wilde niemand meer Gullit douchen.
Dit ook.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Wel slecht van de ervaren speelsters om Drost zo voor het blok te zetten
Oh jij bent hetquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef GwaiLow het volgende:
Wow hoe zwak ben je al je die laatste shootout zo neemt....
Terechte overwinning voor de Engelse. Heel erg sterk.
TDF-trollquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Zonder kan ook. Als je jeuk hebt is het handig als je een harige hand hebt die ff krabtquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef Karina het volgende:
[..]
En de mannen douchen met hun onderbroek aan natuurlijk.
Nou ik durf niet meer over straat morgen.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:25 schreef bianconeri het volgende:
Och ja want dit was zeker niet het voor schut zetten van Nederland?quote:
Tja, Nederland speelde niet best op de eerste 20 minuten na. Daar had NL het inderdaad moeten beslissen. Maar als je het verschil in die beslissende shootouts net zag tussen Nederland en Engeland dan is Engeland mentaal gewoon veel sterker. En dat is gewoon zo belangrijk in sport.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik weet niet welke wedstrijd jij gezien hebt?
Maar de overwinning was bij lange na niet terecht
de NOS had het idd veel genuanceerder en zakelijker aangepaktquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Zo'n anticlimax past eigenlijk wel bij de manier waarop RTL7 dit aanpakt
Ga toch weg man, wat heeft het voetbal nou gepresteerd in vergelijking met hockey? Ga toch in een hoekje zitten huilen zegquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Och ja want dit was zeker niet het voor schut zetten van Nederland?
Een logische nederlaag tegen een veeeel sterker team, uhu
Nee dat ook niet maar dit heeft allemaal wat treurigs...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
de NOS had het idd veel genuanceerder en zakelijker aangepakt
Met een mongool met iPad erbij.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef Evertjan het volgende:
[..]
de NOS had het idd veel genuanceerder en zakelijker aangepakt
Zal nu wel een kutstemming zijn in de stadquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:27 schreef zeebeschuit het volgende:
Haha die 2 balen ook echt en doen net alsof 't iemand ook echt veel boeit zo'n EK.
allemaal toeterende Engelsenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:29 schreef NLGooner het volgende:
[..]
Zal nu wel een kutstemming zijn in de stad
Dat laatste ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ga toch weg man, wat heeft het voetbal nou gepresteerd in vergelijking met hockey? Ga toch in een hoekje zitten huilen zeg
Dat ik hier weer op reageer
Ergens heb je ook wel gelijk hoor. Engeland mentaal een stuk sterker. Kwalitatief is Nederland natuurlijk wel de betere ploeg, en dat hebben ze ook gewoon laten zien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Och ja want dit was zeker niet het voor schut zetten van Nederland?
Een logische nederlaag tegen een veeeel sterker team, uhu
In het gros van de landen zijn ze niet geïnteresseerd in vrouwen hockey. Totdat je ze foto's van het Nederlandse team laat zien.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ga toch weg man, wat heeft het voetbal nou gepresteerd in vergelijking met hockey? Ga toch in een hoekje zitten huilen zeg
Hap hap Lunaquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:28 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja toch doe ik het weer. Zou hij nou zitten te genieten?quote:
Hij komt een beetje klaar.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja toch doe ik het weer. Zou hij nou zitten te genieten?
Ik ben bang van wel ja, hij zit nu zoquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja toch doe ik het weer. Zou hij nou zitten te genieten?
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:22 schreef Evertjan het volgende:
KOEKOEK WE GAAN NAAR DE FINALE!!!!!!!
Ik vond de commentatoren niet zo slecht, maar die man in de studio moest het echt hebben van wat Fatima en die ander te zeggen hadden, want zelf had hij niets.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:34 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wat slecht van RTL7 om zo kort de samenvatting te doen. En de commentatoren hebben ook weinig verstand van hockey zeg. Jammer dat Nederland niet door is. Maar we zijn nog steeds Olympisch kampioen.
Leuker hockey? Bij de dames? Vind het hele toernooi maar zeer matig.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:45 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Ik vond de commentatoren niet zo slecht, maar die man in de studio moest het echt hebben van wat Fatima en die ander te zeggen hadden, want zelf had hij niets.![]()
De shootouts van België en Nederland waren bijna identiek aan elkaar. Te lang aarzelen en de keeper zit al op de bal. Beetje jammer. Ik vond beide halve finales bij de vrouwen maar zeer matig. Heb in de groepsfase veel leuker hockey gezien.
2e helft it is!quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:06 schreef exile79 het volgende:
Welke helft zitten we nu? Staat '1st' bovenin, maar ik dacht dat er net ook al gespeeld was. Heb niet de hele wedstrijd gezien.
Ja ik zie het, het is nu aangepast. Net als de score helaas .quote:
Ja dat dacht ik ook te zien.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:15 schreef marcodej het volgende:
Die bal lag toch vast onder de keeper?
Inderdaad, maak hem dan maar helemaal niet.quote:
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Inderdaad, maak hem dan maar helemaal niet.
Al is VI een keer iets minder, halen ze toch een 7. Dus dat komt wel goed.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:36 schreef Specularium het volgende:
Nu moet VI weer de avond gaan redden.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 19:36 schreef Specularium het volgende:
Nu moet VI Heerenveen weer de avond gaan redden.
Dit inderdaad, had het Bos laten doen die liep zo mooi om de keeper heen die eerste keer. Beetje vreemd in ieder geval dat ze het Drost lieten doen, maar misschien wilde ze zelf wel graag.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:24 schreef TheVulture het volgende:
Wel slecht van de ervaren speelsters om Drost zo voor het blok te zetten
Leuk voor jullie.quote:
Ik zou het leuk vinden als de Belgen wonnen, maar ik ben er bang voor.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:45 schreef chufi het volgende:
[..]
Ja voor wie zijn we dan ,,, Fraulein Karina ?
Ik gun het de Belgen ook ,,,quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zou het leuk vinden als de Belgen wonnen, maar ik ben er bang voor.
Belgen hebben er ook wel een handje van om alles wat met Nederland te maken heeft af te doen als arrogant.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:14 schreef marcodej het volgende:
De Belg vond Caldas wat arrogant voor de wedstrijd omdat ie zo relaxed op het veld stond.
beidequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:03 schreef marcodej het volgende:
Zeg het maar jongens, Margje of Fatima?
Fatima, veruit.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:03 schreef marcodej het volgende:
Zeg het maar jongens, Margje of Fatima?
Mag hopen dat ze het niet halen eigenlijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:21 schreef borisz het volgende:
De Belgische vrouwen moeten nog even afwachten of ze het WK gaan halen.
Alle continentale kampioenen, World League finalisten en Nederland zijn zeker van een WK-ticket. België heeft zich niet via de world league gekwalificeerd, zijn geen Europees kampioen worden en moeten dus afwachten hoe de andere continentale kampioenschappen verlopen. Ze staan als derde op de reservelijst.
- Japan
- VS
- Belgie
- Italië
Japan plaatst zich nu dus ook voor het WK. Als Argentinië of Nieuw-Zeeland, Argentinië en China/Zuid-Korea/Japan hun werk doen dan kunnen zijn er Belgen er alsnog bij.
Sporza.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:41 schreef marcb1974 het volgende:
Konden ze niet 2 nog grotere debielen vinden om het commentaar te doen
Dat zijn belgen, grote kans dat die nog debieler zijn jaquote:
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat zijn belgen, grote kans dat die nog debieler zijn ja
quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:14 schreef Sasman het volgende:
Meen je dit?![]()
Serieus is Nederland echt zo slecht tegenwoordig?
Leek mij ook ja.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:02 schreef Specularium het volgende:
Topshow, want het was wel bolle kant.
Want? Belgen hebben ook een onterechte goal gekregen.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:31 schreef heywoodu het volgende:
Doe maar de gelijkmaker uit een totaal onterechte strafcorner zo.
Kom net thuis. Wat was er discutabel. De Belgische commentator was woest.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:30 schreef marcodej het volgende:
Leuk, videotechnologie. Maar met incompetente mensen heb je er nog niks aan.
Als je duidelijk op de bal staat sta je schijnbaar niet op de bal.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom net thuis. Wat was er discutabel. De Belgische commentator was woest.
Duitse voet, moest strafcorner zijn. Maar videoref vond het niet duidelijk genoeg.quote:Op zondag 25 augustus 2013 17:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kom net thuis. Wat was er discutabel. De Belgische commentator was woest.
Mooi die video'squote:Op zondag 25 augustus 2013 17:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Duitse voet, moest strafcorner zijn. Maar videoref vond het niet duidelijk genoeg.
Dezelfde man zag ook geen bolle kant bij de Belgische goal, zag ook niet dat er een Duitse keeper op de bal ging liggen in de wedstrijd tegen Nederland, en zag ook geen Duitse arm bij een goal tegen Nederland.
Nou..mijn insteek was meer omdat men van het Dames hockey minstens een finale plaats gewend was, dit i.v.g.wel slecht is en dan ook nog op de wijze waarop. Dus zou je kunnen zeggen als KNHB: "kerel maar als je met zo een resultaat thuiskomt waarbij het minimale nog niet eens is gehaald,dan moeten wij maar afscheid nemen van elkaar. "quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 14:42 schreef marcb1974 het volgende:
Zie niet in waarom ze hem hierop zouden ontslaan. Nog een keer zo'n resultaat en het wordt moeilijk, maar tot die tijd ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |