Epi Drostquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 06:47 schreef tong80 het volgende:
Welke ex-FC Twente speler overleed na zijn carriere tijdens een liefdadigheidswedstrijd ?
Mooi, Land waar Notten bondscoach van was toen hij overleed was trouwens Aruba.quote:
Ton Thie?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Mooi, Land waar Notten bondscoach van was toen hij overleed was trouwens Aruba.
Welke legendarische ADO keeper woont al vanaf 1996 in Gambia nadat hij is blijven hangen na een visvakantie ?
Klopt.quote:
Joop Korevaar ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt.
Welke voormalig ploeggenoot van Thie bij ADO was (en is nog steeds) Jehova getuige ?
Hij stelde zich daarom bv ook niet beschikbaar voor het Nederlands Elftal.
Vragen zijn te makkelijk blijkbaar. Goed dus.quote:
Zijn niet te makkelijk. Ken gewoon m'n klassiekers uit de jaren 70.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:18 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Vragen zijn te makkelijk blijkbaar. Goed dus.
Die zeker.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:24 schreef Tarado het volgende:
Nygaard is de enige die me nu te binnen schiet
Ja, ik reken hem goed. Maar hij had geen basisplaats.quote:
Nee, die was al weg.quote:
Dan ken ik alleen Ronald Spelbos nog, geen idee over alle posities.quote:
Voorstopperquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:27 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Dan ken ik alleen Ronald Spelbos nog, geen idee over alle posities.
Die moet het zijn volgens mij, kon er niet opkomenquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:30 schreef Pedroso het volgende:
Jos Jonker speelde er ook in die tijd maar was geen basisspeler dacht ik.
Was dacht ik reserve of al vertrokken. Verdediger trouwens.quote:
Aanvallende middenvelder ja, plus spelverdeler en aanvoerder.quote:
Dat is de verdedigende middenvelder die ik zocht. Werd toen zelfs international.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:30 schreef Pedroso het volgende:
Jos Jonker speelde er ook in die tijd maar was geen basisspeler dacht ik.
Pier Tol, Kees Kist, Kurt Wetzel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:33 schreef tong80 het volgende:
Iemand de drie aanvallers waaruit George Kessler koos in het twee spitsensysteem ?
Dan verder nog de rechtsachter en laatste man.
Was zeker een leuk teamquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:38 schreef Pedroso het volgende:
John Metgod was de laatste man.
Leuk team hadden ze dus als je al die namen zo weer ziet.
Correctquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:34 schreef TBakkert het volgende:
[..]
Pier Tol, Kees Kist, Kurt Wetzel?
Mark van Bommelquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:17 schreef Lange_Lans het volgende:
Noem 8 spelers die een verleden hebben bij, zowel Fortuna Sittard als PSV.
Ik vroeg er 8.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mark van Bommel
Kevin Hofland
Wilfred Bouma
Jurgen Dirkx
Erik Meijer
Anton Janssen
Ja gast als ik er acht had geweten had ik er acht opgeschreven.quote:
Hebben we er nu acht ?quote:
Je kan volgens mij net zo'n lijstje maken van Ajax en Fortuna.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:31 schreef Lange_Lans het volgende:
Dat zijn er 8. Huub Stevens en Remco van der Schaaf hadden ook nog genoemd mogen worden.
Niet met dezelfde spelers.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:36 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Je kan volgens mij net zo'n lijstje maken van Ajax en Fortuna.
Hmm, inderdaad. Voor mijn gevoel waren het er veel meer, maar ik kan ook geen andere bedenken...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik kom zo snel niet verder dan Danny Hoesen, Richard Sneekes en Jan van Halst
Ajax stond op het punt Willie Dullens te contracteren toen ie zwaar geblesseerd raakte.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:43 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Hmm, inderdaad. Voor mijn gevoel waren het er veel meer, maar ik kan ook geen andere bedenken...
Bestquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:54 schreef Pedroso het volgende:
Even een simpele tussendoor.
Van welke speler komt de volgende uitspraak : “Ik heb veel geld uitgegeven aan alcohol, vrouwen en snelle auto’s. De rest heb ik gewoon verbrast.”
Sjaak Swart.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:56 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Klassieke Ajax-foto van Paul Huf, drie spelers kent iedereen. Wie is de vierde ?
Correct. Nu Cruijff en Keizer nog.quote:
Die was toen 4quote:
Piet Wijnberg ?quote:
Benny Wijnstekersquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:16 schreef tong80 het volgende:
Welke Wijn was aanvoerder van Oranje in een mindere periode ?
Johan Neeskens in Jong Oranje bij het honkbal. Misschien Hugo Walker ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:20 schreef Pedroso het volgende:
Aangezien al mijn vragen in no-time goed beantwoord worden even een wat moeilijkere vraag.
Hoeveel spelers zijn er international geweest in zowel het voetbal als het honkbal ?
En als de namen kunnen worden genoemd van de betreffende spelers dan zou ik daar heel erg van opkijken !
Nee, ik zou idd ook in eerste instantie aan Johan Neeskens denken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:23 schreef tong80 het volgende:
[..]
Johan Neeskens in Jong Oranje bij het honkbal. Misschien Hugo Walker ?
Mick Clavan ? Van Baalen ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 11:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, ik zou idd ook in eerste instantie aan Johan Neeskens denken.
Het zijn alle 3 helden uit een ver verleden. Aan de naam te zien van één van de spelers zou het een opa of overgrootvader van een politicus van het heden in Nederland kunnen zijn.
Nee, laat ik het maar bekendmaken want dit gaat niet geraden worden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Ajax, Excelsior, Heraclesquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:39 schreef DonRaja het volgende:
Noem 6 Nederlandse voetbalclubs (profs of amateurs) die hun naam ontlenen aan de Griekse oudheid.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:36 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, laat ik het maar bekendmaken want dit gaat niet geraden worden.Ik ken er niet één.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Oeh, misschien had ik toch 10 moeten typen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:41 schreef Mark het volgende:
Achilles
Ajax
Heracles
Sparta
Hellas?
Leonidas?
Schijvenaar ken ik wel qua naam, de ander 2 niet. Ook de opa van Geert niet.quote:
Excelsior is Latijn, denk niet dat dat met de Griekse Oudheid te maken heeftquote:
Ik had zelf nog Hieronymus. (Ken ik nog van vroeger uit Tilburg)quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Excelsior is Latijn, denk niet dat dat met de Griekse Oudheid te maken heeft
Ik verwacht ze bij hockeyverenigingen ook wel.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:51 schreef Mark het volgende:
Waterpolo- en zwemverenigingen ken ik daarentegen bij het leven
quote:Bodo Illgner
Christian Panucci
??
Fernando Hierro
Roberto Carlos
Christian Karembeu
??
Raúl
Clarence Seedorf
Fernando Morientes
??
Was dat de periode met Zidane?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie ontbreken er in deze basisopstelling van Real, de Champions League finale in 1998?
[..]
Nope, die kwam pas na de eeuwwisseling.quote:
Ik vind dat zo een lastige periode om in te schatten he, zo eind jaren '90 begin 2000...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nope, die kwam pas na de eeuwwisseling.
Mijotovic, scoorde ook nog volgens mij.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie ontbreken er in deze basisopstelling van Real, de Champions League finale in 1998?
[..]
Da's 1. Scoorde inderdaad de enige treffer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Mijatovic, scoorde ook nog volgens mij.
Zeker.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:30 schreef DonRaja het volgende:
Dit moet dan wel de tijd zijn, dat één van mijn grote helden daar op het middenveld heerste: Redondo
Sanchis ? Ben ik niet zeker van, maar zou zomaar kunnen.quote:
Ja, dat dacht ik eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:17 schreef Mark het volgende:
Ik dacht dat Hierro altijd aanvoerder was in die tijd
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:22 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Sanchis ? Ben ik niet zeker van, maar zou zomaar kunnen.
Bakero ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:12 schreef DonRaja het volgende:
Welke bankzitter van Barcelona werd altijd direct aanvoerder als hij inviel?
Nee, het zal Guardiola of Luis Enrique wel zijnquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:12 schreef DonRaja het volgende:
Welke bankzitter van Barcelona werd altijd direct aanvoerder als hij inviel?
quote:
Nee, die bedoel ik allemaal niet. Dit gaat om een speler die aanvoerder was geweest en op de bank terecht kwam. Maar bij iedere invalbeurt de aanvoerdersband kreeg.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:16 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Nee, het zal Guardiola of Luis Enrique wel zijn
Galjego ?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:26 schreef DonRaja het volgende:
[..]
[..]
Nee, die bedoel ik allemaal niet. Dit gaat om een speler die aanvoerder was geweest en op de bank terecht kwam. Maar bij iedere invalbeurt de aanvoerdersband kreeg.
Ik weet wie je bedoeld denk ik, kom niet op de naam. Ooit beschuldigd van het aanranden van een kamermeisje op trainingskamp in Nederland.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nee, ook niet. Hij heeft nog onder Cruyff gespeeld.
Die bedoel ik inderdaad.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 17:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik weet wie je bedoeld denk ik, kom niet op de naam. Ooit beschuldigd van het aanranden van een kamermeisje op trainingskamp in Nederland.
Ah die ja. Kom ook niet op zijn naam, denk ook niet dat ik er op ga komen.quote:
Ook gegoogled. Zat er niet erg ver vandaan. Beetje dezelfde toonsoort.quote:
De eerste is in elk geval Pim Doesburg.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:05 schreef tong80 het volgende:
Ik zal een andere vraag stellen. Deze staat al 3 uur open. Kunnen we er altijd nog op terugkomen. Fanneke bijvoorbeeld.
Welke twee spelers ?
In totaal speelde hij 687 wedstrijden in de eredivisie, waarvan 216 bij PSV en 471 bij Sparta. Hiermee is hij de speler met de meeste wedstrijden in de eredivisie. XXXXXXXX is geen recordhouder voor wat betreft het aantal gespeelde wedstrijden in het betaalde voetbal. Dat is XXXXXXXX. Deze kwam tot 717 wedstrijden in het betaalde voetbal (eredivisie en eerste divisie).
Da's in elk geval goed.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:25 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De eerste is in elk geval Pim Doesburg.
Oh-jaatje inderdaad. Maar ik laat hem open voor de liefhebber.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Da's in elk geval goed.
De tweede weet je ook wel. Of het wordt een Oh-Jaatje.
Een hele grote Oh-Ja denk ik.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Oh-jaatje inderdaad. Maar ik laat hem open voor de liefhebber.
Jan Jongbloed?? Die stond in ieder geval nog als 40-er onder de lat dacht ik??quote:
Is goed Bosquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:22 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Jan Jongbloed?? Die stond in ieder geval nog als 40-er onder de lat dacht ik??
Israelsquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 06:49 schreef tong80 het volgende:
Jan Jongbloed begon bij DWS, noem de twee andere spelers van het WK-74 die bij DWS (Het latere FC Amsterdam) begonnen.
Jan Ruiter de vader van ? Arie Haan ? De enige voetballer die het voor elkaar kreeg ruzie met Robbie te krijgen. De derde kan ik niet opkomen. Hintje ? Was Hans Croon de trainer ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 08:33 schreef Tarado het volgende:
In 76 won Anderlecht de ECII van West Ham met naast Rensenbrink nog 3 Nederlanders in de basis, welke?
Klopt allemaal (ik wist niet dat hij de vader is van die Utrecht keeper), de 3e won met Feyenoord de UEFA cup in 74quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jan Ruiter de vader van ? Arie Haan ? De enige voetballer die het voor elkaar kreeg ruzie met Robbie te krijgen. De derde kan ik niet opkomen. Hintje ? Was Hans Croon de trainer ?
De rechtsbuiten Peter Ressel ? Die was zo snel dat ie voordat je het wist weer bij een andere club speelde.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt allemaal (ik wist niet dat hij de vader is van die Utrecht keeper), de 3e won met Feyenoord de UEFA cup in 74
Goedquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
De rechtsbuiten Peter Ressel ? Die was zo snel dat ie voordat je het wist weer bij een andere club speelde.
Dacht ook weer ff mee te doen, krijg je zo'n vraag.. Ken heul die Appie Happie albums niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
Noem 5 spelers van 'De Taaie Tijgers' Het elftal waar Appie Happie de ster in was.
Pietje Pelequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:21 schreef tong80 het volgende:
Noem 5 spelers van 'De Taaie Tijgers' Het elftal waar Appie Happie de ster in was.
VOlgens Wiki is Robbin de neef, dus zal wel een oom/neef relatie zijn..quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Klopt allemaal (ik wist niet dat hij de vader is van die Utrecht keeper), de 3e won met Feyenoord de UEFA cup in 74
Oom ja.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:29 schreef Bos81 het volgende:
[..]
VOlgens Wiki is Robbin de neef, dus zal wel een oom/neef relatie zijn..
De trainer was Kolonel B.D Buitendienst. De snelle rechtsbuiten Henry Buitenzorg.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:27 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Pietje Pele
Lange Jan met de Pet
Lazerels
Tinus Strijkijzer
Tik/tak Theo
Appie zelf natuurlijk
Ik weet wel in welke sport ze international was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:30 schreef Pedroso het volgende:
Welke Nederlandse voetballer doet het met de dochter van Johan Neeskens ?
Is zeker een lekker Sli ding ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:30 schreef Pedroso het volgende:
Oh ja, Met lange blonde manen en een paardengebitquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
De trainer was Kolonel B.D Buitendienst. De snelle rechtsbuiten Henry Buitenzorg.
Leendert van der Meerdervleut.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:38 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Oh ja, Met lange blonde manen en een paardengebit![]()
En hoe heette ook al weer die stille. Leen/leendert...
Ricky v Wolfswinkel.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 09:30 schreef Pedroso het volgende:
Menotti?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:18 schreef RobinFriday het volgende:
Welke voetballer/trainer (als 2e meer succesvol) staat wel te boek als 'El Narigon' (grote neus)?
Won het jeugd WK en was beste speler?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef tong80 het volgende:
Hoe nam Maradona wraak op Menotti toen ie als 18 jarige liet zien dat ie onterecht niet was geselecteerd voor het WK-78 ?
Juist. Was tegen Rusland. Weet je toevallig wie de beste speler bij de Russen was ?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Won het jeugd WK en was beste speler?
Was nog Sovjet Unie toch, gokje Belanov?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist. Was tegen Rusland. Weet je toevallig wie de beste speler bij de Russen was ?
Blochin ? Of was die net een generatie ouder toen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist. Was tegen Rusland. Weet je toevallig wie de beste speler bij de Russen was ?
Die was ouder. Deze was bij Glasgow één van de weinige russen die slaagdequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:43 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Blochin ? Of was die net een generatie ouder toen.
Die is hetquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:07 schreef RobinFriday het volgende:
Ik zat eerst te denken aan Michalichenko maar die leek me nogal jong voor dat jeugd WK.
Gruwelijk Oh-Jaatje. Maar ik wist wel de details over het kamermeisjequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:33 schreef DonRaja het volgende:
Nog even voor de liefhebbers, de Barca aanvoerder die ik zocht was Alexanko.
Jurrie Koolhof is 53 en de kerstboom staat nog niet.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:38 schreef RobinFriday het volgende:
Bij welke kerk leven we momenteel in het jaar 53 en vieren we kerst op 30 oktober?
quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Jurrie Koolhof is 53 en de kerstboom staat nog niet.
De IJzeren RInus?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:38 schreef RobinFriday het volgende:
Bij welke kerk leven we momenteel in het jaar 53 en vieren we kerst op 30 oktober?
Gullit?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:13 schreef tong80 het volgende:
Cruijff zei ooit 'Als je dit kunt moet je wel een goede voetballer zijn die bij Ajax past.'
Hij speelde nooit voor Ajax, maar wie bedoelde Cruijff ?
Dullens?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:13 schreef tong80 het volgende:
Cruijff zei ooit 'Als je dit kunt moet je wel een goede voetballer zijn die bij Ajax past.'
Ander land.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dullens?
Volgens Cruijff, meer talent dan Cruijff.
Met de grenzeloze arrogantie van Cruijff die uit deze uitspraak blijkt zal het wel om een speler in de buitencategorie zijn. Ik gok op Messi.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:13 schreef tong80 het volgende:
Jaren 80quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 22:11 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Met de grenzeloze arrogantie van Cruijff die uit deze uitspraak blijkt zal het wel om een speler in de buitencategorie zijn. Ik gok op Messi.
Ander continent geborenquote:
Amokachi?quote:Op zondag 25 augustus 2013 11:15 schreef tong80 het volgende:
1989 Ranchers Bees
1990 Ranchers Bees
1990-91 Club Brugge (3/0)
1991-92 Club Brugge (26/12)
1992-93 Club Brugge (23/9)
1993-94 Club Brugge (28/14)
1994-95 Club Brugge (1/0)
1994-95 Everton FC (18/4)
1995-96 Everton (25/6)
1996-97 Beşiktaş (30/7)
1997-98 Beşiktaş (27/8)
1998-99 Beşiktaş (20/4)
Kut telefoon.quote:
Maltaquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gibraltar nog even niet meegerekend, zijn er 53 landen aangesloten bij de UEFA. Maarliefst 21 van deze landen haalden nog nooit het EK of WK. Welke?
Liechtensteinquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef Boezeidekoe het volgende:
Gibraltar nog even niet meegerekend, zijn er 53 landen aangesloten bij de UEFA. Maarliefst 21 van deze landen haalden nog nooit het EK of WK. Welke?
Dat zijn er 19 waarvan er 1 fout is.quote:Op zondag 25 augustus 2013 13:38 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Liechtenstein
Kazakshtan
Georgie
Estland
Letland
Litouwen
Wit RUsland
Moldavie
Armenie
Azerbeidjan
Faroer eilanden
IJsland
Finland
Luxemburg
Montenegro
Albanie
Andorra
Macedonie
Bosnie
Cyprusquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:40 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Dat zijn er 19 waarvan er 1 fout is.
Zoek er dus nog 3
Dat zijn ze.quote:
Was dat niet Haarlem? In die wedstrijd waar zich rond in het stadion een ramp voltrok??quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:20 schreef Boezeidekoe het volgende:
Europacupvraag: Welke nederlandse club wist als enige ooit te winnen op bezoek bij Spartak Moskou?
Nee die verloren met 2-0quote:Op zondag 25 augustus 2013 14:24 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Was dat niet Haarlem? In die wedstrijd waar zich rond in het stadion een ramp voltrok??
Ik denk NECquote:Op zondag 25 augustus 2013 14:20 schreef Boezeidekoe het volgende:
Europacupvraag: Welke nederlandse club wist als enige ooit te winnen op bezoek bij Spartak Moskou?
SC Amersfoort?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:18 schreef tong80 het volgende:
XXXXXXXX had een bescheiden stadion op sportpark Birkhoven. Vanwege de geringe toeschouwersaantallen (in het laatste jaar gemiddeld 1285) en het verlies van de belangrijkste sponsor kwam XXXXXXXX in financiële problemen en in 1982 werd de laatste profwedstrijd gespeeld. Na 15 wedstrijden moest de club vanwege faillissement de eerste divisie verlaten.
Harrie Redknapp ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:38 schreef Fred_B het volgende:
Over wie zei oud-voetballer Marco Boogers ooit: "Ik heb die man nog nooit nuchter gezien?"
Correct. Over voetbal in de marge gesproken.quote:
Fritz Korbach ?quote:
Theo Aalbers ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 18:38 schreef Fred_B het volgende:
Over wie zei oud-voetballer Marco Boogers ooit: "Ik heb die man nog nooit nuchter gezien?"
quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Theo Aalbers ? Voorzitter van FC Utrecht die wel een glaasje lustte.
Kipping van RKC ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het gaat wel om een oud-voorzitter.
Nu is de vraag wat Boogers bedoeld. Hij heeft hij nooit een nuchtere Derks gezien, of zag hij Derks alleen maar wanneer hij zelf dronken was.quote:Op zondag 25 augustus 2013 21:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad
Die 2 werkten toen 'samen' bij Dordrecht '90...
Kut, te laat. Dan ziet Fransje er goed uit op z'n 80ste.quote:
Hij krijg vrijwel meteen nadat hij inviel voor zijn debuut de rode kaart na een stevige tackle, toch??quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:02 schreef tong80 het volgende:
Marco Boogers mislukte bij West Ham United, toch is ie daar een soort "legende"
Waarom ?
Within minutes of coming on for midfielder Danny Williamson, Boogers locked Gary Neville in his sights and as the Englishman aimed to control a high ball, Boogers sprinted several yards before a rib-high challenge on Neville. A brawl ensued, including a stand-off between Roy Keane and Julian Dicks, before Boogers was sent off by referee Dermot Gallagher. With Neville a divided figure in football fans’ eyes, even at just 20 years of age, the league took notice of the Dutchman and as Boogers left the pitch, he was serenaded with the chant of “one Michael Boogers” by the West Ham faithful. Despite protesting that the tackle was down to the wet pitch and that Neville finished the match, Boogers was handed a four-match ban. From this, he returned to the Netherlands – leading to one of football’s great myths.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Hij krijg vrijwel meteen nadat hij inviel voor zijn debuut de rode kaart na een stevige tackle, toch??
Blochin. Nu bondscoach van Oekraine (vorig jaar tenminste nog wel).quote:
Correct.quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:44 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Blochin. Nu bondscoach van Oekraine (vorig jaar tenminste nog wel).
Paul Bosveld ?quote:Op zondag 25 augustus 2013 23:55 schreef Pedroso het volgende:
Welke Nederlandse speler werd in 1999 speler van het jaar bij Manchester City ?
Goeiemorgenquote:
Frans Thijssen?quote:Op maandag 26 augustus 2013 07:51 schreef tong80 het volgende:
Wie is de eerste Nederlander die speler van het jaar werd in Engeland ?
Voetballer van het jaar is volgens mij Romario.quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:17 schreef Tarado het volgende:
Wie was de eerste buitenlander die Voetballer van het Jaar van de Eredivisie werd?
Kindvall ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:17 schreef Tarado het volgende:
Wie was de eerste buitenlander die Voetballer van het Jaar van de Eredivisie werd?
Goedquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:22 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Voetballer van het jaar is volgens mij Romario.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:03 schreef DonRaja het volgende:
1. Welke speler was het vaakst topscorer in een seizoen? Ruud Geels ?
4. Wat was het meest doelpuntrijke gelijkspel in de Eredivisie? Ik herinner me een 6-6 geloof ik. Met PEC ?
5. Welke speler scoorde in de meeste wedstrijden achter elkaar? Eric Willaarts ?
Alle 3 juist. Alleen was het RKC - Twente.quote:Op maandag 26 augustus 2013 09:29 schreef Irritatie100 het volgende:
3-Kruiswijk?
4-Twente - RKC 6-6, wanneer weet ik niet meer.
5-van Hooijdonk?
Het waren er 2 van Linders in die wedstrijd inderdaad. Maar er zijn nog 2 spelers die dit 'kunstje' hebben herhaald.quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:36 schreef Bos81 het volgende:
Ik kan me herinneren dat er bij PSV-MVV in het seizoen 89-90 drie eigen goals werden gemaakt. Linders en 2 maal Quaden als ik het goed heb onthouden.
Maar totaal waren er toch wel 3 eigen doelpunten toch??quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het waren er 2 van Linders in die wedstrijd inderdaad. Maar er zijn nog 2 spelers die dit 'kunstje' hebben herhaald.
Klopt inderdaad.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:04 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar totaal waren er toch wel 3 eigen doelpunten toch??
Ik denk niet dat het geraden gaat worden zonder op te zoeken, Is waarschijnlijk van allemaal 20 jaar en langer geleden ?quote:
Wat was de vraag ? 20 jaar geleden is voot mij recent.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het geraden gaat worden zonder op te zoeken, Is waarschijnlijk van allemaal 20 jaar en langer geleden ?
Misschien even naar boven scrollen. Dan zie je de vraag.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat was de vraag ? 20 jaar geleden is voot mij recent.
1 van de 2 is in elk geval erg bekend. Maar dat kan ook door mijn clubvoorkeur komen...quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het geraden gaat worden zonder op te zoeken, Is waarschijnlijk van allemaal 20 jaar en langer geleden ?
De vraag was toch in welke wedstrijd de meeste own goals werden gemaakt?quote:Op maandag 26 augustus 2013 10:48 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het waren er 2 van Linders in die wedstrijd inderdaad. Maar er zijn nog 2 spelers die dit 'kunstje' hebben herhaald.
Ja, ik merk dat ik een beetje ongelukkig ben geweest met de formulering. Het ging om de speler die het meest in eigen doel had geschoten in één wedstrijd. Maar zoals de vraag er nu staat is het antwoord van Bos81 correct.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De vraag was toch in welke wedstrijd de meeste own goals werden gemaakt?
4? Ik wist er maar 3.quote:Op maandag 26 augustus 2013 12:47 schreef Da_Sandman het volgende:
Opgezocht en ik tel vier goede antwoorden bij 2 eigen doelpunten in 1 wedstrijd, inclusief de al genoemde Linders.
Ik heb er zelf al (2xquote:Op maandag 26 augustus 2013 12:50 schreef Fred_B het volgende:
Ik weet alleen nog dat Heini Otto er ooit 2 in zijn eigen doel schopte bij Feyenoord-Den Haag, waarop het publiek scandeerde "Liever iets van Otto" (dat was toen een reclame) en Radio Rijnmond hem aanmoedigde om voor de hattrick in eigen doelpunten te gaan.
De vraag van DonRaja staat volgens mij nog open, 2 zijn er genoemd en een 3e en evt. 4e nog niet.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:46 schreef tong80 het volgende:
Wat overkwam de middelmatige voetballer Heini Otto ooit ?
Het staat in de laatste regel van de post boven jequote:Op maandag 26 augustus 2013 15:46 schreef tong80 het volgende:
Wat overkwam de middelmatige voetballer Heini Otto ooit ?
Ik weet die 4e ook niet hoor.quote:Op maandag 26 augustus 2013 15:54 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De vraag van DonRaja staat volgens mij nog open, 2 zijn er genoemd en een 3e en evt. 4e nog niet.
Antwoord op jouw vraag is dat Heini Otto ooit is een voetballer (vriend van hem, international en ben de naam even kwijt) naar Schiphol bracht voor een wedstrijd van Oranje en dat de bondscoach (Michels ?) aan hem vroeg of hij ook z'n voetbalschoenen bij hem had. Er had nl. een speler zich op het laatste monent afgemeld.
Zo kwam Otto aan zijn enige interland.
Ok, dan zijn we rond.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Donovan Slijngard in 2008, als speler van Sparta uit bij FC Twente.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BFF met GGMM
Met leuk artikeltje zelfs:quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Donovan Slijngard in 2008, als speler van Sparta uit bij FC Twente.
quote:De dunne moet langs de benen van Donovan Slijngard zijn gelopen toen hij in de 43ste minuut zijn tweede treffer noteerde in het duel tegen FC Twente. 21 jaar oud en nu al zou hij herinnerd worden als die speler die twee maal in een wedstrijd zijn eigen doelman verschalkte. Geen prettige gedachte voor de jonge verdediger. Met angst en beven moet hij de resterende 47 minuten hebben uitgespeeld aangezien zijn trainer hem er niet uit wilde halen.
‘Goed voor je mentale weerbaarheid’of iets dergelijks zal Booy wel gezegd hebben, alwijl genietend van de doelgerichtheid van zijn jonge pupil. Foeke blijft natuurlijk een spits. ‘Dit is toch nog nooit iemand eerder overkomen’, zag je Slijngard denken. Had Donovan een beetje opgelet, dan had hij tussen het Tukkerse gejuich de oudere supporters anekdotes horen ophalen over die zomerdag in 1965. In dat eerste jaar van de Twentse fusie club speelde de talentvolle selectie met onder andere Ten Donkelaar, Kohn en Roordink haar tweede wedstrijd in een uitverkochte Adelaarshorst.
job hoomans van FC twente20.000 man was getuige van de twee eigen doelpunten van Job Hoomans. Na een 0-0 ruststand gingen bij Hooman in de tweede helft alle remmen los. In de 68ste en 87ste minuut wist hij zijn doelman te passeren. Job was vast van plan een loepzuivere hattrick te noteren, ware het niet dat scheidrechter Ad Bogaerts het welletjes vond.
Hoomans heeft bijna een kwarteeuw mogen genieten van zijn schier te evenaren score toen in 1989 Hans Linders wel heel voortvarend van start ging tijdens de wedstrijd PSV-MVV. Linders maakte zijn eerste doelpunt al in de 30ste minuut en na 43 minuten stond de teller op twee, daarmee de ruststand op 4-0 voor PSV bepalend. De Maastrichtenaren waren hard op weg om meer goals te scoren dan PSV. PSV kon dit niet over haar kant laten gaan en trachtte, in de juiste goal, meer doelpunten dan MVV aan te tekenen. Het werd een ware stormloop op de goal van MVV keeper De Haan. De beste man moest zowel inzetten van medespelers als tegenstanders pareren. Het is eigenlijk aan Romario te danken dat de doelpuntenbalans niet naar MVV zijde doorschoot. Hij wist er nog drie te maken waarna MVV’er Coen Quaden ook nog zijn eigen doelpuntje meepikte. Eindstand PSV-MVV 8-1, in doelpunten uitgedrukt 5-4.
Het is nadien nog slechts één speler gelukt, en nu met Slijngard dus twee, om twee eigen doelpunten in een wedstrijd te maken. Heini Otto scoorde in zijn laatste actieve seizoen twee keer in de Kuip. Velen zullen Heini Otto kennen als de man die op merkwaardige wijze aan zijn enige interland is gekomen. Otto speelde samen met Jan Jongbloed bij FC Amsterdam en zo kwam het dat hij zijn keeper naar het vliegveld bracht waar het Nederlands elftal zich verzamelde voor een oefeninterland tegen Joegoslavië. Ook in die tijd wilde Van Hanegem wel eens onaangekondigd verstek laten gaan.
Voor bondscoach Knobel zat er niets anders op dan Heini Otto mee te nemen. Persoonlijk staat me van Otto slechts de aangeslagen donkere blik bij na de voor hem zo dramatisch verlopen wedstrijd tegen Feyenoord in 1992. FC Den Haag degradeerde dat seizoen via de nacompetitie, waardoor de imposante loopbaan van Otto geen passend slot kreeg.
Zo zie je maar Donovan, je bevindt je in een illuster gezelschap. Zondag voelde je jezelf misschien wel de eenzaamste man in Enschede, maar na het lezen van dit stukje denk je wellicht dat je met een beetje geluk nog een interland kunt spelen.
Brolinquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:46 schreef Pedroso het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie is deze ex-topvoetballer die tegenwoordig een verwoed professioneel pokeraar is ?
Scherp (zo ziet hij er trouwens niet uit).quote:
Die was als voetballer al dik. Hoe oud was ie toen ie stopte met voetballen ?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Scherp (zo ziet hij er trouwens niet uit).
Wel een mooie speler. Veel flair, overzicht en een goed schot.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die was als voetballer al dik. Hoe oud was ie toen ie stopte met voetballen ?
Lijkt me geen speler die het lang volhield.
Beter schot dan menig Schot.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:04 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wel een mooie speler. Veel flair, overzicht en een goed schot.
Matig.quote:
Klopt, hij had altijd al de neiging tot corpulentie. Oftewel een een dik propje.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die was als voetballer al dik. Hoe oud was ie toen ie stopte met voetballen ?
Lijkt me geen speler die het lang volhield.
Ik heb hem toevallig voorbij zien komen bij poker landenwedstrijden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:57 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Scherp (zo ziet hij er trouwens niet uit).
Wie is er aan het Googelen dan tong?quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:32 schreef tong80 het volgende:
Sorry dat ik te vroeg een nieuwe vraag postte.
Ben wel altijd onder de indruk van de snelle googleraars.
Duitser lijkt me. Hard werkende verdediger of middenvelder ?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
Welke speler had als bijnaam "das kampfschwein" ?
Even gegoogled, want ik had nog nooit van de beste man gehoord. Maar hij heeft weer een ander record op zijn naam staan:quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Over die eigen goals nog, je had toch ook nog ene Marilia van Sparta?
Ik dacht dat dat Wilmots was...quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:36 schreef Boezeidekoe het volgende:
Welke speler had als bijnaam "das kampfschwein" ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |