Maar een man kan daar ook voor kiezen. Moeten mannen daarom maar minder gaan verdienen nu?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:06 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Niet als een vrouw ervoor kiest om veel zorg op zich te nemen.
Als een man daar voor kiest wel ja.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef msacras het volgende:
Moeten mannen daarom maar minder gaan verdienen nu?
Geen drogredenen gebruiken, ik heb nog nergens een goede bron gezien over dat het echt op kwaliteit/functie is. Ik ontken het ook niet, ik vraag alleen of je een bron hebt. En algemeen bekend betekent niet gelijk dat het de waarheid is.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:05 schreef msacras het volgende:
[..]
Die is er vast wel, maar kom nou spatie, het is algemeen bekend dat vrouwen minder verdienen en dat dit niet gebaseerd is op kwaliteit. Ga het nou niet proberen te ontkrachten want het is gewoon een feit.
Alleen dat gebeurt niet. En daar ligt precies het probleem.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:07 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Als een man daar voor kiest wel ja.
Wat is het probleem?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:08 schreef msacras het volgende:
[..]
Alleen dat gebeurt niet. En daar ligt precies het probleem.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:08 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Geen drogredenen gebruiken, ik heb nog nergens een goede bron gezien over dat het echt op kwaliteit/functie is. Ik ontken het ook niet, ik vraag alleen of je een bron hebt. En algemeen bekend betekent niet gelijk dat het de waarheid is.
Alle andere mogelijkheden zijn afgestreept, sekse is nog ongeveer het enige dat overblijft. Vrouwen hebben altijd al achtergelopen op de werkvloer, en het gaat al stuk beter, maar we zijn er nog niet helemaal.quote:bestaat er nog altijd een 'onverklaarbaar verschil' van vijftien procent.
Precies, dat zei ik ook ergens in het vorige topic al, dus zwangerschap is geen argument voor een lager salarisquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:09 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Wat is het probleem?
Een vrouw kan ook geen kind nemen.
Och, ik wil het geen vs noemen hoor.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:10 schreef LETMEIN het volgende:
msacras vs Insomnia_
Welk team kiezen?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:10 schreef LETMEIN het volgende:
msacras vs Insomnia_
Welk team kiezen?
En dit heb je uit dat artikel ja, maar niet uit een onderzoek, waar heeft dat artikel het vandaan? Uit een moederbron, en in die moederbron staat niks over functies corrigeren. Als je geen bron hebt kan je ook gewoon nee zeggen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:10 schreef msacras het volgende:
bestaat er nog altijd een 'onverklaarbaar verschil' van vijftien procent.
Jawel, want een bedrijf kan onmogelijk naar elk individueel kijken, en zal de risico's die een vrouw aannemen met zich mee brengt incalculeren in het salaris. En vrouwen hebben nu eenmaal een tic wat betreft kinderen krijgen. Dus is het niet vreemd dat vrouwen stelselmatig minder verdienen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:10 schreef msacras het volgende:
Precies, dat zei ik ook ergens in het vorige topic al, dus zwangerschap is geen argument voor een lager salaris
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
En dit heb je uit dat artikel ja, maar niet uit een onderzoek, waar heeft dat artikel het vandaan? Uit een moederbron, en in die moederbron staat niks over functies corrigeren. Als je geen bron hebt kan je ook gewoon nee zeggen.
quote:Vrouwen verdienen bijna een derde minder dan mannen en hebben nog altijd te kampen met vele obstakels die een carrière in de weg staan. Dat concludeert de Internationale Vakbondsfederatie (ITUC) in een onderzoek dat maandag is gepubliceerd.
(...)
Uit een vergelijkbaar onderzoek van de Europese Unie dat vrijdag werd gepubliceerd blijkt dat de huidige Europese wetgeving niet afdoende is om deze seksediscriminatie te bestrijden.
En dat is dus echt afschuwelijk discriminerend, "omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen laten we ze maar minder verdienen."quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Jawel, want een bedrijf kan onmogelijk naar elk individueel kijken, en zal de risico's die een vrouw aannemen met zich mee brengt incalculeren in het salaris. En vrouwen hebben nu eenmaal een tic wat betreft kinderen krijgen. Dus is het niet vreemd dat vrouwen stelselmatig minder verdienen.
Tja discriminatie/stereotypering zit in de mens. Zeker bij bedrijven die simpelweg de tijd niet kunnen nemen om elk individueel te bekijken, het zelfde geld voor ethnische minderheden.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:14 schreef msacras het volgende:
En dat is dus echt afschuwelijk discriminerend, "omdat vrouwen kinderen kunnen krijgen laten we ze maar minder verdienen."
Zeg even dat ik hem heb begroetquote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:15 schreef msacras het volgende:
[..]
Beans kan niet antwoorden omdat hij een ban heeftik praat wel met 'm via DM
Weer een quote? Dat kun je toch geen bron noemen. Maar okay, ik zie het als een 'nee' Ik ga hardlopenquote:
Nu nog hardlopen?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Weer een quote? Dat kun je toch geen bron noemen. Maar okay, ik zie het als een 'nee' Ik ga hardlopen
En dat is dus precies wat tegen moet worden gegaan.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:16 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja discriminatie/stereotypering zit in de mens. Zeker bij bedrijven die simpelweg de tijd niet kunnen nemen om elk individueel te bekijken, het zelfde geld voor ethnische minderheden.
Hoe zie je dat voor je? Door een vrouwenquotum of een soortgelijk iets waar de overheid zich in de vrije markt mengt?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 22:16 schreef msacras het volgende:
ik doe dat niet, en wil dat er iets aan gedaan wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |