Ja, maar we kunnen het ook even over globaal hebben, het is dus wel zelfde principe als met minder loon, het kan gewoon op sekse gaan. Of het in Nederland is weet ik niet, maar zou altijd nog kunnen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:43 schreef msacras het volgende:
[..]
Amerika en Nederland is echt totaal niet vergelijkbaar qua justitie. Bespaar je de moeite.
Ja, ik zeg toch ook dat ik het met je eens ben, als het echt zo is, dat het slecht is? Maar dat ik het minder erg vind dan hoe vrouwen nu worden achtergesteld. Spatieloos' onderzoek/argument is gewoon bullshit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:46 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Mijn onderzoek is binnen Nederland gehouden.
Ja snap ook wel dat jouw topic niet serieus is, maar ik ben wel een echte MRA.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:47 schreef KLTZK het volgende:
[..]
Je neemt het te serieus
Het topic staat niet voor niks in ONZ en niet in POL
Hiervan ontgaat me totaal de logica.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:45 schreef msacras het volgende:
[..]
Nou, als dat echt zo is, dan is dat niet goed nee.
Net zoals dat het niet goed is dat vrouwen minder verdienen in dezelfde functie. Maar ik vind minder verdienen toch net wat erger dan een zwaardere gevangenisstraf. Als je een zware straf krijgt verdien je het ook. En misschien moet de straf van de vrouw dan even hoog zijn, dat kan, maar alsnog heeft de man iets fout gedaan en dan verdien je een gevangenisstraf. Vrouwen die minder verdienen hebben níks fout gedaan, en dat is het scheve.
Ik heb het nu over Nederland. En nogmaals, je kan het qua justitie niet globaal bespreken want het verschilt te veel. Als je in sommige delen van Afrika een appel steelt wordt je opgehangen, gaan we dat ook vergelijken met Nederland? Nee, het is niet in principe het zelfde.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:47 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ja, maar we kunnen het ook even over globaal hebben, het is dus wel zelfde principe als met minder loon, het kan gewoon op sekse gaan. Of het in Nederland is weet ik niet, maar zou altijd nog kunnen.
Hoezo is dat gewoon bullshit? Je hebt het volgens mij niet eens gelezen. Of je hebt het over dat ik beweer dat Nederland hetzelfde is dan Amerika, wat ik dus niet heb beweerd, ik denk het alleen, dat is geen bullshit, gewoon een theorie.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja, ik zeg toch ook dat ik het met je eens ben, als het echt zo is, dat het slecht is? Maar dat ik het minder erg vind dan hoe vrouwen nu worden achtergesteld. Spatieloos' onderzoek/argument is gewoon bullshit.
Dan heeft die man iig nog wat fout gedaan dus dan is het niet erg dat hij meer straf krijgt. Ok, de vrouw zou evenveel moeten krijgen, dat terzijde. Maar qua salaris is het gewoon nergens op gefundeerd dat een vrouw minder zou verdienen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:48 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Hiervan ontgaat me totaal de logica.
Vrouw en man doen precies het zelfde, man krijgt meer celstraf.
Een langere vrijheidsontneming vind ik toch wel even wat erger als een gemiddeld 18% minder verdienen.
Zeker als je erbij in beschouwing neemt dat vrouwen gemiddeld 30% meer ziekteverzuim hebben.
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:48 schreef d4v1d het volgende:
Oke, al die virussen zijn wat toolbars, legaal gedownloade software (false positive) en een windows 7 activator
Niks ernstig
Het heeft geen zin om statistieken vanuit Amerika als argument te geven, want het gaat hier over Nederland.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:49 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Hoezo is dat gewoon bullshit? Je hebt het volgens mij niet eens gelezen. Of je hebt het over dat ik beweer dat Nederland hetzelfde is dan Amerika, wat ik dus niet heb beweerd, ik denk het alleen, dat is geen bullshit, gewoon een theorie.
Ik zeg ook nergens dat landen hetzelfde zijn. Alleen het idee dat je op sekse KAN discrimineren op loon EN JUSTITIE.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:49 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik heb het nu over Nederland. En nogmaals, je kan het qua justitie niet globaal bespreken want het verschilt te veel. Als je in sommige delen van Afrika een appel steelt wordt je opgehangen, gaan we dat ook vergelijken met Nederland? Nee, het is niet in principe het zelfde.
bron?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:51 schreef Insomnia_ het volgende:
Wat we ook even vergeten is dat vrouwen in deeltijd gemiddeld per uur meer verdienen als mannen. En ook makkelijker deeltijd mogen werken van de werkgever.
Niet meer fout dan de man.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:50 schreef msacras het volgende:
Dan heeft die man iig nog wat fout gedaan dus dan is het niet erg dat hij meer straf krijgt.
Ja, alles kan. Maar dat wil niet zeggen dat het ook gebeurt, en dat is waar het nu om gaat.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:51 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat landen hetzelfde zijn. Alleen het idee dat je op sekse KAN discrimineren op loon EN JUSTITIE.
Dan is het nog geen bullshit, dan is het gewoon irrelevant.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:51 schreef msacras het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om statistieken vanuit Amerika als argument te geven, want het gaat hier over Nederland.
Hoe is het met je nichtje?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
In deze SC mag gewoon alles besproken worden!
Ik heb 2 bronnen gegeven, dat gebeurt.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef msacras het volgende:
[..]
Ja, alles kan. Maar dat wil niet zeggen dat het ook gebeurt, en dat is waar het nu om gaat.
Weet ik weet ikquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:52 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
In deze SC mag gewoon alles besproken worden!
Maar de man heeft tenminste wel íets fout gedaan, en in de salaris-kwestie heeft de vrouw helemaal niks fout gedaan. Ik ben het met je eens dat gevangenisstraf gelijk zou moeten worden, maar ik vind niet het feit dat dat het nu is maar een reden moet zijn om het glazen plafond te tolereren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |