Dan eet je een fruit/vlees salade...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:33 schreef AldoTheApache het volgende:
wormen in wilde bramen?![]()
maar wat als ik langs een bramenstruik loop en er een paar snoep?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan eet je een fruit/vlees salade...
Natuurlijk zijn dat geen lintwormen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef casper019 het volgende:
Maar het zijn toch lintwormen (google?)
maar dus een tijd weken in water (nachtje?)
endan morgen jam maken?
Nee, ten minste, dat is alleen een mogelijkheid wanneer je in een vosrijk gebied hebt geplukt en de bramen die redelijk dicht boven de grond hangen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef casper019 het volgende:
Maar het zijn toch lintwormen (google?)
maar dus een tijd weken in water (nachtje?)
endan morgen jam maken?
Die koken dood.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:15 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
dat is zon wormpje... of t lijkt wel een made..
gadver
maar dus miss een anacht lang mn bramen weken in water (zout bij doen??)
en dan morgen jam koken??
maar stel er blijft er 1 tussen zitten kookt die dan dood?
Niet rijp inderdaad...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso zien die bramen er niet echt heel smakelijk uit.
Precies, gewoon jam koken. Sowieso zien ze er niet hel fantastisch uit...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die koken dood.
Welkom in de natuur, waar alles en nog wat leeft.
Geen zout erbij, nergens voor nodig
Rijpe bramen zijn dik en zwart normaal... Maar goed, ik hoop dat je er lekkere jam van kunt koken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:41 schreef casper019 het volgende:
90% si rijp moet t nog een beetje uitzoeken
maar blijve de bramen dan goed als ik ze een nachtje in water zet?
Hoeveel FOK!kers die in CUL een topic hebben geopend als deze (of dit of dat is 1 dag over de houdbaarheidsdatum, mijn kip was niet helemaal gaar enz enz) zouden inmiddels dood moeten zijn?quote:
Ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:21 schreef casper019 het volgende:
is dat nu ''normaal'voor buiten bramen??
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:05 schreef casper019 het volgende:
Ik mieter ze in de prullenbak, hoe heerlijk t ook ruikt...
Ik kan het niet opeten, en nuik t weet over bramen
ik eet nooit meer bramen
nou ik ben niet gauw schijterig maar 1 ding waar ik als de dood voor ben is wormen..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:28 schreef trovey het volgende:
Als je er jam van kookt is alles weg hoor, merk je helemaal niets meer van.
Ik heb gisteren van die heerlijk dikke zwarte bramen geplukt, yum yum! Sowieso als stelregel dat als ze niet makkelijk loslaten van de takken, dan laat ik ze zitten. Ik zou nooit van die kleine half rode bramen plukken, zuuuuurquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Rijpe bramen zijn dik en zwart normaal... Maar goed, ik hoop dat je er lekkere jam van kunt koken.
hoe komen maden in kaasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:10 schreef RobinOok het volgende:
Zal je nog een tip geven dan: nooit meer smeerkaas eten ook. Dat wordt gemaakt van afgekeurde kazen. Met maden erin dus.
Ik denk ook dat TS al die bruine dingetjes bedoelt, maar dat hoort gewoon bij veel bramen volgens mij en zijn geen wormpjes oid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:16 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie niets op je foto
behalve die onrijpe bramen!
En alleen de wat hoger hangende bramen plukken, vanaf een cm of 60, dan heb je minder kans op een vossenlintworm.quote:Onder het kroontje willen nog wel eens wormpjes voorkomen. In de winkel komt u dat zelden tegen, maar bij zelfgeplukte bramen wel. Als u ze tegenkomt legt u de bramen even in zout water. Spoel ze daarna goed af en alle wormpjes zijn er uit.
okay, hoe komt die made dan in de verwerkingsproducten van de kaasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Die komen gewoon in kaas omdat kaas een natuurproduct is.
Een gedeelte van de wijn bederft ook.
Alles wat je bewaard en moet rijpen.
oh, wacht er zijn ook mensen die zo achterlijk zijn, goed puntquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk ook dat TS al die bruine dingetjes bedoelt, maar dat hoort gewoon bij veel bramen volgens mij en zijn geen wormpjes oid.
En alleen de wat hoger hangende bramen plukken, vanaf een cm of 60, dan heb je minder kans op een vossenlintworm.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:31 schreef Resistor het volgende:
http://www.fruittrends.nl/fruitsoorten/bramen/
[..]
.
Oh, een excuus om slecht Nederlands te schrijven dus.quote:
Korrekdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, een excuus om slecht Nederlands te schrijven dus.
Echt? Godverdomme, nu hoef ik dat ook niet meer.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:10 schreef RobinOok het volgende:
Zal je nog een tip geven dan: nooit meer smeerkaas eten ook. Dat wordt gemaakt van afgekeurde kazen. Met maden erin dus.
Je moet ook niet nadenken bij alles wat je eet waar dat vandaan komt of wat erin zit tenzij dit natuurlijk betrekking heeft op je gezondheid dan kan je overwegingen gaan maken.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt? Godverdomme, nu hoef ik dat ook niet meer.
Nee, honing wordt door een bij uitgekotst, bloemenhoning komt van bloemen, woudhoning echter komt van bladluizenpoep. Bladluizen zuigen het sap van boombladeren, halen het eiwit eruit en scheiden het suikerrijke sap weer uit. Mieren en bijen verzamelen dit.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:06 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Je moet ook niet nadenken bij alles wat je eet waar dat vandaan komt of wat erin zit tenzij dit natuurlijk betrekking heeft op je gezondheid dan kan je overwegingen gaan maken.
Verder kan je beter gewoon eten wat je lekker vindt en niet denken aan wat erin zit want anders kan je niks meer eten/drinken.
Melk komt uit de tiet van een koe en honing uit de 'reet' van een bij. En zo kan je nog heel veel dingen bedenken die vies klinken maar daar moet je gewoon geen aandacht aan besteden.
Dan zullen we je het productieproces van McNuggets ook maar onthouden...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:58 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt? Godverdomme, nu hoef ik dat ook niet meer.
Niet . Dat is onzin.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me trouwens af hoe maden in een moderne nederlandse kaasfabriek in de kaas komen
Nogmaals, hoe komen die maden in de kaas in een moderne kaasfabriek?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:05 schreef RobinOok het volgende:
Die kazen liggen maanden in een pakhuis te rijpen. Ook al wordt het gemaakt van gesterilseerde melk, berderf hou je volgens mij altijd. En hoeveel biologische, ouderwetse kaas boerderijen heb je wel niet?
Hoe dan ook weet ik uit eerste hand, dat Eru smeerkaas gemaakt werd en volgens mij nog steeds wordt van kazen met maden. Niks mis mee, mooie manier van restverwerking, maar dat is wel wat het is. Restverwerking.
volgens jouquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:05 schreef RobinOok het volgende:
Die kazen liggen maanden in een pakhuis te rijpen. Ook al wordt het gemaakt van gesterilseerde melk, berderf hou je volgens mij altijd. En hoeveel biologische, ouderwetse kaas boerderijen heb je wel niet?
Hoe dan ook weet ik uit eerste hand, dat Eru smeerkaas gemaakt werd en volgens mij nog steeds wordt van kazen met maden. Niks mis mee, mooie manier van restverwerking, maar dat is wel wat het is. Restverwerking.
Héquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:10 schreef RobinOok het volgende:
Nee, gebaseerd op de ervaring van iemand wiens job was de kazen te keren en controleren en vertelde dat kazen met maden afgevoerd werden naar de smeerkaasfabriek.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 22:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
volgens jou
dus jouw hele stelling is gebaseerd enkel en alleen op jouw idee dat kaas kan rotten en dus maden in zitten?
wat
Wat zoveel betekend als. "rijkdom trekt de slechtste vrienden aan" of "de grootste geesten zijn vaak de grootste beesten"quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 05:58 schreef RobinOok het volgende:
Er bestaat zelfs een nederlands spreekwoord over die kazen: De beste kazen hebben vaak de meeste maden. Dus maden in kazen is een heel bekend verschijnsel. Wat niet wegneemt dat veruit de meeste kazen die de smeerkaas in gaan tegenwoordig natuutlijk om heel andere redenen zijn afgekeurd.
nee dat is het em juist; massaproductie voorkomt die foutenquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 05:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, gebaseerd op de ervaring van iemand wiens job was de kazen te keren en controleren en vertelde dat kazen met maden afgevoerd werden naar de smeerkaasfabriek.
Dat was in ieder geval 50 jaar geleden zo. En ik denk dat we ons niet teveel voor moeten stellen van moderne kaasfabrieken. Kazen worden nog steeds gewoon maandenlang te rijpen gelegd in pakhuizen. En dat zijn geen steriele ruimten met luchtsluizen of zo. Daar lopen nog steeds mensen rond. En bij kleine kaasboerderijen worden kazen nog gewoon handmatig gekeerd. En liggen ze weken/maanden in een kamertje, op houten stellingen.
50 jaar geleden was dat zo, dus nu is dat nog zo...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 05:13 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat was in ieder geval 50 jaar geleden zo. En ik denk dat we ons niet teveel voor moeten stellen van moderne kaasfabrieken. Kazen worden nog steeds gewoon maandenlang te rijpen gelegd in pakhuizen. En dat zijn geen steriele ruimten met luchtsluizen of zo. Daar lopen nog steeds mensen rond. En bij kleine kaasboerderijen worden kazen nog gewoon handmatig gekeerd. En liggen ze weken/maanden in een kamertje, op houten stellingen.
Dit.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:36 schreef RobinOok het volgende:
Die gaan gewoon dood in je maag.
Gratis proteine.
geen idee, maar casu marzu is erg lekkerquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
50 jaar geleden was dat zo, dus nu is dat nog zo...
Kaas krijgt na het maken een kunststoflaag, dus hoe komen die maden erin vraag ik me dan af.
Zeker lekker ja. Doe altijd die diepvries bramen in me havermoutquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 15:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb gisteren nog anderhalf kg geplukt, schoongemaakt en ingevroren. Altijd llekker door je toetje.
Bramen dus he, geen kaas
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |