Dan eet je een fruit/vlees salade...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:33 schreef AldoTheApache het volgende:
wormen in wilde bramen?![]()
maar wat als ik langs een bramenstruik loop en er een paar snoep?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dan eet je een fruit/vlees salade...
Natuurlijk zijn dat geen lintwormen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef casper019 het volgende:
Maar het zijn toch lintwormen (google?)
maar dus een tijd weken in water (nachtje?)
endan morgen jam maken?
Nee, ten minste, dat is alleen een mogelijkheid wanneer je in een vosrijk gebied hebt geplukt en de bramen die redelijk dicht boven de grond hangen.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 18:37 schreef casper019 het volgende:
Maar het zijn toch lintwormen (google?)
maar dus een tijd weken in water (nachtje?)
endan morgen jam maken?
Die koken dood.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:15 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]
dat is zon wormpje... of t lijkt wel een made..
gadver
maar dus miss een anacht lang mn bramen weken in water (zout bij doen??)
en dan morgen jam koken??
maar stel er blijft er 1 tussen zitten kookt die dan dood?
Niet rijp inderdaad...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Sowieso zien die bramen er niet echt heel smakelijk uit.
Precies, gewoon jam koken. Sowieso zien ze er niet hel fantastisch uit...quote:Op woensdag 21 augustus 2013 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die koken dood.
Welkom in de natuur, waar alles en nog wat leeft.
Geen zout erbij, nergens voor nodig
Rijpe bramen zijn dik en zwart normaal... Maar goed, ik hoop dat je er lekkere jam van kunt koken.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 20:41 schreef casper019 het volgende:
90% si rijp moet t nog een beetje uitzoeken
maar blijve de bramen dan goed als ik ze een nachtje in water zet?
Hoeveel FOK!kers die in CUL een topic hebben geopend als deze (of dit of dat is 1 dag over de houdbaarheidsdatum, mijn kip was niet helemaal gaar enz enz) zouden inmiddels dood moeten zijn?quote:
Ja.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 00:21 schreef casper019 het volgende:
is dat nu ''normaal'voor buiten bramen??
quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:05 schreef casper019 het volgende:
Ik mieter ze in de prullenbak, hoe heerlijk t ook ruikt...
Ik kan het niet opeten, en nuik t weet over bramen
ik eet nooit meer bramen
nou ik ben niet gauw schijterig maar 1 ding waar ik als de dood voor ben is wormen..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 11:28 schreef trovey het volgende:
Als je er jam van kookt is alles weg hoor, merk je helemaal niets meer van.
Ik heb gisteren van die heerlijk dikke zwarte bramen geplukt, yum yum! Sowieso als stelregel dat als ze niet makkelijk loslaten van de takken, dan laat ik ze zitten. Ik zou nooit van die kleine half rode bramen plukken, zuuuuurquote:Op woensdag 21 augustus 2013 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Rijpe bramen zijn dik en zwart normaal... Maar goed, ik hoop dat je er lekkere jam van kunt koken.
hoe komen maden in kaasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:10 schreef RobinOok het volgende:
Zal je nog een tip geven dan: nooit meer smeerkaas eten ook. Dat wordt gemaakt van afgekeurde kazen. Met maden erin dus.
Ik denk ook dat TS al die bruine dingetjes bedoelt, maar dat hoort gewoon bij veel bramen volgens mij en zijn geen wormpjes oid.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:16 schreef Life2.0 het volgende:
ik zie niets op je foto
behalve die onrijpe bramen!
En alleen de wat hoger hangende bramen plukken, vanaf een cm of 60, dan heb je minder kans op een vossenlintworm.quote:Onder het kroontje willen nog wel eens wormpjes voorkomen. In de winkel komt u dat zelden tegen, maar bij zelfgeplukte bramen wel. Als u ze tegenkomt legt u de bramen even in zout water. Spoel ze daarna goed af en alle wormpjes zijn er uit.
okay, hoe komt die made dan in de verwerkingsproducten van de kaasquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Die komen gewoon in kaas omdat kaas een natuurproduct is.
Een gedeelte van de wijn bederft ook.
Alles wat je bewaard en moet rijpen.
oh, wacht er zijn ook mensen die zo achterlijk zijn, goed puntquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk ook dat TS al die bruine dingetjes bedoelt, maar dat hoort gewoon bij veel bramen volgens mij en zijn geen wormpjes oid.
En alleen de wat hoger hangende bramen plukken, vanaf een cm of 60, dan heb je minder kans op een vossenlintworm.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 07:31 schreef Resistor het volgende:
http://www.fruittrends.nl/fruitsoorten/bramen/
[..]
.
Oh, een excuus om slecht Nederlands te schrijven dus.quote:
Korrekdquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Oh, een excuus om slecht Nederlands te schrijven dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |