abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130318266
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130318317
Op zoek naar Gulara

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef Gulara het volgende:
*inhoud niet zo boeiend*
Gulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaara, waar ben je en is alles goed daar?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:55:40 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130319103
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef Gulara het volgende:
*dinges*
Ja Gulara hoe ist nou? :7 :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130319323
Ja Gulara, waar ben je?!

Op mijn Facebook is iemand tante geworden vandaag en beschreef de woorden: en ze heeft het helemaal gedaan zonder pijnstilling, nu al een topmoeder!

Ohja }:|
E.
pi_130320244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja Gulara, waar ben je?!

Op mijn Facebook is iemand tante geworden vandaag en beschreef de woorden: en ze heeft het helemaal gedaan zonder pijnstilling, nu al een topmoeder!

haha ik denk niet dat je dat op jezelf mpet betrekken. Het is niet zo dat je geen topmoeder bent als je wél pijnmedicatie hebt gehad.

Ik vind bevallen zonder medicatie echt knap. Maar elke bevalling is zo anders, het is niet te vergelijken.
Zo denk ik dat ik ook wel zonder ruggeprik had kunnen bevallen als:
-F geen reuzenkind van 9pond was
- geen sterrenkijker was
-mijn ontsluiting elke 3uur met 1cm opschoot
-mijn weeën niet om de minuut kwamen
tsja :)
pi_130320281
Mangp, misschien kunnen we het 2e jaar ruilen? Dan doen we de kindjes gewoon om en om hihi.

Wij gaan onze tuin aanpakken. Het wordt n kinderparadijsje. We gooien t gewoon vol rubbertegels en dan n bigass speeltoestel met glijbaan en schommel!
pi_130320433
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:42 schreef Kwisted het volgende:

[..]

haha ik denk niet dat je dat op jezelf mpet betrekken. Het is niet zo dat je geen topmoeder bent als je wél pijnmedicatie hebt gehad.

Ik vind bevallen zonder medicatie echt knap. Maar elke bevalling is zo anders, het is niet te vergelijken.
- geen sterrenkijker was
Je zult het nooit weten, elke bevalling is anders. Misschien heb je niet al die dingen maar slaap je al weken niet en ben je gewoon uitgeput. Of ben je strikt aan bed gebonden en kun je de weeen daarom niet goed opvangen.

Ik ben in elk geval geen topmoeder.
pi_130320444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:
Mangp, misschien kunnen we het 2e jaar ruilen? Dan doen we de kindjes gewoon om en om hihi.

Wij gaan onze tuin aanpakken. Het wordt n kinderparadijsje. We gooien t gewoon vol rubbertegels en dan n bigass speeltoestel met glijbaan en schommel!
vergeet de zandbak niet O+
pi_130320703
Ja is inderdaad ook zo kyara. Ieders omstandigheden zijn anders!

Zandbak wil ik wel, maaar we hebben 2 katten.. Dat moet dan consequent met deksel.
pi_130320784
quote:

[..]

Ik weet het, maar vind het gewoon zo'n gekke gedachte. Alsof wel of geen pijnstiller iets zegt over de kwaliteiten als moeder.

Overigens sta ik nog steeds achter mijn ruggenprik, beetje jammer dat hij niet goed aansloeg ;)
E.
pi_130320806
Oh en Kwisted, wat leuk! Een echte kindertuin O+
E.
pi_130320861
quote:

[..]

- geen sterrenkijker was
Ik ben aan de pijnstilling begonnen toen ik ruim 30u bezig was. En toen pas op een krappe 5cm zat :') :+

Had vooraf altijd het idee dat het wel zou lukken zonder (omdat ik regelmatig extreme buikpijnen en krampen heb, die ik moet wegpuffen :D en dus wel wat gewend ben), maar had geen rekening gehouden met een bevallingsmarathon.
Nu ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik een hoge pijngrens heb. Mijn man gelooft dat het daarom zo lang duurde voordat ze eens een echo deden. Aangezien de ontsluiting minimaal was, zullen de verpleegsters wellicht hebben gedacht dat ik nog lang niet zover was en me 'aanstelde'. Dus dat ze me (nog) niet serieus namen. Dat is in ieder geval M.s theorie. :p

Oh, en de keizersnede. Die had me ook wat onprettig geleken zonder verdoving. :+
pi_130320936
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en de keizersnede. Die had me ook wat onprettig geleken zonder verdoving. :+
Mietje :{w :+

Ik heb gesmeekt om pijnstilling maar het was te laat. :'( Volgende keer wil ik m preventief. :s)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:08 schreef Gulara het volgende:
blablabla
Gularaaaaaaaaa? :{
pi_130321017
Joh echt, Coco? ;) De theorie van M klinkt best logisch hoor, vind ik. De verpleegster bij mijn bevalling zei dat ze heel erg kijken naar hoe een vrouw het lijkt te trekken.

Ik vond de verdoving bij de keizersnede hemels. Ik voelde de pijn bijna meteen wegglijden, heerlijk! En daarna proberen om mijn tenen te bewegen. Ik dacht echt dat het lukte maar ze lagen helemaal stil. :D
Alleen dat uit bed klimmen de dag erna, ik dacht dat mijn buik open zou scheuren :X
E.
pi_130321211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ja is inderdaad ook zo kyara. Ieders omstandigheden zijn anders!

Zandbak wil ik wel, maaar we hebben 2 katten.. Dat moet dan consequent met deksel.
Deksel wil je sowieso consequent mee zijn want 1 regenbui en het is een modderpoel. Wij hebben ook katten een kat (en buurtkatten) maar nooit problemen mee.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:13:27 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130323322
Zijn we gulara kwijt? Ik heb haar ook al even gemist maar misschien is ze even op vakantie? Kyara, weet jij misschien meer?

Goed, sorry dat ik nog niet bij gelezen ben maar stats van Lauren in het bv-topic
OUD / Borstvoeding deel 170
Ze gaat wel erg hard.
pi_130323407
Elke bevalling is anders. Bij Jen wilde ik geen pijnstillend maar bij 2 cm ontsluiting jammerde ik wel anders. Helaas gekozen voor pethedine waardoor ik echt hele stukken van de dag kwijt ben.
Bij Leyla wilde ik geen herhaling van nummer 1 en was dus een ruggeprik besproken. Bij de vk bij strippen had ik al best wat ontsluiting en dus bij 4 cm naar het ziekenhuis maar eenmaal aangekomen veel te laat.
Bij Bram was het een ingeleide bevalling en kon ik geen kant op. Als ik moest plassen moesten alle toeters en bellen weer afgekoppeld en dan kon ik met stang en al naar de wc.

Grote zegt ook weinig denk ik. Jen was 3810, Leyla 3700 en Bram 4285.

Als ik mocht kiezen dan koos ik voor bevalling nummer 2.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:22:11 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja Gulara, waar ben je?!

Eh. :{ Bijzonder.. Altijd apart als mensen zo veroordelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:

Wat leuk!! O+ :D
pi_130323657
Pessie is dat niet goed als ze hard gaan? L gaat ook als een trein... Heb er nooit iets over gehoord van het CB.
Als ik naar de geboortegegevens kijk zit ze juist keurig op die lijn. Het enige wat je eraan kunt doen is minder voeden en dat is geen optie lijkt me?
pi_130323704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:22 schreef Fieder het volgende:
Pessie is dat niet goed als ze hard gaan? L gaat ook als een trein... Heb er nooit iets over gehoord van het CB.
Als ik naar de geboortegegevens kijk zit ze juist keurig op die lijn. Het enige wat je eraan kunt doen is minder voeden en dat is geen optie lijkt me?
Gewoon op dieet zetten hoor! Je wil toch niet dat je baby naar de +1-lijn gaat :o
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:24:19 #21
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323711
Pessie wat een mooie curves zeg O+ lange ouders of niet? ^^
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:24:44 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323720
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Gewoon op dieet zetten hoor! Je wil toch niet dat je baby naar de +1-lijn gaat :o
Nee, dan zijn ze dik hoor. :{w krijg je gelijk op je kop van het CB, dan moeten ze naar een strafkamp
:o
pi_130323760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, dan zijn ze dik hoor. :{w krijg je gelijk op je kop van het CB, dan moeten ze naar een strafkamp
:o
En terecht. Vroeg mee beginnen. Dikke baby's :{w
pi_130323787
Nou een vriendin van mij moest haar meisje van het CB wel op dieet doen! :o "rantsoen" noemden ze dat (serieus!)
pi_130323825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:26 schreef Fieder het volgende:
Nou een vriendin van mij moest haar meisje van het CB wel op dieet doen! :o "rantsoen" noemden ze dat (serieus!)
En hoe doe je dat dan? Even serieus?
pi_130323839
Ik vind dat echt het allerraarste wat je een ouder kunt adviseren en ik zou daar ook heel hard om lachen denk ik.
Ok, tenzij je je baby alleen maar taart/ spek met ei/ KFC geeft.
pi_130323866
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:27 schreef Ticootje het volgende:
En hoe doe je dat dan? Even serieus?
Minder vaak aanleggen ^O^
pi_130323914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef Fieder het volgende:

[..]

Minder vaak aanleggen ^O^
Het ging ook nog om bv? Dan kun je toch nooit teveel geven? :?
pi_130323994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:29 schreef Mangostine het volgende:
Het ging ook nog om bv? Dan kun je toch nooit teveel geven? :?
Belachelijk he? En het ergste is dat ze hier ontzettend onzeker van is geweest. Want haar dochtertje zou obesitas en hart, lever, nier en 'weet ik het wat allemaal' problemen krijgen.
pi_130324006
Dat hoorde ik ook pas Er moest minder melk in, en 3 maaltijden op een dag. Het kind was toen net 6 mnd. (en minder zwaar dan Luuk was op dat moment)
*poef* nu is het weg
pi_130324007
Maar even serieus, Pessie, maak je je zorgen? Wat kan er dan aan de hand zijn? L is volgens mij vanaf zn geboorte wel 2 lijntjes opgeklommen :@
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:38:04 #32
259886 pessie
pi_130324193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:32 schreef Fieder het volgende:
Maar even serieus, Pessie, maak je je zorgen? Wat kan er dan aan de hand zijn? L is volgens mij vanaf zn geboorte wel 2 lijntjes opgeklommen :@
Nou, op zich vind ik het gewoon een bijzonder lijntje. Al zie ik ook wel dat ze per bovenbeen 2 hammen heeft ( O+ ). Zal vast goed zijn, en ze begint nu ook te bewegen dus tsja. Nathan deed het nogal anders op deze leeftijd.
Ik snap wel waarom ik me een ongeluk Sjouw met de mc :')

Maar goed, CB heeft geen idee van lijntje want de computers deden het door de verhuizing naar het nieuwe gebouw niet.
Zou vrijdag worden opgelost. Maar goed, kind krijgt vooral veel melk, wat heel goed voor haar is en verder wat groente, beetje fruit een een halve broodkorst.

Editie: enf, ik ben 1m75 en manlief 1m83. Maar in mijn familie zijn de mannen allemaal tussen 1,90 en 1,98 lang, manlief ius daar echt een onderdeurtje (de familie foto's zijn ook zo leuk met al die hoofden die boven dat van manlief uitsteken :') )
pi_130324325
Ik vind t mooie lijntjes *O*
Ik vind t ook zo zwaar met de mc. Ga nergens meer heen zonder onderstel.

Ik heb weer de hele dag eten voor L gemaakt, hele lade van de vriezer gevuld. Zn prakje worteltjes ging er zowaar in :o (maar dat was nog niet ingevroren geweest dus dat is nog even afwachten). Best een beetje trots op mezelf
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:46:05 #34
259886 pessie
pi_130324486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:41 schreef Fieder het volgende:
Ik vind t mooie lijntjes *O*
Ik vind t ook zo zwaar met de mc. Ga nergens meer heen zonder onderstel.

Ik heb weer de hele dag eten voor L gemaakt, hele lade van de vriezer gevuld. Zn prakje worteltjes ging er zowaar in :o (maar dat was nog niet ingevroren geweest dus dat is nog even afwachten). Best een beetje trots op mezelf
Wanneer moet je jochie weer naar het CB? Ben benieuwd naar z'n stats!

Jum :Y)

Lauren heeft weer een stuk courgette geslacht, ze raakt er steeds behendiger in.
pi_130325018
5 september. Ik ben ook zo benieuwd! En geen prikjes dacht ik?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:04:41 #36
259886 pessie
pi_130325306
Nope, pas bij 11 maanden weer meen ik.
pi_130325607
Lange dame pessie O+

Ben benieuwd naar die van mijn kinderen. Ik mag ook 5 september fieder.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:24:06 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130326146
Over stats gesproken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130326470
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:08 schreef .Sparkling. het volgende:
Joh echt, Coco? ;) De theorie van M klinkt best logisch hoor, vind ik. De verpleegster bij mijn bevalling zei dat ze heel erg kijken naar hoe een vrouw het lijkt te trekken.

Ik vond de verdoving bij de keizersnede hemels. Ik voelde de pijn bijna meteen wegglijden, heerlijk! En daarna proberen om mijn tenen te bewegen. Ik dacht echt dat het lukte maar ze lagen helemaal stil. :D
Alleen dat uit bed klimmen de dag erna, ik dacht dat mijn buik open zou scheuren :X
Heb jij mijn bevalling meegemaakt? Epiduraal werkte hier ook niet (rugweeen), spinaal was inderdaad HEMELS! Ik ben in slaap gevallen tijdens de keizersnede :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:34:25 #40
259886 pessie
pi_130326606
Cm gaat echt goed zeg! Hoe kijk je nu na anderhalve week naar het op verzoek voeden?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:37:27 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130326748
Het gaat goed :Y. Ik vind het alleen nog lastig als ze er lang tussen laat en nog vrij laag zit in haar inname. Dan word ik nog wat nerveuzig of ze het wel gaat redden die dag. Maar over het algemeen gaat het goed. We voeden soms nog wel op ons verzoek, als we weg moeten en een voeding ongelukkig valt anders.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130326838
Mooie curves Pessie en XM :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130328463
Xm, wat was er nou met haar hoofdje dan? Dat was vorige meting toch ook niet goed ofzo?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:12:38 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130328677
Niks. Ja, een afvlakking door voorkeurshouding. Morgen naar de fysio. Consternatie vorige keer bleek een vrij grove meetfout door het CB.
pi_130328933
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niks. Ja, een afvlakking door voorkeurshouding. Morgen naar de fysio. Consternatie vorige keer bleek een vrij grove meetfout door het CB.
:') fijn ook. Je maakte je behoorlijk zorgen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 23:10:55 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130331485
Klopt. Gelukkig had ik het zkh gebeld en daar ook de metingen opgevraagd en toen kwamen we er al snel achter dat het cb had lopen mutsen. Dame van het wegen had zelf maar besloten wat data aan te passen. Tja. Ze hebben overigens wel uitgebreid sorry gezegd daarvoor.
pi_130334066
Mooie curves zie ik! En ik blijf erbij dat de meneer Epiduraal :+ een Nobelprijs verdient.

Verder zijn dikke baby's :9
Hoewel, gister liet een vriendin een foto zien, de moeder van dat meisje had een rekenfoutje gemaakt en gaf al weken meer dan 30 schepjes per dag. Oepsieeee! Dat meisje is niet zo hot'n'sexy. Er moeten wel rolletjes aanzitten, dit was meer een puddinkje. :o

Gulaaaaaaaaaraaaaaaaaah!!! :W
pi_130337535
M'n kind vindt sinds gister 04:00 ineens veel beter dan 6:00. Wij niet eigenlijk :').
pi_130337691
05:10 hier. Goedemorgen. :O
pi_130337889
Dan hebben wij het echt luxe. Als Djen wakker wordt smorgens even bammetje met flesje en dan tukt ze zo weer verder tot 10 uur. Vooral lekker op zondagmorgen :-p
I
Jezusbabietjes die al op rantsoen worden gezet...

O en wat was ik bang voor. de ruggepril
pi_130337917
4.45 }:| Na 1000 keer instoppen uiteindelijk 6.00 geworden, toen een halfuur laten kletsen in zn bed.

En au au au ik heb pijn in mn rug :'( tussen mn schouderbladen. Lekker handig met baby
pi_130337959
Oneeee rugpijn kan echt hels zijn!
F geslapen van 21:30 tot 7:00.

We geven nog steeds zes flessen. Ik kan de laatste wel weglaten maar dan laat ie er overdag niet meer tijd tussen. En ik kan de tijd wel rekken maar dan is het wakker tijd. En als hij te lang wakker is wordt het leven er niet leuker op.. Dus we laten het voorlopig maar zo tot hij anders aangeeft :@

Goedemoooorgen! Vroeg wakkere dames: hopelijk wordt de dag fruitiger dan nu lijkt! :*
pi_130337964
As dat is toevallig! Leuk, ben benieuwd.
XM wat een mooie stats *O* en wat fijn dat het zo goed gaat. Stom van dat hoofdje. L's hoofd was vorige keer gekrompen als ik de meting moet geloven :{
Twinkle dat klinkt heerlijk

Suiker L liet pas een fles weg toen hij daar een heel potje fruit voor at (rond 10 uur). Nu zitten we nog steeds op 5 flessen, waarvan eentje om 23.00. Dat is geloof ik de volgende die wegvalt, maar die kan er echt nog niet af.
pi_130338003
Rosalie slaapt tegenwoordig van 20.00/20.30 tot 07.00 :o uiteraard dan nog wel een fles om 23.00.
Dan is ze een half uurtje wakker en slaapt vervolgens weer tot de volgende fles van 11.00. Soms is ze rond 10.30 wakker.
Zit nu de 1e fles te geven.
Mag van mij wel zo blijven *O*

En verder alles gelezen maar nu nog reageren is een beetje mosterd na de maaltijd.
pi_130338110
Hier was het ook ineens half zes.

Wij hebben de late fles denk ik 1,5 maand geleden afgeschaft toen hij hem steeds slechter ging drinken. Sindsdien op 4 flessen.
Waarvan de laatste rond 18.30/19.00 uur. Over het algemeen 12 uur later de volgende fles.

Een echte ritme is er daarna nog niet wb slaapjes.
pi_130338233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 04:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n kind vindt sinds gister 04:00 ineens veel beter dan 6:00. Wij niet eigenlijk :').
Ja zeg, komt ze uit zichzelf is het weer niet goed :P

Geef je late voeding rond 11 uur? Hielp bij ons enorm!
Sarcasme. Herken het.
pi_130338262
Hey Suiker, je zegt dat een baby max 30 schepjes voeding per dag mag? Hoe dat zo? Ik zat eens te tellen en Isa komt daar ook bijna op uit. Soms wel, soms niet. Hoe zit dat?
Sarcasme. Herken het.
pi_130338438
Wooooh XM, goed!!

Spirit, rot als de epiduraal niet werkt he? Ik las er allemaal jubelverhalen over en hij werkte maar aan 1 helft van mijn lijf -O-

Zegt het cb serieus over een baby dat ze te dik zijn? Ongelooflijk..
Offtopic maar moest er ineens aan denken: de schoolarts had bij mijn nichtje op de afspraak tegen haar gezegd dat ze veeeel te dik was. Tegen een kind van 6 :X mijn zus was erbij dus die heeft het wat laten nuanceren, bleek dat nog hartstikke mee te vallen, mijn zus moet alleen wat letten op haar gewicht want ze is iets zwaarder dan gemiddeld.

Ontopic ;)
Hier zijn de nachten ook rot sinds deze week! E. Is overdag altijd onrustig maar de nachten waren top, ze kwam maar 1 keer voor een fles en dat was het. Nu krijgt ze de late fles tegen 22 uur, tussendoor wakker en rekken met de speen, rond 1.30 fles, tussendoor weer wakker en dan rond 6.00 weer de fles. We waren te verwend :')
E.
pi_130338503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:38 schreef .Sparkling. het volgende:

Spirit, rot als de epiduraal niet werkt he? Ik las er allemaal jubelverhalen over en hij werkte maar aan 1 helft van mijn lijf -O-

Ik weet überhaupt niet of dat kreng heeft gewerkt en niemand kan het me vertellen -O- Ik weet wel dat de huid van mijn buik verdoofd voelde aan de bovenkant, maar dat ik de weeen nog gewoon voelde. Kan prima zijn dat ik alleen/vooral rugweeen had met dank aan mijn sterrenkijkertje. Ik ging in ieder geval hartstikke dood van de pijn :') met mijn uberlage pijngrens... Naja, volgende keer gewoon geplande keizersnede O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130338504
Bij mij werkte de ruggenprik ook maar aan een kant en dat vond ik al de hemel op aarde. Ik denk dat dat in mijn top 10 van levenservaringen staat(stond) :P

Spirit, die max aan schepjes heeft met de nieren te maken. Teveel melkpoeder kan de nieren te zwaar belasten. Was de max niet 32?
pi_130338511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:16 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja zeg, komt ze uit zichzelf is het weer niet goed :P

Geef je late voeding rond 11 uur? Hielp bij ons enorm!
Ja, alleen iets eerder, rond 22/22:30. Daar deed ze het tot eergister op tot tussen ergens 5 en 6, maar nu niet meer dus. Terwijl ze nu ook alweer 4,5 slaapt. Maar komt me nu wel goed uit, om 10:30 fysio, dus hoe later de voeding, des te meer kans dat ze dan beetje wakker is.
pi_130338546
Irritant he sparkling als ze het ineens om gaan gooien.

Hier komt het omdat kyan niet zo lekker in zijn vel zit. Last van tanden en zijn buik.

En idd tegen kinderen dat zeggen is niet zo heel slim. En bij baby's trekt dat vaak allemaal nog wel bij.

Over pijnstilling kan ik niet meepraten, beide keren niet gehad. Ondanks dat de duur ongeveer gelijk was (2 uur na het breken van de vliezen bij 5 en 4 cm ontsluiting) toch totaal anders ervaren.
pi_130338560
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij werkte de ruggenprik ook maar aan een kant en dat vond ik al de hemel op aarde. Ik denk dat dat in mijn top 10 van levenservaringen staat(stond) :P

Spirit, die max aan schepjes heeft met de nieren te maken. Teveel melkpoeder kan de nieren te zwaar belasten. Was de max niet 32?
Maar er staat ook dat een baby 150ml per kg lichaamsgewicht mag. Ik vind het zo heerlijk, al die tegenstrijdigheid :') Isa zou op basis daarvan met 6,5 kg 975ml mogen en dat zijn dus al 32 schepjes.
Sarcasme. Herken het.
pi_130338574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik weet überhaupt niet of dat kreng heeft gewerkt en niemand kan het me vertellen -O- Ik weet wel dat de huid van mijn buik verdoofd voelde aan de bovenkant, maar dat ik de weeen nog gewoon voelde. Kan prima zijn dat ik alleen/vooral rugweeen had met dank aan mijn sterrenkijkertje. Ik ging in ieder geval hartstikke dood van de pijn :') met mijn uberlage pijngrens... Naja, volgende keer gewoon geplande keizersnede O+
Bah, niet fijn nee -O-
Hier ook een geplande keizersnede volgende keer inderdaad. Daar was ik best opgelucht over moet ik bekennen :@
E.
pi_130338609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:47 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar er staat ook dat een baby 150ml per kg lichaamsgewicht mag. Ik vind het zo heerlijk, al die tegenstrijdigheid :') Isa zou op basis daarvan met 6,5 kg 975ml mogen en dat zijn dus al 32 schepjes.
Ik weet het niet precies hoe dat zit. Zal misschien op basis van een standaardverhouding zijn, max 150ml melk per kilo. Want extra water mag volgens mij gewoon als t kind verder gewoon groeit en eet. Correct me if i'm wrong want ben in zombiemodus en geen zin om bronnen te zoeken oO<
pi_130338613
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt ja? Ik vond het in het begin wel heerlijk weet ik nog maar later deed het zo verschrikkelijk veel pijn en na een paar uur wist ik niet meer wat ik moest doen om de pijn draaglijk te houden.
E.
pi_130338618
Ik heb toch duizend keer liever de hel van vaginaal bevallen dan de nasleep van een keizersnede. Alsof je scheurbuik hebt zodra je je beweegt. (Jaja, ik weet nog goed hoe het voelde, scheurbuik anno 1780)
pi_130338634
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies hoe dat zit. Zal misschien op basis van een standaardverhouding zijn, max 150ml melk per kilo. Want extra water mag volgens mij gewoon als t kind verder gewoon groeit en eet. Correct me if i'm wrong want ben in zombiemodus en geen zin om bronnen te zoeken oO<
Extra water kent ook een maximum, zei de kinderarts mij. Maar heel duidelijk is die grens niet, ofzo? Niet onbeperkt extra water iig.
pi_130338647
Oh 32 zou ook kunnen ja. Ongeveer wat correspondeert met een liter water. Spirit wat noem jij een tegenstrijdigheid? Ze zit er toch onder? Het is die som tót een liter. Je bouwt op tot die max en dan zou je mogen starten met bijvoeden. Het is in elk geval de bedoeling dat dat zo mooi uitkomt dacht ik, als je baby na twee maanden al op de liter zit gaat de vlieger natuurlijk niet op.

Danic hoezo "uiteraard" nog wakker maken?

Gingen jullie baby's meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie een fles afschaffen en daardoor gingen ze meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie rekken en toen gingen ze meer drinken?
F drinkt nog steeds zijn flessen niet leeg.
Hij drinkt nu rond de 800 cc per dag. Soms 750, soms 850. En dat is inclusief de melkpoeder. (150 cc + poeder = 170 cc). Dus hij drinkt zo'n 20 a 25 schepjes per dag. (4 mnd / 18 wkn/ 6,8 kg(?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 22-08-2013 09:00:28 ]
pi_130338692
Voor dit tijdstip gaan jullie wel erg snel. Volgens mij vergeet ik überhaupt wat mijlpalen/reacties, sorry.
pi_130338701
Ik ben nog nooit vaginaal bevallen dus dat is ook niet waar ik zo tegenop zie. Wel tegen weeën die aan 1 stuk komen, urenlang. En dan uiteindelijk blijkt dat de baby niet op de baarmoedermond drukt dus ik nooit voldoende ontsluiting kon krijgen en dan toch een ks krijgen. Bij de controleafspraak na 6 weken zei de gyn dat mijn bekken te nauw zijn om er een kind door te krijgen waarschijnlijk dus dat de kans dat het een volgende zwangerschap hetzelfde gaat heel groot is. Ik mag het natuurlijk proberen met een lage drempel tot een ks of direct een geplande ks. Vind ik best een fijn idee, al weet ik niet of er ooit een tweede komt.
E.
pi_130338794
Suiker hier gingen we meer aanbieden en er langer tussen laten. En soms rekken. Dat liep eigenlijk een beetje met elkaar samen. Maar wij kwamen er hier al snel achter dat hij liever minder en grotere flessen wilde.
En uiteindelijk was zijn slaap belangrijker dan zijn avond fles.
pi_130338856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:56 schreef .Sparkling. het volgende:
al weet ik niet of er ooit een tweede komt.
Over een tweede gesproken.

Aangezien we laatst een keer per ongeluk 'onveilig' seks hebben gehad, en ik de laatste tijd vaker misselijk ben en andere vage klachten heb, heb ik er eens een test tegenaan gegooid.

En OMG OMG OMG OMG OMG!

SPOILER: foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130338887
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:50 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Echt ja? Ik vond het in het begin wel heerlijk weet ik nog maar later deed het zo verschrikkelijk veel pijn en na een paar uur wist ik niet meer wat ik moest doen om de pijn draaglijk te houden.
Ja, iedere ervaring is toch weer anders. Ik heb de ruggenprik alleen tijdens de persfase gehad. Had waarschijnlijk al volledige ontsluiting toen ik werd gebracht voor de prik. Dus het heeft toen niet heel lang meer geduurd. Ik voelde de weeën nog wel, deed flink pijn, maar het contrast was erg groot met daarvoor.

LE begrijp me niet verkeerd, ik ben HEEL blij dat ik geen keizersnede gehad heb. Achteraf dan, tijdens was ik niet voor rede vatbaar :P

Suiker, hier werden de flessen alleen niet leeg gedronken toen de speenopening te klein bleek. Verder nooit gehad dus heb geen tips voor je.

COCO :o :o :o :o

SPOILER
pi_130338982
Ok Suiker, limiet dus een liter, dat staat er dan weer niet bij :P Ik dacht gewoon dat gezien Isa al op de max zou mogen zitten, hoe dat dan voor zwaardere kindjes zou gelden.

Maar misscHien is dit als met alles een richtlijn die je los mag laten.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:18:12 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130339024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:15 schreef Spirit82 het volgende:
Ok Suiker, limiet dus een liter, dat staat er dan weer niet bij :P Ik dacht gewoon dat gezien Isa al op de max zou mogen zitten, hoe dat dan voor zwaardere kindjes zou gelden.

Maar misscHien is dit als met alles een richtlijn die je los mag laten.
Nou, als zelfs Nutricia zelf aangeeft dat er een max. is zou ik die richtlijn toch wel een beetje aanhouden ;). Teveel schepjes belast de niertjes teveel en zou gewoon niet goed zijn voor je kleintje. Nu heeft mijn E. ook een enkele x teveel gehad maar als het structureel teveel is zou ik toch eens kijken naar een ander schema/bijvoeden (afh. van leeftijd)/pap/voeding voor hongerige baby's. Wij zijn overgestapt op Forte voeding voor hongerige baby's toen die grens toch wel best vaak in beeld kwam :)
pi_130339047
Coco!!!
SPOILER
Spirit ik ben het wel met je eens. Richtlijnen zijn om soms los te laten. Als ze er een eertje boven zou zitten zou ik me ook niet te druk maken. Maar als hij structureel boven de 30(32) schepjes had gezeten zou ik wel aan de bel trekken.

Wat Soesa zegt dus ;)

Maar I is ook vier maanden, dus tegen de tijd dat zij de liter bereikt zou je ook kunnen overwegen met bijvoeden te beginnen om de fles wat uit te stellen bijvoorbeeld. Of zeg ik nu iets heel raars?

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 22-08-2013 09:35:32 ]
pi_130339124
Spirit, maak je al pap met rijstebloem van een fles? Dat was bij ons wel een must om de flessen binnen de marges van het redelijke te houden.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:25:48 #79
381212 Gulara
From the future
pi_130339145
Oeps! Sorry... :@

Ik ben er nog hoor. Maar ik was even niet echt binnen OUD. Vriend was een klein weekje weg dus 's avonds vooral met Pi bezig (die besloot dat het met mama helemaal alleen wel zo netjes was om wat beter te gaan slapen).
Heb ik 30 juli hier voor het laatst gepost, nee toch? :o

Maar ik leef nog hoor! Maar het kwam qua meeposten zo onhandig uit (tijdsverschil en zo). Maar nu vriend weer terug is kom ik weer meeposten hoor! *O*

Gemiste sappige roddels mogen per DM. :7
pi_130339154
Gulara! Ik had spoorloos al gemaild dude.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:27:13 #81
381212 Gulara
From the future
pi_130339171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara! Ik had spoorloos al gemaild dude.
Ja ik heb Derk net een bakkie aangeboden. c_/
pi_130339181
Gularaaaaaa!!! :W
E.
pi_130339199
Wie is Derk :D

SPOILER
Wel heel fijn dat Pi beter scclaapt!!!++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sorry dat was een cadeautje van Silvijn. Die dus nu wakker is en aandacht wil. Dus doei tot later!
pi_130339203
Coco!! :o

SPOILER
E.
pi_130339268
Haaaa Gularaaaa! *O*
Lekker zeg dat Pi je wat rust gunde, tegelijk natuurlijk heel etterig dat hij het blijkbaar állemaal expres doet }:| :P

Maar begrijp ik nou goed dat F het minst drinkt van de baby's op zijn leeftijd? Hoe kan hij dan zo'n lekkere bolle zijn? :D
pi_130339293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:51 schreef L-E het volgende:
Ik heb toch duizend keer liever de hel van vaginaal bevallen dan de nasleep van een keizersnede. Alsof je scheurbuik hebt zodra je je beweegt. (Jaja, ik weet nog goed hoe het voelde, scheurbuik anno 1780)
Tja het zal ook per bevalling enorm verschillen. Na 3 dagen had ik gewoon geen energie meer, ik was kapot en smeekte letterlijk om die keizersnede. Ik kon gewoon niet meer. Het is heel erg, maar ik heb eigenlijk niet eens meer aan mijn kind gedacht, de pijn moest gewoon stoppen ;( Dat wil ik gewoon echt niet nog een keer meemaken, ik heb ook het gevoel dat ik door die extreme vermoeidheid de eerste dagen met mijn kind volledig heb gemist. Volgende keer met een geplande keizersnede hoop ik daar uitgerust in te kunnen gaan, alles mee te krijgen en volop te kunnen genieten van de geboorte van en eerste dagen met mijn kindje. En ja, die eerste 2 weken doen pijn, maar ik vond dat met pijnstilling prima te handelen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Coco!!!
SPOILER
Spirit ik ben het wel met je eens. Richtlijnen zijn om soms los te laten. Als ze er een eertje boven zou zitten zou ik me ook niet te druk maken. Maar als hij structureel boven de 30(32) schepjes had gezeten zou ik wel aan de bel trekken.

Wat Soesa zegt dus ;)

Maar Isa is ook vier maanden, dus tegen de tijd dat zij de liter bereikt zou je ook kunnen overwegen met bijvoeden te beginnen om de fles wat uit te stellen bijvoorbeeld. Of zeg ik nu iets heel raars?
Mijn kind is heul nog geen 4 maanden :o

Nog 11 dagen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130339340
Ja dat zeg ik. Vier maanden. ~O>
Nee hoor, jouw baby is nog een kleine mini frupsiefruttiesnoesmop! O+
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:37:46 #89
381212 Gulara
From the future
pi_130339373
Ooh wat een warm welkom! *O* Ik voel me nu wel een beetje schuldig... :@
Maar ik ben trouwens wel bijgelezen over hoe het met Estelle, Sylvie en Yo gaat. :P

Spees, die gast van spoorloos heet toch Derk, is dat jouw vader ja? :P

Suiker wat gemeen hè. En volgens mij drinkt mijn Bollie ook niet zo veel hoor.

Ik heb allemaal rare pijltjes in m'n scherm? En m'n smileys staan scheef. :?
pi_130339394
Dat is de zwaartekracht. Je hangt aan de verkeerde kant van de wereld.

( :') )
pi_130339395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat zeg ik. Vier maanden. ~O>
Nee hoor, jouw baby is nog een kleine mini frupsiefruttiesnoesmop! O+
Dat krijg ik m'n strot toch niet uit joh :')

Mijn kind is een lekkere dikbil. En een lachebek! En een monster O+

Maar qua drinken verschilt ze heel erg per dag. Meestal drinkt ze de late en vroege fles 180. Daartussenin is het maar raden wat ze wil. Soms drinkt ze nog 400 ml, soms 600.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Tja het zal ook per bevalling enorm verschillen. Na 3 dagen had ik gewoon geen energie meer, ik was kapot en smeekte letterlijk om die keizersnede. Ik kon gewoon niet meer. Het is heel erg, maar ik heb eigenlijk niet eens meer aan mijn kind gedacht, de pijn moest gewoon stoppen ;( Dat wil ik gewoon echt niet nog een keer meemaken, ik heb ook het gevoel dat ik door die extreme vermoeidheid de eerste dagen met mijn kind volledig heb gemist. Volgende keer met een geplande keizersnede hoop ik daar uitgerust in te kunnen gaan, alles mee te krijgen en volop te kunnen genieten van de geboorte van en eerste dagen met mijn kindje. En ja, die eerste 2 weken doen pijn, maar ik vond dat met pijnstilling prima te handelen.
Ik vond de ks op zich ook prima te doen (ook het herstel) :Y Was wel redelijk zwaar, maar ik kijk er helemaal niet negatief op terug verder (wat niet wil zeggen dat er geen negatieve aspecten aan zaten, maar dat zou met een vaginale bevalling ook zijn geweest).

Spirit, vanaf wanneer kreeg jij pijnstilling dan?

Bij mij begonnen zondagochtend de weeën, op dinsdagochtend kreeg ik de eerste keer een prik in mijn bil, en die heb ik toen 's middags ook nog gehad. Pas rond 17.30u een ruggenprik. Heb alle keren zelf om pijnstilling gevraagd, omdat ik al zo lang bezig was en bij mezelf dacht "ik moet straks ook nog gaan persen, en ik ben bang dat ik daar veel te moe voor ga zijn anders".

De ruggenprik verlichtte de weeën vooral, ze zijn nooit weggeweest. Ze kwamen er ook weer steeds harder doorheen (of zouden de weeën zijn blijven toenemen qua heftigheid en léken ze er harder doorheen te komen? We zullen het nooit weten, een van die mysteries des levens :+ ). en ik moest ze wegpuffen. Maar goed, ik was toch blij met de prik :P

De ruggenprik voor de ks daarentegen: die was heaven :D :+
pi_130339689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Spirit, maak je al pap met rijstebloem van een fles? Dat was bij ons wel een must om de flessen binnen de marges van het redelijke te houden.
Vanaf wanneer mag dat Spees?
Sarcasme. Herken het.
pi_130339706
Jezus, bijna een hartaanval hier :'). Zou wel supergaaf zijn geweest zeg Coco :o :D Gaan jullie er stiekem al een beetje per ongeluk expres voor? ;)

Gulara :W Fijn zeg, dat het slapen beter gaat! Hopelijk houdt ie dit vast nu z'n papa weer thuis is.

Ik zit in de trein met J nu, half uur gehad, nog 5 kwartier te gaan, fingers crossed :P
pi_130339713
Gulara is terug! Woei! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Suikertante het volgende:

( :') )
:D :'( _O-
pi_130339782
Welkom terug gulara.

Suiker toen kyan 4 maanden was zat hij gemiddeld op de 650-700 dus vergelijkbaar. En die heeft ook genoeg spekkies hoor.
pi_130339798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vond de ks op zich ook prima te doen (ook het herstel) :Y Was wel redelijk zwaar, maar ik kijk er helemaal niet negatief op terug verder (wat niet wil zeggen dat er geen negatieve aspecten aan zaten, maar dat zou met een vaginale bevalling ook zijn geweest).

Spirit, vanaf wanneer kreeg jij pijnstilling dan?

Bij mij begonnen zondagochtend de weeën, op dinsdagochtend kreeg ik de eerste keer een prik in mijn bil, en die heb ik toen 's middags ook nog gehad. Pas rond 17.30u een ruggenprik. Heb alle keren zelf om pijnstilling gevraagd, omdat ik al zo lang bezig was en bij mezelf dacht "ik moet straks ook nog gaan persen, en ik ben bang dat ik daar veel te moe voor ga zijn anders".

De ruggenprik verlichtte de weeën vooral, ze zijn nooit weggeweest. Ze kwamen er ook weer steeds harder doorheen (of zouden de weeën zijn blijven toenemen qua heftigheid en léken ze er harder doorheen te komen? We zullen het nooit weten, een van die mysteries des levens :+ ). en ik moest ze wegpuffen. Maar goed, ik was toch blij met de prik :P

De ruggenprik voor de ks daarentegen: die was heaven :D :+
Ik was ook wel blij met die prik, ik bedoel, wie weet hoe heftig het anders geweest zou zijn, maar ik vond het nog steeds gruwelijk pijnlijk en ik kon de weeen op geen enkele manier opvangen, terwijl mij letterlijk is gezegd voor de weeenopwekkers aan gingen: "We raden je een goede pijnstilling aan, dus een ruggenprik, want je moet nog wel even.". De enige mogelijkheid was dat mijn man op mijn stuitje duwde, heel hard, met zijn volle gewicht. Die arme man heeft er nog dagen spierpijn van gehad :')

Ze hebben hem op de dag van de geboorte gezet, 2 mei, sochtends rond een uur of 10. Ik had toen 4 cm ontsluiting, maar mn weeen waren zo goed als weg. Ik was toen dus al bijna 2 dagen bezig en liep al ruim 24 uur met gebroken vliezen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:52 schreef L0t.. het volgende:
Jezus, bijna een hartaanval hier :'). Zou wel supergaaf zijn geweest zeg Coco :o :D Gaan jullie er stiekem al een beetje per ongeluk expres voor? ;)
Nee, het mag eigenlijk nog niet. Nog geen groen licht van mijn specialisten (weet niet eens of dat per se nodig zou zijn, maar liever wel). Het was echt een foutje. Stelletje hormonale puber-konijnen dat we zijn*!

* eigenlijk totaal niet :D :')

Succes in de trein!
pi_130339916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik was ook wel blij met die prik, ik bedoel, wie weet hoe heftig het anders geweest zou zijn, maar ik vond het nog steeds gruwelijk pijnlijk en ik kon de weeen op geen enkele manier opvangen, terwijl mij letterlijk is gezegd voor de weeenopwekkers aan gingen: "We raden je een goede pijnstilling aan, dus een ruggenprik, want je moet nog wel even.". De enige mogelijkheid was dat mijn man op mijn stuitje duwde, heel hard, met zijn volle gewicht. Die arme man heeft er nog dagen spierpijn van gehad :')

Ze hebben hem op de dag van de geboorte gezet, 2 mei, sochtends rond een uur of 10. Ik had toen 4 cm ontsluiting, maar mn weeen waren zo goed als weg. Ik was toen dus al bijna 2 dagen bezig en liep al ruim 24 uur met gebroken vliezen.
Gingen ze je aan de weeënopwekkers leggen zeker?

Ik vroeg het trouwens vooral, omdat ik van vermoeidheid niet echt -bewust- last had onbewust misschien wel, kon ik daardoor steeds minder goed weeën opvangen, wie weet., maar denk dat ik doorging op adrenaline ofzo :D

Dacht dat ik misschien veel eerder dan jij aan de ruggenprik hing, dat dat misschien scheelde (in de vermoeidheid).

Iedere bevalling is uiteraard anders, maar heb het idee dat die van ons toch behoorlijk op elkaar lijken! Weet nog dat je daar ook even (een soort van bang) voor was, toen je deed updaten in het Z&G topic. En dat ik ook echt extra rot voor je vond toen achteraf bleek dat het idd bijna dezelfde soort bevalling was.
pi_130340009
L0t dat komt vast goed in de trein!

Coco en Spirit, eerlijk gezegd lijkt het me echt heel erg, jullie bevallingen. Ik was zo blij dat alles redelijk voorspelbaar verliep bij mij.. en Spirit jij stond eerst nog koekjes te bakken en iedereen was jaloers op je!
pi_130340010
Spirit wat hierboven al is gezegd klopt. En ja, het is heel onhandig als je kindje meer wil dan die 30 schepjes :{ Maandenlang heb ik ermee geworsteld. Nu is het geen probleem meer. *O*
Dat je als ze aan die max zitten kunt starten met bijvoeden heb ik dan nooit gehoord. Maar dat zal het logische gevolg wel zijn, ik ben ook met 4 maanden begonnen.

Suiker wij hebben een fles weggelaten. L laat er juist steeds korter tussen :? Maar als het lukt zou ik rekken, dat lijkt mij het handigst! En over een paar maanden ga je flessen vervangen door brood/ groente enz.
De fles die we weglieten hebben we overigens verdeeld over de rest van de flessen zodat die weer wat groter werden.
Hij zat op 6 flessen met 5 schepjes, nu op 5 flessen met 6 schepjes. Minder is nog niet genoeg maar met bijvoeden red ik het de hele dag.

Coco
SPOILER
Gulara gelukkig maar :*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Suikertante het volgende:
:D :'( :D
pi_130340081
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:09 schreef Fieder het volgende:
Spirit wat hierboven al is gezegd klopt. En ja, het is heel onhandig als je kindje meer wil dan die 30 schepjes :{ Maandenlang heb ik ermee geworsteld. Nu is het geen probleem meer. *O*
Dat je als ze aan die max zitten kunt starten met bijvoeden heb ik dan nooit gehoord. Maar dat zal het logische gevolg wel zijn, ik ben ook met 4 maanden begonnen.

Suiker wij hebben een fles weggelaten. L laat er juist steeds korter tussen :? Maar als het lukt zou ik rekken, dat lijkt mij het handigst! En over een paar maanden ga je flessen vervangen door brood/ groente enz.
De fles die we weglieten hebben we overigens verdeeld over de rest van de flessen zodat die weer wat groter werden.
Hij zat op 6 flessen met 5 schepjes, nu op 5 flessen met 6 schepjes. Minder is nog niet genoeg maar met bijvoeden red ik het de hele dag.
Nou als het niet hoeft doe ik liever helemaal niks :D
Dit ritme is heerlijk, en F doet het prima!
Een fles over de andere flessen verdelen heeft ook geen zin, want hij drinkt niet vaak de fles leeg. Dus ik kan er wel meer in doen, maar dan laat hij dat er gewoon in zitten.

Ik bedoelde trouwens ook niet dat als je eraan zit het moment hoe dan ook goed is om te beginnen met bijvoeden, maar dat het normaal gesproken de bedoeling is dat het ongeveer op elkaar aansluit. In de ideale situatie is het dus zo dat je kind pas zo laat aan de max komt dat je het intussen al opvangt met bijvoeding. (lijkt mij)
pi_130340082
Omg 3! dagen bevalling jeetje, me dunkt dat je dan pijnstilling wil.

Coco :o :D

Suiker, laatste fles hebben we hem met 5 maanden ofzo gewoon niet meer wakker voor gemaakt. Hij is even 's nachts iets eerder wakker geworden, maar dat was vrij snel over. Rest verviel inderdaad door geven bijvoeding.

Gulara :W wb.

Danic goed geslapen *O*
pi_130340100
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:37 schreef Gulara het volgende:
Ooh wat een warm welkom! *O* Ik voel me nu wel een beetje schuldig... :@
Maar ik ben trouwens wel bijgelezen over hoe het met Estelle, Sylvie en Yo gaat. :P

Spees, die gast van spoorloos heet toch Derk, is dat jouw vader ja? :P

Suiker wat gemeen hè. En volgens mij drinkt mijn Bollie ook niet zo veel hoor.

Ik heb allemaal rare pijltjes in m'n scherm? En m'n smileys staan scheef. :?
Hallo! Welkom terug! En wat fijn van Pi. Wat een lief kind is het toch :D
En groot gelijk, Estelle en Sylvie en Yo zijn ook heel belangrijk! Je vergat Sabia, Badr met zn doping en de bedreigingen van Wes. Er waren nogal wat ontwikkelingen op dat front, dus groot gelijk dat OUD even niet zo hoog op de prioriteitenlijst stond :+

Ik lees dingen over schepjes en flesjes, daar weet ik niks vanaf. Ik moest wel lachen om Suikertantes verhaal over de puddingbaby.

Verder zag ik mooie curves, een relaxte XM, een zwangerschapstest :D, kindjes die vroeg wakker waren en kindjes die lekker sliepen, kortom *O* en -O- Ik zeg niks want Fokwet :D

Oh en ruggenprik: hier werkte hij half, maar ik vond het fijn genoeg, alleen al omdat het mij liet ontspannen en het toen als een malle ging waardoor ik dacht dat hij niet goed werkte maar toen had ik opeens volledige ontsluiting :o.

En ik wil graag weten hoe het met Suiker en LE bij de arbeidsinspectie ging. De werkafspraken in elk geval.
pi_130340131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:12 schreef Zolena het volgende:
Omg 3! dagen bevalling jeetje, me dunkt dat je dan pijnstilling wil.

Coco :o :D

Suiker, laatste fles hebben we hem met 5 maanden ofzo gewoon niet meer wakker voor gemaakt. Hij is even 's nachts iets eerder wakker geworden, maar dat was vrij snel over. Rest verviel inderdaad door geven bijvoeding.

Gulara :W wb.

Danic goed geslapen *O*
Klinkt wel logisch.. als we de laatste fles weglaten dan drinkt hij zo'n 9,5 uur niets, is dat te lang? Anders vind ik het wel een optie, gisteren hebben we het ook gedaan en hij sliep gewoon door. Misschien gaat hij dan vanzelf per fles wat meer drinken. Maar hij laat er niet langer tussen ofzo, hij slaapt weer netjes 2 uur en dan is hij een uur wakker en krijgt hij honger, drinkt hij en zo is het cirkeltje van 3,5 uur weer rond.
pi_130340153
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Mineola het volgende:
En ik wil graag weten hoe het met Suiker en LE bij de arbeidsinspectie ging. De werkafspraken in elk geval.
Ik heb alleen nog een afspraak bij de verzuimconsulente gehad en daarmee heb ik afgesproken dat ik elke week drie keer een uur ga werken en ophoog wanneer ik dat zelf goed vind voelen (dat heb ik dus nu gedaan).
Maar ik heb eind deze maand een afspraak met de bedrijfsarts (arbeidsinspectie klinkt wel erg heftig! :D ), daar houd ik jullie natuurlijk van op de hoogte.

Ben ook benieuwd naar LE! :Y
pi_130340184
Ja ik wist even niet meer wat en ik had geen zin in teruglezen, dit schoot me als eerste te binnen :@
3x1 uur klinkt goed (dat had ik dus al gelezen herinner ik me nu)
pi_130340242
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoezo ik lees niet goed! :') Je zei al letterlijk dat ze het aanraadden ivm die opwekkers. Soz!

Suiker, het heeft ook voordelen, zo'n bevalling. Soms, als ik ergens ben en iemand vertelt bijvoorbeeld dat hun bevalling "maar liefst 14u duurde", dan kan ik "Ha!, de mijne duurde ruim 60 uur. Beat that!" doen. Om maar een van de vele voordelen te noemen. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 22-08-2013 10:26:06 ]
pi_130340330
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vroeg het trouwens vooral, omdat ik van vermoeidheid niet echt -bewust- last had onbewust misschien wel, kon ik daardoor steeds minder goed weeën opvangen, wie weet., maar denk dat ik doorging op adrenaline ofzo :D

Dacht dat ik misschien veel eerder dan jij aan de ruggenprik hing, dat dat misschien scheelde (in de vermoeidheid).

Iedere bevalling is uiteraard anders, maar heb het idee dat die van ons toch behoorlijk op elkaar lijken! Weet nog dat je daar ook even (een soort van bang) voor was, toen je deed updaten in het Z&G topic. En dat ik ook echt extra rot voor je vond toen achteraf bleek dat het idd bijna dezelfde soort bevalling was.
Ja he? Echt alles waar ik bang voor was, is uitgekomen. Nouja, bijna alles dan. Ik heb gelukkig een gezond, prachtig dochtertje gekregen ;) Achja, de eerste weken is het nog horror en een tikkeltje PTSS, maar nu ben ik alweer zoveel vergeten... en de wetenschap dat het een volgende keer niet zo hoeft te gaan is ook heel erg fijn :)

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:09 schreef Suikertante het volgende:
L0t dat komt vast goed in de trein!

Coco en Spirit, eerlijk gezegd lijkt het me echt heel erg, jullie bevallingen. Ik was zo blij dat alles redelijk voorspelbaar verliep bij mij.. en Spirit jij stond eerst nog koekjes te bakken en iedereen was jaloers op je!
Haha, ik vind het ook nog steeds een goed verhaal hoor :D Maarja, dat kon ik dus omdat mn weeen en ontsluiting voor geen meter opschoten ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_130340418
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hoezo ik lees niet goed! :') Je zei al letterlijk dat ze het aanraadden ivm die opwekkers. Soz!

Suiker, het heeft ook voordelen, zo'n bevalling. Soms, als ik ergens ben en iemand vertelt bijvoorbeeld dat hun bevalling "maar liefst 14u duurde", dan kan ik "Ha!, de mijne duurde ruim 60 uur. Beat that!" doen. Om maar een van de vele voordelen te noemen. :+
Paar weken geleden ging ik weer aan het werk en liepen er ineens allemaal hoogzwangere dames rond die wilden weten hoe mijn bevalling was gegaan :@ Ik heb gewoon gezegd dat ik ze dat verhaal niet aan wilde doen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130340442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:24 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja he? Echt alles waar ik bang voor was, is uitgekomen. Nouja, bijna alles dan. Ik heb gelukkig een gezond, prachtig dochtertje gekregen ;)
En zelfs de uitkomst is gelijk! ;)

Maar precies, stel dat het zelfde exact dezelfde uitgangssituatie zou zijn de volgende keer, dan komt het sowieso nooit meer zover! Want je herkent wat er aan de hand is, en je weet wat er de vorige keer gebeurd is.

Als ik teruglees, dan heb ik het heel lang over voorwerk (gebaseerd op het feit dat de weeën soms een kwartier ophielden enzo, en ik had 'geleerd' dat ze alleen maar sneller op elkaar moesten gaan volgen".
En zondagavond in het zhuis werd ik naar huis gestuurd met krap 1cm (wel helemaal verweekt), dus toen dacht ik helemaal van "jee, wat ben ik een aansteller, mijn weeën zijn écht nog geen weeën, anders was ik in 24u tijd wel verder al." Nou ja, dat zal me dus geen tweede keer gebeuren :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 22-08-2013 10:39:58 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:32:28 #112
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130340489
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Paar weken geleden ging ik weer aan het werk en liepen er ineens allemaal hoogzwangere dames rond die wilden weten hoe mijn bevalling was gegaan :@ Ik heb gewoon gezegd dat ik ze dat verhaal niet aan wilde doen :')
:D

Mijn collega en ik hebben juist hele makkelijke bevallingen gehad dus wij hadden onze verhalen tegen ons zwangere collega'tje uitgebreid verteld. Zij werd daardoor gerustgesteld want ze maakte zich heeeel erg druk over haar bevalling. Uiteindelijk heeft zij ook zo'n monsterlijke bevalling gehad en is alles misgegaan wat er maar mis kon gaan :@.
pi_130340502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb altijd de neiging om mijn eigen situatie te bagatelliseren. Alles valt altijd wel mee, en zo erg is het nog niet het kan veel erger. Heb gemerkt dat ik dat ook over mijn bevalling doe :D Nu vind ik het ook echt niet erg -ook al was het heel zwaar-, maar ik heb de neiging het weg te wuiven terwijl ik het bij een ander (jou bijvoorbeeld) wel een ongelooflijk zware bevalling vind.

Maar goed. Ik heb dan ook bijna twee weken met een longembolie rondgelopen. Hijgend en puffend als een paard, rechtop zittend in bed omdat ik niet kon liggen van de pijn, en ondertussen op mijn werk iedereen vertellen dat het er erger uitzag dan het was. :D :')
pi_130340503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:29 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

En zelfde de uitkomst is gelijk! ;)

Maar precies, stel dat het zelfde exact dezelfde uitgangssituatie zou zijn de volgende keer, dan komt het sowieso nooit meer zover! Want je herkent wat er aan de hand is, en je weet wat er de vorige keer gebeurd is.

Als ik teruglees, dan heb ik het heel lang over voorwerk (gebaseerd op het feit dat de weeën soms een kwartier ophielden enzo, en ik had 'geleerd' dat ze alleen maar sneller op elkaar moesten gaan volgen".
En zondagavond in het zhuis werd ik naar huis gestuurd met krap 1cm (wel helemaal verweekt), dus toen dacht ik helemaal van "jee, wat ben ik een aansteller, mijn weeën zijn écht nog geen weeën, anders was ik in 24u tijd wel verder al." Nou ja, dat zal me dus geen tweede keer gebeuren :D
Nee inderdaad, maar ik laat het dus niet meer zover komen waarschijnlijk. Tenzij mijn hormonen me dan gaan vertellen dat ik perse moet proberen natuurlijk te bevallen. En het werkte natuurlijk ook niet mee dat onze dames sterrenkijkers waren. Maarja, voor hetzelfde geldt dat het volgende keer weer zo gaat omdat ook mijn bekken te nauw is. Je weet het niet, maar zoals gezegd hoop ik gewoon op een geplande dag naar het ziekenhuis te wandelen met mijn tas, uitgerust en wel, en helemaal helder mijn kindje te ontvangen O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130340580
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb altijd de neiging om mijn eigen situatie te bagatelliseren. Alles valt altijd wel mee, en zo erg is het nog niet het kan veel erger. Heb gemerkt dat ik dat ook over mijn bevalling doe :D Nu vind ik het ook echt niet erg -ook al was het heel zwaar-, maar ik heb de neiging het weg te wuiven terwijl ik het bij een ander (jou bijvoorbeeld) wel een ongelooflijk zware bevalling vind.

Maar goed. Ik heb dan ook bijna twee weken met een longembolie rondgelopen. Hijgend en puffend als een paard, rechtop zittend in bed omdat ik niet kon liggen van de pijn, en ondertussen op mijn werk iedereen vertellen dat het er erger uitzag dan het was. :D :')

Jij bikkel jij :7

Misschien ook omdat je medisch gezien al zoveel gewend bent, dat je er voor jezelf een soort van weerstand voor op hebt gebouwd?

Wat ik wel heel erg vind, is als anderen mijn situatie bagatelliseren. Mijn zusje op dag 1 langskwam en het belachelijk vond dat ik nog naproxen kreeg. Mijn ouders die het heel erg vonden dat ik de halve adhd-ers van mijn zusje niet in het ziekenhuis wilde ontvangen, die vonden dat ik me aan moest passen en het "wel even" kon. Dat doet me nog steeds heel erg veel pijn ;(
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 10:38:24 #116
381212 Gulara
From the future
pi_130340648
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:13 schreef Mineola het volgende:

[..]

Hallo! Welkom terug! En wat fijn van Pi. Wat een lief kind is het toch :D
En groot gelijk, Estelle en Sylvie en Yo zijn ook heel belangrijk! Je vergat Sabia, Badr met zn doping en de bedreigingen van Wes. Er waren nogal wat ontwikkelingen op dat front, dus groot gelijk dat OUD even niet zo hoog op de prioriteitenlijst stond :+
.
})

Ik ben weer helemaal bij inderdaad! :D

Suiker! o|O Wij hebben het zwaar hier down Under hoor!

L0t Pi vond treinen en dan ook echt met de NS helemaal het einde. Het kedeng-kedeng-ritme slaapt lekker.

En jullie gaan nu alweer te snel! }:| Ik las nog iets over lompe opmerkingen over pijnstilling. Lekker belangrijk inderdaad of je het met of zonder doet, het is geen wedstrijd of zo! Hoewel een vriendinnetje nu wel probeert zwanger te worden en -in mijn ogen- behoorlijk extreem is van wat ze allemaal niet mag enzo. En dan wel een geplande keizersnede wil. Want die pijn kan ze echt niet aan. En dat vind ik dan wel een beetje stom. :@

En nu ga ik even eten en zo. Niet schrikken als ik vandaag niet meer online ben.
pi_130340898
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jij bikkel jij :7

Misschien ook omdat je medisch gezien al zoveel gewend bent, dat je er voor jezelf een soort van weerstand voor op hebt gebouwd?

Wat ik wel heel erg vind, is als anderen mijn situatie bagatelliseren. Mijn zusje op dag 1 langskwam en het belachelijk vond dat ik nog naproxen kreeg. Mijn ouders die het heel erg vonden dat ik de halve adhd-ers van mijn zusje niet in het ziekenhuis wilde ontvangen, die vonden dat ik me aan moest passen en het "wel even" kon. Dat doet me nog steeds heel erg veel pijn ;(
Nou, bikkel, of gewoon stom bezig?
SPOILER
Ja, dat is dus dikke onzin inderdaad, als mensen dat soort dingen even voor je gaan beslissen. Jij voelt je zoals jij je voelt! Als je geen zin hebt in bezoek (of er geen energie voor hebt of wat dan ook), dan is dat dikke prima. Of je nou een monsterbevalling achter de rug hebt of een walk through the park, dat doet er dan niet eens doe. Maar dat ze er in jouw situatie geeneens eens begrip voor hebben, is wel heel erg. :*

Wat dat betreft heb ik geluk gehad met mijn adrenalineboost of wat het ook was. Het was superdruk van begin (kanttekening: ik ben om 23.30u bevallen, dus alleen mijn ouders zijn toen even geweest, en pas overdag de dag erna kwam bezoek) af aan. Vond het heerlijk, en mákkelijk :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 22-08-2013 11:04:51 ]
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:03:10 #118
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130341376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:25 schreef Mangostine het volgende:

[..]

En terecht. Vroeg mee beginnen. Dikke baby's :{w
:')

Fieder wat goed van het koken! O+ En wat fijn dat L. het lekker vond :D

XM wat een mooie stats! O+

quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ze kunnen echt niet meten bij het cb hoor.. :N pfff.

Uhm, ik zal maar niks zeggen.. vanochtend om 9.00 wakker en mevrouw zat rustig te spelen in bed :@ O+

Suiker: lekker doen hoor met die flessen.. boeiend. Ze zeiden ook tegen mij dat ze van 5 naar 4 moest gaan. Heeft ze nooit gedaan :') Ja, wel toen we met 6 maanden bijvoeding gaven enzo, maar met nr 2 mag je toch niet meer dan 4 flessen geven. Ging prima.

quote:

Omg coco :o ik zat bijna te omg'en!! Whaha XD
Nou ik ben hier ook al behoorlijk sago dus ik verwacht gewoon een rode vloed volgende week :+
Jij bent wel heel goed in bagetalliseren zie ik :7 :') Misschien idd niet de beste eigenschap :+

Hier werkte de ruggenprik goddank goed, en mn bevalling stagneerde er ook niet door :) Dus daar was ik erg blij mee. En nog wat pijnstilling bij het hechten is ook niet verkeerd denk ik :7

Hier wilde mevrouw net niet slapen. Dus maar uit bed gehaald en een banaan geven nu :') Ze ziet er moe uit! 3dubbele wal onder dr ogen magoed :') Mn moeder komt ook zo dus dan kan die nog ff knuffelen :P
pi_130341506
Enf, pijnstilling bij het hechten ja? Is alles dan "normaliter" verdoofd? Ik voelde alles nog down there namelijk. Toucheren tijdens een wee :')
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 11:10:19 #120
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130341553
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:07 schreef Spirit82 het volgende:
Enf, pijnstilling bij het hechten ja? Is alles dan "normaliter" verdoofd? Ik voelde alles nog down there namelijk. Toucheren tijdens een wee :')
Eh, nou bij mij deed ze het er snel achteraan. Er werd natuurlijk verdoofd bij de knip en toen had ik de ruggenprik nog enigzins (die was iets daarvoor uitgezet). Dus dat helpt wel denk ik :) Niks gevoeld. Geen pijn iig :+
pi_130341787
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:52 schreef Suikertante het volgende:
Oh 32 zou ook kunnen ja. Ongeveer wat correspondeert met een liter water. Spirit wat noem jij een tegenstrijdigheid? Ze zit er toch onder? Het is die som tót een liter. Je bouwt op tot die max en dan zou je mogen starten met bijvoeden. Het is in elk geval de bedoeling dat dat zo mooi uitkomt dacht ik, als je baby na twee maanden al op de liter zit gaat de vlieger natuurlijk niet op.

Danic hoezo "uiteraard" nog wakker maken?

Gingen jullie baby's meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie een fles afschaffen en daardoor gingen ze meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie rekken en toen gingen ze meer drinken?
F drinkt nog steeds zijn flessen niet leeg.
Hij drinkt nu rond de 800 cc per dag. Soms 750, soms 850. En dat is inclusief de melkpoeder. (150 cc + poeder = 170 cc). Dus hij drinkt zo'n 20 a 25 schepjes per dag. (4 mnd / 18 wkn/ 6,8 kg(?)
'Uiteraard' omdat ik haar te klein vind om die niet te geven. En ze heeft hem ook nodig.

Spirit hoe kom jij op 32 schepjes en maar 975cc? Als ik 5 flessen maak van 180/6 kom ik aan 30 schepjes (5x6). 180 cc water + 6 schepjes maakt bij mij een fles van 200-210 cc.
200-210 cc × 5 flessen is 1000cc (1liter)-1050cc. Met 30 schepjes dus.
pi_130341830
Ik rekende met het aantal ml water, niet het aantal ml flesvoeding :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130341932
Ah vandaar. Maar je noet idd met die totalen rekenen.
pi_130342128
Ohw, dan drinkt mn kind ineens veel meer :@
Sarcasme. Herken het.
pi_130342155
Ola!

Mmmm wat een fijne bevalverhalen allemaal. Hier was het ook stom en lang en een grote wee! En vooraf wilde ik absoluut geen pijnstilling en vond ik het zo overdreven dat zoveel mensen dat willen tijdens een bevalling, maar voor die gedachte ben ik wel bestraft :( uiteindelijk gesmeekt of iemand met alsjeblieft iets wilde geven, maakte niet uit wat. Toen is het remifentanil geworden.

Voor de rest de comeback van Gulara en coco's su-per-spannende spoiler :o
pi_130342170
Hoeveel flessen is het max. wat een baby van 11 maanden mag drinken?

Wat een verschillende bevalingsverhalen allemaal!
pi_130342192
Hier zou ik niet eens weten hoe ik flesvoeding zou moeten geven. Ze heeft een keer twee dagen vooral flesvoeding gehad en toen zat ze al op het maximum van 24 (opvolgmelk) terwijl ik per etmaal toen ook 2 flessen gekolfde melk had :o
pi_130342208
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Natuurlijk verschilt het per bevalling, er is ook geen betere keuze in dezen, ieder maakt die voor zichzelf.

Mijn voorkeur is enorm gekleurd door de rest van het keizersnede-verhaal, dat besef ik wel. :)
pi_130342372
Oh, jullie vroegen naar de bedrijsarts. Wat lief O+

Ja, het ging wel oke. Hij ging er een soort van vanuit dat ik weer arbeidsgeschikt zou zijn, omdat 'de meeste vrouwen dat zijn na hun verlof'. Okeeee. Dus ik moest daarna gaan zeggen dat ik denk dat ik dat niet ben, ik heb uitgebreid uitgelegd hoe het met me gaat, met name mentaal (niet zo goed dus :@ ) en volgens hem was de hoofdreden van mijn arbeidsongeschiktheid 'slecht kunnen concentreren'. Dus. :')

Ik ga dus arbeidsongeschikt uit dienst. Dat geeft wel wat lucht tbh.
pi_130342524
Fijn dat de uitkomst positief voor jou is LE. En welke naam er verder aan wordt gehangen... who cares ;)
Sarcasme. Herken het.
pi_130342558
LE fijn dat de bedrijfsarts een positieve uitkomst had! :)
pi_130342888
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:07 schreef Spirit82 het volgende:
Enf, pijnstilling bij het hechten ja?
Oja dat kreeg ik ook, pijnstilling bij het hechten... Kansloos die pijnstilling, pijn van de prik én van het hechten ;( Maar voor de rest is mijn bevalling ook makkelijk dus durf ik wel te vertellen aan nieuw zwangeren, ik vergeet gewoon het einde erbij te vermelden :+ En eerlijk vind ik de bevalverhalen die ik hier lees veel meer een topprestatie dan de mijne (hoewel heeft wel een topbaby voort gebracht dus eigenlijk ook best goed).

LE arbeidsongeschikt uit dienst? Hoezo?

Lacsap, staat wel op de melkdoos geloof ik. Maar ik let er niet op, kijk gewoon wat ie wil de max haalt ie toch al lang niet meer.
Suiker M. sliep 2 weken nadat we de fles van 22.30 lieten vervallen van 7 tot 6. Ging prima dus, maar hij werd sowieso al niet meer zelf wakker voor de laatste fles.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:06:28 #133
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130342915
Toch fijn dat het goed is gegaan LE.

Terug van de fysio en de voorkeurshouding viel mee, paar oefeningen meegekregen.

Wat haar wel opviel is dat Noor niet direct contact maakt als ze over haar heen hing. Dat doet ze bij mij ook niet altijd. Ze kijkt soms echt langs me heen of wil me niet aankijken. En ook dat volgen, moet je bij haar echt de tijd voor nemen. Ze vroeg of er contactstoornissen voorkwamen in de familie, ik zei nee, maar bedacht me later dat ik wel een nichtje heb met een aan autisme verwante stoornis. Dus ik heb teruggebeld, maar de voicemail ingesproken.. Er was nog geen reden tot acute zorg, maar moet wel in de gaten gehouden worden.
Tja, maar ze babbelt wel en lacht enzo...

Fijn -O-

Wanneer houdt het eens op?
pi_130342936
Mijn baby (11 maanden) wilt opeens weer 4 flessen melk (180/6) ipv 3 flessen (waar ze overigens op het cb al 'moeite' mee hadden, want het was veel te veel..)

Hij laat de flessen sap nu staan, maar hij huilt net zolang tot hij een flesje melk krijgt. Iets anders te eten of drinken geven is gegarandeerd voor een driftbui. Wat zouden jullie doen? Ik neig naar lekker laten gaan als hij nog zoveel flesjes melk wilt, het komt vast wel goed voor hij 18 is :D maar ben benieuwd naar jullie mening en of jullie misschien toch iets anders weten :)
pi_130342990
XM wat naar zo'n bericht. Jij hebt nog een heel kleintje toch? Dan kan het allemaal nog komen hoor. Probeer je nog geen zorgen te maken :*

edit: en je zegt zelf dat als je de tijd ervoor neemt ze het wel doet, dat is toch heel positief dan :) :*
pi_130343080
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:36 schreef Spirit82 het volgende:
Je moet gewoon kijken hoeveel melk er in een fles zit nadat je die hebt gemaakt. Dat is wat je kind drinkt.
pi_130343099
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 10:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Shit had ik dat geweten! Ik wil ook! :(
Jij raar wijf 8)7

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:36 schreef Spirit82 het volgende:
Ja hier dus niet..

Enf ik ga je even een berichtje sturen.
pi_130343134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 11:44 schreef L-E het volgende:
Oh, jullie vroegen naar de bedrijsarts. Wat lief O+

Ja, het ging wel oke. Hij ging er een soort van vanuit dat ik weer arbeidsgeschikt zou zijn, omdat 'de meeste vrouwen dat zijn na hun verlof'. Okeeee. Dus ik moest daarna gaan zeggen dat ik denk dat ik dat niet ben, ik heb uitgebreid uitgelegd hoe het met me gaat, met name mentaal (niet zo goed dus :@ ) en volgens hem was de hoofdreden van mijn arbeidsongeschiktheid 'slecht kunnen concentreren'. Dus. :')

Ik ga dus arbeidsongeschikt uit dienst. Dat geeft wel wat lucht tbh.
Wat een malloot :D
Hier ook de ervaring dat ze het eerder erger maken dan je proberen te voeg aan het werk te krijgen!
pi_130343168
Lacsap, ik ben dus ook van het lekker laten gaan.

Maar als je wil minderen is pap maken van de melk misschien een idee, krijgt ie toch vezels binnen. En misschien ander drinken dan sap, water, of waterige melk, zodat ie daarna nog bijvoeding wil.
pi_130343189
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:05 schreef Zolena het volgende:

Lacsap
:o Gut dat is een stuk makkelijker onthouden zeg! Geen idee wat een Lacsap is, maar toch.

Maar Lacsap :P ik zou idd vooral lekker die fles geven als hij daar behoefte aan heeft, het lijkt me geen drama als hij incidenteel eens boven de max zit. Of is er nu geen max meer? Maar ik ben dus een flesnoob.
Volgens mij is 11 maanden weer een sprongetje, kan dat het zijn? Terug naar echt baby en zo? Komt idd vanzelf wel goed, zo denk ik ook.

Jemig XM, ze weten haar wel onder een vergrootglas te leggen zeg! Pfff, fijn bericht weer, logisch dat je je daar zorgen om maakt. Idd, het kan allemaal prima bijtrekken. Wanneer moet je weer naar de fysio terug? Wie weet denkt ze dan weer heel anders erover. Maar tot die tijd :*
pi_130343212
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
Toch fijn dat het goed is gegaan LE.

Terug van de fysio en de voorkeurshouding viel mee, paar oefeningen meegekregen.

Wat haar wel opviel is dat Noor niet direct contact maakt als ze over haar heen hing. Dat doet ze bij mij ook niet altijd. Ze kijkt soms echt langs me heen of wil me niet aankijken. En ook dat volgen, moet je bij haar echt de tijd voor nemen. Ze vroeg of er contactstoornissen voorkwamen in de familie, ik zei nee, maar bedacht me later dat ik wel een nichtje heb met een aan autisme verwante stoornis. Dus ik heb teruggebeld, maar de voicemail ingesproken.. Er was nog geen reden tot acute zorg, maar moet wel in de gaten gehouden worden.
Tja, maar ze babbelt wel en lacht enzo...

Fijn -O-

Wanneer houdt het eens op?
Weet niet of je er wat aan hebt (vooral qua geruststelling), maar Saar deed dat -zeker op die leeftijd- ook vaker. Langs je heen kijken, bedoel ik. En dat is een ontzettend sociaal kind.

Vind het ook wat raar om te zeggen: nog geen reden tot acute zorg. Ja, zeg dan ook gewoon niks! Als het zoiets is, komt het vanzelf wel aan de orde bij een later (cb) gesprek ofzo. En zeker bij zo'n mini vind ik het nogal een mededeling.

:*
pi_130343229
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

:o Gut dat is een stuk makkelijker onthouden zeg! Geen idee wat een Lacsap is, maar toch.
:D Ik ook niet, weet eigenlijk niet eens of het zo bedoeld is maar ik lees het steeds zo....
pi_130343233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:16 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit is een grapje toch? _O-
pi_130343255
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:18 schreef Zolena het volgende:

[..]

:D Ik ook niet, weet eigenlijk niet eens of het zo bedoeld is maar ik lees het steeds zo....
Draai 't eens om?
pi_130343267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:18 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Draai 't eens om?
:o _O- Ik ben best dom soms...
pi_130343311
quote:

[..]

Dit is een grapje toch? _O-
Nee?! :@
Ik had echt geen idee, ik dacht dat het een of andere nerd/game/iets anders waar ik niks vanaf weet term was!
pi_130343312
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:19 schreef Zolena het volgende:

[..]

:o _O- Ik ben best dom soms...
*boks*

Ik probeerde het net zelfs te googelen.

quote:
Bedoelde u: laskap
ik tikte ook nog lascap namelijk :')
pi_130343339
Haha! Maar toegegeven, ik had de 4'en ook nooit voor A's vervangen dus ik zie het ook pas net. :@
pi_130343371
Goed, tot zover de anonimiteit van L4cs4p.... Ben je ook nog een man ook of niet?
pi_130343413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:23 schreef Mineola het volgende:
Goed, tot zover de anonimiteit van L4cs4p.... Ben je ook nog een man ook of niet?
Huuuuu mannen!! HIER?!?! :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_130343424
Er staat een mannelijk icoontje bij zijn naam, dus ik heb altijd gedacht van wel ja ;)
pi_130343482
Ik las ook altijd L-vier-endanderest :@
pi_130343496
Langs me heen kijken doet Isa ook regelmatig -O- Vooral als ze moe is en geen zin in me heeft of gewoon lekker in de box aan het rommelen is. Als ze in de wandelwagenbak of op het verschoonkussen ligt niet. Dan is ze echt helemaal op me gefocust en gaat ze lachen en verhalen vertellen enzo O+ Misschien iets om eens te proberen XM? Ik vind trouwens wel dat mensen bij Noor HEEEEEL snel conclusies trekken hoor...
Sarcasme. Herken het.
pi_130343528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:27 schreef L-E het volgende:
Ik las ook altijd L-vier-endanderest :@
Ja precies, L4dinges!
pi_130343545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:27 schreef Spirit82 het volgende:
Langs me heen kijken doet Isa ook regelmatig -O- Vooral als ze moe is en geen zin in me heeft of gewoon lekker in de box aan het rommelen is. Als ze in de wandelwagenbak of op het verschoonkussen ligt niet. Dan is ze echt helemaal op me gefocust en gaat ze lachen en verhalen vertellen enzo O+ Misschien iets om eens te proberen XM? Ik vind trouwens wel dat mensen bij Noor HEEEEEL snel conclusies trekken hoor...
Ja ik vind het ook bizar, ik snap ook niet waarom ze bij de minste twijfel meteen over dat soort dingen beginnen! :(
Als F me niet aankijkt is hij meestal moe of hij is onder de indruk van de omgeving. Bijvoorbeeld als we net binnenkomen bij het consultatiebureau :+
pi_130343604
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:28 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook bizar, ik snap ook niet waarom ze bij de minste twijfel meteen over dat soort dingen beginnen! :(
Als F me niet aankijkt is hij meestal moe of hij is onder de indruk van de omgeving. Bijvoorbeeld als we net binnenkomen bij het consulatiebureau :+
Wat zij zegt, hier precies hetzelfde xm.
pi_130343779
:D :D :D

Ik ben geen man :D Post wel onder het account van mijn man! Delen dezelfde computer en ben te lui om steeds op te moeten letten wie is ingelogd :D
Suikertante heeft het goed :P ;)
pi_130344340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:27 schreef Spirit82 het volgende:
Nou, dat. En een fysio die over contactstoornissen begint op grond van het wegkijken van een kind zou ik niet al te hoog hebben zitten. Iets met schoenmaker en een leest.
pi_130344345
Oh! Saartje klapt de laatste dagen echt veel in haar handjes O+

Gisteren zat haar hoofd er per ongeluk tussen. :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 12:54:08 #160
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_130344368
Als er geen Bram van de dag gepost wordt dan doe ik een Henkie van de dag. :+

A grand adventure has begun.
pi_130344389
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:35 schreef L4cs4p het volgende:
:D :D :D

Ik ben geen man :D Post wel onder het account van mijn man! Delen dezelfde computer en ben te lui om steeds op te moeten letten wie is ingelogd :D
Suikertante heeft het goed :P ;)
Dat hebben wij opgelost door allebei een andere browser te gebruiken op de pc die we delen. Opera voor manlief, en IE voor mij. (en firefox in secretsanta-tijen ;) )
pi_130344409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef Keshet het volgende:
Als er geen Bram van de dag gepost wordt dan doe ik een Henkie van de dag. :+

[ afbeelding ]
Wat een knapperd!
pi_130344412
De Henkie van de dag! O+
pi_130344413
Hij doet een thumbs up Keshet! O+
pi_130344430
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:55 schreef Olf het volgende:
Hij doet een thumbs up Keshet! O+
:D Idd!
pi_130344444
LE fijn dat het gelukt is, de noemer zou me dan idd niet zoveel meer kunnen schelen. Lekker dat hij er meteen van uitgaat dat alles goed gaat omdat dat meestal zo is. Dan kom je toch ook niet bij een bedrijfsarts 8)7

XM heel verhaal:
SPOILER
quote:
Draai 't eens om?
:o Oh my! Dat van die A had ik nog wel door maar verder niet. Speel jij vaker met woorden in je hoofd dat je dat zag? Dingen omkeren enzo? :P

Keshet O+ O+
pi_130344520
Tico is op vakantie toch? De gemiste 'Bram-van-de-dag'en worden straks vast goedgemaakt met een uitgebreide vakantie-spam :D

Maar van Henkie-van-de-dag mag je ook best een gewoonte maken ;) Mooi ventje!

En toen was de lunchpauze alweer voorbij :(
pi_130344525
Oh ja, je baby in de draagdoek is o zo heerlijk en knus en fijn, zuchtzwijmel O+ O+

Behalve als die baby gaat kotsen. :(
pi_130344557
LE :D :'(

L heeft net zijn eerste broodkorst gehad. Hij snapte het niet zo goed, gooide m op de grond. Toen heb ik hem even in zijn mond gedaan en toen werd er wel wat gesabbeld. Maar hij heeft er niks van binnengekregen volgens mij :D
pi_130344569
Fieder, volgens mij beschrijf je heel normaal babygedrag. Als L. mijn blik mijdt denk ik dat hij me zat is. En dat zijn we allemaal wel eens, toch? :)

(Iemand anders zat, zijn we allemaal wel eens. We zijn niet allemaal wel eens mij zat. :( )
pi_130344615
Leuk Fieder, gaan experimenteren met voedsel vond ik zo'n leuke periode bij Kleuter!
pi_130344664
Oh maar ik maak me nu ook geen zorgen meer hoor O+ maar ik begrijp Xm's zorgen wel heel goed. Ik heb ook maanden gedacht dat hij misschien autisme had.

Ja ik vond t onwijs leukmaar ik zat wel met de telefoon naast me om 112 te bellen :') :@
en nat brood is :r :D
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:05:44 #173
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130344724
Op het aankleed- en voedingskussen heb ik hele gesprekken met 'r en lacht ze ook goed :Y. In de wandelwagen is de omgeving veel interessanter. Maar soms kijkt ze echt langs me (bij voorkeur naar het schilderij boven de bank, dat is vanaf het begin echt fascinerend voor 'r) en krijg ik echt moeilijk contact. Dat was m'n moeder ook al opgevallen. Feit blijft dat ze dat volgen gewoon niet goed doet. Ze draait niet vlotjes haar hoofd mee en kijkt meestal snel naar iets anders.

Fieder, wat je zegt klopt ook, ik kan er dan toch niks aan doen. Nouja, we zullen zien. Maar ik ben de ongerustheid wel zat.
pi_130344738
XM het is echt niet normaal dat nota bene een fysio zo luchtig met zulke opmerkingen strooit. :N Waarschijnlijk heeft hij/zij echt niet doorgehad wat voor gevolgen dit voor jouw rust/vertrouwen heeft.

Mijn baby heeft ook maanden gelachen naar een witte muur, straks langs me heen gekeken, en nog steeds kan ze ongelofelijk staren, en dan lacht ze pas naar me als ik een aap nadoe. En ik geloof er helemaal in dat dit normaal babygedrag is. Natuurlijk weet je niet wat er bij jouw N. het geval is, maar op deze manier word je wel weer op de kast gejaagd met zo'n opmerking.
pi_130344751
De Heimlich geoefend alvorens je begon enzo? :D

Mijn baby ging vanmiddag schateren van het lachen. Gewoon omdat hij me zag! Ik smolt weg O+
pi_130344789
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:06 schreef L-E het volgende:
De Heimlich geoefend alvorens je begon enzo? :D

Mijn baby ging vanmiddag schateren van het lachen. Gewoon omdat hij me zag! Ik smolt weg O+
Uhmm... (ja dus :@ :D )
Oh dat schateren O+ heeeeeerlijk is dat
pi_130344824
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:05 schreef XcUZ_Me het volgende:kijkt meestal snel naar iets anders.
Lampjes? Dat doet/deed de mijne nl. lampjes veeeeel leuker dan mama of andere mensen die koetsjiekoeen... :{w
pi_130344845
Nou, inderdaad. Wij kunnen ook echt niet beweren dat er níets aan de hand is met N, maar op grond van je verhalen XM kan ik alleen maar zeggen dat het gedrag is wat mijn beide kinderen ook vertoonden/vertonen. Een baby hoeft ook niet alles volgens het boekje te doen he? Statistieken zijn leuk, maar mijn baby veegt zijn bevallige babybillen ermee af.
pi_130344851
XM ik vind t echt rot voor je dat iedereen je zo gek zit te maken. Ik ben zelf een echte piekeraar en denk gauw het ergste. Dus ik weet hoe het voel om je steeds zorgen te maken. :* en ik weet dus ook dat als ik zeg dat je het los moet laten en moet genieten dat je daar niks mee kan :') Maar probeer het los te laten en te genieten :+
pi_130344963
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:08 schreef Zolena het volgende:

[..]

Lampjes? Dat doet/deed de mijne nl. lampjes veeeeel leuker dan mama of andere mensen die koetsjiekoeen... :{w
Ik leg het nog steeds af tegen de gordijnen.
pi_130344986
Echte mannen eten geen brood, die roken het :7
pi_130345197
Goeie slab ook voor een stukje brood Fieder :D
Sarcasme. Herken het.
pi_130345237
Lastige opmerking xm. Maar als het wel zo mag blijken vind iedereen het wel gek als het niet eerder gezegd is. Niet dat ik zeg dat het nu zo is. Maar denk dat je dit soort dingen niet snel goed doet als proffesional.

Fieder wij zijn vandaag ook begonnen. Na het spugen pakte hij direct het volgende stukje :D
En drinken uit de tuitbeker is the bomb. Alleen zelf vasthouden is nog lastig.

pi_130345254
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh! Saartje klapt de laatste dagen echt veel in haar handjes O+

Gisteren zat haar hoofd er per ongeluk tussen. :')
HAHA! Hier ging mijn koffie over mijn kin c_/

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:54 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat hebben wij opgelost door allebei een andere browser te gebruiken op de pc die we delen. Opera voor manlief, en IE voor mij. (en firefox in secretsanta-tijen ;) )
Nerdliefde *;

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 12:56 schreef Fieder het volgende:
:o Oh my! Dat van die A had ik nog wel door maar verder niet. Speel jij vaker met woorden in je hoofd dat je dat zag? Dingen omkeren enzo? :P
:Y

Henkie!!! O+

En voor een echte man heeft ie wel een hééle lieve slab om Fieder O+

F heeft trouwens nu ook momenten dat hij niet in de spiegel wil kijken. Dan begraaft hij zijn gezicht in mijn borst O+
Sowieso dacht ik dat hij ineens best eenkennig werd, maar het blijkt mee te vallen. Ik kan ook wel inschatten bij wie hij wel en bij wie hij niet hardop gaat lachen bijvoorbeeld, vooral mijn nietmoedervriendinnen die iets onhandiger zijn of proberen nog binnen het normale te blijven lukt het niet. De moeders die alle schaamte voorbij zijn, praten op zo'n ieniemienietoontje en zó breed grijnzen dat hun mond bijna over de schedel naar de achterkant floept, die vindt F wel leuk O+
pi_130345333
Ja die slab lag nog op tafel ja o|O :D (heeft mn schoonmoeder genaaid. ik vind ze AFschuwelijk dus voor groentehapjes zijn ze ideaal *) )

Zo zo As, die wordt vakkundig geslacht :D Lekker hoor! L kan nog niet in de kinderstoel dus die heeft geen tafeltje voor zich. Misschien toen maar zo'n tafeltje bij mn Bumbo halen...
pi_130345418
Onee! Ik vind 'm tof! O+
Maar ik vind die koordjes altijd te dun. Ik heb een stapel uit Polen :')

As dat is smikkelen :D
pi_130345444
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:24 schreef Suikertante het volgende:
Onee! Ik vind 'm tof! O+
Maar ik vind die koordjes altijd te dun. Ik heb een stapel uit Polen :')
Dit is toevallig een kale, die was ze vergeten denk ik. Op de andere zitten figuurtjes genaaid die uit oude gordijnen zijn geknipt :'(
pi_130345506
Oooh dat klinkt nog beter :D
Ik heb ook tweedehands seventies pakjes voor F gekocht he ;)
pi_130345525
Ja maar jij hebt smaak :{w
Ik wil wel vragen of ze er een paar voor je naait :+
pi_130345538
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:20 schreef Suikertante het volgende:

F heeft trouwens nu ook momenten dat hij niet in de spiegel wil kijken. Dan begraaft hij zijn gezicht in mijn borst O+
JA! Nou je het zegt! Isa wil ineens ook niet meer in de spiegel kijken! Ze draait steeds haar hoofd weg terwijl ze het eerst superleuk vond! Nu begint ze te brullen zodra ze zichzelf ziet :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130345620
Haha Fieder dat hoeft niet hoor. Je mag ze allemaal zelf hebben! *O*

Spirit hij heeft het vooral als hij moe is of teveel honger heeft. Soms vindt hij het nog wel leuk, maar het is nu ook verwarrend geworden want hij slaat tegen de spiegel aan omdat hij zichzelf wil aanraken.
Mijn broertje begon erover dat je zo nu en dan een stip op z'n voorhoofd kunt plakken, op een gegeven moment beseffen ze dan dat die stip op hun eigen voorhoofd zit en gaan aan hun eigen voorhoofd voelen in plaats van de spiegel slaan.
pi_130345640
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:27 schreef Fieder het volgende:
Ja maar jij hebt smaak :{w
Ik wil wel vragen of ze er een paar voor je naait :+

Handel straks hier op Fok joh! Je schoonma weet niet wat haar overkomt :+

Ik koop gewoon 300 slabben voor 4 euro bij de Primark :Y)
Sarcasme. Herken het.
pi_130345670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:29 schreef Suikertante het volgende:
Mijn broertje begon erover dat je zo nu en dan een stip op z'n voorhoofd kunt plakken, op een gegeven moment beseffen ze dan dat die stip op hun eigen voorhoofd zit en gaan aan hun eigen voorhoofd voelen in plaats van de spiegel slaan.
He dat is een leuk idee :D
L begraaft ook vaak zn gezicht in mijn hals, ik interpreteer dat als verlegenheid O+
pi_130345699
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:29 schreef Suikertante het volgende:
Haha Fieder dat hoeft niet hoor. Je mag ze allemaal zelf hebben! *O*

Spirit hij heeft het vooral als hij moe is of teveel honger heeft. Soms vindt hij het nog wel leuk, maar het is nu ook verwarrend geworden want hij slaat tegen de spiegel aan omdat hij zichzelf wil aanraken.
:D Dat lijkt me echt zo gaaf van die stip O+ Ga ik eens proberen, mits ik het onthoud :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130345789
Je kunt gewoon papier nemen en met spuug even opplakken :9
  donderdag 22 augustus 2013 @ 13:37:12 #196
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130345956
LE Fijn zeg :* (kan je blij zijn met arbeidsongeschiktheid? :+ maar snap idd dat het lucht geeft)

Och XM wat een zorgen weer.. he jeetje.. ;( Ik hoop dat het meevalt zeg! :*

Suiker je hebt pm :*

Keshet O+

Fieder die foto :D _O-

Oh, en dan ga ik het ook over mijn Kuonam hebben :') Omg _O- het lijkt wel Thais :D
pi_130347494
Henkie! O+ Jij bent heul geen mini baby meer :{w O+ wat een schatje ben jij! O+
pi_130347796
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:37 schreef Enfermera het volgende:

Oh, en dan ga ik het ook over mijn Kuonam hebben :') Omg _O- het lijkt wel Thais :D
Ku0n4m he!
pi_130349129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 13:25 schreef Fieder het volgende:

[..]

Dit is toevallig een kale, die was ze vergeten denk ik. Op de andere zitten figuurtjes genaaid die uit oude gordijnen zijn geknipt :'(

As, ik vind dat je als professional dient te weten waar de grenzen liggen van je kennis. En als zo'n fysio zich oprecht zorgen maakt, moet ze misschien eerst advies inwinnen bij collega's óf een serieus gesprek aangaan met de ouders. Maar niet tussen neus en lippen door een bom droppen en dan aan het eind zeggen dat moeder zich geen zorgen hoeft te maken. Daar is echt niemand mee geholpen.
pi_130349589
Denk ook niet dat je het moet opvatten als een professionele inschatting maar als een persoonlijke.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:40:21 #201
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130350265
Alleen kun je die soms beter voor jou houden denk ik. Er zijn andere professionals die naar een baby kijken (CB, evt kinderarts), die personen letten ook op dat soort ontwikkelingen. Als fysio ben je er toch met een heel ander doel en wat jij persoonlijk denkt is op zo'n moment niet aan de orde. Zo'n fysio zegt ook niet zomaar dat 'ie vindt dat je haar niet goed zit ofzo :+

Anyway, XM, wat vervelend dit. Nu ga je je weer zorgen maken (waarschijnlijk onnodig ook) terwijl jullie net zo'n relaxte flow hadden gevonden. :*

Ik zag nog een Henkie: Jeetje, Keshet, wat wordt 'ie groot, wijs en knap O+!

L. eet een broodkorst :Y) . Deze slab vind ik ook leuk, en lekker groot dus handig!, maar die gordijnfiguren klinken... apart :+

As, K. zit lekker te eten, nom!
pi_130350638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Alleen kun je die soms beter voor jou houden denk ik. Er zijn andere professionals die naar een baby kijken (CB, evt kinderarts), die personen letten ook op dat soort ontwikkelingen. Als fysio ben je er toch met een heel ander doel en wat jij persoonlijk denkt is op zo'n moment niet aan de orde. Zo'n fysio zegt ook niet zomaar dat 'ie vindt dat je haar niet goed zit ofzo :+
Wel dat hij zweethandjes heeft of een mooie trui (de onze dan).
Maar je hebt gelijk hoor, echt tactisch is dit niet nee. Ik bedoelde vooral dat het niet handig is als je je door jan en alleman (zonder verstand van zaken) onzeker laat maken.
pi_130350719
Laatst zag ik het kindje van kennissen, en dat kindje draagt altijd heel dure merkkleding.
Het kind is 1,5jr. En als ik het over dure merkkleding heb, dan heb ik het over bijvoorbeeld D&G junior.

Nu had ik het na het bezoek erover met M., dat ik dat best wel belachelijk vind. Voor een kind van die leeftijd! Dat is toch bizar! En blablablalbla.

En toen bedacht ik me dat de andere kant van het spectrum me volledig koud laat: maakt me echt 0,0 niks uit of een kind wibra/zeeman/etc draagt. Koop ik voor S. ook.

Nu vraag ik me af of ik me daar zo 'druk' om maak (ik vind het waard om er met M. over te praten) omdat ik :
1. misschien onbewust jaloers ben?
2. ik het gewoon echt zó belachelijk vind (maar waarom maakt me dat uit? :D)

Dus. Tot zover de zelfreflectie van coco. Nu ga ik weer poetsen.

Over dit soort dingen denk ik dus na als ik sta te poetsen. Awesome. :D :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 15:55:50 #204
259886 pessie
pi_130350832
Intensief poetsen coco!
Misschien draagt het kind het alleen als het jullie ziet om jullie de ogen uit te steken :P
pi_130350899
Haha, ik kan het voor mezelf zo verklaren:
-Ik koop kleding omdat ik het leuke kleding vind. O+
-Soms is dat dure kleding, soms is het hele goedkope kleding (of een slab met peren van de zeeman :D die was trouwens niet eens zo goedkoop bedenk ik me nu )
-Als iemand ALTIJD goedkope kleding koopt heeft hij of zij misschien niet veel geld of geen geld over voor duurdere kleding
-Als iemand ALTIJD dure kleding koopt dan is daar geen reden voor behalve dat je het koopt omdát het duur is.
-Waarom koop je kleding alleen omdat het duur is? A: omdat je denkt dat het kwaliteit is. B: omdat je wilt showen met je dikke portemonnee.
Dat eerste kan ik wel begrijpen (maar is volgens mij niet altijd waar) en het tweede vind ik stom.

Ik zie nu dat je iets van mij quote in een ander topic, dus jij bent helegaar niet aan het poetsen! o|O
pi_130350936
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:55 schreef pessie het volgende:
Intensief poetsen coco!
Misschien draagt het kind het alleen als het jullie ziet om jullie de ogen uit te steken :P

Nee, het zijn wel mensen die daar ontzettend veel waarde aan hechten. Toen ze zelf jong waren al.

Ik denk dat dit voor mij zó moeilijk voor te stellen is dat het mijn ikvindditzoapartraargekonlogischstomdatikerovermoetpraten-snaar triggert :+
pi_130351300
Je hebt wel een punt hoor Soesa. Dat dit niet het vakgebied is, dus dit niet de juiste manier is.
Maar wilde ook de andere kant belichten. Als het wel zo blijkt en men heeft niets gezegd dan word er te laat ingegrepen.

Ik hecht trouwens aan dure kleding ook totaal geen waarde. Het zou me niet eens opvallen bij een ander denk ik.
pi_130351323
Haha Coco goeie reflectie!

Ik koop persoonlijk geen merkkleding voor L omdat ik het te duur vindt voor iets dat ze amper dragen/ vies maken. Dan koop ik liever speelgoed, daar heb ik wel te veel van :@
Voor mezelf koop ik ook geen merkkleding trouwens. Ik koop liever stapels goedkope kleding dan 1 of 2 dure dingen :9 Mijn man koopt wel merk, die hecht daar veel waarde aan.
pi_130351607
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nee, het zijn wel mensen die daar ontzettend veel waarde aan hechten. Toen ze zelf jong waren al.

Ik denk dat dit voor mij zó moeilijk voor te stellen is dat het mijn ikvindditzoapartraargekonlogischstomdatikerovermoetpraten-snaar triggert :+
Die snaar heb ik ook! :D

Oh, en als wij meer te besteden zouden hebben zou ik me arm kopen aan kekke jumpsuits van veelal Scandinavische merken. Ik hou ervan. O+ Maar als mensen dat doen met kleding van Vingino of een ander merk wat mijn smaak niet is, dan vind ik dat toch wel een beetje gek. Omg, ik ben een hypocriet! *O*
pi_130351694
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:49 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Wel dat hij zweethandjes heeft of een mooie trui (de onze dan).
Maar je hebt gelijk hoor, echt tactisch is dit niet nee. Ik bedoelde vooral dat het niet handig is als je je door jan en alleman (zonder verstand van zaken) onzeker laat maken.
Helemaal mee eens. :)
pi_130351955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 16:24 schreef L-E het volgende:

[..]

kleding van Vingino of een ander merk wat mijn smaak niet is
Ik ben nog veel erger, ik ken dit merk niet eens, kleding an sich interesseert me maar weinig (M. arm schaap). Ik ben gewoon een vrouwelijke kledingkneus, zijn er vast niet veel van maar ik ben er in ieder geval 1. En ik vind dure kleding dus ook dom. Totaal ongefundeerd en misschien ook wel jaloers, maar m.n. gewoon dat ik het echt niet snap. Ik vind wel dat er soms kwaliteitsverschil zit tussen zeemandingetjes en hema ofzo. Maar dolce en gabana voor een baby die het dan misschien 2 maand aan heeft....

Reminds me moet nog naar suikers winkel in utrecht :o voor goeie kleding waar ik me niet aan kan miskopen + lang genoeg is :) , volgende week moet ik naar utrecht misschien dan even langs sneaken 8-)
pi_130352516
Zolena D&G gaat ook weer een stap verder inderdaad. Maar kleding van bijvoorbeeld Kids Case of Imps&Elfs vind ik vaak echt mooi en duurzaam. Een goede reden om het via MP te kopen dus ^O^
Of in de aanbieding.
Ik houd wel van kleren/kleertjes O+
pi_130352528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Die snaar heb ik ook :D Maar in dit geval dan weer niet. Het kan me werkelijk niks boeien of iemand dure of goedkope kleding koopt. Kinderen die altijd in vieze of kapotte kleding lopen vind ik dan wel weer wat sneu, maar ook dat heeft vaak een reden (niet voor de 873642173 x omkleden of kind maakt alles binnen no time kapot).

En de categorie D&G vind ik zelf vaak gewoon lelijk, maar als iemand dat mooi vindt, vooral doen! Je hebt mij iig niet als concurrent :D

Ik ben echt een koopjesjager :@. Duurdere dingen koop ik in de sale of op MP. Nieuwprijs heb ik er vaak niet voor over, bovendien hou ik van hergebruik (tot op zekere hoogte :P) Behalve als ik het echt heeel heel heel mooi vind en er al wekenlang over twijfel. Maar de grootste successen zijn vaak de impulsaankopen, gek genoeg. Ook voor mezelf.

Oh wat is suikers winkel?!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 17:02:46 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130352722
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:40 schreef Tante_Soesa het volgende:

Anyway, XM, wat vervelend dit. Nu ga je je weer zorgen maken (waarschijnlijk onnodig ook) terwijl jullie net zo'n relaxte flow hadden gevonden. :*

Vooral dat laatste idd. Ik ben echt een piekeraar en dit houdt me nu alweer de hele dag bezig -O-. Hele tijd kijken of ze wel contact maakt enzo. Net tijdens de voeding dus totaal niet. Ogen dicht tijdens de fles. Maar ja, ze sliep na de fles ook direct verder ipv wakker te zijn. Dus moe.
pi_130352860
Ik zit juist steeds te wachten tot F weer eens op mij wegsoest. Doet ie niet meer..
pi_130352919
Ik vind een kind compleet in D&G er ook niet uit zien. Maar heb zelf vooral in zwangerschap veel te veel besteed aan imps en elfs en smafolk en duns-pakjes.

Voor de rest hier veel Hema enzo. Maar vind het dan weer lastig om te zien dat sommigen helemaal losgaan in Primark terwijl daar al 1000 keer van is bevestigd dat het nogal verbonden is met kinderarbeid en foute werkomstandigheden. Daar wil ik m'n kind dan weer niet in ;) maar is sowieso lastig te omzeilen, maar toch probeer ik dat en andere zaken waar er geen twijfel over is, links liggen. /moraalridder
pi_130352988
Ik geef trouwens weer weinig uit aan speelgoed omdat ik vermoed dat we met verjaardag en Sinterklaas enzo al snel genoeg ons huis vol verzamelen :p maar we wonen dan ook redelijk klein.
pi_130353066
Ik moraalridder niet. In mijn beleving verbeteren de arbeidsomstandigheden niet als je het niet koopt. Maaaaar dat is weer een hele andere discussie natuurlijk!

Ik vind het wel leuk als ik niet op een feestje kom en drie andere kinderen met dezelfde hemaromper zie. Maar intussen zijn 3/4 van mijn rompers van de hema natuurlijk ;)
pi_130353123
Dat is dus ook waarom ik tot nu toe de Primark gemeden heb en moeite heb met alle Made in Bangladesh van H&M. Maar tegelijkertijd shop ik volledige onbekende en niet te controleren dingen uit Azie via eBay, die zijn ook niet bepaald schoon. En vind ik ecokleding leuk en mooi maar meestal overpriced.
/hai, ik ben Mineola en hypocriet O+
pi_130353148
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:13 schreef Suikertante het volgende:
Ik moraalridder niet. In mijn beleving verbeteren de arbeidsomstandigheden niet als je het niet koopt. Maaaaar dat is weer een hele andere discussie natuurlijk!

Ik vind het wel leuk als ik niet op een feestje kom en drie andere kinderen met dezelfde hemaromper zie. Maar intussen zijn 3/4 van mijn rompers van de hema natuurlijk ;)
Nouja, alleen door mij natuurlijk niet maar op grotere schaal zou het wel invloed hebben denk ik. Maar inderdaad andere discussie.

Rompers zijn bij mij denk ik allemaal Hema, maar die zijn toch vaak bedekt. En sokjes enzo ook, meer 'uitgesproken' kleren haal ik inderdaad vaak ergens anders.
pi_130353224
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:15 schreef Mineola het volgende:
Dat is dus ook waarom ik tot nu toe de Primark gemeden heb en moeite heb met alle Made in Bangladesh van H&M. Maar tegelijkertijd shop ik volledige onbekende en niet te controleren dingen uit Azie via eBay, die zijn ook niet bepaald schoon. En vind ik ecokleding leuk en mooi maar meestal overpriced.
/hai, ik ben Mineola en hypocriet O+
Ik ben ook nogal inconsequent en het scheelt aanzienlijk dat ik nooit in de buurt van een primark ben :P
pi_130353225
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:02 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vooral dat laatste idd. Ik ben echt een piekeraar en dit houdt me nu alweer de hele dag bezig -O-. Hele tijd kijken of ze wel contact maakt enzo. Net tijdens de voeding dus totaal niet. Ogen dicht tijdens de fles. Maar ja, ze sliep na de fles ook direct verder ipv wakker te zijn. Dus moe.
Idd, ik dacht ook wat Soesa zegt maar kon het niet goed verwoorden, dus ik heb er niks over gezegd. Stom is het. Hopelijk slijt die opmerking een beetje de komende uren. :*
pi_130353229
Ja ik zit een beetje met een overschot aan broekjes en shirtjes want F draagt al weken bijna alleen maar rompers, wat is dit voor idiote zomer?! :D
pi_130353233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:19 schreef Olf het volgende:

[..]

Ik ben ook nogal inconsequent en het scheelt aanzienlijk dat ik nooit in de buurt van een primark ben :P
Ook dat ja :D
pi_130353280
Oja, voor de mensen met kinderen zonder of met allergieën, met katten of die graag poesjes likken :9 Apart item wel, maar ik vind kinderen (of ze nou Roderick heten of niet) die dieren knuffelen altijd top.
SPOILER
pi_130353822
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:19 schreef Suikertante het volgende:
Ja ik zit een beetje met een overschot aan broekjes en shirtjes want F draagt al weken bijna alleen maar rompers, wat is dit voor idiote zomer?! :D
+1 Zonde!

Mijn man ontdekt net een puntje van een boventandje bij L :o het zit wel erg opzij dus misschien is het niet een voortandje maar die daarnaast (snijtand?) . Poe het gaat opeens wel hard zeg
pi_130354237
Ik vind kwalitatief goed speelgoed wel echt een grote hoeveelheid geld waard, dat gaat jaren mee, en wordt ook echt jaren intensief mee gespeeld. En daar beleven mijn kinderen meer lol aan dan dat Duns-jumpsuitje waar ik zo verliefd op ben maar boven ons budget vind. Dus dat kan ik wel goed praten voor mezelf. 8-)
pi_130354351
Oh Fieder, L. had toch ook al tanden, hoeveelste wordt dit? Wanneer kwamen de eerste tandjes door? Wat gaat-ie hard!
pi_130354365
Jaaaaa ik heb wel al zin in verzamelingen duplo en playmobil en treindingen en een huge poppenhuis! Kost allemaal een godsvermogen :X

Gelukkig is ze nu nog blij met een afstandsbediening, de blaadjes van de plant en alles wat ik aanraak ;)
pi_130354434
Lego en de houten treinbaan zijn hier de grootste successen. Niet goedkoop, maar zo enorm het geld waard. En niet onbelangrijk: wij spelen er ook graag mee :@

Kleuter speelt nog met Lego en Duplo waar mijn man als kind mee speelde, zo lang gaat dat dus mee. :)
pi_130355837
Mijn kind is dus ziek van de tandjes. Derde nacht op rij niet geslapen. Nu dus wat homeopatisch spul gekocht omdat dentintox niet helpt. Aankomende nacht beter hopelijk :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130355930
Oh ik ben ook hypocriet. Ik vind imps en elfs ook leuk. Eigenlijk is alles natuurlijk goed als je het koopt omdat je het leuk vindt (had ik al gezegd dat ik hypocriet ben??). Misschien is dat het wel, als je het koopt voor de naam vind ik het stom. En voor mij persoonlijk zie ik een shirtje kopen van 40 euro echt niet gebeuren. :) En het primarkargument snap ik ook, hoewel ik er net veel gekocht heb, dus dat doe ik ook niet goed. Ik heb gelukkig ook een iets ouder neefje met een mama met heule goede kledingsmaak. Zij een kleding bon voor nieuw spul, ik tas met kleertjes *O*

Fieder tandje *O*
pi_130355949
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:57 schreef L-E het volgende:
Lego en de houten treinbaan zijn hier de grootste successen. Niet goedkoop, maar zo enorm het geld waard. En niet onbelangrijk: wij spelen er ook graag mee :@

Kleuter speelt nog met Lego en Duplo waar mijn man als kind mee speelde, zo lang gaat dat dus mee. :)
Wij hebben ongelooflijk veel Duplo en peuter is er gek op. We hebben op zolder heel veel Lego van papa voor als ze ouder is. En Fabuland dat Papa ooit gekocht heeft (toen wij elkaar niet eens kende) voor mocht hij ooit een dochtertje krijgen O+
pi_130356269
Fabuland! _O_
Meneer Tally krijgt er een ster bij!
pi_130356607
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:54 schreef L-E het volgende:
Oh Fieder, L. had toch ook al tanden, hoeveelste wordt dit? Wanneer kwamen de eerste tandjes door? Wat gaat-ie hard!
Dit wordt het 3e tandje :o
Met 4,5 maand zag je de onderste twee duidelijk zitten, met 5 maanden waren ze door, allebei tegelijk. Nu met 6 maanden dus boven eentje.
Ik las al dat ze na het eerste tandje iedere maand een nieuwe krijgen maar jeetje, rustig aan! :'(
pi_130357237
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:08 schreef Olf het volgende:
Ik vind een kind compleet in D&G er ook niet uit zien. Maar heb zelf vooral in zwangerschap veel te veel besteed aan imps en elfs en smafolk en duns-pakjes.

Voor de rest hier veel Hema enzo. Maar vind het dan weer lastig om te zien dat sommigen helemaal losgaan in Primark terwijl daar al 1000 keer van is bevestigd dat het nogal verbonden is met kinderarbeid en foute werkomstandigheden. Daar wil ik m'n kind dan weer niet in ;) maar is sowieso lastig te omzeilen, maar toch probeer ik dat en andere zaken waar er geen twijfel over is, links liggen. /moraalridder
Meen je dat nou?? Dat wist ik helemaal niet :@ Ik dacht dat het goedkoop was omdat lelijk en slechte kwaliteit. Nou kan ik geen 300 slabben voor 4 euro meer kopen :'(
Sarcasme. Herken het.
pi_130357352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:20 schreef Suikertante het volgende:
Oja, voor de mensen met kinderen zonder of met allergieën, met katten of die graag poesjes likken :9 Apart item wel, maar ik vind kinderen (of ze nou Roderick heten of niet) die dieren knuffelen altijd top.
SPOILER
Ho! Nou moet ik dus een nieuwe kat uit het asiel redden O+ de huidige is uberonknuffelig dus volstaat niet -O- :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130358445
Ik heb wat van dat old school fisher price op de kindermarkt gekocht voor een prikkie. Kind is er helemaal gelukkig mee!
pi_130359375
Die uitspraak van de fysio XM... Die van ons keek ook naar sociale interactie en schreef daar ook over in de overdracht. Maar om dan een vraag te stellen over sociale stoornissen in de familie?!

Old school fisher price is idd echt een succes! Van dat speelgoed dat al sinds 1984 bij mijn schoonouders op zolder staat en nu nog steeds (weer) een grote hit is. Ik houd ook wel van houten speelgoed. Vind het mooi en over het algemeen kwalitatief goed.

Verder is Silvijn zielig. ;( Vanochtend bij poepluier 3 zag ik een grote rode kring op zijn billen, húilen bij het schoonmaken.. Ik had al een badje klaar staan dus ik dacht dan was ik hem daar verder wel. Hij krijste de hele boel bij elkaar toen hij het water raakte. Zó zielig. Dus dat was niet zo'n succes en ik heb hem verder zo snel mogelijk staand gewassen (uitdaging) en afgespoeld. Daarna heeft ie nog een tijdje dikke tranen gehuild terwijl hij opgekruld in zijn badcape tegen mij aan zat te snikken.
Had ie een uurtje geleden poepluier nummer 4 van vandaag, nou hij schreeuwde het uit van de pijn ;( heb het maar zo voorzichtig mogelijk schoongemaakt want als ik het niet schoonmaak wordt het natuurlijk alleen maar erger...

En die warme zomer idd... denk dat er best veel baby's zijn die van een hele maat weinig hebben kunnen dragen!
pi_130359453
Jeetje Spees dat klinkt echt heel naar zeg.. :'( En als ie zo blijft poepen wordt het ook niet snel minder natuurlijk!

Houten speelgoed vind ik ook tof maar ik heb tot nu toe de ervaring dat het nogal veel geluid maakt als F het op de grond gooit :(
pi_130359482
Spees toen L dat had heb ik een schimmelzalfje gehad. En verder zinkolie en maizena. De pijn was toen direct over en t genas ook snel. Arme s :*
pi_130359485
Oooohhhh arme Silvijn, het klinkt echt vreselijk ;(
pi_130359729
Ahhh spees, das te zielig. Man ik huil bijna mee bij dat badcape-snik-stukje -O-

Hormonen ;( Hopelijk helpt zinkzalf goed :*
Sarcasme. Herken het.
pi_130359820
En even geen billendoekjes! Gewoon washandjes met water. Zo zielig ;(
pi_130359962
Bedankt voor de tips! Maizena ga ik gebruiken mocht het nog open gaan. Is het nu gelukkig nog niet. Er zit nu een dikke laag zinkzalf op, vorige keer hielp dat heel snel (maar had hij niet zoveel pijn als nu). Die billendoekjes idd even weglaten. Ik vraag me nu sowieso af of die de boosdoener zouden kunnen zijn? Hij heeft 8,5 maand lang nooit uitslag gehad, en nu in de laatste weken 2 x. En we hebben sinds iets langer dan die periode Pampersdoekjes.

Spirit echt he ;( ik zat ook met tranen in mijn ogen op de bank en

SPOILER
moest er ook van huilen.

Oh ja Suiker dat hout op de grond, idd die herrie! Maar vlak ook de kruidvatringen op het laminaat niet uit :7
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:19:48 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130360084
-O- arme Silvijn ;(. Wat sneu Spees. Hier helpt zinkzalf ook altijd goed (toevallig net ook weer flink gesmeerd, tandjesluieruitslag).

En yay voor je spoiler!
pi_130360101
Spees! Wat leuk, gefeliciteerd!!! Oh god ik zal toch niet... :')
Sarcasme. Herken het.
pi_130360149
Hmm klinkt wel verdacht Spees :( zinkolie werkte hier beter dan zinkzalf. Kun je gewoon bij de apotheek halen. Fijn spul!
SPOILER
pi_130360207
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:21 schreef Fieder het volgende:
Hmm klinkt wel verdacht Spees :( zinkolie werkte hier beter dan zinkzalf. Kun je gewoon bij de apotheek halen. Fijn spul!
SPOILER
SPOILER
Testje Spirit! Doe een Coco :7
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:23:36 #250
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130360254
Spees, hier is Weleda billencreme het wondermiddel tegen kapotte billen, werkt altijd en vrijwel meteen.
Lientje heeft het zelden, maar krijgt het van pannenkoeken uit een pak pannenkoekenmix en als baby soms van citrusfruit.
pi_130360318
SPOILER
Spirit? :o
pi_130360379
Oh dank je Juud! Ik ga morgen eens wat halen. Dat zoiets 'kleins' zo zielig kan zijn he? Ik ga het eens bijhouden nu je dat zegt trouwens. Want hij heeft de laatste twee dagen mineola's ( :D ) als fruit gehad en dat krijgt hij eigenlijk nooit. Wat hij bij de eerste keer toen gegeten heeft weet ik niet meer. Wel de moeite om in de gaten te houden!

Ja Fieder, heel gezellig! Doen heel veel met zijn vieren.
pi_130360478
Spees wat zielig. Hopelijk helpt de zalf snel. Dit is echt niet leuk.
pi_130360565
Sofie kreeg stukke billen van mandarijnen. Als ze er veel at dan. Die werd boos als we stopten bij drie. Bij oma ook nog een mandarijntje, en huppakee, Sofie dr billen waren stuk. Ik deed er een dikke laag bepanthen op. Dat hielp bij haar toch het beste.
Het is zo zielig. :*
*poef* nu is het weg
pi_130360655
Oh Juud wat apart van die pannenkoekmix! Enig idee hoe dat zou komen?
Citrusfruit! Dat ga ik onthouden. Dat wilde ik ivm L's reflux toch liever niet geven.

Hij heeft trouwens zelfgemaakt wortel/ bloemkool uit de vriezer helemaal opgegeten *O*
pi_130360704
Whuu! Ik weet van niks! Wel heel zielig Spees, hopelijk gaat het snel beter. Weleda is idd fijn spul, sowieso het kopen waard.

En Fieder! Je kind vindt je brouwsels gewoon superlekker!
pi_130360754
quote:
Ik heb dus echt veel minder last gehad van de hele ks + naseep dan van de knip met openstaande hechtingen eerlijk gezegd.

Bij mij ging de ruggeprik juist uit tijdens het persen.

Coco, :D ik las eerst de spoiler en daarna pas de rest (iets met nieuwsgierigheid enzo)

Gulara! Fijn dat je er weer bent! Hoe is het gegaan zo zonder vriend? (misschien dat dat nog op de komende 4 pagina's staat, als dat zo is dan kom ik er later deze post vast op terug.

Wat een hororbevallingen. Kan me wel voorstellen dat je dan toch wat minder onbevangen tov een 2e staat. Hoewel, mijn 1e bevalling liep ook verre van vlekkeloos maar toch had ik in mijn achterhoofd dat dat vast geen 2e keer meer zou gebeuren. Misschien naïef. Hoewel ik mijn eigen horrorscenario's in mijn hoofd had mbt een tweelingbevalling.

L-E, fijn dat het bij de bedrijfsarts ok ging. Die concentratieproblemen wat suf maar de uitkomst fijn.

XM, wat een vervelend bericht. Hopelijk is ook dit weer een storm in een glas water maar kan me voorstellen dat je denkt wat nu weer.

Dat contact maken checkt de fysio hier trouwens ook. Dat moet ook omdat ze dan moeten volgen en hun hoofd mee moeten bewegen. Dus wat dat betreft vind ik het niet raar dat een fysio zoiets signaleert. Maar dan nog vind ik de woordkeuze niet zo sterk (zacht uitgedrukt). Sowieso om meteen met woorden als contactstoornis te strooien. :N

Hendrik O+

L-E een kotsende baby in de draagzak :D

Kleding: mijn kinderen dragen een mengelmoes van wibra,/zeeman, h&m, hema, tweedehands, moonkids, weet ik veel wat voor duurdere merken en lindex. Ik vind het vooral leuk om ze een beetje origineel te kleden. Heel het kinderdagverblijf zit vol met hema en h&m, dan liever een tweedehands hemaatje van een vorig seizoen. Duurdere kleding trouwens alleen in de sale of tweedehands.

Fieder's L zijn 1e broodkorst. Leuke foto!

Leuke foto's van As (pijn in mijn nek nu)

Hier ook verschillende browsers (is het niemand opgevallen dat ik nooit meer onder een verkeerd account post?). Ik in chrome en man houdt niet van veranderingen dus die is vastgeroest in IE.

Speelgoed: houten hema trein en duplo zijn favoriet bij dreumes. Duplo idd nog waar ik ook mee heb gespeeld. Net als fisher price, gaat ook lang mee. Maar dreumes is ook helemaal wel van een toettoet auto met geluidjes en de meisjes zijn blij met de plastic kruidvat ringen. Hoeft ook niet allemaal educatief verantwoord zijn. En boekjes zijn hier ook al helemaal stuk gelezen in 1,5 jaar en dat vind ik dan wel weer de investering waar. Boekjes O+

Spees, wat sneu! Klinkt wel als een tandje.

Fieder, al zoveel tanden! :o M kreeg zijn 1e tand met 10 maanden of zo dus ik verwacht voorlopig nog niks.

Spees, leuk je spoiler! Voor jou de 1e keer?

Zo, dat waren 4 pagina's of zo. Sorry als ik iemand vergeten ben.....

Hier vandaag schoonmoeder op bezoek gehad. Was best gezellig en de kinderen hebben zich prima gedragen.
pi_130360763
zo, ik ben best trots op mijn post als ik dat zo zie....
pi_130360885
Wauw kyara. Jij heb je best gedaan.
En sorry van die nek :D

Fijn van de gezellige dag en het gedrag van je kinderen.
pi_130360956
Zo Kyara, kudos!
1e keer inderdaad, vind het super leuk! Fijn dat je kinders zo voorbeeldig waren :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 20:59:21 #261
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130361427
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:33 schreef Fieder het volgende:
Oh Juud wat apart van die pannenkoekmix! Enig idee hoe dat zou komen?
Citrusfruit! Dat ga ik onthouden. Dat wilde ik ivm L's reflux toch liever niet geven.

Hij heeft trouwens zelfgemaakt wortel/ bloemkool uit de vriezer helemaal opgegeten *O*
Nee, geen idee wat het is, maar na drie keer de dag erna rode billen en verder zelden waren we er wel achter dat het de boosdoener was, dus nu maak ik zelf de mix als we het eten, dat gaat wel gewoon goed.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:04:28 #262
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130361610
Wij gebruiken overigens alleen Weleda voor onze kindjes en immer complimenten over hun huid en haar, dat het gaaf en zacht is...
Voor Lientje hebben we nu ook wel Hema Natural lijn, want dat gaat er met douchen tegenwoordig wel heel snel doorheen... :+
pi_130361671
Super Kyara! Ik was ook zoiets van plan vandaag, maar om nou de helft van jouw post over te typen... ;)

Gosh Spees, arme Silvijn... Hebben het toen met Lars ook eens gehad, kapotte billen tot bloedens toe... echt zo vreselijk. We zaten met z'n 3en te janken als er een luier verschoond moest worden. Wij maakten toen schoon met watjes en lauw water, of met van die gaasjes... héél voorzichtig. En we hadden een zinkolietje van de huisarts gekregen, inclusief spateltje om het er op te plamuren...
Ow, en yay *O* voor je spoiler!

Nu wilde ik iets typen over Femke's billetjes, maar in het kader van de Fokwet laat ik dat toch maar achterwege... O-)
pi_130361735
Zo Kyara! Fijn dat je een goede dag hebt gehad

Goed dat je het ontdekt hebt Juud. Ben wel benieuwd waar ze dan op reageert. En zelf maken is toch lekkerder. Nu wil ik pannenkoeken :'(
pi_130361799
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:22 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

SPOILER
Testje Spirit! Doe een Coco :7
Vorige week al gedaan en OMG!!!

SPOILER
Sarcasme. Herken het.
pi_130361849
Jeetje Shandaly, zo erg is het hier gelukkig niet. Hopelijk kan ik dat met de tips van hier voorkomen. Wat klinkt dat zielig zeg...
pi_130361963
Spirit je deed echt een Coco }:|
pi_130362005
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:13 schreef Fieder het volgende:
Spirit je deed echt een Coco }:|
Ja zeg, dat moest van Spees hoor :{w

:P
Sarcasme. Herken het.
pi_130362338
Jeetje Shandaly dat klinkt écht naar! Ik hoop dat niet mee te maken :N

Kyara je klinkt enigszins gematigd ;) Maar toch fijn dat het "best leuk" was! :D (en wow, wat een megapost!)

Ik vind Weleda zelf niet zo prettig, het ruikt wel lekker enzo maar mijn huid wordt er zo trekkerig van, het gevoel alsof het piept als je er met je hand over gaat. Als iemand dat begrijpt.

Juud wel fijn dat je erachter bent waar het door komt!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:26:21 #270
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130362543
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:21 schreef Suikertante het volgende:
Jeetje Shandaly dat klinkt écht naar! Ik hoop dat niet mee te maken :N

Kyara je klinkt enigszins gematigd ;) Maar toch fijn dat het "best leuk" was! :D (en wow, wat een megapost!)

Ik vind Weleda zelf niet zo prettig, het ruikt wel lekker enzo maar mijn huid wordt er zo trekkerig van, het gevoel alsof het piept als je er met je hand over gaat. Als iemand dat begrijpt.

Juud wel fijn dat je erachter bent waar het door komt!
Ja, maar die billencreme moet je ook niet op je snoet smeren... ;) :P :+
pi_130362565
Ik bedoel als ik de douchegel heb gebruikt _O-
(ik bedoelde dus dat ik het voor mezelf niet zo prettig vind en daarom niet op het idee ben gekomen het voor F te gebruiken)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:26:56 #272
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130362572
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 14:28 schreef Olf het volgende:

[..]

Ku0n4m he!
Ohja :') _O- :D

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 15:52 schreef Cocotrimonium het volgende:
Laatst zag ik het kindje van kennissen, en dat kindje draagt altijd heel dure merkkleding.
Het kind is 1,5jr. En als ik het over dure merkkleding heb, dan heb ik het over bijvoorbeeld D&G junior.

Nu had ik het na het bezoek erover met M., dat ik dat best wel belachelijk vind. Voor een kind van die leeftijd! Dat is toch bizar! En blablablalbla.

En toen bedacht ik me dat de andere kant van het spectrum me volledig koud laat: maakt me echt 0,0 niks uit of een kind wibra/zeeman/etc draagt. Koop ik voor S. ook.

Nu vraag ik me af of ik me daar zo 'druk' om maak (ik vind het waard om er met M. over te praten) omdat ik :
1. misschien onbewust jaloers ben?
2. ik het gewoon echt zó belachelijk vind (maar waarom maakt me dat uit? :D)

Dus. Tot zover de zelfreflectie van coco. Nu ga ik weer poetsen.

Over dit soort dingen denk ik dus na als ik sta te poetsen. Awesome. :D :')
:+
Ik vind het zelf ook wel enigzins overdreven hoor, áltijd merkkleding kopen voor je kind en zo duur.. Kijk birkenstocks zullen er hier ook wel komen voor haar maar dat vind ik dan weer anders :+

Ach spees wat sneu... :*
Ik gebruik hier zinkzalf van Zwitsal, vind ik beter dan sudo persoonlijk.. Bepanthen was hier een drama :')

Omg spirit _O-

Tja ik ben straks op vakantie dames dus mocht het raak zijn dan horen jullie het pas later :+
pi_130362640
Ja daag Enf, jij zoekt wel ergens een plekje om ons even in te lichten hoor! o|O

Wilde nog even zeggen dat ik vandaag verkeerdom geFokjinxt heb. F heeft namelijk net nog 50 cc bovenop zijn normale fles gedronken. Weirdo! O+
pi_130362769
Heh.. ik was vandaag met Femke weer naar het weeguurtje geweest, ons gezellige wekelijkse uitje. (Weer mét draagdoek trouwens, en paraplu... bleven we droger bij dan met de auto en dan met de maxicosi zeulen) Woog ze 5590g... 10g mínder dan vorige week! Maar ik mocht me geen zorgen maken, ze zag er prima uit, en het zou vast volgende week weer rechttrekken etc etc..

Maar ik was het boekje vergeten, en ik heb dus blijkbaar haar gewicht van vorige week verkeerd onthouden! Ze is niet 10g afgevallen, maar 90g aangekomen.. best netjes dus! Zucht... duffe ikke...
SPOILER
Ik ben trouwens niet zo van de merkkleding, niet voor mezelf en ook niet voor mijn kindjes. Vind het zeker voor kindjes zo zonde als ze er zo snel uitgroeien om er zoveel voor te betalen wat je er in veel gevallen niet aan af ziet. Krijg de meeste complimentjes over kleding als ze gewoon in een Zeemanpakje liggen :)
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:39:48 #275
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130363142
Ik geef voor mezelf echt weinig uit aan kleding, loop bijna altijd in spijkerbroeken en een shirtje, in de winter een vest, gerust van Miss Etam, C&A, H&M, Hema. Met Ecco gympen/laarzen/boots, dat laatst geef ik dan dus wel wat geld aan uit.

Maar mijn kindjes dragen het liefst mooie kleren als het aan mij ligt, maar ik geef er geen fortuin aan uit. Het liefst dingen van 40-50 euro en dan in de sale kopen voor 17,50 ofzo. Basics koop ik bij Hema en H&M en voor de rest vestjes, jurkjes, jumpsuits, shirts van de duurdere merken, zoals Duns, Smafolk, Moonkids, Maxomorra, Metsola, Lily Balou e.d.
Broeken voor Lientje koop ik dan sinds kort wel weer bij H&M, want duurder vind ik nu zonde omdat ze buitenspeelt, zich vies maakt en ik geen zeurmoeder wil zijn. :)
pi_130363612
Ik dacht altijd dat ik niets om merken zou geven als ik babykleding zou moeten kopen. Maar ik merk nu dat het voor jongetjes moeilijk is om iets leuks en bijzonders te vinden bij winkels als Wibra, Zeeman en C&A. Althans dat vind ik. Ik houd niet van cijfers, teksten en vale printen en dat is veruit het grootste aanbod. Op (spijker)broekjes ben ik best kritisch, de pasvorm vind ik vaak niet mooi. Ik vind een aantal duurdere merken vaak gewoon veel leuker. Ik koop wel altijd in de sale of tweedehands. H&M vind ik wel vaak leuke jongenskleertjes hebben. Voor meisjes vind ik wel dat er leuke dingen bij de budgetwinkels te vinden zijn.
pi_130363698
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Zo Kyara, kudos!
1e keer inderdaad, vind het super leuk! Fijn dat je kinders zo voorbeeldig waren :)
De zinkolie van Etos eigen merk ik heel dik en moeilijk er af te krijgen misschien dat dat helpt?
pi_130363767
En dure merken koop ik in de sale en de andere merken veel te veel ;)
pi_130363872
Zinkolie heb ik nog nooit gebruikt. Smeer je dat na het verschonen steeds in, net zoals zalf? Of is dat juist om te 'poetsen'?
pi_130363992
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Zinkolie heb ik nog nooit gebruikt. Smeer je dat na het verschonen steeds in, net zoals zalf? Of is dat juist om te 'poetsen'?
Dat is hetzelfde als de sudocreme (het gebruik ook) alleen is het wat dikker. Tenminste diegene die ik heb gebruik. Bij de oudste hielp en helpt sudo maar bij de jongste niet omdat ze nogal bewegelijk is en het er snel af is.

Edit: zinkoliezalf heet het heb ik even gekeken.
pi_130364044
Sjips zit ik de hele tijd te wachten op een bepaalde pagina op de lokale kabelkrant issie WEER voorbij :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 21:59:39 #282
259886 pessie
pi_130364209
Ik krijg voor Lauren nog steeds tassen vol kleding van de buurvrouw. Af en toe koop ik er eens iets bij bij HEMA, h&m, name it, prenatal... En via v&a koop ik ook leuke dingetjes. In de Dale koop ik nog wel eens iets van lief maar verder niet. Heb ook een jumpsuit van smafolk gehad voor haar in het begin. Zo ontzettend fijn maar 25¤ daaraan uitgeven kan ik gewoon echt niet.

Voor peuter trouwens vooral name it, wibra, we en een beetje h&m.

Maar goed, mijn portemonnaie is niet zo groot.
pi_130364219
Bedankt voor de tip. Ik ga morgen gewoon even van alles in huis halen zodat ik kan gaan uitzoeken wat werkt en zodat ik altijd iets in huis heb :+ Ik gebruik nu een tube die ik heb gekregen van iemand van mijn schoonfamilie, uit een Belgisch apotheekpakket. Dat werkte de vorige keer prima, maar ik kan niet echt achterhalen wat voor product het is. Alleen dat het luiercreme is. Maar dat is zeker niet zo dik als sudocrem en dan dus al helemaal niet zoals die zinkoliezalf. Ik wil alle levels wel in huis hebben :7
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:01:34 #284
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364309
'navond :O

Ik ben géén fan van 4 dagen werken, overweeg serieus om me morgen ziek te melden :') :@ Ben nu 3 dagen vroeg opgestaan en stond gisteren om 22:30 nog af te wassen :') en het is de drukste periode op mijn werk dus continu telefoon en dat haat ik :X

En nu zou ik naar bed moeten gaan, maar het idee dat ik dan straks een wekker zou moeten zetten voor late voeding houdt me tegen...

/Dagboek

Spees, wat klinkt dat naar! ;(
pi_130364331
Mijn knip is ook aardig geslonken sinds ik te horen heb gehad dat ik geen werk meer heb.
En vanavond heb ik de keus gehad (na weer mot met de buren) dat als ik stop met shoppen voor de kleintjes we wel kunnen verhuizen :')
pi_130364461
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:01 schreef LadyBlack het volgende:

Ik ben géén fan van 4 dagen werken, overweeg serieus om me morgen ziek te melden :') :@ Ben nu 3 dagen vroeg opgestaan en stond gisteren om 22:30 nog af te wassen :') en het is de drukste periode op mijn werk dus continu telefoon en dat haat ik :X

En nu zou ik naar bed moeten gaan, maar het idee dat ik dan straks een wekker zou moeten zetten voor late voeding houdt me tegen...

/Dagboek

Dat precies... maar dan komt het er wel op neer dat ik meestal maar maximaal 6 uur slaap, terwijl ik eigenlijk ietsjes meer nodig heb... :(
Maar wakker proberen te worden na anderhalf uur slapen is ook zo naar...
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:05:04 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364500
Ohja, hier een cheapskate met kleding... ik liep laatst kwijlend door de Zara, maar ik ga echt geen 20 euro uitgeven voor een jurkje dat E 2 maanden aankan :N

Koop veel bij Hema, Zeeman, V&D en de Hennes, en ben dol op V&A. Soms zoek ik merken op Marktplaats.
pi_130364546
Ah makkelijke keuze Tally (denk ik..)

Ik ga morgen nog even naar de Wibra. Voor de meisjes kan ik er goed slagen. Haal er ook ondergoed voor mijn oudste, en pyjama's enzo.
25% korting op de kinderkleding.
Met een meidenkwartet
pi_130364556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:01 schreef LadyBlack het volgende:

/Dagboek

Ik heb ooit via de moeilijke weg geleerd dat ik niet zoveel moet "moeten" van mezelf. Dus de afwas van drie dagen staat er nog en man doet de late EN de ochtendfles O+

Misschien loopt de afwas straks vanzelf wel weg *O*

Doe je rustig aan en denk je om jezelf LB? :*
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:07:32 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364606
Ik ga het er misschien even op wagen... laatst was ze ook eerder wakker toen de avondvoeding raar uitkwam.
pi_130364622
Ik heb normaal 4 a 5 uur slaap per nacht en daar functioneer ik prima op. Nu echter heb ik geluk als ik die 5 uur de afgelopen drie dagen heb gehaald.
Nu heeft de kleine bijna de hele dag gehuild met kleine tussenposes en rond 7 uur had ik dr eindelijk in slaap gaat mijn buurman beton hakken. Teringherrie en dus miepie weer wakker. :(
En dit is niet de enige keer dat hij zoiets flikt en als je dan gaat vragen of het niet overdag kan krijg je een: tot 10 uur mag ik doen wat ik wil }:|
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:08:10 #292
259886 pessie
pi_130364632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:06 schreef Cathmar het volgende:
Ah makkelijke keuze Tally (denk ik..)

Ik ga morgen nog even naar de Wibra. Voor de meisjes kan ik er goed slagen. Haal er ook ondergoed voor mijn oudste, en pyjama's enzo.
25% korting op de kinderkleding.
:P daar heb ik vorige week voor Nathan al gebruik van gemaakt. Ging voor een paarvspeelbroeken, kwam met veel meer thuis :@
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:08:57 #293
259886 pessie
pi_130364672
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:07 schreef Tally het volgende:
Ik heb normaal 4 a 5 uur slaap per nacht en daar functioneer ik prima op. Nu echter heb ik geluk als ik die 5 uur de afgelopen drie dagen heb gehaald.
Nu heeft de kleine bijna de hele dag gehuild met kleine tussenposes en rond 7 uur had ik dr eindelijk in slaap gaat mijn buurman beton hakken. Teringherrie en dus miepie weer wakker. :(
En dit is niet de enige keer dat hij zoiets flikt en als je dan gaat vragen of het niet overdag kan krijg je een: tot 10 uur mag ik doen wat ik wil }:|
Stomme buurman!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:10:24 #294
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364745
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:06 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb ooit via de moeilijke weg geleerd dat ik niet zoveel moet "moeten" van mezelf. Dus de afwas van drie dagen staat er nog en man doet de late EN de ochtendfles O+

Misschien loopt de afwas straks vanzelf wel weg *O*

Doe je rustig aan en denk je om jezelf LB? :*
Jahoor :* die afwas had ik 's middags willen doen maar toen lag ik een tukje te doen terwijl E nog op de opvang was. En mijn vriend doet al maanden bijna alles in huis, dus ik wil niet dat hij na een halve week midden in mijn zooi terecht komt.

Morgen is ie er weer *O* O+
pi_130364774
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, hier een cheapskate met kleding... ik liep laatst kwijlend door de Zara, maar ik ga echt geen 20 euro uitgeven voor een jurkje dat E 2 maanden aankan :N

Koop veel bij Hema, Zeeman, V&D en de Hennes, en ben dol op V&A. Soms zoek ik merken op Marktplaats.
Ik heb twee jurkjes hangen. Één van 80 euro en één van 120 euro. En als ik ze zie springen de tranen in mn ogen. Wanneer trek je dat nou aan! Beide jurkjes heeft de oudste 1 keer aangehad. De jongste nog niet maar volgens mij moet ik daar niet te als mee wachten.

Beide jurkjes gehad omdat we zolang hebben moeten wachten op een positieve test :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:11:15 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130364776
Suiker: hihi uhmmm oké :+

Lb oh wat naar.. Jeetje. Jij bikkel!

Tally och.. ;( bah! Dikke :*
pi_130364800
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef pessie het volgende:

[..]

Stomme buurman!
Zo heb ik hem vanavond niet genoemd :X
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:13:09 #298
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364888
Ik las vanmiddag op mijn werk iets mee over tweestrijd leuke goedkope kleertjes vs kinderarbeid... daar worstel ik ook mee. Wil het eigenlijk niet kopen, maar soms vergeet ik het en soms wil ik er niet bij stilstaan :@
pi_130364912
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 22:08 schreef pessie het volgende:

[..]

Stomme buurman!
Inderdaad.
Wij hielden altijd netjes rekening met de buurpeuter tijdens de verbouwing. Als dank gilt ze nu regelmatig de hele boel bijelkaar of voetbalt ze in de achtertuin als Otje naar bed moet. :')
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:15:14 #300
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130364994
Oof :W

Aardig van je buren ook :{
  donderdag 22 augustus 2013 @ 22:15:31 #301
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130365012
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo