abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130318266
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130318317
Op zoek naar Gulara

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef Gulara het volgende:
*inhoud niet zo boeiend*
Gulaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaara, waar ben je en is alles goed daar?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 17:55:40 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130319103
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 09:31 schreef Gulara het volgende:
*dinges*
Ja Gulara hoe ist nou? :7 :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_130319323
Ja Gulara, waar ben je?!

Op mijn Facebook is iemand tante geworden vandaag en beschreef de woorden: en ze heeft het helemaal gedaan zonder pijnstilling, nu al een topmoeder!

Ohja }:|
E.
pi_130320244
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja Gulara, waar ben je?!

Op mijn Facebook is iemand tante geworden vandaag en beschreef de woorden: en ze heeft het helemaal gedaan zonder pijnstilling, nu al een topmoeder!

haha ik denk niet dat je dat op jezelf mpet betrekken. Het is niet zo dat je geen topmoeder bent als je wél pijnmedicatie hebt gehad.

Ik vind bevallen zonder medicatie echt knap. Maar elke bevalling is zo anders, het is niet te vergelijken.
Zo denk ik dat ik ook wel zonder ruggeprik had kunnen bevallen als:
-F geen reuzenkind van 9pond was
- geen sterrenkijker was
-mijn ontsluiting elke 3uur met 1cm opschoot
-mijn weeën niet om de minuut kwamen
tsja :)
pi_130320281
Mangp, misschien kunnen we het 2e jaar ruilen? Dan doen we de kindjes gewoon om en om hihi.

Wij gaan onze tuin aanpakken. Het wordt n kinderparadijsje. We gooien t gewoon vol rubbertegels en dan n bigass speeltoestel met glijbaan en schommel!
pi_130320433
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:42 schreef Kwisted het volgende:

[..]

haha ik denk niet dat je dat op jezelf mpet betrekken. Het is niet zo dat je geen topmoeder bent als je wél pijnmedicatie hebt gehad.

Ik vind bevallen zonder medicatie echt knap. Maar elke bevalling is zo anders, het is niet te vergelijken.
- geen sterrenkijker was
Je zult het nooit weten, elke bevalling is anders. Misschien heb je niet al die dingen maar slaap je al weken niet en ben je gewoon uitgeput. Of ben je strikt aan bed gebonden en kun je de weeen daarom niet goed opvangen.

Ik ben in elk geval geen topmoeder.
pi_130320444
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:
Mangp, misschien kunnen we het 2e jaar ruilen? Dan doen we de kindjes gewoon om en om hihi.

Wij gaan onze tuin aanpakken. Het wordt n kinderparadijsje. We gooien t gewoon vol rubbertegels en dan n bigass speeltoestel met glijbaan en schommel!
vergeet de zandbak niet O+
pi_130320703
Ja is inderdaad ook zo kyara. Ieders omstandigheden zijn anders!

Zandbak wil ik wel, maaar we hebben 2 katten.. Dat moet dan consequent met deksel.
pi_130320784
quote:

[..]

Ik weet het, maar vind het gewoon zo'n gekke gedachte. Alsof wel of geen pijnstiller iets zegt over de kwaliteiten als moeder.

Overigens sta ik nog steeds achter mijn ruggenprik, beetje jammer dat hij niet goed aansloeg ;)
E.
pi_130320806
Oh en Kwisted, wat leuk! Een echte kindertuin O+
E.
pi_130320861
quote:

[..]

- geen sterrenkijker was
Ik ben aan de pijnstilling begonnen toen ik ruim 30u bezig was. En toen pas op een krappe 5cm zat :') :+

Had vooraf altijd het idee dat het wel zou lukken zonder (omdat ik regelmatig extreme buikpijnen en krampen heb, die ik moet wegpuffen :D en dus wel wat gewend ben), maar had geen rekening gehouden met een bevallingsmarathon.
Nu ben ik er nog steeds van overtuigd dat ik een hoge pijngrens heb. Mijn man gelooft dat het daarom zo lang duurde voordat ze eens een echo deden. Aangezien de ontsluiting minimaal was, zullen de verpleegsters wellicht hebben gedacht dat ik nog lang niet zover was en me 'aanstelde'. Dus dat ze me (nog) niet serieus namen. Dat is in ieder geval M.s theorie. :p

Oh, en de keizersnede. Die had me ook wat onprettig geleken zonder verdoving. :+
pi_130320936
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en de keizersnede. Die had me ook wat onprettig geleken zonder verdoving. :+
Mietje :{w :+

Ik heb gesmeekt om pijnstilling maar het was te laat. :'( Volgende keer wil ik m preventief. :s)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:08 schreef Gulara het volgende:
blablabla
Gularaaaaaaaaa? :{
pi_130321017
Joh echt, Coco? ;) De theorie van M klinkt best logisch hoor, vind ik. De verpleegster bij mijn bevalling zei dat ze heel erg kijken naar hoe een vrouw het lijkt te trekken.

Ik vond de verdoving bij de keizersnede hemels. Ik voelde de pijn bijna meteen wegglijden, heerlijk! En daarna proberen om mijn tenen te bewegen. Ik dacht echt dat het lukte maar ze lagen helemaal stil. :D
Alleen dat uit bed klimmen de dag erna, ik dacht dat mijn buik open zou scheuren :X
E.
pi_130321211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:59 schreef Kwisted het volgende:
Ja is inderdaad ook zo kyara. Ieders omstandigheden zijn anders!

Zandbak wil ik wel, maaar we hebben 2 katten.. Dat moet dan consequent met deksel.
Deksel wil je sowieso consequent mee zijn want 1 regenbui en het is een modderpoel. Wij hebben ook katten een kat (en buurtkatten) maar nooit problemen mee.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:13:27 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_130323322
Zijn we gulara kwijt? Ik heb haar ook al even gemist maar misschien is ze even op vakantie? Kyara, weet jij misschien meer?

Goed, sorry dat ik nog niet bij gelezen ben maar stats van Lauren in het bv-topic
OUD / Borstvoeding deel 170
Ze gaat wel erg hard.
pi_130323407
Elke bevalling is anders. Bij Jen wilde ik geen pijnstillend maar bij 2 cm ontsluiting jammerde ik wel anders. Helaas gekozen voor pethedine waardoor ik echt hele stukken van de dag kwijt ben.
Bij Leyla wilde ik geen herhaling van nummer 1 en was dus een ruggeprik besproken. Bij de vk bij strippen had ik al best wat ontsluiting en dus bij 4 cm naar het ziekenhuis maar eenmaal aangekomen veel te laat.
Bij Bram was het een ingeleide bevalling en kon ik geen kant op. Als ik moest plassen moesten alle toeters en bellen weer afgekoppeld en dan kon ik met stang en al naar de wc.

Grote zegt ook weinig denk ik. Jen was 3810, Leyla 3700 en Bram 4285.

Als ik mocht kiezen dan koos ik voor bevalling nummer 2.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:22:11 #18
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja Gulara, waar ben je?!

Eh. :{ Bijzonder.. Altijd apart als mensen zo veroordelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 18:44 schreef Kwisted het volgende:

Wat leuk!! O+ :D
pi_130323657
Pessie is dat niet goed als ze hard gaan? L gaat ook als een trein... Heb er nooit iets over gehoord van het CB.
Als ik naar de geboortegegevens kijk zit ze juist keurig op die lijn. Het enige wat je eraan kunt doen is minder voeden en dat is geen optie lijkt me?
pi_130323704
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:22 schreef Fieder het volgende:
Pessie is dat niet goed als ze hard gaan? L gaat ook als een trein... Heb er nooit iets over gehoord van het CB.
Als ik naar de geboortegegevens kijk zit ze juist keurig op die lijn. Het enige wat je eraan kunt doen is minder voeden en dat is geen optie lijkt me?
Gewoon op dieet zetten hoor! Je wil toch niet dat je baby naar de +1-lijn gaat :o
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:24:19 #21
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323711
Pessie wat een mooie curves zeg O+ lange ouders of niet? ^^
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:24:44 #22
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_130323720
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Gewoon op dieet zetten hoor! Je wil toch niet dat je baby naar de +1-lijn gaat :o
Nee, dan zijn ze dik hoor. :{w krijg je gelijk op je kop van het CB, dan moeten ze naar een strafkamp
:o
pi_130323760
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:24 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nee, dan zijn ze dik hoor. :{w krijg je gelijk op je kop van het CB, dan moeten ze naar een strafkamp
:o
En terecht. Vroeg mee beginnen. Dikke baby's :{w
pi_130323787
Nou een vriendin van mij moest haar meisje van het CB wel op dieet doen! :o "rantsoen" noemden ze dat (serieus!)
pi_130323825
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:26 schreef Fieder het volgende:
Nou een vriendin van mij moest haar meisje van het CB wel op dieet doen! :o "rantsoen" noemden ze dat (serieus!)
En hoe doe je dat dan? Even serieus?
pi_130323839
Ik vind dat echt het allerraarste wat je een ouder kunt adviseren en ik zou daar ook heel hard om lachen denk ik.
Ok, tenzij je je baby alleen maar taart/ spek met ei/ KFC geeft.
pi_130323866
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:27 schreef Ticootje het volgende:
En hoe doe je dat dan? Even serieus?
Minder vaak aanleggen ^O^
pi_130323914
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:28 schreef Fieder het volgende:

[..]

Minder vaak aanleggen ^O^
Het ging ook nog om bv? Dan kun je toch nooit teveel geven? :?
pi_130323994
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:29 schreef Mangostine het volgende:
Het ging ook nog om bv? Dan kun je toch nooit teveel geven? :?
Belachelijk he? En het ergste is dat ze hier ontzettend onzeker van is geweest. Want haar dochtertje zou obesitas en hart, lever, nier en 'weet ik het wat allemaal' problemen krijgen.
pi_130324006
Dat hoorde ik ook pas Er moest minder melk in, en 3 maaltijden op een dag. Het kind was toen net 6 mnd. (en minder zwaar dan Luuk was op dat moment)
*poef* nu is het weg
pi_130324007
Maar even serieus, Pessie, maak je je zorgen? Wat kan er dan aan de hand zijn? L is volgens mij vanaf zn geboorte wel 2 lijntjes opgeklommen :@
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:38:04 #32
259886 pessie
pi_130324193
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:32 schreef Fieder het volgende:
Maar even serieus, Pessie, maak je je zorgen? Wat kan er dan aan de hand zijn? L is volgens mij vanaf zn geboorte wel 2 lijntjes opgeklommen :@
Nou, op zich vind ik het gewoon een bijzonder lijntje. Al zie ik ook wel dat ze per bovenbeen 2 hammen heeft ( O+ ). Zal vast goed zijn, en ze begint nu ook te bewegen dus tsja. Nathan deed het nogal anders op deze leeftijd.
Ik snap wel waarom ik me een ongeluk Sjouw met de mc :')

Maar goed, CB heeft geen idee van lijntje want de computers deden het door de verhuizing naar het nieuwe gebouw niet.
Zou vrijdag worden opgelost. Maar goed, kind krijgt vooral veel melk, wat heel goed voor haar is en verder wat groente, beetje fruit een een halve broodkorst.

Editie: enf, ik ben 1m75 en manlief 1m83. Maar in mijn familie zijn de mannen allemaal tussen 1,90 en 1,98 lang, manlief ius daar echt een onderdeurtje (de familie foto's zijn ook zo leuk met al die hoofden die boven dat van manlief uitsteken :') )
pi_130324325
Ik vind t mooie lijntjes *O*
Ik vind t ook zo zwaar met de mc. Ga nergens meer heen zonder onderstel.

Ik heb weer de hele dag eten voor L gemaakt, hele lade van de vriezer gevuld. Zn prakje worteltjes ging er zowaar in :o (maar dat was nog niet ingevroren geweest dus dat is nog even afwachten). Best een beetje trots op mezelf
  woensdag 21 augustus 2013 @ 20:46:05 #34
259886 pessie
pi_130324486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 20:41 schreef Fieder het volgende:
Ik vind t mooie lijntjes *O*
Ik vind t ook zo zwaar met de mc. Ga nergens meer heen zonder onderstel.

Ik heb weer de hele dag eten voor L gemaakt, hele lade van de vriezer gevuld. Zn prakje worteltjes ging er zowaar in :o (maar dat was nog niet ingevroren geweest dus dat is nog even afwachten). Best een beetje trots op mezelf
Wanneer moet je jochie weer naar het CB? Ben benieuwd naar z'n stats!

Jum :Y)

Lauren heeft weer een stuk courgette geslacht, ze raakt er steeds behendiger in.
pi_130325018
5 september. Ik ben ook zo benieuwd! En geen prikjes dacht ik?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:04:41 #36
259886 pessie
pi_130325306
Nope, pas bij 11 maanden weer meen ik.
pi_130325607
Lange dame pessie O+

Ben benieuwd naar die van mijn kinderen. Ik mag ook 5 september fieder.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:24:06 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130326146
Over stats gesproken..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130326470
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:08 schreef .Sparkling. het volgende:
Joh echt, Coco? ;) De theorie van M klinkt best logisch hoor, vind ik. De verpleegster bij mijn bevalling zei dat ze heel erg kijken naar hoe een vrouw het lijkt te trekken.

Ik vond de verdoving bij de keizersnede hemels. Ik voelde de pijn bijna meteen wegglijden, heerlijk! En daarna proberen om mijn tenen te bewegen. Ik dacht echt dat het lukte maar ze lagen helemaal stil. :D
Alleen dat uit bed klimmen de dag erna, ik dacht dat mijn buik open zou scheuren :X
Heb jij mijn bevalling meegemaakt? Epiduraal werkte hier ook niet (rugweeen), spinaal was inderdaad HEMELS! Ik ben in slaap gevallen tijdens de keizersnede :')
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:34:25 #40
259886 pessie
pi_130326606
Cm gaat echt goed zeg! Hoe kijk je nu na anderhalve week naar het op verzoek voeden?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 21:37:27 #41
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130326748
Het gaat goed :Y. Ik vind het alleen nog lastig als ze er lang tussen laat en nog vrij laag zit in haar inname. Dan word ik nog wat nerveuzig of ze het wel gaat redden die dag. Maar over het algemeen gaat het goed. We voeden soms nog wel op ons verzoek, als we weg moeten en een voeding ongelukkig valt anders.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130326838
Mooie curves Pessie en XM :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130328463
Xm, wat was er nou met haar hoofdje dan? Dat was vorige meting toch ook niet goed ofzo?
  woensdag 21 augustus 2013 @ 22:12:38 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130328677
Niks. Ja, een afvlakking door voorkeurshouding. Morgen naar de fysio. Consternatie vorige keer bleek een vrij grove meetfout door het CB.
pi_130328933
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 22:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
Niks. Ja, een afvlakking door voorkeurshouding. Morgen naar de fysio. Consternatie vorige keer bleek een vrij grove meetfout door het CB.
:') fijn ook. Je maakte je behoorlijk zorgen.
  woensdag 21 augustus 2013 @ 23:10:55 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130331485
Klopt. Gelukkig had ik het zkh gebeld en daar ook de metingen opgevraagd en toen kwamen we er al snel achter dat het cb had lopen mutsen. Dame van het wegen had zelf maar besloten wat data aan te passen. Tja. Ze hebben overigens wel uitgebreid sorry gezegd daarvoor.
pi_130334066
Mooie curves zie ik! En ik blijf erbij dat de meneer Epiduraal :+ een Nobelprijs verdient.

Verder zijn dikke baby's :9
Hoewel, gister liet een vriendin een foto zien, de moeder van dat meisje had een rekenfoutje gemaakt en gaf al weken meer dan 30 schepjes per dag. Oepsieeee! Dat meisje is niet zo hot'n'sexy. Er moeten wel rolletjes aanzitten, dit was meer een puddinkje. :o

Gulaaaaaaaaaraaaaaaaaah!!! :W
pi_130337535
M'n kind vindt sinds gister 04:00 ineens veel beter dan 6:00. Wij niet eigenlijk :').
pi_130337691
05:10 hier. Goedemorgen. :O
pi_130337889
Dan hebben wij het echt luxe. Als Djen wakker wordt smorgens even bammetje met flesje en dan tukt ze zo weer verder tot 10 uur. Vooral lekker op zondagmorgen :-p
I
Jezusbabietjes die al op rantsoen worden gezet...

O en wat was ik bang voor. de ruggepril
pi_130337917
4.45 }:| Na 1000 keer instoppen uiteindelijk 6.00 geworden, toen een halfuur laten kletsen in zn bed.

En au au au ik heb pijn in mn rug :'( tussen mn schouderbladen. Lekker handig met baby
pi_130337959
Oneeee rugpijn kan echt hels zijn!
F geslapen van 21:30 tot 7:00.

We geven nog steeds zes flessen. Ik kan de laatste wel weglaten maar dan laat ie er overdag niet meer tijd tussen. En ik kan de tijd wel rekken maar dan is het wakker tijd. En als hij te lang wakker is wordt het leven er niet leuker op.. Dus we laten het voorlopig maar zo tot hij anders aangeeft :@

Goedemoooorgen! Vroeg wakkere dames: hopelijk wordt de dag fruitiger dan nu lijkt! :*
pi_130337964
As dat is toevallig! Leuk, ben benieuwd.
XM wat een mooie stats *O* en wat fijn dat het zo goed gaat. Stom van dat hoofdje. L's hoofd was vorige keer gekrompen als ik de meting moet geloven :{
Twinkle dat klinkt heerlijk

Suiker L liet pas een fles weg toen hij daar een heel potje fruit voor at (rond 10 uur). Nu zitten we nog steeds op 5 flessen, waarvan eentje om 23.00. Dat is geloof ik de volgende die wegvalt, maar die kan er echt nog niet af.
pi_130338003
Rosalie slaapt tegenwoordig van 20.00/20.30 tot 07.00 :o uiteraard dan nog wel een fles om 23.00.
Dan is ze een half uurtje wakker en slaapt vervolgens weer tot de volgende fles van 11.00. Soms is ze rond 10.30 wakker.
Zit nu de 1e fles te geven.
Mag van mij wel zo blijven *O*

En verder alles gelezen maar nu nog reageren is een beetje mosterd na de maaltijd.
pi_130338110
Hier was het ook ineens half zes.

Wij hebben de late fles denk ik 1,5 maand geleden afgeschaft toen hij hem steeds slechter ging drinken. Sindsdien op 4 flessen.
Waarvan de laatste rond 18.30/19.00 uur. Over het algemeen 12 uur later de volgende fles.

Een echte ritme is er daarna nog niet wb slaapjes.
pi_130338233
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 04:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
M'n kind vindt sinds gister 04:00 ineens veel beter dan 6:00. Wij niet eigenlijk :').
Ja zeg, komt ze uit zichzelf is het weer niet goed :P

Geef je late voeding rond 11 uur? Hielp bij ons enorm!
Sarcasme. Herken het.
pi_130338262
Hey Suiker, je zegt dat een baby max 30 schepjes voeding per dag mag? Hoe dat zo? Ik zat eens te tellen en Isa komt daar ook bijna op uit. Soms wel, soms niet. Hoe zit dat?
Sarcasme. Herken het.
pi_130338438
Wooooh XM, goed!!

Spirit, rot als de epiduraal niet werkt he? Ik las er allemaal jubelverhalen over en hij werkte maar aan 1 helft van mijn lijf -O-

Zegt het cb serieus over een baby dat ze te dik zijn? Ongelooflijk..
Offtopic maar moest er ineens aan denken: de schoolarts had bij mijn nichtje op de afspraak tegen haar gezegd dat ze veeeel te dik was. Tegen een kind van 6 :X mijn zus was erbij dus die heeft het wat laten nuanceren, bleek dat nog hartstikke mee te vallen, mijn zus moet alleen wat letten op haar gewicht want ze is iets zwaarder dan gemiddeld.

Ontopic ;)
Hier zijn de nachten ook rot sinds deze week! E. Is overdag altijd onrustig maar de nachten waren top, ze kwam maar 1 keer voor een fles en dat was het. Nu krijgt ze de late fles tegen 22 uur, tussendoor wakker en rekken met de speen, rond 1.30 fles, tussendoor weer wakker en dan rond 6.00 weer de fles. We waren te verwend :')
E.
pi_130338503
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:38 schreef .Sparkling. het volgende:

Spirit, rot als de epiduraal niet werkt he? Ik las er allemaal jubelverhalen over en hij werkte maar aan 1 helft van mijn lijf -O-

Ik weet überhaupt niet of dat kreng heeft gewerkt en niemand kan het me vertellen -O- Ik weet wel dat de huid van mijn buik verdoofd voelde aan de bovenkant, maar dat ik de weeen nog gewoon voelde. Kan prima zijn dat ik alleen/vooral rugweeen had met dank aan mijn sterrenkijkertje. Ik ging in ieder geval hartstikke dood van de pijn :') met mijn uberlage pijngrens... Naja, volgende keer gewoon geplande keizersnede O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130338504
Bij mij werkte de ruggenprik ook maar aan een kant en dat vond ik al de hemel op aarde. Ik denk dat dat in mijn top 10 van levenservaringen staat(stond) :P

Spirit, die max aan schepjes heeft met de nieren te maken. Teveel melkpoeder kan de nieren te zwaar belasten. Was de max niet 32?
pi_130338511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:16 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja zeg, komt ze uit zichzelf is het weer niet goed :P

Geef je late voeding rond 11 uur? Hielp bij ons enorm!
Ja, alleen iets eerder, rond 22/22:30. Daar deed ze het tot eergister op tot tussen ergens 5 en 6, maar nu niet meer dus. Terwijl ze nu ook alweer 4,5 slaapt. Maar komt me nu wel goed uit, om 10:30 fysio, dus hoe later de voeding, des te meer kans dat ze dan beetje wakker is.
pi_130338546
Irritant he sparkling als ze het ineens om gaan gooien.

Hier komt het omdat kyan niet zo lekker in zijn vel zit. Last van tanden en zijn buik.

En idd tegen kinderen dat zeggen is niet zo heel slim. En bij baby's trekt dat vaak allemaal nog wel bij.

Over pijnstilling kan ik niet meepraten, beide keren niet gehad. Ondanks dat de duur ongeveer gelijk was (2 uur na het breken van de vliezen bij 5 en 4 cm ontsluiting) toch totaal anders ervaren.
pi_130338560
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij werkte de ruggenprik ook maar aan een kant en dat vond ik al de hemel op aarde. Ik denk dat dat in mijn top 10 van levenservaringen staat(stond) :P

Spirit, die max aan schepjes heeft met de nieren te maken. Teveel melkpoeder kan de nieren te zwaar belasten. Was de max niet 32?
Maar er staat ook dat een baby 150ml per kg lichaamsgewicht mag. Ik vind het zo heerlijk, al die tegenstrijdigheid :') Isa zou op basis daarvan met 6,5 kg 975ml mogen en dat zijn dus al 32 schepjes.
Sarcasme. Herken het.
pi_130338574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik weet überhaupt niet of dat kreng heeft gewerkt en niemand kan het me vertellen -O- Ik weet wel dat de huid van mijn buik verdoofd voelde aan de bovenkant, maar dat ik de weeen nog gewoon voelde. Kan prima zijn dat ik alleen/vooral rugweeen had met dank aan mijn sterrenkijkertje. Ik ging in ieder geval hartstikke dood van de pijn :') met mijn uberlage pijngrens... Naja, volgende keer gewoon geplande keizersnede O+
Bah, niet fijn nee -O-
Hier ook een geplande keizersnede volgende keer inderdaad. Daar was ik best opgelucht over moet ik bekennen :@
E.
pi_130338609
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:47 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Maar er staat ook dat een baby 150ml per kg lichaamsgewicht mag. Ik vind het zo heerlijk, al die tegenstrijdigheid :') Isa zou op basis daarvan met 6,5 kg 975ml mogen en dat zijn dus al 32 schepjes.
Ik weet het niet precies hoe dat zit. Zal misschien op basis van een standaardverhouding zijn, max 150ml melk per kilo. Want extra water mag volgens mij gewoon als t kind verder gewoon groeit en eet. Correct me if i'm wrong want ben in zombiemodus en geen zin om bronnen te zoeken oO<
pi_130338613
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:43 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt ja? Ik vond het in het begin wel heerlijk weet ik nog maar later deed het zo verschrikkelijk veel pijn en na een paar uur wist ik niet meer wat ik moest doen om de pijn draaglijk te houden.
E.
pi_130338618
Ik heb toch duizend keer liever de hel van vaginaal bevallen dan de nasleep van een keizersnede. Alsof je scheurbuik hebt zodra je je beweegt. (Jaja, ik weet nog goed hoe het voelde, scheurbuik anno 1780)
pi_130338634
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:50 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies hoe dat zit. Zal misschien op basis van een standaardverhouding zijn, max 150ml melk per kilo. Want extra water mag volgens mij gewoon als t kind verder gewoon groeit en eet. Correct me if i'm wrong want ben in zombiemodus en geen zin om bronnen te zoeken oO<
Extra water kent ook een maximum, zei de kinderarts mij. Maar heel duidelijk is die grens niet, ofzo? Niet onbeperkt extra water iig.
pi_130338647
Oh 32 zou ook kunnen ja. Ongeveer wat correspondeert met een liter water. Spirit wat noem jij een tegenstrijdigheid? Ze zit er toch onder? Het is die som tót een liter. Je bouwt op tot die max en dan zou je mogen starten met bijvoeden. Het is in elk geval de bedoeling dat dat zo mooi uitkomt dacht ik, als je baby na twee maanden al op de liter zit gaat de vlieger natuurlijk niet op.

Danic hoezo "uiteraard" nog wakker maken?

Gingen jullie baby's meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie een fles afschaffen en daardoor gingen ze meer drinken en toen langer ertussen laten of gingen jullie rekken en toen gingen ze meer drinken?
F drinkt nog steeds zijn flessen niet leeg.
Hij drinkt nu rond de 800 cc per dag. Soms 750, soms 850. En dat is inclusief de melkpoeder. (150 cc + poeder = 170 cc). Dus hij drinkt zo'n 20 a 25 schepjes per dag. (4 mnd / 18 wkn/ 6,8 kg(?)

[ Bericht 8% gewijzigd door Suikertante op 22-08-2013 09:00:28 ]
pi_130338692
Voor dit tijdstip gaan jullie wel erg snel. Volgens mij vergeet ik überhaupt wat mijlpalen/reacties, sorry.
pi_130338701
Ik ben nog nooit vaginaal bevallen dus dat is ook niet waar ik zo tegenop zie. Wel tegen weeën die aan 1 stuk komen, urenlang. En dan uiteindelijk blijkt dat de baby niet op de baarmoedermond drukt dus ik nooit voldoende ontsluiting kon krijgen en dan toch een ks krijgen. Bij de controleafspraak na 6 weken zei de gyn dat mijn bekken te nauw zijn om er een kind door te krijgen waarschijnlijk dus dat de kans dat het een volgende zwangerschap hetzelfde gaat heel groot is. Ik mag het natuurlijk proberen met een lage drempel tot een ks of direct een geplande ks. Vind ik best een fijn idee, al weet ik niet of er ooit een tweede komt.
E.
pi_130338794
Suiker hier gingen we meer aanbieden en er langer tussen laten. En soms rekken. Dat liep eigenlijk een beetje met elkaar samen. Maar wij kwamen er hier al snel achter dat hij liever minder en grotere flessen wilde.
En uiteindelijk was zijn slaap belangrijker dan zijn avond fles.
pi_130338856
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:56 schreef .Sparkling. het volgende:
al weet ik niet of er ooit een tweede komt.
Over een tweede gesproken.

Aangezien we laatst een keer per ongeluk 'onveilig' seks hebben gehad, en ik de laatste tijd vaker misselijk ben en andere vage klachten heb, heb ik er eens een test tegenaan gegooid.

En OMG OMG OMG OMG OMG!

SPOILER: foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130338887
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:50 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Echt ja? Ik vond het in het begin wel heerlijk weet ik nog maar later deed het zo verschrikkelijk veel pijn en na een paar uur wist ik niet meer wat ik moest doen om de pijn draaglijk te houden.
Ja, iedere ervaring is toch weer anders. Ik heb de ruggenprik alleen tijdens de persfase gehad. Had waarschijnlijk al volledige ontsluiting toen ik werd gebracht voor de prik. Dus het heeft toen niet heel lang meer geduurd. Ik voelde de weeën nog wel, deed flink pijn, maar het contrast was erg groot met daarvoor.

LE begrijp me niet verkeerd, ik ben HEEL blij dat ik geen keizersnede gehad heb. Achteraf dan, tijdens was ik niet voor rede vatbaar :P

Suiker, hier werden de flessen alleen niet leeg gedronken toen de speenopening te klein bleek. Verder nooit gehad dus heb geen tips voor je.

COCO :o :o :o :o

SPOILER
pi_130338982
Ok Suiker, limiet dus een liter, dat staat er dan weer niet bij :P Ik dacht gewoon dat gezien Isa al op de max zou mogen zitten, hoe dat dan voor zwaardere kindjes zou gelden.

Maar misscHien is dit als met alles een richtlijn die je los mag laten.
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:18:12 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130339024
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:15 schreef Spirit82 het volgende:
Ok Suiker, limiet dus een liter, dat staat er dan weer niet bij :P Ik dacht gewoon dat gezien Isa al op de max zou mogen zitten, hoe dat dan voor zwaardere kindjes zou gelden.

Maar misscHien is dit als met alles een richtlijn die je los mag laten.
Nou, als zelfs Nutricia zelf aangeeft dat er een max. is zou ik die richtlijn toch wel een beetje aanhouden ;). Teveel schepjes belast de niertjes teveel en zou gewoon niet goed zijn voor je kleintje. Nu heeft mijn E. ook een enkele x teveel gehad maar als het structureel teveel is zou ik toch eens kijken naar een ander schema/bijvoeden (afh. van leeftijd)/pap/voeding voor hongerige baby's. Wij zijn overgestapt op Forte voeding voor hongerige baby's toen die grens toch wel best vaak in beeld kwam :)
pi_130339047
Coco!!!
SPOILER
Spirit ik ben het wel met je eens. Richtlijnen zijn om soms los te laten. Als ze er een eertje boven zou zitten zou ik me ook niet te druk maken. Maar als hij structureel boven de 30(32) schepjes had gezeten zou ik wel aan de bel trekken.

Wat Soesa zegt dus ;)

Maar I is ook vier maanden, dus tegen de tijd dat zij de liter bereikt zou je ook kunnen overwegen met bijvoeden te beginnen om de fles wat uit te stellen bijvoorbeeld. Of zeg ik nu iets heel raars?

[ Bericht 0% gewijzigd door Suikertante op 22-08-2013 09:35:32 ]
pi_130339124
Spirit, maak je al pap met rijstebloem van een fles? Dat was bij ons wel een must om de flessen binnen de marges van het redelijke te houden.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:25:48 #79
381212 Gulara
From the future
pi_130339145
Oeps! Sorry... :@

Ik ben er nog hoor. Maar ik was even niet echt binnen OUD. Vriend was een klein weekje weg dus 's avonds vooral met Pi bezig (die besloot dat het met mama helemaal alleen wel zo netjes was om wat beter te gaan slapen).
Heb ik 30 juli hier voor het laatst gepost, nee toch? :o

Maar ik leef nog hoor! Maar het kwam qua meeposten zo onhandig uit (tijdsverschil en zo). Maar nu vriend weer terug is kom ik weer meeposten hoor! *O*

Gemiste sappige roddels mogen per DM. :7
pi_130339154
Gulara! Ik had spoorloos al gemaild dude.
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:27:13 #81
381212 Gulara
From the future
pi_130339171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Gulara! Ik had spoorloos al gemaild dude.
Ja ik heb Derk net een bakkie aangeboden. c_/
pi_130339181
Gularaaaaaa!!! :W
E.
pi_130339199
Wie is Derk :D

SPOILER
Wel heel fijn dat Pi beter scclaapt!!!++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Sorry dat was een cadeautje van Silvijn. Die dus nu wakker is en aandacht wil. Dus doei tot later!
pi_130339203
Coco!! :o

SPOILER
E.
pi_130339268
Haaaa Gularaaaa! *O*
Lekker zeg dat Pi je wat rust gunde, tegelijk natuurlijk heel etterig dat hij het blijkbaar állemaal expres doet }:| :P

Maar begrijp ik nou goed dat F het minst drinkt van de baby's op zijn leeftijd? Hoe kan hij dan zo'n lekkere bolle zijn? :D
pi_130339293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 08:51 schreef L-E het volgende:
Ik heb toch duizend keer liever de hel van vaginaal bevallen dan de nasleep van een keizersnede. Alsof je scheurbuik hebt zodra je je beweegt. (Jaja, ik weet nog goed hoe het voelde, scheurbuik anno 1780)
Tja het zal ook per bevalling enorm verschillen. Na 3 dagen had ik gewoon geen energie meer, ik was kapot en smeekte letterlijk om die keizersnede. Ik kon gewoon niet meer. Het is heel erg, maar ik heb eigenlijk niet eens meer aan mijn kind gedacht, de pijn moest gewoon stoppen ;( Dat wil ik gewoon echt niet nog een keer meemaken, ik heb ook het gevoel dat ik door die extreme vermoeidheid de eerste dagen met mijn kind volledig heb gemist. Volgende keer met een geplande keizersnede hoop ik daar uitgerust in te kunnen gaan, alles mee te krijgen en volop te kunnen genieten van de geboorte van en eerste dagen met mijn kindje. En ja, die eerste 2 weken doen pijn, maar ik vond dat met pijnstilling prima te handelen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339315
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:19 schreef Suikertante het volgende:
Coco!!!
SPOILER
Spirit ik ben het wel met je eens. Richtlijnen zijn om soms los te laten. Als ze er een eertje boven zou zitten zou ik me ook niet te druk maken. Maar als hij structureel boven de 30(32) schepjes had gezeten zou ik wel aan de bel trekken.

Wat Soesa zegt dus ;)

Maar Isa is ook vier maanden, dus tegen de tijd dat zij de liter bereikt zou je ook kunnen overwegen met bijvoeden te beginnen om de fles wat uit te stellen bijvoorbeeld. Of zeg ik nu iets heel raars?
Mijn kind is heul nog geen 4 maanden :o

Nog 11 dagen :P
Sarcasme. Herken het.
pi_130339340
Ja dat zeg ik. Vier maanden. ~O>
Nee hoor, jouw baby is nog een kleine mini frupsiefruttiesnoesmop! O+
  donderdag 22 augustus 2013 @ 09:37:46 #89
381212 Gulara
From the future
pi_130339373
Ooh wat een warm welkom! *O* Ik voel me nu wel een beetje schuldig... :@
Maar ik ben trouwens wel bijgelezen over hoe het met Estelle, Sylvie en Yo gaat. :P

Spees, die gast van spoorloos heet toch Derk, is dat jouw vader ja? :P

Suiker wat gemeen hè. En volgens mij drinkt mijn Bollie ook niet zo veel hoor.

Ik heb allemaal rare pijltjes in m'n scherm? En m'n smileys staan scheef. :?
pi_130339394
Dat is de zwaartekracht. Je hangt aan de verkeerde kant van de wereld.

( :') )
pi_130339395
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja dat zeg ik. Vier maanden. ~O>
Nee hoor, jouw baby is nog een kleine mini frupsiefruttiesnoesmop! O+
Dat krijg ik m'n strot toch niet uit joh :')

Mijn kind is een lekkere dikbil. En een lachebek! En een monster O+

Maar qua drinken verschilt ze heel erg per dag. Meestal drinkt ze de late en vroege fles 180. Daartussenin is het maar raden wat ze wil. Soms drinkt ze nog 400 ml, soms 600.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339679
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:33 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Tja het zal ook per bevalling enorm verschillen. Na 3 dagen had ik gewoon geen energie meer, ik was kapot en smeekte letterlijk om die keizersnede. Ik kon gewoon niet meer. Het is heel erg, maar ik heb eigenlijk niet eens meer aan mijn kind gedacht, de pijn moest gewoon stoppen ;( Dat wil ik gewoon echt niet nog een keer meemaken, ik heb ook het gevoel dat ik door die extreme vermoeidheid de eerste dagen met mijn kind volledig heb gemist. Volgende keer met een geplande keizersnede hoop ik daar uitgerust in te kunnen gaan, alles mee te krijgen en volop te kunnen genieten van de geboorte van en eerste dagen met mijn kindje. En ja, die eerste 2 weken doen pijn, maar ik vond dat met pijnstilling prima te handelen.
Ik vond de ks op zich ook prima te doen (ook het herstel) :Y Was wel redelijk zwaar, maar ik kijk er helemaal niet negatief op terug verder (wat niet wil zeggen dat er geen negatieve aspecten aan zaten, maar dat zou met een vaginale bevalling ook zijn geweest).

Spirit, vanaf wanneer kreeg jij pijnstilling dan?

Bij mij begonnen zondagochtend de weeën, op dinsdagochtend kreeg ik de eerste keer een prik in mijn bil, en die heb ik toen 's middags ook nog gehad. Pas rond 17.30u een ruggenprik. Heb alle keren zelf om pijnstilling gevraagd, omdat ik al zo lang bezig was en bij mezelf dacht "ik moet straks ook nog gaan persen, en ik ben bang dat ik daar veel te moe voor ga zijn anders".

De ruggenprik verlichtte de weeën vooral, ze zijn nooit weggeweest. Ze kwamen er ook weer steeds harder doorheen (of zouden de weeën zijn blijven toenemen qua heftigheid en léken ze er harder doorheen te komen? We zullen het nooit weten, een van die mysteries des levens :+ ). en ik moest ze wegpuffen. Maar goed, ik was toch blij met de prik :P

De ruggenprik voor de ks daarentegen: die was heaven :D :+
pi_130339689
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Spirit, maak je al pap met rijstebloem van een fles? Dat was bij ons wel een must om de flessen binnen de marges van het redelijke te houden.
Vanaf wanneer mag dat Spees?
Sarcasme. Herken het.
pi_130339706
Jezus, bijna een hartaanval hier :'). Zou wel supergaaf zijn geweest zeg Coco :o :D Gaan jullie er stiekem al een beetje per ongeluk expres voor? ;)

Gulara :W Fijn zeg, dat het slapen beter gaat! Hopelijk houdt ie dit vast nu z'n papa weer thuis is.

Ik zit in de trein met J nu, half uur gehad, nog 5 kwartier te gaan, fingers crossed :P
pi_130339713
Gulara is terug! Woei! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:38 schreef Suikertante het volgende:
Dat is de zwaartekracht. Je hangt aan de verkeerde kant van de wereld.

( :') )
:D :'( _O-
pi_130339782
Welkom terug gulara.

Suiker toen kyan 4 maanden was zat hij gemiddeld op de 650-700 dus vergelijkbaar. En die heeft ook genoeg spekkies hoor.
pi_130339798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:51 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik vond de ks op zich ook prima te doen (ook het herstel) :Y Was wel redelijk zwaar, maar ik kijk er helemaal niet negatief op terug verder (wat niet wil zeggen dat er geen negatieve aspecten aan zaten, maar dat zou met een vaginale bevalling ook zijn geweest).

Spirit, vanaf wanneer kreeg jij pijnstilling dan?

Bij mij begonnen zondagochtend de weeën, op dinsdagochtend kreeg ik de eerste keer een prik in mijn bil, en die heb ik toen 's middags ook nog gehad. Pas rond 17.30u een ruggenprik. Heb alle keren zelf om pijnstilling gevraagd, omdat ik al zo lang bezig was en bij mezelf dacht "ik moet straks ook nog gaan persen, en ik ben bang dat ik daar veel te moe voor ga zijn anders".

De ruggenprik verlichtte de weeën vooral, ze zijn nooit weggeweest. Ze kwamen er ook weer steeds harder doorheen (of zouden de weeën zijn blijven toenemen qua heftigheid en léken ze er harder doorheen te komen? We zullen het nooit weten, een van die mysteries des levens :+ ). en ik moest ze wegpuffen. Maar goed, ik was toch blij met de prik :P

De ruggenprik voor de ks daarentegen: die was heaven :D :+
Ik was ook wel blij met die prik, ik bedoel, wie weet hoe heftig het anders geweest zou zijn, maar ik vond het nog steeds gruwelijk pijnlijk en ik kon de weeen op geen enkele manier opvangen, terwijl mij letterlijk is gezegd voor de weeenopwekkers aan gingen: "We raden je een goede pijnstilling aan, dus een ruggenprik, want je moet nog wel even.". De enige mogelijkheid was dat mijn man op mijn stuitje duwde, heel hard, met zijn volle gewicht. Die arme man heeft er nog dagen spierpijn van gehad :')

Ze hebben hem op de dag van de geboorte gezet, 2 mei, sochtends rond een uur of 10. Ik had toen 4 cm ontsluiting, maar mn weeen waren zo goed als weg. Ik was toen dus al bijna 2 dagen bezig en liep al ruim 24 uur met gebroken vliezen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130339833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:52 schreef L0t.. het volgende:
Jezus, bijna een hartaanval hier :'). Zou wel supergaaf zijn geweest zeg Coco :o :D Gaan jullie er stiekem al een beetje per ongeluk expres voor? ;)
Nee, het mag eigenlijk nog niet. Nog geen groen licht van mijn specialisten (weet niet eens of dat per se nodig zou zijn, maar liever wel). Het was echt een foutje. Stelletje hormonale puber-konijnen dat we zijn*!

* eigenlijk totaal niet :D :')

Succes in de trein!
pi_130339916
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 09:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik was ook wel blij met die prik, ik bedoel, wie weet hoe heftig het anders geweest zou zijn, maar ik vond het nog steeds gruwelijk pijnlijk en ik kon de weeen op geen enkele manier opvangen, terwijl mij letterlijk is gezegd voor de weeenopwekkers aan gingen: "We raden je een goede pijnstilling aan, dus een ruggenprik, want je moet nog wel even.". De enige mogelijkheid was dat mijn man op mijn stuitje duwde, heel hard, met zijn volle gewicht. Die arme man heeft er nog dagen spierpijn van gehad :')

Ze hebben hem op de dag van de geboorte gezet, 2 mei, sochtends rond een uur of 10. Ik had toen 4 cm ontsluiting, maar mn weeen waren zo goed als weg. Ik was toen dus al bijna 2 dagen bezig en liep al ruim 24 uur met gebroken vliezen.
Gingen ze je aan de weeënopwekkers leggen zeker?

Ik vroeg het trouwens vooral, omdat ik van vermoeidheid niet echt -bewust- last had onbewust misschien wel, kon ik daardoor steeds minder goed weeën opvangen, wie weet., maar denk dat ik doorging op adrenaline ofzo :D

Dacht dat ik misschien veel eerder dan jij aan de ruggenprik hing, dat dat misschien scheelde (in de vermoeidheid).

Iedere bevalling is uiteraard anders, maar heb het idee dat die van ons toch behoorlijk op elkaar lijken! Weet nog dat je daar ook even (een soort van bang) voor was, toen je deed updaten in het Z&G topic. En dat ik ook echt extra rot voor je vond toen achteraf bleek dat het idd bijna dezelfde soort bevalling was.
pi_130340009
L0t dat komt vast goed in de trein!

Coco en Spirit, eerlijk gezegd lijkt het me echt heel erg, jullie bevallingen. Ik was zo blij dat alles redelijk voorspelbaar verliep bij mij.. en Spirit jij stond eerst nog koekjes te bakken en iedereen was jaloers op je!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')