mwoch mij raakt het niet verder one way or the otherquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:52 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wees blij dat hij vrij rondloopt, in tegenstelling tot Bradley Manning.
dan heb je nog de antimilitaristenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:52 schreef thespaceman1 het volgende:
Dat is idd echt walgelijk (en ook een beetje wat ik hierboven bedoelde). Die mensen hebben er zelf al waarschijnlijk nog nachtmerries van, laat staan als er even zo'n hufterige journalist je moeder ermee lastig gaat vallen en kwetst.
Waarom heb je medelijden met huurmoordenaars?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:52 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Alleen het feit dat wie dan ook makkelijk de namen van jou en je familie kan achterhalen als je mensen aangevallen of gedood hebt in een oorlog, daar zou ik heel slecht tegen kunnen.
Lekker makkelijk praten zo.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwoch mij raakt het niet verder one way or the other
maar ik had liever gezien dat hij zijn zaak voor de rechter had gebracht, desnoods het internationale strafhof hier in Scheveningen dan dat hij in een land schuilt waar je nog niet eens het recht hebt om je seksuele geaardheid te uiten
ik vind het ook een tikje hypocriet
dat heb je altijd op een online forumquote:
" Ik had liever gezien"... wees blij dat die mensen iets ondernemen, ondanks alle persoonlijke risico's.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb je altijd op een online forum
mweh ik beoordeel dat op een case by case basisquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:01 schreef heiden6 het volgende:
[..]
" Ik had liever gezien"... wees blij dat die mensen iets ondernemen, ondanks alle persoonlijke risico's.
Al zijn ze al fout door bij zulke clubjes te gaan 'werken'.
Dat is geen legitieme organisatie maar een inherent crimineel instituut, en daarom heeft een geheimhoudingsplicht geen betekenis.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
mweh ik beoordeel dat op een case by case basis
gewoon iets ondernemen omdat er op het internet mensen blij van worden vind ik niet goed genoeg
je ging willens en wetens in het leger en daar komt een geheimhoudingsplicht bij
Ik had liever gezien dat hij alle mogelijke informatie had gepubliceerd en was gevlucht naar waar dan ook dat hij veilig was. Dat je kunt verwachten dat je verketterd, onderdrukt en geterroriseerd wordt maakt het nog niet terecht.quote:als je dan de grote vent uit wil hangen dan moet je daar ook je verantwoordelijkheid voor nemen
VI HOOLIGANSquote:
euhquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:07 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is geen legitieme organisatie maar een inherent crimineel instituut, en daarom heeft een geheimhoudingsplicht geen betekenis.
Als je staatslegers op dergelijke manieren kunt saboteren juich ik dat toe. Het zijn vijanden van de vrijheid.
dat heeft hij toch ook gedaan?quote:[..]
Ik had liever gezien dat hij alle mogelijke informatie had gepubliceerd en was gevlucht naar waar dan ook dat hij veilig was. Dat je kunt verwachten dat je verketterd, onderdrukt en geterroriseerd wordt maakt het nog niet terecht.
Volgens mij erkennen de VS dat hof niet, dus ik ben benieuwd hoe Nederland daarop zou reageren. En vergeet niet: Nederland en Amerika werkten samen in Irak én Afghanistan dus hij zou wellicht ook bewust of onbewust de Nederlandse overheid/defensie zelf voor dat strafhof slepen. Als je kijkt wat voor problemen wij al hebben gehad met het nalatig zijn in Srebrenica, kan zij aan zij samenwerken met een Amerikaans leger dat zich (mogelijk) schuldig maakte aan genocide in Irak/Afghanistan.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
mwoch mij raakt het niet verder one way or the other
maar ik had liever gezien dat hij zijn zaak voor de rechter had gebracht, desnoods het internationale strafhof hier in Scheveningen
Als dat nou nog het enige was... Het is een land dat voor alles staat waar Snowden zegt zo tegen te zijn. Geen persvrijheid, tegenstanders van Poetin die (achter de tralies) verdwijnen, onder een hoedje spelen met types als Assad... ga zo maar door.quote:dan dat hij in een land schuilt waar je nog niet eens het recht hebt om je seksuele geaardheid te uiten
ik vind het ook een tikje hypocriet
Je schuilt waar je kunt schuilen hè?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
euh
prima als je geen fan bent van het leger en prima als je dat wil saboteren maar zeg dat dan ook gewoon en kom niet aanzetten met smoesjes over de vrijheid, bloemetjes en de wereldvrede om vervolgens in Rusland te schuilen voor de consequenties
Precies.quote:dat heeft hij toch ook gedaan?
als je het leger niet tof vind dan is het stompzinnig om te gaan schuilen in een land waar het leger zelfs in de lokale buurtsuper een vinger in de pap heeftquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je schuilt waar je kunt schuilen hè?
Ik zie het nu los van of je de oorlog in Irak en Afghanistan goedkeurt (want dat doe ik zelf niet). Volgens jouw redenering zijn Nederlandse soldaten die in WO2 Duitse soldaten doodschoten dus ook huurmoordenaars? Die soldaten in Irak is verteld dat Irak chemische wapens hadden, en dat ze hun vaderland moesten beschermen. Zo erg kun je ze het niet kwalijk nemen. In die tijd is zelfs Nederland (geen bepaald oorlogszuchtig land) erin gerommeld, laat staan die Amerikaanse soldaten. Met 9/11 nog in hun achterhoofd...quote:Op donderdag 22 augustus 2013 22:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Waarom heb je medelijden met huurmoordenaars?
ik geloof niet dat Amerika de enige is die dit soort dingen doetquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:11 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Volgens mij erkennen de VS dat hof niet, dus ik ben benieuwd hoe Nederland daarop zou reageren. En vergeet niet: Nederland en Amerika werkten samen in Irak én Afghanistan dus hij zou wellicht ook bewust of onbewust de Nederlandse overheid/defensie zelf voor dat strafhof slepen. Als je kijkt wat voor problemen wij al hebben gehad met het nalatig zijn in Srebrenica, kan zij aan zij samenwerken met een Amerikaans leger dat zich (mogelijk) schuldig maakte aan genocide in Irak/Afghanistan.
Hoewel dat strafhof natuurlijk los van Nederland staat (behalve dat het toevallig in een Nederlandse stad zit) was dat riskant. Je was misschien al uitgeleverd voordat je kans had om naar dat strafhof te gaan.
Het is ook opvallend hoe mild de Nederlandse overheid (en de EU in het algemeen) op alle 'schandalen' van Amerika reageert. Teveel dezelfde belangen denk ik, en geen zin om Rusland, China e.d. ook maar iets sterker te maken.
agreedquote:[..]
Als dat nou nog het enige was... Het is een land dat voor alles staat waar Snowden zegt zo tegen te zijn. Geen persvrijheid, tegenstanders van Poetin die (achter de tralies) verdwijnen, onder een hoedje spelen met types als Assad... ga zo maar door.
Nogmaals, Snowden heeft er niet voor gekozen om daar verzeild te raken.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je het leger niet tof vind dan is het stompzinnig om te gaan schuilen in een land waar het leger zelfs in de lokale buurtsuper een vinger in de pap heeft
Befehl ist befehl? Onwetendheid kan geen excuus zijn voor massamoord.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:18 schreef thespaceman1 het volgende:
[..]
Ik zie het nu los van of je de oorlog in Irak en Afghanistan goedkeurt (want dat doe ik zelf niet). Volgens jouw redenering zijn Nederlandse soldaten die in WO2 Duitse soldaten doodschoten dus ook huurmoordenaars? Die soldaten in Irak is verteld dat Irak chemische wapens hadden, en dat ze hun vaderland moesten beschermen. Zo erg kun je ze het niet kwalijk nemen. In die tijd is zelfs Nederland (geen bepaald oorlogszuchtig land) erin gerommeld, laat staan die Amerikaanse soldaten. Met 9/11 nog in hun achterhoofd...
Ik vind dat je dergelijke dingen alleen bij de mensen hogerop bij defensie en overheid aan zou mogen rekenen, die hun soldaten en zelfs andere landen deels misleid hebben en wijs maakten dat ze iets goeds deden. Zeker in Afghanistan, waar ze de Taliban zouden verdrijven en de burgers democratie brengen.
Zet je tv eens een half jaar uit en verdiep je in de materie, dan valt dat ook wel weg.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:18 schreef sp3c het volgende:
ergens zie ik de noodzaak voor dit soort programma's ook wel
tuurlijk welquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nogmaals, Snowden heeft er niet voor gekozen om daar verzeild te raken.
Het gaat niet om niet tof vinden, maar om de fundamentele immoraliteit ervan.
welke massamoord?quote:[..]
Befehl ist befehl? Onwetendheid kan geen excuus zijn voor massamoord.
het is nogal een zwaktebod om te roepen dat mensen die het niet met je eens hebben zich in de materie moeten verdiepenquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zet je tv eens een half jaar uit en verdiep je in de materie, dan valt dat ook wel weg.
Hij was niet van plan in Moskou te blijven (iets wat hem gezien de omstandigheden trouwens niet kwalijk te nemen had geweest.)quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
tuurlijk wel
hij zat in Hong Kong, vervolgens koos hij voor Moskou omdat Obama en Putin niet zulke goede vrienden zijn
De oorlogen in Afghanistan en (vooral) Irak.quote:welke massamoord?
Het was ook nogal een loze opmerking van je, zonder enige onderbouwing.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is nogal een zwaktebod om te roepen dat mensen die het niet met je eens hebben zich in de materie moeten verdiepen
beetje jammer
hij is slimmer dan datquote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Hij was niet van plan in Moskou te blijven (iets wat hem gezien de omstandigheden trouwens niet kwalijk te nemen had geweest.)
das geen massamoord maar oorlogquote:[..]
De oorlogen in Afghanistan en (vooral) Irak.
daar ben je zelf ook niet heel erg vies vanquote:[..]
Het was ook nogal een loze opmerking van je, zonder enige onderbouwing.
Vandaar ook de compleet laconieke reactie op Prism vanuit Nederland. Maar ja, als overheid die als 'aftap-kampioen' van de wereld geldt kun je beter gewoon maar niets zeggen over de VS en Prism.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 23:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat Amerika de enige is die dit soort dingen doet
Ik ook. Als eventuele gevaarlijke groeperingen gaan communiceren via internet, zul je daar zelf ook als geheime dienst in mee moeten gaan. Maar veel mensen slaan een beetje door in hun online privacy, zeker i.c.m. de gehate VS. Hoewel ik natuurlijk ook voor privacy ben, moet je er ook niet in doorslaan. Richt je dan liever op een goed controle-systeem en transparantie.quote:ik geloof ook niet zo heel erg dat het westen er niet van op de hoogte is, de verschillende overheden vinden het vooral ongemakkelijk dat de informatie op straat ligt maar ze willen echt niet dat er teveel mensen gaan graven hier
ergens zie ik de noodzaak voor dit soort programma's ook wel
[..]
agreed
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |