quote:Bondscoaches Maarten Arens (heren) en Marjolein van Unen (dames) hebben zeventien judoka’s geselecteerd voor de wereldkampioenschappen judo in Rio de Janeiro. De mondiale titelstrijd vindt plaats van 26 augustus tot en met 1 september. De deelname van Kim Polling (-70 kg) is nog onzeker. De regerend Europees kampioen scheurde onlangs tijdens een trainingskamp in Castelldefels haar knieband. Afhankelijk van de revalidatie wordt bekeken of Polling de Braziliaanse tatami zal betreden.
De equipe herbergt met Guillaume Elmont (2005) en Marhinde Verkerk (2009) twee oud-wereldkampioenen. Daarnaast telt de ploeg acht debutanten. Mikos Salminen, Neal van de Kamer, Noël van ’t End, Roy Meyer, Miranda Wolfslag, Sanne Verhagen, Iris Lemmen en Polling kwamen nooit eerder op een senioren WK in actie.
Landenwedstrijd
De dames zullen op zondag 1 september ook deelnemen aan de landenwedstrijd. Nederland werd eerder dit jaar in Boedapest Europees kampioen op dit onderdeel.
Volledige selectie
Heren: Jeroen Mooren, Mikos Salminen (-60 kg), Dex Elmont (-73 kg), Neal van de Kamer (-81 kg), Guillaume Elmont, Noël van ’t End (-90 kg), Henk Grol (-100 kg), Roy Meyer (+100 kg).
Dames: Birgit Ente, Miranda Wolfslag (-52 kg), Juul Franssen, Sanne Verhagen Carla Grol(-57 kg), Anicka van Emden (-63 kg), Linda Bolder, Kim Polling (-70 kg), Iris Lemmen, Marhinde Verkerk (-78 kg).
Houd ons op de hoogtequote:
Is er een klasse waarbij bij de beste 10 van de wereld 3 judoka's uit hetzelfde land zitten?quote:Op maandag 26 augustus 2013 08:14 schreef borisz het volgende:
[WK Judo] Polling treft Oekraïense in eerste ronde
Overigens per klasse mogen er twee judoka's starten maar het totaal aantal judoka's per geslacht per land is nu negen en kunnen landen in slechts twee klassen twee judoka's opstellen.. Dat was twee jaar geleden nog in iedere klasse twee judoka's per land.
2xquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is er een klasse waarbij bij de beste 10 van de wereld 3 judoka's uit hetzelfde land zitten?
Ah ok, dat valt gelukkig wel mee dan. Altijd zonde als een WK (in welke sport dan ook) ietwat gedevalueerd is door die regels over het maximum aantal deelnemers per landquote:Op maandag 26 augustus 2013 08:28 schreef borisz het volgende:
[..]
2x
+100 heb je 3x Brazilië in de top10 op de wereldranglijst
+78 heb je 3x China in de top10
Ah ik had hem nog op dat gepraat staan en dus gemistquote:
quote:Can not access the database... can not... no!
Jup. TIjd geleden dat het bokte.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:24 schreef heywoodu het volgende:
Doet de site het bij jullie ook niet meer?
[..]
Jazekerquote:Op maandag 26 augustus 2013 16:53 schreef TheVulture het volgende:
Is Carla Grol het zusje van Henk Grol eigenlijk
Jup.quote:Op maandag 26 augustus 2013 16:53 schreef TheVulture het volgende:
Is Carla Grol het zusje van Henk Grol eigenlijk
Voor een WK zijn geen itt tot de OS geen echte harde kwalificatie-eisen volgens mij. Ik kan ze niet vinden iigquote:Op maandag 26 augustus 2013 17:15 schreef TheVulture het volgende:
Hoe komen judoka's die zo laag op de ranking staan toch op het WK terecht in het geval van Ente en Wolfslag? Staan die zoveel hoger op de Europese lijst dan
Ik betwijfel of jij en ik ze correct uit kunnen sprekenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:34 schreef Leatherface het volgende:
Wat een namen hebben die Mongoliërs trouwens. Amartuvshin Dashdavaa. Boldbaatar Ganbat. Uransetseg Munkhbat. En natuurlijk opperheld Tüvshinbayar Naidangiin.
Twee keer lezen voordat je ze correct uitspreekt.
Dat is waar, maar fonetisch dan he?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik betwijfel of jij en ik ze correct uit kunnen spreken
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Judo is een van de sporten die toch extra bakken geld van NOC*NSF ontvangt
Ben benieuwd of we de komende jaren nog wat meer grote talenten zien doorbreken naast Polling
Merkwaardig, aangezien het in Londen allemaal wat tegenviel. Maar dat er talent is, is natuurlijk wel duidelijk.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:10 schreef borisz het volgende:
[..]
Die zijn er sinds dit jaar op vooruit gegaan.
Ja, de wedstrijden worden gehouden op 3 verschillende matten die elk een stream hebben. Te vinden op deze site: http://212.227.28.227/live/index.phpquote:
Klopt, alhoewel bakken ook wel weer meevalt. Hier ga je ook het effect pas jaren later van zien. Bij de mannen komt er sowieso niet heel veel talent aan, bij de vrouwen wel weer.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Judo is een van de sporten die toch extra bakken geld van NOC*NSF ontvangt
Ben benieuwd of we de komende jaren nog wat meer grote talenten zien doorbreken naast Polling
Voor de OS kwam ze wel uit voor Albanië, want Kosovo mocht niet. Voor de IJF kennelijk niet.quote:
Het verbaasde me al, omdat Kosovo niet door iedereen als soevereine staat erkend wordt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Voor de OS kwam ze wel uit voor Albanië, want Kosovo mocht niet, maar voor de IJF kennelijk niet.
Verkerk heeft alleen een baggerloting.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef Tieske89 het volgende:
Eens, het enige dat misschien vergeten wordt (media) is dat Bolder ook een geweldig seizoen heeft, zij is ook zeker een kanshebber! Laten we overigens ook van Emden & Verkerk niet vergeten. Beiden ook zeker kanshebbers voor het podium.
En Polling met die knieblessure, ben benieuwd of ze scherp genoeg is om ook het WK te winnen.
Op het randje denk ik. Als het tegen Dex was, hadden we met zijn alle gezegd dat het er geen was :pquote:Op woensdag 28 augustus 2013 16:33 schreef TheArt het volgende:
Vraag me af of ie wel telt.
EDIT: Ja dus.
Waarschuwingen zijn voor niet vastpakken.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:27 schreef TheArt het volgende:
Grol krijgt alle straffen terwijl Kim ook echt geen reet doetNatuurlijk, er zaten een paar schijnaanvallen tussen, maar dit is toch ook weer flink overdreven.
Jammer dat ze die houdgreep niet kon houden.
Was niet echt duidelijk in beeld. Die eerste voor allebei was voor niet vastpakken, de rest kon ik niet echt zien wat werd aangegeven.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:28 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Waarschuwingen zijn voor niet vastpakken.
Het oogt zo moeizaam allemaal. Er zit nergens echt overtuiging in.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:38 schreef Slobeend het volgende:
Dex is nu bezig, hij heeft het lastig.
Dat gevoel heb ik altijd bij de Elmontsquote:Op woensdag 28 augustus 2013 17:39 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het oogt zo moeizaam allemaal. Er zit nergens echt overtuiging in.
En ipponquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:08 schreef Max23 het volgende:
Dex moet na deze partij alweer op mat 2
Heb er ook problemen meequote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:39 schreef Max23 het volgende:
Elmont is al bezig volgens mij in zijn kwartfinale, alleen doet de stream van mat 2 het niet meer.
Ook Willeboordse komt er niet op:quote:
Ook gelijk nuquote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:44 schreef Max23 het volgende:
[..]
Nu staat het gelijk. Allebei een Yuko maar Elmont een waarschuwing minder
Volgende ronde krijgt hij ook een tegenstander die hij moet aankunnenquote:Op donderdag 29 augustus 2013 15:04 schreef TheArt het volgende:
Mooie snelle ippon voor Van de Kamer
Maar tegen Gwend heeft ze nog nooit verloren volgens deze site: http://www.judoinside.com/judoka/view/40856/judo-matches/quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:46 schreef TheArt het volgende:
Anicka heeft alleen een baggerloting met nu Gwend en daarna waarschijnlijk Emane.
Klopt maar het blijft toch een gevaarlijke judoka.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 17:47 schreef Max23 het volgende:
[..]
Maar tegen Gwend heeft ze nog nooit verloren volgens deze site: http://www.judoinside.com/judoka/view/40856/judo-matches/
quote:
quote:a. ‘shido’ (lichte overtredingen)
19) Het toepassen van ‘shime-waza’ door het gebruik van een slip van de jas of de band,
of alleen door gebruik te maken van de vingers.
Ok ja ik zal ippon.tv de feedback eens mailen met de delen gekopieerd uit de regels van de IJF site. Heb het ook gevonden inderdaad, in tweevoud zelfs:quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:39 schreef StefanW het volgende:
Ik werd er op geattendeerd door iemand. Heb het reglement van de JBN-site gehaald.
Ik denk dat dit gewoon zo'n regel is waar niemand zich (meer) van bewust is. Ik ga het sowieso eens navragen binnen het Nederlandse scheidsrechterskorps.
Ik heb in januari in Parijs een mannelijke judoka zo'n zelfde soort verwurging zien maken en ippon mee zien krijgen.
Maar het reglement zegt (hoofdstuk 4.01, artikel 26 lid 7a)
[..]
quote:SHIDO (Slight Infringements Group)
(a) Shido is given to any contestant who has committed a slight infringement:
14. To encircle the end of the belt or jacket around any part of the opponent's body.
18. To apply Shime-waza using the bottom of the jacket or belt, or using only the fingers.
Die eerste (nr. 14) is niet van toepassing. Shime-waza is geen volledige omstrengeling.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:44 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Ok ja ik zal ippon.tv de feedback eens mailen met de delen gekopieerd uit de regels van de IJF site. Heb het ook gevonden inderdaad, in tweevoud zelfs:
[..]
Heb je gelijk in maar aan de andere kant staat er niet dat het een volledige omstrengeling moet zijn, je kan het ook lezen als een opzettelijke omstrengeling met gebruik van je eigen jas (al dan niet deels, omdat je door gebruik van je eigen jas hierdoor wel een volledige omstrengeling maakt met je lichaam om de tegenstander heen).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:52 schreef StefanW het volgende:
Die eerste (nr. 14) is niet van toepassing. Shime-waza is geen volledige omstrengeling.
Regels...regels...in de finale trekt ze op de grond duidelijk haar jas er zelf opzettelijk uit....quote:6. To intentionally disarrange his own Judogi or to untie or retie the belt or the trousers without the Referee's permission.
Jup.quote:
Kak, precies op het moment dat ik geen geluid kan aanzettenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:03 schreef Felagund het volgende:
Hebben ze nu over de regel van dat je niet mag wurgen/houdgreep mag aanleggen met alleen vingers en/of pak?
Ik weet niet wat encircling precies in het Nederlands is, daar hadden ze het de hele tijd over.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:06 schreef StefanW het volgende:
[..]
Kak, precies op het moment dat ik geen geluid kan aanzetten
omcirkelen, maar dat gaat over die andere regel. Dat je geen lichaamsdelen mag omcirkelen met slip van je jas of bandquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik weet niet wat encircling precies in het Nederlands is, daar hadden ze het de hele tijd over.
Wordt lastig om nog te winnen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:19 schreef borisz het volgende:
Twee straffen voor Elmont nu.
En waza-ari achter
Zou ippon kunnen worden nu.quote:
Ja Polling heeft een herkansing vanavond (vanaf 21.00)quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:42 schreef GooseFM het volgende:
Polling kan nog voor herkansing geloof ik?
Dit nietquote:
quote:
Op de eerste dag van dit WK had Huizinga via Twitter commentaar op Theo Plasschaert als commentator bij dit WK. En op dag 2 zat Huizinga naast hemquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:41 schreef DeeBee het volgende:
Mark Huizinga is wel prima als commentator, al is Houkes altijd ook wel een koning als hij er is.
Won op z'n 17e al Olympisch Goud in eigen huis in Athene, gaat al jaaaaren mee.quote:
Sowieso 1 van de beste namen in de sportwereldquote:
Nicequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:37 schreef DeeBee het volgende:
Ilias Iliadis
[..]
Won op z'n 17e al Olympisch Goud in eigen huis in Athene, gaat al jaaaaren mee.
Damn, dan ben je 17 en dan heb je gelijk het hoogst mogelijke al bereikt, niet alleen Olympisch kampioen, nee, Olympisch kampioen in eigen landquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:37 schreef DeeBee het volgende:
Won op z'n 17e al Olympisch Goud in eigen huis in Athene, gaat al jaaaaren mee.
Over 20-25 mins, nog 1 partij mannen en 2 partijen om het brons en dan de finale van Verkerk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:39 schreef danos het volgende:
Moet Verkerk vanavond nog? En zo ja hoe laat ong?
Daarna is 'ie nog wat groter en sterker geworden blijkbaar, want is in de -90 gaan vechten ipv -81.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn, dan ben je 17 en dan heb je gelijk het hoogst mogelijke al bereikt, niet alleen Olympisch kampioen, nee, Olympisch kampioen in eigen land
Thanksquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:40 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Over 20-25 mins, nog 1 partij mannen en 2 partijen om het brons en dan de finale van Verkerk.
En dan op je 26e nog steeds top judoënquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Damn, dan ben je 17 en dan heb je gelijk het hoogst mogelijke al bereikt, niet alleen Olympisch kampioen, nee, Olympisch kampioen in eigen land
Roy Meijer, die heb ik nog nooit goed zien judoën, altijd verlies als ik hem ziequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 23:50 schreef GooseFM het volgende:
Morgen de altijd actieve Henk Grol en Roy Meijer!
Huizinga. Hoewel die titel in Sydney ook een soort uitschieter naar boven was, want wereldkampioen werd ie nooit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef heywoodu het volgende:
Waren er in die tijd naast Geesink en Ruska dan zoveel Nederlandse judoka's die tot de favorieten behoorden?
Ja Huizinga ken ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:15 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Huizinga. Hoewel die titel in Sydney ook een soort uitschieter naar boven was, want wereldkampioen werd ie nooit.
Nee, die was er nooit. Nederlanders wonnen ook maar vier keer goud op de Spelen, waarvan de helft van die plakken al van Ruska kwam. Bij de dames wonnen we nooit goud op de Spelen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is die tijd er wel geweest, dat we serieus voor minstens 5-6 keer zilver/goud gingen?
Verkerk had voor haar wereldtitel in Rotterdam ook geen volle prijzenkast.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:19 schreef borisz het volgende:
Wereldtitel van Ruben Houkes kwam ook uit het niets. Werd dan nog wel derde in Peking, maar zijn overige prijzenlijst is erg leeg.
Die ippon in de eerste ronde was wel doordat zijn tegenstander 4 straffen kreeg. Een techniek heeft Grol niet laten zien;)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:34 schreef IbanMayo het volgende:
Grol door op ippon. Nu tegen de Tunesiër Ben Khaled.
Alleen een deuk in de matquote:
Zou een verrassing zijn geweest mocht ie al uitgeschakeld zijnquote:
Peeters heeft al zwaardere en langere partijen gedraaid vandaag, zal dus wat vermoeiender zijn. Grol heeft wel een goede kans tegen hem denk ik.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:02 schreef Max23 het volgende:
Grol nu in de kwartfinale tegen Peters. Dat is die Duitser die hem vorig jaar op de Olympische spelen uitschakelde in de kwartfinale.
Die man die daar gebruik van maakte was diegene die van de Nederlander Roy Meyer had gewonnen in de eerste ronde xDquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:43 schreef Pino112 het volgende:
http://nos.nl/video/546355-onoplettendheid-kost-judoka-wk.html
Topshow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |