Ok ja ik zal ippon.tv de feedback eens mailen met de delen gekopieerd uit de regels van de IJF site. Heb het ook gevonden inderdaad, in tweevoud zelfs:quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:39 schreef StefanW het volgende:
Ik werd er op geattendeerd door iemand. Heb het reglement van de JBN-site gehaald.
Ik denk dat dit gewoon zo'n regel is waar niemand zich (meer) van bewust is. Ik ga het sowieso eens navragen binnen het Nederlandse scheidsrechterskorps.
Ik heb in januari in Parijs een mannelijke judoka zo'n zelfde soort verwurging zien maken en ippon mee zien krijgen.
Maar het reglement zegt (hoofdstuk 4.01, artikel 26 lid 7a)
[..]
quote:SHIDO (Slight Infringements Group)
(a) Shido is given to any contestant who has committed a slight infringement:
14. To encircle the end of the belt or jacket around any part of the opponent's body.
18. To apply Shime-waza using the bottom of the jacket or belt, or using only the fingers.
Die eerste (nr. 14) is niet van toepassing. Shime-waza is geen volledige omstrengeling.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:44 schreef Tieske89 het volgende:
[..]
Ok ja ik zal ippon.tv de feedback eens mailen met de delen gekopieerd uit de regels van de IJF site. Heb het ook gevonden inderdaad, in tweevoud zelfs:
[..]
Heb je gelijk in maar aan de andere kant staat er niet dat het een volledige omstrengeling moet zijn, je kan het ook lezen als een opzettelijke omstrengeling met gebruik van je eigen jas (al dan niet deels, omdat je door gebruik van je eigen jas hierdoor wel een volledige omstrengeling maakt met je lichaam om de tegenstander heen).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:52 schreef StefanW het volgende:
Die eerste (nr. 14) is niet van toepassing. Shime-waza is geen volledige omstrengeling.
Regels...regels...in de finale trekt ze op de grond duidelijk haar jas er zelf opzettelijk uit....quote:6. To intentionally disarrange his own Judogi or to untie or retie the belt or the trousers without the Referee's permission.
Jup.quote:
Kak, precies op het moment dat ik geen geluid kan aanzettenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:03 schreef Felagund het volgende:
Hebben ze nu over de regel van dat je niet mag wurgen/houdgreep mag aanleggen met alleen vingers en/of pak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |