Hallo iedereen! Ik ben Ashira, in het echte leven ook wel Branca genoemd
Mijn doel is om straks 50 kilo te wegen. Klinkt als heel weinig maar momenteel weeg ik 75 met een lengte van 148 cm. Dat maakt mijn BMI dus rond de 34. Ik wou me dus ook graag aanmelden voor dit topic en heb ook een tickertje aangemaakt. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik die hier op het forum zet. Volgens mij is dit de link:
http://swtc.lilyslim.com/m6IObbw.pngBen momenteel 27 jaar en ben al zolang als ik me kan herinneren aan het proberen om gewicht kwijt te raken. Vorig jaar is het me gelukt om 25 kilo kwijt te raken dmv. Zumba en andere groepslessen. Sinds kerst ben ik minder fanatiek geweest en ben maar 2x per week gaan sporten ipv. 5 en daardoor ben ik inmiddels weer 5 kilo bijgekomen. Misschien wel meer maar dat ben ik dan inmiddels weer kwijt. Ik ben zo'n twee maanden geleden opnieuw begonnen met sporten en sinds 10 dagen heb ik het opgeschroefd van 1 uur naar 2 uur per dag maar heb niet het idee dat ik echt af aan het vallen ben en dat werkt niet echt motiverend.
Ik ben eigenlijk altijd tegen het aanpassen van de voeding geweest omdat ik het idee heb dat ik uiteindelijk toch weer terug ga naar het oude patroon en dus te maken krijg met het jojo effect. Maar nu begin ik het gevoel tekrijgen dat het nu zover gekomen is dat er geen andere optie is. Ik vraag me alleen wel af waarom het vorig jaar wel zo goed ging en nu terwijl ik het sporten opschroef ik vasthang. Ik weet dat ik gezonder kan eten maar ik weet niet wat goede alternatieven zijn vooral met ontbijt/lunch.
Dit is wat ik nu eet:
Ontbijt: Muesli met yoghurt of een boterham met vlees.
Lunch: 1 tosti met ham/kaas of geroosterd brood met kaas
Avondeten: Meestal 1 stukje vlees met diepvries aardappelen en groente. Heel af en toe iets van pasta of ovenschotels maar dat is denk ik 1x per 2 weken. Waar ik dan wel 2 dagen van eet.
Drinken is meestal koffie met 1 mini-suikerklontje, geen melk. Denk zo'n 3 a 4 kopjes per dag.
Dan drink ik nog thee zonder iets erin en water. Als tussendoortje pak ik zo nu en dan een appel maar dat is meestal na het sporten.
Hebben jullie misschien wat tips voor mij? Hopelijk kan ik dan volgende zomer rond rennen in bikini zonder me ervoor te schamen!
Zo.. dat was mijn introductie topic. Moet ik nog een samenvatting maken?