abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130255513
Naar aanleiding het A380 topic waar het alleen nog maar over Airbussen mag gaan.
Hier een mooie MD-11 *;

pi_130255850
Bijna verleden tijd, de foto uit de OP :'(
pi_130256147
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:40 schreef Piles het volgende:
Bijna verleden tijd, de foto uit de OP :'(
PH-KCF: Named Annie Romein, Stored 10/2012
pi_130256206
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

PH-KCF: Named Annie Romein, Stored 10/2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bedoelde überhaupt een md11 van KLM ;(
pi_130256267
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
Wie dit leest is gek
pi_130256304
quote:
12s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:50 schreef Piles het volgende:

[..]

Bedoelde überhaupt een md11 van KLM ;(
Klopt. Over iets van 2 maanden gaat er weer een uit. Volgend jaar de rest.
Jammer. Weer minder variatie.
  maandag 19 augustus 2013 @ 22:55:13 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_130256360
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
Die staat op de wel bekende scrapyard lijkt het.
pi_130256384
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
Dit gebeurd bij alle toestellen die uitgefaseerd worden. De exacte reden weet ik niet.
pi_130256490
Gaat dit topic per se over burgerluchvaart of ook over mooie klassiekers zoals deze?..
pi_130282488
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
Klopt. Over iets van 2 maanden gaat er weer een uit. Volgend jaar de rest.
Jammer. Weer minder variatie.
De volgende is PH-KCK 'Ingrid Bergman'. Gaat op 27 oktober met pensioen en op 25 november naar Victorville.
Is ook nog geen 17 jaar oud.


Blijven er 5 MD11's over. PH-KCC staat al een paar maanden op Schiphol niets te doen. PH-KCD staat er ook al een tijdje voor een C-check. Blijven na oktober dus nog maar 5 MD11's over (waar deel ook van stilstaat) op alleen Toronto en Montreal (tenzij ze 'plotseling' ergens worden ingezet; zoals pas een op Londen toen eerdere vluchten naar Londen waren gecancelled door de brand in de 787 van Ethiopia).
Deze 5 zijn dus ook (als ik het goed heb) de laatste MD11 toestellen die op reguliere vluchten worden ingezet. Alleen World Airways gebruikt er nog 3 voor chartervluchten.

Deze laatste 5 gaan er geloof ik allemaal in oktober 2014 eruit. Dan zijn reguliere passagiersvluchten met de MD11 verleden tijd. Helaas...

EDIT: oh en per november gaan er ook 7 van de 26 Fokker 70's uit die vervangen worden door Embraer 190's.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 20-08-2013 19:03:48 ]
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:25:04 #11
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_130290258
Die TT :') Vanwaar is die drang om altijd maar 'waar we' te gebruiken :') Ik ga een deze dagen wel eens een goede OP in elkaar timmeren.

Ik wil nog zo graag een keer naar Schiphol om landende vliegtuigen te horen en ruiken :'(
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:34:17 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130290827
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
In dit geval waarschijnlijk omdat de kist niet meer eigendom is van KLM (of teruggegeven aan de leasemaatschappij).

[ Bericht 2% gewijzigd door OEM op 20-08-2013 21:53:01 ]
pi_130298595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 21:34 schreef OEM het volgende:
In dit geval waarschijnlijk omdat de kist niet meer eigendom is van KLM (of teruggegeven aan de leasemaatschappij).
En omdat KLM (en maatschappijen in het algemeen) na miljoenencampagnes waarin ze hun maatschappij de hemel in prijzen niet geassocieerd wiillen worden met een kist die overduidelijk niet meer kan vliegen. Raar, maar waar.

Kwam vandaag ook achter dat KLM (en maatschappijen in het algemeen) vliegtuig bijzonder vaak leasen; oftewel de kisten zijn niet eens van hen.
Pas nog het lease-contract van een 747 met 10 jaar verlengd, dus ze blijven hopelijk nog wel even *;
pi_130380677
Even iets uit mijn eigen jeugd en waar ik voor het eerst de Atlantische oceaan mee overvloog.

pi_130393231
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Iemand91 het volgende:

PH-KCC staat al een paar maanden op Schiphol niets te doen
De PH-KCC staat naast hangaar 9 geparkeerd. Aan de wielcovers, motor covers en pitot sleeves te zien gaat daar voorlopig echt niks mee gebeuren. Zal van de week ff een foto maken als ik er aan denk.

[ Bericht 26% gewijzigd door blingbling11 op 23-08-2013 20:13:22 ]
pi_130394136
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:07 schreef blingbling11 het volgende:
De PH-KCC staat naast hangaar 9 geparkeerd. Aan de wielcovers, motor covers en pitot sleeves te zien gaat daar voorlopig echt niks mee gebeuren.
Ik gok dat deze daar staat om een van de volgende redenen;
- Uren sparen zodat deze niet nog door een check moet.
- Voor onderdelen. (ik geloof hiervoor)

27 oktober gaat PH-KCK eruit en dan blijven de PH-KCA, -KCB en -KCC over.
Het lijkt er dus op dat ze met de -KCA en -KCB de tijd tot oktober 2014 volmaken.

Gaat wel heel rap nu.
quote:
Zal van de week ff een foto maken als ik er aan denk.
^O^
pi_130394380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik gok dat deze daar staat om een van de volgende redenen;
- Uren sparen zodat deze niet nog door een check moet.
- Voor onderdelen. (ik geloof hiervoor)
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen ;)
pi_130394802
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Dat laatste.
2 van hun MD11 stonden onder lease (waaronder de nog overgebleven -KCA), de rest was eigendom van KLM, dus ze hoeven voor deze dus geen lease te betalen.
Dus ze kunnen lijkt me een beetje de situatie voor deze aanzien.

Maar ik weet niet precies waarom die daar staat; mij werd verteld voor onderdelen.
quote:
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen ;)
Dat kan inderdaad. Ze worden een stuk minder populair maar onderdelen blijven nodig.

Beetje zelfde verhaal met de 747's van KLM. Groot deel is ook onder lease; en die kisten zijn nu zo oud (de PH-BFA is een van de oudste 747-400's die er nog rondvliegen) dat de lease ondertussen voor KLM ook wel interessant (laag) is. Schrootprijs zal komende jaren niet veel verschillen dus kan KLM nog wel een flink aantal jaren relatief goedkoop met de 747 doorvliegen.

Gelukkig...

EDIT: zo stond hij er 21 dagen geleden bij:


Goh, wat wordt de toekomst saai zeg.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 23-08-2013 21:21:57 ]
pi_130409218
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit mijn eigen jeugd en waar ik voor het eerst de Atlantische oceaan mee overvloog.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70848.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat is de 707? waarmee Oranje in 1974 na de WK-finale van München naar Nederland vloog en waar ze op het laatste moment nog het woord 'hip' bij geschilderd hebben.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:29:37 #20
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130409674
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 09:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is de 707?
DC-8 (KLM heeft nooit met de 707 gevlogen)
quote:
waarmee Oranje in 1974 na de WK-finale van München naar Nederland vloog en waar ze op het laatste moment nog het woord 'hip' bij geschilderd hebben.
1978 vanuit Argentinie.

Nog een leuk weetje: de heenvlucht naar Argentinie zou volgens dit verhaal bijna gecrasht zijn.
pi_130508645
Abracadabra, tapate guarra!
pi_130510804
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2013 22:59 schreef Nemephis het volgende:
Gaat dit topic per se over burgerluchvaart of ook over mooie klassiekers zoals deze?..

Apart vliegtuig die ik van onderstaande foto's/filmpjes ken.

pi_130639794
quote:
It looks like they cannot make up their mind where to fly
Bron

  zaterdag 31 augustus 2013 @ 21:04:18 #24
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_130683067

Hier een erg leuk filmpje!
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:38:00 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  zondag 1 september 2013 @ 13:31:30 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130701038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:04 schreef Sunri5e het volgende:

Hier een erg leuk filmpje!
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
pi_130708034
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef OEM het volgende:
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
Jep:


Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn :{ ...
pi_130708370
Ja daar kan je wel een eitje op bakken :P

Binnen een paar dagen wordt ook de maiden flight van de Bombardier CSeries verwacht!
Ben benieuwd :Y
pi_130708853
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
pi_130708955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen ;)
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
pi_130709309
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:50 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg. Staat om de zoveel dagen een dag stil.
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:53 schreef nerd4sale het volgende:
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
KLM is idd de enige die er lijndiensten mee doet en samen met World Airways de enige maatschappij die er nog passagiers meevliegt.
  zondag 1 september 2013 @ 17:14:23 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130709776
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg.
Het is dan ook de enige longhaul route die ze hebben. De rest zijn korte routes in de Caribbean.
pi_130712340
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]

Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn :{ ...
Ze hebben er schijnbaar net een motor uit gesloopt. Die staat er voor op een karretje of zo.
Wie dit leest is gek
pi_130714528
Kan kloppen. Als vliegtuigen voor langere tijd worden opgeslagen worden de motoren apart opgeslagen. Ze worden dan met een speciale olie geprepareerd en in vacuümvaten bewaard.
pi_130744534
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
pi_130744780
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
- Opslaan in de woestijn om eventueel later weer te gebruiken (als ze dus tijdelijk niet nodig zijn)
- Verkopen aan scrap met als gevolgd jarenlang in de woestijn
- Ombouwen naar vracht
- Terug naar bouwer (Airbus of Boeing) die er wat mee gaat doen

Geldt dus voor Airbus, Boeing maar ook andere bouwers.

EDIT: er zijn dus gigantische 'graveyards' in de VS met honderden tot duizenden vliegtuigen.


[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-09-2013 16:53:42 ]
  maandag 2 september 2013 @ 16:41:16 #37
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130745421
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Een flinke verzameling A300's van American Airlines staat bijvoorbeeld te verstoffen in Roswell: http://goo.gl/maps/q8oh5

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 02-09-2013 19:47:10 ]
pi_130775915


Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
pi_130776139
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Ten tweede worden ze juist in daar in de woestijn geplaatst vanwege het klimaat; droog en lage luchtvochtigheid.

Beetje inlezen Iwanius...
pi_130782892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Het corrodeert wel natuurlijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:53:44 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_130783025


Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
pi_130783666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het corrodeert wel natuurlijk...
Ja, een klein beetje ja. Een dun dicht laagje over het metaal wat er gelijk voor zorgt dat het niet meer corrodeert. Maar sowieso niet zo veel als Iwanius zegt. ;)

Plus ze staan daar op zo'n plek met zo'n klimaat dat die dingen daar decennia kunnen staan en er dan nog prima uitzien. Ze worden niet voor niets dáár gestald als ze na jaren weer in gebruik gesteld worden.
Geregeld exemplaren gezien die jaren daar stonden en later weer in gebruik gesteld konden worden.
pi_130785033
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren ;)
pi_130785096
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd :)
pi_130785228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef blingbling11 het volgende:
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren ;)
Ach, locatie wil ook helpen hè. Genoeg 'graveyards' gezien met prachtige auto's die nog in aardige tot uitstekende staat waren terwijl je ze al jaren tot tientallen jaren hebben stilgestaan. Handig zo'n lage luchtvochtigheid. :P
pi_130785445
Klopt, opslaan in de woestijn is gewoon de beste manier om corrosie te voorkomen.
pi_130786649
Op Lourdes hebben ze er anders wel een handje van om Airbusjes tot colablikjes te verwerken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 4 september 2013 @ 09:35:01 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_130804398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd :)
Het entertainment systeem van KLM is dik in orde. Het eten en de service sowieso was goed op orde. Alleen de beenruimte houd iets te wensen over. Maargoed dat vind ik van veel maatschappijen in de economy.
pi_130808180
Ja daar weet ik alles van (ben 2 meter). Ik ga nog proberen om economy comfort of nooduitgangplaatsen te boeken.
pi_130815505
Oh, nog 2 tips: hier en hier heb je 2 webcams met enig zicht op Schiphol.
Webcam #1 kun je vliegtuigen zien vertrekken van de Buitenveldertbaan richting het Oosten en op webcam #2 kun je ze zien landen op de Kaagbaan.
Dit zou ook een 'live' webcam moeten zijn maar is het niet.
pi_130832988
Nee, dan deze
http://www.earthcam.com/frenchwestindies/stbarts/
Zon zee strand bikini's en af en toe een 747 door het beeld
Alhoewel ik er geen gezien heb moet ik er bij zeggen...
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')