abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 september 2013 @ 13:31:30 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130701038
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 21:04 schreef Sunri5e het volgende:

Hier een erg leuk filmpje!
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
pi_130708034
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef OEM het volgende:
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
Jep:


Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn :{ ...
pi_130708370
Ja daar kan je wel een eitje op bakken :P

Binnen een paar dagen wordt ook de maiden flight van de Bombardier CSeries verwacht!
Ben benieuwd :Y
pi_130708853
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
pi_130708955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen ;)
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
pi_130709309
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:50 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg. Staat om de zoveel dagen een dag stil.
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:53 schreef nerd4sale het volgende:
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
KLM is idd de enige die er lijndiensten mee doet en samen met World Airways de enige maatschappij die er nog passagiers meevliegt.
  zondag 1 september 2013 @ 17:14:23 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130709776
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg.
Het is dan ook de enige longhaul route die ze hebben. De rest zijn korte routes in de Caribbean.
pi_130712340
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]

Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn :{ ...
Ze hebben er schijnbaar net een motor uit gesloopt. Die staat er voor op een karretje of zo.
Wie dit leest is gek
pi_130714528
Kan kloppen. Als vliegtuigen voor langere tijd worden opgeslagen worden de motoren apart opgeslagen. Ze worden dan met een speciale olie geprepareerd en in vacuümvaten bewaard.
pi_130744534
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
pi_130744780
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
- Opslaan in de woestijn om eventueel later weer te gebruiken (als ze dus tijdelijk niet nodig zijn)
- Verkopen aan scrap met als gevolgd jarenlang in de woestijn
- Ombouwen naar vracht
- Terug naar bouwer (Airbus of Boeing) die er wat mee gaat doen

Geldt dus voor Airbus, Boeing maar ook andere bouwers.

EDIT: er zijn dus gigantische 'graveyards' in de VS met honderden tot duizenden vliegtuigen.


[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 02-09-2013 16:53:42 ]
  maandag 2 september 2013 @ 16:41:16 #37
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_130745421
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Een flinke verzameling A300's van American Airlines staat bijvoorbeeld te verstoffen in Roswell: http://goo.gl/maps/q8oh5

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 02-09-2013 19:47:10 ]
pi_130775915


Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
pi_130776139
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Ten tweede worden ze juist in daar in de woestijn geplaatst vanwege het klimaat; droog en lage luchtvochtigheid.

Beetje inlezen Iwanius...
pi_130782892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 13:58 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Het corrodeert wel natuurlijk...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 3 september 2013 @ 17:53:44 #41
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_130783025


Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
pi_130783666
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het corrodeert wel natuurlijk...
Ja, een klein beetje ja. Een dun dicht laagje over het metaal wat er gelijk voor zorgt dat het niet meer corrodeert. Maar sowieso niet zo veel als Iwanius zegt. ;)

Plus ze staan daar op zo'n plek met zo'n klimaat dat die dingen daar decennia kunnen staan en er dan nog prima uitzien. Ze worden niet voor niets dáár gestald als ze na jaren weer in gebruik gesteld worden.
Geregeld exemplaren gezien die jaren daar stonden en later weer in gebruik gesteld konden worden.
pi_130785033
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren ;)
pi_130785096
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]

Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd :)
pi_130785228
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef blingbling11 het volgende:
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren ;)
Ach, locatie wil ook helpen hè. Genoeg 'graveyards' gezien met prachtige auto's die nog in aardige tot uitstekende staat waren terwijl je ze al jaren tot tientallen jaren hebben stilgestaan. Handig zo'n lage luchtvochtigheid. :P
pi_130785445
Klopt, opslaan in de woestijn is gewoon de beste manier om corrosie te voorkomen.
pi_130786649
Op Lourdes hebben ze er anders wel een handje van om Airbusjes tot colablikjes te verwerken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 4 september 2013 @ 09:35:01 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_130804398
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd :)
Het entertainment systeem van KLM is dik in orde. Het eten en de service sowieso was goed op orde. Alleen de beenruimte houd iets te wensen over. Maargoed dat vind ik van veel maatschappijen in de economy.
pi_130808180
Ja daar weet ik alles van (ben 2 meter). Ik ga nog proberen om economy comfort of nooduitgangplaatsen te boeken.
pi_130815505
Oh, nog 2 tips: hier en hier heb je 2 webcams met enig zicht op Schiphol.
Webcam #1 kun je vliegtuigen zien vertrekken van de Buitenveldertbaan richting het Oosten en op webcam #2 kun je ze zien landen op de Kaagbaan.
Dit zou ook een 'live' webcam moeten zijn maar is het niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')