Bedoelde überhaupt een md11 van KLMquote:Op maandag 19 augustus 2013 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
PH-KCF: Named Annie Romein, Stored 10/2012
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt. Over iets van 2 maanden gaat er weer een uit. Volgend jaar de rest.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:50 schreef Piles het volgende:
[..]
Bedoelde überhaupt een md11 van KLM
Die staat op de wel bekende scrapyard lijkt het.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
Dit gebeurd bij alle toestellen die uitgefaseerd worden. De exacte reden weet ik niet.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
De volgende is PH-KCK 'Ingrid Bergman'. Gaat op 27 oktober met pensioen en op 25 november naar Victorville.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:53 schreef Iemand91 het volgende:
Klopt. Over iets van 2 maanden gaat er weer een uit. Volgend jaar de rest.
Jammer. Weer minder variatie.
In dit geval waarschijnlijk omdat de kist niet meer eigendom is van KLM (of teruggegeven aan de leasemaatschappij).quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is 'KLM' op de romp en staart overgeschilderd?
En omdat KLM (en maatschappijen in het algemeen) na miljoenencampagnes waarin ze hun maatschappij de hemel in prijzen niet geassocieerd wiillen worden met een kist die overduidelijk niet meer kan vliegen. Raar, maar waar.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 21:34 schreef OEM het volgende:
In dit geval waarschijnlijk omdat de kist niet meer eigendom is van KLM (of teruggegeven aan de leasemaatschappij).
De PH-KCC staat naast hangaar 9 geparkeerd. Aan de wielcovers, motor covers en pitot sleeves te zien gaat daar voorlopig echt niks mee gebeuren. Zal van de week ff een foto maken als ik er aan denk.quote:[b]Op dinsdag 20 augustus 2013 18:49 schreef Iemand91 het volgende:
PH-KCC staat al een paar maanden op Schiphol niets te doen
Ik gok dat deze daar staat om een van de volgende redenen;quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:07 schreef blingbling11 het volgende:
De PH-KCC staat naast hangaar 9 geparkeerd. Aan de wielcovers, motor covers en pitot sleeves te zien gaat daar voorlopig echt niks mee gebeuren.
quote:Zal van de week ff een foto maken als ik er aan denk.
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik gok dat deze daar staat om een van de volgende redenen;
- Uren sparen zodat deze niet nog door een check moet.
- Voor onderdelen. (ik geloof hiervoor)
Dat laatste.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Dat kan inderdaad. Ze worden een stuk minder populair maar onderdelen blijven nodig.quote:Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen
Dat is de 707? waarmee Oranje in 1974 na de WK-finale van München naar Nederland vloog en waar ze op het laatste moment nog het woord 'hip' bij geschilderd hebben.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 12:51 schreef Iwanius het volgende:
Even iets uit mijn eigen jeugd en waar ik voor het eerst de Atlantische oceaan mee overvloog.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)70848.jpg]afbeelding[/url] ]
DC-8 (KLM heeft nooit met de 707 gevlogen)quote:
1978 vanuit Argentinie.quote:waarmee Oranje in 1974 na de WK-finale van München naar Nederland vloog en waar ze op het laatste moment nog het woord 'hip' bij geschilderd hebben.
Apart vliegtuig die ik van onderstaande foto's/filmpjes ken.quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:59 schreef Nemephis het volgende:
Gaat dit topic per se over burgerluchvaart of ook over mooie klassiekers zoals deze?..
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVhquote:
Jep:quote:Op zondag 1 september 2013 13:31 schreef OEM het volgende:
Die kist staat nu ook alweer 3,5 jaar weg te branden in Pinal Airpark: http://goo.gl/maps/pkOVh
Een ex-KLM 747.quote:Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:38 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
Bedoel je wachtende op onderdelen of dat ze hem gebruiken om te kannibalen?
Hoor verschillende verhalen dat de onderdelen voor de MD-11 steeds slechter te leveren zijn dus dat laatste zou me niks verbazen
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg. Staat om de zoveel dagen een dag stil.quote:Op zondag 1 september 2013 16:50 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Een ex-KLM 747.
Vervangen door een ex-AF A340, die bijna dagelijks op Schiphol staat.
KLM is idd de enige die er lijndiensten mee doet en samen met World Airways de enige maatschappij die er nog passagiers meevliegt.quote:Op zondag 1 september 2013 16:53 schreef nerd4sale het volgende:
Het gaat met name om onderdelen voor de cabin. Omdat KLM zo ongeveer de enige is die nog passagiers met MD11 vliegt (sowieso de enige die er nog lijndiensten mee vliegt), worden die onderdelen wat schaars.
Andere onderdelen zijn nog wel verkrijgbaar, want de MD11 is nog volop in gebruik als freighter.
Het is dan ook de enige longhaul route die ze hebben. De rest zijn korte routes in de Caribbean.quote:Op zondag 1 september 2013 17:01 schreef Iemand91 het volgende:
En geloof ik ook alleen maar op die route gebruikt wordt vreemd genoeg.
Ze hebben er schijnbaar net een motor uit gesloopt. Die staat er voor op een karretje of zo.quote:Op zondag 1 september 2013 16:27 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jep:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)21713.jpg]afbeelding[/url] ]
Hoe bloedheet moet het wel niet worden in zo'n kist in de woestijn...
- Opslaan in de woestijn om eventueel later weer te gebruiken (als ze dus tijdelijk niet nodig zijn)quote:Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Een flinke verzameling A300's van American Airlines staat bijvoorbeeld te verstoffen in Roswell: http://goo.gl/maps/q8oh5quote:Op maandag 2 september 2013 16:14 schreef Mylene het volgende:
Waar komen Airbus toestellen dan terecht als ze uitgerangeerd zijn?
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:50 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben benieuwd wat de grond niet allemaal te verwerken krijgt met al dat roest.
Moet m.i.ook vervuilt zijn tot en met.
Het corrodeert wel natuurlijk...quote:Op dinsdag 3 september 2013 13:58 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ten eerste worden vliegtuigen bekleed met aluminium, ergo; ze roesten niet.
Ja, een klein beetje ja. Een dun dicht laagje over het metaal wat er gelijk voor zorgt dat het niet meer corrodeert. Maar sowieso niet zo veel als Iwanius zegt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 17:49 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het corrodeert wel natuurlijk...
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwdquote:Op dinsdag 3 september 2013 17:53 schreef ShaoliN het volgende:
[ afbeelding ]
Deze Airbus A330-200 heeft mij naar Aruba gebracht enkele weken geleden. Voorheen altijd met de MD11, maar ook over deze was ik goed te spreken. Mooi fris toestel.
Ach, locatie wil ook helpen hè. Genoeg 'graveyards' gezien met prachtige auto's die nog in aardige tot uitstekende staat waren terwijl je ze al jaren tot tientallen jaren hebben stilgestaan. Handig zo'n lage luchtvochtigheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:59 schreef blingbling11 het volgende:
Er zit evengoed een hoop staal in zo'n kist verwerkt, denk aan de landing gears (HSLA staal), en nog genoeg andere componenten.
Maar verflagen zouden de corrosie wel moeten weren
Het entertainment systeem van KLM is dik in orde. Het eten en de service sowieso was goed op orde. Alleen de beenruimte houd iets te wensen over. Maargoed dat vind ik van veel maatschappijen in de economy.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
In januari vlieg ik van ATL naar AMS voor het eerst met een A330-200 (KLM), heel benieuwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |